- Autóhifi
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- Hobby elektronika
- Otthoni IPTV megvalósítási lehetőségek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED monitor topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
Aktív témák
-
wildrain
addikt
Nő a haja. Lehet, hogy mikrofonbúrát akar növeszteni? Sisak helyett is jó lenne.
És Mandelás karkötője van. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #49878 üzenetére
A cikk többi része is olyan hihető, mint az első két sor?
(Még nem olvastam el.)
"Just four days after finishing second in the European Grand Prix, Kimi Raikkonen was back dealing with the media" -
wildrain
addikt
válasz
Flashcash #49780 üzenetére
Ez azért nem ilyen egyszerű, mert ugye az is lényeges, hogy mennyire kell lekorlátozniuk a motort, az adott futamon mennyire várható domináns teljesítmény a csapattól. Meg elvileg játszhatnak olyannal is, hogy a pénteki-szombat délelőtti tesztre egy olyat raknak be, ami már a végét járja, így nem kell a versenyre szánttal körözniük. Persze ha az is behal, akkor az szintén szívás és időveszteség.
Azért ha belegondolsz, bevállalni a büntit, és a jelenlegi mezőnyben a tizensokadik helyről indulni egyenlő azzal, hogy gyakorlatilag esélytelen a pontszerzésre. Ha az időmérőn pole-ra megy a minél jobb rajthelyezés érdekében, akkor kb. egy stratégián lesz az első nyolc-tízzel, de valahonnan a 10-13. helyről indul legjobb esetben is, ahol már ott vannak a nehéztankos versenyzők, neki meg könnyű autója van a Q3-ba bejutás miatt. Ha a jó versenytaktikára megy, és nehéz autóval vág neki a Q3-nak, akkor meg a 17. helynél nem nagyon indul előbbről. Akkor már talán érdemesebb egy jó időmérő után leszabályozva végigmenni a versenyen, és akár a 2-3. helyről visszaesni a 6-7-re. -
wildrain
addikt
válasz
Flashcash #49775 üzenetére
Nem biztos, még kihozhatja az alapból is. Az ausztrál meg a török motort csak egyszer használta. Nem tudni, hogy most melyik füstölt el, de ha a táblázatba a 6-os motor van beírva erre a versenyre, akkor a hétvégét valószínűleg valamelyik régebbivel kezdte el, tehát van még egy félig használtja. Így öt versenyre kell két újat használnia, ami esetleg összejöhet leszabályozva, vagy ha valahol kiesik, és egy későbbi következő versenyen visszarakják ugyanazt a félig elhasznált motort.
Az mindenesetre biztos, hogy törhetik a fejüket azon, hogy hogyan tudnak a legjobban gazdálkodni a motorokkal. -
wildrain
addikt
Nézte valaki Badoer köreit? A verseny feléig még úgy-ahogy konstansnak mondható köröket ment (az most mindegy, hogy lassúakat), de onnantól összeborult az egész.
Ez a rész a legszörnyűbb:
33 1:48.237
34 1:43.657
35 1:48.062
36 1:44.104
37 1:51.996
38 1:42.730
39 1:46.855
40 1:41.343
41 1:41.521Szerintem nemcsak ismeretlen volt neki a cucc, de az erőnléte sincs meg a versenyzéshez. Szerintem Spaban sem számíthatunk tőle sokkal jobbra. Akkorát kellene javulnia, hogy az már meseszerű lenne.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #49440 üzenetére
Algátszarik!
-
wildrain
addikt
válasz
!Overdose! #49433 üzenetére
Paliknak fel lesz adva majd a lecke, amióta nem kommentátorkodott, két olyan új versenyző is jött, akinek nem egyszerű kimondani a nevét.
-
wildrain
addikt
válasz
EmberXY #49374 üzenetére
Ebben az egész videóban nem az oldalirányú erő a nagy eresztés, hanem a függőleges.
Hasonlítsd már össze ezeknek az oldalirányú erőknek az erejét, sűrűségét, időtartamát egy F1-es versenyzőre versenyzés közben ható oldalerőkkel. Köszönőviszonyban sincs. Amit ezek a repülőgépen átélnek, az olyan, mint amikor egy jól tapadó személyautó kormányát menet közben megrángatja valaki jobbra-balra, és az utasok csúszkálnak az ülésen. Egy F1-es ennél többször nagyobb oldalerőt képes produkálni.
Egyébként tényleg lennék a helyében, ha csak az oldalerőket kell kibírni. A kanyarokat, hurkokat azért meggondolnám, hogy át akarom-e élni.
-
wildrain
addikt
válasz
EmberXY #49329 üzenetére
És mit írtam?
Szerinted repülőgépen, vagy űrrepülőgépen mennyi oldalirányú erő hat a testre?
Ha eddig ez nem jött le, akkor nézd meg figyelmesen a videót, hogy mennyi is az oldalirányú erő. Gyakorlatilag semmi, kevesebb, mint egy személyautóban, tehát a nyak szerepe minimális. Gyorsulásnál megtartja a szék a fejét, lassulás és oldalerő meg nem jelentős.
-
wildrain
addikt
válasz
attisx #49145 üzenetére
ha 2-3 órát kibír egy ülésbe szikazva
Hát az tuti, hogy szegényke nem fog felugrani x idő után, hogy "én ezt meguntam".Ha a speciális "Zero-G" sérülés alatt a zuhanórepüléses súlytalansági játékot érted, akkor igen, kipróbálta.
-
wildrain
addikt
válasz
Peat;) #49132 üzenetére
A megy az űrbe amúgy-hoz:
A német olyan hírességek mellé csatlakozik, mint Bryan Singer (X-Men, és a Superman visszatér rendezője), vagy épp a Dallas sorozat egykori sztárja, Victoria Principal. És, ha ez nem lenne elég, a listán szerepel az 1978-ban az elméleti fizikában elért eredményeiért Albert Einstein-díjat kapott Stephen Hawking is.
Most komolyan, ez az ember képes egy űrutazásra?
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #48957 üzenetére
Miért lenne már szánalom? Attól, hogy ő egy ismert ember, ráadásul ha jól tudom, a közúti biztonságos autózás egyik szószólója, még nem kéne így telefonoznia, több rendőr szeme láttára.
Vagy ha ismert emberek megtehetnek ilyesmit, akkor pl. azok a politikusok is teljesen rendben vannak, akiket a HírTv lekapott, hogy biztonsági öv nélkül, telefonálás közben átmennek a piroson?
Szerintem ne vakítson el az, hogy Schumacherről van szó.Ja, és maga a téma egyáltalán nem ciki a magyarokra nézve, mert pl. az osztrák rendőrök is rá vannak állva a telefonálásra. Ha kiszúrják, még utánad is mennek.
-
wildrain
addikt
válasz
Oliverda #48833 üzenetére
Kicsit önellentmondásba keveredtél, de gondoltam, hogy ez lesz.
Ezt írtad: Most megmutathatja hogy valóban annyira nagy-e mint amilyennek azt sokan képzelik.
Tehát ha neked a múltbeli viselkedésével van bajod (amit mellesleg 100%-osan meg tudok érteni), akkor légyszi magyarázd már el, hogy a régi sportszerűtlenségeit hogy a rákba tudja meg-nem-történtté tenni az idény hátralevő részében? -
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #48825 üzenetére
Szerintem zondás kontúrjai vannak.
-
-
wildrain
addikt
válasz
venember83 #48746 üzenetére
Mondjuk én nem csak 2 futamról vennék mintát, plusz azt a Kimi-féle brit nyolcadik helyet és német kiesést jól kihagytad.
Nem állítom én sem, hogy a Williams jobb lenne, inkább azt, hogy átlagban kábé egálban vannak a Ferrarival. És én mondjuk ha tendenciát nézek, akkor nem 2 futamot veszek alapul, hanem mondjuk 4-et. -
wildrain
addikt
válasz
venember83 #48744 üzenetére
Hát ha ezt így gondolod, akkor inkább neked nem ártana megnézni az elmúlt pár futam eredményét. (Persze a Williamsnél nem Nakajima eredményeit érdemes nézni.)
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #48680 üzenetére
Feliratozást bekapcsoltad?
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #48595 üzenetére
Azért én ebben a KERS-fölényben nem vagyok olyan biztos. Nagyon sok az aero igényes kanyar, ami ellensúlyozza a KERS előnyét, ráadásul nagy esélye van a hűvös, nyirkos időnek, amiben valószínűleg a Red Bull lesz a nyerő.
Én inkább azt mondanám, hogy egálban lesznek a KERS-es autók a legjobb aero autókkal. Persze abból taktikailag lehet előny a versenyen, hogy ki a gyorsabb az egyenesben, és ki tudja ezt előzésre váltani, vagy azt elhárítani. -
wildrain
addikt
válasz
Csabee. #48032 üzenetére
Igen, a hamis hírek arról szólnak.
Bazsó Péter, a Honvéd Kórház orvos-igazgatója cáfolta azt a korábbi értesülést, miszerint Massa biztosan szemkárosodást szenvedett, amikor a Rubens Barrichello Brawn GP-jéről leszakadó rugó a Hungaroring 4-es kanyarjához vezető emelkedőn fejbe találta, és átütötte a sisakját.
Habár a sisakrostély nem tört el, a homloktájon keletkező vérömleny elvileg veszélyeztethetné a versenyző látását. A megszokott vizsgálatot azonban egyelőre nem lehet elvégezni rajta, mivel a szemöldöktáji duzzanat miatt még nem tudja kinyitni a szemét.
"Jelenleg túl korai erre válaszolni, nem tudnánk erre a kérdésre se negatív, se pozitív választ adni. Ilyen állapotban nem vizsgálható ez egy emberen" - szögezte le Bazsó.
Az A5.hu kérdésére, hogy mikor derül ki, Massa szenvedett-e maradandó károsodást, ami befolyásolhatja a versenyzői pályafutását, Bazsó azt felelte: "Nincs meghatározható időintervallum. Úgy egy hét, vagy tíz nap", majd hozzátette, hogy nem tervezik visszaaltatni a Ferrari versenyzőjét.
(a5.hu)
-
wildrain
addikt
Nyugodtan rakhatod a gülüszemű szmájlit, nem nagyon érdekel, hogy egy bika mit gondol egy gyerekcsínyről.
Sokmindent megcsináltam akkoriban, és még így is messze voltam az legrosszabb gyerekektől.
Különben mostmár nem játszanék vele, de azért azt nem értem, hogy miért olyan durva kiönteni pár deci benzint egy falusi udvaron a földre, majd hátrahúzódva megpróbálni meggyújtani. Nyilván nem egy tányér benzint próbáltam begyújtani úgy, hogy felülről, fél méterről néztem. -
wildrain
addikt
válasz
IreN!CuS #47977 üzenetére
Mint jópáran, te is értelmezési problémában szenvedsz. Nem a hibázás van megtiltva, nem a hibáért kapta a Renault csapat sem a büntetést, hanem azért, mert a hiba elkövetése (a kerék rossz felrögzítése) után tudatosan veszélyeztették mások testi épségét. Massa esetében megtörtént a hiba (korán engedték el és leszabta a töltőcsövet), de utána nem ment ki a pályára és tett meg egy teljes kört, hanem megállt a boxban és elhárították a hibát. A veszélyes kiengedésért pedig meg is kapták a büntetést.
Abban lehet eltérő a véleményünk, hogy melyik a veszélyesebb: 2-3 liter csíkba húzott benzin a boxutcában, vagy a 80-nal szabadon repkedő kerék a pályán.Amúgy próbáltál már földre kiöntött benzint meggyújtani valamivel? Én gyerekkoromban párszor próbáltam, és elárulom: sosem sikerült meggyújtani, pedig nem szikrával, hanem gyufával próbáltuk. Aszfalton némileg könnyebben gyulladhat, mert megáll a felületén, de még akkor is nagyon-nagyon nehezen, főleg nem 150-200 m hosszan elfröcskölve.
-
wildrain
addikt
válasz
IreN!CuS #47926 üzenetére
egyetlen egy szikra kellett volna nem több
Ne legyél már nevetséges. Annak az egyetlen szikrának be is kellett volna gyújtania az amúgy csak csordogáló, és elterített benzint, ami ha be is gyullad, akkor is legfeljebb 20 centis lánggal ég pár másodpercig, és annyi. Hol van ez ahhoz a túldramatizált, fél boxutcát felgyújtotta esethez? Csak képzeld el magadban, ahogy a fél boxutca lángokban áll. Hogyan lett volna erre képes 2-3 liter benzin, amit Massa szétterített a boxutcában? Egyetlen szikra, és bummmm, óriási robbanással a fél boxutca lángokban áll, hát persze...
Verstappen esetében tízlitereket terített szét a megbuherált töltőcső egy autónyi területre, és lám, nem égett le a fél boxutca. Sőt, meglepően kevés ideig lángolt maga az autó is, mert a benzin pillanatok alatt elég. Nem azt mondom, hogy veszélytelen volt, mert hiszen emberek sérültek meg, de a fél boxutca leégésétől még az a nagyon extrém eset is messze volt. -
wildrain
addikt
válasz
Atlantis #47919 üzenetére
Hiba azt feltételezni, hogy ez szándékos volt.
Nem hiba, mert a rádióbeszélgetés, meg a szerelő munkája bizonyítja, hogy tudtak a dologról, és innentől szándékossá válik az, hogy nem állt meg (akár a boxon kívül, de még a pálya elején, mint a Spyker a töltőcsővel).Abban persze nagyon igazad van, hogy korábban a lifegő kerekek és egyéb alkatrészek nem jelentettek problémát, de hát ez van, változik a világ, ha a biztonságon szigorítani akarnak (márpedig most biztosan az következik a kerekek és a sisakok terén is), akkor valahol el kell kezdeni.
Kétlem egyébként, hogy a fellebbezéssel bármit elérnek, mert gondolom, új bizonyítékot már nem tudnak szolgáltatni, és ha ez így van, akkor hülyén jönne ki, hogy ugyanazon alapokra helyezve más döntést hoznak... de láttunk már ilyet az FIA munkájában, úgyhogy nem lepődnék meg.
-
wildrain
addikt
válasz
Atlantis #47917 üzenetére
S amikor Massa tavaly majdnem felgyújtotta a fél boxutcát, akkor miért nem voltak eltiltva utána?
Közelében sem járt a boxutca felgyújtásának, hiszen még kicsi tűz sem volt, nemhogy akkora, amire te utalsz. Eltiltva meg azért nem volt, mert Massa nem ment ki a boxutcából. Ha Alonso megállt volna a kijárat előtt, akkor ők sem kapnak büntetést.Egyébként meg teljesen logikátlan amit írsz. Még az a szerencse, hogy a szabályokat betartatók magasról lesz@rják, hogy kinek mi az érdeke. Nemcsak ebben az esetben, hanem más esetekben is így kellene lennie. Nehogymár az határozza meg egy csapat vagy versenyző szabályokhoz való viszonyulását, hogy mekkora érdekek húzódnak meg a háttérben.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #46876 üzenetére
Ez ám az országimázs, nem a Herendi porcelán kupa!
-
wildrain
addikt
válasz
Csabee. #46834 üzenetére
Én ugyan nem voltam még, meg nem is tervezem (legalábbis idén), de több helyen is olvastam, hogy a tribünökkel szemben mindenhol(?) van kivetítő. Így tulajdonképpen látod ugyanazt is, amit a tévé előtt, és ehhez még hozzájön egy olyan élmény, amit az otthoni nézés meg se közelít, függetlenül attól, hogy melyik tribünön ülsz.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46822 üzenetére
Délután direkt nézegettem F1-es képeket, és mindegyiken baloldalt találtam meg, igaz, azok idei gépek voltak.
Abban egyébként hülyeséget mondtam, hogy a lyukon kell matatni, hiszen a lyuk az a heveder átvezetésére való.Talán inkább azt a piros pöcköt kell kihúzni, ami az E mellett van. A popsis meg a bmw-s képen is látszik.
Motion: köszi, akkor valószínűleg ott leszünk mi is. B-type egy kissé eltűnt mostanában, de gondolom ő se hagyja ki.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46817 üzenetére
Minden autó bal oldalán, a pilóta feje mögött van egy lyuk, meg egy fehér karikában egy nagy piros E betű. Gondolom, a lyukon kell benyúlni, és ott matatni valamit, amivel lehet áramtalanítani. Kasztnisoknál a jelölés ugyanez szokott lenni, de asszem ott egy kilógó bowden szokott lenni, rajta egy fémkarikával, és gondolom, azt kell meghúzni.
Motion: nem tudod, idén is ingyenes lesz az FIA futamra a belépés? Amikor legutoljára itt voltak, akkor elég kevés néző volt, remélem, ebből kiindulva idén sem fognak pénzt kérni a jegyért...
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46781 üzenetére
Így van.
Annyit azért hozzátennék, hogy lehet, hogy az 50-60-70-es években is ezt mondogatták egyesek, aztán mégis lehetett tenni a biztonságért, el lehetett jutni oda, hogy ne legyen mindennapos a sérüléssel járó baleset. A biztonsági fejlesztésekkel sosem szabad leállni, habár a statisztikák nem hazudnak: minimális a sérülések száma (főleg a 20 évvel ezelőttiekhez képest), de még mindig előfordul.
Mondjuk nem tudom, mit lehet még tenni a formula sorozatokban a fej védelme érdekében, mert már lassan csak a kerettel való beburkolás hiányzik, azzal meg teljesen megváltozna az autók egyik lényeges eleme.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46777 üzenetére
Én még nem láttam olyat, hogy egy autó ne állna meg előbb-utóbb. Még ha megállva a gáz ki is akadna, és a kerék tovább pörög, vagy a versenyző nyomja neki valami miatt, ahogy tegnap, akkor sem kell emelőzni, meg hasonlók, mert van áramtalanító kapcsoló, amit minden pályamunkás ismer, és azzal simán leállítják a motort kívülről. Annyi, hogy oda kell menni, de a daruval emeléskor is oda kellene menni. Egyébként bár a közvetítés pont nem mutatta, de valószínűleg tegnap is a pályamunkás állította le a motort, mert amikor odaérkezett, már nyúlt az áramtalanító felé.
-
wildrain
addikt
Schumacher a Ring Raceren, német RTL.
Laudát is megnézném, hogy fossa össze magát. -
wildrain
addikt
válasz
D@ni88 #46615 üzenetére
Még átlagosnak se mondanád?
Szerintem az arca átlagos, a teste meg olyan sportolós, se segge, se melle. Persze ez tökmindegy, amikor az autóban ül, és engem a kinézete nem is érdekel különösebben, csak azokat nem értem, akik térdre borulnak a szépsége előtt, amikor kb. az utcákon sétáló huszonéves csajok fele megüti ezt a szintet. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46612 üzenetére
A te képeiden tényleg szép, szerintem szebb, mint Danica Patrick, akit inkább átlagosnak mondanék. De puttputt képén nem lehet eldönteni, hogy egyáltalán nő van a képen, vagy egy hosszú hajú férfi.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #46607 üzenetére
De hiszen most is az.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #46580 üzenetére
Szerintem ez egy gyönyörű trófea, tényleg nem értem, mi a bajod vele.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46521 üzenetére
Egyből nem is fog menni, az teljesen egyértelmű, hogy nem működik. Alig van formula autós tapasztalata, sőt: egyáltalán pályaversenyes tapasztalata, és akkor az F1 a királykategória, vagy mi. Meglepő lenne, ha egy ilyen váltás csak úgy megvalósulhatna...
Még azt sem igazán értem, hogy Abu Dhabiban hogyan ülhetne autóba, hiszen ahhoz, hogy versenyre beüljön, előtte jópár napot kéne neki tesztelnie. Csak végig kell gondolni: egy versenyhétvégén végig kell csinálni egy időmérőt, rajtprocedúrát, kerékcseréket... ez egy olyan újoncnak is nehéz eleinte, aki már formulaautós kategóriából jött, nemhogy egy olyannak, aki eddig ilyesmit csak távolról látott. És akkor ugye ott van még a legnehezebb: magának az autónak a gyors vezetése. Azért ehhez kéne pár tesztnap. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46025 üzenetére
a fotóügynökségek igenis adnak a rangjukra és nem szándékuk hazudni a képekkel.
Hogy lehet képekkel hazudni??? Nyilván azok a sajtóelemek, amik felhasználják a fotóügynökségek képeit a cikkeikhez, azt írják le, ami történt, és nem azt, hogy a német versenyzők náci mozgalmat indítottak. Ilyen alapon nem csak ebben a témában, hanem bármely más fénykép mellé írt cikk lehet hazugság. Ez egyáltalán nem a fotóügynökség felelőssége.
Más kérdés, hogy nem fog megjelenni kép erről, mert a FOM vagy a versenyzők, vagy a menedzsereik, vagy a csapatuk letiltja.És igen, tényleg sajnálom, hogy nem látok róla képet vagy videót.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46022 üzenetére
Ezzel senki nem foglalkozik. Azok az újságírók, fotósok azért vannak ott, hogy megírják a dolgokat. Ha készült az esetről egy fotó vagy videó, akkor azzal nem fognak foglalkozni, hogy azt félreérthetik-e egyesek, mert nem az ő felelősségük. Semmi közük hozzá, hogy ki hogyan érti.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46018 üzenetére
Nagyon meg leszek lepve, ha tényleg nem jelenik meg egy kép sem erről a mozdulatról. Azért ez a sajtóban nem úgy működik, hogy "nem merik publikálni", mert hiszen pont a botrány, meg az érdekes téma hoz nagy példányszámot.
Ettől függetlenül persze előfordulhat, hogy nem jelenik meg egy kép sem, de annak szerintem inkább az lesz az oka, hogy letiltják azokat a képeket. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46015 üzenetére
Szerintem így is az lesz, mert a megsértett zsidó közösség valamiért nem gondolkodik. Csak azt látják benne, amin meg lehet sértődni, ahogy Bernie nyilatkozatát sem akarták úgy érteni, ahogy azt ő értette.
De azt azért szeretném tudni, hogy a srácok kinek szánták ezt a karlendítést. Bernienek, vagy a sértődötteknek? -
wildrain
addikt
Ezt megnéztem volna élőben.
-
wildrain
addikt
válasz
Csabee. #45897 üzenetére
gondolom azokat az elektronikákat, amivel a verseny közbe beletudnak nyúlni a boxból
Ez már valamikor a kilencvenes években be lett tiltva. Pontosan ezért tekergetnek annyit a kormányon, mert már minden ilyen paraméter állítás a versenyző dolga.
És ahogy hunny írja, Vili azokra az elektronikákra gondolt, amiket tavalyra már betiltottak. -
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #45777 üzenetére
Hol volt ilyen, hogy Suminak volt kevesebb pontja, és Barinak előre kellett engednie? Alig volt olyan, hogy el kellett engednie, ráadásul néhány verseny után mindig Suminak volt több pontja, mert valahogy Barinak nem voltak erős évkezdetei.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #45766 üzenetére
privi?
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #45745 üzenetére
honnan?
-
wildrain
addikt
válasz
Csabee. #45473 üzenetére
Gondoltam, hogy nem ismered az idei szabályokat, ugyanis ezt megváltoztatták már.
Idén ki lehet állni büntetés nélkül, de az SC tábla megjelenésétől a boxutca bejáratáig, vagy a célvonalig (ha az autó nem megy be a pitbe), nem lehet egy adott sebességnél gyorsabban haladni. Így nincs előzési pont, és nincs büntetés sem, mindenki jól jár. -
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #45412 üzenetére
Ja, úgy ok.
-
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #45384 üzenetére
Nemtom, mennyire lehet köze a valósághoz, de nekem azok a magas kerítések nem tetszenek, olyan szűk és nyomasztó lett tőle az amúgy tágas pálya. Így egy kicsit olyan lett, mint az Albert Park, vagy a Gilles Villeneuve. Persze szükséges volt, mert a hely kevés, nagyon sok helyen közel van a pályavonal egy másik része, és nem lenne jó, ha szembejönne egy vezetőszárny vagy egy kerék.
-
wildrain
addikt
A McLaren morgott Hamilton gumiégetése miatt
Nevetséges a McLaren is, mert nem értem, miért tesz úgy, mintha olyan lényeges lenne az idei év. Meg gondolom, letekert fordulatszámmal csinálta.
Meg ez a 43.3-as szabályzat is hülyeség, ilyen alapon az integető, gumiösszegyűjtő versenyzők is kaphatnák a büntetést, mert nem 95%-on haladnak a box felé.
Meg Whiting kivételezése is nevetséges, mert ugye akkor feltehetjük a kérdést, hogy ha látta, hogy szabálytalan, és nem jelentette, akkor miért is van ott? Vagy vannak kevésbé fontos szabályok is? (Vannak hát.) És Whiting csak úgy részrehajolgat?Szóval hülyeség az egész, Hamilton meg jópofa volt, rég láttunk ilyet (igaz, most is kb. 2mp-et mutattak belőle.)
-
wildrain
addikt
válasz
Nunder #45263 üzenetére
De ha egy kicsit is látnám rajta, hogy törekszik a cél felé... De nem sajnos
Hát ez van, Kimi már befásult.Sőt, már annyira befásult, hogy vele együtt fásult Button is. Jensont szintén annyira nem érdekli már a Forma1, hogy a verseny nagy részében csak autózgat-vonatozgat, aztán az utolsó körökben feltámad, de akkor meg már minek...
-
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #44629 üzenetére
Én 8 éves vagyok, nekem még jogsim sincs.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44617 üzenetére
Tök más kérdés, hogy mit tudok lereagálni, vagy mit tud a program szimulálni. De ezek szerint nagyjából egyről beszélünk. A program kiszámolja valamilyen részletességgel az autó fizikáját, beleértve a fékek viselkedését is, és én ezt értem szimuláció alatt. A részletesség mértéke a programozón múlik, ő dönti el, hogy mennyire érdemes ebbe belemászni (erőforrás/hasznosság).
Te már azt is beleveszed a szimulációba, hogy mit tud az ember reagálni. Itt volt köztünk a nézeteltérés. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44615 üzenetére
Ez kb. ugyanaz a probléma, mint mondjuk a kanyarban sodródás esete. Nem érzed a testeden, hogy az autó sodródik, hogy alul vagy túllkormányozott, de látod a monitoron a pálya, a tereptárgyak elmozdulásából, hogy hogyan mozog az autó.
Ugyanígy működik ez a fékezésnél. Elkezdesz fékezni, felszökik a hő, elveszik a hatékonysága a féknek, és látod, hogy nem jó a féktáv. Telemetrián meg lehet nézni, hogy mi volt, látod, hogy magas/alacsony a hő, és állítasz, vagy másképp fékezel.
Az gáz, hogy a pedálon nincs visszajelzés, nem puhul fel, vagy ilyesmi, de így van ez az autó pattogásával, vagy egy hátsó gumidefektnél is, azokat sem érzed semmin, csak a képernyőn mutatott viselkedésből (tegyük fel, hogy nem nézed a HUD-on a gumit).
Még mindig nem értem, hogy miért lenne kevésbé jól szimulálható, mint bármi más. -
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #44613 üzenetére
-
wildrain
addikt
válasz
madstunt #44596 üzenetére
Nem biztos. Egyrészt a légellenállás (és így az ebből fakadó leszorítóerő) nem lineárisan növekszik a sebesség növekedésével, tehát ha 100-ról fékeznek 50-re, akkor az nagyobb g-erővel lehetséges, mint 50-ről megállni, mert 50 körül alig van már leszorítóerő.
Másrészt ugye az sem mindegy, hogy milyen a pálya, mert ha kanyarban fékeznek, akkor elnyújtott féktáv van, valamivel alacsonyabb g-erővel, mintha egyenesben fékeznek, habár az erők összege (oldalra+előre ható) nagyjából ugyanannyi, mert a gumikat így is tapadáshatáron kell tartani. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44598 üzenetére
Te olvastad, amit írtam?
Nem azt írtam, hogy teljesen jól szimulálható, hanem legalább annyira jól, mint az egyéb jellemzők.
A fékpedál persze sosem lesz olyan, mint az igaziban, de ahogy nem lesznek valós g-erők a monitor előtt, így ezen sem kell meglepődni. De magának a karbon anyagú féknek a mechanikai viselkedését lehet számolni (alacsony hőmérsékleten gyenge lassulás, stb.), csak az a kérdés, milyen részletességgel. Ugyanígy a gumik viselkedése is csak nagyjából egyezik meg a valósággal, és még sorolhatnám. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44593 üzenetére
A végseb számít mivel a karbonfékeket ilyen nagy egyenes után az első pillanatban nyomják a legerősebben és fokozatosan engedik fel.
Az szerintem nem a karbonféktől, hanem a leszorítóerőtől függ. Amúgy meg értelmezési kérdés lesz ebből, mert ugye itt arról volt szó, hogy hol fékeznek a legnagyobbat. Mit jelent a legnagyobb? A g-erőket nézve, vagy a legnagyobb sebességbeli különbséget (előtte-utána) nézve?Azt sem értem, hogy miért ne lehetne leszimulálni a karbon és a fémfék közötti különbséget. Miben mások? Melegedésben, optimális hőmérsékletben, adott hőmérséglethez tartozó tapadásban, stb. Ezek mind legalább annyira számolhatók, mint az autó egyéb viselkedése. Nem azt mondom, hogy tutira olyan lesz, mint az életben, de ha az egyéb viselkedési jellemzők nagyjából jól szimulálhatók, akkor ez is.
-
wildrain
addikt
Ha ennek hihetünk, akkor a célegyenesben 15-tel többet mennek, de ránézésre a kanyarívek között nem 15km/h különbség van.
-
wildrain
addikt
válasz
!Overdose! #44587 üzenetére
Én úgy érzem, hogy valóban a célegyenes végén van nagyobb lassulás.
A célegyenesből elég gyorsan el lehet fordulni, de a 10-es kanyar F1-es szemmel nézve szinte megállítja az autót.
Szerintem kb. így lehet:
1-es kanyar: 300-ról 130-ra (lassulás: 170)
10-es kanyar: 270-ről 90-re (lassulás: 180)hunnylander: Ez nem aktuális, nézd meg a pályarajzot.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #44585 üzenetére
Barcelonában legfeljebb az előző verzión, a gyorsabb első kanyarral lehetett ez igaz, de amióta ott a sikán, már lassabb a célegyenes is, és szerintem is inkább a hajtű előtt fékeznek legnagyobbat.
Silverstone-ban viszont közel egyforma sebességgel mehetnek a kettes és a hetes kanyar előtt, mert a célegyenes majdnem padlógázas (nehéz autóval, kopott gumival nem az, de időmérőn igen), így az azt követő kis egyenes is nagyobb sebességről indul. Az ötös kanyar viszont lényegesen lassabb, mint az első, viszont hosszabb az egyenes és egy kissé lejt is. Nagyjából egyforma lehet a végsebesség, de szerintem is inkább a hetesnél gyorsabbak a hosszabb egyenes miatt.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #44582 üzenetére
Én nem hinném, hogy olyan nagy balfaszkodás volt az. Schumacher durván védekezett, és csak egy száraz ív volt, de la Rosa meg nem akart forrófejűsködni, mert minek... sok idő volt még, az első helyre meg amúgy is esélytelen volt már. Heidfeld hamar letudta a dolgot, de meg is lehet nézni, hogy hogyan, ütközés nélkül nem is ment neki sem.
Nem akarom felmagasztalni de la Rosát, mert szerintem inkább középszerű versenyző, de azért bele kell venni azt is, hogy azon a futamon nem sok értelme volt vagánykodni, mert nem nyert volna vele semmit, ha 1 kör alatt letudja Schumachert, csak kockáztatott volna.Amúgy meg ha jól emlékszem, azon a futamon Kimi mögött autózott, tehát a sebességére sem lehet panasz. Más versenyeken mondjuk néhány hellyel hátrébb autózgatott, de nem volt olyan nagyon hulladék a teljesítménye. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy valószínűleg a csapat inkább Kimire koncentrált, nem a beugrósokra.
De la Rosa egy új csapatnak főnyeremény lenne, lévén, hogy diplomás gépészmérnök a végzettsége, és nem kevés évig volt egy élcsapat tesztpilótája. Wurzhoz hasonlóan mindent tud arról, hogy egy autót hogyan kell fejleszteni, tesztelni, tökéletesíteni. Az igazi teljesítményt meg úgysem éri meg, mert mire az autó jó lesz (ha az lesz valamikor), már úgyis aggastyán lesz.
-
wildrain
addikt
válasz
Fortissimus #44565 üzenetére
Bajnai
Aktív témák
Hirdetés
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Autóhifi
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- Hobby elektronika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Vásárold meg most a Zalman T7-et, és élvezd a minőséget!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged