Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
wildrain
addikt
válasz
PazsitZ #26196 üzenetére
Agymenés?
Az neked agymenés, hogy elismerek egy tényt, egy rekordot? Kezdtek már mások is élcsapatban. Voltak jobb-rosszabb kezdések, de ilyen még nem. Ez tény. Az is tény, hogy volt egy csapattársa, Alonso, aki kétszeres vb, és neki nem jött így össze a 2007-es év eleje. Hogy ennek mi az oka, az mindegy, az eredményeket tekintve akkor is Hamilton volt az, aki sorozatban 9-szer volt dobogón, és újoncként vb második lett. Hogy ez ezért vagy azért volt, az engem most speciel nem érdekel, én arra a hsz-re válaszoltam, hogy felháborító-e, hogy valaki ilyen jó csapatban kezd. Az eredményeket tekintve nem értem, hogy miért lenne felháborító, jobban kezdett, mint aki már évek óta F1-es pilóta.
Olyat meg nem látok leírva, hogy szerintem a Force Indiában ülve is 8 v. 9 dobogólya (ez milyen madár?) lett volna. Ezt hol írtam?
Ps-re: nem hülyeség, tökéletesen alátámasztja azt, hogy van komoly tehetsége. Ha nem érdemelte volna meg a helyet, akkor szar kezdése lett volna, és akkor arra is jó példa lenne.
-
lenox
veterán
válasz
proof88 #26170 üzenetére
FIA 2x is OK-t mondott
Nyilvan a FIA nem egy ember, es nem az aktualis birok mondtak oket.
ha Hamilton a versenybírók szerint csalt ezzel
Azert a lo tuloldalara nem kell esni. Csalasrol szo sincsen, egy kis hibarol van szo, aminek lehet hatasa az eredmenyre, ezert veszik szigoruan.
-
#70869248
törölt tag
-
-
wildrain
addikt
Ez egy olyan hsz, amire amúgy nem is kéne válaszolni, de ez mindent visz:
Engem felháborított az is, meg hogy egyből beleülhetett egy jó autóba...
Mégis hogy ülhetett bele? A szerencsétlenje meg sem érdemli. Az nem számít, hogy minden idők legjobb kezdése az övé (9 dobogó - ha jól emlékszem), és talán a tehetsége miatt ülhetett bele. Akkor is! Felháborító! -
Oliverda
félisten
-
icon
senior tag
válasz
Vandit. #26050 üzenetére
Hamiltontól ez a magatartás nem áll messze, emlékeztetnék mindenkit a tavalyi Japán nagydíjon látottakra. Engem felháborított az is, meg hogy egyből beleülhetett egy jó autóba...
Normális pilóta bekanyarodott volna Kimi után abba a nyamvadt kanyarba, ment volna mögötte, látszott az hogy jóval gyorsabb a Meki a vizen, lett volna 2 köre megelőzni.
Egy dologra azonban jó volt a történet, legalább a műsoridő rövidebb volt az egy himnusz miatt...
Nem vagyok Kimi rajongó, főleg nem Ferrari (Schumi óta nem), csak egy ember aki sose szerette, ha valaki pofátlanul viselkedik.
Amúgy minden elismerésem a BMW-nek, húztak egy lapot 19-re, és bejött.
-
AMD Power
titán
Rohadt korán van még nekem. Vagy csak szimplán fogyatékos vagyok.
-
wildrain
addikt
válasz
AMD Power #26183 üzenetére
Nem érted a különbséget? Most írtam le.
- Van a versenyirányítás, aminek Charlie Whiting a vezetője, ők felelősek a sárgazászlózásért, a rajtlámpákért (azt pl. Whiting saját kezűleg irányítja), a SC-ért, stb.
- És van a versenybírók csoportja, akik a kétes esetekben ítélkeznek, ha van egyáltalán olyan.És a McLaren nem a versenybírókkal beszélt, mert (feltételezem) velük nincs közvetlen összeköttetés, hanem Whitinggal, aki ugyan egy cég a stewardokkal, de nem tartozik közéjük. Mivel tapasztalata neki is van, így a magányvéleményének van súlya, de az akkor sem döntésértékű. Aztán ez most látszik is, a stewardoknak nem volt egyértelmű, másképp látták a dolgot.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Racecam #26179 üzenetére
áá sztem nem kell ez a soksoros nagyhalál, a nem értem miről beszélsz, meg nem tudok szövegérteni, ezt nem ismerem azt nem ismerem..bla-bla.
Pont ilyeneket olvasgatok eleget az alacsony szinvonalú hozszólásokban csak max nem ilyen cikornyásan körbeírva.
-érvekkel lehet vitázni, ha azok nincsenek, akkor be kell fejezni és kész. -
Racecam
nagyúr
válasz
#70869248 #26174 üzenetére
Csak azért nem vitatkozom veled tovább, mert szemmel láthatóan nem érted miről is beszélek. Én nem fogalmazok úgy, ahogy Te, és továbbra sem mondom, hogy elvakult vagy (mondjuk nem ártana ismerni a szó igazi jelentését, ha már alkalmazod), sőt azt sem mondom, hogy a szövegértéseddel problémák vannak, gondolok itt többek között a házigazda "titulus"-al kapcsolatos mondanivalómra. Továbbá azzal sem jövök, hogy esetleg Hamilton, vagy Mclaren szurkolóként a véleményed esetleg nélkülözi az objektivitást, mert ez sem számít. Nem kívánok a továbbiakban véleményt nyilvánítani a szituációról sem és tartózkodni fogok attól, hogy bármit is megpróbáljak objektíven, kizárólag az általam látott szituációra és az azt követő reakciókra tekintettel, lehetőleg minden érintett szempontjait figyelembe véve, elemezni. Úgy látszik, erre itt nincs igény, ahogy a tényszerű vitára sem. Csak elvakult fanok léteznek (tisztelet a kivételnek), akik mindig úgy értelmeznek egy szituációt, ahogy az a kedvenceiknek megfelel, még akkor is, ha az a tényeknek esetleg homlok egyenesen ellentmond. Így pedig semmi értelme a vitának.
-
soulcube
aktív tag
Hamilton : nullázások (3x) pontok (76)
Massa : nullázások (4x) pontok (74)
Kubica: nullázások (2x) pontok (58)
Raikk.: nullázások (4x) pontok (57)Sztem mostmár Massa az első számú pilóta. Ez nem lehet kérdés.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Racecam #26173 üzenetére
Én itt nem foglalkozom azzal hogy -Házigazda- vagy, természetesen egészen addig amíg ezt ki nem hangsúlyozod, erről régebben volt beszélgetés...hisz egy moderátornak-házigazdának..stb is van/lehet véleménye a topik témájában.
"A McLarennél azért kérdeztek rá kétszer is, mert ők is úgy látták, hogy az eset nem teljesen volt tiszta. Ez is egyértelmű."
Látod én ezt nem jelenteném ki...véleményezném, de nem jelenteném ki egyértelművé.
Mert rákérdezhetnek azért is, hogy az FIA is tisztának ítéli meg a helyzetet?...ha nem, akkor még javítható.
Az hogy az FIA-t kérdezik az egy dolog, ők hozták a szabályokat ami alapján egy dolog büntethető vagy sem.
Sztem nagyon nem mindegy, hogy egy VB éllovas versenyző megkérdőjelezhető szituációba kerül.
...ha kétszer kérdeznek vissza szerinted akkor az azért van mert érzik hogy gázos.
...szerintem meg biztosra akarnak menni, és ha problémás, akkor segíteni amíg van rá lehetőség....és ezért mondom/írtam az elvakultságot, nem kell ahoz kedvencednek lenni...elég kijelenteni hogy egyértelműen csak az a megoldása lehet a problémának, a másikat nem is látod.
..egyébként én úgy gondolom, ha egy döntésre nincs idő, akkor ne döntsenek..döntsenek később, nem élet halál múlik rajta mint egy mozifilmen. -
Racecam
nagyúr
válasz
#70869248 #26171 üzenetére
Érdekes dolog engem elvakultsággal vádolni, mert kb. abszolút nem érdekel ki nyer, vagy ki nem, különben bele sem szóltam volna a vitába. Házigazdaként pláne nem, mert ha drukkolnék valakinek és ezt egyértelművé tenném, akkor azzal az objektivitásomat megkérdőjelezhetném egyesek szemében, ha esetleg be kell avatkoznom a topicban. Elég régóta nem nézek Forma-1-et, legfeljebb összefoglaló szinten, mert nem érdekel, nincs kedvencem és unalmasnak találom az előzések majdnem teljes hiánya miatt.
De térjünk vissza a szabályra. A szabály egyértelműen kimondja, hogy a sikán levágásával szerzett jogtalan előnyt vissza kell adni. Ez eddig egyértelmű. Azt nem lehet szabályokba foglalni, hogy mit is jelent az előny visszaadása minden helyzetben, illetve, hogy hány kanyart kell várni, mert mindent nem lehet leszabályozni ilyen formában, ahogy az életben sem. (Még itt a fórumon sem.) A vita ott keletkezett, hogy Hamilton manővere eleget tesz a szabályban foglalt követelményeknek. és az ilyen eseteket mindig emberek (bírók) fogják megítélni, ahogy más sportokban is és emiatt mindig is lesznek viták. Még egyszer hangsúlyozom, nem lehet mindig, mindent leszabályozni előre, minden esetre megmondani, leírni, hogy azt hogyan kell értelmezni. ha ezt lehetne, nem kellenének a bírók, elég lenne egy ember, aki fellapozza a szabálykönyvet és megmondja belőle, hogy mi a teendő.
A McLarennél azért kérdeztek rá kétszer is, mert ők is úgy látták, hogy az eset nem teljesen volt tiszta. Ez is egyértelmű. Mint ahogy az is, hogy hiába kérdezgetik a FIA-t, szerintem ezt nem ők, hanem a stewardok döntik el, akiknek nyilván több idő kell egy szituáció megítéléséhez és ez itt már nem állt rendelkezésre, mert véget ért a verseny. Pontosan ezért rendelkezik úgy a szabály, hogy az utolsó 5 kör alatt történt események esetleges büntetését másképpen kezeli, hiszen számítottak rá, hogy ilyenkor a döntés megszületése a futam utánra fog esni és ilyenkor már nincs lehetőség az adott esetben versenyben alkalmazható szankciók kiszabására. -
c.zsolti
őstag
válasz
proof88 #26170 üzenetére
"Lehetne egy szabály, hogy ha futam vége előtti 3 körben ennyire változik az időjárás, akkor leintik és mindenki azt a helyezést kapja, ahol volt. Persze ezzel meg az a baj, hogy itt lehet taktikázni gyorsan (lásd Heidfeld), és még izgalmakat is szül, tehát ebből a szempontból meg hülyeség lenne a szabály."
Erre gondoltam én is. Viszont, ha már állandóan a biztonságról beszélnek, akkor miért hagyják, hogy ennyivel a verseny vége előtt száraz gumival essenek-keljenek. (főleg amióta nincs TC) Az mekkora izgalmat szült volna, ha valaki nagy sebességgel száll a falba, vagy egy másik autóba...
-
#70869248
törölt tag
válasz
Racecam #26168 üzenetére
Jó reggelt
"És a helyzet nem azért nem volt egyérelmű, mert a szabály nem fogalmaz egyértelműen, hanem azért, mert Hami nem egyértelműen adta vissza a jogtalan előnyt."
Na persze, látod én pont ezt látom elvakultságnak. Mert mennyire egyértelmű az a szabály ahol neked azt kell mondanod, hogy előzze meg 2 kanyarral később? Van ilyen a szabályban?
Hát nincs.
Akkor miért mondod?
Mert úgy gondolod ott lett volna elég.
...Na valszeg ezért kérdeztek rá kétszer (ha így volt) a McLaren-nél. -
proof88
addikt
Na látjátok, megmondtam én, hogy milyen futam lesz Spa-ban.
Egyébként nekem az a véleményem, hogy valóban jogos volt a büntetés, de most akkor is csalódnom kell a FIA-ban.
Hamilton szerintem is optimistán vette be a kanyart, ami alapjáraton nem gond, majd visszaadta a helyet Kiminek, de hogy mennyit nyert még így is, hogy egyből támadott mögüle, az passz. Valószínűleg nyert vele, de elmondom, hogy az egészben mi a rossz:
- FIA 2x is OK-t mondott, na most ha ez tényleg igaz, akkor menjen a FIA a levesbe;
- ha Hamilton a versenybírók szerint csalt ezzel, akkor az már látszott abban a pillanatban is, ha meg szerintük nem csalt, akkor meg nehogy már a Ferrari miatt "lássák meg", hogy csalt. Ezzel azt akarom mondani, hogy ha egy ilyen nyilvános csalás - melyről most feledkezzünk meg, hogy valójában csalás volt-e vagy sem - felett elnéznek, akkor már később SE módosítsák az eredményt. Észre kellett volna venniük akkor, és legfeljebb pár perccel tovább húzni az időt a díjátadás előtt, majd a végleges sorrendben átadni a díjakat a dobogósaknak. Milyen már, hogy megkapom az első helyért járó díjat, aztán elveszik tőlem, pedig okézgattak 2x is a bírák, aztán mégsem? Előre kellett volna gondolkodni! Értem én, hogy a Ferrari szólt utóbb, de pont azért kellett volna a FIA-nak hagyni az ügyet, mert ha nem vették észre maguktól, akkor a Ferrari miatt se vegyék észre a dolgot. Ha a Ferrari észrevétele jogos volt (szerintem az), akkor is egyrészt néhány bírát kellett volna büntetni, mert nem vették észre idejében a dolgot, vagy észrevették és szemet hunytak felette, és a díjátadó előtt leboxolni a büntetéseket.
Én lehet, hogy a 10 rajthelyes bünti mellett döntöttem volna, látván, hogy egy 25 mp-s büntetéssel olyan kerül 1. helyre, akinek köze nem volt a versenyhez (Massa, jó, oké, 2. lett, de aki 1. lett volna, az azért esett ki, mert az 1. helyezett jogtalan előnnyel loholt mögötte). Ezért szerintem jogosabb lett volna a 10 rajthely, így Hamiltonnál maradhatott volna az első hely. Vagy, le kellett volna inteni a futamot, amikor már káosz lett az eső miatt. Lehetne egy szabály, hogy ha futam vége előtti 3 körben ennyire változik az időjárás, akkor leintik és mindenki azt a helyezést kapja, ahol volt. Persze ezzel meg az a baj, hogy itt lehet taktikázni gyorsan (lásd Heidfeld), és még izgalmakat is szül, tehát ebből a szempontból meg hülyeség lenne a szabály.
Na mindegy, ez csak az én véleményem volt. Összességében, lehet, hogy Hami hibázott, és bár belevertem mérgemben az öklömet a falba, mikor Kimi kiesett, de nagyon mérges vagyok a FIA-ra azért, amit utólag tettek. Ezt időben kellett volna csinálni, vagy díjátadás után már nem. Most vagy fekete, vagy fehér, de bíróként ne billegjünk már így ... -
Racecam
nagyúr
válasz
#70869248 #26154 üzenetére
Nem mindegy, hogy sunyulás (ilyet egyébként én nem írtam), vagy nem egyértelmű helyzet van?
Valami van/volt és ezt a boxból is így itélték meg. És a helyzet nem azért nem volt egyérelmű, mert a szabály nem fogalmaz egyértelműen, hanem azért, mert Hami nem egyértelműen adta vissza a jogtalan előnyt. Ez tény, különben nem vitatkoznánk róla ennyit (sem mi, sem a világon mindenhol pilóták, volt pilóták szakemberek, nézők stb.) illetve nem büntették volna meg. Ha 2 kanyarral később előzi meg, most nem lenne miről beszélnünk és büntetés sem lenne. Aki ezt nem látja be, az csak egy elvakult szurkoló lehet és véleménye nélkülöz minden tárgyilagosságot. Azon lehet vitatkozni, hogy érdemelt-e büntetést, vagy nem ezért a manőverért, vagy esetleg még belefért, de azon, hogy a szituáció (az elengedés) nem volt egyértelmű, azon nem.
-
DigitXT
félisten
válasz
Oliverda #26163 üzenetére
Ha a fellebbezés nem sikerül, akkor ugyanígy értelmetlen erről beszélgetni is, mivel "visszaforgatni az időt már nem lehet".
(Egyébként értem, hogy mit akarsz mondani, csak nem értek egyet vele: minden verseny(ér)t meg kell vívni.
) Szerk: 26165-26166: naná, csak arra kell ügyelni, hogy más ne legyen a pályán, és akkor tuti a siker.
Ja, hogy még akkor is megmakkanhat valami? Ez már csak ilyen.
-
Oliverda
félisten
válasz
DigitXT #26161 üzenetére
Ha az eszmefuttatást már az elejétől követted volna és nem csak feltehetőleg az imént olvastál volna bele akkor most (azt merem hinni hogy) nem írnál ilyesmit. Egy szóval sem állítottam sehol hogy biztos lett volna a húsz pont, pontosabban a monzai 10.
Miután kiderült amit gondoltam, mégpedig hogy nem csak a 25 másodperces büntetés volt mint alternatíva akkor mások jöttek azzal hogy a +10 rajthellyel még rosszabbul járt volna. Erre mondtam én hogy szerintem nem, nem járt volna rosszabbul mert onnan még lehet nyerni de visszaforgatni az időt már nem lehet. Kapisgálod már?
Pá: Nem adtam oda senkinek semmiféle győzelmet csak annyit mondtam hogy szerintem lehet nyerni a 11.-12. helyről is. Láttunk már erre példát nem egyszer.
mod: ...de ha szeretnéd elbeszélgethetünk erről holnap ebéd közben.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Oliverda #26136 üzenetére
Én nem minösitelek téged. A hsz-eid majd minösitenek. Vagy majd megteszi más.
tőle annak az esélyét hogy Spa és Monza alatt a maximális 20 pontot hozza
Ez vicc? Ezen a futamon Kimi, ha jól emlékszem Hamilton mögül rajtolt. És a verseny legalább 90%-ban mégis a 2-ik helyen futott az eredmény után. És kizárólag az esőnek köszönhette azt is, hogy tudott előzni valahogy.
Vagy nem is túl rég Massa rajtolta le.
És akkor majd ezek után elmennek Monzába és jó esetben a 11. rajthelyről 1.-ként fut be?
Valszeg akkor a Ferrarisok meg az egészet , majd a boxból nézik, majd.... nem?
A 2006-os idény óta sokkal jobban összerázodott a mezőny és nincs gumiháború se.
Ezek után csak abban reménykedem, hátha FIA mégis inkább a 10 helyes bünti mellet dönt. És nézegethetitek az eredményeket Monzában.
Ajánlom figyelmedbe a következőt: Race Lap Analysis
Kimi a 41 körben futott egy 1:48,639-et amire Hamilton egy 1:49,714 ment. Előtte csak a 37 körben volt rá képes Hami, amikor még sehol sem volt az eső.
Kimi csak a begyüjtött előnyét próbálta beosztani a futam végéig. Minek hajtotta volna szét a gépet, amikor még a motor így is széteshetett volna. (persze reméljük nem fog már az idén ilyen bib lenni) Vesztére, mert vízes pályán tényleg jobb volt a Merci.
Az időmérőn pedig kizárólag a hamarabb felmelegedő gumiknak köszönheti Hami a jó időt, és az egy körrek kevesebb benyának.
Esetleg majd akkor, ha nitrot csempésznek a Mercik-be.
Mostanság egy rendes futamon, ahol nincs SC, eső, stb., nem fogsz átugrani 10-15 autót.
De különben én nem értek hozzá. Te vagy itt a szakértő.
Ha normális hangnemben nem tudsz válaszolni, akkor hagydd figyelmen kivül ezt a hsz-t. -
DigitXT
félisten
válasz
Oliverda #26159 üzenetére
De te most azt állítod, hogy a biztos 20 pont így meg úgy.
Természetesen nincs esély maximum pontszámot elérni,
ha közben "pontlevonás" van, de nem tudom, mit akarsz
ezzel bizonyítani, úgyhogy inkább hagyjuk a témát...Btw. egyszer írtam, hogy ceteris paribus nincs: ha nem
pont így történnek a dolgok, akkor talán Raikkönen is
végigér (max. második helyen): sosem tudjuk meg, és
nem is változtathatjuk meg... De ha továbbra is marad
ez a téma, akkor inkább nem fogom olvasni a topikot,
mert felesleges. (Pedig épp jó kezdett lenni vki nélkül.) -
Pá
addikt
válasz
Oliverda #26159 üzenetére
Tedd hozzá, hogy 2004-ben azért elég durva technikai fölénye volt a Ferkának, ami most nem mondható el a Mekiről. Ez is kellett hozzá, a Schumi faktor mellett.
szerk: azért elég optimista így simán odaadni Hamiltonnak a győzelmet a 10. helyről, amikor az sem egyértelmű - számomra legalábbis - hogy a hétvégén mindenféle handicap nélkül Ő fog nyerni.
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #26138 üzenetére
A VB cím fontosabb mint egy győzelem Monza-ban szvsz. Én még mindig nem tartom kicsit sem elképzelhetetlennek a győzelmet egy McLaren-nel a 11-12. helyről.
"de 11-12. helyről nem tudott volna nyerni ezen a pályán Hamilton, ahol nagyon nehéz (szabályosan) előzni"
Szerintem pedig igen. Javallom hogy tekintsd meg a 2004-es Monza-t (ha már elfelejtetted volna) ahol "MS mester" a végéről nyert mivel kicsúszott az elején. Jó, tudom hogy ő az isten na de azért mégis....
DigitXT: Ejj...de nehéz a felfogásod. Viszont ha valamire nincs semmi (ZÉRÓ) esély sem akkor az biztosan nem következik be, ugye?
-Nemtom-: NA ez már... bazz... milyen vastag a bőr a pofájukon. Vagy akkor repüljön valaki onnan és vissza az egész.
-
Pá
addikt
Egyébként nem tudom miért kellett ezt úgy felfújni. A helyzet tök egyszerű:
1. a szabály nem fogalmaz egyértelműen --> így is, úgy is lehet dönteni
2. ilyen helyzetekben általában az aktuálisan előnyösebb helyzetben lévő pilotát/csapatot büntetik, hogy legyen minél szorosabb a vb, mert az jó
Így volt ez már a Schumi korszakban is, meg a 90-es években is, meg gondolom azelőtt is, csak akkor még nem néztem F1-et.Fogalmam sincs mi olyan meglepő ebben. Faragtak Hamin pár pontot, hogy ne nagyon húzzon el. Tragédia nem történt, még innen is bőven jó esélye van nyerni a vb-t, max egy picit izgalmasabb lesz. Éppen ez volt a cél.
-
DigitXT
félisten
válasz
Oliverda #26136 üzenetére
A monzai 10 pont már előre le van zsírozva, vagy mi?
Az, hogy esély van valamire, nem azt jelenti, hogy be
is következik. Mi van, ha csak a harmadik helyig jut?
-4 pont, thx to ...?Btw. 10 helyes bünti nélkül
bizony nagyobb az esély a győzelemre, mint azzal.
(És a 10 helyes bünti nem 10. rajtkockát jelent ám.) -
lenox
veterán
válasz
prmcsk #26151 üzenetére
Nem kell belekepzelnie magat senkinek sehova, csak biraskodni kellett, egesz mas. A csavo mar vagy 30 eve reszt vesz a nemzetkozi autosportban, oke, eloszor navigatorkent, de ma az afrikai autosportszovetseg elnoke, a FIA afrikai koordinatora. Nem a futoversenyrol hivtak... Ha nem profi biro, akkor szerinted ki lenne profi? Azt ertem, hogy te volt f1 pilotakat szeretnel, ez nyilvanvaloan butasag, pl. boxban a volt boxbajnokok a birok, vagy fociban a volt valogatottak, vagy akar futasban a volt bajnok futok? Nyilvan nem, biraskodni teljesen mas, mint versenyezni.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Racecam #26153 üzenetére
Azért ez valóban sokat elárul. Bennem inkább az merülne fel, hogy nem egyértelmű a helyzet és/vagy az erre vonatkozó szabályozás.
..teszem azt munkahelyi baleset,..de munkahelyi balesetnek minősül az is ha munkába menet ért a sérülés...de csak akkor ha az utazási támogatásodat buszra költötted, és azon belül is a legrövidebb úton..stb...stb...stbérted, mert hogy sárga zászló alatt nem előzhetsz az egy viszonylag egyszerű szabály, hogy a pitvonalat nem lépheted át az előírt sebesség felett az egyszerű szabály.
Erre az esetre kétszer kérdeztek rá,..benned az jön le hogy sunyulás van, bennem az hogy nem egyértelmű.
-
Racecam
nagyúr
válasz
venember83 #26150 üzenetére
Szerintem meg azt, hogy még számukra sem volt egyértelmű, nekik is kétségeik voltak. Ahogy elmondták, azért is kérdezték meg, mert akkor szóltak volna Hami-nak, hogy engedje előre újból Kimit. Nekem ez az információ már bőven elég lenne ahhoz, hogy eldöntsem megamban, hogy legalábbis kétes manőver volt az "előreengedés".
-
AMD Power
titán
Hétvégéig gondolom kiderül a fellebbezés eredménye nem?
-
prmcsk
addikt
Igen, jobban ért hozzá, mint én, de annyira ne értsen már hozzá, hogy Istent játszik, ráadásul profinak aposztrofálja magát.
Köztünk "csak" annyi a különbség, hogy egy autó "utasaként" soha nem vindikálnám azt a jogot, hogy beleképzeljem magam egy F1.-es gép vezetésébe, versenykörülmények között.
-
mefistofeles
veterán
válasz
AMD Power #26086 üzenetére
Már elnézést, de hülye ez a Czollner.
"Az ember már nem tudja, hogy ezek a döntések azért születnek, mert a tavalyi kémbotrány után valamit vissza akarnak adni a FIA döntéshozói a Ferrarinak, vagy tényleg így gondolják helyesnek."Még, hogy a tavalyi botrány után valamit vissza akarnak adni a ferrarinak????
Nem tudom miről beszél, hisz tavaly a ferrari MINDENT megkapott, azt is amit előtte már elveszített....... Vagy most évekig nekik kell adni a csapat és egyéni VB címet? -
prmcsk
addikt
Sejtésem volt valami, de így sem győztél meg. Ő egy ex ralinavigátor.
Nem tudom mi köze van ennek a szakmának az F1-hez, főleg egy navigátornak, ráadásul stewardként. Elvállalta, mert bizonyára jól fizet, de sok felelősségérzet nem igen lehet benne, ha ezzel a képesítéssel el merte vállalni ezt a felelősségteljes melót. (Persze, ha ez volt a cél)
Ezzel a háttérrel eldönteni egy esetleges VB.-sorsát, egy csapat eredményességét és az ebbe betett százmillióit, egzisztenciáját ? Érdekes...
-
-Nemtom-
őstag
-
Peat;)
veterán
válasz
prmcsk #26137 üzenetére
Alonso közös pontunk, az írásban is azt emeltem ki hogy anno ő jobban megszívta, mert amikor vele követték el nem büntették meg az elkövetőt. Amikor ő követte el egy nem éppen élmezőnybe tartozó autóval szemben akkor meg megbüntették őt. Mégsem emlékszem ilyesmi Lauda nyilatkozatokra, de hozzáteszem hogy 2005-ben még Kiminek szorítottam.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Motion_Blur #26138 üzenetére
Miért ne tudott volna?
félreértések elkerülése végett én nem fogom azt állítani hogy de igem. Viszont kiváncsi lennék, hogy te miért állítod hogy nem nyerhetne?
Az esély megvan rá...és biztos vagyok benne hogy megpróbálná.
Ezzel a büntetéssel viszont ő már nem tud mit csinálni.
A srác ebben az évben kétszer ráment az utolsó körökben a győzelemre (utolsó körökben erre meglehetősen ritkán volt példa a mittomén mióta)...Massa-val és most Kimi-vel, valszeg nem fog biztonságizni Monza-ban sem. -
venember83
nagyúr
válasz
Motion_Blur #26138 üzenetére
Ejnye, de rossz vagy, nem számolsz Kovalainennel. Pedig tuti most is nyomás alatt tartaná a brazil ferrarist úgy húsz-huszonöt másodpercnyi távolságból.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #26136 üzenetére
Ha az FIA olyan nagyon Ferrari párti, akkor a monzai 10 helyes bünti szerintem logikusabb döntés lett volna, mert akkor valszeg jött volna egy kettős Ferrari győzelem hazai pályán és ez mindenmél fontosabb. Én is a McLarent tartom esélyesebbnek Monzában, de 11-12. helyről nem tudott volna nyerni ezen a pályán Hamilton, ahol nagyon nehéz (szabályosan) előzni, mert alig vannak kanyarok, és viszonylag könnyű a pozíciót védeni.
+ gondolj bele, mennyire lenne korrekt pl. Alonso, ha megérkezne mögé Hamilton
-
prmcsk
addikt
válasz
Fooler89 #26132 üzenetére
Idézni csak pontosan...
"Ezért mondom, hogy az inaktívak közül kell döntéshozókat kiválasztani, bár lehetnek aktívak is, de akkor csakis titkosan szavazzanak és így mindegy, hogy a külvilágnak mit nyilatkoznak"
Kiegészítés...Ha a jelenlegieket kérdezik egy titkos szavazáson egy helyzetelemzés kapcsán, akkor az "érintetteken" kívül mindenki szavazzon.
Peat;) Te tévedsz, ha azt hiszed, hogy hamiltonos vagyok. Én csak egyszerűen az F1.-ről beszélek.
alonso drukker vagyok és kurvára nem érdekel a róla kialakult vélemény, meg az emberi tulajdonságai, elvégre nem babazsúron vesz részt és nem ott kell népszerűnek lennie...
Tetszik vagy nem a legjobb sofőr, csak tegyenek alá egy jó vasat és hagyják versenyezni.
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #26133 üzenetére
Max. a tifózik vágták volna át az ereiket ha erre sor került volna.
Nem tartom butaságnak, a tavalyi tempójuk alapján pedig végképp nem.
Nem tudom mit nem lehet ezen megérteni. A +25 másodperces büntetéssel teljesen elvették tőle annak az esélyét hogy Spa és Monza alatt a maximális 20 pontot hozza. A +10 helyes büntetés mellett pedig még simán lett volna rá esélye. Ennyi. -4 pont thx to FIkA.
-
Peat;)
veterán
válasz
prmcsk #26130 üzenetére
Aham. Szóval az olasz amúgy igen tehetséges pilóta akit a ferrari NEM alkalmazott mint hazai (ki verte Alonsot) pilótát aki lenyilatkozza hogy szerinte az angol pilóta hibázott a finn ellenében amiből a brazil gyerek jött ki jól, csak elfogult lehet és nem számít mit mond. Az hogy Alonsot megbüntették még régen egy dolog. Az hogy Kimi előzése után szigorították a szabályt egy dolog. Az hogy akkor Alonsot előzte meg, de büntit még nem kapott, majd Alonsot a saját áldozati esete miatt kialakult szabállyal megbüntetik az egy dolog és ekkora felháborodást nem keltett. De most hogy Hamiltonról van szó aki idén már megszegte! (érdekes módon az itteni legtöbb mostani ellenző azt sem értette) ezt a szabályt és most megbüntetik ki tudja miért az számít és mindenki maradjon csöndben mert ez az f1 történelem legnagyobb tévedése ahogy Lauda mondja és jajjj az f1-nek...értem én. De ha nem haragszol akkor már mosolygok és várom a következő versenyt.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #26108 üzenetére
"Monza-ban egy 10 helyes bünti szinte semmi. 5 kör alatt odaért volna a 3. hely környékére ezzel az autóval"
És közben hány sikánt vágott volna? Ne írj már ekkora butaságot..
mod: nem tartom igazságosnak Hamilton büntetését, de a +10 hely sokkal durvább ítélet lett volna (ez ugye jó esetben is csak a 11. hely), mint a -4 pont
-
gV
őstag
ebből a kenyai sportbiróból még ki is nézem hogy nem volt benne részrehajlás, na de a 2006-os monacoi nagydíjon lévő spanyol versenybirákból soha
-
prmcsk
addikt
válasz
7Heads Drago #26127 üzenetére
Trullira ne hivatkozz, mert olasz, ezért nem lehet objektív. Nem magyar, aki akár szarért is feladja a hazája érdekeit.
nyilatkozta Trulli, (az olasz) Gazzetta dello Sportnak
-
PazsitZ
addikt
válasz
7Heads Drago #26127 üzenetére
[link]
Azt nyilatkozták lehetett volna 10 rajthelyes is.mod:Lassú vagyok.
-
Oliverda
félisten
válasz
7Heads Drago #26127 üzenetére
A sajátjaidat ne olvasd el újból akkor hamarabb végzel.
->>> [link] <<<-
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#70869248 #26122 üzenetére
Ok
És ha teszem azt ténylegesen a szájukba rágják ezt a témát a megbeszélésen, akkor most miről beszélünk?
És mellesleg Trulli se Hamiltonnak ad igazat. [link]
Én lezártam a témát.
Más: Surinder Thathi --Ő kicsoda?
Rick4: Van rendesen hsz. Nem győzöm olvasni.
Oliverda: Időközben ugyebár az is kiderült hogy (mint jól sejtettem) nem csak a 25mp lett volna alternatíva büntetés gyanánt. Ezt hol olvastad? (már ha nem angol) -
Rick4
félisten
Gyerekek! Viccen kívül: öröm ma olvasni ezt a topicot...
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Oliverda #26079 üzenetére
Idézem (én aki hülyeségeket ír):
Büntetés:
A sportfelügyelők a következő három büntetés bármelyikét kiszabhatják a rendkívüli eseményben érintett bármelyik versenyzőre.
a) Áthajtás büntetés. A Versenyzőnek a boxutcába kell hajtania és anélkül, hogy megállna saját boxa előtt, visszaáll a versenybe.
b) Tíz másodperc időbüntetés. A versenyzőnek a boxutcába kell hajtania, megáll a saját boxa előtt legalább tíz másodpercig és aztán visszaáll a versenybe.
c) Tíz rajtrács pozícióval hátrább sorolják a versenyző következő Futamán.Azonban, ha az a) vagy b) büntetések valamelyikét az utolsó 5 körben, vagy a verseny vége után szükséges kiszabni, a következő bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók, és ekkor 25 másodpercet kell hozzáadni az érintett versenyző versenyidejéhez.
[link]
Te hol látsz itt más lehetőséget?
Igaz pont neked egyszer már valaszoltam ez ügyben.
(pisz) -
#70869248
törölt tag
válasz
7Heads Drago #26120 üzenetére
miért ne akarta volna bevenni? valmiért útálja azt a kanyart, esetleg más rejtélyes oka lenne?
Az addig bejárt kanyaroknál törekedett a versenyívre, miért pont ennél a kanyarnál lett volna másként?
Nem volt helye...lehet látni is hogy nincs helye, vagy nem tudom...azt azért ne várd el ilyen körülmények között, hogy megugorja a rázókövet. Nekik több, de azért nekünk is van arról fogalmunk hogy az mennyire csúszik...azért nem olyan régen csúszott meg Kimi a szabadedzésen.Massa meg jó dolgot mond, de ne várd el töle hogy maga ellen beszéljen....
- jaja- én sem értem miért büntették meg Hamilton-t, sztem vissza kellene venni tölem a futamgyőzelmet és az ezzel járó pontokat, én úgy gondolom hogy a jelenlegi 2 pont hátrányom a pontversenyben legyen 8 pont hátrány. De én nem büntettem volna.
Persze majd ezt elmagyarázom az értetlenül bámuló csapatomnak is... -
Oliverda
félisten
válasz
sh4d0w #26116 üzenetére
Semmi gond.
Én hamarosan 7Heads Drago-t fogom hunnylander2-nek elnevezni tehát nem probléma ez.Csak úgy:
Időközben ugyebár az is kiderült hogy (mint jól sejtettem) nem csak a 25mp lett volna alternatíva büntetés gyanánt. Tehát ha Hamilton 26mp-vel vezetett volna akkor nyilván a +10 helyet kapta volna Monza-ra. Viszont így ezzel ügyesen felforgatták a szurokolók lelki békéjét egyben pedig nevetségessé tették magukat is szvsz.
Azt pedig hogy 2006-ban Alonso egy szintén "kissé" igazságtalan büntetés után (érdemes meghallgatni hogy a végén mit nyilatkozik Alonso) hogyan jött fel a 10. helyről a 3. helyre azzal a Renault-val aminek nem igazán feküdtek a gyors pályák itt lehet megtekinteni: [link]
-
7Heads Drago
veterán
válasz
mefistofeles #26014 üzenetére
De bizony be akarta venni, ám kimi tökéletesen kiszorította a pályáról.
Mert szerinted be akarta venni?
Akkor nézd meg ezt. Nem úgy néz ki... [link]
Az előző hsz-emben pedig kiemeltem egy lényeges részt. Abban minden benne van. -
sh4d0w
félisten
válasz
Motion_Blur #26097 üzenetére
Czollner olyan szánalmas. Részt vett vmi egyformaautós kupán, ahol pontosan egy ilyen levágásért és az előny vissza nem adásáért kizárták a versenyből. Utána csináltak vele interjút és kijelentette, hogy a versenybíróságnak még nem sikerült olyan döntést hoznia, amivel ő egyetértene...
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Oliverda #26002 üzenetére
Én csak este juttok el odáig, hogy netezek.
Valakinek dolgozni is kell ebben az országban. És ne haragudj már meg, hogy csak a következő oldalon derült ki, hogy ban-t kapott.
És én írok marhaságot? [link]
Lehet. Azért vagytok itt a fórumon, hogy meggyőzetek az ellenkezőjéről.
De legalább nem vok fanatikus....
Más:
"Amit Lewis tett, az előfordul, de azt hiszem, talán kicsit túlságosan optimista volt, amikor azt hitte, elég egy pillanatra visszaadnia a pozíciót Kiminek, aztán rögtön újra megpróbálhat elmenni mellette."
"Az ilyen incidensekről gyakran esik szó a hivatalos versenyzői eligazításokon, ahol tisztán és világosan az értésünkre adják, hogy ha valaki levágott egy sikánt, nem csupán vissza kell adnia a helyét, hanem a járulékos előnyöket sem használhatja ki."
"Ha Lewis szabályosan vette volna be a sikánt, nem lett volna lehetősége megelőzni Kimit a következő, nagyon rövid egyenesben. A videofelvételt látva ezt azonnal leszűrtem. Talán ha Lewis várt volna, és csak a következő egyenesben próbálkozik a támadással, más lett volna a helyzet."
[link]
És ebben szerintem minden benne van. Nincs miről vitatkozni tovább. -
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #26102 üzenetére
kérdésedben a válasz.
"Akkor kockázatos előzéseket bemutatva kellene felkapaszkodnia, kiesés is lehetséges.."Hát nem jól hangzik egy F1 rajongónak? Nem kell félteni...csinálja meg. Jobb egy javítható helyzet mint egy javíthatatlan..az egyikkel mint versenyző tud mit kezdeni, a másikkal mint fellebbező izé ami speciel engem max a végeredményt tekintve érdekel.
A kiesés lehetősége Spa-ban sem riasztotta el,...és csak remélem hogy az FIA döntésére, és a csapat ráhatására ez nem fog elmúlni.
Mi nézők...kedvencektől eltekintve is csak nyerhetünk az ügyön. Kivéve persze a Massa drukkereket, és a Hamilton ellendrukkereket. -
PazsitZ
addikt
válasz
!Overdose! #26109 üzenetére
-
lenox
veterán
válasz
Oliverda #26061 üzenetére
A szabalyban ugye a mar idezett 3 lehetoseg van, nincs kozte visszaengedes. Szal athalytas, stop-and-go vagy visszasorolas.
Kulonben mitol realisabb pl. 10 rajthelyes visszasorolas? Te ugy gondolod, hogy az kisebb buntetes, mint a 3. hely es ezzel minusz 4 pont? En egyaltalan nem lennek benne biztos... -
Sanya595
senior tag
Sziasztok.
Én nagyon keveset irok ide,viszont mindig olvasom a topikott.
A büntivel kapcsolatban nem is foglalok állást,mert Kimi fan vagyok és a bünti az Ö szempontjából semitt nem számit.
Viszont Én még mindig úgy gondolom és hiszem,hogy amíg esélye lesz a cim megvédésére,addig nem fogja segiteni Massát és küzdeni fog!!!
Remélem az 5 futam nagyon jól fog kijönni neki,mint tavaly.
Szal Én bizom a sikerében és hiszem azt,hogy a végére még meglepettést okoz.
Hamit nem utálom,mert Ö is nagyon jó pilóta. -
soulcube
aktív tag
Azért nem egy olyan " hú de szörnyű " büntetés volt ez, hogy ekkora felhajtás legyen belőle. A bírók úgy döntöttek, hogy szabálytalan, kapott +25 mp-t és kész. Természetesen mindenki másként gondolja, hogy jogos / nem jogos. Hétvégén Olasz Nagydíj, lehet, hogy hasonló izgalmakkal.
-
Oliverda
félisten
válasz
venember83 #26094 üzenetére
Javaslom költözz az USA-ba, ott gondolkoznak így az emberek.
PazsitZ: Monza-ban egy 10 helyes bünti szinte semmi. 5 kör alatt odaért volna a 3. hely környékére ezzel az autóval kb. úgy mint Alonso 2006-ban. Pontosan ezért nem ezt a büntetést kapta szvsz. Hülye kocsogok.
-
prmcsk
addikt
válasz
PazsitZ #26103 üzenetére
Esküszöm ez innentől muppet show
A kenyai Surinder Thathi volt az egyik versenybíró, aki magáról állítja, hogy profin járt el. Ez igen ! Valaki akkor profi, ha mások és sokszor mondják róla. Kenyai lévén, ha az olimpián a futószámok bírájaként tevékenykedik elfogadom, de az F1.-ben.
Vazze nem ahhoz kell a profizmus, hogy a szabálykönyvben megtaláljuk a megfelelő passzust, hanem, hogy eldöntsük megtörtént e az, amit büntetni akarunk...
Esküszöm, holnaptól profi döntéseket hozok vizilóápolásból úgy, hogy még vízben nem láttam
-
PazsitZ
addikt
válasz
!Overdose! #26104 üzenetére
-
!Overdose!
őstag
Valaki nem tudná belinkelni nekem a 2006-os tesztnaptárat? Igazából a 2005-ös és 2006-os szezon közötti érdekelne. Köszönöm!
-
PazsitZ
addikt
válasz
Oliverda #26079 üzenetére
[link]
Nem volt más választásunk mint hogy időbüntetést szabjunk ki vagy 10 helyes rajtbüntetést a következő versenyre. Az első mellett döntöttünk és aztán kiszabtuk a 25 másodperces büntetést. Tudom, hogy most nagyon népszerűtlen ember vagyok az Egyesült Királyságban, de csak a munkámat végeztem és tudom, hogy professzionálisan jártam el. -
Peat;)
veterán
Valaki elmondaná hogy miért lett volna az jobb ha 10 rajthelyes büntit szabnak ki? Akkor kockázatos előzéseket bemutatva kellene felkapaszkodnia, kiesés is lehetséges, a dobogó meg kemény meló lenne a következő futamon
Trulli megmondta a frankót, ha fal van ott akkor nem így manőverezik és pláne érthetetlen hogy kifakadt a kiszorítás miatt, arról meg a szabályrendszer tehet hogy erre nincs arányos büntetés. Pontlevonásos büntetés nem tudom miért nincs például, mert tény hogy gyorsabb volt Hamilton, de mivel igencsak a határon táncolva előzött ezért -1 pont és el lenne intézve. Csak az a fránya bürokrácia, hogy egy vessző betétele a sazbálykönyvbe 3 év.
-
prmcsk
addikt
válasz
Motion_Blur #26100 üzenetére
"mondta Trulli a Gazzetta dello Sportnak"
És ő objektív ? A mai F1. aktív harcosa és nem hiszem, hogy a véleményével szembe merne menni az őt érintő "sport" gurujaival...Kíványcsi leszek, hogy az aktívak közül lesz e valakinek ellentétes véleménye ?
Ezért mondom, hogy az inaktívak közül kell döntéshozókat kiválasztani, bár lehetnek aktívak is, de akkor csakis titkosan szavazzanak és így mindegy, hogy a külvilágnak mit nyilatkoznak ?
Aktív témák
- Eladó Garanciális (2027.10.08) AMD 7700 processzor
- 0 perces RYZEN laptop, eredeti Win10! FullHD IPS / 12GB DDR4 / 1TB M.2 SSD! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- ASUS ROG STRIX 850W Gold Aura Edition RGB Moduláris Tápegység PCIE 5 ATX 3 2x 12VHPWR
- Corsair RM850i 850W Gold Moduláris Tápegység
- Corsair RM750X 750W Gold Moduláris Tápegység
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Xbox Ultimate előfizetések
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3034, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest