Hirdetés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
-
gyapot
csendes tag
én idaig partatlan nézöje voltam a f1 nek DE miota tart ez a ferrari korszak nagyon ugy nézem csak ők nyerhetnek mert a profit ezt kivanja
-
Integra
titán
válasz
!Overdose! #26096 üzenetére
megértem, én fizetnék neki a bmw helyében egy plasztikai sebészt és egy stylistot
-
!Overdose!
őstag
-
prmcsk
addikt
válasz
uszkart #26059 üzenetére
Azon is el kéne már gondolkodni, mi van, ha kimi is "alonso szindrómát" kap
és úgy dönt, hogy csapatutasítás ellenére nem segíti a csapattársat ? Ha van benne ambíció és tudja, érzi, hogy jobb maszatnál, a VB. titulusról már nem is beszélve, és sok van még hátra...
Megérteném őt is, mint ahogy alfonzot is megértettem tavaly.
-
Integra
titán
válasz
venember83 #26090 üzenetére
a hülyéje!
inkább menne és versenyezne még többet, ha már egyszer megteheti!!!
idióta vagy czöllnerds-t meg a múltkor láttam, járni alig tud már..
-
Oliverda
félisten
válasz
venember83 #26090 üzenetére
"Egy DS kaliberű Hamilton-fetisisztától"
Tessék?
Elég rosszul látod a dolgokat, az FIA-t pedig mint objektív döntéshozó szervet emlegetni pedig a nap vicce. Gondolom hogy a 89'-es Japán GP után is objektív döntéshozó szervet láttál az FIA-ban és Jean-Marie Balestre személyében.
-
#70869248
törölt tag
válasz
venember83 #26090 üzenetére
a cikk vége felé:
"Akkor különben azt mondtam, hogy egy ilyenért nem csak a konstruktőrök versenyéből kellett volna kizárni a McLarent. Én a két pilótát is elmeszeltem volna." -
venember83
nagyúr
válasz
Oliverda #26075 üzenetére
Angolok (McLaren és Hamilton) és németek (Mercedes). Mellékesen a német úriember Mosley pozíciójára is pályázik (ha jól emlékszem), tényleg meglepő, hogy bírálja.
Czollner írás: Egy DS kaliberű Hamilton-fetisisztától sok objektivitást nem várhat az ember, főleg ha szíve csücske szorul védelemre a gonoszokkal szemben. Az egyetlen objektív döntéshozó szervet (FIA) meg nem hajlandó senki elfogadni. Szánalommá degradálódik az egész F1, csapatvezetéstől nézőseregen át. Megjegyzem utóbbiba én is beletartozom, fogalmam sincs minek nézem a versenyeket. Szitkozódáson kívül más gyümölcse nincs.
-
AMD Power
titán
válasz
Oliverda #26075 üzenetére
Hát izé nem tudom. Nem ismerem őket.
Czollner: Hamilton olyat tett, amit kevesen szoktak: Elkezdett versenyezni!
-
sh4d0w
félisten
válasz
c.zsolti #26078 üzenetére
Csak addicionális információ akart lenni részemről az idézet, semmi több.
Oliverda: büntetésként - legalábbis az általam látott kivonat alapján - három dolog jöhet szóba: drive through, stop & go, 10 rajthely. Ebből az első kettőt 5 körön belül már nem lehet kiszabni, helyette +25mp. A 10 rajthelyet tán lehetett volna osztani - és én változatlanul állítom, hogy korrektebb lett volna -, de az nem szolgálja a mostani vezetők (Bernie, Mosley és Tsai Rt.) pénzügyi érdekeit. Annak következményeképpen, hogy most 2 pont van a vb első két helyezettje között, az utolsó 5 futamon bőven jöhetnek izgalmas futamok - több néző, több reklámbevétel, több megrendelés az ott reklámozott cégeknek, szolgáltatásoknak. Pénz beszél, kutya ugat, a szurkolók véleménye meg századrangú szempont.
[ Módosította: Pompi ]
-
Pompi
nagyúr
válasz
Oliverda #26079 üzenetére
Nem vagyok szakértő, nem ástam bele ilyen szinten a dolgokba, de mintha az elmúlt napokban erről is lett volna szó. Vagyis arról, hogy egy ilyen vétség után mi a kiszabandó büntetés, ha jól emlékszem, akkor ez egy box áthajtásos bünti, amit mivel az utolsó 5 körben voltak nem szabtak ki, ennek a verseny utáni megfelelője a 25 mp.
-
sh4d0w
félisten
Trulli:
"...Felipe Massához hasonlóan a toyotás Jarno Trulli is úgy véli, Lewis Hamilton Spában szabálytalanul előzte meg Kimi Räikkönen Ferrariját. "Véleményem szerint Hamilton előnyhöz jutott a sikán levágásával. Ha a pályán maradt volna, nem tudott volna elég lendületet szerezni ahhoz, hogy megelőzze a Ferrarit" - nyilatkozta Trulli a Gazzetta dello Sportnak, majd a 2005-ös olaszországi esetre célozva, ahol Räikkönen hasonló körülmények között utasította maga mögé Fernando Alonsót, hozzátette: "Éppúgy, ahogy Monzában az első sikán átvágásával egy másik autó szélárnyékába lehet kerülni, aztán a Roggiánál ki lehet fékezni." Hamilton azzal védekezett, hogy kénytelen volt a bukótérbe menekülni, mert Räikkönen nem hagyott neki helyet, de Trulli szerint ez nem mentség. "Ha kívülről próbálsz előzni, azt csakis a saját felelősségedre teheted, mert az ideális ív azé, aki belül van. Ha elfogy a helyed, el kell venned a gázt" - mondta. - "Ha a bukótér helyett fal lett volna ott, vajon Lewis akkor is megpróbálkozik a támadással? Különben is, ha kavicságy lett volna a bukótérben, a koszossá váló gumik miatt esélye sem lett volna azonnal előzésbe kezdeni, miután visszatért a pályára." A McLarennél ma döntik el végleg. hogy fellebbeznek-e Hamilton 25 másodperces büntetése ellen..." (forrás: www.a5.hu)
-
AMD Power
titán
Vannak még itt érdekes vélemények.
˝Számomra elképzelhetetlen, hogy ebben a helyzetben képtelen az ember fellebbezni. Ez, akár ki is hathat a világbajnokságra.” – mondta Sir Jackie Stewart.
„Az inga világosan a Ferrari javára leng. Elsőbbséget élveznek.” – folyatta a korábbi Formula-1-es versenyző, Hans-Joachim Stuck.
„Azt gondolom, hogy ez teljességgel ijesztő döntés volt” – zárta le Sir Stirling.
-
sh4d0w
félisten
válasz
prmcsk #26068 üzenetére
Nem kell világbajnoknak lennie, én ilyet nem mondtam, de hogy nem a világ - szerintem - legrosszabb pilótájának véleményét fogom elfogadni, az is biztos. Michael valóban nem formálhat mérvadó véleményt, mivel érintett az ügyben - lévén a Ferrari alkalmazottja. Laudáról én nem mondtam semmit, számomra az ő véleménye olyan, mintha Te mondanál bármiről véleményt a Forma-1-ben - ugyanis versenyezni már nem láttam, az meg nekem nem jelent semmit, hogy a Ferrarinak 2 vb-címet nyert, mivel én nem Ferrari-, hanem Kimi-drukker vagyok (csapatban egyébként tavalyig a McLaren-nek szurkoltam...).
Érdekes egyébként azon országok sajtótermékeit szemügyre venni, akik nem közvetlenül érintettek az ügyben - gondolok itt a francia és a spanyol sajtóra elsősorban.
-
wildrain
addikt
válasz
sh4d0w #26069 üzenetére
Oliverdának is szól: A 25 mp az a büntetés, amit ilyen helyzetben előír a sportszabályzat. Attól kezdve, hogy az esetet kivizsgálták, és Hamiltont szabálytalannak ítélték, a végeredmény már adott is volt, mert más büntetést nem adhattak volna. Tehát ha Lewis 35-tel vezetett volna Massa előtt, akkor marad első helyen. Ugyanígy nem változtathatták meg rajthelybüntetésre sem.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26066 üzenetére
Én most (szándékosan) nem a véleményét idéztem, mert nyilván elfogult, hanem azt, hogy a versenyzői megbeszéléseknek ez a szituáció elvileg egy vissza-visszatérő pontja, így Hamiltonnak óvatosabban kellett volna kezelnie az ügyet. Persze utólag könnyű ezt mondani, de amikor nagy a tét, és ő határozottan gyorsabb volt Kiminél (tehát valószínűleg nem ez lett volna az egyetlen esélye az előzésre), akkor mehetett volna biztosra, hogy egy kanyarig nem támadja.
-
sh4d0w
félisten
válasz
PazsitZ #26064 üzenetére
Büntetlenül valóban nem kéne hagyni, az precedenst teremthet. Én Kimi-drukker létemre is azt mondtam, hogy a győzelem elvétele tán nem ez az a bünti, amit ki kellene szabni, köv. futamon 10 rajthely tán megfelelőbb lett volna. Az nem kérdés számomra, hogy ez büntetendő, inkább csak a büntetés mértékén lepődtem meg.
Oliverda: ez a 25 mp a pénzről szól. Így lehetett szorossá tenni a vb-t 5 futammal a vége előtt, Hamilton tálcán kínálta a megoldást az F-1 urainak. A versenyzői kvalitásait én nem vitatom, csak az a mérhetetlen arrogancia és nagyképűség idegesít, amiknek egyre inkább jeleit adja.
[ Módosította: Pompi ]
-
prmcsk
addikt
válasz
sh4d0w #26031 üzenetére
Miért kellene valakinek VB.-nek lenni ahhoz, hogy az F1-ben élve tapasztaljon meg olyan dolgokat, amiről nekünk fingunk sem lehet ? Michael mégsem alkothat véleményt, hiszen a kedvezményezett csapatot kaszálja a mai napig, jelenlétével. Ő objektív lenne ?
Egy családról és annak érdekeltségeiről, kapcsolatrendszeréről hogyan tudsz objektív véleményt megfogalmazni ? Ahhoz benne kéne élni. Az F1 verseny adrenalin szintje, döntésideje olyan, hogy csakis azok itélhetik meg ezeket a helyzeteket, akik legalább versenyeztek, mert ők tudják beleélni magukat az adott szituba és ez alapján itélkeznek.
Lauda miért lenne részrehajló ? Bazzeg ! Több VB.-t nyert a ferkának és ezek ellenére nem azt mondja, amit hallani akarsz ? Azt el sem tudja képzelni senki, hogy "csak" őszinte ?
Túlzottan fanatikusan, elfogultan nem lehet tárgyilagos az itélet... -
Oliverda
félisten
válasz
PazsitZ #26064 üzenetére
Nem mondom hogy helyes lenne büntetlenül hagyni de utólag a díjátadó ceremónia lezajlása után egy tollhúzással átbarmolni mindent... Elég merész húzás volt ami már tényleg a sport megítélését és népszerűségét fenyegetni.
Kíváncsi vagyok hogy mi lett volna a bünit ha Hamilton több mint 25mp-vel vezetett volna Massa előtt.
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #26060 üzenetére
Massa versenyző (méghozzá jó), így a véleménye sokat számít, de mivel sajnos a rivális csapatot súlytó döntésről véleményez, ami döntés következtében ráadásul ő futamgyőzelmet, és 8 helyett 2 pont hátrányt kapott....így az ő, mint legnagyobb haszonélvező, véleménye most kevéssé számít nálam.
Ebben az esetben természetesen.szerk: azt még hozzátenném széljegyzetként, hogy talán azért is érthetetlen Hamilton ekkora kockázatvállalása, mivel ő aztán elég messze volt a Spa-i futamon a kozkázatvállalástól.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Oliverda #26061 üzenetére
Lehet igazad van... (utolsó káoszkörben már nem volt se idejük se merszük szólni, annyi minden történt
, szerintem)
[link] "Hami levágott, visszaengedte, majd a "lendületet" kihasználva előzött. Nem mondom, hogy a "legsportszerűbb", de büntetést nem érdemelne szvsz."
Tartom ezen véleményem.
Bár meglehet, büntetlenül hagyni se lenne helyes ilyen manővert.Ezért is nem nagyon szóltam a témához, mert magam se tudom eldönteni, mi lenne a megfelelő ítélet.
-
Vandit.
addikt
válasz
PazsitZ #26057 üzenetére
A szó átvitt értelmében értettem a "szabályosant".
Úgymond nyomatékosításra. És nem olyan nyomatékra gondoltam.
A lényeg meg ott van a videón. Lonzit is "büntették" ugyanilyen manőverért, így itt is büntettek és mivel a verseny utolsó 5 körében jártak, ezért nem lehetett szó boxutcai áthajtásról. Ennyi.
Oliverda: Ezt attól kérdezd, aki így szankcionálta.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26058 üzenetére
Hát ezaz, ha hihetünk Massának, akkor Hamilton óriásit kockáztatott, főleg a Kimihez viszonyított sebességének fényében:
"Az ilyen incidensekről gyakran esik szó a hivatalos versenyzői eligazításokon, ahol tisztán és világosan az értésünkre adják, hogy ha valaki levágott egy sikánt, nem csupán vissza kell adnia a helyét, hanem a járulékos előnyöket sem használhatja ki."
Tekintve, hogy mekkora volt a tét, ha szabálytalannak ítélik a mozdulatot, és azt, hogy mennyivel gyorsabb volt Raikkönennél, inkább várnia kellett volna egy kanyart, és utána újra támadni.
-
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #26040 üzenetére
Szabályosan gyorsult szó nem volt elengedésről, mert kimi legyorsulta ergo nem engedte el.
Ezt a mondatot először nem értettem. Mármint, hogy mire vonatkozik. De most már értem. Azaz még mindig nem, de már világos mire gondolt ez alatt Vandit.
A büntetés olyan szinten jogos lehet, hogy nagyon hasonló manőverért Anno Lonzi is kapott "büntit". Ebben az esetben következetesnek nevezhető a büntetés...
Más szemszögből: -Hami előbb-utóbb úgyis leelőzte volna
-Kimi kiesett -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26051 üzenetére
Persze, hogy ingatag alap, pont itt a hátulütője annak, hogy megítélés kérdése az egész. Lehet olyan is, aki azt mondja, hogy ha besorol Kimi mögé, akkor még jobb kigyorsítással már a célvonal előtt megelőzi...
Sok vélemény lehet, én csak azt írtam le, ami szerintem valószínűleg történt volna. Kevéske(?) szimes tapasztalatom azt súgja, hogy egy fékre pöttyintéssel belassult volna annyira, hogy még a kerékvetőt is elkerülve besorolhatott volna Kimi mögé. Akarás kérdése lett volna, vagy inkább úgy mondom: döntés kérdése. Másképp döntött, amiben nincs semmi rossz, valamilyen döntést hoznia kellett mindenképpen.
-
Peat;)
veterán
válasz
Vandit. #26050 üzenetére
Kimi alatt egyébként már a kigyorsításnál is megmozdult az autó, ha az nincs akkor lehet hogy pont elég Hamilton lassítása. Így viszont teljes terjedelemben a helyet csak nagyon rövid ideig adta át, 2 másodperc mondjuk. Ez meg az illetékesek szerint nem olyan visszaengedés ami a szabálynak megfelel. Az egész szitu azért ennyire kérdéses mert két, az adott körülmények között teljesen másképpen viselkedő autóról van szó.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Vandit. #26050 üzenetére
Ezt most csak azért nem fűzöm az elözőbe, mert az már így is sok lett kicsit.
Szal 6km/h sebességkülönbség az nem kevés..gyakorlatilag mondhatnám azt, hogy mivel Kimi kb. ennyivel volt lassabb az egyenesben az aerodinamikai beállításai miatt, ezért tudott gyorsabb lenni a pálya leszorító erőt igénylő részein.
Ezt jelentheti 6km/h feláldozása.Ettől függetlenül a versenyző ítéli meg, és lám elég is lett, hiszen azon a távon Kimi elől Kimi mögé került...ha Kimi technikája lehetővé tette volna hogy mögülle legyorsulja Hamilton-t, akkor a célvégi elfordító után ezt láttuk volna..de nem.
a motorhang.
..hát erre most nem írok semmit, tömörített felvételeken nem véleményezek. -
Incubus
tag
válasz
uszkart #26045 üzenetére
Szia!
"Persze ennek nem örülök, mivel én is Kimi fan vagyok, de azt hiszem ez az év már elúszott számára!" - ennek én sem örülök, de egyáltalán nincs elúszva semmi. Emlékezz vissza, h tavaly mennyit betlizett Titánka és akkor még volt előnye a pontok alapján. Most ez kettőre olvadt. A kérdés az, h ezekután mennyire fogja bírni a nyomást....? Ha Ő is betlizik, akkor még mindig van esélye Kiminek is feljönni....az utolsó 5 verseny erre adja majd meg a választ...
Talán ezért is hívják Száguldó cirkusznak;)
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #26049 üzenetére
Nem-nem, én nem arra voltam kiváncsi, hogy vizsgálni kell vagy sem...nincs is ilyen irányú kérdés a hsz-mben.
Én arra vagyok kiváncsi, hogy ha szerinted a büntetés jogosságát az igazolja, hogy Kimi mögé besorolva több időt veszített volna el, mint amit az elengedéssel visszaadott.
....de nem kell besorolni Kimi mögé, levághatja a kanyart ha nincs helye és így ítéli meg..akkor nem marad le 'annyira'.
...akkor nem is kellene mennyi rengeteget visszaadni.Tovább megyek, ha mégis meglassítja de rámegy a vizes rázókőre és a festésen megforog....akkor meg még keveset is mondtál..
Egy feltételezett szituáció nem igazolhat egy döntést, hiszen feltételezni lehet mást is.
Előnyt szerzett...mihez képest?
-ahoz képest, hogy megforog
-ahoz képest hogy megcsúszik és meglassul
-ahoz képest hogy besorol
-ahoz képest hogy megvágja a sikánt de fékkel és így egy pillanatra sem kerül Kimi elé, de a kigyorsítása jobb mint a fent említett esetekben.
-esetleg ahoz képest, hogy meglöki Kimi-t de Kimi autója nem sérül ellenben Hamilton első szárnya letörik, ezért egy teljes pályahoszt döglassan kell körbemenni+kiállás...szal mi alapján mondod, hogy keveset adott vissza? Kézenfekvőnek gondolod, hogy besorol, de az általam felsorolt szituk közül nem fordulhat elő bármelyik?
Márpedig ha igen, akkor ez egy ingatag alap. -
Vandit.
addikt
válasz
#70869248 #26042 üzenetére
Mint írtam a motorhangból lehet következtetni arra, hogy mennyire vette le a gázról a lábát. kb. semennyire. Az elengedés meg véleményes, úgyhogy azt sem lehet mondani, hogy kellően elengedte volna. És a 6 km/h sebbeségkülönbség ki szerint elég? Szerinted? Dennis szerint? Hamilton szerint? A szabály szerint? Ez is elég kétes dolog.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26046 üzenetére
Akkor ugyanez van, vizsgálni kell. Levágta a sikánt -> szerzett-e belőle előnyt ahhoz képest, mint ha nem vágta volna le.
Az, hogy mennyi az annyi, a büdös életben senki nem mondja meg, mert ahhoz az kéne, hogy tudjuk, hogy egy ilyen helyzetben mekkora veszteséggel járt volna az, hogy Kimi mögé besorol. De nem tudjuk, és soha nem is fogjuk tudni. Csak megítélhetjük, és ugye az minden embernél más végeredményt adhat. -
c.zsolti
őstag
válasz
remington2 #26032 üzenetére
Mert ugye Schumit nem szivatták meg Monacóban és a Hungaroringen?
-
mefistofeles
veterán
válasz
Vandit. #26041 üzenetére
"befordulhatott volna ha akar"
Aha igen, sőt akár visszafelé is elindulhatott volna. De ő nyerni akart.
[link]
Tudom, hogy szar a felvétel, de a lényeg kivehető és pont a kanyarlevágás előtti pillanatot mutatja.
Szerinted a jelen élversenyzői közül hányan fékeznének, hogy besoroljanak a ferrari mőgé és hányan vágnák le a kanyart? Szerintem egyértelmű..... -
uszkart
tag
Sztem kár ezen vitatkozni. Attól kezdve, hogy a kanyarlevágás után Hami mindegy, hogy fékezéssel, vagy csutka gázon, de visszakerült Kimi mögé, már elég meleg az ügy! Nehéz megitélni! Az meg, hogy a szabálykönyvben benne van-e, hogy a támadási pozíciót is fel kell adni, azt nem tudom.
Erős a bünti, de mégiscsak van 6 pont!
Az is biztos, hogy Kimit be kell áldozni, mert Massa egyedül nem hiszem, hogy megfoghatja Hamit. Csak a Ferrari!
Persze ennek nem örülök, mivel én is Kimi fan vagyok, de azt hiszem ez az év már elúszott számára! -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26040 üzenetére
Nagyrészt egyetértek, Hamilton egyértelműen maga elé engedte Kimit.
Az, hogy a büntetés szabályos volt-e, az dönti el, hogy a sikán átvágásával előnyt szerzett-e avagy sem. Ehhez két esetet kell összehasonlítani:
1. Ami megtörtént, tehát azt, hogy levágta a sikánt.
2. Mi lett volna, ha nem vágja le a sikánt, hanem amikor látja, hogy Kimi keménykedik, visszavonul, és mintha fal lenne a fehér vonal helyén, a pályán maradva besorol Kimi mögé.
Ez utóbbi esetben valószínűleg lett volna akkora vesztesége a rossz ívből és a sebességvesztésből, hogy a célegyenes végén nem lett volna kifékezési pozícióban. Mivel ez nem történt meg, ezt senki nem tudhatja biztosra. Itt jönnek be a képbe a bírók, akik szintén megítélés alapján döntenek.Mivel szerintem a Kimi mögé való besorolással kicsit lemaradt volna a Ferraritól, ezért a döntés helyes. A baj az, hogy túlságosan nagy a tét, és a dolog nagyon véleményszerű, túl képlékeny. A verseny szempontjából nem jó, hogy elvették a győzelmét.
-
mefistofeles
veterán
válasz
Shabranigdo #26036 üzenetére
Az első megjegyzésedre, igazad van, rosszúl fogalmaztam. Nem azt akartam mondani, hogy a bünti pártiak véleménye ellentétes a tényekkel, a tényeknél pedig a vitatható események előtti dolgokra gondoltam, amiben nagyjából mindenki egyetért.
Amit utána írsz az viszont már ne is haragudj, butaság. Miért kellett volna fékeznie? Bőven elég ha lassabban gyorsul Kiminél. Ezt Hamilton így is tette. Ami a problémám az az, hogy ezzel a módszerrel mennyire kellett volna elengednie Kimit, hogy szabályosnak ítéljék meg? 5 méter? 10 ? na ezt nem tudja senki. Akkor Hamilton honnan tudhatná?
Amúgy Te is ragaszkodni fogsz az álláspontodhoz és persze én is, és talán így van jól.
Dönteni (szerencsére) úgy sem mi fogunk, bár az az érzésem, hogy a döntéssel kapcsolatos jövő idő csak kincstári optimizmus részemről. A leg elvakultabbak sem adhatnak nagy esélyt arra, hogy bármit változtatnak. -
#70869248
törölt tag
válasz
Vandit. #26041 üzenetére
Nem azért répaság, mert nem egyezik az enyémmel, én kifejezetten szeretem ütköztetni a nézetem, mert taniulok belöle.
...hanem mert állítasz valamit amit nem tudsz alátámasztani...akkor idézem mégegyszer:
"Szabályosan gyorsult szó nem volt elengedésről, mert kimi legyorsulta ergo nem engedte el"Ahoz hogy azt állíthasd hogy 'szabályosan gyorsult'..ahoz neked ezt tudnod kellene, de ugye miből...egy 6 vagy 7km/h-s sebességkülönbséghez nem kell fékezni, elég egy kis gázelvét.
-
Vandit.
addikt
válasz
#70869248 #26040 üzenetére
Én nem fogok erre litániát írni. Elég hallgatni a motorhangot és hallani lehet mennyire vette el a gázról a lábát. A levágáshoz annyit, hogy befordulhatott volna, ha akar, de nem akart, mert tudta mivel járna. Az első bekezdésedet meg nem értem. Azért répaság, mert én úgy láttam és esetleg nem egyezik a véleményeddel?
Ez nem rossz.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Vandit. #26026 üzenetére
Nem nagyon szoktam ilyet írni, de ez elég nagy hülyeség...mármint hogy szó sem volt elengedésről, hanem Kimi legyorsulta...
idézek inkább pontosan töled:
"Szabályosan gyorsult szó nem volt elengedésről, mert kimi legyorsulta ergo nem engedte el."Szal ez elég nagy répaság, azért figyelni kellene hogy milyen messze mész, mert azért a vélemény minősít.
Engem már lassan emnlékeztet ez a dolog, a medve a vakond meg a kölcsönkérendő ásó kalandjára, ahol a medve addig hajtogatta hogy ez lesz, az lesz, hogy mire a vakond kijött a kopogtatásra a medve elküldte a 'nyjába.Hamilton elengedte Kimi-t...látszik a tempóján,..egyébként is mőtöl gyorsulta volna le Kimi amikor Hamilton ráesett tempóban a jobb tapadása miatt? Kimi maga nyilatkozta hogy nem volt igazán rendben az autó egyensúlya..a tapadásról nem is beszélve.
Hamilton ráesett Kimi-re a 'buszmegálló' sikánjának féktávján, megpróbált be is menni, mert nem tudta hogy Kimi mennyire küszködik az autóval..de Kimi annyira azért nem küszködött hogy ne tudja zárni Hamilton előtt az ívet.
Hamilton vágott...itt most lehet okoskodni, hogy fékeznie kellett volna, én sem fékeztem volna..abból bármi lehet, nekicsúszok-megpördülök mittomén,...a szabályok értelmében igen is lehet vágni ha a versenyző erre kényszerül, helye nem volt az ziher...és én láttam már vágni így száraz körülmények között is, csak nem volt belöle előnyszerzés..ez a sikánvágás lehetővé tette ezek a körülmények között.
Jó hogy azt nem mondják páran, hogy ha a rázókövön fordul tuti megpördül....ergo egy megpördülésnyi időt kellett volna visszaadnia Kimi-nek...Maga elé engedte, még Massa (és többen mások) is elengedésről beszélnek.
A vita azon van, hogy mégis bármilyen formában profitált-e a vágásból..mert ha a legkisebb mértékben is igen, akkor büntetni kell.
Mivel külső ívről támadó ívre ment, így egyértelműen keresztezte Kimi versenyvonalát, és innen lehet beszélni szélárnyékról...lehet beszélni róla, én nem tagadom hogy minden autó mögött létezhet szélárnyék..Kimi mögött is volt, és így azt sem tagadom hogy erre alapozva meg lehet óvni.
Nekem az összes felszedett (vagy képzelt) versenymegítélésem azt mondja hogy nem volt olyan mértékű szélárnyék ami azon a távon annyi idő alatt előzéshez segítette volna Hamilton-t. Sztem féktávon előzte meg, és ehez támadó ívre kellett kerülnie...de hogy Hamilton nem engedte el, hanem Kimi legyorsulta....
-
peterszky
őstag
Szerintem egyértelmű miért sorolták vissza Hamiltont: pénz. Szorosabb vb verseny -> több néző -> több pénz. Ennyi, nem kéne ezért marni egymást
-
Shabranigdo
tag
válasz
mefistofeles #26030 üzenetére
"bár zárszóként annyit még megjegyeznék, hogy vannak ugye a tények, amit mindenki látott és van a bünti pártiak véleménye" hát nem vagy semmi
"senki nem említi konkrétan, hogy mennyivel kellett volna lelassúlnia" de, itt mondták többen,hogy fékeznie kellett volna és a belső kamera alapján ezt nem tette megattisx bár én nem vagyok ferraris,de Lauda véleménye sokszor hülyeség sztem. És pl apámat is tisztelem,mert felnevelt,segített viszont ha hülyeséget beszél vitába szállok vele
-
Incubus
tag
válasz
JJános #25925 üzenetére
Lehet, h a szabály rossz, de ez mindenkire érvényes! Ha tudta - mert miért ne tudta volna -, h gyorsabb mint a Ferrari, akkor ráért volna ott megelőzni, ahol nincs sikán, nincs kanyar, a szép hosszú egyenesben, ott tiszta lett volna minden. Nehogy már pont ne Ő tehessen róla! A pilóták, ha tiszta helyzetet teremtenek maguknak, akkor nincs gond. Itt meg pont emiatt van....
-
remington2
senior tag
Szerintem sem volt teljesen tiszta ez a szitu, de egyetértek vele, hogy megbüntették. A körülményekhez képest ez volt a legjobb megoldás. Ha nem teszik, elfajul a verseny, és a végén úgyis rásütik Hamiltonra, hogy nem tisztán nyert. Lényegében "arany középút" volt ez a döntés, szerintem jól tették.
Az, hogy a FIA gyakorlatilag a Ferrari belső tanácsaként működik, nekem azóta tény, amióta - talán 2006-ban - épp csak nyíltan, sajtó előtt nem közölték, hogy minden döntésükkel a Ferrari mögött állnak. Emlékszik valaki arra, milyen pofátlan és hihetetlen módon gáncsolta az egyéni vb-t vezető csapatot (Alonso & Renault) akkor ez a "szervezet" sorozatosan, a világbajnokságon át? És mégis a Renault nyert, akiket bár sosem kedveltem (Alonsoval együtt), de ekkor nagyot nőttek a szememben. Fura módon az 5 éves Ferrari királyságot nem akarták megzavarni
Ehhez a 2006-os szituhoz képest legalább a mostani döntés relatíve jónak és igazságosnak minősíthető.
-
mefistofeles
veterán
Végül is érdekes eszmecsere folyik itt (kevés kivétellel), bár az teljesen világos, hogy a bünti vs. nem bünti pártiak sosem fogják elfogadni egymás érveit, így nem is lehet meggyőzni a feleket egymás igazáról..
Részemről ez ügyben asszem le is zárom a dolgot, bár zárszóként annyit még megjegyeznék, hogy vannak ugye a tények, amit mindenki látott és van a bünti pártiak véleménye, hogy Hamilton nem lassult le eléggé, nem engedte kellőképpen maga elé stb.
Ezzel csak az a gond, hogy ezek a ködös kifejezések egy olyan sportban döntenek akár VB címről, ahol miliméterre, gramma, és ezred másodpercre meg van határozva minden. SENKI, beleértve a FIA isteneit, a ferrari mérnökeit, a bünti párti félszakértőket és az elfogult olasz sajtó szakujságíróit, szóval senki nem említi konkrétan, hogy mennyivel kellett volna lelassúlnia, mennyire kellet volna elengednie Kimit, mikor kezdhetett volna újabb előzésbe stb.
Ha utólag kockánként elmezve a felvételeket, ezen hatalmasságok nem tudnak konkrét mértéket mondani, akkor, hogy lehet elvárni Hamiltontól, hogy század másodpercek alatt hozzon megfelelő döntést úgy, hogy szánt szándékkal azért nem teszi lehetetlenné saját helyzetét......... -
Shabranigdo
tag
válasz
mefistofeles #26021 üzenetére
nem,de köszi hogy eldöntöd helyettem mit gondolok. Korábban írtam,hogy én nem büntettem volna. Viszont ez a visszaengedés legjobb esetben is vitatható
prmcsk jelenlegi pilóták véleményét nem nagyon olvastam kivéve az érintettekét,akik ngyjából semlegesen fogalmaznak,picit belecsempészve a saját véleményüket.Lauda meg eddig is Hamilton párti volt,marad egyetlen vélemény Ralf Schumacheré,aki neekem nem mérvadó és amúgyis egy fecske nem csinál nyarat.
és még a hegyes példához saját verzió: tojást se kell tudjak tojni,hogy megmondjam róla ha záp
-
Vandit.
addikt
válasz
mefistofeles #26014 üzenetére
Nézd meg szépen a videót. 15. mp-től kezd el szépen kikockázni. Aztán nézd meg szépen ki van előrébb és ki van íven stbstb. Lajoskának nem tetszett, hogy nem lett elengedve és tisztában volt vele, ha besorol, akkor megint lemarad kimitől. Az elengedés meg nevetséges. Szabályosan gyorsult szó nem volt elengedésről, mert kimi legyorsulta ergo nem engedte el.
-
prmcsk
addikt
Vazzátokmeg !
Itt sorra, volt, vagy aktív pilóták mondják el a véleményüket, az előzéssel kapcsolatban. Erre jöttök ti a "ferkanoidok" meg a stewardok (biztos azok is volt pilóták helyett valami "érdek, vagy jogbuzik"), és eldöntitek, meg minősítitek a kijelentéseiket, az előzéssel, érdekekkel kapcsolatban. És véleményükben kurvára nem számít, hogy milyen szintű versenyző. Nem kell megmásznom ahhoz egy hegyet, hogy tudjam: ott van...
Az nem számít, hogy éveket töltöttek el az F1.-ben és bizonyára belülről ismerik minden gondjával, bajával és hierarhiájával együtt.
Ezért írtam már rég, hogy nem stewardok kellenek ide, hanem volt F1. pilóták, akik a vitás helyzeteket eldöntik. Kevesebb volna a tévedés joga meg a befolyása bizonyos köröknek.
-
soulcube
aktív tag
Massa - " Amit Lewis tett az előfordul, de azt hiszem talán kicsit optimista volt, amikor azt gondolta, hogy visszaengedi a pozíciót Kiminek, de csak részben és aztán azonnal megpróbálja megint megelőzni. " Teljes cikk
Massa tökéletesen leírta, hogy mi a pálya. Ott a pont !
-
DigitXT
félisten
válasz
mefistofeles #26021 üzenetére
Felfognád, hogy nem fékezett egyáltalán?
Abszolút nem volt korrekt, de nem szídom ezért:
a verseny hevében, extrém körülmények között
történt. (A büntetést viszont nem véletlen kapta.) -
AMD Power
titán
válasz
mefistofeles #26021 üzenetére
Nem erről van szó. Jobban le kellett volna maradni. Már csak azért is mert szerintem még így is megelőzte volna Kimit.
-
mefistofeles
veterán
válasz
Shabranigdo #26016 üzenetére
...gondolom szerintetek az lett volna a jó ha Hamilton állóra fékezi a mekit.
-
brownus
veterán
válasz
mefistofeles #26014 üzenetére
akkor nézd meg párszor:
23. és 24. másodpercnél vette el a lábát a gázról... egy icipict a fehér vonalat nézd, ott kerül kimi hamilton elé...
-
Pompi
nagyúr
válasz
AMD Power #26017 üzenetére
Pedig pont neked válaszolta wildrain, ebben szerintem minden benne van, amit ezzel kapcsolatban el lehet mondani.
-
Shabranigdo
tag
válasz
mefistofeles #26014 üzenetére
nem csak neki.nem néhány,hanem sok méter és úgy hogy Kimi legyorsulta, emiatt "úgymond elengedés"
-
Jarod1
veterán
Én úgy látom hogy A futómű nem sérült meg annyira Kimi hogy ne tudott volna bemenni a célba...
-
mefistofeles
veterán
válasz
Vandit. #25964 üzenetére
Jó sok butaságot belegyömöszöltél két mondatba......
"lajoska nem akarta bevenni a kanyart "
De bizony be akarta venni, ám kimi tökéletesen kiszorította a pályáról."mert tudta ha beveszi, akkor Kimi elhúz."
Aha, gondolom nem láttad a futam utolsó 5-6 körét. Mert abból kitűnik, hogy Kimi max. repülővel tudott volna elhúzni a sokkal gyorsabb Hamiltontól."Csak nekem tűnik úgy, hogy nem nagyon vette el a gázról a lábát az úgymond elengedésnél??"
Igen csak neked! Ha nem veszi el, hogy került volna néhány méteren belül Kimi mögé?
És mi az, hogy úgymond elengedés? Kimi elé került, tehát elengedte. Ez világos! -
Shabranigdo
tag
-
AMD Power
titán
Belgium Grand Prix - Lewis Hamilton was unfairly stripped of his win
Zajlik az élet....
-
AMD Power
titán
Schumacher szerint a Ferrari elsőbbséget élvez!
„Lewis (Hamilton) megérdemelte a győzelmet, de végül elvették tőle. Véleményem szerint szabályos volt az előzés. Már az első blikkre is annak tűnt. Sajnos nem ez az első ilyen eset. A Ferrari mindig is elsőbbséget élvezett a Formula-1-ben.” – mondta a korábbi Formula-1-es versenyző, Ralf SchumacherEz úgy látszik nem csak nekem nyilvánvaló.
-
Oliverda
félisten
válasz
7Heads Drago #25994 üzenetére
Nehezen jut el az agyadig hogy 3 napos bant kapott akinek írogatsz.
Te is követhetnéd hunnylander példáját mert fájdalmas az a sok baromság amit itt általában öszehordasz. Még a neveket sem tudod normálisan leírni. Kicsit visszavehetnéd te is a volumét, mindekinek jobb lenne szvsz. Písz!
-
Andrew_31
Modder
Szidjatok nyugodtan engem is, engem nem zavar.
De ma megnéztm a belső kamerás felvételt Hamilton autójáról.
1.Az azért nem teljesen tiszta, hogy egyböl tolta neki mint az állat és Kimmit csak éppen maga elé engedte és már támadta is azzal a lendülettel tovább.
2.Hamilton úgy is sokkal gyorsabb volt ,mért nem várta meg a hosszú egyenest és simán megelözhette volna.
Kár ,hogy igy ért véget ez a jó futam.
Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2984
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest