- Új 2 és 4 nm-es node-ot fejleszt a Samsung
- A GravaStar analóg klaviatúráira nem mondható, hogy konformisták volnának
- GeForce RTX 5050 kártyák az MSI portfóliójából
- Megérkezett a Phanteks új mikrotornya, akár kábeleket rejtő alaplapokhoz is
- Jövőre veti be az FSR 4-et a Sony a PlayStation 5 Pro konzolon
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen processzort vegyek?
- Apple asztali gépek
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen TV-t vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Locutus #21684 üzenetére
Most látom, de lehet, hogy 5-10 év múlva már beépített FXAA-val fogok rendelkezni
(#21692) NetTom: és akkor megint - pls olvasd el, amit írtam. Nem azt írtam, hogy nem látom a különbséget, hanem azt, hogy nincs sok. Mozgás közben pláne.
A mostani vas januárig garanciális, úgyhogy ősszel csereérett lesz. Egyedül azért gondolkodom a megtartásán, mert jó minőségű kártya, garancia nélkül is eladható lesz.
Nem a rákölthető pénz a gond, hanem az, hogy hardver terén sóher vagyok(#21693) gollo91: ha valaha lesz jó áron 470, az akkor is 20-25e plusz. Kétségeim támadtak, hogy mennyi értelme van.
-
Loha
veterán
válasz
Locutus #21231 üzenetére
Más oldalak kértek felmentést a 24 órás limit alól az Origin supporttól.
(#21229) Abu85: Total War: Warhammer csak azért limitálja a hardvercserét, mert Denuvo is van rajta a Steamen felül, a No Man's Sky -on nincs semmi a Steamen kívül, tehát nincs semmilyen 24h hardvercsere limit. Főszabályként amihez az EA-nek köze van, ott van 24h limit, ezek pedig az Origin-es és Denuvo-s játékok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #21231 üzenetére
Egy csomó játék ilyen már, mert ezzel akadályozzák meg a cégek az account kölcsönzést. Az Origin ezt általánosra alkalmazza, vagyis, ha 24 órán belül öt különböző gépen elindítasz egy-egy játékot az adott felhasználóval, akkor a hatodik gépen már nem enged indítani semmit, és 24 óráig ez így is marad. A Steamen alapértelmezetten ilyen nincs, de már nem egy játék használ ilyen védelmet, amelyek 24 óráig három vagy öt gépre korlátozzák a játékot. Ilyen például a Total War Warhammer. Nem is a normál játékot teszteljük, hanem egy DRM nélküli Partner verziót, ami mentes ettől a limitációtól. Ez a verzió azonban nem vásárolható meg.
Technikailag úgy lehetne megoldani a tesztelést, hogy kevesebb VGA legyen a tesztekben, vagy előre le kell mérni egyes VGA-k eredményét. Egyik sem ideális, amikor számos teszt van még a nyakunkon, mert Gyuri mester nem csak VGA-kat mér. Ilyen időbeosztással nagyon fontos a tervezhetőség, amit a program oldali limitek felrúgnak. Ha lenne mondjuk még egy ember a tesztekre, akkor nem lenne probléma, de így nagyon nehézkes.
Jelenleg leginkább azt szeretnénk elérni, hogy az Origin accountunkat mentsék fel a korlátozás alól, de az EA nem nagyon hajlik rá. Pedig mi aztán nem játszunk ezen, hanem csak tesztelünk, és időre megy a teszt, ezért nagyon zavarók a limitek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #21212 üzenetére
Minden origin játék fos tesztelői szempontból. 24 órán belül csak 5 hardvert lehet cserélni, vagyis egy hatodik VGA-t egy nap már nem tudunk tesztelni, mert 24 órára kibannol a rendszer. A GTA5 pedig ott van még a tesztekben. Addig ott lesz, amíg nem jön új játék, amivel le lesz cserélve.
Doom benne lesz a tesztekben, csak nem tudtuk volna újramérni az összes korábbi VGA-t. De a következő tesztcsomagnak a része lesz, hiszen támogatja a Vulkan API-t.Biztosan nem lesz No Man's Sky teszt, esetleg csak akkor, ha megoldják azt, hogy ne váljon 24 órára használhatatlanná a játék, ha berakjuk a negyedik VGA-t. Esetleg csinálnak egy olyan partner verziót, ami van a Total War Warhammerből, így nem kell a játék DRM-jének a korlátozásaitól függni, ami korlátozza a napi VGA cserét. Ugyanakkor a No Man's Sky nem valami erős cucc a tíz évvel ezelőtti grafikai színvonallal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #21198 üzenetére
Azok a játékok, amelyek népszerűek (Dota2, CS:GO, TF2, Garry's Mod, Civ5, aktuális FM, LoL) kenyérpirítón is futnak.
A technikai színvonal azért állandó szempont, mert ha ezekben jó az adott hardver, akkor a technikailag elmaradott, de népszerű játékokat is simán megoldja.Bármi, ami online tesztelhetetlen a sok szerveres hibalehetőség miatt. Olyan program kell tesztre, ami állandó környezetben mérhető, hogy az eredmények összehasonlíthatók legyenek.
(#21199) Keldor papa: Tudtommal a Vega 11 jön hamarabb. Ugyanazokkal a paraméterekkel, amilyennek a Fiji, plusz 20-30%-kal magasabb órajellel, alacsonyabb fogyasztással, illetve HBM 2-vel. A Vega 10 a nagyobbik lapka. Ez lehet a csúcsmodell, de ennek a paramétereiről még senki sem hallott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #20852 üzenetére
Az NV-t is érdekli ez a terület, csak nem tudnak mindent lefedni. Az a problémájuk, hogy amíg az AMD le tudja cserélni a szabványos API-k input assembler lépcsőjét, addig ők nem képesek rá, mert nincs egy saját API-juk, amivel azt helyettesíteni tudnák. Emiatt nem koncentrálnak a szükségesnél jobban ide, mert bizonyos eljárásokat nem tudnak megvalósítani a nem VR-re tervezett szabványos API-k kötöttségei miatt.
(#20853) hpeter10: A GRID-nek semmi köze a VR-hez.
Az AMD bevétele pár száz Radeon Pro Duo eladásától nem ugrik meg. Ez csak egy másik piac előkészítésére jó. Amikor a VR mozik kialakulnak, akkor tudnak nagyobb hardvereladást generáli. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19321 üzenetére
Ha pedig beírsz a Guruba, hogy ajánljanak játékgépet, akkor GeForce-ot ajánlanak. Ellenben minden ajánlás csak ajánlás. Azt meg lehet fogadni, vagy sem. Nem kötelez rá senki. És egyik ajánláshoz sem írja oda senki, hogy az a legjobb választás. A végszót úgyis a vásárló mondja ki.
Nyilván a vásárló lehet csőlátású, és megy minden ajánlás után, vagy lehet megfontolt és utánanéz mindennek a vásárlás előtt, természetesen figyelembe véve az ajánlásokat. És ezt tök általánosan írom az ajánlásokra.Magát az ajánlót is sarokba lehet szorítani, ha nem írod le, hogy mire kell, mert akkor nagyon általánosan kell ajánlania.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19316 üzenetére
Igen. Szerintem addig biztosan várni kell, amíg nem lesz GCN4-es FirePro.
Itt a SolidWorks ajánlója AMD-re és NVIDIA-ra.
A SolidWorks megrendeléseket teljesít, amikor a NV kéri meg őket, hogy adjanak ki anyagot, akkor az NV-t említik. Amikor az AMD kéri ugyanezt, akkor az AMD-t. Ez egy üzlet. Általánosan pedig ott a fenti két oldal, ami ugye nem megrendelés, hanem információbiztosítás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19312 üzenetére
A Solidworks optimalizál mindenre. Csupán a FirePro és a Quadro előnyt élvez. Ez amiatt kell, hogy nekik van hitelesítési rendszerük, ami ellenőrzi az AMD és az NV FirePro és Quadro VGA-it, hogy megfelelnek-e sebességben és működésben. Ez garantálja, hogy ha ezek közül vásárolsz, akkor a hitelesített meghajtókkal biztosan működni fog a program. Sajnos a Radeon és GeForce VGA-kat nem hitelesítik, mert azokra egyik gyártó sem fizeti be a díjat, de nyilván egyébként a lejelentett problémákat a Solidworks javítja, csak az nem prioritás.
Nem lehet helyrehozni az OpenGL-t driverben. A problémát az adja, hogy minden egyes eljárásnak egy tucat alternatívája van. Ezek az egyes hardvereken eltérő teljesítménnyel működnek. A Solidworks azt csinálja, hogy minden egyes GPU-ra külön OpenGL optimalizálást ír, annak érdekében, hogy kezeljék az API töredezettségét. Az egyetlen megoldás áttérni DirectX-re vagy Vulkanra. Ezek az API-k nem engedik meg, hogy ugyanarra a problémára több megoldás legyen definiálva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19309 üzenetére
Túl új a hardver, így nincs hozzá még a programban optimalizálás. A Solidworks esetében az OpenGL a probléma, ugyanis az egy olyan töredezett API, hogy minden hardverre specifikusan végig kell menni egy optimalizálással, és csak utána lesz jó. Hiába tekintik az OpenGL-t szabványnak, a gyakorlatban nem az. Magában az API-ban minden egyes problémára létezik legalább egy tucat eltérő sebességű megoldás, és minden hardveren más megoldás jelenti a fast path-ot. Ugye a Vulkan fő fejlesztési alapja ezért például az volt, hogy minden problémára csak EGY megoldás legyen, és az legyen gyors.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Locutus #18877 üzenetére
AMD károgó ide vagy oda, a teljesítmény alapján az jön ki, hogy bár 64 rop aktív, de csak 48-at tud használni.
A teljesítményt illetően mondjuk nem verhettek át mert az maradt ugyanaz mint első naptól, viszont ez a "játszás" a specifikációkkal nagyon nem gyere be.
Egyébként itt a tesztoldalakat is felelősségre lehetne vonni, mert most a korrekt blockdiagram volt kiadva mégsem gondoltak erre...Ugyanakkor feleannyi roppal nem hiszem, hogy hozná a 980 Ti/TX teljesítményét, szóval le kell tesztelni...
(#18878) cain69: Linkelj egy ROTTR frametimeot tőlük ahol 4 GB-os is 290 van, ne BF4-et ami még max beállításon is 2-3 GB között használ ott persze, hogy nem lesz különbség.
"a fijiben és 2nd rev. hawaiiban a gyártón kívül túl sok közös nincs ilyen tekintetben"
Aha, szóval puszta véletlen, hogy a GCN2-es és GCN4-es 8 GB-os kártyákon jól megy, a GCN3-as 4 GB-oson meg nem, egy olyan játéknál ahol eleve 4 GB+ javasolnak...
A HBM-nek akkor máshol is ilyen stuttereket kéne okoznia, nem csak akkor amikor betelik. -
-
válasz
Locutus #16693 üzenetére
ha a nintendo nem kézikonzolt akar, akkor miért egy mobil socot (tegra) rakna az nx-be?! legfeljebb 15Wos tdp targettel dolgozik egy mobil soc, és ez nem csak a gpura megy el, hanem a komplett chipre! se ingyen ebéd, se csodák nincsenek.
ha kézikonzolt akar az nx, akkor oda az fhd még target lehet (bár minőséget tekintve lásd a fenti megjegyzést), 60Hz is, de a kettő biztosan nem, a 4k szinte kizárt, max ilyen nice-2-have, mert mindenképpen külső kijelző kell hozzá, aktív kábellel, ez nem selling point.
a "new way of thinking" miatt nem kézikonzol lesz valószínűleg, de nem is asztali konzol (sony és ms is gyárt olyan, a new way of thinking != copypaste). szvsz valami vr-es történet lesz. ('Nikkei asked Nintendo president Tatsumi Kimishima what kind of game machine the NX was. “At this current stage, I’m not able to say,” Kimishima replied. “However, it’s not merely the successor to the handheld 3DS or stationary console Wii U. This will be hardware that’s been made with a new way of thinking. I’d like to announce more particulars regarding its specs and how it works another time this year.”')
a pénzen kívül más nem szól az nvidia mellett. technolgiát az amd is tud ajánlani. -
sayinpety
tag
válasz
Locutus #16693 üzenetére
Tenykent nem allitom. Nem dontottek. Csak visszavontak programmer's guideot. Melle kaptunk ertesitest. A target handled teljesitmeny felere kell tervezni. Inkabb nem tervezunk semmire, amig nem tiszta a kep. 1st party studiokat sajnalom. A hirtelen valtas nem jo. Elvenni a teljesitmeny felet roszabb.
-
#45997568
törölt tag
válasz
Locutus #16087 üzenetére
Aki a "PC haldoklik"-ot a Console gaming vs PC gaming-re vetiti le az el van tevedve nem kicsit, nagyon. A PC (asztali gepek a pontossag kedveert) iparag mint olyan folyamatosan teret veszit, OEM-ek, uzleti PC-k, munkaallomasok. A Gamer PC-t ha erre vetited ra egy eleg szuk reteget fogsz kapni, par %, azon belul a HC gamer kozosseg szinten par %. Amikor arrol beszelnek hogy a PC eladasok csokkennek akkor az osszesitett (munka, jatek...) PC eladasok csokkennek, eleg szep %-okkal, evrol-evre.
Eloszor a laptopok kezdtek el csokkenteni a PC-s eladasokat (itt az asztali gepek = PC), aztan jott az igeny a meg kissebb eszkozok irant, -> tabletek megjelenese illetve a mindennapok reszeve valt az okostelefon. Most hogy ezeken az eszkozokon a vasarlobazis tobbsege el tudja vegezni a napi szukseges feladatokat nem fog venni egy helyhez kotott otromba vasdobozt mindenfele kabelekkel (gyerek csapda, kutya-cica jatek) meg plusz monitort, vesz egy nagy TV-t meg egy pici dobozt melle es meg van oldva a csalad szorakozasa. Csalados ember mar nem kockul estenkent 5-6 orat (keves kiveteltol eltekintve) arra a par orara meg ar/ertek aranyban egy konzol untig eleg, emailezni-netezni is tud rajta, vagy a tobbi eszkozon.
Nem veletlen fejlodik a hangalapu szovegbevitel, utasitas-vezerles, nem kell eger-billentyuzet, automatikusan forditja a szoveget a program a keszuleken, javitja a hibaidat, visszaolvassa, ez a jovo, az otromba vasdobozok meg maradnak a szervertermeknek meg azoknak akiknek meg van ra igenye. Fejlesztok, alkalmazottak tobbseget virtualis gepekre rakod, PC-nek lealkonyul, de nem fog eltunni, csak atalakul.
Az egesz a penzrol szol nem masrol, 11%-os elbocsajtas az Intel-nel, AMD is epit le folyamatosan, azok a szakemberek meg majd mast fognak csinalni, rengeteg uj terulet van ahol szukseg van rajuk.
Szamszaki pelda: az egyik korabbi helyen ahol dolgoztam 40e fos munkaero bazis van, ebbol par ezer fog maradni mobil eszkozokon, a tobbiek MIND mennek virtualis gepre, 40 ezer gep egy cegnel, ennyivel kevesebb eladas 2 evente. A mostani helyen kiserleti jelleggel van 250, latva a tapasztalatokat nem adok 2-3 evet az osszes doboz megy a kukaba, maradnak a mobil eszkozok es virtualis gepek, ujjabb 50-70 ezer doboz minusz. Ez 2 ceg volt, az osszes tobbi is ebbe az iranyba megy, gazdasagosabb, konnyeben megoldjak a karbantartasat es kevesebb ember kell az uzemeltetesehez => penz!
-
schwartz
addikt
válasz
Locutus #15877 üzenetére
Mondjuk az elég érdekes, hogy HA tényleg az új konzolokhoz nyertek 3 soc szerződést, azt vajon miért. Miután....a vérgyenge hardverük...
Az eszem megall.. Szerinted az AMD megvezette a Sony-t bagy az MS-t? Azt kaptak amit kertek. A konkurencia meg ennyit sem volt kepes felmutatni. (most sem) Nem arrol van szo, hogy az AMD nem tud/akart erosebb hardvert szallitani, de ha ezt kertek...
-
sayinpety
tag
válasz
Locutus #15886 üzenetére
En ugy hallottam a Sonytol, hogy a Neo a VR miatt jon. Nagy potencialt latnak benne ezert akartak egy erosebb gepet.
A gaming market helyzete nagyon jonak tunik. A GPUOpennel vegre egyszerre fejleszthetunk konzolra es PCre. Koltsegkimelo es a PC konzol optimalizalast kap. Szerintem ehhez alkalmazkodni kell a konzoloknak.
-
válasz
Locutus #15886 üzenetére
Pontosan, nem jött be a konzolgyártók számítása. Alacsonyra lőtték be az igényeiket. Az AMD sokkal erősebb VGA-t is gyártott akkoriban, mint ami a konzolokba került. A HD7970-ben pl jóval több CU van (18 helyett 32), mint a PS4-ben.
mod: pontosítottam a CU-k számát, elrontottam az előbb.
-
válasz
Locutus #15883 üzenetére
nem.
egyrészt a sony egyáltalán nem írt ki tendert. az ms igen.
másrészről pedig lehetséges fhd@60hz játékokat készíteni mindkét konzolra. ott van a prevgen címekből készült rengeteg felújítás.
hogy mégsem ilyenek az új címek, az amiatt van, hogy a fejlesztők a technológiai többletet a felbontás és a frissítési ráta helyett másra költötték el. nagyobb részletességű textúrák, új, teljesítményigényesebb effektek, stb.
emiatt arra sincs garancia, hogy bármilyen hardvert raksz alájuk, azt nem csilivillibb effektekre fogják be az fhd/60hz vagy a 4k/60hz helyett. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
Locutus #15880 üzenetére
Rupsz leirta ujra, probald ertelmezni.
A Sony es MS emberei is mernokok, piackutatok, stb, nem felhulyek dontenek milliardokrol. Nem dolnek be "igerethalmazoknak"
Ugy tunik nagyon szeretned hogy az AMD legyen a hibas a konzolok milyensegeert, de probalj gondolkodni.(#15883) Locutus
Nem valoszinu. Inkabb ugy irta ki, hogy ennyi penzert, ennyi max fogyasztassal, ezt meg ezt tudva kell nekik egy chip. Erre jottek az ajanlatok, az AMD-e volt ezek kozul a legjobb. Igy mukodik egy palyazat. -
#45997568
törölt tag
válasz
Locutus #15880 üzenetére
Latom nem megy, megprobalom meg egyszer. Van egy ceg (MS, Sony) aki a piacra akar dobni egy termeket. kiir egy tendert specifikaciokkal, elvarasokkal amire a gyartok leadjak a mintaikat. Kivalasztjak a legjobbat es megepitik a termeket. Pont.
Ez nem Mo ahol a haverom cegevel csinaltatom meg tobbszoros aron a sz@rt, itt kemeny dollar milliardokrol van szol. Amikor kitalaltak a jelenlegi piacon levo verziot akkor meg nem szamoltak VR-el, gyorsabban elterjedt magas felbontasokkal, azzal sem hogy jobban elterjed a DX12-Vulkan paros...
Megvaltoztak a korulmenyek es ehhez igazodnak most. Itt ahol en elek (UK) egyik PS4 tulaj sem hozong emiatt, sot...
Mas szemlelet, mas megkozelites, mas velemeny.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Locutus #15877 üzenetére
Parszor le lett mar irva, a konzolok olyanok lettek amilyenre a vevo kerte, es ami a megadott arba, fogyasztasba stb. belefert. Senki mas nem tudott ilyen cuccot szallitani az AMD-n kivul. Hogy mennyire eros vagy gyenge az nem miattuk van, hanem a keretek miatt amit a vevo szabott.
A Sony meg az MS ujitjak a hardvereket, de mivel haszonnal aruljak, biztos nem dolnek a kardjukba miatta.
Ha igazak a hirek, akkor a PS, meg a nintendo is Polaris alapu lesz mar, az MS-rol nem tudni semmit, de gondolom HA lesz, akkor az is.
A mostani sem annyira jo uzlet, talan 20$ haszon van egy-egy chipen, de eladtak belole osszesen vagy 30 milliot, szoval megsem rossz. Ha meg a DX12 portok igy jonnek at a konzolokrol ahogy eddig, az jarulekos nyereseg nekik.(#15878) rupsz
Meg az MS es a Sony gardaja sem hulyekbol all, hogy igergetesre valasszanak hardvert. -
#45997568
törölt tag
válasz
Locutus #15877 üzenetére
"Miután az nyilván nem pozitiv számukra, hogy ilyen rövid idő után új konzolokat kell kiadni, a vérgyenge hardverük meg a szokásos sosemvalóraváló ígérethalmazaik miatt."
MS es a Sony leadtak a specifikaciokat mit kernek, az igenyeiknek megfeleloen kaptak ajanlatokat, es ezt valasztottak, erre volt szukseguk akkor. Az hogy menet kozben par dolog megvaltozott az nem biztos hogy az AMD hibaja.
Bar gondolom ez nyilvanvalo (kellene hogy legyen) Nem az AMD szaladt oda, hogy figyu sracok, van par millio ilyen chip-em, epitenetek ra valamit? Lecci lecci lecci
-
-
-
imi123
őstag
válasz
Locutus #14608 üzenetére
Nem hiszem hogy bukásra van ítélve.
Részemről inkább visszafelé menjünk az időben mint előre.
A COD-os jövőben játszódó játékok már eléggé unalmasak.Jobban tetszik hogy nem VR sisakkal fejeden sexelsz hanem elő a kőbunkót aztán go...
Tudom javíthatatlan romantikus típus vagyok. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #14066 üzenetére
Minden új driver tartalmaz hibajavítást. Ez teljesen általános. A Hotfix mindkét cégnél egy olyan jelző, amely arra vonatkozóik, hogy az adott driver alapja WHQL volt, és azt módosították. A Hotfix emiatt azt jelenti, hogy bizonyos modulok még tartalmazhatnak WHQL aláírást, mert nem biztos, hogy módosultak.
A névvel ellentétben a Hotfix-en belül a fixnek semmi köze ahhoz, hogy ez valami javítás lenne, mert minden meghajtó azért jön, hogy valamit javítson. -
füles_
őstag
válasz
Locutus #13621 üzenetére
3 napja még úgy volt 2016 második felében jön a GP100...
Ezek csak pletykák
Amúgy az ilyen pletykákra miért nem a találgatós topikot használjátok?Az Nvidia találgatós teljesen halott -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #12640 üzenetére
A userek a következő év első felében fognak ebből tömeges szinten profitálni. Ma csak pár DX12-es program van. De egyébként a shaderekkel mindenki küzdeni fog. Bár talán nem annyit, mint a Frostbite, mert nekik eleve az a problémájuk, hogy minden shaderük olyan nyelvben van, amit csak a Mantle fogad el. A többiek szerintem eleve szabványos nyelvre írják át a shadereiket. OpenCL C++ elég jó opció.
A Frostbite Team már ezzel nem akar foglalkozni. Marad ez a nyelv, és onnan fordítgatnak. -
nonsen5e
veterán
válasz
Locutus #12636 üzenetére
Bizonyos szempontokból érdekelnek a háttérben lévő újítások, amiket itt is, meg más topicokban hallok, de a végeredményt nézve egyáltalán nem tud meghatni, hogy adott játékban milyen új és jövőbemutató fejlesztéseket tettek:
(i) ha grafikát illetően - ha látszatra kicsivel sem szebb mint a régebbi
(ii) ha teljesítményt illetően - ha nem fut látványosan jobban mint az adott technológiát nem használó program.Végeredmény szempontjából legyen szép és/vagy fusson jól, és ne csak azt ígérgessék, hogy majd szép lesz és/vagy fusson jól, hanem történjenek is meg a változások, és legyen kézzelfogható eredménye.
Manapság meg pont azt az esetet látom (látja mindenki) évek óta, hogy ígérnek fűt meg fát, de még nem láttunk belőle semmi olyat, ami demonstrálná is a fent említett két pontot.
Van egy szem Ashes ami se nem szép, se nem fut jól (dx11 ugyanott van, ha nem előrébb mint a dx12).Az új Frostbite mikorra várható?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #12636 üzenetére
Olyan nincs, hogy komolyabban kihasználja, vagy kevésbé. Maga a DX12 és a Vulkan annyira különbözik a DX11-től, hogy teljesen új motorstruktúrát követel meg. A DX11-hez optimalizált struktúrával nem működik. És ez látszik az UE4-en, illetve a Unity 5-ön. Hiába van bennük a DX12 még sok helyen nem gyorsabb, mint a DX11, mert nem alakították át a működési struktúrát.
Ahol először működni fog az a Frostbite új verziója, mert ott már kész a motor struktúrája a low-levelhez. Viszont ott az a gond, hogy egy rakás kódjuk van a fejlesztőknek HLSL ext. nyelven. Ezt a nyelvet sem a DX12, sem pedig a Vulkan nem támogatja direkten. Szóval át kell konvertálni HSLS 5.1-be, vagy írni kell egy SPIR-V-re dolgozó fordítót hozzá.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #12442 üzenetére
Előfordul. Ez nem gyártófüggő. Az alapprobléma tényleg az, hogy nem követik az alaplapgyártók a szabványt, és persze kitesztelik, hogy mekkora időbüntetéssel lehet PCI Express üzemmódot váltani biztonságosan, de a módváltás biztos nem lesz szabályos, mert a késleltetés alacsonyabb, mint ami a specifikációban szerepel.
Például az NV-nél ilyen hiba a Maxwellek esetében a low GPU usage. Ezt is az okozza, hogy egy nem szabályos parancstól limitált üzemódban ragad a hardver, egy új parancs érkezéséig, és ezért működik valakinek rosszul a GeForce 900-as, míg másnak jól. A kulcstényező az alaplap. -
Laja333
őstag
válasz
Locutus #11936 üzenetére
Nem kell ide ez a lekicsinyítő duma. 3%-al gyengébb a 290 a 970-től. Ez neked kullogás?!
"A tények ugyanis a grafikonon mindössze azt mutatják, hogy a 290 nem éri utól a 970-et, a 290x pedig szintén nem a mezei 980-at."
Egy: utoléri, fentebb írtam. Kettő: Maxwell2 megjelenésekor a 970 "alázta a 290x-et", a 980-at meg meg sem közelítette a Hawaii. Most meg már a 290-el meccsel a 970, az "átnevezett 290x" meg ott van a 980 fölött kicsivel.
Még egyszer átnevezi az AMD, akkor tényleg a Pascallal fog meccselni.
-
Yllgrim
őstag
válasz
Locutus #11936 üzenetére
COD mar nem a regi, majd ha 5£ ala esik, mint a Ghost most, akkor behuzom.
A kedvencem azt nezni, hogy versenyeznek itt a forumtarsak a "kinek jobb/nagyobb" versenyszamban, mintha ez rajtatok mulna
Le van osztva a piac mar regota, mennek a bena meg a szemet huzasok mindenhol, aminek nem a jatekosok a haszonelvezoi es meg a mai napig nagy az orom minden jatekteszt utan
-
smkb
őstag
válasz
Locutus #11863 üzenetére
Igen, az NV valamiért nem követi a PH! mantráját, és egy haldokló dvga piacnak köszönhetően ér el rekordbevételeket
Megint csak a dgpu piac nyomta meg nekik a számokat.
"NVIDIA saw great gains in GPU sales, which are the bulk of the company. GPU based revenue was up 12% year-over-year and up 16% over last quarter, with gaming GPU revenue up 40% over last year, and now sits at record levels. "
Elég durva számok. Roppant ügyesen ugrották meg a feladatot, hogy hogyan lehet egy darabszámaiban bár csökkenő, de még így is évente 60 milió db-os dvga piacon egyszerűen a drágább termékek felé billenteni az eladásokat. Hiába csökken darabszámban a piac, ha eközben sokkal nagyobb mértékben tolódnak el az eladásaik a magasabb profitú termékek irányába, miközben piaci részesedést is növelik.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Locutus #11863 üzenetére
Várható volt...
Friss market share eredmény jöhetne már.Igaz CPU, de: AMD faces suit over alleged misrepresentation of new CPU
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #11481 üzenetére
Arra ezek a programok egyáltalán nem alkalmasak. Az, hogy melyik architektúrának fekszik jobban csak a teszt után derül ki. Amire alkalmasak ezek a programok az az, hogy meghatározható legyen, hogy az adott alkalmazás mennyire terheli le a GPU-t. Konkrétan eldönthető, hogy a PC-s port trehány vagy elfogadható, esetleg minőségi. Mi évek óta kiszedjük a trehány portokat, mert ezek csak a PC megítélését rontják. Jelenleg minimum elvárjuk egy alkalmazástól, hogy a GPU minimum 30%-os mértékben leterhelje. Ez alatt nem kerülhet be semmi, az már túl rossz. Persze a 30%-ot is tekinthetjük annak, és szerintem az, de manapság ennyi az átlagos hardverterhelés.
-
-
-Solt-
veterán
válasz
Locutus #11392 üzenetére
Nem fenntartással kell kezelni, hanem a helyén. Azt kell megérteni, hogy azok a cikkek az akkor rendelkezésekre álló információk alapján születnek, és nyilván nem tudják számításba venni azt, hogy adott eseményre, jelenségre a többi piaci szereplő milyen választ ad. Ezeket a cikkeket jóslatként kezelni szerintem júzer error. Később számon kérni, hogy "ha-ha" nem is úgy lett, meg kifejezetten ellenszenves. Utólag okosnak lenni a legkönnyebb... Senki nem tart vissza senkit attól, hogy akár logout cikk formájában megírja az ellenvéleményét már akkor, ami aztán később számon kérhető rajta.
A piaci olló meg nem azért nyílik, mert az AMD "jóslatai" nem jöttek be, hanem azért, mert volt pár hibás gyakorlati húzásuk, illetve kötve van a kezük a GCN-l, amire aztán az NV zseniálisan reagált. Tudták nagyon jól, hogy a GCN fogyasztása érdemben nem csökkenthető ezen a csíkszélességen, viszont a jelenlegi korlátok miatt a tudását sem lehet kihasználni rendesen. Erre kijöttek egy olyan termékkel, ami a jelenlegi keretek közt kitűnően szerepel, ráadásul kurva jól fogyaszt. Innentől kezdve meg az egész egy öngerjesztő folyamat, amit egyre nehezebb lesz megfordítani.
A Mantle nem a felhasználóknak készült, nem az volt az elsődleges célja, hogy a júzerek közt sikersztori legyen, de ezt már szerintem párszor átrágtuk, nem akarom előröl kezdeni. A lényeg, hogy ha minden sztorijuk így alakulna a jövőben, akkor sok gondjuk nem lesz szerintem.
Abban egyetértek, hogy az AMD a jelennel hadilábon áll, de ez főleg az árazásnak köszönhető. Semmi gond nem lenne az eladásokkal, ha az áraik nem szálltak volna el. Én is csak azért vettem a 980Ti-t, mert olcsóbb is és gyorsabb is a Fury X-nél ott ahol én használom. Ha a teljesítménykülönbségek jelentkeznének az árazásban, akkor valamelyik Fury-t vettem volna. Sőt, a 390X is érdekelt volna, de ott tartunk, hogy egy használható darab majdnem annyiba kerül mint egy custom 980, ami azért alapból ad neki vagy 15%-t, és még jobban is fogyaszt. Amíg ilyen anomáliák vannak, addig nem fognak az eladások nőni, de ennek szerintem semmi köze a technológiai kérdésekhez.
Azt kéne megérteniük, hogy a jövőbeli vélt vagy valós technológiai előnyöket csak akkor lehet eladni, ha a jelen követelményeiben is versenyképesek. A jelenlegi divat a teljesítmény / fogyasztás arány. Ha ott szarul állnak, akkor adott terméket úgy kell árazni, hogy felkeltse az érdeklődést, és amikor versenyképes az ára, akkor lehet hivatkozni arra, hogy és még pluszban majd erre meg arra is jobb lesz.
Ilyen helyzetben a bevétel kiesés garantált, mert vagy kisebb haszonnal kell adni, vagy jóval kevesebb fogy belőle, viszont szerintem még mindig jobb tárgyalási alap ha az eladások jók, mert nem mindegy, hogy milyen piaci részesedéssel ülnek le 1-1 asztalhoz. Itt az alapján amit innen kívülről meg lehet ítélni, hibát követtek el.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #11392 üzenetére
Nincs olyan, hogy AMD vagy NV közeli fejlesztő. Fejlesztő van. Sajnos arról nem lesz előadás, hogy az Ubisoft és a Rocksteady kiáll, hogy "na ezen csúszott el a PC-s port". Pedig érdekelne, de mit mondhatnának... Max az NV állhatna ki, hogy "márpedig az összes cuccunk jó, csak hülye fejlesztők használják ezeket", de ilyen sem lesz, mert az rombolná a partneri kapcsolatokat. Szóval ebből nem igazán lehet főzni. Csak arról lehet hír, aki kiáll és bemutat valamit, ami jön.
-
-Solt-
veterán
válasz
Locutus #11387 üzenetére
Én nem látom a heccelést a PH-s cikkekben... rendre feltételes módban íródnak, és az akkor rendelkezésre álló információk alapján vonnak le következtetéseket. Tény, hogy Abu cikkeiből érződik az AMD szimpátia, de aki ebből pro és kontra szélsőségek felé (világmegváltás belelátása) megy el, az inkább magában keresse a hibát. Szerintem...
A nem úgy alakul sztorit én például egyáltalán nem látom. A Mantle egyértelmű sikersztori nekik, ezt már párszor kitárgyaltuk. A DX12-ről érdemben még semmit nem lehet kijelenteni, mint ahogy a VR-ről sem. A GCN idesorolását meg nem igazán értem... azzal van a legkevesebb gond.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #11335 üzenetére
Amikor terveznek egy multiplatform játékot, akkor megvizsgálják a célplatformok képességeit és aszerint hoznak döntéseket. Minden esetben a legrosszabb hardverelem lesz megcélozva. Például a valóban befogható processzoridő szempontjából a PC-k a legrosszabbak, míg a grafikus teljesítmény szempontjából a PC-k jobbak. De a lényeg, hogy mindenből a minimum kell. Akkor válik ez az egész problémává, amikor egy játékot eredetileg csak konzolokra terveztek, és később eldöntötték, hogy lesz PC-s port. Ilyenkor a konzolokon elérhető valós processzoridőre terveznek, ami biztosan nagyobb, mint a PC-n elérhető, de persze csak a régi API-kkal. Az új API-k egyébként pont azt célozzák meg, hogy a PC-n se csak a processzorod teljesítményének a 10-20%-a legyen elérhető.
(#11336) Loha: 10.valamelyik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #10757 üzenetére
Ha arra gondolsz, hogy ellopják az adatokat, akkor azt megtehetik, ha azt akarják, hogy a termékük sose jelenjen meg. Ugyanis az AMD a saját csomagjára kapott értékeket tartja számon. Az NVIDIA lapkáival nem is tesztelnek. Amiket pedig a HBM-ről tudni lehet, azt a Hynix és a Samsung úgyis elmondja. Persze leginkább a Hynix, mert a Samsung itt szűz ilyen szempontból.
(#10759) rocket: Amiket meg tudnak osztani, azt megosztják, de az NV nem megy semmire azzal, hogy az AMD-n milyen konfiguráció a működőképes. Megnézhetik, de számukra ez értéktelen információ.
(#10763) Loha: Erről beszélek. Az AMD és az NV is közel két évvel az első termék után jutott túl az 5 GHz-en. Sajnos 5,5 GHz felett drasztikusan romlik a GDDR5 fogyasztása, így csak akkor mentek fölé, ha nagyon szükséges volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Gitáros topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen processzort vegyek?
- Apple asztali gépek
- BestBuy topik
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest