Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz
ZozzV6 #63799 üzenetére
Hát azért pl. ebben a tesztben én személy szerint a vetítési képektől sem vagyok elájulva... Oké, az első két lámpánál tök jó a vetítés meg a fényerő, de a 60-70 ezres ár nevetséges. A többinél meg általában siralmas a fényerő, és a vetítés is olyasmi vagy rosszabb mint sok zseblámpa.
Én ha több pénzt költenék lámpára szerintem inkább akkor is vennék egy combosabb zseblámpát, egy fejlámpát, normális akkukat, meg egy jó töltőt.Amúgy bicós lámpákból is van olyan ami inkább egy zseblámpa.
https://exposurelights.com/products/bike/mtb-lights/six-pack-mk10 -
ZozzV6
senior tag
válasz
stellaz #63784 üzenetére
Azért ez egy 3 éves cikk. Azóta csak kihoztak pár új modellt nem? Ledek is fejlődtek.
Vannak nagyon fasza bringalámpák aláírom. De az egyik bajm velük a beápített akksi. Igen sok az üzemidő de ha mégis elfelejted tölteni meg nem olyan kényelmes mindig lámpát akkut lebontani. Nekem kézilámpák javára az akkucsere lehetősége és a gyors leszedés mozdítja a mérleget. Lehet nem lesz olyan vetítési képe de én ezt úgy oldottam meg hogy egy S2+ majd később M1 lefelé fordítva és egy C8 mellé a hosszabb szakaszokon ahol nem jön szembe senki. Ha jöttek lekapcsoltam a C8-at. Soha senkit nem zavart. Az S2+-t kicsit jobban le kellett fordítani ha jöttek szembe de egyáltalán nem volt baj azzal sem. ha szóltak is csak dícséretet kaptam milyen faszán világít. Zavarni senkit nem zavartam vele. Amúgy se nyomattam közepesnél feljebb az S2+-t. és az sem a 2800mA-es volt hanem csak az 1400mA-es 4x7135-ös. -
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63796 üzenetére
Régebben a Magicshine volt az etalon offroad lámpa a fórumokon, de ment az is, hogy melyik klónját érdemes megvenni, esetleg hol kell utólag kicsit szigetelni, ilyesmi, mert sokan mentek este a hóban, latyakban.
Én sokat jártam városban, ezért fixen rögzített, külön aksis offroad lámpa nálam nem játszott. -
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63795 üzenetére
Sajna én azt vettem észre hogy sok itthoni, és külföldi bringás fórumon lenézik a "kínai" lámpákat, és csak a "márkás" lámpa ajánlgatás megy.
Nekem pl. az ilyesmi alacsonyabb árkategóriájú bringás lámpákkal megint az a bajom hogy fogalmam sincs milyen akku van benne, milyen a beépített töltő, mennyire van leszigetelve az USB nyílás, sokszor nem tetszik a tartó stb. De gondolom hogy itt is vannak best buy opciók. -
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63794 üzenetére
írtam, hogy érdemes a bringás fórumban érdeklődni, mert ott jobban rá vannak állva erre a témára. Ha nem fontos a vakítás mentesség, akkor Kínából is lehet jókat rendelni, baráti áron.
Valami ilyesmik:
https://www.amazon.com/slp/bicycle-light-lumens/4rjo7rdwk3ap3eeProfit még innen
-
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63793 üzenetére
Ja, így világos. Nekem is volt zoomos csoda, még egy 6-7 ezer forintos Convoy is teljesen más világ.
Tartó meg olyan amilyet veszel. Nekem az 1000ft-os tartóval 0 problémám volt eddig, de van belőle végtelen fajta, pl. robosztusabb alu.
Mondom, jó a kifejezetten bicós lámpa, de ha olyat szeretnék ami annyit tud mint mondjuk a mostani Convoy M1 (vetítési képével semmi bajom) akkor azért jóval erősebben zsebbe kéne nyúlni. (Néha még feldobok mellé egy C8-at is, kb. már csak poénból, nevetségesen overkill kombó.Bár nem rossz ha van egy backup lámpa.)
Van tapasztalatom bicós lámpákkal, azért van abból is jó pár ami nem két fillér és siralmas mit tud, milyen minőségű, mennyire műanyag, milyen sz*r a tartója stb. Én például egy 6-8 ezres Convoyt, vagy normálisabb zseblámpát semmiképp nem neveznék gagyinak, de fogdostam már jó pár márkásabb, jóval drágább lámpát amit nem szívesen használnék.
Számomra pl. a fentebb linkelt bikemag teszt is elég kiábrándító volt. -
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63789 üzenetére
Valami Creed ledes trustfire meg egy zoomos kínai. Fényerőben jók voltak, csak rossz helyre vetítettek, a rögzítése gagyi volt, a sùlya is elhúzta, meg szétesett a rázkódástól.
A trelock lámpám rögzítése profi, tölthető benne usb-ről a ceruza aksi, vakítás mentes, meg két teglalpot vetít, így terít is, meg hosszan is világít, takarékosan, soha nem ázott be zuhéban vagy havazásban. Persze már biztosan vannak jobbak is, nitecornak láttam bringás lámpáját, szeretem azt megnézném, ha most vennem kéne.
Persze, ha csak egy jó lámpát akarnék venni, akkor jó a zseblámpa is, ma már sokkal jobbak, mint régen.
Gagyi lámpa, ha beszarik este a főúton vagy az erdőben, az azért nem gyerekjáték. -
HollyBoni
veterán
Manapság nem nagy szám, de én szeretem. Nekem az M1 indította be a lámpás dolgot, azóta lett egy pár másik is. Igen, a videók sokat segítenek, de ha bringára szánod az egy picit más tészta.
Dolgoztam bringaboltban is ahol jó párszor kellett segíteni a vevőknek hogy melyik drágább, márkás, kimondottan bringás lámpát vegyék. Legszívesebben mindig azt mondtam volna hogy kínai zseblámpa, tartó, akku, töltő, de nem hiszem hogy örült volna neki a főnök.
-
iatti
aktív tag
válasz
HollyBoni #63789 üzenetére
nekem nincs m1-em,de nem lehet rossz lámpa. kb két éve,mikor elkezdtem nézelődni lámpa fronton,nekem is képben volt az s2-vel együtt. aztán fél év informálódás után megvettem a "kincseket"
picit visszaolvasva,meg pár videó felvételt megnézve el lehet dönteni azért,mit szeretne az ember.
-
gyapo11
őstag
válasz
MittuDomain_ #63774 üzenetére
Ez érdekes, mert ahogy én látom kívül nem éri el egymást a két felület, belül pedig a cső fémtiszta éle az elekronika külső fém gyűrűjére ütközik, ez adja a kontaktust az áramnak. A menethez képest pedig oldalról nézve a gumigyűrű szélesebb, tehát az tömít, nagyon helyesen. A fej gumigyűrűre fölfekvő sima belső felülete kb. 2 mm széles, és kb. ilyen mélyen van a gumigyűrű amikor megakad a fej teljesen betekerve. Kb. 10 fok kitekerés után elalszik a led, de ha innen kitekerek még fél vagy akár egy egész fordulatot, akkor is érzem, hogy fogja a gumigyűrűt, és olyan gumisan tekeredik, vagyis a tömítésnek még ekkor is jónak kellene lennie. Kb. 1 és 3/4 fordulat után lesz könnyű a tekerés, ekkor engedi el a gumigyűrűt, innentől beázik.
Nem értem hogy tud beázni mondjuk egy fél fordulattól, hacsak nem ázik be teljesen rátekerve bekapcsolt állapotban is, de az nyilvánvaló hiba. -
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63788 üzenetére
Nekem nagyon más a tapasztalatom, nem tudom milyen kézi lámpát próbáltál. Pont múltkor sötétedett rám teljesen idegen terepen ahol eléggé húzós sziklás, orrabukós ösvényeken lejtőztem, utána megint másztam egyet és kimosott, sziklás földutak jöttek nagyobb tempóval. Nem gondoltam egyszer sem közben hogy más lámpa kéne, és tök jó tempót jöttem. (Persze használom aszfalton is, de ott ledöntöm és megy közepes fokozaton, nekem nem is kell több.)
Persze, jó dolog a dedikált bringás lámpa, ha van normálisra keret (a keret itt most speciel kimaradt). De én személy szerint nagyon meglepődtem hogy mennyire jól működik a kézi lámpa + tartó, meg hogy milyen jó minőségű lámpákat kapni milyen kevés pénzért. (Azt is szeretem hogy tudok hozzá venni jó minőségű akkut amit tudok tölteni okos töltővel, és út közben is könnyen ki tudom cserélni ha kell. De tudom hogy ezt egyes bringás lámpák is tudják.)
Szerintem ez az egyetlen bringás cuccom aminél nem gondolkoztam még azon hogy kéne belőle valami jobb, drágább verzió. -
stellaz
veterán
válasz
HollyBoni #63787 üzenetére
Nem kell hozzá fa, vagy bokor, egy pl. egy éles jobbost akkor sem feltétlenül látsz be, ha nincs ott semmi, csak éppen nem arra fordul a kormány, szűk az út, ezért szögben sem tudsz laposabban ráfordulni. Még épített úton is lehet probléma. Párezer km-t letekertem sötétben.
Próbáltam kézi lámpával is bringázni, de minden szempontból sokkal rosszabb, mint egy normális kerékpár lámpával.
Alkalmi megoldásnak persze jó, meg költség hatékony, de ha dedikáltan kerékpárra keres valaki lámpát, akkor érdemes dedikáltan kerékpár lámpát vennie.
Szerintem. -
HollyBoni
veterán
válasz
stellaz #63786 üzenetére
Nekem eddig egyszer nem volt ilyen gondom kanyarokban, bár gondolom mindenkinek mást jelent a széles terítés. Ha a C8-at felraknám magában, az biztos nem igazán működne.
Ha az ösvény szűk, tiszta bokor, fa stb., akkor sehogy nem látsz be egy éles kanyarba, még nappal sem. Bár gondolom sötétben azért mindenki kicsit óvatosabban megy, még akkor is ha 15 lámpa van fent a bringán meg a sisakon.
Nekem tartóból 2db 1000ft-os van, bár meg kellett kicsit hekkelnem egy belső felragasztásával, de hibátlanul működnek évek óta. Az egyik már olyan 5 éves. -
stellaz
veterán
Illetve kínai oldalakon vannak Magicshine klónok (az eredeti elég drága), montisok kedvelik vagy kedvelték őket. Bikemag lámpa topicban érdemes rákérdezni, hogy melyik a bevált modell ezek közül, bár nem tudom mennyire pörög mostanában.
TromF (#63783)
Ha nem terít elég szélesen, akkor nem látsz be vele a kanyarba semennyire, hacsak nem a sisakon van a lámpa. Illetve magasra is jó, ha szór, mert a belógó ágakat közelről is jó látni. Plusz a rögzítés hosszú távon sokat számít. -
HollyBoni
veterán
Ahogy fentebb már írtam nekem a Convoy M1 bevált. Sötétben lazán lejöttem vele le olyan sziklás meredek ösvényen ami még gyalog is nehéz, illetve lejtőztem gyorsabb tempóval terepen 10+ percig gond nélkül. Nem éreztem eddig hogy erősebb vagy más vetítésű lámpa kéne, sokszor közepes fokozaton használom.
Annyira nem világít szélesen (én személy szerint nem érzem hogy erre szükség lenne), de elég messzire el tud vinni ha úgy állítod be, általában én is feljebb döntve használom. -
stellaz
veterán
-
TromF
tag
Sziasztok! Ti ajánlottátok nekem anno a Sklihunt H03 fejlámpát amit azóta is nagy megelégedéssel használok, köszönöm! Most a hegyikerékpáromra keresnék új elsőlámpát, ami tud elég fényt adni hogy kitaláljak éjszaka az erdőből is. Lakott területen kívűl és forgalommentes helyen (értsd természet) lesz csak használva, uh a szembejövő elvakítása nem szempont.
Az elvárások:
- Stabil rögzíthetőség a kormányon
- Cseppmentesen vízálló
- Szélesszögű megvilágitás, lehetőleg jó hosszan előrefele.
- Jó lenne ha 18650-el működne mert abból van egy pár itthon.Köszönöm!
-
stellaz
veterán
válasz
FBLLMAG #63781 üzenetére
erre gondoltam, legalábbis én így vettem ki (csak nem rendelhető)
http://www.fenixlight.hu/termekek/lampak/fenix-elemlampa-e20-led/151szerk.: közben olvasom, hogy lefelé fordítva kell rázogatni, tehát nem automata
Közben akárhogyan nézem a lámpákat, valahogyan mindig a 127 lumenes Maglite minihez találok vissza, mert azt a nem túl erős, de használható fényt 10 órás üzemidővel hozza (gondolom abból csak nem vesz vissza(?)), alacsony fokozaton meg 30 óra. A fókuszálhatósága miatt pedig messzire is tud világítani.
Amiket másokat nézek, azok vagy nem hozzák az üzemidőt, vagy nagyon sok az ugrás két fokozat között, vagy csak egy fokozatot tud, vagy nagyon drága, vagy....
Tiszta őrület -
FBLLMAG
senior tag
válasz
stellaz #63780 üzenetére
A Fenix E20 biztos nem tudja. A Nitecore Sense régebben tudott hasonlót. De csak bekapcsoláskor. Mint a Maglite MINI 2AA PRO+. Csak a Sense 3 fokozatot tudott így. Előre, részben lefelé és lefelé. Viszont, tényleg létezik ilyen szabájzású, mármint döntésre reagáló lámpa.
-
stellaz
veterán
Olyan lámpát tudtok mondani, ami automatikusan leveszi a fényerőt, ha lefelé fordítom? A Fenix E20 (2014) elvileg ezt tudja, csak azt meg kapni itthon (vagy én nem találtam).
-
ZozzV6
senior tag
Megjött a Convoy M21C-U.
Mivel ma kezdem az éjszakás munkanapokat érdemben csak 2-3 nap múlva tudok jobban ismerkedni vele. Addig is:
3.9V-on álló akkuval 3120 lumen.
XHP70.2 led
Anduriltól jóval lassabb ramping de nem vészes. Ramping iránya felengedéssel megfordítható. Hirtelen eddig jutottam vele. 3 nap múlva tudok választ adni ha van kérdés -
xcsabo
senior tag
A kis lumintop egész jó deal. Van mód, diffuzor, karabiner. Astrolux cserébe olcsóbb most bizonyos színekben.
-
MittuDomain_
őstag
válasz
xcsabo #63772 üzenetére
Szerintem ha csak meglazítod a zárókupakot, akkor esőtől, fröccsenő víztől nem lesz baja, de víznyomást már akkor sem bír a szimpla tömítéses. (Azaz ha egy bulin belöknek egy medencébe, kiránduláskor beesel egy patakba, stb.) Erről minden esetben a gyártót kérdezd meg szvsz.
-
bwoay
nagyúr
egy szempontot kifelejtettem a keychain lámpáknál: azért egy 90-100 lumenes AAA darabnál nem lenne rossz, ha gyertya módban is tudná használni az ember, mert ahhoz ekkora fényerő már megfelelő. ezt a pici Skilhunt E3A elég rosszul, de pl az Astrolux EDC01 meg elég jól oldotta meg. A Skilhuntban a mérete az, ami lenyűgöző, de ha emiatt kell lemondani az egynél több üzemmódról, akkor annyira nem jó deal. A vízállósága amúgy IPX8.
-
xcsabo
senior tag
válasz
MittuDomain_ #63770 üzenetére
És kitekerve (kikapcsolva) tuti beázik? Mert akkor tényleg felejtős az összes ilyen edc-re.
-
-
xcsabo
senior tag
válasz
MittuDomain_ #63767 üzenetére
Ez a beázás nem is jutott eszembe eddig. Tuti nincs dupla tömítés ezekben?
-
stellaz
veterán
válasz
xcsabo #63756 üzenetére
Én sokáig rágtam ezt a témát, majd jópár hete egy Olight I3EOS-t vettem.
Kicsi, aluminium, számomra tökéletes a vetítési képe, 75 percet bír, nem melegszik, nem igazán kopik a kulcstól, 5 év gari. Túrázásához is jó (tapasztalat) kiegészítő lámpának, főleg ha van pár tartalék elem kéznél.
Amitől féltem:
- egy üzemmód: a gyakorlatban mégis bevált. Nem melegszik, éppen nem vakít még közelre, de már lehet vele tisztességesen látni messzebb is.
- tekerős fej: még sosem kapcsolt be a zsebemben, vagy sosem tekeredett le, ellenben nagyon könnyű ki-be kapcsolni -
gyapo11
őstag
válasz
xcsabo #63756 üzenetére
TIP. A Tube ugyan tud rampinget, de nincs hozzá memória, így meg nem OK. Ezen kívül eléggé vibrál.
A TIP-nek a fénye is jobb, memória is van, egy gombra kis fény, egy gombra turbo vagy hosszan nyomva momentary turbo, egy gombra töltöttségi állapot visszajezés. Kicsi, könnyű de nem annyira olcsó, talán 15 $ körül. -
-
bwoay
nagyúr
válasz
xcsabo #63758 üzenetére
A tube az ultimate - szerintem. Nekem az első nem elrepedt (pedig karabineren hordom sok egyéb kulcs mellett, ráadásul bringával járok), hanem úgy néz ki, hogy beázott. A v2.0 már IP65, és a fényerőn is növeltek, de nekem az original is elég volt mindenre.
A minap megjött hozzám is ez a mini Skilhunt, vélhetően én kaptam meg utoljára. Egyetértek abban, hogy az egyetlen üzemmód nem optimális, de csak azért, mert a 100 lumen elég sok ennek a kis testnek, és rendesen melegszik. A fénye kirány amúgy, szépen terít, de kulcstartóra nekem nem szükséges ilyen fényerő, pótakksit nem fogok hozzá hordani, mert mégiscsak egy kulcstartó, így viszont gondban leszek, ha lemerül. A twisty kapcsoló meg... ok, ettől tök egyszerű, de egy kézzel kezelni nem a legkényelmesebb.
Szóval tube. És nekem messze azon tetszik legjobban a UI is. -
xcsabo
senior tag
válasz
MittuDomain_ #63757 üzenetére
Azért nem vettem skilhunt-ot a legutóbb mert csak 1 mód van benne. Legalább egy holdfeny jó lenne. Pedig az nagyon tetszett. Azért is linkeltem anno. A sofirn (blf) tetszik még de az talán nagyon hosszú. Az astrolux meg asszem drága szokott lenni.
-
xcsabo
senior tag
Közvélemény kutatás. Szerintetek melyik a legjobb kulcstartóra való lámpa? Nem kell tölthetőnek lenni, jó ha több mód van, legyen pici és könnyű, és persze óccó pici.
-
WestBam
Topikgazda
válasz
Tomi_Sci #63751 üzenetére
Tanulságos, remélhetőleg a gyártó észreveszi a hibát és javítja, ha már ekkora tervezési bakikat követett el. Mondjuk ez a nem válaszolás dolog elég bosszantó, legalább egy sablon választ dobhatnának, hogy köszönik a leveled de a covid miatt nem kapsz többé választ, vagy valami, de így ez a legkevésbé ügyfélközpontú, ahogy csinálták/csinálják.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz
FBLLMAG #62944 üzenetére
Lumintop B01 beázás fejlemények:
Még anno írtam a gyártói support címre, semmi válasz. Nahát
Ezek után nem foglalkoztam vele, volt tartalék lámpám (kis Xanes, köszi az ajánlásért, ez a kis műanyag pöszmösz simán bírta az esőt a négyszeres árú Lumintoppal szemben), meg a végtelen home office miatt nem is kellett nagy bringa lámpa.Most álltam neki szétszedni, mondván, ha a gyártó nem válaszol akkor megszerelem én. Többször próbáltam már szétcsavarni, nem sikerült, de most satu, olajszűrő fogó, befőttesüveg kinyitó rongy és forrasztólámpa csatasorba állításával sikerült szétkapni
Igazából már egy kis melegítésre megadta magát a csúszásmentes szilikon rongynak. Nos, a meneteken ránézésre kék Loctite volt, de zsurmalékos és nedves halmazállapotban. Ránézésre elég magas impedanciával rendelkezett, úgyhogy letakarítottam alkohollal. Láss csodát, a lámpa tökéletesen működik
Szóval az eset tanulságai:
- Ez a lámpa nem vízálló. Közel sem. Az alsó töltőporton ázott be (ekkora tervezési hibát, az első kerék abba veri bele az összes vizet...), de ezek szerint a meneteken is szivárgott be víz, és az okozott gondot.
- A gyártó nem válaszol.
- Az akkutartó bele van ragasztva a fejbe, ez a ragasztó nedvesség hatására összeáll, és elveszíti vezetőképességét. Ha egyáltalán volt neki. Ha más is belefut ebbe, akkor érdemes feszegetni, melegen biztosan szétjön két szűrő fogóval. -
stellaz
veterán
válasz
laskr99 #63744 üzenetére
Hogy érted, hogy nem tartós?
Nekem az eneelop akisk 9 éve vannak meg, ebből 8-at télen nyáron mentek szinte minden nap.
De a lámpa sem örök életű,.nem hiszem, hogy pont a beépített aksi lenne a gyenge pontjuk.
Az erős vakítás elég rossz dolog, volt akit már elküldtem ez miatt a picsába, mert 50 méterről már oda sem tudtam nézni. És nem is látni velük jobban azonos teljesítményen. -
HollyBoni
veterán
válasz
laskr99 #63744 üzenetére
Én továbbra is azt mondom hogy M1, vagy valami hasonló nem flood, de nem is thrower. Akksival, valami egyszerű töltővel, tartóval megvan ~10 körül.
Ha nekem 3 év alatt egyszer nem dudáltak, villogtak, meg nem szóltak be, akkor nem hiszem hogy téged megvernének mert vakít a lámpád.
Persze a kifejezetten bringás lámpa tök jó dolog, de szerintem egy ilyen megoldás ár érték arányban jobb. -
FBLLMAG
senior tag
válasz
gyapo11 #63742 üzenetére
Régen, nagyon régen, 2 db fókuszálható lámpát használtam. Az egyiket lefelé döntve, szórt fényre állítva használtam, a másikat fókuszra állítva, távolsági fénynek használtam. Távolsági fénynek a LL T2 is jó volt. A távolsági fényt, természetesen, szükség esetén kikapcsoltam.
-
gyapo11
őstag
válasz
laskr99 #63735 üzenetére
A törekvés helyes. S2+ és hasonló körszimmetrikus lámpákat nagyon le kell buktatni, hogy a szembe jövő ne kapja meg a spill fényét. Esetleg nagyon kis spill fényerővel rendelkező lámpa jó lehet. De az egyik megoldás az aszimmetrikus kerékpárlámpa, a másik a zoomos lámpa, ami a fénykörön kívül nem ad ki fényt, tehát a fénykör akár 20-30 m-ig is világíthat, még akkor sem jut az autós 1.5 m magasan levő szembébe semmi.
-
bwoay
nagyúr
válasz
HollyBoni #63740 üzenetére
a semmilyen lámpa errefelé is nagyot megy, ezt a neki tulajdonított kiváló ár/érték aránynak tudom be. egy fokkal jobb a vakító fénycsóva, bár a mögötte levő bringás pontos pozícióját képtelen vagyok meghatározni, és mindeközben legalább magam előtt sem látom az utat.
-
HollyBoni
veterán
Ha nem vagy kivilágítva megy a dudálás, ha valaki nem veszi le a reflektort akkor is, én úgy gondolom akkor is menne a dudálás ha vakítanék bringával.
De lehet hogy nem.
Én direkt nézegettem hogy milyen szemből, szerintem egyáltalán nem gáz. Ha meg éppen maxon használom valamiért, és jön egy kocsi, akkor meg leveszem közepesre, de amúgy is főleg közepesen megy aszfalton.
Néha feldobom a C8-at is M1 mellé szinte már majdnem vízszintesen állítva, de azt kizárólag csak terepen vagy elhagyatott helyeken. -
HollyBoni
veterán
válasz
laskr99 #63735 üzenetére
Én csak a saját tapasztalatom tudom megosztani, nekem még senki nem szólt be, dudált stb. mikor M1-gyel mentem a kormányon. Nézegettem szemből, szerintem egyáltalán nem gáz.
Meg persze attól is függ hogy állítod be. Én szeretek inkább messzebbre látni, szóval felfele döntöm a lámpát, de aszfalton kicsit inkább lefele döntöm hogy ne vakítson annyira. Ettől független még közepes fokozaton is is lazán tudok vele lejtőzni nagyobb tempóval.
A 10m az nagyjából semmi, ha nem volt még normálisabb lámpád akkor meg fogsz lepődni mikor először bekapcsolod. -
bwoay
nagyúr
válasz
bedvóter #63719 üzenetére
"És az ellenpélda: Armytek Wizard Pro.
Lehet a tailcap-et csavargatni, negyed, nyolcad, tizenhatod fordulattal, közben meg 356-szor nyomogatni a gombot."
már korábban is észrevettem, hogy valamiért szokássá vált ezen gúnyolódni, miközben a tailcap csavargatás pont azt a célt szolgálja, hogy ne a gombot kelljen 5-10x nyomogatni. Ráadásul mindezt olyan beállításhoz kéri a lámpa, ami lényegében testreszabás, és kb egyszer használja az ember évente. Vagy egész életében. Hogy hány fokban tekerjük el a tailcapet, annak semmi jelentősége nincs - a gyártó 2 okból ad meg 90 fokot (1/4 fordulatot): ennyi biztosan elég ahhoz, hogy bontsuk az áramkört, és még biztosan nem tekertük le a tailcapet teljesen.
4 gombnyomásnál többre semmihez nincs szükség, ennyi is csak a strobe-hoz kell, amit a userek 99%-a elvétve használ (pláne fejlámpán), lock-out-hoz meg pont ez a lámpa nem is nyújt más lehetőséget, mint a kupak elcsavarása.
Lehet az Armytek megoldását szeretni/nem szeretni, de azt szerintem nem nehéz belátni, hogy logikus, és átgondolt. Az egész koncepció alapja, hogy miután egyszer testreszabtuk, az összes mód közvetlenül elérhető legyen, és ne kelljen végigzongorázni a különböző fokozatokon - mindezt egyetlen rendelkezére álló gomb segítségével. -
ks52
csendes tag
válasz
stellaz #63717 üzenetére
Én Armytek Tiara A1 Pro-t viszek fejlámpának este a kerékpározáshoz és az a holdfény üzemmódra van kapcsolva, közvetlen a kormány világítja meg, a kormányon két lámpa foglal helyet, egy FENIX BC 30, ez a fő lámpa és egy másik lámpa. A másik lámpa bármi ami a lámpatartóba belemegy -Emisar 4DS, Astrolux EC03, Acebeam L30, L16, Olight R50 Seeker Pro, Olight Warrior X, Lumintop GT mini. A másik lámpa az éppen kiválasztott lámpa aminek a működésére kíváncsi vagyok. Persze ezeket nem főútvonalon és erős autóforgalom esetén használom, hanem inkább mellék utakon és földutakon.
Visszatérve a fejlámpára, engem is zavar ha erős fénnyel megvílágítja a szemem előtt lévő porszemeket. De, ha útközben szerelni kell, akkor a fejlámpa nagyon fontos. -
ks52
csendes tag
válasz
bedvóter #63718 üzenetére
A felsorolt lámpák jó részt megvannak, de most nem is ez a lényeg, hanem az egyszerű felhasználási lehetőségüket az Anduril UI-ben is elő lehet állítani.
Persze ezeket a lámpákat én is szeretem használni.
"Lumintop: GT mini (ez lóg ki egyedül egy picit a sorból)"
Nálam is, két dudás -Narsil és Anduril UI- nem fér bele egy csárdába.
Ha az egyiket begyakoroltam, akkor a másik használata ebbe belezavarhat. -
ZozzV6
senior tag
válasz
csibe1 #63702 üzenetére
Bármit ami sötét színű és hőre lágyul. Egy fekete hátizsák anyagát simány kilyukasztja még egy Skilhunt H03 is.
M21C-U-val kapcsolatban. Ha valakit zavar a 10 klikk lock teker egyet a kupakon és az gyorsabb. Én is forgattam a szemem mikor megláttam de a többi része nem rossz. Nemsoká megjön. Kíváncsi leszek a ramping tábla jól van-e megírva meg a ramping sebessége. Az még hazavághatja az élményt.
-
stellaz
veterán
Voltam ma éjszakai teljesítménytúrán és lett pár új tapasztalatom lámpa téren.
Egyrészt a fejlámpa pár óra után csőlátást okozott. Pedig sokszor csak a holdfényben mentem. Ilyet tapasztalt már valaki? Az utolsó kilométereket kézi lámpával kellett megtennem, olyan volt, mintha egy fekete csövön néztem volna ki, ha bekapcsoltam, nagyon rossz volt.
Másrészt homokos területen a fejlámpa mintha ködös hóesésbe vilagitana. Nem egyedi ez, de baromira zavaró volt, és rontott a látási. A kézi lámpával kristálytisztán láttam.
A kis aaa elemes olight nagyon bevált, túrázni is tökéletes volt, fejlámpa mellé (a végén helyette) hibátlan, tenyéren elfér és ha oda akartam pluszban világítani valahová, nem kellett a fejlámpát kapcsolgatni.
Azt hiszem ennek fényében (hehe) mindenképpen veszek egy nagyobb kézi lámpát. Szerintem Maglite mini LED 2aa lesz belőle. -
ks52
csendes tag
válasz
bedvóter #63696 üzenetére
Na, akkor mi lenne az a normális lámpa? Hallgatlak!!!
Van vagy 20 lámpám, -Acebeam, Emisar, Nitecore, Olight, Astrolux, Lumintop, Armytek, LL, Fenix- márkák. Most akarok megnézni egy általad szidott Convoyt. Képzeld nekem már régóta van Nitecore HC30-am is meg Nitecore MH20GT-én is és sorolhatnám a többi márkák típusait is. Akkor most miről beszélünk?
-
HollyBoni
veterán
válasz
laskr99 #63709 üzenetére
Én ezt a lencsés lámpa dolgot lehet kivenném az összefoglalóból.
Én személy szerint egy Convoy M1-et hajtok már olyan 3 éve bringán. Aszfalton általában közepes fokozaton használom, még senki nem dudált vagy panaszkodott hogy vakítana.
Jó párszor lejtőztem már vele terepen vak sötétben, nekem még arra is teljesen elég.Nem tudom milyen átmérőjű kormány van egy ilyen rolleren, 31.8-ra fillérekért kapsz tartót, amiket lehet szűkíteni gumi gyűrűkkel.
-
-
laskr99
addikt
Sziasztok!
Összefoglalót elolvastam. De.
Maradt az a kérdés, hogy elektromos rollerre, hol tudnék akkus elemlámpát venni? S2+-t haver ajánlotta, de az vakítaná a szembejövőket, emiatt ahogy olvasom lencsés kell.Az ami be volt hsz linkelve fórumtárs által használtak, azok nem nagyon kaphatóak már, mi a mostani alternatíva?
Jelenleg kb 2 méterre látok előre, utána vaksötét. Az előző rolleren 2W led lámpa volt a kormányon gyárilag, azzal nagyrészt lehetett látni.
Amit igény lenne,hogy kb 10 méterre lássam a dolgokat, nehogy kátyúra fussak vagy valami
Előre is köszönöm.
-
chrlee
lelkes újonc
válasz
csibe1 #63702 üzenetére
Például a tartalék pulcsit, amit túrára magával visz az ember a hátizsákban. Egy átlagos mai zseblámpának ez nem kunszt. És ezen sem hővédelem, sem egyéb nem segít. Mire észreveszi valaki, hogy füstöl a zsák, addigra már késő. Nekem elsőre csak az Olight Perun ugrik be, amiben ilyen baleset ellen a közelség érzékelő szenzor is ad valamiféle védelmet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Anime filmek és sorozatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Apple iPhone 14Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest