Aktív témák
-
-
hunnylander
őstag
Lehet hogy félreértetted, de arra utaltam, hogy egy F1-es pl. maximális sebességénél 2,5-szeres mértékű leszorítóerőt generál. Az 1, amit az autó tömege hoz létre a gravitáció által. Ha ennél az egynél nagyobb leszorítóerő keletkezik, az autó elméletben közlekedhet fejjel lefelé.
A Gumpert Apollo is rendelkezik ezzel a 'képeséggel', akkor egy F1-esnél miért kételkednél ebben.
De gondolkozz a repülőgépekről. Nehezebbek a levegőnél mégis repülnek, hogyan lehetséges ez?
-
#70869248
törölt tag
hááát....sztem Bernie a legnagyobb kolonc a csapatoknak, amugy is akart a FOTA tárgyalni a FOM pénzek újraosztásáról. ..szvsz nem adhatnak oda Bernie-nek 50%-t, hisz most is ez a helyzet.
Én nem vinném semmiképpen, van egy csomó élő szerződés a birtokában a pályákkal, és elég komoly befolyása van sokfelé (ISC pl.), de szvsz meg lehet töle szabadulni.
..és meg is lehet, hisz a pályák szerződéseket fognak bontani amennyiben érdektelen lesz a sorozat, pláne ha az új viszont egyértelműen erősődik.Mosley szvsz nem tétel Bernie-vel szemben..az FIA sok sorozatot felügyel, de a vezér és kirakatsorozatuk egyértelműen a Formula One, és a WRC mellett ez a sorozat is nagymértékű presztizsveszteséget szenved, akkor az komoly problémájuk lesz.
Az ahogy Bernie most hallgat az a legjobb amit tehet,..ha nem kötelezi el magát egyik oldalra sem akkor a végső szó jogán bármit mondhat....addig pedig képviselje és vigye Mosley a hátán ezt az elég népszerütlen feladatot. Amennyiben maradnak a gyárak, és még tudnak jönni újak is akkor Bernie egyértelműen jól jár...a végén pedig lesummázhatja azzal hogy a csapatoknak rá kell jönni hogy blabla, Mosley-nak meg be kell látni hogy blabla...különben sem érdekli ez az egész mert blabla
Viszont ha Mosley elbukni látszik akkor neki be kell szólnia, mert nem veszítheti el az F1-t, még maradt is benne részvénye, és szvsz az új helyzetben sokkal kiszolgáltatottabb lenne. Az F1 pedig egy nagy értékű név, nem lehet csak úgy kikukázni.
A Ferka is ziher be van rágva Bernie-re hisz statisztált ahoz hogy bukjanak a gyárak, sztem belső berkekben nyílvánvalóbb kinek milyen érdekeltségei vannak...
..és az én különbejáratú 'összeeskűvés elméletem' szerint az hogy a KERS nem lett kötelező, és a súlyhatár nem változott, a tesztilalom bevezetése az nem egy sima átgondolatlan döntés. Sztem csapásirányt jellemez.
Az hogy a Brawn ennyire jó lett arról kevésbé tehetnek (sőt már nem is kényelmes nekik ez a helyzet annyira), de kicsit megborítani az erővisonyokat és szorosabb tabellát kialakítani az valószínűleg nem ellentétes Bernie és az édekcsoportok kívánalmaival.
Egyébként a mienkel sem azt gondolom, csak kicsit túl jól sikerült. -
aesir
veterán
Ha már itt tartunk..., én még soha életemben nem olvastam vagy nem hallottam VALÓBAN minden szempontból pártatlan nyilatkozatot, sem sportban, sem bulvárban, sem politikában. Valamilyen érdek mindenkit mozgat, ha más nem akkor érzelmi. A most Magyarországon olyan divatos "nem tartozom sehova", "kívülről szemlélem a dolgokat", stb... még ragozhatnám... sem őszinte egészen, vagy pedig a minimális elkötelezettséget is "szégyenként" megélők táborát erősíti. Nem merjük vállalni magunkat, ez a baj.
Brawnnak nem KELL pártatlannak lenni, nem is lehet az.
-
Peat;)
veterán
Ez a Ferrari hasonlít röhejes, egyrészt ők többet kapnak és ezt sem tudni hogy miért (asszem így van), de erre az esetre térve itt az adott év (most a 2008-as évről megy a vita) bevételeinek elosztását vitatjuk...tavaly én nem láttam Brawn Gp-t. Én Hondát láttam, egy hülye festéssel, Honda motorral, Honda tulajjal. Idén én Brawn tulajt látok, Merci motort, más festésű és szabályok általi tök új autót.
Megfordítom a logikádat: Ha jár a Brawn-nak ez a zsé akkor az nem jár a Torro Rossonak. Mert az legalább annyira Red Bull mint a Brawn Honda. Na erre mit lépsz.Ha valaki köcsög stílusban nyilatkozik attól még nem automatische hülye, de én itt ki is szálltam, Briatorét már én is szídtam eleget, most nem fogom, mert a stílusa megkérőjelezhető..de a tartalom az elgondolkodtató.
-
#70869248
törölt tag
?
Jordan-Midland-Spyker-Force India vonalon jogutód a csapat, pl. a Ferrari motort is a Spyker szerződésből örökölték.
A többinek utánanézhetsz magad is hiszen ilyenkor nem velem vitatkozol.
Az FIA ugyanis hozzájárult ahhoz, hogy a Honda Racing F1 Team nevet Brawn GP Formula One Team-re változtassák, de csak azzal a feltétellel, hogy új csapatnak könyvelik el. Brawn-nak nem kell nevezési díjat fizetnie, de mint új csapat, nem jogosult a FOM pénzre sem. Ez körülbelül húszmillió eurós veszteséget jelent. -
hunnylander
őstag
Úgy beszélsz a McLarenről, mintha a családom lenne. A családomban sem szokás a hazudozás és rám sem jellemző, de annyira még ismerem az emberi természetet és az élet komplexitásait, hogy biztosra vegyem, hogy ha valaki azt állítja magáról, hogy még sohasem hazudott semmiben, a legkisebb dolgokban és még tudtán kívűl se és véletlenül se, és ezt még le is írja és makacsul tartja is magát ezzel, az éppen hazudik.
-
Oliverda
titán
"Egyes kutatatók, így a Londoni Egyetemen oktató John Nicholson szerint naponta átlagosan kétszázszor hazudunk, ami nem feltétlenül baj, hiszen a hazugság fontos szerepet tölt be önbecsülésünk megőrzésében és mások védelmében is. Peter Stiegnitz magyar származású, Bécsben élő hazugságkutató, a Mindenki hazudik című könyv szerzője azt állítja, bizonyos esetekben egyenesen fontos a hazugság. Stiegnitz háromféle hazugságot különböztet meg: az önbecsapást (magunkról hazudunk magunknak), a másokhoz intézett hazugságot (szerelmi kapcsolatban, szülő-gyerek viszonyban) és a tömegek megtévesztésére szolgáló hazugságot, amit politikusok gyakorolnak előszeretettel. Stiegnitz ugyanakkor azt állítja, hogy - erkölcs ide vagy oda - "hazugság nélkül nem tudunk élni". És aki nem hazudik, az nem él."
"Ne keverj magaddal, en nem hazudok ;)."
Ezt hívják önbecsapásnak. Már ha te ezt komolyan el is hiszed magadról.
-
hunnylander
őstag
A kizárás Hamiltonnak járt és Ryan tetteinek ismeretében adták a stewardok. Ergo az FIA-nál Lewis vitte el a balhét Ryan helyett, a McLarennél meg Ryan Lewis helyett.
Max szeretned, de sajna ez nem igy mukodik.
Ezzel meg már tényleg kezdesz nagyon messzire menni, mert azt állítod, hogy még soha sem hazudtál. Sírjak e vagy nevessek ilyen blőd, önismeretet és őszinteséget mellőző megállapításon?
-
hunnylander
őstag
Ne keverj magaddal, en nem hazudok ;).
LOL, pont most hazudtál.
5 futamos eltiltas oke lenne
Ez már a lololka kategória, ez már akkora hülyeség, hogy nem is vicces.
Ott van Ryan, megkapta a több, mint öt futamos eltiltást, pedig bútordarab volt a McLarennél, 35 éve volt ott, és nem sokkal állt Whitmarsh alatt, sőt, csak eggyel.
-
hunnylander
őstag
Ott voltál minden meghallgatáson az elmúlt évtizedekben, Mintha nem tudnád pusztán élettapasztalatból, hogy nem minden hazugság derül ki, vagy talán te mindig így jártál?
És már isszák? A kizárás, -5/6 pont az smafu? Bajnokságból kizárás kilátásba helyezése, az smafu? Vezető beosztású személy felfüggesztése smafu? Sűrű elnézéskérések, sajnálkozások, szégyenkezések, az neked nem következmény, a 'lé ivása1? Dehogynem.
50k pénzbünti.
Az pont jó is lenne, úgy egy szintre kerülhetne az ügy Vettel kóricálásával. Viccelsz, 50k, annyit a takarítónő is összeszed a földről Wokingban. Hagyjuk már a további büntiket, az már nem fogja megoldani a helyzetet.
(#37498) Motion_Blur: Inkább olvasd el az eredeti angolt, az a5.hu és egyéb fordítás nagyon tré lett, és ne kritizáljuk már szét a legkomolyabb nyilatkozatát ezekben a nehéz időkben.
-
deicide
veterán
De mi az hogy kényszerítés, attól hogy Hamilton lassan ment és Trulli azt gondolta, hogy vissza akarja engedni, attól még nem muszáj visszaelőzni, mehet ő is lassabban...a szabályok nem ismerete továbbra sem mentesít a felelősség alól. Ezzel nem azt mondom, hogy Hami nem hibázott, mert ők sem tudták, hogy mi legyen...
-
hunnylander
őstag
A Brawn körül most legyeskednek a kérők, drága pénzért mérhet minden egyes négyzetcentimétert azon az autón.
És már eddig is elmondták, hogy az idei költségvetés fedezve van. Ők is emlegetik, hogy jön a barcelonai update, nem kell őket félteni sem anyagilag sem a fejlesztési versenyben.
-
Pá
addikt
Nyilvánvaló ez lehet a hátránya, hogy a kevesebb balasszttal kisebb tér jut a játékra az egyensúlyal.
De ha valaki olyan kocsit épített, hogy 10kg balaszttal is be tudja lőni tökéletesen semleges viselkedésre, akkor 40 kg-mal sem lehetne jobban megcsinálni. Szóval a KERS csak abban az esetben jelent problémát, ha valaki olyan kocsit épített, amit csak soksok plusz súlyal lehet kiegyensúlyozni.De pl a Ferrari pont nyilatkozta, hogy náluk nem jelent semmi hátrányt, mert így is marad annyi balasztjuk, amennyi kell. Mintha a Meki is hasonlót mondott volna. Persze lehet, hogy ez csak PR szöveg, de elméletileg akkor is lehetséges, szóval a KERS nem feltétlenül kell hátrányt jelentsen. És egyelőre semmi bizonyítékunk nincs rá, hogy bármi hátránnyal jár. A KERSes kocsik 100 másik okból is lehettek lasabbak.
szerk: ami még hátrány lehet, hogy a súlypont kicsit magasabbra kerül a KERS miatt, de a legtöbb csapat igyekezett a kocsi legaljában elhelyezni a rendszert éppen emiatt, szóval nem gondolonám, hogy ez jelentős.
-
-Mike-
addikt
Működni fog jobban a kers időmérőn gyorsabb pályákon. Csak okosan kell használni. Pl nagyon tetszett ahogy Kimi csinálta Q2ben, igaz most nem látszott a köridején, de mielőtt megkezdte a körét a rajtrácson haladt és akkor nyomott egy spm fokozatot majd átlépte a rajt-cél vonalat és még onnan nyomhatott 3at. Csak taktikusan kell felépíteni a körét a kers-sel együtt és jó lesz az.
-
#70869248
törölt tag
Igen a fizika azóta is müködik,...csak én feltételeztem hogy talán érdekelt hogy miért is van az hogy ha egyszer a súrlódási tényező nem függ a felület nagyságától akkor miért is van zavar az erőben (mivel a tulajdonságától viszont igen).
Vagy mutatok másikat
"össze is vesztem a kresz oktatómmal, ugyanis az a tananyag, hogy az orrnehéz autó alulkormányzott, a farnehéz pedig túlkormányzott, és ez benne is van a kresz tesztekben. Én meg erre mondom, hogy hülyeség, mert a centrifugális erő csak a sebességgel növekszik négyzetesen, a tömeggel viszont lineáriasan. Az egész óra azzal ment el, hogy nem fogta föl, hogy nekem van igazam.... :-)"órákat vesz el az ilyesmi, mivel elméleti úton nagyon nehéz cáfolni, én meg spec. le is kakkantom már
mert nem ez a dolgom.
-
wildrain
addikt
Nyilván megfogadhatnám én is, de ugye az a különbség kettőnk között, hogy nem én jöttem ide belekötni a tömegbe, mert ők számbavesznek egy olyan lehetőséget, amit te kizártnak tartasz. De még ezzel az eltérő véleménnyel se lett volna semmi gond, ha normálisan adod elő, nem onnan a magas lóról.
-
hunnylander
őstag
Nem vagyok zöldfülű, és utaltam arra is hogy csalhatnak. De nem az üzemanyagmenyiséggel (GP szimen), se nem a megbízhatósággal, se nem a kifinomult aeróval. Leginkább csak a súlyhatárral, de egyre kisebb a gyanú rá. Brawnnak sokkal komolyabb céljai voltak és vannak ezzel az autóval. Nem lehet nem észrevenni a fotókon, hogy fülig ér a szájuk az elégedettségtől. Ilyen tekintet nem lesz egy piszkos csalástól, ami ki is derülne az első nagydíjon és le is égetné őket.
-
-
#70869248
törölt tag
Jókat nyilatkoznak más csapatok a Brawn csapat teljesítményéről (valszeg ők is a mesékben hisznek),...meg hát vzz a körülmények most hihetővé teszik, a körülmények elvileg adottak, és tény hogy 16 nappal a szezonkezdet előtt a Bgp001 közel 1másodperccel gyorsabb a többi csapatnál...és nem egy gyors körön, hanem 10körön is.
Én tudom hogy jó ilyenkor kétkedni, mert támaszkodhatsz az elmúlt évekre, de azért ennyire nem kell felülről nézni azokra akik, "hisznek a mesében".
Mert tavaly nem igen láttál ilyen nyiltkozatokat:
"[I]A Williams technikai igazgatója, Sam Michael Spanyolországban elmondta: ha ilyen teljesítményt nyújtanak majd Ausztráliában, a vetélytársaknak értelme sem lesz elutazni a helyszínre.„Ha a BrawnGP megismétli Melbourne-ben azokat a köridőket, melyeket szerda délelőtt Button a hosszú etapokon futott, akkor Button és Barrichello egy körös előnnyel megnyerik az Ausztrál Nagydíjat."
Hasonlóan nyilatkozott a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore is.
„Amikor ideérkeztem, optimista volt. Már nem."
Mindezzel egyidőben a Ferrari mérnökei is ledöbbentek a csapat hosszú etapokon nyújtott konstans teljesítménye láttán.
„Egy másodperccel gyorsabbak nálunk. Ez lehetetlen" - mondta a maranellóiak egyik mérnöke Barcelonában.
Massa:„Mielőtt idejöttünk volna, kicsit jobban álltak a dolgok. A BrawnGP azonban meglepett mindenkit. A barcelonai tesztet megelőzően mi voltunk a leggyorsabbak. Továbbra is versenyképesek vagyunk, de csak a BrawnGP mögött."[/I]"
Valszeg ők is 'megmesésedtek'Ezzel együtt én is kétkedve nézem,..mivel a teszten nem kötelező nekik az FIA szabály szerint futni,....de ha minden rendben van akkor a tempó (a versenytempó is) alapján igen is lehet bizakodni.
-
attisx
addikt
Én a régi jóöreg kötött körszámú rendszert és a jelenlegit ötvözném. Az edzés háromszor húsz percből állna. Minden pilótának hat köre lenne etaponként ( 3x2 gyors kör) és végül mindenkinek a legjobb ideje számítana. Természetesen minimum egy pont járna a pole-ért, de akár egy 3-2-1 -es időmérő pontozást is eltudnék képzelni.
-
Andrew_31
Modder
Nics semmi rossz abban amit irtál, igy van ,legyen csapatutasítás.
Azért csapat a csapat ,hogy azt tegye amit a csapatérdek megkíván.
Mi közük van az okosoknak ahoz ,hogy a csapatérdek mit diktál.
Még annyit ,nem teljesen ide tartozik, nem tudom ki ,hogy van vele, de ezt a Dávid Sándort kirakhatnák a studióból. Van ott már elég okos aki felveszi a nagy pénzt a hülye dumáért.
Ez mekora egy tapló, neki az lenne a dolga ,hogy elfogulatlan legyen mindekivel szemben.
Ha a kedvencét akarja védeni írjon id a forumba.
Mekkora hülye duma volt ,hogy a boxból állították le Hamilton autóját tavaly.
Azt a rendszert már egy pár éve betiltották.De a többi dumája se egy nagy szám. -
Hát barátom, lehet, hogy a leírt szavakat el tudod olvasni, de értelmezni, na az már nehéz......
Hol vontam én párhuzamot a két eset között? Csak azt írtam, hogy ha akkor abban a szituációban sokan arról beszéltek, hogy Hami egy agresszív álat aki inkább fékezett volna, a sikán átvágás helyett, akkor ebben a más, de hasonló helyzetben is igaz az, (az ütközés miatt még sokkal inkább)hogy Massa miért nem fékezett?
Ferdítés? szemellenző? nem tudom miről beszélsz de szerintem te sem......amúgy olvass vissza ha már nem emlékszel, sokan a sikánlevágás tényét is szabálytalannak vélték és előtte hiányolták a fékezést. Én erről beszéltem nem a visszaengedési szituációról.....
-
IreN!CuS
addikt
a sikán levágásával került olyan pozicióba h elönyt szerezen(LH Spaban) azaz ha Massa nem megy le a pályáról(tök mind1 h hány kerékkel) ő sem kerül olyan közel LH-hoz h kiüsse,én ezért vontam párhuzamot a két esett között
Nha mind1 ez már elmúltmod:ha én nem irok olyan dolog ami a te tudásodat jelzni.te se tedd,lehetne más hangnemben is beszélgetni hidd el
. A tévedés jogát én mindig fenntartom
-
JJános
addikt
"Szemellenzo rulez, igy kell ferditeni." Így bizony, jól csinálod.
Hami abban a bizonyos levágásnál átment Kimi mögött teljes terjedelemben, ami azt jelenti, hogy nem volt előny.
AMD Power: Ez az, ezt már szeretem! Hami lesz a világbajnok! Szülinapom tavasszal volt, azóta nem ittam alkoholt. Remélem mielőbb lesz újra okom az ünneplésre.
És Hamiról még annyit. Legalább tízen szívesen cserélnének vele a mezőnyből, mert tavaly is, idén is a VB-ért van harcban.
-
IreN!CuS
addikt
tudtommal ezt az 1 kanyaros szabályt utána hozták létre,LH eleget tett az addigi szabálynak...de ezért szép proba volt
(nem szeretnék újra belemenni a Spai dolgokba,csak 1 párhuzam volt)
nem azért de ha elönyt szerzett és után kimi újra elé ment azt csak ugy tudta megtenni h LH elvette a gázról a lábát,meg milyen elöny, a sikán elött 1 kanyarral ott volt a "seggébe",közvetlenül a sikán elött meg mellette akor mit adjon vissza?
-
Pompi
nagyúr
Pont ezt gondoltam én is, de nem akartam már tovább szítani a feszültséget, de nálam nem ez jelenti a nyílegyenest.
Ettől függetlenül nem volt korrekt megmozdulás, de a nyílegyenesen direkt belement dolgot én nem látom ki belőle.JJános: érdekes, hogy szinte ugyanazt a framet ollóztuk ki (sőt a tiéden még jobban be van fordítva a kormány). Ha nálad ez továbbra is "nyílegyenes" akkor tovább nem is érdemes folytatni.
-
-
#70869248
törölt tag
Ez ebben az esetben nem igazán foglalkoztat megmondom kerekbe. Ha nem tudja tökéletesen a dolgát akkor ne nyomja a gombot, könnyű lenne piszok emberbarátian vállonveregetni hogy sebaj. De én ziher nem veregetném.
Ezt csináltad, nézd meg...és ha a kerék alá kerül valamelyik? ..ahogy pl. Kimi esetében alá is került.
Ez nem ilyen izé...egy csomó olyan szakma van ahol a hiba akár életekbe is kerülhet, még az enyém is ilyen volt. Nincs izé...ha nem fér be elé, akkor fel tudom mérni hogy nem fér be és nem engedem el azt a gombot.
Tudod mit csinált?....annyira be akarta engedni a másik autó elé, hogy akkor is fekengedte a gombot amikor nem volt biztos benne, hogy vége a tankolásnak..
Egy csomó mindent tett kockára.
Könnyű lecsapni a magas labdát, hogy mit tudom én milyen teher van a srácon, meg a csapategység meg minden, ettől még nekem az a véleményem, hogy a csapatot akkor érdemes felvállalni ha megfelelő emberekből áll, olyanokból akik nem hoznak ilyen helyzetben hibás döntést. -
dokar
addikt
egyszerűbb lenne az élet ha csak olyan pályán rendeznének futamot, ahol van hatalmas bukótér, ergo nem nagyon lenne igény SC-ra, továbbá 2x 30s időt kéne a boxban eltölteni (ez bőven elég a tankolásra és a kerékcserére). így nem taktikázáson múlna a verseny, hanem leginkább a pilótán.
-
wildrain
addikt
siman hagyni kene, hogy kijojjenek sc alatt a boxba
Szerintem is, de maguk a csapatok panaszkodtak, hogy baromi balesetveszélyes, hogy mindenki egyszerre rohamozza meg a boxutcát, ahogy megjelenik a SC tábla. Most meg másért panaszkodnak...Ez olyan, mint a Bridgestone esőgumija. A csapatok vetették fel, hogy csak egyfajta esőgumi legyen, mire a B kifejlesztett egyet, erre most meg visszakoznak, mégis inkább kétfélét akarnak.
-
#70869248
törölt tag
Ez is a lökött szabályok közé tartozik a sok másik mellé szvsz. Milyen már kiszabni egy futam alatt letöltendő büntetést amit nem tudsz letölteni a futam alatt?
Elvileg így is úgy is időbüntetés lesz belöle, azt viszont meg azért nem lehet megtámadni, mert ha a lett volna idő a pályán letölteni, akkor azt nem lehet megfellebbezni.....pfffSztem meg 3 körrel a vége előtt nincs áthajtásos, hanem csak időbüntetés van és kész,...azt viszont meg lehessen felülvizsgálni/megfellebbezni.
Ez az egész úgy hülyeség ahogy van szvsz, ...történik valami vitatható a futam vége felé, pozícióharc..bármi, megvan a végeredmény. hopp vizsgálom, majd hopp áthajtásost adok valamelyik versenyzőnek,...letölteni nem tudja - megfellebbezni nem tudja.
-
7Heads Drago
veterán
Nincs ilyen ember, hogy FIA.
Tudom. A FIA-ról képletesen beszéltem úgy, mint egy személyről.
De az illető úriember (már ha az) a FIA alkalmazásában áll. Akkor most kit ültetnek a miki végére? Egy senkit, vagy olyan valakit akinek számít a szava? Nem véletlen, hogy ő írányit egy rakás dolgot a verseny folyamán.
Szerintem ez akkor is gerinctelenség. Nem is beszélve, egy példáról ami már többször is lett emlitve, amikor hasonló történt Alonsoval. És akkor a versenybíró képes volt arra hogy két körön belül rászóljon Alonso-ra, hogy menjen vissza XY versenyző mögé.
Most pedig a mai technikákkal nem voltak hasonlóra képesek, igaz kevesebb idejük volt rá, mert Kimi kiesett idő előtt. Ennek az egésznek számomra egyre inkább olyan felsőbb utasításra történő büntinek tűnik. -
prmcsk
addikt
Sejtésem volt valami, de így sem győztél meg. Ő egy ex ralinavigátor.
Nem tudom mi köze van ennek a szakmának az F1-hez, főleg egy navigátornak, ráadásul stewardként. Elvállalta, mert bizonyára jól fizet, de sok felelősségérzet nem igen lehet benne, ha ezzel a képesítéssel el merte vállalni ezt a felelősségteljes melót. (Persze, ha ez volt a cél)
Ezzel a háttérrel eldönteni egy esetleges VB.-sorsát, egy csapat eredményességét és az ebbe betett százmillióit, egzisztenciáját ? Érdekes...
-
prmcsk
addikt
Ezt a "ha beveszi a kanyart", felejtsétek már el. Ezután engedte maga elé kimit, majd kifékezve megelőzte, tehát visszaadta a "kanyarlevágás előnyét".
Hambi egyértelműen gyorsabb volt (és mondom ezt úgy, hogy aki ismer tudja, hogy nem vagyok hami fan), hiszen pár kör alatt ledolgozott kb.6mp kimi előnyt.
Nem tudom mibe kapaszkodna a ferka, ha nem vág le kanyart, mert az biztos, hogy ha 3 méterrel marad le, akkor is megelőzi kimit a verseny végéig és ezt kéne belátni.
A döntést akkor is elfogadnám, ha kimi a "hamibuli" miatt ment volna a falnak, de kimi most hami nélkül produkálta ezt.
-
lenox
veterán
-
#70869248
törölt tag
Igazából én azt becsülöm, hogy nem félte el a Massa-val szembeni előnyét, hanem igen is bement vívni Kimi-vel...sajnos így utólag azt kell mondani, hogy jobban járt volna ha kiüli a futamot. Valsieg a következőt ki is fogja...én amikor beszólt rádión, hogy -nem megmondtam fiuk-..vagy mit (én nem értettem, így kénytelen vagyok Palik fordítására alapozni), akkor is arra gondoltam, hogy a csapat azt mondthatta, hogy fusson be másodiknak, ne rizikózzon. ..és Hamilton erre értette az -én megmondtam-t, hogy felvállalta a harcot.
Mert megharcolt érte nem gyengén...evezhetett volna farvizen is és akkor most jobban jár.Én ezért a kockázatvállalásért tartom győztesnek, mert lehet mondani, hogy levágta meg mittomén, de a döntést már előtte meghozta, ő bizony berizikózza a pontelőnyét a győzelemért.
-
#70869248
törölt tag
A kettő nem zárja ki egymást, mint fogalom nem összekeverendő, de az unevezett 'british horse power'-nek bhp az egysége (ahogy a németnek a PS)
szerk:BHP = Brake Horse Power.
WHP = Wheel Horse Power
NMT = Newton Meters Torque
PS = Pferdestärke (1.0 PS = 0.9863 HP.) Used by japan
kW = Kilowatt (1.0 kW = 1.34 HP) Used by Germany and other in Europe.--
Rating Standards. (what conditions the car was tested in to get its power rating)
EEC: European standard. Measure at 99kPa and 25°C. Rated in kW.
SAE: American standard. Measure at 99kPa and 25°C. Rated in hp. 1kW = 1.341hp (SAE).
DIN: German standard. Measure at 101.3kPa and 20°C. Rated in hp (ps). 1kW = 1.360hp (DIN).
JIS: Japanese standard. Theoretically same as DIN, but we always find it is actually smaller.
British Horsepower: same as SAE. Rated in bhp (could be confused with brake horse power). -
#70869248
törölt tag
Sztem pont az F1-ben van a tizedmásodpercnek is átlaga... g-ben mérve lökötten hangzik, de azért mindenképpen mérhető.
A karbonfékeknél (és a mindenfékeknél is, de az általános hatékonysága miatt karbon), szal egy fékút a sebességvesztés-fékhőváltozás..stb miatt tizedmásodperce lebontva szvsz nagy ingadozás mérhető...aminek átlaga van.
Emlékszem valmi ilyesmire, hogy karbonnál szinte blokkfékként mérhető fékhatás van az elején, majd folyamatos fékerőcsökkentés.szerk: nem vitaként vagy ellenvetésként...csak gondolattársításként.
-
PazsitZ
addikt
Szerintem reális megállapítás.
Az egyik durva kanyarnak ha jól tudom az istanbul 8-as kanyarját tartják.
A pályának az a pontja tulajdonképpen négy ívből áll össze egyetlen kanyarrá, amelyben a pilótákra négy másodpercen keresztül hat az 5 g-nek megfelelő erő, ami ötszöröse az átlagos behatásnak. [link]
Na most az összes kanyarból átlagosan lehet tényleg 2-3G jönne ki... -
#06658560
törölt tag
Visszakerestem, maximum annyit szamoglattal, azt is igen feluletesen, hogy mennyi paratartalom kb mennyi homersekletvaltozasnak felelhetne meg: parcialis nyomasok alapjan torteno valtozas, illetve a homerseklet fuggvenyeben torteno szazalekos valtozasok figylemen kivul hagyasaval. Ahogy a magassagra atvetitesed is eleg erdekes szamitason alapulhat, megoszthatnad a relszetit velunk.
Ezek utan hunnylander linkelt infojara, amiben le van irva, hogy a paratartalom novekedese csokkenti a motorok teljesitmenyet-ok konkretan raketahajtomuvekre vizsgaltak- ez ugyanazt jelenti, amit te modnasz, hogy noveli a motorok teljesitmenyet...
miert is egnek be? Speciel volt e temaban egy kommentem korabban, amiben kicsit gondolkodtam, mik tortenhetnek, meg reagalni sem ragaltal ra, csak hunnylandert fikaztad vegig.
Szoval, hol van az az egzakt szamitas, bizonyitas?
-
hunnylander
őstag
Amugy is a kerdeses dolog arrol szolt, hogy esoben szerinted jobban igenybe kell venni a motorokat
Na eppenhogy ilyet nem mondtam, csak azt, hogy az eso miatt nem biztos, hogy olyan hatekonyak a teljesitmenyt tekintve, de a tempo miatt nem is kell ugy teljesiteniuk. Lewis hockenheimi produkciojat mondtam motortprobalonak, nem a silverstonit.
Ezzel le is zarhatjuk az eszmecseret, nem szeretek senkivel sem rosszban lenni, veled sem akarok hidd el.
-
hunnylander
őstag
Akkor most csokken a szakado esoben a motorok teljesitmenye vagy sem? Szerintem csokken.
egy csomo hulyeseget hordasz ossze
Ures szavak, hianyoznak a konkret peldak. Ez igy tul egyszeru, en is mondhatom, hogy a hsz-eid fele hulyeseg, de konkret bizonyitas hianyaban ilyet nem illik tenni, marpedig te azt teszed velem, szegelld magad!
Nem vagyok tevedhetetlen, de a technikai jellegu megjegyzeseim zome helytallo, mivel utana jarok a dolgoknak. Pl. az F1 Technical websiteot ki osztotta meg veletek? Nyilvanvaloan azert ismerek es olvasok ilyen website-okat, mert mindig a sajat suletlensegeimet ontom sajat kutfobol.
Szegyelld magadat a vadaskodasaidert es szalljal le rolam!
A miheztartas vegett, te kezdted a kotozkodest es a szorszalhasogatast egy olyan megjegyzes miatt, amit mas is megtett, elobb mint en, akkor miert nem obele kotottel bele. Ha ot bekenhagytad, engem miert nem tudtal?
-
hunnylander
őstag
Annyit jegyeztem csak meg, hogy szakado esoben csokken a motorok teljesitmenye (szvsz). Szerintem ebben meg mindig igazam van. Ennyi. Lehet, hogy a csokkenhet szo 'pontosabb' lenne de nem erdekel. Ha nem ertesz velem ebben, vagy hulyenek tartasz, nem erdekel. Senki sem tevedhetetlen. En megbizhato forras alapjan tettem meg az en egyszeru es egyugyu kijelentesemet es nem is fuztem hozza felesleges egyenleteket es eszmefuttatasokat. Ugyanezen vizsgalati eredmenyek alapjan korrigaljak a repulogepmotorok teljesitmenyet is. Ha arra jo, akkor az en artatlan kijelentesemre is jo lehetett.
Csak mert olyan dedos kijelenteseket ejtesz meg rolam, hogy az osszes szakmai jellegu kijelentesem valotlan hulyeseg, ettol meg nam valik azza.
En is mondhatnam, hogy te itt eddig csak vagdalkoztal. Wildrain ugyanazt a kijelentest tette a motorteljesitmenyrol, mint en. Miert nem obele kotottel bele a hulye szorszalhasogatasoddal, o elobb mondta ki. Ja, hogy o nem egy hulye mclarenes Hamilton szurkolo? Szalljal magadba es szalljal le rolam! Olyan undoritoan bekepzelt alaknak tunsz, mint az avatarod. Nomen est omen, nem veletlenul azt valasztottad.
-
hunnylander
őstag
Ha visszaolvasol, en nem foglalkoztam a kerdes fizikai melysegeivel
(ezt boncolgasd magad), en csak egy profan megjegyzest tettem, mert nem vagyok kozel sem olyan okos, mint tehogy esoben csokken a motorok teljesitmenye. Mar ezt sem lett volna szabad? Nos ezt te nem minositetted tevesnek csak belecsaptal a lecsoba amit senki sem kert.
Ezentul minden profan egymondatos muszaki jellegu megjegyzeseimhez mellekeljek szakmai disszertaciokat, csak hogy boldog legyel es ne koss belem? Meg mit nem!
-
hunnylander
őstag
Esoben kevesebb teljesitmenyt adnak le
water vapor acts as an inert diluent, reducing engine power in proportion to the amount of vapor present
Az allitasom helytallo volt, de nem fuztem hozza matematikai egyenleteket, mert csak annyit akartam megjegyezni, hogy esoben csokken a motorok teljesitmenye. Es nem is ellenkeztem veled a lenyeget tekintve, csak a szorszalhasogatasod terhes, ertve?
Es sertegeto hszed is teged minosit, muszaj neked nehany helytallo mondatokon feloldalakon keresztul lovagolni?
-
hunnylander
őstag
Te most a NASA vizsgalati eredmenyeivel vitatkozol, csak, hogy tudd, ugyhogy neki cimezzed, ne nekem.
Mindazonaltal a lenyegi mondanivalom az volt, hogy Lewis motorja kibirt ket kemeny gyoztes versenyt, a Ferrarie meg nem. Ebbe kossel bele. Kihangsulyoztam azt is, hogy a nemet futam vehette jobban igenybe a motort. Ugyhogy alljal le szepen a felesleges szorszalhasogatassal. Koszonom!
-
hunnylander
őstag
hunnylander vagy Laci
Eloszor is ezt irtam: Esos versenyen azert a motor nem erolkodik annyit az igaz, de a nagy paratartalmat birnia kell, de leginkabb arra gondoltam, hogy Hockenheimben az a motor nem volt kimelve
A szivomotorok nem a magas paratartalomnal, hanem az alacsony paratartalomnal, szaraz oxigendus levegovel teljesitenek jol. Esoben kevesebb teljesitmenyt adnak le, es ugy hat rajuk a magas paratartalom, mintha pl. repulovel felvinned oket legritka magassagba ahol joval kevesebb az oxygen. Eppezert esos versenyen sincsenek pihentetve a motorok, hogy valamennyire teljesitsenek, es Silverstoneban nem esett alandoan az eso, voltak tempos idoszakok is szarado palyan tobbszor is. De en a masodhetveges hockenheimi teljesitmenyre fektettem a hangsulyt, ami szebb volt mint a masodhetveges Massa-Ferrari teljesitmeny. De en azt nem mondtam, hogy a paratartalom kulonoskeppen igenybe venne vagy 'rongalna' a motort. A szivomotoroknak nem eleme a viz, a magas paratartalom. Ennyi.
-
[CS]Blade2
addikt
A ballaszt-ból venne ki 30kg-t a KRES, vagyis kevesebb súlyt lehetne elpakolni
Pár embernél a pilóta tömegének a csökkenése is jó hatással volt a balansz elosztására, szóval szerintem nem lehet annyi könnyű a helyzetük,
+lehet hogy annyi idő alatt, amik kifejlesztenek egy KRES-t, ugyanazt a 0,1-0,3 sec-et pl,: aero-ban tudják +ba hozni, és azt nem csak meghatározott ideig, hanem egész végig használni lehet.
Persze ha előzni kell, hiányozhat. -
Pá
addikt
Én olyan 70000km/év/csapatra saccolnék, ami nagyjából 50000 liter benzin lehet.
Ez a 10000Ft viszont még piaci áron is nagyon soknak tűnik, honnan jött? De abban viszont biztos vagyok, hogy a csapatok jelentős kedvezménnyel, vagy akár teljesen ingyen kapják a benzint. Pl Ferrari a Shelltől, szóval ezen az alapon meg nem spórolnak semmit.
-
attisx
addikt
Már jó ideje utcai (kereskedelmi forgalomban is kapható) üzemanyagot használnak. Legalábbis a szabályok értelmében 99 százalékban annak kell lennie. Viszont a fogyasztás 50 százalékos csökkentésével valóban sokat lehetne spórolni. Csak ez a teljesítmény rovására megy, ha nem pótolják valamilyen alternatív energiaforrással, alternatív meghajtással (pl. KERS)...
-
#70869248
törölt tag
Nagyjából azt írtad le amit én is,...én annyiban tettem különbséget, hogy Hamilton visszalassult...azaz lement 1:33-ra, aztán vissza 1:34-re (én ennek alapján mondtam azt hogy taktikát beszélhettek meg a csapattal ez idő alatt), majd visszagyorsult két körre, és után jött az a 4 kör amikor Kimi gyorsabb volt.
-f1matrix.it
Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- Macbook Pro 13" 2020, M1, 16GB RAM, 256 GB SSD, Touchbar, tökéletes álapot!
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Iphone 15 Plus 128GB Pink Dobozos 12 Hónap Garancia
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I W11 I CAM I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest