Hi​rde​té​s

2017. november 23., csütörtök

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  PLC programozás

Hozzászólások

(#2747) DP_Joci válasza Szirty (#2746) üzenetére


DP_Joci
(kvázi-tag)

Szia Szirty,

A szelepről egyelőre ennyit tudok én is, hogy samson, meg hogy 4-20mA-rel kell vezérelni.

Két leírásom van és igazad van az egyikben előremenő a másikban visszatérő ági hőmérséklet van írva, ezt is tisztáznom kell. De valszeg úgy lesz ahogy írtad, hogy a kilépő oldalon lesz mérve, meg a rajzon is oda van rajzolva.

"Ha nagyon felforrósodna a gőz (95fok fölé), akkor a gőzt el kell zárni"
A gőz? Van 95 foknál hidegebb gőz? Vagy a másodlagos fűtőközegre értendő, (amit a gőz fűt és ami a tartály palástba belép és azt illetve nyilván a tartalmát fűti?

Igazad van arra gondoltam :)

A másodlagos fűtő közeg, ami a palástban áramlik és a gőz fűti, az zárt körben áramlik?

Igen, de van egy biztonsági szelepe is.

A hűtőfolyadék szelep propszelep?

Nem propszelep.

A fűtéshez én is egy PID-et gondoltam használni, valamint egy másik PID-et a vákuum szabályozáshoz.

Mi a véleményed arról, ha a hűtőközeg hőmérséklet emelkedése esetén a samson szeleppel sorba épített szeleppel elzárom a gőzt, a szabályozót pedig hagyom szabályozni tovább (gondolom ez folytatni fogja a zárást). Jelenlegi infóm szerint bőven 95 fok alatt fog működni a rendszer (de lehet, hogy nem pontos az infó).

Gondolom lesznek meglepetések ha a hőmérséklet elkezd növekedni és a tartályban keletkeznek gázok, ezek biztos megzavarják a vákuum szabályzós PID-et. Mit gondolsz erről?

A mintafeladatodat szeretném kipróbálni, de még nem volt rá időm.

Ja még egy érdekes dolog:
Van egy forgató motor ami hidrokuplungon hajtóművön meg talán még szíjhatáson keresztül hajt egy lapátot. A feladat az, hogy figyeljük ne legyen csúszás a hajtásláncban.

Arra gondoltam, hogy a motor fordulatát azt tudom a frekiváltóról (FC302 profibuszon)ill. a lapát forgását tudom számlálni egy induktívval (1 perces periódus alatt kijönne a fordulatszám). A lapát nagyon lassan forog a jelenlegi infó szerint.

A motor fordulatszám változtatásával arányosan változna a lapát fordulata is. Ha megvan ez a hányados, akkor a motor fordulatszámból kiszámolt elméleti lapátfordulatszámmal összehasonlítva a valóságost kiderülne, hogy van-e csúszás. Na ezt is jól kifogalmaztam magamból.

üdv
Józsi

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  PLC programozás
Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.