Hirdetés
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
cintula187
addikt
Más change nem volt a gépemen, minthogy ma felraktam az MSFS update et és azóta néha 1-1 másodpercre elmegy feketébe a kép.
-
energomatt
őstag
Az FSReburn [link] két nagy dobása.
-
Ezek majdnem a legrosszabb helyek. A mosdo kozelsege miatt eleve folyton jonnek-mennek, tomeg lesz korulottetek es az uleseket sem lehet rendesen donteni. Az ellensegemnek se kivannam ezt, volt szerencsem utazni ilyen helyeken. A szarnynal tobbnyire a szarnyat fogod amugy latni es jo hangos is lesz az utazas. Amikor bedontik a gepet, akkor lehet kb. latni valamit. De ne aggodj, economy class-on nagyjabol minden hely borzalmas.
-
pyth
tag
Sziasztok. Bocsi az off-ért. Hátha van valakinek személyes tapasztalata a 777-esel. Kétszer 5 órás repülés vár ránk az Emirates 777-300 ER gépén. Szeretnék előre ülést foglalni, természetesen az ablakhoz hogy tudjak fotózni és bámészkodni.
A turista osztályon már csak a gép végébe és a szárnyhoz vannak helyek. A szárnynál lévő helyekről is lehet jól látni a tájat? A párom olyan helyet szeretne ahol nem ülnek mögöttünk, (eddigi utazásainknál mindíg a mögöttünk ülőkkel volt a baj) a szakaszokat elválasztó mosdók előtt vannak ilyenek pl. a 21. és 36. sor. Az animáción itt viszont túl közel van a fal, mintha nem is lehetne az üléseket hátra dönteni. Eddig csak kisebb gépeken repültünk 737, A319, TU-134,154. Ez a gép azért más kategória, de gondolom a turista osztályon itt sem kényeztetnek túl nagy terekkel. -
lo_jo
senior tag
válasz
energomatt #18692 üzenetére
Lejárt a szerkeszési idő, most csak így munka közben gyorsan elindítottam az MSFS-t, hogy legyen egy friss, így néz ki a Benchmark.txt tartalma:
15-08-2023, 11:20:49 FlightSimulator.exe benchmark completed, 2600 frames rendered in 50.328 s
Average framerate : 51.6 FPS
Minimum framerate : 45.8 FPS
Maximum framerate : 59.5 FPS
1% low framerate : 34.2 FPS
0.1% low framerate : 19.2 FPS -
lo_jo
senior tag
válasz
energomatt #18690 üzenetére
Ha csak az FPS kell, akkor arra szintén jó az AB. Beállítod a Benchmark tabon a be és kikapcsolást egy-egy kombinációra. Ez generál egy txt file-t, benne avg, min, max, 1%low, 0.1%low értékekkel.
-
lo_jo
senior tag
válasz
energomatt #18688 üzenetére
MSI AB+RTSS. Amikor használom, akkor nézem FPS mellé a GPU órajelet, hőfokot, VRAM órajelet, foglaltságot (nem használatot), CPU hőmérsékletet és kihasználtságot magonként, RAM foglaltságot és a frametime-ot, grafikonon is.
Ismerek személyesen is olyat, aki folyamatosan, mindennel úgy játszik, hogy ezeket overlayben nézi mellé, én csak akkor szoktam, ha FPS problémám van és ki akarom deríteni, mi a bottleneck.
-
energomatt
őstag
Melyik programot használják FS FPS összehasonlító tesztelésre?
-
lo_jo
senior tag
válasz
cintula187 #18686 üzenetére
Volt már nekem is ilyen, nem tagadom
-
lo_jo
senior tag
válasz
energomatt #18682 üzenetére
Persze, nem vagyunk egyformák, nekem a world map több sebből vérzik. SID/STAR választás nagyon lassú és szenvedős (meg most így bugos is), ehhez képest egy Navigrap charts másik dimenzió és legalább olyan jól, ha nem jobban kezelhető. Persze ez előfizetéshez kötött, de nekem megéri, bőven kihasználom a teljes tudását, főleg a chartokkal, SimBrieffel, FBW A32NX importtal.
A LNM elsőre borzasztónak tűnik, nagyon ósdi a UI, ráadásul annyi infót tol az arcunkba, hogy sokakat elrettent. Viszont ha megtanulsz pár alap dolgot a kezelésében, igazi kezesbáránnyá válik, sebességben meg mindent ver.
Nálam mindkettőnél nagy előny, hogy a simen kívül össze tudom rakni, amit akarok, gyakorlatilag minimális CPU és GPU használat mellett, utána pedig simán csak importálom a kész flight plant, ráadásul a SimBrief még payload és fuel számításban is jó. A Navigraphnál pedig a mobil app is nagyon jól használható még tervezésre is (ha jól emlékszem, a LNM csak webszervert tud, ami követésre jó, másra nem), múltkor még haza se értem, már össze volt dobva a plan. A desktop appban egy kattintással importálom a mobilon összerakottat, exportálom pln-be és már húzható is be a world mapen, aztán repülés közben ráhúzhatók transparencyvel a chartok a térképre, látom szépen a korlátozásokat, könnyebben tudok előre tervezni a süllyedésnél.
Egyébként nem akarok senkit megtéríteni, mindenki azt használ, ami neki kényelmes, inkább csak szeretném megmutatni, hogy milyen, szerintem jobban használható vagy többet tudó toolokat lehet találni, akár előfizetéses, akár ingyenes rendszerben.
@sheep: Régóta nem repülök ATC-vel, mert engem sokszor félrevezetett, de úgy tudom, hogy arra fog vinni, amerre te kéred. Ha összerakod LNM-ben a plant, utána SID és STAR választás a gépben, majd erre kérsz IFR-t az ATC-től, akkor azt fogja adni, legfeljebb a TOD nem ott lesz, de az összes constraint figyelembe van véve.
-
redriot77
csendes tag
Én egyelőre vegyesen használom a kettőt: a World Mapen döntöm el hogy honnan hová - ott jobban átlátom hogy melyik reptér milyen jellegű . Utána viszont mindent az LNM-el csinálok. Szerintem még a tizedét sem használom ki az LNM lehetőségeinek de ez még nyilván változhat. A real-time követés nagyon tetszik, így már mindig pontosan meg tudom nézni hogy éppen mi az ami felett éppen átrepülök.
-
lo_jo
senior tag
Én nem is szeretem a world mapet használni, nekem nagyon kényelmetlen. Ha van előfizetésed, akkor Navigraph charts, ha nincs, akkor ott van ingyen a LittleNavMap.
A LNM kis tanulást igényel, de szerintem az egyik, ha nem a legjobb ingyenes flight sim add on. Szépen integrálható, pontosan azt látod benne, amit a szimulátorban, AIRAC sync működik, jó a METAR, látod a géped és az AI real time helyzetét, stb. Jól használható tervezésre és követésre egyaránt.
-
sheep
addikt
válasz
energomatt #18679 üzenetére
Nyugi értem
-
Korcsii
őstag
Vagy ha sok pálya van egy irányban (pl LFPG), akkor érdemes még a FlightRadar24-et megnézni, abból egyből kiderül (nyilván itt forgalmas sokpályás nagy repterekről van szó).
ILS/LOC:
Ha a szimulátorban helyes frekvenciák tartoznak az adókhoz, akkor nem tudom elképzelni, hogy ilyen előfordulna. Hacsak nincs valami brutális interferencia, crosstalk vagy műszer pontatlanság leszimulálva (kétlem).Tanulság és az viszont IRL is így van:
1. LOC elkapását a megközelítési egyeneshez közel, ahhoz képest max +-30 fokot bezárva kell próbálni
2. ILS elkapása pedig mindig a siklópályát alulról megközelítve történik, mivel IRL (vagy ha szimulálva van) a földről visszaverődő rádióhullámok akár több meredekebb fals siklópályát is kijelölhetnek (meg a robot úgyis vonakodna elindítani a süllyedést magasabbról megközelítve) -
sheep
addikt
Jut eszembe, amikor a játék beépített tooljával IFR útvonalat generáltatok ahogy megadok egy SID-et a gépet a parkolóhelyről a pályára teszi és nem lehet visszarakni állóhelyre.
Minden más beállítás jól működik, csak a SID -et nem engedi változtatni , annak directen kell lennie hogy parkolóhelyről indulhassak.
Eddig ez jól működött nálam, a héten vettem észre hogy szarakodik.
Valaki tapasztalt már hasonlót, megoldás van erre esetleg? -
lo_jo
senior tag
válasz
redriot77 #18674 üzenetére
Én is hasonló szinten vagyok, de kihasználom, hogy a LNM (meg Airbus esetén a SimBrief) okosabb, mint én
. Megmondom neki a két repteret, megadom a magasságot, aztán generáltatom az utat a varázspálcával. Ez után választok megfelelő SID-t a széliránytól függően, insert to flight plan, ez megy MSFS-be flight planként, utána pedig megnézem, hogy melyik STAR és approach, ami nekem kell és repülés közben METAR alpján választok pályát. SimBrief annyiban más, hogy a FBW A32NX-nél mindig a gépen megy a SID és STAR+approach választás.
Egyébként már egyre kevésbé használom a LNM-et, Navigraph kiváltotta teljesen.
-
redriot77
csendes tag
válasz
Freiherr #18671 üzenetére
Tegnap este nem tértem le a GPS útvonalról, nem volt csöcs, kóválygás vagy ilyesmi. Interceptre nyílegyenesen, onnan APPR és kész. Az alatt a rövid idő alatt amíg a standby-on volt a NAV1 nem tért le az útvonalról. Erre nem emlékszem pontosan de ekkor gondolom még GPS módban volt az autopilot, nem LOC-ban. Szóval sikerült normálisan megközelítenem a kifutót és leszállnom. Legalábbis én ebben a boldog tudatban élek most.
Tegnapelőtt nyilván leordított volna az ATC, és egy fogdában ülnék, mivel akkor voltak "csöcsök" ahogy írod, bónusz hogy mivel már lezsibbadt az agyam a kóválygástól fogtam és leraktam a Beechcraftet parasztba' az első kifutóra amit megláttam.
Mint egy 82 éves marutis bácsi szemben a forgalommal az m3-ason kb, nem érdekelt már semmi
-
lo_jo
senior tag
válasz
Freiherr #18671 üzenetére
A betű csak azonosít, a frekik szépen szét vannak dobálva, itt is 110.30 és 110.90. Majd egy irl pilóta megmondja, hogy ez mennyire probléma, de valószínűleg nem az, elég nagy forgalmat bonyolít LFPO, még arról sem hallani híreket, hogy az egymást keresztező 06 és 07 összeakadna.
A kérdés az, hogy itt a sim bugos vagy valami olyan interferencia van leszimulálva, ami a valóságban is probléma lehet, de mondjuk kivédik egy vectors to final irányítással.
-
redriot77
csendes tag
válasz
Freiherr #18669 üzenetére
Siker!
Újrarepültem a tegnapi útvonaltervet. Semmit nem változtattam rajta. Ahogy megadtam a NAV1 frekit rájöttem hogy eddig is jó helyre írtam be. Olyan a menü hogy nem lehet eltéveszteni.
Az első transition szakasz közben befogtam a jelet. OLO...
Próbáljuk meg újra befogni! Átraktam a NAV1-et standby-ra és így repültem kb. egy szűk percet. Aztán visszatettem 110.30-ra. És voilá, befogta az OLN-t! Vigyorogva leszállás, taxi, parkolás, kikapcs.
Tanulság: a LOC azonosítóját is érdemes csekkolni és ha rosszat fog be elsőre akkor újra megpróbálni. -
Megjelent a Fenix v2 block1.
-
redriot77
csendes tag
Ezen a Garminon én csak úgy tudom megnézni az aktív frekit, ha bemegyek abba a menübe ahol be lehet állítani azt. Az MFD-re alapból nem rakja ki csak a COM-ot, pedig jó lenne az aktív NAV-nak is egy állandó megjelenítés.
Viszont van egy szörnyű gyanúm... A CDI-t tuti NAV1-re állítottam, addig OK. Az aktív freki is 110.30 ez is tuti.
Viszont lehet hogy ezt a frekit a NAV2-nek adtam meg.Ezt csak este tudom csekkolni de ha így volt az megmagyarázná a dolgokat. Mivel mint írtam a g3000-en nem tudtam beállítani hogy fixen mutassa az aktív NAV1 freki értékét, így simán lehet hogy rossz helyen adtam meg és valójában nem is állítottam be azt.
-
lo_jo
senior tag
válasz
redriot77 #18662 üzenetére
Igen, néztem a nav aids on mellett, meg a LNM is azt mutatja, ami ingame van, ha a Scenery Library-t az MSFS 2020-ra állítod. Nálam mindig így van, lehet, hogy néhol hibás, de legalább a játékkal konzisztens.
Az jó kérdés, hogy a WU hiánya számíthat-e. Nem akarlak hülyének nézni, de 100%, hogy 110.30 az aktív és nem a stby? A képeden a NAV1 freq pont nem látszik sehol, csak az, hogy OLO van OLN helyett. Sok-sok VFR után én is csináltam ilyen figyelmetlenségi hibákat, jó is, hogy csak szimezek és nem élőben repülök.
-
redriot77
csendes tag
Köszi hogy kipróbáltad. Nekem az a fura hogy maga az MSFS is a 110.30-at adja meg az OLN azonosítójának (World Map, NAV aids on, és akkor meg lehet nézni). Meg az összes chart amit találtam. Mégis mást fog be arra a frekire.
Még arra gondolok hogy az interceptnél lehet hogy közelebb vagyok az OLO-hoz és azt fogja be. Dél-nyugat felől jöttem eddig, az ODILO irányából. Megpróbálok egy másik transitiont.
Mod csak VFRHUN meg pár livery. Esetleg felrakom a hivatalos France World Update-et, hátha az segít. Most már csakazért is le kell tennem LFPO rw02-re ILS-sel, ez a küldetésem.
-
ToMy_
tag
válasz
redriot77 #18658 üzenetére
Ha a 02 ILS-ét akarod elkapni, akkor a CRS-t (kurzust) ne 240-re állítsd, hanem a pályairányra (020-ra).
[LFPO charts] : 26. oldal, ILS Rwy 02 -
redriot77
csendes tag
válasz
Freiherr #18657 üzenetére
Úgy csináltam ahogy írtad, csak lehet hogy félreérthetően fogalmaztam. Az interceptnél megfelelő magasságon voltam, visszaraktam NAV-ba HDG-ről és nyomtam egy APPR-t.
Vette is a lokalizátor jelét, csakhogy...
Ismét újrarepültem és észrevettem valamit. Megadtam a megfelelő frekit az ILS lokalizátorának, jelen esetben 110.30. Amikor hatótávolságon belülre érkeztem meg is jelent a kijelzőn a lokalizátor azonosítója: OLO.
Csakhogy! A 02-es kifutóhoz (amire le akartam szállni, benne volt a tervben és az ATC is végig erről pofázott) nem az OLO hanem az OLN jelű lokalizátor tartozik! Az OLO (amit sikeresen befogtam) a közeli 24-eshez tartozik.
Az MFD-n látható téves LOC vektor is megfelel kb. a 24-es irányának.
Szóval úgy néz ki hogy az a freki, ami a 02-es kifutóhoz tartozik (a World Map szerint és online keresés alapján is) a szimulációban egy másik lokalizátorhoz kapcsolódik.
Megpróbálok egy másik kifutóra leszállni, kíváncsi vagyok mi lesz. -
redriot77
csendes tag
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni ILS-el kapcsolatban.
Pár napja használom a Little Navmapot, és az azzal készítek repülési terveket. Eddig szinte mindig VFR-t repültem, de azért már voltak sikeres ILS landolásaim. Tegnap találkoztam egy jelenséggel amiről nem tudom eldönteni hogy bug vagy én csináltam valamit rosszul.
Tegnap este Nantesból repültem az Orlyra, ILS megközelítéssel. Ahogy véget ért az "en route" szakasz és kezdődött volna az approach a GPS fogta magát és egy hirtelen éles bal kanyarral letért az útvonalról. Mi lehet ennek az oka? (a Garmin ekkor már LOC üzemmódra váltott. Vagy talán pont ekkor? Erre nem emlékszem)
Most reggel megnéztem az útvonaltervet és az ODILO waypoint utáni szakaszban észrevettem egy "manual" feliratot. Mikor rámutattam az egérrel feljött egy info ablak amiben szerepel ez a sor: "from fix to manual termination".
Most az előbb újrarepültem az útvonalat, és az ODILO után beállítottam az irányt a köv. waypoint felé. Mikor az AP elkezdte a random fordulót átraktam HDG-be. Utána többször próbáltam visszatenni LOC-ba, de még akkor is le akart fordulni az útvonalról mikor már glide slope-ra kellett volna állni. Mit ronthattam el?
Más is járt már így? Valami tipp? -
energomatt
őstag
válasz
BigBlackDog #18654 üzenetére
Én ezt értem, de 70-90 FPS nagyságrendél nincs jelentősége a limitnek. Mert nálam is lenne annyi, ha nem korlátoznám. Az alaplap + processzor cserén tényleg érdemes gondolkozom, a videokártya csere maradhatna későbbre.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
energomatt #18653 üzenetére
Nem vártam javulást, csak láttam.
Nagy magasságokban nálam GPU limit van/volt a 3070-el. CPU csere nem sokat segít ezen. Viszont nagy reptereken a main thread limitál. Procikihasználtság nem lesz nagyobb, viszont a 3D cache nagyon sokat dobott az élményen az 5800X3D esetén.
Nálam a gépcsere egy alaplap+proci cseréjét jelentette. Memória és többi alkatrész mind maradt és oprendszert sem telepítettem újra, első indítás után töprengett kicsit, majd működött minden normálisan.
-
energomatt
őstag
válasz
BigBlackDog #18652 üzenetére
Azon egy kicsit csodálkozom, hogy miért nagy magasságokban vártál javulást? Minél feljebb emelkedsz, annál kisebb a gépigény és az FPS is felmegy az egekbe :-) . A limit by mainthread persze általánosan megjelenik a vizsgálatok nagy részében, ez mégsem dönti el a kérdést, a te próbálkozásaid is ezt igazolták. A processzor terhelése jellemzően 20-30% között mozog, a GPU 70-100 között, de feljebb állítanám a garafikát még rosszabb lenne a helyzet. Az intelről váltás gyakorlatilag új gép építését jelentené. Még ez is előfordulhat, de ehhez nagy levegőt kellene vennem. Egyébként köszönöm, meggondolandó amit írtál.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
energomatt #18651 üzenetére
Én próbáltam 11600K, 11700K és 11900K mellett is az FS2020-at. Mindegyik kicsit húzva volt (~ +10%). Lényegi különbséget nem igazán vettem észre FPSben kis, vagy közepes méretű repülő esetén.
Videókártya korábban egy 5600 XT volt, aztán 3070 lett. Ennél a váltásnál érezhető volt javulást, különösen nagyobb magasságokban, repülés közben.
Aztán váltottam AM4-re, egy 5800X3D-re. Nagyobb magasságokban némi javulás ismét mutatkozott, de igazán a forgalmasabb, nagyobb reptereken jött az FPS növekedés. Ha jól rémlik, 25-40% között volt (értelemszerűen ott, ahol CPU limites volt). Ami még feltűnt váltás után, hogy kisimult az FPS, nem voltak már beesések, lagok. Anyagilag sem volt vészes a váltás, gyakorlatilag 11900K árából megvolt az X3D és egy megbízható AM4-es lap sincs vészes árban.
Én első körben megnézném, hogy az általad használt szituációkban, reptereken, gépeknél mi limitálja az FPS-t. Ehhez be kell kapcsolni a General Options > Developers > Developer Mode-ot, majd a megjelenő fenti menüsorban a Debug > Display FPS opciót bekapcsolni. Jobb fent megjelenik az FPS ablak. Ebben írja, hogy "Limited by ...", ami jó kiindulás lehet, hogy CPU vagy GPU irányba kezdd a fejlesztést.
-
energomatt
őstag
Hardveres FS tapasztalattal rendelkezők véleményét kérem arról, hogy az FS-re épített rendszeremben a legtöbbet mi hozná ár/érték arányban? A 2070-3080 vagy 3080Ti csere kb. 130-150e Ft lenne én erre tippelnék és minden más maradna. Kérdés, hogy logikus előrelépés lenne-e ez és hosszabb távra is megnyugtató? (Az alaplapom max 11-es sorozatú processzorokat fogad.)
Jelenleg 2560*1440-es ultra, 170 terrain és 200-as object beállítással 50% Vsync (a TV 60Hz es) , beállítással effektív 30FPS-el elég jól működik, miközben FSLTL forgalmat is használok. Kisebb döccenések előfordulnak néha. -
dareal
tag
jó hír, kaptam egy mail-t az MS QA csapatától, elkezdték a Budapest photogrammetry scenery felülvizsgálatát.
-
Eep 101
csendes tag
OK! Köszönöm!
-
dareal
tag
ezzel sajnos nem tudunk mit kezdeni, asobo-ra vár. a magassági adatok sok helyen nem jók, most így szembetűnőbb. próbálom majd a legoptimalisabban, de tökéletes soha nem lesz.
-
Eep 101
csendes tag
Kedves dereal, szeretném megköszönni a gyors munkádat, de sajnos nálam a pesti oldal épületei félig bele vannak süllyedve a talajba. Kiemelkedik a Szent István bazilika, a parlament, meg egy pár nagyobb épület .Persze mindent úgy csináltam, ahogy mondtad, régi töröl, új letölt, és community-ba áthelyez.Próbáltam a Word Update nélkül is, ugyan az az eredmény...!
-
dareal
tag
előzetes peccs WU14-hez, még csak Bp sightseeing update, photogrammetry sceneryhez! előző törtlendő!
-
lo_jo
senior tag
válasz
energomatt #18640 üzenetére
Nekem fullscreen módban is pörgette a GPU-t, mintha nem lenne holnap, gyakorlatilag teljes 3D profilban (200W, 2000MHz órajellel), utána pedig sima 2D profilban (800MHz, töredék fogyasztás) tökéletesen működött. Ha jól emlékszem, a Dx12 update kicsit bezavart ebbe, de az is lehet, hogy akinek még mindig 3D-ben ragad, az perf módot erőltet a GPU-ra (Windows profil, MSI AB fix órajel, stb) vagy driver problémája van.
-
Csorbi
addikt
válasz
energomatt #18642 üzenetére
Rengeteg különbség van. Elég egy GPU-Z-vel megnézni közben a GPU használatot+hőfok+fogyasztás, de a hűtésen is bőven hallani.
-
Csorbi
addikt
válasz
energomatt #18640 üzenetére
Melyik hozzászólásokat?
-
Eep 101
csendes tag
Szerintem ebben az LHSIM szaki tudna segíteni, mit ahogy a Budapest city Ekre által megalkotott gyönyörű munkáját is nagyon érdemes lenne "megmenteni"illetve összehangolni a Word update-val, mert sok-sok objektum szebb, mint a update-ben.
-
Eep 101
csendes tag
Ha esetleg valaki segíteni szándékozott volna , megköszönöm, de sikerült megoldanom!!
-
Eep 101
csendes tag
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni:korábban megvettem a LHSim hungary-west kiegészítőt, ami nagyon tetszik, most megjött a Word update, ami szintén tetszik, csakhogy Pannonhalma duplán látható, kettő torony, egymásba ágyazódó épület, az egyiket ki kellene törölni, valahogyan valahol eltávolítani. Én a sim frissítésből venném ki valahogyan az Ő Pannonhalmájukat, de nem tudom hogyan kell illetve hol keressem.
Ugye van az "Onstore, azon belül a Easteurope mappa, és itt megállt a tudomány...
Ja, és a Point of interst kék jelzőkorong is dupla, ha közelről nézem . -
-
sheep
addikt
válasz
Csorbi #18629 üzenetére
Okés, nem akarok ezen lovagolni, a játék két éve megvan és sosem csináltam wu-t a marketplace-ről. Akkor hogy lehet hogy az összes wu ami eddig kijött telepítve volt? Egyedül egy Texas update volt ami nem volt meg, azt is felraktam.
Ezért volt nekem fiurcsa amikor ma mondtátok hogy ezt külön meg kell csinálni a marketplace-ről is. Vagy ez egy új fícsör hogy a wu most így működik? -
Csorbi
addikt
Összekevered a frissítést végző helyet (content manager) és az új cuccok beszerzését (marketplace).
Tudom, hogy a world update-ben az "update" szó megzavarhatja az embert, de ettől ez még egy különálló, ingyenesen beszerezhető cucc, aminek a funkciója az eredeti kinézet "updatelése".
Tényleg hülye a logika, de azért nem kell hozzá agysebészet... -
lo_jo
senior tag
A content managerben a már megvett tartalomhoz érkezett frissítéseket adja, az új mindig a marketplace alatt lesz. Én pl. nem indítottam a legutóbbi óceánia óta, így a content managerben nem volt ott, azt is marketpalce-ből kellett "megvennem". Jó kérdés, hogy nálad hogyan települtek a marketplace-es vásárlás nélkül.
-
sheep
addikt
válasz
Csorbi #18625 üzenetére
Én úgy emlékszem hogy a download managerbe szokott dobni és ott írja mi az amihez van elérhető frissítés. Ott kiválasztottam és le is töltöttem tegnap ezt az updatet is, de most hogy szóltatok beléptem a marketplace/world update részbe és ott is volt még 7gb frissítés.
Ami azért fura mert ezt így én sosem csináltam, és most átnéztem az összes wu frissítést és mindegyik okés volt csak ez nem. Nem értem hogy akkor azok hogy lehetnek napra készek. -
-
redriot77
csendes tag
válasz
cintula187 #18619 üzenetére
Én inkább töröltem nehogy amiatt fagyjon vagy dobjon az asztalra. Reptereket nem tudom lehet-e a HUNVFR-eből külön felrakni, az jó volna azért.
-
lo_jo
senior tag
válasz
cintula187 #18619 üzenetére
Minden update után nálam ez a menetrend, nem használok semmilyen mod managert:
1. átnevezem a mappát pl. xCommunity-re, így generál egy üreset az indításkor, így töltöm le az “ingame” update-et és a marketplace cuccokat
2. kitörlöm az üres generált Community mappát, visszanevezem a régit és kimozgatom belőle azokat a modokat, amik érintettek lehetnek, fontos, hogy nem másolom, hanem áthelyezem őket, ha minden jó, megy tovább
3. egyesével visszarakom a korábban kivett modokat, ha minden jó, akkor kész is van, ha nem, akkor jön a fórum/mod túrásMinden lépés után (a 3. esetén minden mod után) olyan helyen/géppel/körülményekkel megyek 5-10 percet, hogy érintett legyen minden gyári és mod újdonság, lehetőleg kombinálva. Tudom, hogy egy mod manager ezen könnyítene, de annyira izommemória már az egész, hogy maradok ennél.
-
sheep
addikt
válasz
Csorbi #18618 üzenetére
Ezért nem értem hogy az előzőek hogyan lettek installálva
Magamtól biztosan nem néztem volna a Marketplace-t az update miatt, valahogy tuti a játék szólt hogy van frissítés.
@cintula187,
én tötöltem a HUN VFR dolgokat előtte hogy ne legyen gond. Ennél a játéknál bármi okozhat problémát.. -
wollnerd
aktív tag
válasz
AcCEsS #18604 üzenetére
Talán a Simshaker segít. Simshaker For Aviators az oldal közepén.
Erről a szoftverről a Next Level Racing HF8 Haptic Feedback Pad miatt hallottam, amit meg is vettem.
Ez volt számomra az ismertető videó a szoftverről. -
-
nonsen5e
veterán
Marketplace > World > World update
Amúgy LHBS-sel elég felemásak az érzelmeim. A környéke érezhetően sokkal jobb mint volt, ahogy maga a pályák is, ugyanakkor a reptéri autogen épületek és a ramp elég kiütnek a photogrammetry környezettől.
(ultra grafika, clear sky)
(ignore az icon pozícióját, slew mode-ban mozgattam fel-alá, hogy rálássak jól az egészre helyre) -
sheep
addikt
válasz
energomatt #18612 üzenetére
Na így már értem. És ezt honnan tudom letölteni? Mert nekem nem dob fel semmilyen update-t a játékon belül a content managerben.
Annyit látok hogy pl. a Halászbástya egy lapos textúra, a hidak pedig uhgyanolyan alap modellek mindenhol. Akkor ezek szerinte ennek nem így kéne kinéznie? -
energomatt
őstag
Tehát nem elég elindítani a programot és letölteni azt amit felajánl, hanem még külön le kell tölteni az FS-ből az updatet is, ami 7 giga. Ez a korábbi World updatek esetében is így volt.
-
sheep
addikt
válasz
energomatt #18609 üzenetére
Mivan? Hol írtam hogy nem lehetett Mo felett repülni? Bocs de nekem erre nincs időm kibogozni mit akarsz, és nem akarok offolni. Inkább privátban írj pls.
-
sheep
addikt
válasz
energomatt #18606 üzenetére
Ha nem töltődött volna le hogyan tudnék játszani? Amúgy sem értem idedobott fél mondatokból hogy ezt mire írtad.
-
redriot77
csendes tag
válasz
Triathlete #18605 üzenetére
Jó lesz ez. Vannak magyarok a játék hivatalos fórumán is ott írta valamelyikük hogy Tata, Győr, Szeged, Kaposvár környéke is fel lett javítva. Szóval tényleg Hungary update lett, nem csak Budapest. Biztos vannak hibák, de ígéretes eddig.
-
AcCEsS
senior tag
A múlt héten az autós szimulátoraimhoz kiépítettem egy 2 tagból álló bass shaker "rendszert", melyeket a SimHub progival vezérelek. Sajnos a SimHub nem támogatja a MSFS-t, de jó volna flightsim alatt működésre bírni a rezonátorokat, illetve az egyiket, ami a székem alatt zümmög. Van rá valami mód? Létezik a MSFS-hoz is valami vezérlőszoftver?
-
Csorbi
addikt
Nem tudom mindenki tudja-e (itt a fórumban nem találtam rá utalást) de a beállításokban (végre?) ki lehet kapcsolni az iszonyatos intenzív GPU használatot, ami a menüben jelen van.
Ehhez a Options -> General Options -> Experimental menübe kell menni, majd ott a "Low Power Mode" ON beállítást kell alkalmazni. -
redriot77
csendes tag
válasz
Triathlete #18599 üzenetére
Eddig két órát repültem Budapest felett és a környéken. Nekem tetszett.
1. Szerencsére relatíve friss műholdképekből dolgozhattak. Áll már a MOL torony és az MVM Dome. A Vezér út a XIV. kerületben épp felújítás alatt van a játékban - ez tavaly nyáron kezdődött és idén tavasszal lett átadva, szóval tavalyi adatokból készülhetett az update.
(fun fact: szombat délelőtt készülhetett a műholdkép, mert a Bosnyák téri piacon a parkolóban láthatók az árusok sátrai)
2. A photogrammetry elég jó minőségű. 1500-2000ft-en repülve jól nézett ki. Vannak épületek amik nem igazán sikerültek (Clark Ádám téri alagút, Szent István bazilika pl.) de az összhatás jó. Olvadó legókockákkal vagy posztnukleáris tájkép fekete gúlákkal effektussal nem találkoztam.
3. Ami nekem meglepetés volt, hogy a fotogrammatria nem csak Budapestet foglalja magába, hanem az agglomerációt is! Nem repültem be egész Pest megyét, de áthúztam Érd, Dunakeszi, Vác, Pomáz, Szentendre felett és ezeket megcsinálták.
4. A talaj textúrák igen jók, elég élesek és jó a palettájuk. Nem túl fakók a zöldek és nem is túl élénkek, pont élethű árnyalatúak. Két óra alatt nem futottam bele abba a tipikus MSFS hibába amikor két különböző textúra-készlet találkozik, és ott zavaróan látszódik a különbség (árnyalat, felbontás.)
5. Repterek közül Tökölt és Budaörsöt néztem meg, ezek kidolgozottsága a nullával egyenlő.
Valahogy a Hungary VFR-t kéne kombinálni ezzel az update-el. Az összhatás jó, de a normális repülőterek hiányoznak.
Most röppenek egyet Horvátországban is. A hétvégén is akartam de a tengerpart Albánia felé elfogadhatatlanul nézett ki, így otthagytam. Kíváncsi vagyok jobb lett-e...
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRESŐ! Dell Inspiron 3493 /10.gen i5-1035G1/8GB/512 GB SSD FHD
- HP EliteBook 650 G9 12. generációs i5 / 32GB RAM / 256GB SSD / FHD
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G 256GB Lavender Purple, Karcmentes, Újszerű, Lila, Garanciális
- Gyári állapot !! Macbook Pro Retina 16" M1 Pro 10C CPU / 16C GPU / 32 GB MEMÓRIA/ 512 SSD / Garancia
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G 256GB Lavender Purple, Karcmentes, Újszerű, Lila, Garanciális
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V110 - i3-6GEN I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!