Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Northlorien

    tag

    válasz Kleroo #50205 üzenetére

    Ez nem teljesen így van. A filmeket szokták uhd-ban mastereleni, és nem az történik, hogy leforog 6k-ban 2k a master és azt felhúzzák. A Vfx-eket és azokból is többnyire a nagyon durva 3D szimulációkat szokták kisebb bontásban renderelni, és azt scalelik, de ennek is megvan az értelme, sokkal több információt tartalmaz a nyersanyag, mint a forgatott, és ezért nem gond, és kb észrevehetetlen a scale. A filmek emiatt nem 2k upresek, legalábbis nem 99%-ban, példának okáért az összes netflixre gyártott anyag minimum uhd bontas kell legyen, régebben ezért forgattak red kamerára, mert az volt az egyetlen ami tudta ezt a bontást. A másik ok a mozi felbontása ami 1998*1080 1.85 arányban vetít és a másik ami 2048*858-ban 2.39 aranyban, amióta megjelentek a 4k-s projektorok volt olyan projekt amit felhúztak magasabb bontásra igen, de változott sok minden és sok készül már 4k-s masterrel. Felbontásban pedig van különbség hd és uhd master között, uhd fölött már nem nagyon érzékelhető forgatott anyagok esetében, animáció, 3d grafika esetében más a helyzet. A hdr pedig egy masterelesi technika, nem felbontás függő, két nagy előnye van, az egyik az hogy fenyelesnel más dinamika mentén lehet az információt kodolni, illetve nagyobb szinmelyseget enged meg.

Új hozzászólás Aktív témák