Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DP_Joci

    tag

    válasz Szirty #2746 üzenetére

    Szia Szirty,

    A szelepről egyelőre ennyit tudok én is, hogy samson, meg hogy 4-20mA-rel kell vezérelni.

    Két leírásom van és igazad van az egyikben előremenő a másikban visszatérő ági hőmérséklet van írva, ezt is tisztáznom kell. De valszeg úgy lesz ahogy írtad, hogy a kilépő oldalon lesz mérve, meg a rajzon is oda van rajzolva.

    "Ha nagyon felforrósodna a gőz (95fok fölé), akkor a gőzt el kell zárni"
    A gőz? Van 95 foknál hidegebb gőz? Vagy a másodlagos fűtőközegre értendő, (amit a gőz fűt és ami a tartály palástba belép és azt illetve nyilván a tartalmát fűti?

    Igazad van arra gondoltam :)

    A másodlagos fűtő közeg, ami a palástban áramlik és a gőz fűti, az zárt körben áramlik?

    Igen, de van egy biztonsági szelepe is.

    A hűtőfolyadék szelep propszelep?

    Nem propszelep.

    A fűtéshez én is egy PID-et gondoltam használni, valamint egy másik PID-et a vákuum szabályozáshoz.

    Mi a véleményed arról, ha a hűtőközeg hőmérséklet emelkedése esetén a samson szeleppel sorba épített szeleppel elzárom a gőzt, a szabályozót pedig hagyom szabályozni tovább (gondolom ez folytatni fogja a zárást). Jelenlegi infóm szerint bőven 95 fok alatt fog működni a rendszer (de lehet, hogy nem pontos az infó).

    Gondolom lesznek meglepetések ha a hőmérséklet elkezd növekedni és a tartályban keletkeznek gázok, ezek biztos megzavarják a vákuum szabályzós PID-et. Mit gondolsz erről?

    A mintafeladatodat szeretném kipróbálni, de még nem volt rá időm.

    Ja még egy érdekes dolog:
    Van egy forgató motor ami hidrokuplungon hajtóművön meg talán még szíjhatáson keresztül hajt egy lapátot. A feladat az, hogy figyeljük ne legyen csúszás a hajtásláncban.

    Arra gondoltam, hogy a motor fordulatát azt tudom a frekiváltóról (FC302 profibuszon)ill. a lapát forgását tudom számlálni egy induktívval (1 perces periódus alatt kijönne a fordulatszám). A lapát nagyon lassan forog a jelenlegi infó szerint.

    A motor fordulatszám változtatásával arányosan változna a lapát fordulata is. Ha megvan ez a hányados, akkor a motor fordulatszámból kiszámolt elméleti lapátfordulatszámmal összehasonlítva a valóságost kiderülne, hogy van-e csúszás. Na ezt is jól kifogalmaztam magamból.

    üdv
    Józsi

Új hozzászólás Aktív témák