Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabber01

    addikt

    válasz gabber01 #31370 üzenetére

    kifutottam az időből...

    Ennek egyébként azért lenne értelme, mert a legtöbb felvételt valódi stereoként veszik fel. A stereo basszus javítja a színpadképet, kitágítja. Igaz, hogy az alacsony frekvenciás hangok pozícióját nem nagyon tudjuk behatárolni, de az eltérő fázisokat viszont annál inkább érzékeljük. Ez egyébként komoly probléma is manapság, mert az elterjedt 2.1, 5.1, 7.1 rendszereknél a 0.1 basszus a stereo jelből összeadott mono csatorna, ahol azonban az eltérő fázisok gyengítik, kioltják egymást. Valódi stereo basszus esetén azonban ezek a jelek is teljes jelszinten létre jönnek. Valami hasonló a dolog, mint mikor az egyébként nem hallható felharmonikus hangok interferenciája egy hallható hangot eredményez (mellesleg a felharmonikusok miatt van értelme az olyan hangszóróknak, amik sokkal szélesebb spektrumban képesek hangokat "megszólaltatni", mint amit az emberi fül képes érzékelni). Tulajdonképpen az X.1 rendszereknél is X+1 mélynyomó kellene minden csatornához, hiszen mind az X csatorna teljes spektrumú. (Valójában voltak próbálkozások, 2.2, 5.2, 7.2 rendszerek bevezetésére, ahol legalább két mélynyomó van, hogy a bass tartomány is valódi stereo legyen, de ezek nem gyökeresedtek meg. Sőt, 10.2-vel is kísérletezgettek, ahol egy sor hangszóró a hallgató feje felett helyezkedett volna el, a visszhangok visszaadására.)

Új hozzászólás Aktív témák