Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- E-book olvasók
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen széket vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Mielőtt kérdeznél, olvasd el az alábbi összefoglalót,
és használd a keresőt is!
Új hozzászólás Aktív témák
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #104286 üzenetére
Ha nagyon zavar, s elállhatsz a vásárlástól, akkor küld vissza.
Hozzá vagy szokva a magas fényerő használatához, azért szokatlan az 55 és sötét a kép. Ezt fokozatosan szabad csak csinálni, pár nap alatt megszokja az ember. S amikor megszokja a 35-40-es Háttérfény használatát, akkor a korában magas érték lesz rikító, harsány. De ez nem megy egyik pillanatról a másikra, szokni kell az agynak és a szemnek a változást.
Ezek persze sötét körülményekre igazak, ha van környezeti fény, akkor magasabb Háttérfény értéket kell használni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #104271 üzenetére
9 beállítási lehetőséget sorol fel, ebből az első, a Háttérfény ízlés szerint, mert ez kevésbé van hatással a videójelre. De természetesen ha sötétben nézve ez is magas, 60 felett, akkor jobban látható lesz, mint 30-as értéken használva.
A maradék 8-ból 3 jó tanács, de ha van Helyi sötétítés, akkor én azt is kikapcsolnám.
Fényerő: 50, esetleg 1-2 értéket lehet emelni, de inkább nem.
Gamma: sötétben 2,4 vagy BT.1886
Szuperfelbontás: Ki
Színtelítettség: 50
Színskála: Automatikus.codec project
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #104267 üzenetére
Viszonyítás kérdése.
A kalibrálásnak, illetve a pontos megjelenítésnek az a lényege, hogy a bemenő videójel jelenik meg a kijelzőn. Ettől minél jobban eltér a beállítás, úgy jelennek meg a hibák is.
Egy aránylag pontos megjelenítőn kevésbé látszik vagy zavaró a DSE jelenség, mint egy rikító, túlszaturált képen. Ezért írtam a viszonyítás kérdését.
De magad is tesztelheted, valamelyik élénk képmód és Szakértői képmód összehasonlításával. Mintát linkeltek itt korában.codec project
-
creed33
aktív tag
válasz t-joco #104253 üzenetére
Olyan dolgot ami zavaró lenne számomra nem látok. Minimálisan lehet látni valamit,de szerintem ez mindegyik hasonló tévénél látható.
Segítséget kérek a többiektől is. Az első zavaró dolog jelent meg számomra. Ha megnyomom a mikrofont gombot A távirányítón, DVD ajánló sor jelenik meg alul. Mit kell beállítanom hogy működjön a hangvezérlés?
-
blakey
titán
válasz t-joco #104227 üzenetére
A DSE nem NANO "betegség", sima LCD-n is olyan DSE-t láthatsz, hogy elsírod magad. A LCD betegség minden LCD variánsan megjelenhet.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #104220 üzenetére
Valamelyik Szakértői képmód, azok általában a legpontosabbak.
Azokat szemre már piszkálni sem érdemes, csak műszeres kalibrálással lehet pontosabban beállítani.
Háttérfény a megfelelő értékre állítva, színhőmérsékletnél ha nagyon meleg a meleg2, akkor meleg1-re kapcsolni.
Sötétben gamma 2,4 vagy BT.1886, világosabb környezetben 2,2.codec project
-
wierra
senior tag
válasz t-joco #104212 üzenetére
Az rtings általi javaslatok IPS paneles modellekre vonatkoznak. Az 50NANAO793, mint ahogy tudod, VA panellel rendelkezik.
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
TeeJay
félisten
válasz t-joco #103983 üzenetére
50/60Hz sima IPS vs. NANO IPS kb. tényleg csak a plusz rétegben térhet el
Ha örökké HDR UHD-t nézel kb. akkor vennél észre valami pluszt
Sima TV nézésnél szerintem kb. semmi különbség nem lesz
meg a rtings tesztben is látszik hogy egy grammal sem több a kontrasztja a NANO panelnakMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
válasz t-joco #103699 üzenetére
DSE az nem a háttérvilágítás miatt van?
Nekem 65UN8000-nél nem látszik ilyen meg én 40-re raktam a háttérvilágítást, afölé nem megyek.
50" amúgy is VA panel annak 3-4x nagyobb a kontrasztja mint az IPS-nek tehát még kevésbé kellene látni foltokatAmúg meg célszerű neten rendelni és 14nap elállással be van biztosítva ha mégis rosszabb példányt fognál ki
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
TeeJay
félisten
válasz t-joco #103670 üzenetére
Sötétebb szobába mehet az 50UN viszont vigyázz vele mert VA paneles
amit szemből nézve kontrasztos jó képet fogsz kapni de ha oldalról nézed
gyorsan elkezd torzulni a szín meg sötétedik a kép tehát nappaliba nem biztos hogy tökéletes
de ha világosban is TV-t nézel akkor nézz egy 55UN7400-at mert az RGB IPS paneles[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
félisten
válasz t-joco #103622 üzenetére
50UM7600, 50UN8000, 50UN8100
VA panellel, kb. ugyanaz a szint mindegyik, +1 HDM csati a NANO-hoz képest.
2019-es modell tudja a DTS-t, a 2020-asok meg a Filmmaker mode-ot.
Lehet sakkozni...[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
asdf_
veterán
válasz t-joco #103359 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=VeMXaoOPMFs
Ha egyáltalán van benne local dimming. Imho nincs, feliratos filmmel tesztelhető.
Ha ugrál a fényerő az (de az egész képernyőn), akkor a dinamikus kontraszttól kell elbúcsúzni szerintem.[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz t-joco #103240 üzenetére
Az IPS TV-kre jellemzőbb, kávától függetlenül, a 15 évvel ezelőtti Philips is ilyen volt. VA paneleseknél és az OLED-nél nincs ilyen.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
TeeJay
félisten
válasz t-joco #103240 üzenetére
42LB670V és 65UN80003LA TV van nekünk
mindkettő keskeny kávás szinte vékony fém csak így a panel rugalmasan van rögzítve bele.
Ha megnyomod akkor könnyen hajlik de ez teljesen rendben van minden vékony kávás TV-nél és monitornál
Van 3darab Acer Nitro monitorunk is, azok is vékony kávásak és ilyenek
Amúgy ne nyomkodd és nem zavarMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Zsadi
őstag
válasz t-joco #100807 üzenetére
Én azt erőltetném, amit junior19 fórumtárs is írt:
hibabejelentésedre, videó alapján olyan "szakértői véleményt" adtak, ami nem a hibával kapcsolatos
Zárják le a hiba jegyet, és vegyenek fel újat ami a hibával kapcsolatos. Addig hívni őket, amíg meg nem unják. Tudom...idő pénz ideg.. -
#49155328
törölt tag
válasz t-joco #100790 üzenetére
Az a baj a Békéltető testület csak ajánlást tesz, ha te is jössz ki belőle győztesen azt csak polgári peres eljárásban tudod érvényesíteni.
Ha van kitartásod meg pénzed akkor hajrá.
Ha bátorságod akkor molotov koktél a szervizbe.Sok sikert!
Ezért kell törés biztosítást kötni a készülékre.
Egy ács kalapács mindent megold![ Szerkesztve ]
-
V8engines
tag
válasz t-joco #100707 üzenetére
De ilyen nincs. Ez nonszensz. Ha elvégezték (szerintük) a feladatukat, zárják le a dolgot. -Amíg garanciális a termék, addig szerviz javítja. Tudomásom szerint. Persze utána is (ezt nyilván jobban is szeretik), csak már pénzért. Szép Világ. Emberiség visszafelé fejlődése, minden szinten, minden téren.
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #100693 üzenetére
Igen, az ügyfélszolgálatnál kell jelenteni a hibát, vagy telefonon, vagy email-ben. Azután majd ők értesítik az érintett szervizt, s ők veszik fel a kapcsolatot veled.
Ha kérdezősködnek, a leírtak szerint járj el. Nem tudsz sem fényképet, sem videót készíteni, s egyébként is az a hiba újra, amivel már korábban javították. Ha szóba kerülne a korábbi "szakvélemény", jegyezd meg, hogy az nem a hibabejelentéseddel kapcsolatos, így azt nem tudod elfogadni.
Nem kell veszekedni velük, kiabálni, de határozottan, udvariasan próbáld elérni, hogy felvegyék a hibát.
Ez kötelességük, ha nem hajlandóak, akkor később a hangfelvételen lesz bizonyítékod a Békéltető Testület felé. Azzal nem tagadhatják meg a készülék hiba felvételét, hogy van egy "szakértői vélemény", ami teljesen más hibára lenne indoklás( kisebb felbontáson működik a tévé, kicsi a kontrasztarány, kevés a fényerő).S ha kimenne a szervizes, nagy eséllyel ő is látja újra a hibát, akkor ne hagyd magad, hogy ők már nem tudnak vele mit csinálni.
Vagy javítsák újra, vagy csere igazolást kérj, ha nem hajlandóak javítani.
Ha pedig javítják, a hiba bejelentést tüntesse fel, azonosan, ahogy az első javításkor meg kellet volna történnie, remélhetőleg meg is történt.
Ragaszkodj a dátumok kitöltésére is, mert amikor javítás alatt van a készülék, az nem számít bele a garanciális időbe, annyival hosszabb lesz végül. Ezt is szeretik a szervizek elbliccelni.
Így az esetleges 6. hiba esetén már kérheted a csereigazolást, nem vagy köteles újra a javítás elvégzésére várnod.codec project
-
veterán
válasz t-joco #100690 üzenetére
A mókolással szerintem ne próbálkozz.
Nagyon könnyen tv nélkül találhatod magad ha megpróbálod szándékosan tönkre tenni.
Te nem nagyon tudsz olyat tenni a tv-vel,amit nem vesznek észre a szervizesek.
Legjobb esetben is megint cserélnek benne egy olyan alkatrészt amit már cseréltek és utána se lesz jó.Az a dühítő,hogy ha tényleg "a készülék a gyári paramétereknek megfelelően dolgozik" akkor az LG-nél nagy bajok vannak...
Rengeteg a panasz rájuk -
junior19
senior tag
válasz t-joco #100690 üzenetére
Én a szervizt hívnám újra, a beszélgetés elején jelezve, hogy rögzíted a beszélgetést. Ha a hiba újra jelentkezése utáni beszélgetésről lenne anyagod, nyert ügyed lenne. Olyat egy szervizes nem mondhat, hogy mindent kicseréltek benne, nem tudnak mit csinálni vele. Ha nem tudnak mit csinálni vele, akkor csere. Ebben viszont igaza van az Ügyfélszolgálatnak, ők nem bírálhatják felül a szervizt, s ők nem is adnak csere igazolást, hanem a szerviz állítja ki.
A történetednek több érdekessége is van, az első javítással a szervizes elismerte a hibát, csináltak vele valamit, ezzel ők is elismerték, hogy hibás a készülék.
A másik, hogy ha kiment már elsőre is, akkor ki kell mennie. Nem vagy köteles sem fényképet, sem videót készíteni a hibáról, nincs olyan eszközöd, és kész.
Ha nem akar kimenni, akkor megszegi a garanciális szerződést, ezzel már nyersz a Békéltető Testület előtt.
Azt is megjegyezheted, hogyha a Békéltető Testület elé kerül az ügy, fogod jelezni, hogy a hibabejelentésedre, videó alapján olyan "szakértői véleményt" adtak, ami nem a hibával kapcsolatos. Nem véletlenül raktam idézőjelbe a szakvéleményt. Videó alapján meghatározni, hogy a készüléked a műszaki paramétereknek megfelelő felbontáson és kontraszttal üzemel, ez szinte lehetetlen. S a legfontosabb, hogy a hibabejelentésed nem is erre vonatkozott, a "szakértői véleményüket" legfeljebb megköszönni tudod, hogy ezeket a paramétereket tudja a készülék.
Mindenképpen jelezni a szerviznek, hogy mivel már javították a készüléket, addig fogod bejelenteni, amíg meg nem szüntetik a hibajelenséget. Ha nem tudják megoldani, akkor kötelességük csereigazolást kiállítani, azt nem mondhatják, hogy ez ilyen, nem tudják megcsinálni, mert az első javítással elismerték a hibát.A készülék tönkretételére nincs tippem, a legegyszerűbben talán a HDMI panelt lehetne elrontani, bekapcsolva dugdosni be másik készülékről kábelt, de félő, hogy a másik készülék hdmi része megy hamarabb tönkre, illetve ha megállapítja a szerviz, hogy azért ment tönkre, mert bekapcsolt állapotban csatlakoztattad, akkor megvonhatják a garanciális javítást. Ennek utána kellene nézni a garanciális feltételeknél, mert neked nem kötelességed tudni, hogy ne legyen bekapcsolva a készülék, ha a használatiban nem hívják fel a figyelmet rá. Szerintem nincs benne, de lehet, hogy rosszul tudom.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #100684 üzenetére
A Dinamikus kontraszt használata rossz hatással van a megjelenítésre, hogy a problémára megoldás lehet-e, az kérdéses.
Az egyik baj, hogy 10kg alatt van a készülék súlya, így neked kell elméletileg a szervizbe juttatni. Esetleg még ha tömegközlekedésen nem szállítható ekkora méretű doboz, akkor erre hivatkozva kérheted, hogy a helyszínen vizsgálják meg, erre hivatkozhatnál.
Én egészen addig jelenteném be, amíg vissza nem áll az eredeti állapot. Nem fogadnék el olyan kijelentéseket, hogy a technológia velejárója, hiszen ezt, s a bevilágításokat sem említik a készülék jellemzői között. Próbálnak kibújni a csere elől, mert videó alapján komolytalan megítélni a készüléket.
Addig, amíg mi a vásárlók nem állunk a sarkunkra, s bármennyi kényelmetlenséggel is jár, de járunk a végéig, kényszerítve a gyártókat ezzel, hogy legalább valamilyen minőségi szintet megüssenek a készülékek, addig nem lesz ebben változás.A másik pedig, hogyha el szeretnéd adni, akkor ha korrekt vagy, jelezni kell a hiba jelenségét. Ha nem teszed, akkor te versz át mást, egy gyártó hanyagsága miatt. Ha viszont jelzed, akkor biztosan sokat fogsz bukni az eladáson. S illúziód se legyen, hogy nem veszel LG-t ezután, az ilyen jelenségek más gyártó készülékeit is érinti. Pont ezért, mert a szemetet is eltudják adni.
Én mindenképpen addig járnék a szerviz, amíg a hibát ki nem javítják. Ha be is kell vinni a készüléket, egy közös megtekintést kieszközölni a szervizessel, a hibát megmutatni neki. S amikor jelzik, hogy kész, csak akkor átvenni, ha megnézted, s valóban nem látható. Ezzel eltudod kerülni az olyan kijelentéseket, hogy Eco módban nem látható.
Ha ezt nem hajlandóak teljesíteni, akkor addig bejelenteni, amíg meg nem unják. Figyelve arra, hogy a javítás fel legyen tüntetve a garancia jegyen. Azt hiszem, ha ötször javítják garancia időn belül ugyanazzal a hibával, akkor a hatodik alkalomnál már kérheted a készülék cseréjét javítás nélkül. Te ezért mindenképpen ragaszkodj a hiba felvételénél az azonos megnevezésre, ne mást írjanak rá.codec project
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #100680 üzenetére
Ha mindenképpen az Eredeti képmódot szeretnéd használni, akkor az Élesség biztosan sok, 10 körül van a helyes érték. Színmélység nagyon sok, 50 általában a helyes érték. A Színhőmérséklet is eléggé hideg, ha így tetszik, akkor nézd így, a jelenséget szerintem ez nem befolyásolja.
A Színmélységet és az élességet csökkenteném, illetve a háttérfény értékét csökkenteném még, semmiképpen nem emelném. Ha emelésre csökken a jelenség mértéke, az sem a készülékre, sem a szemedre nem lesz jó hatással.Az Eco üzemmód sem az igazi, ilyen értékekkel nem lehet fakó a kép, valószínűleg az Energiatakarékos Mód nem kikapcsolt állapotban van, ha kikapcsolod ezt az opciót 95-ös háttérfény értékkel és 100-as kontraszton majdnem csúcsra van járatva a panel, biztos nem fakó így. A másik, hogy a 100-as kontraszt még a többi képmódban is a fehérszintet vágni fogja, ez szinte biztos.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz t-joco #100671 üzenetére
Háttérfény értékét lehet csökkenteni, a fényerő és a kontraszt állításával a képen csak problémákat fogsz generálni.
Nem emlékszem, hogy írtad-e, melyik képmódot használod. Ha nem valamelyik szakértőit, esetleg színház képmódot, akkor a kép is túl van vezérelve a többiben, így esélyes, hogy a jelenséget is erősebben látod.
Próbáld ki valamelyik szakértői képmódot, csökkentsd a háttérfény értékét a számodra elviselhető értékre. Ha esetleg túl meleg számodra a kép, akkor a színhőmérsékletet tedd meleg1-re. Mást nem tudsz csinálni.
codec project
-
subset
senior tag
válasz t-joco #100671 üzenetére
Ennek a szemét hibának ahogy mondják is, és sajnos meg is tapasztaltad, idő kell, hogy előjöjjön. Szinte bármilyen panelt érinthet, leginkább már a gyárban nem úgy sikerül a széria.
Nagyon sajnálom, hogy ilyenbe szaladtál bele...
És még az Lg policy-ja sem túl biztató az ilyen esetekre, ahogy halljuk.
Ezek szerint mondhatja, hogy ez van, nem homogén a panel de kép van...
Van képük hozzá....Persze más gyártónál és 2-3x ennyibe kerülő típusnál is bele lehet szaladni ilyesmibe.
Nem tudom leírni, mert nem tudom...de igen, a fényerő/háttérfény/kontraszt-al tudsz talán egy élvezhető konfigot találni.[ Szerkesztve ]
Használj Te is szabad szoftvert !
-
subset
senior tag
válasz t-joco #100665 üzenetére
A DSE nem elektronikai hanem mechanikai probléma. Nem értem egy szerviz miért nem a kijelzőt cseréli ilyenkor....ja csak, hogy mondhassanak valamit...
A beállításokkal tudsz csak játszani, de erre nincs recept, neked kell megtalálni, ahol nem látszik már annyira, és nem is ront még annyit a végeredményen...
Illetve még próbálkozhatsz, hogy ez így nem elfogadható számodra, hátha lép valamit tényleg az a szerviz.(#100666) bozsozso
Ügyes műszerész talán megmenti, ha találni hozzá foglalatot amire kicserélje[ Szerkesztve ]
Használj Te is szabad szoftvert !
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Hozzászólás előtt olvasd el a téma összefoglalót!
• TV/Hifi beárazás
• Házimozi topik
• Hangprojektor/SoundBar
• Használt TV-k javítása
• A webOS kezelése (3.0)
• OLED topik
• LED / LCD TV topic
• Milyen TV-t vegyek?
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest