- Huawei MediaPad M5 - nagyot szól
- ASUS blog: NVIDIA Reflexet a jó reflexekhez
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Apple notebookok
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen TV-t vegyek?
- Boldog karácsonyt kíván a PROHARDVER!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
-
PROHARDVER!
AMD Radeon™ HD 7950 / 7970 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stukker1987
senior tag
válasz torma1981 #12899 üzenetére
Én általában a használt piacot figyelem vagy a extra akciós darabokat keresem.
560Ti,480 és 580 is járt nálam.
560Ti picit gyenge volt FullHD-hoz.
A 480-at teljesítményéhez mérten valóban nagyon jutányos áron sikerült megvenni nekem is. A fogyasztásával és hőmérsékletével viszont nem voltam kibékülve.
580 kompromisszum mentes,de borsos ára(túl borsos) volt és amikor megjelent a 7000-es széria nagy bukóval tudtam csak továbbadni.
7950-el most picit tovább szeretném húzni,mint azt szokásom(legalább 1-1,5 év)
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
torma1981
veterán
válasz Stukker1987 #12898 üzenetére
Ár érték arányban szinte mindig az Ati(AMD) volt jobb. Nvidia nagyon elszállt. Kivéve tavaly a 480 GTX. Az nagyon jó áron volt. Igaz kifutó széria.
[ Szerkesztve ]
-
Stukker1987
senior tag
Soha nem értettem a driver vitát,mivel mindkét részről hasonló dolgokat lehet hallani vagy tapasztalni.
Jópár NV és AMD karim is volt,de egyik kutya másik eb.
Nekem egyikkel sem volt igazán bajom,ha mégis akkor 10 perc google vagy játékon belül egy-egy beállítás mindig orvosolta.Egyetlen dolgot tartottam mindig szem előtt az ár/telejesítmény mutató jó legyen amennyire lehet(a megadott kereten belül)
Abu-nak egyébként feltétel nélkül hiszek nemcsak tudása és tapasztalata miatt,hanem mert szerintem szemellenző nélkül,tényszerűen próbálja átadni a dolgokat.
Más:
7950-el 1920X1200-as felbontáson milyen FPS-ekre lehet számítani BF3-ban magas részletesség mellett?
(karácsonyra meglepem magam,hogy tudjak ünnepek alatt multizni )Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
oliba
őstag
Nem vagyok egyik párti sem, de NV legnagyobb driver problémáját is fel lehetne hozni, amivel nem csak játékokban voltak gondok. Gondolok itt arra, amikor kb fél éven keresztül a driver egyfolytában összeomlott. Biztos emlékeztek, amikor az 500-as szériából mindenki anyázott, de voltak még 400-as szériások is. Szerencsém volt, hogy megúsztam, nekem nem volt ilyen gondom, de ismerősömnek igen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kell feladni. Csak lásd, hogy az egyik oldal problémáit előveszed, míg a másik oldalét fel sem hozod. Pedig legalább annyi gondot fel lehet hozni ott is. Ez a drivervita évek óta megy, de sosem született semmi belőle. Az egyik oldal mondja, hogy ez a jobb, míg a másik oldal szerint a másik. A tesztek szerint viszont tényszerű adatok vannak rá, hogy mindkettő elég jó, de legalábbis egyik sem jobb a másiknál. Én is ezt vallom.
De eleve felvetem, hogy hogyan is lehetne azt kijelenteni egyértelműen, hogy a GeForce driver jobb, ha egy játékot csak azért kellett kivennünk a tesztcsomagunkból, mert az NVIDIA a Keplerhez nem tudott megfelelő drivert írni hét teljes hónapig (és nem 20-30%-os deficitről volt szó, hanem felére vagy harmadára esett az fps, drivertől függően). Ilyet soha sem csináltunk, de most megtettük, mert nem akartuk, hogy a driver lehúzza az összesített teljesítményt. Ezt kellene mérlegelni. Azért nem olyan egyszerű egy játékot cserélni, főleg nem úgy, hogy ezekért pénzt adunk.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz SVLaller #12889 üzenetére
no akkor ezzel tényleg befejezem.
SVLaller: abszolút igazad van, játsszál 35fps-sel. nVidia szar 27fps-sel.
hogy az utolsó paragrafust honnan a fenéből szedted, azt nem tudom. eddig is azt mondtam, hogy 12.11b rulez.Pug: neked is igazad van, örülni kell az ingyen 30%-os teljesítménynövekedésnek - hogy feljönnek 9 hónap után a konkurencia szintjére. hail!
az objektivitásról szóló komment tőled mondjuk kifejezetten vicces, de ebben is igazad van. vettem egy nvidia kártya helyett egy másikat, és hirtelen megszűntem objektív lenni. teljesen reális.Abu: és neked is igazad van, én próbálok egy nagyon is valós problémát több tonna irreleváns faktoid mögé rejteni. ismét működött a kifárasztós technika, én adom fel hamarabb
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A játszhatóságon lehet vitázni. Ebben a játékba az. De jellemző, hogy az AMD és az NV is 30 fps fölé helyezi a játszhatóságot.
Inkább te nem veszed észre, hogy amiről te beszélsz, az megvan a GeForce oldalon is. Bugok is vannak. A Dragon Age 2 szoftveres okok miatt egy évig nem ment hibátlanul GeForce driverrel. A teljesítményt két hónap alatt rendbe rakták, de szemeteltek az árnyékok és pályarészenként egyéb bugok voltak. Előhozol dolgokat az egyik oldalról, de teljesen figyelmen kívül hagyod, hogy a másik oldalon is vannak ugyanolyan problémák. Értem, hogy nagyon kevés technikai érvet lehet felhozni a Kepler mellett, hiszen talán soha nem volt ennyire jelentős eltérés a két konkurens architektúra között, de amit felhozol érv, az ugyanúgy felhozható más játékokkal a másik vonalon.
A Call of Juarez inkább specifikus ugrás volt mint általános. Ez a szokásos driverreszelés. Ilyeneket mindkét oldalon találsz, ahogy jönnek az újabbnál-újabb driverek. A történelemből kiindulva egy új generációs architektúrára többet lehet reszelni a driver frontján, mint egy már évek óta meglévő alapokra. Még nincs kint a 12.11 béta9, de további gyorsulást hoz. Amikor sok dolgot átírnak egy driverben, akkor arra az elkövetkező hónapokban lehet építeni. A 150-esre ForceWare-re épített a 180-as, a 8.3-asra későbbi érkeztek extrák, és ez alapján a 12.11 is csak egy kezdet, további gyorsulások várhatók, ha azt nézzük, hogy a múltban hasonló változások mellett mik történtek. Ugyanakkor ezek a gyorsulások inkább specifikusak lesznek.(#12890) N_A_S: A béta driver az béta driver mindkét oldalon. Valamennyire tesztelik őket, de nem teljesen. Ergo maradhatnak benne komolyabb hibák. Ugyanakkora lehetőség van arra, hogy hiba van egy béta Catalystben, mint egy béta GeForce driverben. Egyébként a 12.11 béta 8 eléggé jó, de a 8-as szám is jelzi, hogy a 4-esről volt pár verziónyi változás, amit a hibák javítása jelentett. Ergo itt is igaz, hogy a béta driver az béta driver.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pug
veterán
Eléggé megközelítés kérdése:
az tök mindegy, hogy a BF3 mitől gyorsult, a tény az tény marad: 9 hónapig szoftveres okok miatt lassabb volt 30%-kal.
A software-es "ok"-ot ugye nevezhetjük drivernek, azt hiszem ez megállja a helyét. És ha nem feltétlenül negatív szemszögből nézed, akkor ugye mondhatjuk azt, hogy optimalizációnak köszönhetően 9 hónap után adott az illesztő egy 30%-os boost-ot. Mondjuk az a vicces, hogy Abunak felrovod a tények neki megfelelő pofozgatását, miközben neked erősen hasonló a hozzáállásod, csak a másik gyártó szemszögéből. Régebben mintha kicsit objektívebb lettél volna, de úgy látszik ennyire nagy a szerelem a 660ti-mal?
(#12890) N_A_S:
Ha visszaolvasol egy kicsit, akkor láthatod, hogy megy a szokásos. Az AMD-ről nV-re váltók szerint a Catalyst maga a pokol. Aztán vannak akik user error miatt szapulják a vörös oldalt. És van a csendes többség aki kussban és megelégedettséggel használja a terméket. Én nem mondok neked szentenciát, de ha a valóságban csak annyi probléma van driveres oldalon a 79xx-es szériával, mint amit az elmúlt 2 évben tapasztaltam az 5xxx és 6xxx vonalon (és párhuzamban mellette a 4xx-es és 5xx-es sorozatnál), akkor nem kell félned a válltástól. Ha nem vagy márka fanatikus, nem ivódott a véredbe egyik oldal (ugye jelen esetben a zöld part) imádata sem, akkor nyugodtan válts kedvedre. Ha nagyon nV a befutó nálad, akkor meg 680-as és jézus, aztán majd kiderül, hogy a 2013-as húzócímek fekszenek-e neki, vagy sem. Max eladod később és akkor váltasz.
[ Szerkesztve ]
-
N_A_S
veterán
Üdv!
Hamarosan tervezek venni egy Matrix 7970-et, 680-ról állnék át hosszú évek után a pirosak oldalára, és szeretnék érdeklődni hogy mennyire ajánlott a Matrix, illetve mire érdemes odafigyelni az AMD oldalon, melyik drivert érdemes feltenni, stb...
Pl itt megbízhatóak a beta driverek? NV-nél az utóbbi időben sokat szívtam a non-whql driverekkel.
https://tinyurl.com/phnas
-
SVLaller
senior tag
ja a szar AMD csak 30-35 fps-t tud, az NV mennyit is?
kijött egy driver ami sokat hozott a kártyákon, fúj szar AMD, mégis hogy képzelték ezt?
elég érdekes szemüvegen át nézed ezt a dolgot, ha valamiben gyengébb az AMD akkor azért szar ha valamiben jobb akkor meg azért. eléggé a sapka meg a nyúl esete.mindenki jó valamire, ha másnak nem elrettentő példának :-)
-
nagyúr
akinek a 30-35fps játszható... de ezt már írtam. hajrá.
nem látod a problémát, mert nem akarod. tök jó, hogy összeszedtél pár bugot gef oldalon, de most a teljesítményről beszélünk. shogun 2 OK, akkor 1 példánk van.
az tök mindegy, hogy a BF3 mitől gyorsult, a tény az tény marad: 9 hónapig szoftveres okok miatt lassabb volt 30%-kal.
8.3 téma: direkt összehasonlító tesztet most hirtelen nem találtam, de egy példa a computerbase-ről:
Call of Juarez: 8.3: 29.0, 8.11: 38.0. Nem tudom, hol volt az ugrás, de ez bizony 30+%.
Rémlik, hogy a Call of Duty 4-nél voltak komoly gondok AA mellett, de arra nem találtam tesztet."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Petyyyyy
addikt
AC3 optimalizálás "házilag": [link]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
lanw
aktív tag
Csinálhatna az amd valamit...Pl: kijön az új gémekre a beta driver Bár azt igazából nem tudom,hogy hozna e valami teljesítmény növekedést,és a bugok redukálása legyen az első számú priojuk
To be or not To be
-
ÁdiBá
veterán
Sziasztok.
Miért van az hogy ha rárakom a játékomra a HDR, és leveszi az élsimítást.
Ez kártya nem képes HDR és élsimítást egyszerre rajzolni?! (oblivion)ÁdiBá
-
ÁdiBá
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akár két GPU-val is lehet dolgozni, de egy GPU-val kétségtelen, hogy csak a HD 7970 GHz Edition mellett játszható.
Csak nem látom a problémát. Egyik cég támogatása jobb a másiknál. Nagyon egy szinten mozognak. Ezzel felesleges igazolni egy döntést. Igazából nem is értem, hogy miért most merül ez fel. Utoljára GeForce FX idején volt ennyire bizonygatva, hogy márpedig az NV driver stabilabb. Ez jellemzően, akkor jön elő, amikor minden más érv elfogy. Ekkor be lehet dobni a mágikus jobb a driver mondatot, de igazolni sosem sikerül. Éppen ezért felesleges ezt az egészet minden nagyobb architekturális különbség mellett végigjátszani.
A 8.5 nem hozott 30-50% pluszt. Nekem akkor volt Radeonom, és jellemzően 5-15% pluszról volt szó, míg pár program esetén többről, de közelében sem volt a gyorsulás 30-50%-nak, mert akkor a 8800 GTX is verve lett volna. A 150-es sorozat is ilyen sebességelőnyt hozott, és a 12.11 is kb. ezt hozza. A 310-es béták ennél specifikusabbak. Azok nem gyorsítanak általánosan, csak pár program kapott boostot. Ezek megszokott dolgok.
A BF3-re nem gyúrt direkten a fejlesztés. A cél ahogy mindig is egy módosított driver az új generációs architektúrához. Az, hogy a BF3 ennyit gyorsult elsősorban az általános rutinok módosításának köszönhető.
A Dragon Age 2 sebességét gyorsan rendbe hozták, de egy évig tartott mire a képhibákat kigyomlálták. Ez azért nem nevezhető záros határidőnek. Emellett ott a Shogun 2 is. A Kepler folyamatos lassulásokkal küzd rajta. Elsősorban ezért került ki a program a tesztcsomagunkból, mert az egyik GeForce driverben jó volt a sebesség, míg a másikban fele olyan gyorsan futott. Ez hét hónapig tartott március óta, és nem tudtunk vele mit kezdeni. Azóta félünk visszarakni, mert háromszor javítva lett és el lett rontva, majd elvileg újra javítva lett a legutolsó driverben. Amúgy nem raktuk volna be az Anno 2070-et helyette, de úgy nincs sok értelme mérni, hogy a GTX 680 a középkategóriás VGA-k szintjén van az egyik driverben, és jól teljesít a másikban.
Van még pár hiba, amit évek óta nem javítanak. Elsősorban csak GeForce GTX 460-on (lehet, hogy a teljes 400 szérián előjön), mert az volt nálam sokáig. Az Aliens vs. Predatorban az ég textúrája számos pályán szellemképes. Stalker: Clear Sky alatt szemetel a háttér, ha a Sun Shadows aktiválva van. Az Age Of Empires 3-ban a van némi gigszer a leképzésnél a füsttel, illetve a Dirt 2-ben a távoli terep valamiért eltűnik időről-időre. Ezt akkor vettem észre, amikor egyszer a HD 5850-et visszaraktam és éppen játszottam a GeForce GTX 460 után. Ezek máig létező jelensége. Azért a Dirt 2-t nem rovom fel, mert állítólag programhiba, de az AVP és a Starker fejlesztői azt mondták, hogy tudnak róla, de nem náluk van a gond. Az AOE 3 fejlesztőit nyilván nehéz megtalálni. Nekik gyakorlatilag 2009-ben harangoztak, így ennél a jelenségnél véleményes, hogy hol van a hiba.
Úgy mond, hogy minden frankó a GeForce driverrel, hogy a fentieket végiggondolod.Az NV-nek maga a Dirt is fontos, hiszen baromi nagy brand. Nem véletlen, hogy ők is támogatják a fejlesztést. Attól, hogy valami TWIMTBP vagy Gaming Evolved még ott van legalább egy-két ember a másik cégtől is.
Ha marad a forward+ lighting, akkor maximum egy új hardver segíthet a különbségek letornászásában.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
más szóval, a jelen generációból 2 GPU kell hozzá, akármelyik oldalon. olyankor valóban jobban hasítanak a vörösök. tehát a Radeonok "óriási teljesítményfölénye" mondjuk a teljes közönség 0.1%-át érinti.
én viszont driver-problémáról beszélek. nem bugról, hanem súlyos teljesítmény-deficitről. a 8800GTX esetében ezeket pár hónap alatt kigyomlálták, a másik oldalon meg a 8.5 több játékban 30-50%-os extra sebességet hozott 4xAA mellett. ezzel szemben a big bang II egy szokásos pár %-os update volt. akárcsak most a 12.11b vagy a másik oldalon a 310 béták. csak éppen a 12.11b-ben egy extra volt: sikerült megoldani a régóta fennálló epic fail szituációt is a BF3-mal kapcsolatban. lekerekítve a dolgot, ilyenekkel nem találkozol a másik oldalon - ha valami szarul megy (pl. dragon age 2), akkor azt igen záros időn belül rendbeteszik.
a showdown-on meg felesleges polemizálni. most az AMD-től kaptott a CM egy halom shader-kódot, ami GCN-rulez megközelítésű. ha a GRID2 fontos lesz az nVidiának, akkor ők is odaküldenek pár mókust, akik vagy írnak alternatív rutinokat, és akkor mehet a vendor detect, vagy tesznek javaslatokat, hogy mitől fog kevésbé fájni. vagy valami teljesen mást csinálnak.
semmi értelme ezen előre bizonyítási eljárást folytatni - várjuk meg a játékot. Te a nyilatkozatok alapján arra számítasz, hogy marad minden úgy, ahogy a showdownban van, én pedig a piacon eddig látottak alapján arra, hogy jelentősen közelíteni fog a két gyártó teljesítménye. 7 hónap múlva térjünk vissza rá"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd, ha maxon, akarod futtatni, akkor ennyi kell. Nekem sem tetszik, de ez van.
Nem driverproblémáról beszélek! Sem az NV, sem az AMD oldalán. Ha alkalmazásra leszabott teljesítménynövelést akarsz látni, akkor egy-két driverig kell visszamenni csak. Például a mostani béta GeForce 310-es sorozat is hoz teljesítménynövelést pár cím alatt. Ha csak ezt keresed. És akkor ez most driverprobléma az NV oldalán? Szerintem ezt nagyon szélsőségesen fogod fel. Ezek szimpla optimalizálások. Évek óta csinálják az érintett cégek..
Nagyon nehéz belőni, hogy mik a csodadriverek. Lehet azt mondani, hogy a 150-es sorozat sem volt az, de az tette le az alapokat a 180-as driversorozatnak, ami a Big Bang II volt, némi extra boosttal. A 8.3 tette le a következő driverek alapjait, amik természetesen további teljesítménynövelést hoztak. Most a 12.11-gyel az alapoknál tartunk, amire nyilván épülnek még csiszolások a következő driverekben, további teljesítménynöveléssel esetleg. Ugyanakkor mindig az alapok lerakása jelentette a legnagyobb növekedést. Azután inkább specifikus boostok voltak.
Igen a HD 2900XT is késett. Viszont az egy felvásárlás után jött ki. Azzal együtt jár a strukturális átalakítás, ami cseppet sem teszi egyszerűvé a gördülékeny munkát. Konkrétan a Transmetától elhozott mérnökök is bekapcsolódtak a munkába, ami egyrészt jó, mert hozták a tapasztalatot, másrészt rossz, mert jellemzően egy összeszokott csoport hatékonyabban dolgozik. A G80 és a Fermi, illetve most a GCN idején ilyen nem volt. Ezzel a munka hatékonyabban ment, és a teljesen új architektúrára optimalizált driver is hamarabb jött.A DiRT Showdownhoz a megjelenés után nyáron érkezett egy olyan patch, ami változtatott a grafikus kódon. Ennek az általános optimalizálás mellett egyrészt a VPL-GI hozzáadása volt a célja, másrészt a Keplert februárban megkapták, így arra is lehetett 4 hónap alatt optimalizálást csinálni. Ezt meg is tették, mert a patch után mérhetően gyorsabb a VPL-GI nélküli grafika a Kepleren. A Codemasters nem akar itt mindenhatóként dönteni, egy ideje mindenből kihozzák a legjobbat. A Keplerben ezzel az renderrel ennyi van. Ez tisztán hardveres probléma, ha megnézed a videót, amit linkeltem, akkor elmagyarázza Gareth, hogy a kód nagyon "branchy" (a Q/A alatt kérdeznek rá, arra nem emlékszem, hogy mikor ... 33 után valamikor). Azt mondja, hogy a forward+ kifejezetten a Tahiti class (gyakorlatilag GCN) architektúrára szabott megoldás, és nem megy jól máson, amit látsz. Az a lényeg, hogy egy tradicionálisabb értelemben vett GPU-nak eddig nem kellett ilyen kódokat futtatnia. Egyszerűen nem illik ahhoz a felépítéshez, amit egy TeraScale, Fermi, Kepler GPU használ. Biztos halottad már azt az általános nézetet, hogy a GPU-k nagyon gyengén kezelik a feltételes elágazásokat. Egy tradicionális GPU multiprocesszor logikailag így néz ki: [link] - most a Keplert nem rajzolom le, de itt látható a GCN és a Barcelona CPU logikai felépítése. [link] - látható, hogy az LCU és a TCU elvi szintjéből adód különbségeket leszámítva mennyire hasonlítanak. Azt el lehet mondani, hogy a tradicionálisabb felépítésű GPU-k gyengék a branchy kódokban, de a GCN multiprocesszor inkább hasonlít egy széles vektormagokkal operáló RISC processzormaghoz, mint egy tradicionális GPU multiprocesszorhoz. Vagy, ha akarunk egy közelebbi példát, akkor ott a Larrabee/MIC. Logikai felépítésben ugyanezt az irányt követte/követi, leszámítva a felhasznált ISA-t. Gyakorlatilag ez a felépítés adja azt a compute hatékonyságot, amit látsz a programokban. A Codemasters igazából kapott egy nagyon branchy kódot az AMD-től, amit beépítettek. Ezt természetesen optimalizálták, mert hozzá kellett szabni az EGO motorhoz, de alapjaiban a kód nem változott. Itt jön az a probléma, amire a DirectX 11.1 adott egy megoldást a shader trace interfésszel. Ha megnézed a játékokat, akkor a felhasznált komplex compute shader kódok kivétel nélkül az AMD-től, vagy az NV-től származnak. Valamilyen szintig módosítják azokat, de az alapalgoritmuson nem változtatnak soha. A miértre az a válasz, hogy nem olyan egyszerű ezeket a komplex shadereket debugolni. Egy jól képzett programozó természetesen meg tudja tenni, hiszen valaki megírja ezeket a kódokat, de ezek a programozók az AMD-nek és az NV-nek dolgoznak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az adott stúdió programozója hülye. Biztos meg tudnák egyénileg is oldani, de probléma, hogy a kiadónak időre kell a játék. Ha a megjelenésről van szó, akkor azt nem tolják el egy PC-s effektért. Az AMD-nek és az NV-nek sok ideje van, így komplett kódokkal tudják segíteni a fejlesztők munkáját. A shader trace interfész ebből a szempontból segítség, de még így is sok munka megírni vagy módosítani egy komplex compute kódot, és egy kész kódba egyszerűen nincs értelme alapjaiban beletúrni, mert kérdéses, hogy gyorsabb lesz-e. Az idő a legfőbb visszatartó erő. Ha nem bizonyosodott meg arról egy fejlesztő, hogy egy módosítás értékes előnyt hozhat, akkor nem fog belenyúlni a kódba. Esetleg annyit tesznek, hogy az AMD-nek vagy az NV-nek (vagyis a kód fejlesztőjének) szólnak, hogy nem-e tudnak rajta gyorsítani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SzlobiG
félisten
válasz fatal1ty1984 #12875 üzenetére
Ezért minek 70-es bios? Tegyél rá olyan 50-est amivel lehet húzni azt kész. Amúgy meg ha mindenképp 70-est akarsz akkor próbálgasd őket azt kész.
-
nagyúr
oh yes. hát aki azért vesz 7970 GHz editiont, hogy a sleeping dogs-szal maximum beállítás mellett játsszon 30-35 fps-sel, és közben győzködhesse magát, hogy az igenis játszható... nos, annak sajátos ízlésvilága van.
jól van, tehát akkor a 8800GTX-ig kell visszamenni, hogy az első komolyabb driver-problémákra bukkanjunk nVidia oldalon. very well. a 150-es széria 2007. áprilisi (vagy korábbi, de április közepén találtam vele a legkorábbi tesztet), ez max. 5 hónap a launch után. AMD oldalon nem a 8.3 volt a varázsdriver, hanem a 8.5 (a 8.3 technológiailag rendbe lett rakva, de utána kellett két revízió, hogy érdemben látsszon is a teljesítményben), ami kicsit több, mint 12 hónap a 2900XT megjelenése után. azt meg már egész sportszerűtlen lenne felhozni, hogy a 2900XT is csúszott egy "keveset", és lett volna idejük drivert optimalizálni...
folytassuk a vitatkozást a tényekkel? szerintem felesleges...kódmesterékkel semmi gondom nincs optimalizáció terén (az első dirtöt leszámítva), de nyilván a showdownt már késő volt kepleresíteni. ismert szűk keresztmetszetekre lehet optimalizálni, és arra számítok, hogy fognak is.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
SzlobiG
félisten
válasz fatal1ty1984 #12870 üzenetére
Ez oké, hogy rá lehet tenni, de mi értelme ennek? A letiltott shaderek nem fognak feloldódni.
Tuningba meg 24/7-re szintén nem fog jobban menni ellenben elb@szódik a venti vezérlés ha nem ref karid van.
-
laca000
őstag
válasz fatal1ty1984 #12872 üzenetére
akkor ne ezt maceráld, hova, minek? vedd meg
lehetőségeim a következők: vagy huszonötezer önjelölt kiskirállyal együtt való szűkölködés vagy pedig egy publikálhatatlan irodalom ezen őrülteknek való terjesztésére
-
laca000
őstag
válasz fatal1ty1984 #12870 üzenetére
Miért nem veszel inkább egy 970-et?
lehetőségeim a következők: vagy huszonötezer önjelölt kiskirállyal együtt való szűkölködés vagy pedig egy publikálhatatlan irodalom ezen őrülteknek való terjesztésére
-
SzlobiG
félisten
válasz fatal1ty1984 #12865 üzenetére
7950-re minek akarsz tenni 7970 bios-t? Ne csodálkozz, hogy nem indul el.
-
fatal1ty1984
őstag
valaki tudna segiteni abban,hogy a sapphire 7950-re melyik 7970 bios megy fel?a sapphire 7970 biosával nemindul el
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 7970 GHz Editonön még játszható. Az alatt valóban nem, de ezért ilyen drága a kártya.
A Fermi mint hardver eleve 6 hónapot késett a tervezetthez képest. Ennyi idő alatt azért a driver fejlesztésénél nem áll le az élet. A G80 és az R600 esetében már látható a különbség. 6-9 hónapra rá jött egy driver, ami általánosan gyorsított a sebességükön. Az AMD-nél ez a 8.3-as volt, míg az NV-nél a 15x sorozat valamelyik tagja volt.
Szerinted eddig nem figyeltek oda? A kód nagyon jól optimalizált, de sok benne az elágazás. Ez innentől hardveres kérdés, hogy ebben az architektúra mennyire hatékony. A Codemastersre eleve nem jellemző, hogy rosszul optimalizálnak. Kifejezetten jó volt eddig az összes játékuk ebből a szempontból. És az NV-t sem helyezték háttérbe, mert a Gaming Evolved ellenére nagyon jól futott a Dirt 3 NV-n, és még a CSAA-ra is volt direkt implementáció. Ez itt nem odafigyelés kérdése, ha lehetne jobb, akkor a Dirt Showdown is jobban futna.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
na, most vadásztam egy SD tesztet - pont azt hozza ki, amit mondasz, csak azt nem tetted hozzá, hogy azon a beállításon játszhatatlan a game mindegyik kártyán, már fullHD-ben is. játszható AA mellett meg már mindjárt nincs akkora különbség.
ja, a Kepler félig Fermi - és a Ferminél (ami kicsit sem GT200) tudsz mutatni olyan high profile játékot, ami 6-9 hónapig jelentősen szarabbul futott, mint a teljesen RV870-derivate Cypressen?
Grid 2: nem váltanak irányt, csak odafigyelnek, hogy a Keplernek ne fájjon annyira. szerintem. meglátjuk.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyi pedig. A Guru3D mérte le a Hitmant, de kikapcsolták az MSAA-t, és lejjebb vették az AF minőségét. Mivel mindkettő a shadereket terheli (előbbi DirectCompute-tal dönti el, hogy mi az, amit szűrni kell), így ezek a GCN-nek kedveznek. MSAA-val komolyabb a GeForce lemaradása. A HD 7950 és a HD 7870 között van, utóbbihoz közelebb. A Sleeping Dogs esetében az AA-t kell maximumra rakni, mert az ami compute shader. Ilyenkor van egy DirectCompute-os FXAA az alap felbontáson, egy SSAA 4x, és egy MLAA2.0 négyszeres felbontáson DirectCompute-tal. Utóbbi ami nagyobb különbséget szül a két architektúra között. Kimaxolva egy HD 7970 GHz Edition pontosan annyit tud minimum fps-ben, amennyit a GTX 680 átlagban teljesít. Nyilván ehhez az is hozzájárul, hogy a 12.11 egy jó 10%-os extrát hozott a Sleeping Dogs alatt is. Amit te nem látsz, az a 12.11-es driver előnye. Ez nem csak a BF3-ra volt jó, hanem gyakorlatilag mindenre, csak eltérő a gyorsulás programonként. Például a DiRT Showdownban is gyorsított úgy 5-6%-ot átlag.
A BF3-ban nem műveltek semmit. A 12.11-es driverben az optimalizálás nem a BF3-at célozta. Ez a megszokott frissítés volt egy radikálisan új architektúrához. Az NV-nek ilyet nem kellett csinálni, mert a Kepler alapjaiban azért nem különbözik sokban a Fermitől. A GCN sokkal-sokkal nagyobb eltérés az előző architektúrához képest. Eddig minden cég javított 6-9 hónapos távban a driveren a radikálisan új architektúráknál. Az, hogy ez a Frostbite 2 motort jobban érintette, mint a többit nyilván jó, de nem csak ezért csinálták.
Nem igazán értem, hogy a Grid 2 mitől lenne kedvezőbb, mint a Dirt Showdown. Esetleg gondolod, hogy az NVIDIA kérésére kiveszik a forward+ lighting fázist? Ezt megtehetik, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy a Codemasters az EGO fejlesztésénél elvetette a deferred render irányt, így ha kiveszik, akkor marad a sima forward render, ami elég kevés ma már. Ha arra benyomnak annyi pontfényforrást, mint amennyit a forward+ lighting fázissal használnak, akkor jó lesz a grafika, de kapnak 4-6 fps-t a csúcs-GPU-kon. Túl késő van ma már visszakozni. De csak logikusan átgondolva azt, hogy Gareth Thomas mit mondott az AFDS 2012-n nem gondolom, hogy a Codemasters letérne a compute shadert erősítő útról. De ezt akár te is megnézheted: [link] - ha figyelsz, akkor pont arról beszél, hogy hol lehetne még hasznosítani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mimic1979
aktív tag
Én most néztem ezt a Bordelands2-őt meg...A fiam tolja rajta...Fizika High-on de játszható ugyanúgy...Zászló stb. leng, de ettől nem hiszem hogy meg hal minden...FPS min. 25 -re esett vissza nagy lövöldés közepette , viszont ahogy elnéztem a kártyát annyira nem terheli meg
-
-
nagyúr
no ez már szürreális. a H/A és a SD teljesítményelőnyét sehol nem láttam olyannak, amit írsz. ha pedig azt sem akarod elismerni, hogy amit a BF3-mal műveltek, az röhejes (miközben az nVidián kezdettől jól megy), akkor tényleg felesleges a vita.
a 12.11b generál teljesítménynövekedése meg természetesen örvendetes.
a GRID 2-es felajánlást fenntartom. elég, ha annyira fut szarul, mint a DS, vagy akár kicsit jobban is
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
peterm711
aktív tag
nincs tuningolva, alapon van minden AB-t csak monitoroztatásra használom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12846 üzenetére
Ne tegyél fel új BIOS-t.
Hol tuningolsz? Mert a 3rd party tuningprogram befolyásolja ezt. Nem tudják kezelni a PowerTune-t. Semmiképp se fusson a 3rd party programhoz tartozó beállítás a VGA-ra, mert azt a PowerTune beállítást kell betölteni, ami a Catalystben van. Ehhez viszont az Overdriver modulnak kell aktívnak lennie. Ha fut egy Afterburner, vagy hasonló progi akkor ez már nem lesz így.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12844 üzenetére
Jóval komplexebb a PowerTune-os rendszereknél a stabilitás, mint régen. Az, hogy nem szemetel, nincs TDR még nem jelenti, hogy nem lesz gond. A PowerTune paraméterezését ugyanis órajeltartományhoz kell szabni.
Milyen az a power control csúszka hiba?Decemberben. Valószínű, hogy az ünnepek idején. De lesz még béta előtte.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
A stabilitással nincs gond, nem szemetel, nincs TDR, nem throttingol, ha akarnám 1300MHz-en használhatnám 24/7, mert viszi gond nélkül vizzel, ezért nem is garanciális a probléma. Megpróbálom levenni ref órajelekre, de kétlem, hogy az megjavítaná a jelenlegi power control csúszka hibát.
Mikor jön a következő whql?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12842 üzenetére
Igazából a gyári OC az mindig lutri. Sajnos ezt én magam is megtanultam sorozatban pár rossz EVGA 8800 GT-vel. Azóta nem veszek gyári OC-s karit, kifejezetten kerülöm. Az a baj, hogy a gyári OC csak egy garanciavállalás a gyártó részéről, hogy ha nem megy, akkor cseréli, de tesztelni nem tesztelik. Ezért lesz az egész lutri, mert szerencse kell hozzá, hogy stabil legyen. Az alapórajeleket a GPU gyártója teszteli, és úgy megy oda a gyártókhoz, hogy biztos jó. Nekem is megszűntek az EVGA-val gondok, ha a gyári OC-t visszavettem az ajánlott órajelre. Ez a gyári OC tipikus problémája.
Nem mondom, hogy megvetendő a gyári tuning, csak kockázatosnak ítélem, de ez minden termékre igaz.
A 12.10-es drivert sosem próbáltam. A 12.11-es bétákat néztem meg (1, 4, 7, 8 és hamarosan a 9-est is kipróbálom). Az 1-es gáz volt, de ez nem is volt publikus, csak az AMD adta oda, hogy nézzem meg. A 4, 7 és 8 teljesen jó. A 9-esre azért vagyok kíváncsi, mert újabb boostokat ígérnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
Nincs tuningolva, 12.3 után végeztem a tuninggal, mert vadult a kártya tőle.
TTomax-al egyforma a kártyánk, gyárilag oc-s MSI, lehet hogy valami széria hiba akkor. Bár 12.4 és 12.8-as driver hibátlan volt, annyira megvoltam elégedve 12.8-al hogy még vizesblokkot is vettem a kártyára, amit már azóta bánok. 12.10 szintén katasztrófa és a mostani béták is.
Nem tudom, hogy mi ez de szerintem inkább hasonlít softweres gondra mint hardveresre. -
TTomax
félisten
Nem volt tuningolva a vga csak az elsö pár napban tesztre,aztán alapon futott... mint ahogy a mostani sincs...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
ricshard444
veterán
válasz gabrielarky #12838 üzenetére
Lehet te nem érzékeled a 24fps feletti értékeket,pedig nagyon gáz.Sleeping Dogs-ban vedd le az élsimítást High-ra,Borderlands-t meg játszhatod akár 4db 7950-el akkoris leesik az fps physx-el...,nálam a Gigabyte progijával semmi probléma nem volt,sem az x commal sem semmivel ami nálad megesett,a gpu meg nemtudom hogyan ment fel 67 fokra,hangkártya van alatta vagy valami? Esetleg a gépház full zárt?
Vannak dolgok...
-
haddent
addikt
válasz gabrielarky #12838 üzenetére
Nem, nem a PhysX miatt szoktak venni/nem venni nVidiat. Vannak itt komolyabb dolgok, örülj nagyon, ha te még nem futottál össze velük
-
gabrielarky
tag
válasz Klikodesh #12546 üzenetére
Köszi a választ, jogos amúgy!
3 éve olyan 83 ezer volt az MSI 4890 1GB OC, a Gigabyte 7950 3G pedig most 76e. Amúgy amikkel eljátszogattam komolyabban, azok még jól mentek 4890 OC-n is.
JÓTANÁCS, ROHADTUL FONTOS!
Beraktam a kártyát, Ati driver uninstall, reinstall, kipróbáltam gamékat, király volt minden. Másnapra rá nem tudok belépni sem Diablo 3-ba, sem Starcraft - 2be (launcher crashed, stopped), az XCOM menüje meg olyan tetűlassú slideshow, hogy behalsz, mire sikerült a load game, játszani sem lehetett. A venti nem tekert egyáltalán hangosan. Nem találtam semmit a fórumokon, szétcseszett az ideg.
Újrahúztam a gépet szombaton, pedig lett volna jobb dolgom is. Elindult minden játék. Pár órára rá már megint launcher crased, azthittem szétverem a gépet. Ismét több órányi fórum keresgélés, másoknak is előfordult, de tök vakvágány tanácsokat adtak egyik sem oldotta meg.
ERRE KIDERÜLT, HOGY ELFELEJTETTEM, HOGY NAPKÖZBEN FELRAKTAM A GIGABYTE OC UTILITIT és attól halt be minden. Kiléptem belőle, és láss csodát, minden programot perfektül indult.
Tehát fel ne rakjátok azt a szart, mert egyelőre mindent kinyír.
A kérdésem csak az, hogy ezek után ha húzni szeretném, mivel csináljam ?
-------------------
Gigabyte 7950 3G Windforce tapasztalatok:
- Alapból zéró hang, iszonyat csendes
- Battlefield 3 1920x1200ban minden ultrára rakva, röccenés mentesen megy. (i5 2500k proci, 4500ra húzva, 8GB 1866 Mhz Corsair memória) SEMMI HANGJA A VENTINEK, 55 celsius fok.
- Felraktam a kártyához adott Sleeping Dogs gamét, felraktam mindent extremere, brutál szép, nagyon élethű, effektek gyönyörűek, DE venti 67 fok, rendesen megemelkedett a hangja. Néha látszott, hogy nem folyamatos a kép, gondolom nem volt meg a 24FPS de épp csak annyira, hogy néha érzékeli az ember.
Azért vicces, hogy az elvileg Nvidiára optimalizált BF3 halkabban és simában fut, mint az AMD optimized cucc amit a kártyához adtak.
Mégvalami, Physix emuláció, Borderlands 2:
Alap esetben el is felejtettem bekapcsolni. Brutál szép a game, minden maxon. Na mondom bekapcsolom Physixet. Nem szarakodtam (4890-en valahol max és medium között voltak a beállítások, Physix low-on) feltoltam Maxra.
Röhgötem az egészen, vicces, hogy amit lezúzol tereptárgyakat, kb. mind egyforma kavicsokra zúzódik szét, kb. a halál fölösleges paraszvakítás kategória. Folyadékok esetén, a vér is folyt valamit, de úgy nézett ki mintha olaj lett volna. A "ponyvák" szépen lengedeztek de beléjük lehetett lőni. Na mondom ezért vegyek NVIDIA-t?
Na ez után jött a fekete leves. Van egy olyan rész a Borderlands 2ben hogy egy nagy terem közepén valami vízörvény és több irányból ömlik bele a csatorna vize. (a vízcseppek is kb. ugyanazok a "kavicsok" voltak mint kint ha lezúztam valami tereptárgyat, vagy fékeztem a járgánnyal és kaparta a talajt). Na itt 24 FPS-re esett vissza a játék
Úgyhogy ki kellett lépnem, visszaléptem, átállítottam LOW-ra és azóta úgy tolom.
Gyakorlatilag észre sem veszed a Physix hiányát (ennél a játéknál) ha előtte anélkül játszottad, még is gyönyörű az egész és jók az effektek.
WoW minden fullra pakolva jól megy a Pandarianos összetetteb területeken is, Diablo 3 grafikája "lágyabb" lett, de ezek nem azok az igazán gépigényes cuccok.
Remélem segítettem valakinek, aki Gigabyte 7950 Windforce vásárlásán töri a fejét.
[ Szerkesztve ]
SEO & Content Strategist - https://www.linkedin.com/in/imregabri/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Hitman Absolutionben sem sokkal gyorsabb a HD 7870-nél a GTX 680, de ez igaz a Sleeping Dogsra is, a HD 7950 mindkét programban gyorsabb a GTX 680-nél. A DiRT Showdown az azért mutat ennyire nagy különbséget, mert a felhasznált render radikálisan új, és egyesíti a forward és a deferred render legjobb tulajdonságait. Ennél lesznek még nagyobb különbségek is. A DiRT Showdown az megfelel a Tomb Raider AOD-nek, ami anno először mutatta meg, hogy az FX nem bírja a DX9-et. A Half-Life 2-ben nagyobbak voltak az eltérések, mert több SM2-s kódot használt a motor. A Kepler esetében a DirectCompute, ami nem kedvelt. Például az Unreal Engine 4 által használt renderfutószalag nagy része DirectCompute-ban van írva. Ez az első olyan motor, ahol a fejlesztők ilyen megoldáshoz folyamodtak, de a DirectX iránya ezt tartja célszerűnek, és logikus is természetesen.
Egy új generációs architektúránál már említettem, hogy mindig van egy 6-9 hónapos eltérés az első érdemben erre tervezett driverhez képest. Ez az NV-nél is így volt mindig. Ez az új generáció böjtje, nem mindegy, hogy az alaparchitektúrára a megjelenés előtt már 2-3 éve dolgoznak, vagy csak 4-6 hónapja. Nem tudsz olyat mondani, amikor egy radikálisan új architektúra nem kapott volna 6-9 hónappal később után egy általánosan gyorsító drivert. De igazából érdekes maga a kérdés is. Tulajdonképpen azt rójuk fel az AMD-nek, hogy 10-30%-ot gyorsított a GCN-en játéktól függően? Logikus, hogy kiaknázzák a tartalékokat.
A BF3-ból pedig a megjelenésre sok mindent kivettek. Repi volt az első ember, akinek elmondták, hogy ne erőltesd annyira a compute-ot, mert visszalép az NV ezen a területen. Ez látszik a motoron. Az előadásokon taglalt komplex AA eltűnt, kikerült a játékból a HDAO, és a conservative depth buffer optimalizálást sem kapta meg a PC-s port (utóbbi valszeg csak időhiány volt, mert a MoH: Warfighter már megkapta a frissített motorral). Nem tudom, hogy hogyan oldották meg, de nyilván ha tervezel egy motort, ami alapvetően a compute shaderre épít, akkor nem az lesz a legkellemesebb hír, hogy harmadára csökkentette az egyik cég az új generációs termék LDS tempóját, ezzel gyakorlatilag ebből a szempontból nincs gyengébb architektúra a Keplernél a piacon. Valahol logikus, hogy kikerülnek tervezett compute shader effektek. Félő, hogy nem bírta volna a Kepler, és mivel nem lehetett kipróbálni, így maradt a biztonsági játék. Ez nyilván tök érthető. Én is így döntöttem volna, ha nem tudom előre tesztelni. Ugye a Frostbite 2 abból a szempontból problémás motor, hogy a rendszer működése függ a compute shadertől, tehát nem egy kikapcsolható effekt. Ezt így annyira Kepler barátra kell tervezni, amennyire lehet, mert nem tudod kikapcsolni. A DiRT Showdown jóval egyszerűbb. Ott szimplán inaktiválható az egész forward+ fázis. A rendszer ettől még működőképes marad csak gyengébb grafikával.
A Grid 2 nem fog szarabbul futni, mint a DiRT Showdown, de nyilván jobban sem, hiszen nincs hol javítani rajta. A hardver okozza az eltérést nem az optimalizálás.Itt az a nagy kérdés, hogy a független tesztek ezekről miért nem írnak? Mi az amiért ez nem jön elő általánosan? Nálam sincsenek azok, amikről TTomax beszámolt. Logikusan én tényleg csak a tuningra tudok gondolni, mert az valóban nem jól támogatott a 3rd party programok oldaláról.
Mindenképpen kompromisszumot kötsz, amikor eldöntöd, hogy Radeont vagy GeForce-ot veszel. A különbség, hogy máshol kötöd meg azt. Ma már nincs ultimate jó döntés, hacsak nem számítjuk, hogy két PC-t tartasz fent. Egyet Radeonnal és egyet GeForce-szal, de ez szvsz irreális.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
hűha, itt most nagyon elemelkedtünk a talajszinttől. reality check:
- a HL2 és a Dirt Showdown összehasonlítása enyhén vicces, mert az előbbit a fél világ epedve várta, az utóbbit meg nem győzik akciózni mindenhol, hogy vegye má' meg valaki. mint anno a Stormrise. garázs-kategóriában biztosan találnék én is egy csomó játékot, ahol az nVidia számottevően jobb - de minek? AAA plz!
- egy hónapja még a garázsba sem kellett menni, mert ott volt a BF3. ouch!
- de most itt van nekünk a 12.11b. azaz, 3/4 évvel a 7970 megjelenése után sikerült egy gaming evolved játékot úgy megtámogatni driveresen, hogy utolérje a konkurenciát. Te is erre gondoltál, amikor azt írtad, hogy a szoftveres támogatás terén nincs nagy különbség?
- a többi 4 idei játékban én nem látom a nagy szakadékot (vagy, hogy úgy fogalmazzak, független tesztek nem erősítették meg ). az tény, hogy itt relatíve előrébb vannak a Radeonok, de szó nincs olyasmiről, amit a DS mutat. szerintem ezekkel együtt tartunk ott, hogy fel lehet értelmesen sorolni az egymásnak megfelelő párokat (680 - 7970, 670 - 7950, 660Ti - 7870, 660 - 7850), és valóban jó volna, ha az árak elkezdenének közelíteni egymáshoz - ahogy az utolsó páros esetében már nincs is hatalmas diff.
- a jövőre megjelenő játékokat meg majd nézzük meg, amikor itt lesznek. meghívlak egy sushi-ra, ha a GRID 2 tényleg olyan szarul fog menni a Keplerekena kognitív disszonanciát én is ismerem, de hogy őszinte legyek, én sokkal inkább az AMDs szoftveres hibák észre nem vételében látom ezt megnyilvánulni - mert ha azok nincsenek, akkor valóban jobb vétel a Radeon. de elég csak TTomax postjaira rákeresni ebben a topic-ban - nála úgy tűnt, hogy egyáltalán nem volt ok nélküli a körömrágás.
"Én például bevallom, hogy aszerint döntöttem, hogy ki milyen AAA játékot hoz 2013-ra."
ez abszolút rendben van - nem egyformák a prioritásaink. Én a magam részéről szívesebben kötök kompromisszumot a jövővel, mint a jelennel, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie.
uff, én (túl sokat) beszéltem
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12811 üzenetére
Mi ebből semmit sem tapasztaltunk. Én nem tapasztalok semmit, és a tesztekben sem olvasom ezt. Erős a gyanúm, hogy rossz VGA-t fogtál ki, vagy esetleg tuningoltad, és nem bírta. Mindkettő egyedi dolog. Az előbbit gariban cserélik, míg utóbbira eleve nincs garancia, mert tuning.
Nekem mindegy, hogy mi a véleményed, de egyetlen tesztben sem olvasom azt, amit leírtál. Ezek mind egyéni dolgok. A tényeket a tesztek mutatják. Abból világosan látszik, hogy a compute igényes DX11-es játékokban a Kepler lemarad a GCN mögött. A világon annyi ember van, aki Radeonról GeForce-ra vált, és GeForce-ról Radeonra. Ezek viszont egyéni döntések.
A drivereket nem úgy írják, hogy arra meg arra a VGA-ra jobban, míg a többire nem. Itt architektúrák vannak, és azokra általánosan írják a drivereket. Maga a rendszer logikai működésé egy HD 7700 és egy HD 7900 nincs megkülönböztetve. De ez nem csak az AMD-nél van így, hanem mindenhol. Persze léteznek specifikus hibák, amelyek csak egy-egy terméket érintenek, de ez nem attól van, hogy az adott cég a többire jobban figyel. Általánosan a termékek nincsenek egymástól megkülönböztetve. A különböző architektúrák esetén ez már igaz lehet, de az sem azért van, mert a régebbi architektúra kevésbé fontos, hanem azért, mert arra már elég jó rutinok vannak (legalábbis az évek során azok meg lettek reszelve), míg az új felépítésű rendszeren még lehet reszelni. Korábban említettem, hogy amikor jön egy radikálisan új architektúra, akkor úgy 6-9 hónapos távban érkezik hozzá egy olyan driver, ami jobb teljesítményt kínál általánosan. Ez igaz volt a G80-ra, az R600-ra és most a GCN-re is a 12.11-es béta driverekkel. A Fermire is igaz lett volna, de ott a hardver az eredeti tervekhez képest csúszott hat hónapot, tehát mire megjelent a kártya, akkorra a driver is fejlődött, így már teljes funkcionalitással jelent meg. Ezek megszokott dolgok.
Nagyon fontos, hogy mennyi pénz ölnek a játékokba, mert ma ezzel lehet a termékeket eladni. Az AMD mindig is itt volt lemaradva. A Gaming Evolved az elmúlt években azzal tartotta magát, hogy segítette a fejlesztéseket, de ezt nem úgy tette, ahogy a TWIMTBP. Egyszerűen az AMD annyi pénzt nem rakott bele, csak a fejlesztők munkáját próbálta könnyebbé tenni. Ettől nyilván sikeres lett a kezdeményezés, mert azt adta, amire a fejlesztők vágytak. Ezen Rory Read kinevezése változtatott. Megnövelte a büdzsét, több pénzt adott az technikák kutatására, és elmélyítette a kapcsolatot a fejlesztőkkel, így rengeteg olyan dolgot is implementálnak a játékokba, amit az AMD fejlesztett ki. Amikor azt mondod, hogy az AMD leszarja, akkor annak kapásból ellentmondanak a Gaming Evolved partnerprogram 2012-es változásai.
(#12816) SzlobiG: Abban a tesztben mondjuk review sample játék van. Természetesen a végleges még változik, de már nem olyan sokat. A béta sokkal bénább volt. Egyébként valamivel gyorsabban fog természetesen futni, mint amit ott látsz. Az NVIDIA és az AMD is csinált már drivert az FC3-hoz, de még mindig tesztelik. Szóval lesz majd ott is sebességnövekedés. Ami kedvező, hogy az FC3 jól optimalizált, csak kurva sokat számol. A megvilágítási modell az, ami számításigényes, nem kicsit komplex, de tény, hogy üt.
(#12820) gbors: A HL2 fiaskó már megismétlődött a DiRT Showdownnal. Ne azt várd, hogy az AMD lefizeti a fejlesztőket, hogy fusson szarul GeForce-on. A HL2 sem ezért volt gyenge az FX-en, hanem szimplán technikai okok miatt. A DiRT Showdown is egy új renderelési megvalósítás miatt gyenge a Kepleren. A forward+ lighting rendert egyébként bevetik 2013-as játékban is.
A játékhadsereg pedig eléggé impozáns. Idén: Sniper Elite V2, DiRT Showdown, Sleeping Dogs, Medal of Honor: Warfighter, Hitman: Absolution, Far Cry 3 ... Jövőre: BioShock Infinite, Tomb Raider, Total War: ROME 2, Company of Heroes 2, Carmageddon: Reincarnation, Grid 2
Ennél nem tudom, hogy kellene-e több. Ezekre nem kell várni.
Szerintem te is tudod, hogy a szoftveres támogatás területén nincs nagy különbség. Hiba mindegyik driverben van, de az is igaz, hogy a tesztekben nem írnak hibákról, vagyis az AMD és az NVIDIA is kellően minőségi támogatást kínál. Lehet ezzel takarózni, hogy azért fizettem 30%-kal többet egy fejletlenebb termékért, mert állítólag jobb a driver, de erre nincs reális bizonyíték a független tesztekben. Ez maximum arra jó, hogy megnyugtasd magad, hogy jól döntöttél, aminek nyilván van pszichológiai hatása, de összességében a helyzet ettől nem változik. Amit én szoktam mondani, hogy miután döntött valaki egy termék mellett, utána tök feleslegesen rágja a körmét, hogy jól döntött-e. Vásárlás után ennek nincs jelentősége, csak idegesíti magad, hogy mi lesz ezzel és azzal a játékkal ... lesz, ami lesz egyébként. Régen nyilván egyszerűbb volt, mert nem volt ennyire agresszív az AMD, mint idén. Jellemzően egy Gaming Evolved játék jól futott GeForce-on. Idén ez már nem teljesen igaz. Én például bevallom, hogy aszerint döntöttem, hogy ki milyen AAA játékot hoz 2013-ra. Valami alapján dönteni kellett ugye. Azt nem mondom, hogy pont ez alapján érdemes, de ez is egy szempont.(#12828) daneeeeee: Nem. Ez csak egy használati forma. A legtöbb hiba abból ered, hogy ha tuningolsz. Az AMD nem viccből rakja a Catalystbe az Overdrive modult. A PowerTune specifikációját senki sem tudja az AMD-n kívül, így semelyik 3rd party program nem képes tökéletesen működtetni a PowerTune-os Radeonokat. A tesztekben ezek a hibák, azért nincsenek meg, mert nem nyúlnak 3rd party programhoz. Nálam sincs ilyen gond, de GPUTweak-et telepítve, az alól órajelet emelve kapásból jött a 2D-s villogás. Azt leszedve elmúlt. Viszont ez tuning. Mivel senki sem vállal a tuningra garanciát, így ezt nem is lehet felróni. Én sem teszem. Az Overdrive menüből tuningolva nincs gond. A PowerTune-t a 3rd party programok nem támogatják megfelelően. Erre egyébként az kell, hogy az AMD kiadja a PowerTune specifikációját, és akkor nem kell vakon tuningprogramot írni, de erre kicsi az esély, mert a PowerTune valószínűleg könnyen másolható. Ezt nagyon titokban kell kezelni. Volt egy ARM-os mérnök, akivel erről beszéltem. Ő mondta, hogy elméletben nagyon egyszerű, az amit az AMD csinál a PowerTune-nal, de a gyakorlatban stabilan működtetni félelmetesen nehézen kivitelezhető. Ezért tartja titokban a cég a specifikációkat.
(#12829) haddent: Nem csak a DX11.1, hanem a runtime működése is elég komplex lett. Erről már írok egy mi hogyan működik dologra épülő anyagot. Amennyire rugalmas lett a DX11.1, annyira nehéz érteni a működését egy átlagos felhasználói szemmel.
Egyébként az UAV támogatása az összes shader szinten az baromira géming fícsőr, az NV hiába mondja azt, hogy nem számít. Aztán a gyakorlati oldalon én sem hiszem, hogy bárki kihasználná, maximum akkor, ha az AMD lobbizik. Amire tényleg jól alkalmazható az inkább képminőséget növelő funkció (például irreguláris mélységpuffer teljesen GPU-s implementálása a geometry shader fázisban). Itt az a fő szempont, hogy a képminőséget erősítő fícsőrök nem jutnak el a felhasználók tömegéhez, mert nem forgatható át fps-be az adat. Ha valami gyorsul az kúúl, mindenki elkönyveli, hogy milyen szupcsi. Ha valami lassul, akkor az rossz, még akkor is, ha jelentős előny van képminőségben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ricshard444
veterán
válasz Firestormhun #12833 üzenetére
Kitudja mikori kóddal rendelkezett az a példány
Vannak dolgok...
-
senior tag
AC3 om elvileg jobban megy Win8 al--- Nvidiával val most tesztelte le valaki kicsit vicces
AMD nél viszont nincs változás
[ Szerkesztve ]
► Ryzen 7 9800X3D (ARCTIC Liquid Freezer II 420 (V.7) + Artic MX-6) ► EVGA RTX 3080Ti Ultra 12GB GDDR6X ► Samsung 990 1TB Pro Raid 0 ► 2x16GB Corsair Dominator DDR-5 32GB/7200 CL34 ►ASRock X670 Steel Legend / ► 60TB HDD / ► Be quiet Straight Power 1500W Platinum ► Creative Sound AE-9 ► EVGA DG-87
-
nagyúr
válasz SVLaller #12821 üzenetére
a probléma létezik. a DX11.1 viszont a gyakorlatban nem. várom szeretettel az első DX11.1-es játéktesztet - utána felveszem a problémalistára
PS: azt meg felesleges felhozni, hogy az nVidia mekkora büdös paraszt ezzel a kommunikációs svindlivel, mert ezt eddig is tudtuk.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
-
-
Löncsi
őstag
válasz peterm711 #12811 üzenetére
Én arról beszéltem, hogy a középkategóriába és alá hegyezik a drivereket
Van egy rossz hírem. Egy driver egy egész termékskálát érint, ergó ha rossz a meghajtó az HD7750-től HD7970-ig javarészt ugyanúgy bugos (HD7K szériát nézve).
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
senior tag
válasz TTomax #12809 üzenetére
32-36fps HD7970 el ez 8% ha jó számoltam mint szar matekos
ÁdiBá: Igen láttam tesztet... de már kerestem az előzményekben de sehol se találom már... csak 8xAA teszt volt.. és igen a fejlesztők és egyéb emberek megkapják
SzlobiG: Hát lehet más lesz... reméljük
[ Szerkesztve ]
► Ryzen 7 9800X3D (ARCTIC Liquid Freezer II 420 (V.7) + Artic MX-6) ► EVGA RTX 3080Ti Ultra 12GB GDDR6X ► Samsung 990 1TB Pro Raid 0 ► 2x16GB Corsair Dominator DDR-5 32GB/7200 CL34 ►ASRock X670 Steel Legend / ► 60TB HDD / ► Be quiet Straight Power 1500W Platinum ► Creative Sound AE-9 ► EVGA DG-87
-
nagyúr
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
csak az a gond, hogy az AMDs játékhadsereg már vagy 5 éve jön, feltartóztathatatlanul... azóta várják sokan, hogy megismétlődjön a Half Life 2 fiaskó - de sehogy sem akar.
mindezzel együtt, nem akarom elvitatni a Radeonok értékeit. az tény, hogy műszakilag jellemzően előremutatóak, de ennek a piacra pozícionálásában továbbra is gyenge az AMD - és azon sem ártana elgondolkodni, hogy pont a legjobban sikerült termékük (5870) az, amelyik konzervatívabb architektúrára épült, mint a konkurencia (GTX480).
ill. igaz az a mondás is, hogy ár / teljesítményben a vörös oldal előnyben van. komolyan vicces, hogy a 7870 és a 660Ti között 20-30% árkülönbség van, a 680 meg stabil 30%-kal drágább a 7970-nél. azonban az ár / teljesítmény csak akkor közelít az ár / értékhez, ha a delikvens hajlandó bizonyos kompromisszumokra stabilitás és szoftveres támogatottság terén. és nincs is azzal semmi baj, ha valakit ezek a hiányosságok nem zavarnak - viszont nem is kellene őket úgy feltüntetni, hogy nem léteznek, ill. hogy hülye, aki nem tud velük együtt élni.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
haddent
addikt
Valaki linkelje már be, hol látni ilyeneket, hogy GTx680 és HD7970 30fps -el futtatja a Far Cry 3 -at, mert megkarmolom magam, ha ez tényleg így lesz
Megtaláltam, katt ha mást is érdekelne. VICC, komolyan[ Szerkesztve ]
-
ÁdiBá
veterán
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
Én szívesen játszanék veled Coop-ba majd ha lehet, én is előrendeltem.
Amúgy nem kötekedés képen kérdezem, de honnan lehet tudni hogy a GTX680 így, a HD7970 pedig amúgy viszi az FC3-at?
Játék megjelenése nem mindenhol egy időben történik, vagy esetleg a teszt csapatok megkapják előbb?Csak azért kérdezem mert úgy beszélsz az FC3 - ról hogyan fut a jelenlegi kártyákon mint ha már lehetne vele játszani...
[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
SVLaller
senior tag
válasz peterm711 #12811 üzenetére
ezek a hibák közül egyedül a görgetés közbeni villogást tapasztaltam 2D-ben, de azt megoldották.
már kezdem amúgy érteni, hogy mit szeretnek az AMD-ben már aki szereti: hogy kőkemény hardvert kapok a pénzemért, nem a reputációt a mázat kell megfizetnem.mindenki jó valamire, ha másnak nem elrettentő példának :-)
-
peterm711
aktív tag
Nem tudom mi az ami kikészít, de eddig semmi példát nem tudtunk erre találni. -csak hogy felrissitsem az emlékekt: kezdődött textúra villogással, majd fagyás monitor kikapcsolása után, nem működő órajel visszaváltás, random ventiltálor bepörgés 50 százalékra 2D-ben, nem működő órajel felváltás, ismét nem működő nem működő órajel visszaváltás,monitor villogás2D-ben és most változatosság kedvéért nem működik a power control csúszka, visszaugrik 0-ra akármit csinálok vele.Valljuk csak be, ezekek azért eléggé idegesitő dolgok. Erre majd jön tőled, hogy ez mind azért van, mert annyira modern és bonyolult a kártya felépitése, és ti semmi ilyet nem tapasztaltatok.
A tesztekben senki sem számol be hibákról. Alapvetően mi sem látjuk a gondokat. - Most őszintén, hány órát ültél te 7970 előtt? 3-4 ph teszt erejéig? Meddig tartott egy általatok készítettt ph tesz 7970 vizsgálata? 3-4 óra? Ez alapján vonsz le következtetéseket és veszel semminek majd 1 éves felhasználói tapasztalatokat? Szerintem amit ti csináltok egy lapon sem említhető pl TTomax 900 órás bf3 "tesztjével", és a többi user lejátszott játékóráival. Abban is biztos vagyok, hogy nem ültetél napokat szövegszerkesztő előtt vagy ph fórum előtt az adott kártyával, hogy lásd és felidegesitsan az állandó "normális"monitorvillogás.
Azt mivel magyarázod, hogy az öreg motorosok SzlobiG, Keldor papa, TTomax, Tirexi mind dobták el a kártyájukat és futottak a zöld oldalra? Ők is biztos hülyék és user error áldozataivá váltak, és semmi ilyen gond és bug nincs.
Nem tudom Abu mi történt veled, de ennyire szemellenzővel élni és kiabálni hogy AMD, és tagadni azt ami tény én sokáig felnéztem rád a széles látáskörödért és tudásod miatt, de megváltoztál nagyon az elmúlt évekbenNem tudom, hogy mennyire szarják le. Igazából abból, hogy jelentősen növelték a játékfejlesztők támogatására szánt büdzsét szerintem pont, hogy most veszik igazán komolyan. - ez most hogy jön ide? Én arról beszéltem, hogy a középkategóriába és alá hegyezik a drivereket, és nem forditanak annyi időt a csúcskategóriára az alacsony eladások miatt. Az hogy mennyi pénzt ölnek játékokba ez esetben irreveláns.
[ Szerkesztve ]
-
pityu8611
tag
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
Csatlakoznék a FarCry 3-hoz!!AC3-al játszok én is de még nem jutott eszembe lecserélni NV-re!!!Lehet velem van a baj??
Gigabyte B660m/Intel Core i5 13400f/ COOLERMASTER MasterLiquid ML120L/Kingston Hyperx Fury 3200mhz 16gb/ASUS TUF-RX7800XT-O16G-GAMING/CoolerMaster MB510l/COOLERMASTER Elite V4 600W/KINGSTON 2TB NV2 M.2 PCIe M.2 2280
-
TTomax
félisten
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
Azt mondod 8%-al gyorsabb 8XAA-val az FC3 mint a gtx680on?Amin alig 30fps?Tehát akkor 7970Ghz-en 32,4fps? ...Javits ki ha tévedek...ha nem akkor okay 4X-es játszok 60fpsel
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
senior tag
Nekem pl semmi bajom a AMD karikkal Hitman el nincs gond... AC3 ba néha fps csökkenés van... de csútkára húzva nem csoda... + szarúl van megírva nyugi emberek, majd Nvidia is sír.. ha már AMD re jönnek a Gamek... pl HD7970 en 8% gyorsabban megy a FarCry3 om mint GTX680 on Béta driver el
GTX680 8xAA alatt még 30fps se éri el minimumba... a többiről nem is beszélve....FarCry3 nekem előrendelve.. szóval majd Coop ba lehetne tolni valakivel, aki megveszi
[ Szerkesztve ]
► Ryzen 7 9800X3D (ARCTIC Liquid Freezer II 420 (V.7) + Artic MX-6) ► EVGA RTX 3080Ti Ultra 12GB GDDR6X ► Samsung 990 1TB Pro Raid 0 ► 2x16GB Corsair Dominator DDR-5 32GB/7200 CL34 ►ASRock X670 Steel Legend / ► 60TB HDD / ► Be quiet Straight Power 1500W Platinum ► Creative Sound AE-9 ► EVGA DG-87
-
Cseneles
őstag
Csak hogy vissza találjak
Add a topicot a kedvencekhez, és akkor vissza fogsz találni.
[ Módosította: radi8tor ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
daneeeeee
aktív tag
válasz peterm711 #12791 üzenetére
Ezek szerint én baromi szerencsés lehetek GTX 480-ról váltottam márciusban HD 7970-re. Azóta is teljes megelégedéssel használom, driver gondom eddig nagyon kevés volt.
Néhány emlékezetesebb probléma amibe belefutottam: BAC DX11 alatt, GTA4 lassúság, BF3 lassulása és ami nagy szívfájdalmam a mai napi a RAGE szaggatása, mostanában pedig az AC3
Mondjuk azt is látni kell hogy ezek nem éppen a legjobban megírt programokAnnó nyáron GTX680-nal a BAC, GTA4 szintén nem ment jól egyedül abban volt akkor jobb, hogy pengén ment rajta a BF valamint szaggatás mentes volt a RAGE.
A BF3 azóta ki lett javitva, a vörös oldalon is jól megy, a RAGE viszont még mindíg sz@r[ Szerkesztve ]
-
SVLaller
senior tag
válasz laca000 #12797 üzenetére
Már az is baj, ha egy játék jól megy az AMD-n? Vagy csak ócsárolni lehet, mert egy NV-s játékban jobb az NV kártya? Nem vagyok AMD fan ez az első AMD kártyám de teljesen elégedett vagyok vele, mondjuk nem is játszok sok játékkal. Komolyan vicc, hogy úgy kell kártyát venni hogy milyen játékkal akarok játszani
mindenki jó valamire, ha másnak nem elrettentő példának :-)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SzlobiG #12787 üzenetére
Én nem tudom, hogy milyen trükközésre kell figyelni, de se nekem, se a tesztekben nem kell semmit állítani. Telepít és megy. Soha semmi gondunk nem volt ezzel kapcsolatban.
A Radeonok jóval jobban bírják az MSAA-t a Hitmanban. Radeon HD 7970-en még simán játszható, HD 7950-nel is. GTX 680 körül rezeg a léc, de még rá lehet mondani, ahogy a HD 7870-re is. Ez alá már tényleg kevés. Emellett nyilván számít, mert a post-porcess AA-k nem tökéletesek. Az FXAA-nak például az a nyűgje, hogy a 45 fok közeli szögben álló éleket egyszerűen nem tudja leszűrni. Az MLAA ebből a szempontból a rendszer fordítottja. Az a függőlegeshez és a vízszinteshez közeli élekkel nem tud mit kezdeni. Az MSAA mindkettőre jó, nem véletlen, hogy több játék is ennél maradt, vagy egy post-process AA mellé még használ MSAA-t.
(#12790) haddent: A multithread renderingre gondolsz DX11 alatt? Azt nem tudom, hogy ki írta, de marhaság, mert az AC3 nem támogatja. Jelenleg csak a Civ5 támogatja, de az AMD is tartalmaz rá egy specifikus módot. Másképp nem lenne esélye a Radeonnak megverni az árban hozzá mérhető GeForce-ot, márpedig megveri. Nézd meg az Intel HD Graphics 4000-et és a Radeon HD 7660D-t. A Civ 5-ben a Radeon 4x gyorsabb. Ez nem a hardver közötti különbség. Az jóval kisebb. Az eltérés abból ered, hogy a Catalystben is van multithread optimalizálás csak nincs általánosan engedélyezve. Azokban a játékokban viszont működik, amelyek kihasználják. Jelen esetben ugye csak a Civ 5, de a Far Cry 3 is támogatni fogja. A többi játék ezt a módot szimplán nem támogatja. Itt az okokba talán nem éri meg belemenni, mert bonyolult. Elég annyi, hogy nem minden szempontból előny. Van ahol az, és van ahol nem. Ezt a fejlesztőnek el kell döntenie, és eszerint támogatni, vagy esetleg tiltani.
(#12791) coonee: Nem tudom mi az ami kikészít, de eddig semmi példát nem tudtunk erre találni. A tesztekben senki sem számol be hibákról. Alapvetően mi sem látjuk a gondokat. Minden tesztelő vérbeli ATI user, hogy ezekről nem számol be?
Nem tudom, hogy mennyire szarják le. Igazából abból, hogy jelentősen növelték a játékfejlesztők támogatására szánt büdzsét szerintem pont, hogy most veszik igazán komolyan. Az amikor az AAA játékok 90%-a Gaming Evolved eléggé fura azt mondani, hogy leszarják. Alapvetően nem titok. Elárulom, hogy mi az, ami jövőre Gaming Evolved és ismertebb:
Fejlesztő oldaláról: BioShock Infinite, Tomb Raider, Total War: ROME 2, Company of Heroes 2, Carmageddon: Reincarnation, Grid 2,
Kiadó oldaláról: Aliens: Colonial Marines, Crysis 3, Dead Space 3
Nekem ebből teljesen más jön le. Majdnem az összes nagyobb bejelentett AAA cím. És ez nem az összes, de a többi az nagyobb titok.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
félisten
válasz sinya85 #12800 üzenetére
akkor mértnem tud az ati physx-et számolni a cpu helyett?
Mert nV only...vagy a physx és a fizika nem ugyan az?
Nem,nem ugyanaz...★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest