Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Bundás22 #2278 üzenetére

    Lehet hogy nem mondtad, de szerintem amit idéztem az arra utal, hogy ezt gondood. De mondd, Te programoztál már valaha? Az hogyan van, hogy egy mobil készülékre( telo, pda, stb... ) megírt pl OpenGL java2me játékprogram(3D!!) simán elfut egy 400Mhz -es procin, 128K-s memórialimittel, miközben ugyanez a program PC-n ugyanekkora futási teljesítménnyel de kb 2-3M, és nem fut jobban egy quadon sem? Amint korábban már említettem a ps3 egy célhardver( méghozzá nem is akármilyen, nem véletlenül használják kissebb-nagyobb teljesítményigényű tudományos számításokban [link][link][link] [link][link]), és mint olyat sokkal arra használni amire való, mivel sokkal hatékonyabb eszközök egy adott cél elérésére, vagyis ezek kevesebb erősforrással is beérik, és nagyobb teljesítményűek, ha arra használják őket amire valók. A másik meg az, hogy olyan dolgokat is mérlegelni kell, hogy a szóban lévő szoftver külön plattformon fut. Sőt még ha egy adott plattformon is futna, csak a termékcsalád más tagjain, pl egy Xp vs Vistán, már akkor sem mondhatnád azt, hogy a két plattformon futó szoftver ugyanaz. Funkcionalitását tekintve a kettő nem különbözik egymástól(bár ez sem egészebn igaz, gondolja arra pl a dx10 opció nincs Xp-s a játékoknál ), mind a kettőben ugyanazok a pályák, a karakterek stb...Viszont a kód teljesen más. Nem mondhatod azt, hogy egy dx9es x86Xp-s Crysis 1:1ben megegyezik egy x64Vistás dx10es Crysissal, vagy ha igen, akkor vagy nem játszottál ezekkel, vagy vak vagy. No ha már a xp és Vista közt ennyi különbség van, akkor mennyi lehet egy teljesen eltérő plattformokon futtatott játékok közt??? Egy célhardver SW-HW architekrúrája teljesen más mint egy PC-jé. Egy PC-nek széleskörő funckionalitással kell rendelkeznie, sok olyan dolgot kell támogatnia, amit egy konzolnak pl nem. A jobbak még OS sincs, van egy beágyazott SW, ami tudja futtani a jétékot azt bab. Nem szakítja meg játkot kernel kód, nem foglalja le előle a memóriát, nem kell figyelnie arra, hogy a program kernel címtarttományt használjon, nem kell lapkészletet biztosítania több száz vagy ezer folyamatnak, nincs húszezer környezetváltás stb... egy ilyen eszközre optimalizált programnak pedig közel sincs akkora erőforrásigénye, sokkal kevésbé komplex, mint egy PC-s. Így a kettőt nem lehet úgy összehasnolítani, ahogyan te teszed, hogy jó PC-n a crysis 800M-et foglal van egy 1,5G-s működő lapkészlete, akkor biztosan nem fut konzolon. Persze én azt nem mondom, hogy minden egyes programot át lehet ültetni konzolra, mert mondjuk ha PC-n egy programot nem tudsz úgy megírni, hogy elég legyen neki 2G ram, akkor fogod magad és beleteszel még 2G-t és az már elég, vagy ha nem elég a proci, akkor veszel bele még két magot azt csá, mivel a PC az komponens alapú, bővíthető, egy konzolt meg összeraknak aztán utána már max nagyobb memóriakártyát vehetsz bele. Szóval a legetőséges sokkal inkább behatároltak, de ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne emiatt a FC2-t úgy megcsinálni, hogy ne fusson el konzolon, ha PC-n nagyon komoly gépigénye lesz. Sőt Vista miatt, sokkal könnyebb ott megoldani ezt a feladatot, mint PC-n.Nézd meg hogy az összes dx10es SW mennyire csiszolatlan, aluloptimalizált, és bugos bajok vannak az egésszel, a ps3 meg már egy kiforrott plattform.

Aktív témák