Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz
jjeahh #31599 üzenetére
Én is így vagyok vele, de már volt olyan fotója a múltkor ezzel a modellel, hogy először feltette, aztán röviddel később le is szedte a fotót. Meggyőződésem szerint azért, mert műnőnek nézett ki a lány. Ehhez képest az Edináról lőtt képek közül több (például ez) sokkal melegebb hangulatú és az ellenfényt is legalább annyira jól használtad, mint M.K., plusz a kötött pulcsi színe és anyaga is telitalálat. Számomra a Te felfogásod sokkal szimpatikusabb. Persze ez ízlés dolga. Látom én, mi a jó a "hideg" címlaplányokról lőtt fotóban, de az érzelemdúsabb, természetesebb fényképeket jobban szeretem.
-
-
Gépötty
senior tag
válasz
Lassú Víz #31597 üzenetére
Lehet, hogy így van, persze.
Én autóhifiztem sokáig, és mikor megjelentek a maszkos Kenwoodok, az első kérdésem az volt, vajon meddig bírják majd a szalagkábelek. Végülis a hajlítások szögét és mennyiségét tekintve egész jól viselik a terhelést, de azért egy-két évvel később igen szép számban kezdték cserére hordani őket. Ebből kiindulva azt mondom, hogy az Oly-Sony mostani megoldása sokkal kevésbé terheli a szalagot, mint a forgatós. Főleg, ha utóbbit a pedáns felhasználó mindig becsukva teszi táskába. -
Lassú Víz
addikt
-
MrChris
nagyúr
válasz
Gépötty #31594 üzenetére
A G6-om is ilyen, fotózásra talán praktikusabb a csak billenthető, de videóra már szerintem jobb a forgatós én többször oldalról is vagyok kénytelen hesszölni mikor a munkámat videózgatom, meg mindenféle irányból. Tény hogy le lehet törni, de itt a fórumokról még nem hallottam róla, hát kicsit vigyázni kell rá. Amúgy a picivel jobb videós tulajdonságokkal megáldott Oly em5 mkII már forgatós LCD-t kapott!
-
MrChris
nagyúr
válasz
sasa134 #31593 üzenetére
Ő szűkítette le Canon 100-700-ra. Erre a videós célra nyilván van jobb is akár még ennyiért is. Pana gh2, g6, Sonyból is van jobb ennyiért videózásra a58 meg milc is csak azon talán nem lesz kereső. De a Canonok közül 700-ast vennék, videónál a forgatós kijelző nagyon hasznos tud lenni.
-
Gépötty
senior tag
válasz
MrChris #31592 üzenetére
Csak halkan jegyzem meg, hogy a Canon kijelzőjét oldara kell először kihajtani, csak utána lehet fel-le. Sosem értettem miért kell ez a macera, és külön plusz pontot kapott nálam a választásomnál az Oly, mert nem kell ennyit tekergetni (lelki szemeim előtt letört kijelzőt, és a szakadt szalagkábelt vizionáltam
). Lehet, hogy pont emiatt, de épp a napokban olvastam valami Canon tesztet, és meglepve láttam, hogy ők is áttértek erre a kijelzőépítési módra, amit a Sony és az Oly használ.
-
MrChris
nagyúr
Kb leírtam, meg korábban volt a kezemben 100-as, még gagyibbnak tűnt mint a 700-as, talán az ovf-e is gyengébb, így vettem végül 700-ast. Bár az se húzta nálam sokáig
Mikor deréknél lejjebb viszed a kamerát meg földközelbe, sírni fogsz a hajtogatós lcd-ért, megnúgy általában jó dolog. De ha 100-ast akarsz vegyél azt, ez kb 1 árnak tekinthető, ebbe gondolom az stm kitobi is benne van. -
gunex
csendes tag
válasz
MrChris #31589 üzenetére
Köszi a választ, sajnos nem értek annyira hozzá.
Magamnak gyártanám a tartalmat, nem egy munkahelyen.
130e +-5e Ft
Már kézbe vettem, de nincs tapasztalatom ezen a téren, így bár jó
De miért nem vennél? én egyedül azért nem vennék, mert gyengébb az aksi és nincs használtan jó áron. -
MrChris
nagyúr
-
gunex
csendes tag
Van egy használt canon 700d, amit épphogy csak használtak, elvileg 50-60 expó van benne alap objektívvel és 1 hónap garanciával.
Vagy egy új canon 100d, amire 3 év garancia lenne.
Mindkét gép pár ezer forint különbséggel ugyan annyiba kerül. Nekem főleg videózásra kellene, állványon használnám és célom, hogy hosszú távon pénzt is keresek vele.
Melyiket lenne érdemes választani és miért? Ez lenne az első ilyen gépem. -
#31733248
törölt tag
válasz
jjeahh #31571 üzenetére
(#31571) jjeahh
Nem kell a körítés, inkább mondd azt, semmi szégyen nincs abban, ha valaki DOF-mániás.
Viccen kívül: látom a fotóidon, hogy már nem akarod felismerhetetlenné mosni a hátteret. Ez nyilván ízlésfüggő, de nekem így jobban is tetszik. Sőt, mondok még valamit: a portéid időnként jobban bejönnek, mint Martin Kühn egyébként remekül kivitelezett képei. A te fotóid bensőségesebb, melegebb hangulatúak, az övét pedig inkább a hűvös tökéletesség jellemzi.
-
ati3x
senior tag
Előkerült az a6000 mint alternatíva. Mielőtt az mft rendszerbe léptem sokáig a nex5n-el szemeztem. Aztán utána sokáig rá se néztem a sony gépekre. 1-2 hete kézbe vettem pár másodpercre egy a6000-t. Na, valai megfogott abban a gépben... ☺
-
ati3x
senior tag
válasz
HagaNRG #31576 üzenetére
Nekem oly em5(is) van. Minöségben nem egy liga egy belépö, sőt meg merem kockáztatni közép kategóriás dslr-el. Perse ez nem ujdonság, ugye mft-ben ez a gép sebelépő kategóriás volt. Viszont előtte e-pl1 volt, na építési minőségben az is köröket vert egy canikon gépre. (Kivéve az első genes 14-42, na az ugyanaz a tejfölöspohár műanyag volt. Meg mint kiderült az af sebessége is csapni való volt. Miután felpattintottam rá 12-50-et, egyből sokkal gyorsabb lett) A panákat is próbálgattam, főleg a dslr "like" gépek hasonlóan plasztik érzésűek. A gx1, ami viszont sokáig az álmom volt, na az emlékeim szerint ennek az ellenkezője, minőségi darab volt. A múltkor egy gx7-is kézbe vettem, na az is alatta van az olynak.(kb a pl1-es szint, azaz minőségi műanyag) viszont let egy pana gm1, na az bizony egy kis ékszerdoboz.. és itt ell is értünk a lényeghez. Szerintem neked egy pana 12-32 pankáka kell, ha meg tudsz lenni manuális élességálító gyűrű nélkül. Na, az pici a képe pedig kitobi szinten a legjobbakkal vetekszik. (Ezekből azért van jópár). Igaz ez is, eléggé műanyag, de méret/optikai minőségben páratlan.. Természetesen ez azén szubjektív véleményem.
-
Ádcs
csendes tag
válasz
HagaNRG #31576 üzenetére
Jó kis leírás.
Én is pár hete vettem ugyanezt a kiszerelést és nagyon elégedett vagyok vele eddig minden téren.
Pár képet esetleg meg tudnál osztani, amikről úgy érzed, hogy jól sikerültek? Kíváncsi vagyok a kittel mit lehet kihozni. Én egyenlőre még csak maszatolok velük
Melyik fixet mire használod/használnád egyébként? Mert én természetfotóhoz e kettő valamelyikét néztem ki csak még nem tudtam dönteni. Kipróbálom majd őket ősszel szerintem. -
jjeahh
nagyúr
válasz
HagaNRG #31576 üzenetére
Átjöhetnél az mft topikba, mert itt előbb utóbb vita lesz ebből szerintem
. Amúgy együttérzek pár dologban, én sem vagyok elfogult milc-fan, csak egyszerűen b*romira zavar, hogy a belépő dslr-ek gagyi műanyagok, legtöbb esetben kisméretű ovf van bennük, élőképen használhatatlan az af és sokszor kihajtható érintőkijelző sincs. A pana g6-osom pl. nem dslr, mégis csak melóra használom ha muszáj, a biliműanyag felépítése miatt... hiába szuper gépecske, ha kiábrándító élmény hozzáérni, használni
Az olympus nagyon ott van a szeren ilyen téren, a legolcsóbb belépő fapados vázai anyagminőségére sem lehet panasz. Sony-ból csak nex-6-ot meg A7s-t használtam, előbbiről azonnal leesett, hogy masszív, utóbbi elsőre műanyagnak tűnt, de aztán rájöttem, hogy csak a festése miatt, jó kis vasdarab az is. Amúgy m*rha jól áll neki ha lekopik róla a festék az éleken, sarkakon stb., régi manuálokkal olyan, mint egy öreg 35mm slr
-
HagaNRG
őstag
Néhány szóban megosztanám az új géppel szerzett tapasztalataim:
Olympus OMD E-M10
Nézzük először, hogy miért tartottam leginkább a géptől:
1. Méret:
Mikor két héttel ezelőtt egy szalonban először kézbefogtam az Oly-t, meglehetősen rosszul esett, hogy ennyire kicsi és ennyire nincs rajta fogás. Akkor még nagyon otthonosan éreztem magam bármelyik kiállított DSLR-t kézben tartva. A Sony A6000-es markolata is sokkal kényelmesebbnek, használhatóbbnak tűnt elsőre.
Hétfőn hoztam ha a gépet, ma péntek van. Az elmúlt napokban elég sokat fotóztam, kicsivel több, mint ezer képet lőttem vele. Ez idő alatt olyan szinten hozzászoktam, hogy egyáltalán nem okoz problémát most már a kézben tartása. Kezdetben sem volt ilyen, csak nagyon más világgal találtam magam szemben azután, hogy tíz éven keresztül csak kb. egyforma DSLR-eket fogdostam. Lehet, hogy egy extra markolattól megtáltosodna az egész gép, de a lényeg, hogy fotózáskor semmi problémám/kellemetlenségem nem adódik az ergonómiából.Ahogy Borro is mondta a Sony-val kapcsolatban, a motoros zoom elég negatív dolog egy DSLR zoomgyűrűhöz szokott embernek. Nekem is volt, míg utánaolvasva kiderült, hogy a régebbi kitobi full manuális, állítólag a képminőség is jobb, mint az új, 2cm vastag, pancake nevű 14-42mm-esnek, viszont ez ráadásul motoros zoomos. Ezt pedig semmiképp nem akartam. Így utólag viszont mégis azt mondom, talán nem haltam volna bele a kicsit lassabb, késlekedő reakcióidővel működő motoros zoomos pancake gyengébb képminőségébe, mert bár ez a manuális 14-42mm-es kitobi sem óriás, a DSLR 18-55-ösöktől jóval kisebb, viszont abban nagyban megkönnyítené a dolgom, ha gépet csak egy napszemüvegtokban akarom magammal vinni. Egyelőre engem nagyon megvett ez a kis vázméret, amiért képes vagyok lenyelni a kicsit kevésbé ergonomikus markolatot is.
2. Kivitel/ Minőség:
Na ez az, amivel viszont nem vetekszik egyik hasonló árú Nikon/EOS, vagy más DSLR sem. 3 nap kizárólagos Olympussal való fotózás után került újra elő az EOS 500 is nagyon meglepő volt, mennyire esetlen és kezdetleges/olcsó a kivitelezése. A két gépet egymás után kézbefogva egyértelműen prémiumtermék feelinget áraszt az Olympus, tehát a külsőségekben, az anyaghasználatban, az összes mozgatható, forgatható gomb/tárcsa/objektívgyűrű mozgatása abszolút veri az eddig nálam lévő közép/belépő DSLR-eket. Lényegében azt is mondhatnám, ha az EOS után bárki kezébe adnám azzal, hogy ha a Canon 150, akkor az Oly 500 ezer forintos gép és akkor sem csodálkozna senki. Amilyen pici, annyira sugárzik belőle a profizmus, minden tekintetben.3. Használhatóság:
A kézkönyvet ki sem bontottam, a menürendszert is csak ma állítottam át magyarra kíváncsiságból (ok, így azért pár szakzsargonnak tűnő beállítás hirtelen értelmét nyerte), mégis gond nélkül elbűvészkedtem vele. A Sony A6000 ebben is nagyon csalogató volt számomra, mert a menürendszere nagyban megegyezett a két évig használt Sony A58-asoméval, de most így utólag azt mondom, semmivel sem bonyolultabb ez sem, csak más. Nyilván még pár hét és vakon menni fog minden beállítás.
4. A lényeg:
Természetesen mi más lenne a lényeg egy fényképezőnél, mint az, hogy végülis milyen. Hát jó. Nagyon jó
A képminősége nagyon tökéletes. Én az a fajta ember vagyok, aki ha vesz valamiből egy újat, a régit egy ideig mindig visszasírja, hogy bezzeg az mennyivel jobb volt... Most nincs meg ez a feeling. Az EOS 500-as képminőségével sem volt soha, semmi bajom, míg használtam, de most feltűnt, hogy 100%-os nagyításban/kivágásban bizony közel sem tud ilyen képminőséget, mint az OMD. A Sony A58 képeit is nézegettem tegnap este és ha tökéletesen sikerült a focus, akkor az is kb. hasonlót tudott. (ami viszont megszépült az emlékeimben az az, hogy a Sony sem volt tökéletes magas ISO-nál. Valószínűleg nagyon belémbeszélte egy másik A58 tulaj, hogy ő még ISO 1600-on is vígan csinál tökéletes, zajmentes képeket vele. Nem, az sem volt zaj és rizsamentes nem, hogy ISO 1600, de ISO 800-on sem.
Az Olyt viszont nem is erőltettem, tudom, hogy érzékenyebb a rossz fényre, mint a gépek nagy átlaga, főleg a kisebb szenzor miatt, így nekem régebben sem, most sem fog menni ISO 400-tól zajosabb képet készíteni. Nekem az már nem szép, nem részletes.Az AF-fel továbbra is tökéletesen elégedett vagyok. Írta valaki az első napi rajongásom után, hogy majd nézzük ellenfényben, gyenge fényben. Tegnap és ma rengeteg képet készítettem a lesötétített szobában alvó kisfiamról úgy, hogy csak a vörös segédfény alapján fókuszált a gép. Bevallom, itt már az egyébként tökéletes EVF-en keresztül sem láttam pontosan, mit is fotózok néha. Az AF a vörös fény alapján szempillantás alatt fókuszált-és mind helyesen. (a képek maguk viszont rendszervakuval készültek, de mivel az sima, manuális vaku, így az nem tudott besegíteni sem elővillantással, sem kereszfénnyel, vagy hasonló extrákkal).
Az érintőkijelzős fókuszálás/exponálás a boltban nagyobb poénnak tűnt, mint a valóságban. Épp ma, a lesötétített szobában való portrézáskor jól jött, hogy ki tudta választani ujjal, hogy a cumi, vagy az orr, vagy a szem legyen a fókuszban, de egyébként néha annyira pici a téma, hogy könnyű ujjheggyel mellélőni és melléfókuszálni.
Kb. ezer képből elenyésző darabszámban van csak életlen, rosszul fókuszált fotó, de azok szinte 99%-a medencés ugrálást, vagy épp futó/bicikliző gyereket ábrázolnak. Ja, és persze a követő fókuszt és a continuous AF-et is kikapcsoltam a gépen első nap, sima, alap AF-fel fotózok. (a bekapcsolt követő sem segít egy medencében ide-oda ugrándozó gyermeket élesen elkapni).
Az EVF-es kereső nekem nem nagy újdonság, mert a Sony A58-cal két éven keresztül ezzel fotóztam. Hogy miért jó, azt akkor tudtam meg, mikor tegnap az esküvői helyszínen próbálgatva előkerült az EOS 500 is és kb. le voltam blokkolva az optikai keresővel. Nem azért, mert életlen, sőt, nem is sokkal kisebb az Oly EVF-énél, hanem azért, mert nulla információm van optikai keresővel a készülő képről. Az EVF-fel könnyen hozzászokik az ember, hogy real-time lát minden beállítást, a WB-t, ISO-t, záridőt, rekeszt, vagyis ezek befolyását a képre, míg az optikai keresős gépen ezeket csak utólag, a fotóra nézve tudjuk meg, mit kell még kicsit erre, vagy arra állítani. Az elkészült képet magát is az EVF-es keresőn keresztül látjuk, így még a szemünket sem kell levenni a keresőről, a kattintás után 1mp-re azonnal látjuk a képet, majd lőhetünk is tovább. Azért ez egy olyan dolog, amit sok EOS/Nikon tulaj biztos hülyeségnek és parasztvakításnak tart, de a gyakorlatban nagyon nagyban megkönnyíti a munkánkat és nagyságrendekkel javítja a minőségi képeink számát az SD kártyán.
Videot szinte semmit nem csináltam vele, 1-2 percet csupán, de az is elég volt, hogy lássam, az AF-je nincs egy szinten a Sony A58-asével (hát még gondolom, az A6000-ével). Az akksi az előzetes várakozásaimhoz képest jóval tovább bírta, kb. 700 kép után merült ki, bár ha jól rémlik még nem kapcsolt ki a gép, csak feltűnt, hogy pár kép alatt leurott félre, majd rövid időn belül fél alá esett. (ezt vártam is, hogy így lesz).
Azért nem fogom tudni azt játaszni, mint a DSLR-ekkel, hogy majd csak havonta egyszer töltök, de az akksi ereje miatt nem hiszem, hogy nagy negatívumokkal kellene szembesülnöm majd.Azt hiszem, így pár nap és kicsivel több, mint ezer kép után ezeket tudom elmondani a gépről
(és tudom, hogy most kéne jönnie a tesztfotóknak, de mivel végre nem okozott lelki traumát a backfocus, ezért pótoltam az elmúlt év alatt kiesett családi életképeim nagy részét is, így a képek 99%-a a családtagok portréiból, vagy életképekből áll. Ezek pedig nem mennek a netre, sajnálom).
Véleményem szerint számomra tökéletes gép az OMD E-M10, nagyon jó vétel volt és úgy érzem, nagyon jól döntöttem mellette.
(előzetesen nagyon féltem, hogy egy hét után majd árulni fogom, mert inkább a Sony A6000 fog kelleni majd, viszont már a szalonban is úgy tűnt, annak hiába jobb a markolata, a tárcsák, kezelőszervek egyáltalán nem ott vannak, ahol megszoktam őket. Persze ez a lényeg, megszokás kérdése minden, de az OMD vázakon kb. minden ott van, ahol a DSLR-eken lenni szokott, sőt, az én belépőszintű DSLR-eimhez képest az egyik helyett két tárcsa még előrelépésnek is számít és nagyon jó, hogy a záridő/rekesz között nem kell funkciógombokkal válogatni, hanem dedikált tárcsa van mindkettőnek. Az már csak plusz, hogy szinte a komplett gépen minden gomb és tárcsa funkciója egyedileg beállítható, akár a forgásirányukat is beleértve)Most még kicsit mozgatja a fantáziám, hogy nem mégis a pancake obival kellett-e volna elhoznom, ám mivel az elmúlt hét fotóinak 80%-át a 45mm f1.8-cal készítettem, így lehet, hogy jön majd még nemsokára a 17mm f1.8-as kisebbik fix testvér és esetleg a két fix majd teljesen pótolni fogja az alap kit zoomokat. (azért egy komolyabb tele is kellene majd, mert a Sony-s, Minoltás képeim visszanézve azért 70-300-as Minoltával is csináltam elég komoly képeket)
A 40-150mm-es tele, illetve a 14-42mm-es obik (feltételezem kitből maradva) 25-35 ezer között mozognak, szóval csak a MILC objektívárak védelmében mondom- egyáltalán nem megfizethetetlen kategória. (na jó, sok másik viszont 150-200 ezer)
-
jaktib
tag
Én tegnap csináltam pár olyan képet amin pont azt gyakorolgattam manuális módban a GF-6 al, milyen is az a mosott háttér. Akinek még nem volt ilyen gépe ami ezt így tudja annak nagy élmény ám! A 45-150 kitobi valóban jól tudja, csak messzebb kell menni az alanytól. Lett jó pár kép ami szerintem jól sikerült de van ami vagy túl sötét vagy egyes részek túl világosak. De tény ami jól sikerült azt tök jó nézegetni, hogy eddig csak magazinokban láttam hasonlót és most nekem is sikerült!
Az ISO-t is állítgattam de az még nem világos mikor hova...
-
#31733248
törölt tag
válasz
jjeahh #31541 üzenetére
"Amúgy a brutál dof-buzulást szerintem minden kezdő kinövi egyszer, olyan ez, mint a virág meg naplementefotózás
"
Ööö, nem Neked írták tavaly decemberben a kezdő fotósok topicjában, hogy "Ne erőltesd rá a saját stílusodat, nem mindenki dofmániás"?
Azért ez most "bagoly mondja verébnek" című alapeset ám.
-
MrChris
nagyúr
válasz
tvamos #31561 üzenetére
Attól függ mi a cél. A háttérmosás változatlan marad, csak a képkivágásod lett 2,7-szer kisebb az 1"-os szenzor miatt. Persze így ha egy helyben vagy ugyan azzal az optikával akkor kilóg a téma jó része.
Ha csak a rekeszt 3 fé-vel nagyobbra vennéd, azzal tovább növeled a háttérmosást, semmi más nem változik.
Az a kérdés mit szeretnél? Ha azt akarod hogy a tárgy újra beleférjen a képmezőbe akkor az egész optikai rendszeren változtatnod kell. A gyutávon módosítanod kell, 1" szenzor esetén 2,7-szer kisebbre kell cserélned. Egy 50mm-es optika helyett egy 18,5mm-es optikára lesz szükséged így ugyanonnan újra akkora lesz a látszó képterület mint FF esetén. Csak ha csökken a gyújtótávolság akkor megnő a mélységélesség változatlan tárgytáv esetén. Azt rekesznyílás növeléssel kompenzálhatod 3 fényértékkel. Így eljutottunk oda hogy az objektív gyújtótávolsága, a beállított élesség (tárgy) távolsága és a rekesznyílás mértékének hármasa adja meg a mélységélesség mértékét. A szenzorméret pedig csak egy képkivágás nem a mélységélességen változtató optikai elem.Szerk.: Ti is látjátok? Ez a hirdetés mi a szar itt a szövegem alatt?
-
kuntics
aktív tag
A cosinának milyen bajonettje van?Van itthon egy régi fényképezőgép(cosina ct-9)egy fix 50mm f2-es objektívvel.Kipróbálnám a pana G1-gyel,csak vmi adapter kellene hozzá
-
MrChris
nagyúr
válasz
Mirman #31551 üzenetére
Persze! Ez így van!
A tárgytáv változatlan de a képkivágást kisebbre vetted a 4/3-os szenzorral, de ezzel még nem változott meg a DOF! Hisz optikai elem nem változott, a vetített kép ugyan az. A dof a következők miatt fog változni: azért hogy beleférjen a tárgy csökkentetted a fókusztávot (növelted a látószöget). Viszont mivel így hogy a tárgytáv változatlan nőtt a mélységélesség ezért nyitni kellett a rekeszt az azonos dof elérése miatt. Ezért tűnik úgy mintha a kisebb szenzor okozná a mélységélesség növekedést. Pedig a tárgytáv, fókusztáv, vagy rekesz megváltoztatása ami arra valójában befolyással van. -
Lassú Víz
addikt
válasz
tvamos #31553 üzenetére
De. Csak ne felejtsd el, hogy ez csupán egy összehasonlítási mód, és általában egy FF szenzor kb azt tudja zajban 6400-on mint az m4/3 1600-on.
Egyértelmű, hogy egy FF gép a megfelelő objektívparkkal több lehetőséget ad a fotósnak mint egy kisebb szenzoros, de sem megfizetni, sem cipelni nem akarom.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
tvamos #31550 üzenetére
Miért is?
Zár: 1/1000, rekesz: f4, ISO: 6400 = Zár: 1/1000, rekesz: 2.8, ISO: 3200 = Zár: 1/1000, rekesz: f2, ISO 1600(#31548) MrChris : Jó lenne ugyanakkora látószögről beszélni inkább, mert sokkal életszerűbb. Leállítod a modelledet, megállsz tőle 3 m-re, és akkor ugyanazt akarod elérni egy FF meg egy m4/3 géppel. Előbbire 50-es obit tekersz f5.6-on, utóbbira 25-öst f2.8-on, hogy ugyanazt a képet kapd. De a bokeh jellege a frontlencse átmérőjétől is függeni fog, tehát csak megközelítőleg fogod ugyanazt kapni.
(#31551) Mirman: Jól gondolod.
-
MrChris
nagyúr
De akkor miért hangzik el tényszerűen, hogy nagyobb szenzor nagyobb háttérmosás? Mert 4/3-on, FF-en, CX-en egy 50mm-es obival és azonos f2.0 rekeszen ugyan akkora háttérmosást tudok csinálni. Fotosop nélkül
Ha a szenzormérettől függne a mélységélesség akkor (elektronikus vezérlés nélkül is) a mélységélességi skála mégis miért működik helyesen FF-en és CX szenzoron?
Csak úgy tud hogy mikor szenzort 'váltasz' a tárgytávolságon is fogsz változtatni ezért nem kell kukázni ezt a skálát semelyik szenzoron. De ha tényleg a szenzormérettől függne akkor a fizika/optika meg van erőszakolva. -
80hun
addikt
válasz
MrChris #31546 üzenetére
Hogy azonos gyújtótávot kapjál és mondjuk ugyanakkora legyen a képen a tárgy meg kell változtatni a tárgytávolságot összehasonlításkor.
Akkor nem kell változtatni ha egy:
FF-re100mm/f2.8-at raksz
m4/3-ra 50mm/f2.8-at raksz. (ekv 100mm/f2.8)A crop factort ki kell vonni az egyenletből mélységélesség összehasonlításánál.
Ezt Tony Northup megtette amikor összehasonlította. 2perc 41 másodpercnél jól láthatóDe én nem azt mondom hogy ez rossz .dolog.
Pont hogy sok előnye van a kisebb szenzorméretnek.
Ha vki háttérelmosás mániás akkor vegyen FF gépet. Nekem megfelel az is amennyire az Aps-c és mft mossa a hátteret. -
MrChris
nagyúr
Úgy látom egyszerűen nem értitek ezt a mélységélesség dolgot. Észre sem veszitek mikor változtattok a szenzorméreten, háttérben a demonstrációs anyagon megváltoztatják a tárgytávolságot és ezt teszik a bemutató progik is azt az illúziót keltve mintha csak a szenzorméreten változtattatok volna. Ez szimpla becsapás. A tárgytávolság pont ugyan olyan tényező ebből a szempontból mint akár a rekesz vagy gyutáv! Márpedig például egy szobában korlátozottak a távolsági viszonyok. Egyszerű alapvető optikai dolgokkal jó lenne tisztában lenni!
-
80hun
addikt
válasz
jjeahh #31541 üzenetére
Igaz
Igazából sokszor még előnyös is a crop. Nekem pont a crop előnyei miatt esik nehezemre FF gépet venni.
Pl az e-m10-re most a oly 60mm macro (ekv 120mm) és a oly 75-300mm tele (ekv150-600mm) izgatja a fantáziám.
Lehet a nikon le lesz cserélve egy ilyen szettre,(#31544) Mirman : Ez is frankó kis videó.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
tvamos #31536 üzenetére
Nem! A rekesz egy viszonyszám, ami miatt a kompakt f2.8 és az FF f2.8 ugyanazt a fénymennyiséget adja. De tegyük fel FF-en kell neked f4 a megfelelő mélységélességhez, akkor a 2-es crop faktorú m4/3 esetén f2-vel is eléred ugyanazt a mélységélességet. Ha meg mondjuk a záridőt sem növelheted mert mozog a téma, akkor egy m4/3 gépen ISO 1600-on fotózhatod azt, amit az FF-en csak ISO 6400-on.
-
jjeahh
nagyúr
Amúgy a brutál dof-buzulást szerintem minden kezdő kinövi egyszer, olyan ez, mint a virág meg naplementefotózás
Az elején én is megpróbáltam minél jobban elkenni a hátteret minden portrémnál, de aztán lassan, ahogy elkezdtek tisztulni a dolgok, elkezdtem rekeszelgetni... Persze kültéri portréknál általában kell a mosoda, de egy bizonyos határon túl már giccsessé válhat, ráadásul a nyitott rekesz sok obinál az élesség és képminőség rovására is megy.
-
#31733248
törölt tag
válasz
tvamos #31536 üzenetére
Szenzormérettől függő szorzók vannak. Ha ugyanazt a lászószöget szeretnéd megkapni, amit egy FF gép 60mm-es objektívje nyújt, akkor az MFT szenzorméretű gépnél 30mm-es obira van szükséged (mivel kétszeres a szorzó), Sony (Nikon, Fuji, Samsung) APS-C szenzor esetén 40-esre (mivel ezeknél másfélszeres a szorzó). Ekkor kapod ugyanazt a látószöget.
Tehát ha van egy-egy
- 30mm-es MFT szenzorral használt obid f1.4 fényerővel
- 40mm-es APS-C-szenzorral használt obid f1.4 fényerővel
- 60mm-es full-frame szenzorral használt obid f1.4 fényerővelakkor ugyanazt a látószöget kapod, de minél nagyobb a szenzor mérete, annál nagyobb lesz a háttérmosás, annál jobban leválaszthatod a témát a háttérről.
Így már érthető?
-
80hun
addikt
válasz
tvamos #31536 üzenetére
Ez a video a crop bemutatására szolgál nem a mélységélességre.
A vidon látott tesztben ugyanazt az obit (Canon 70-200/2.8.) rakja fel mindkettőre.
Miközben az EOS M-re egy 44-125mm f2.8(ekv. 70.4-200mm) -at kéne felrakni a mélységélesség bemutatására.
Vagy hátrébb kelett volna menni az EOS M-el mivel azon 112-320mm-nek felel meg a 70-200mm. -
80hun
addikt
A mélységélesség mértéke a szenzor méretétől is függ.
Minél termetesebb az érzékelő annál kisebb az ugyanazon rekesznél elérhető mélységélesség és annál nagyobb a háttérelmosás.
Azonos rekesznél és gyújtótávolságnál tehát a Full Frame szenzorok nagyobb háttérelmosást adnak az APS-C-nél, és jóval nagyobbat a m4/3 rendszernél. -
#31733248
törölt tag
válasz
tvamos #31529 üzenetére
Javaslom, ezt nézd meg. Alapesetben 85mm-en és f1.4-en van FF szenzorú géppen "lefényképezve" a szőke lány. Ha átváltod a szenzort micro 4/3-ra és a gyújtótávolságot a FF-nek az MFT platformon megfelelő 42,5mm-re állítod, ugyanazt a látószöget kapod, mint a nagy gépen. Ebben az esetben azt is láthatod, hogy sokkal erősebb a háttérmosás a nagyobb szenzorral, jobban leválasztható lesz a háttér, mint a kisebb szenzorral szerelt géppel.
-
#31733248
törölt tag
válasz
GyureX #31518 üzenetére
(#31518) GyureX
200-300 ezer forint szerencsére már van annyi, hogy még válogathatsz is a keresős gépek között. Először is el kell döntened, mennyire lesz fontos a gép és az objektív(ek) mérete,vagy inkább kérdezhetném úgy is, hogy biztosan magaddal fogod vinni, vagy többször éreznéd nyűgnek? A fotósok gyakran emlegetik a régi bölcsességet: az a legjobb fényképezőgép, ami Nálad van...
Könnyen lehet, hogy a nagyobb, tükrös gépet nem viszed magaddal... Itt a többség MILC-párti - én is az vagyok (Sony A6000-et vettem). Ezek a vázak és az obik jellemzően kisebbek, könnyebbek, jobbak és sajnos drágábbak, mint a tükrös gépek obijai.
A saját javaslatom a Sony A6000: 195 ezerbe kerül kitobival jelenleg, ebben az árkategóriában és szegmensben csúcsragadozónak számít. Ebben van a legjobb szenzor (ráadásul nagy, 24 megapixeles felbontású), ez a leggyorsabb, kitűnő az autofókusza és ez nyújtja a gépvázon belül a legtöbb extrát. Nagyon jó a videója, a képminőségét az összes tesztben lelkesen dicsérik. A kitobija kicsi és könnyű, 16mm-ről (ekv. 24mm) indul (szemben az általánosan elterjedt ekv. 27-28mm-rel), ami főleg a beltéri használatban jelent előnyt. Nagylátó tartományban azonban szűkebb rekesszel kell használni, hogy a képszélek élesek legyenek és a szokásosnál jobban meghálálja a rekeszelést. Felette egy 55-210mm-es zoom van, ez átlagos tudású, használtan 70 ezerbe kerül. Ennél fontos lehet, hogy 4 FÉ-t bárkinél simán megfog az obiba szerelt stabilizátor, ami rosszabb fényviszonyok között sokat jelenthet.
Javasolt az f2.8 fényerejű Sigmák megvétele (19, 30, 60mm), ezek (főleg az általános célú 30-as és a portréobiként használt 60-as) remek képminőséget biztosítanak és könnyűek. Használtan 30-35 ezerbe, újan 51 ezerbe kerülnek. A gyártó saját fix obijai közül ajánlható a kicsi és könnyű 20mm f2.8, a 35mm f1.8 és az 50mm f1.8 is. A 35mm-es és az 50-esek remek minőségűek és gyönyörűen mossák a hátteret. A 20-as és az 50-es jellemzően picivel 100 alatt érhető el, használtan 65-70 ezer kornyékén. A 35-ös 130 környékén kapható újan, de érdemes az akciókat figyelni, most például éppen egy 25%-os kedvezmény van az obikra.
Vakuból végszükség esetére van egy beépített, külső vakuként egy Yongnuo YN-560 IV-et használok. Ez újan, kioldóval együtt kijön 40 ezerből.
Tesztek:
A képminőségek összehasonlítása: http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/sony-a6000-image-quality.htm
A szenzorok teljesítményének összehasonlítása: http://www.dxomark.com/Cameras/Sony/A6000
http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-A6000
http://www.photographyblog.com/reviews/sony_a6000_review/
http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/sony-a6000A.HTM -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #31528 üzenetére
A múltkor mintha azt irta volna valaki, hogy croppos szenzorral a háttérmosás is kisebb lesz. (Vagy a dzatúbén hallottam..)
Nem tudsz valami "gyorstalpaló tanfolyamot"? Mondig, ha megnézek egy könyvet, tele van elmélettel. Én viszont csak siman szebb képeken szeretném megörökíteni az élményeim.
-
MrChris
nagyúr
válasz
HagaNRG #31523 üzenetére
A háttérmosás a fókusztáv, rekesz és tárgytávolságból adódik. Ha egyiket változtatod hasonló DOF-hoz a másikat is kell. (Innen is adódik, hogy a szenzormérethez nincs közvetlen köze, hisz a vetített optikai kép változatlan.)
Ha csökkented a fókusztávot akkor a tárgytávot is csökkentened kell hasonló DOFhoz, vagy a rekeszt növelned, de azt oly mértékben kéne ami képtelenség.
Viszont általában a nagylátó és normál mindenes obikkal annyira nem a háttérmosás az elsődleges, hanem az élesség, ott nagyobb figyelmet kapnak a részletek, fényerő persze nem baj, jó ha van. Persze nagylátóval lehet olyan virág-bogár portrét csinálni amin a témán kívül sokminden van a képen de a háttér mégis jól el van mosva (Wide-Angle Macro), meg amit csak ki tudsz találni.
Talán nem ártana egy kis alapozó fotós ismeret bővítés. -
MrChris
nagyúr
válasz
HagaNRG #31523 üzenetére
A háttérmosás a fókusztáv, rekesz és tárgytávolságból adódik. Ha egyiket változtatod hasonló DOF-hoz a másikat is kell. (Innen is adódik, hogy a szenzormérethez nincs közvetlen köze, hisz a vetített optikai kép változatlan.)
Ha csökkented a fókusztávot akkor a tárgytávot is csökkentened kell hasonló DOFhoz, vagy a rekeszt növelned, de azt oly mértékben kéne ami képtelenség.
Viszont általában a nagylátó és normál mindenes obikkal annyira nem a háttérmosás az elsődleges, hanem az élesség, ott nagyobb figyelmet kapnak a részletek, fényerő persze nem baj, jó ha van. Persze nagylátóval lehet olyan virág-bogár portrét csinálni amin a témán kívül sokminden van a képen de a háttér mégis jól el van mosva (Wide-Angle Macro), meg amit csak ki tudsz találni.
Talán nem ártana egy kis alapozó fotós ismeret bővítés. -
válasz
HagaNRG #31523 üzenetére
Nem portréra valók (legyen az ember, kutya vagy madár portré). Nagyobb látószögükkel szélesebb témát fognak be. Utcán még inkább rekeszeli az ember, hogy a háttér is éles legyen. Nyitva beltér gyengébb fényviszonyai kötött jön jól inkább a nagy fényerő. Lehet velük portrézni is, természetesen, a húszassal lőttem közelebbi portrékat is, inkább profilból, akkor azért mossa. De amúgy is vigyázni kell vele, mert szemből könnyen orrportré lesz belőle. Szóval nem azok a tipikusan háttérmosáson pörgős objektívek.
-
-
HagaNRG
őstag
válasz
MrChris #31520 üzenetére
Ok, értem!
Köszönöm, most már világos. A lényeg, hogy van olyan téma is, ami a 17-25mm-es objektívekkel is szépen tudja mosni a hátteret, vagy ezeknél ne annyira ezt nézzem és várjam, hanem csupán azt, hogy mivel fényerős obik, így az éles kép rossz időben is megfogható velük?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
GyureX #31518 üzenetére
Olympus E-M10 + ECG-1 markolat, Panasonic G6 ha nem zavar a műanyagos háza, Panasonic G7, ha kell a 4k, ha nem kell, de szükséged van a masszivitásra, jobb építési-anyagminőségre, akkor esetleg GH3... A fuji X-T10-et is meglesheted, de arra úgy általánosan drágák a fixek.
szerk: esetleg gx7? -
MrChris
nagyúr
válasz
HagaNRG #31516 üzenetére
Ahogy schawo mondja. Úgy lehetett érteni mindenest keresel, mert hogy általános használatra érthetően szűknek találtad a 45-öst. A 17-es ami bár mindenes de portrézásra nem annyir jó, viszont egész alakosra jó a 25-ös normál obi. A 17-20-25mm-es obik közül szerintem egyet érdemes választani, amelyiknek látószöge képi hatása jobban bejön. Másik valszeg mindig otthon maradna.
-
GyureX
tag
Sziasztok!
Szeretnék én is tanácsot kérni gépvásárláshoz. 200-300 ezer Ft lenne rá a keret.
Eddig egy NX300-am volt, szerettem, de voltak hiányosságai, pl. kereső. A pánt szétcsúszott magától, találkozott szegény a betonnal, sajnos tönkrement. Lehet a sors akarta így, mert az utóbbi időben rengeteget gondolkoztam, hogy lecserélem valami másra.
Tükröst még nem használtam, egy 6d volt egyszer a kezemben, de nekem az batár nagy volt. Valahol a kettő között lenne az ideális méret számomra, mindegy hogy van vagy nincs benne tükör. Samsunghoz obit már nem igazán találni, használtan meg főleg. Ezért fontos lenne a megfelelő választék az obikhoz, hogy a későbbiekben tudjam fejleszteni a gépet. A későbbiekben egy nagyobb fényerejű fixet vennék hozzá, de több százezret egy obira nem szeretnék kiadni, úgyhogy számít az ár/minőség/obipark arány. Egyelőre elég a váz kittel, vagy jó áron csak váz meg egy jó fix. Természetben szoktam fotózni, ezért a nagyobb látószög meg a makró fontos számomra.
Nézegettem az NX30-at, de szívesen vennék akár sokkal jobb alternatívát.Köszönöm a segítséget előre is!
-
HagaNRG
őstag
válasz
MrChris #31470 üzenetére
Még egy picit hadd térjek vissza az m4/3-as fixekre.
A 17mm-es ha jól számolom kb. egy 35mm-esnek felel meg.Én annak idején próbálkoztam egy 22mm-es Minolta f1.7-es objektívvel. A háttérmosásnagyon ment neki, de olyan nagylátószögű volt, hogy alig tudtam bármire is használni. Legalább pont a bokeh jellegű portrék estek ki vele.
Azért tanakodok most magamban, merre mozduljak, mert sokan az optimális portré fixnek az 50mm-es körüli méreteket szokták ajánlani... (esetleg a 85-90mm-esek, azok valszeg az igazi portré obik, de az ugye már van).Tehát azért kérdem, hogy a 17mm-es Olympus obi nem túl nagylátószög lenne-e ahhoz, hogy szép háttérmosással lőtt portrékat tudjak vele csinálni...
-
80hun
addikt
válasz
huliganboy #31496 üzenetére
Ha még van nekik készleten akciós A58Y 18-55+55-200-al 145e. jul 26-ig
Meg kell kérdezni hátha.
-
#31733248
törölt tag
válasz
huliganboy #31496 üzenetére
Időközben sajnos elvitték az A65-öt, amit sajnálok... Amit javaslok ebből a keretösszegből: Sony A58, Nikon 3200, 3300, 5100. Az teleobjektív nehezebb ügy, hiszen fényerősebb kevés van. A Sony gépekhez a Minolta 70-210mm F4 (Beercan) népszerű, olcsó és fényerős választás, ár-érték arányban nehezn verhető, ha valaki hasonló objektívet akar. Vele készült képeket itt találsz. Előnye, hogy 200mm környékén is F4 fényerőt tud (szemben a kategóriára jellemző F5.6-tal), így alacsonyabb érzékenységgel, tehát kevesebb zajjal fotózhatsz vele. Hátránya viszont, hogy lassabb az autofókusza, mint a korszerűbb obiknak, így több jelenetről maradsz le, mintha pl. a Sony 55-200mm-esét választottad volna.
Segítség a választáshoz (a tesztek olvasásán túlmenően):
1. http://www.dxomark.com/Lenses
2. Kiválasztod a hirdetési oldalakon szereplő obit és a megvásárolni kívánt gépet a felhozatalból, itt van például ez.
3. Neked az lesz fontos, hogy az obi nyitott rekesszel is értékelhető felbontású képet adjon, a gyújtótávolság tartomány közepén és hosszabbik végén is. Ezért Measurements fül - Sharpness - Field map, majd az "Aperture" értékét a lehető legalacsonyabban tartva kattingasd végig a "Focal" mező értékeit és figyeld a kép színének változását. Értelemszerűen minél zöldebb, annál jobb.A kép szélei számodra kevésbé lesznek fontosak, jellemzően elég lesz a közepét kivágni, így főleg ezt figyeld. Egy 24 megapixeles szenzorral már elegendően nagy felbontású képet fogsz kapni és ezek a szenzorok már korszerűbbek is.
Utolsó tanácsként: ekkora keretösszegből maradj a tükrösöknél, ha cserélhető obisban gondolkodsz.
Akit érdekel: feltöltöttem ide néhány Sony A6000-rel, ISO 3200-6400 körüli érzékenységgel, kézből készült, éjszakai képet. Vázból kiesett jpg-k, kézben tartott esti móddal készültek 1/60 záridővel, stabilizálatlan Sigma 30mm f2.8 obival. Ilyen minőségű képeket lőhet a legkevesebb állítgatással egy RAW-fájlkokkal bíbelődni nem akaró ember.
-
Vyndree
őstag
válasz
huliganboy #31496 üzenetére
Visszakerestem neked mit tud az FZ200-as egy focimeccsen: [link]
*áttettem offba, mert ez nem cserélhető objektíves gép
-
A Zéé
addikt
válasz
huliganboy #31496 üzenetére
Fontos még, hogy mire kellenek a képek.
Ha csak arra, hogy legyen valami, akkor egy belépő váz+18-105/135 obival el lehet kezdeni a dolgokat. De ez csak tényleg arra jó, hogy legyen valami kép. MI amerikai focit szoktunk fotózni D3100+18-105 kombóval. Ha érdekel mit lehet kihozni egy ilyen szettből, tudok küldeni galéria linkeket.
A váz is szűk, mert 6-7 fps alatt sok dologról pont le lehet csúszni, és az obi is nagyon sokszor rövid.
Egy szinttel feljebbi a belépő váz+valami kit teleobi. Pl egy 55-200 vagy 55-250, rendszertől függően, de még ez is csak arra jó, hogy le legyen dokumentálva valahogy. Ezek ki tudnak jönni ebből a keretből.Ha művészkedésre, meg komolyabb riportanyagra kellene, akkor legalább a keret duplája kellene, még használt piacon is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
däniel #31510 üzenetére
mondjuk innen, de én pl. ebayről szereztem be a vázaimat
-
vape1
csendes tag
Aki most vett esetleg Panasonic G-t, az meg tudná mondani, milyen kupont adnak az objektívhez?
Ha jól olvasom, 3 kupont adnak 10-20-30%-os kedvezménnyel, attól függően hány obit (1-2-3) veszel.
Vagyis ugyanúgy 10% obinként akkor is ha többet veszel? Vagy ha 3-at veszel, akkor mindegyikből 30% engedmény van? -
jjeahh
nagyúr
válasz
däniel #31505 üzenetére
Dslr fronton nem tudom, mert én d90, 50d alá nem adnám, de azok kitben gondolom nem férnek bele a keretbe... milc fronton fuji x-e1, olympus e-pl5, panasonic gx1, panasonic g3. Ennyiért egész jó sony-k is vannak asszem, majd Econ kolléga megmondja
Esetleg megpillanthatod a samsung nx3000-et is, nem sokban marad el tudásban az nx300-tól és bőven belefér a keretedbe.
-
däniel
tag
válasz
jjeahh #31500 üzenetére
Huh, hát... elsősorban tájat, "nagyobb dolgokat" fotóznék vele, esetleg közelebbi dolgokat (portré, makró).
Ezt nem tudom.
Hát a méret annyira nem, maximum a súly.
Igazából ezt sem tudom. Jó lenne ha lenne benne az is, de utólag is be lehet szerezni, nem? De legyen.
AF.
Egyéb igény: így kezdőként még nem tudom mi kellene. Csak valahol elakarok indulni. -
kuntics
aktív tag
válasz
jjeahh #31500 üzenetére
jelenleg nincs objektívem,még a váz sem érkezett meg.(kompaktból egy canon sx110 van)Általános felhasználásra kellene,nyaralások,kirándulások alkalmával lenne használva,néha komolyabban belemerülve a fotózásba.(zoom nélkül sztem meglennék,így sem nagyon használom)Javarészt napközben fényképeznék.
Ha már úgyis vettem egy kicsit komolyabb gépet,lehet hobbi szinten fotózgatnék is néha.Ezért is gondoltam a fényerősebb fixre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Motoros topic
- RoadCraft - Akár négyen is játszhatunk a teljes változattal
- PLC programozás
- Xbox Series X|S
- Ingatlanos topic!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- MacBook Pro 16 2021 M1 Max 32GB 512GB 1 év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest