Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peti78
őstag
Változás, negatívba.
Ma reggel nem indult az autóóóóm! a Checking szépen lement, visítani persze volt pofája, hogy az övet kapcsoljam be, de ráforgatni már lusta volt. Akkora csend, hogy ilyet 90-nél sem hallok. Tegnap vagy tegnapelőtt csinált hasonlót, de akkor indításgátló üzenet azért jött. A pótkulccsal indult, majd később a használatban lévővel is. Ma már semmivel. Üzenet sincs. -
tibor.sz
tag
válasz
kelekyle #8598 üzenetére
A Liqui Molyt nagyon dícsérik, én még nem használtam, mondjuk nem is olcsó. Az Eneos meg japán olaj, szerintem túl nagy gond azzal sem lehet, de én még azt sem használtam. Biztos vannak itt olyanok, akik használták már egyiket vagy másikat. Én Castrolt használok az autómba, jó áron meg tudtam venni, így nem nézegettem másfelé.
-
tibor.sz
tag
válasz
kelekyle #8595 üzenetére
A gyári előírásban szereplő specifikációknak mindenképpen feleljen meg. Az A3/B3 és az A5/B5 az olajdoki szerint gyakorlatilag tök ugyanaz, de a C3 már teljesen más, tehát erre mindenképp figyelj oda.
A Castrol márkához szerintem nem feltétlenül kell ragaszkodnod (főleg ha nem találsz olyat, amilyen kell), vannak még más kiváló olajok is, amiket elkerültek a hamisítási botrányok is. A VOLVO a Castrolt ajánlja, de ez inkább csak ajánlás. Szerintem.
-
-
kelekyle
őstag
Sziasztok! BUÉK kedves márkatársak.
Dilemmában vagyok, motorolajat vennék (S60 B5244S2 '03)
a gyári ajánlás szerint Castrol EDGE 5W-40 A3/B4 (eddig is ez volt és a magyar Castrol oldal szerint is ez a tuti)
Viszont több helyen nincs, ahol szoktam vásárolni, Castrol mintaboltban is csak a C3.Egyéb érdekesség a Castrol hivatalos olajválasztója ezt az olajat dobja ki:
Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4 (ez sem C3)Szóval milyen olajat vegyek az autómba, ti mit nyomnátok bele ?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #8593 üzenetére
Azt próbáld még megszokni, hogy rajta/nagyon közel tartsd a támlához a fejed, az lenne a "normál" helyzet. Új S60 is ilyen, ha az megnyugtat
-
BigBlackDog
veterán
válasz
FeRRaR1 #8592 üzenetére
Még csak három hete használom és az ülés 80-90 %-át már belőttem kényelmesre!
A Hondánál kellett 3 hónap, mire meglett a végleges pozíció.
Egyébként ilyen szempontból nekem is jobban tetszik a Volvo fix fejtámlája, mivel ennél hiába döntöm hátra a fejem, előre is látok rendesen, illetve a tükrök nézőpontja sem mászik el.
(#8591) molnarpeter: Párnázni nem akarok, mert az ülésfűtésnek megszűnne az értelme akkor. Meg aztán balesetnél sem tudom, hogy mennyivel lenne másabb a végeredmény. Inkább játszadozok még a háttámla döntéssel kicsit.
-
FeRRaR1
őstag
Ne csináljátok, ilyet még nem hallottam
Komolyan a Volvo ülések a legkényelmesebbek között vannak. Nekem pont hogy tetszik a fix fejtámla kialakítás, mert amennyiben neki döntöm és pihentetem a nyakamat egy hosszú úton, akkor is megerőltetés nélkül az úton tudom tartani a szememet, még a többi márkánál általában a napellenzőre esik a tekintetem ha hátra döntöm a fejem, vagy ha nem is annyira magasra, de mindenképpen kényelmetlen a szememet az útra szegezni. Nem mellesleg jóval biztosságosabb is. Én eddig csak az előnyeivel találkoztam, vagy akivel beszéltem ők is hasonlóan vélekedtek, nem is sejtettem, hogy valakinél ez negatívum lehet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #8590 üzenetére
Visszacsapódás ellen direkt ilyen sajna. Teljes háttámla méretű vékony párnát próbálj meg esetleg, vagy ha kivehető a fejtámla, azt cserélni sima fajtára (amennyiben létezett ilyen
)
-
válasz
BigBlackDog #8588 üzenetére
C30-ban egyáltalán nem lehet állítani a fejtámlán, hosszabb út után kiszállásnál olyan érzés, mintha egy kést forgatnának meg a gerincemben a nyak alsó részén, de már hozzászoktam..
-
BigBlackDog
veterán
Két-három hétnyi próbálkozás után bekérdezek, hátha volt már másnak is hasonló problémája "S60 fejtámasz" témában. Nagyjából mostanra sikerült már úgy beállítanom az ülés-deréktámasz-kormány hármast, hogy kényelmesnek érzem, rendesen kilátok, az öv felső éle sem csiklandozza a nyakam és deréktáji fájdalmak sincsenek. Viszont a fejtámasszal van némi problémám. Alapvetően sincs annyira jó állapotban a nyakam (egész napos ülőmunka), de 10-15 perc vezetés után már teljesen elgémberedettnek, beálltnak érzem, és folyamatosan fáj. Legszívesebben hátradönteném, csak alig tudom, mivel eléggé előrenyúlik a fejtámasz (ha jól gondolom, a WHIPS miatt ilyen a kialakítása). Előző kocsiban (UFO Civic) nem volt ilyen gondom, hosszabb vezetésnél tudtam pihentetni és nem is éreztem soha, hogy így beállt volna.
Másnak nem volt hasonló gondja? Esetleg van valami ötlet, hogy még mit lenne érdemes kipróbálnom?
-
ttower
aktív tag
Nekem a kulcsokban eltört a rugó és ha nem egyenes állásban van a kulcs hanem kb derékszög, akkor néha bedobja az indítás gátolva feliratot. Kulcs kihúz, kiegyenesít, vissza és megy pöccre. Nem mondom hogy tudományosan ellenőriztem a szöget és a rádiójeleket, de egyenes kulcs nekem eddig mindig megoldotta
-
Peti78
őstag
válasz
BigBlackDog #8585 üzenetére
Május óta van nálam, azóta nem volt szétszedve, ez tuti. Hogy elcsúszott-e? Lehet. Mindenesetre bármi történt vele, megjavult. Most Hordozhatom mindkét kulcsot magammal
Ami azt illeti, nem tudom, lehet-e ennek más oka, ami nem a kulcsban, hanem az autóban keresendő.
-
Peti78
őstag
válasz
BigBlackDog #8583 üzenetére
Ezt én is így tudom, de mivel a másik kulcs simán működött, majd később az elsőre nem működő is, ezért gondoltam az elemre.
-
Peti78
őstag
Jó reggelt!
Újévi első munkanapon induláskor indításgátló hibával nem akart indulni az autó.Felmentem a pótkulcsért, simán elindult. A munkahelyemre megérkezve kivettem a pótkulcsot, és a napi használatban lévővel is indult azonnal. Haldokolna az elem, vagy más bugja lehet? -
Rivaul
addikt
Buék! Kevesebbet kelljen idén költenetek a vasra, hogy ami marad mehessen üzemanyagra.
-
pistike1980
újonc
Nagyon boldog egészségben, sikerekben szeretetben gazdag új évet kívánok mindenkinek !
-
FeRRaR1
őstag
válasz
r.levente75 #8578 üzenetére
Boldog új évet, és sok problémamentes kilométert mindenkinek
-
r.levente75
addikt
BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!
-
pistike1980
újonc
válasz
molnarpeter #8576 üzenetére
F9q 1.9 d
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
pistike1980 #8575 üzenetére
Melyik motor egyébként?
-
pistike1980
újonc
válasz
molnarpeter #8574 üzenetére
Legalább ez is fel lesz újítva !
Nekem ez az első rendes autóm , ez előtt volt egy öregebb skoda favoritom , ég és föld a kettő . De ha ez is meg lesz akkor remélem már nem lesz baja és újabb utakat tehetek meg vele ! -
molnarpeter
nagyúr
válasz
pistike1980 #8573 üzenetére
Így már valamelyest érthető. Ismert volt szakadás előtt a hosszbordás szett előző cseréjének időpontja, lett minden ilyesmiből új felrakva vételt követően?
-
pistike1980
újonc
válasz
molnarpeter #8572 üzenetére
Szia ! Általában nem szoktam gyorsan menni inkább óvatosabban haladok !
A hosszbordás sajnos bejutott a vezérlés alá is . A turbó egyik napról a másikra mondta fel a szolgálatot elég szomorú vagyok miatta mert nemrég volt szervizben ! -
molnarpeter
nagyúr
válasz
pistike1980 #8571 üzenetére
Nem értem a problémát, mindkét dolog kvázi kopó-fogyó, maximum a turbó élettartamát ki tudod tolni, ha ésszel használod.
-
pistike1980
újonc
Sziasztok ! Nemrég lettem eg 2001 es v40 tulaja eddig volt rajta hosszbordás szij vezérlés most a turbo döglött meg . Lehet hogy rossz dobozba nyultam ?
-
BigBlackDog
veterán
Én is így gondolom, csak biztonság kedvéért rákérdezek. Elsősorban a műszaki miatt (mintha Kresz szerint csak a gyárival azonos sebességindexű mehetne fel), bár az még 2 év múlva lesz csak esedékes. Gyárilag is V-vel jött, vagy W-vel szerelték vajon?
De szerintem nem fogok ezen fennakadni, szimpla V lesz és kész. Csak legalább tudjam az "igazat".
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8566 üzenetére
Az attól függ...az én gyári méretem pl. 225/45/R17.... A 205/55/R16 az biztosan jó gyári méret, sebességindexből pedig vedd azt, ami neked megfelel (91V valószínű több, mint elég).
-
TiberiusX
tag
válasz
belaazallat #8562 üzenetére
Sajnos nem működik, vagyis nem fogadja el a kódot (1255).
Szerintem rossz menübe tévedtem (EEPROM) és valamit elszúrtam.
Valakinek valami ötlet? Vagy milyen 2din-es utódot vegyek?Üdv.
-
haxxika
senior tag
válasz
BigBlackDog #8566 üzenetére
Az összsúlyhoz számold ki mekkora gumi fér bele. Talán így a legegyszerűbb. Sebességindexből pedig te tudod, hogy mennyire akarsz gyorsan menni
-
BigBlackDog
veterán
2007-es D5 S60-nak mi lehet a gyári, homológ gumimérete és egyéb paramétere? 205/55/R16 méret gondolom helyes, de 91V, vagy 91W (hivatalos műszakin mivel hajlandóak átengedni)?
(#8567) haxxika: Inkább a sebességindex a kérdéses számomra. Súlyindexnél meg a tengelyterhelés aránya is számít, így nem feltétlen lehet az önsúlyból kiszámolni.
-
Facebookos Volvo zárt csoportot ismeritek? Elég komoly társulat adás-vételre is. Hónapokig kerestem egy bontott alkatrészt, sehol nem találtam, pedig felkerestem az összes bontót, aki volvókkal is foglalkozik. A facebook csoportban pár nap alatt kaptam ajánlatot, a hirdetés feladásától számítva másfél héttel később a kezemben volt az alkatrész.
Ő az enyém:
-
TiberiusX
tag
válasz
belaazallat #8559 üzenetére
Holnap rápróbálok, hogy kiszerelem.
Van valami memóriája ami áram nélkül pár perc és felejt?Üdv.
-
haxxika
senior tag
Holnap meglesz a kiolvasás.
Bár furcsa, hogy úgy dobja a hibát, hogy kiírja a szokásos Motor Szerviz Szükséges feliratot, de középen a sárga háromszög nem világít. Teszteltem beszállásnál, ott szokás szerint világít a sárga amikor nyitva az ajtó, oldalt panelen nem világít a motor ikon. Tempomatot letiltja, de ennyi amit észreveszek a használatban. -
TiberiusX
tag
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a volvomban lévő rádió kódot kér, ez eddig nem is gond, mert meg van a gyári papírja amin rajta van, de nem fogadja el sajnos....
Mi lehet a gond?Előre is köszi.
Üdv.
-
jozsi021
újonc
ha még aktuális...
én egy v60 d2-t (1.6d) használok mind nap. Nem ez volt a cél, de az élet úgy hozta, hogy szinte csak városban használom (Pesten max 8-10 km). Eddig semmi gond nincs vele. Annyit igyekszem tenni az autóért, hogy a gyári 20e kms olajcsere periódust rövidítettem 10e-re.
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8552 üzenetére
Állófűtés tekintetében (ebben az esetben) kétféle dolog létezhet:
- Programozható és távirányítható verzió
- Nem programozható és távirányítható, hanem automatikusan bekapcsol hidegben, +4°C alattHa a motortérben ott a tábla, és ránézésre minden a helyén van, akkor működnie kell. Ha nem teszi, akkor valami baj van vele.
-
BigBlackDog
veterán
Ugyan már megvan két hete a vas, de akkor beköszönök ide is néhány képpel.
Ugyan "csak" Kinetic, de tűrhetően extrázott példány.
Lenne néhány kérdésem is.
Első körben az állófűtéssel kapcsolatban érdeklődök. Megvan az állófűtés matricája a gépháztető belsejében, továbbá a bal első sarok aljában látok egy kipufogót, ami gyanúim szerint az állófűtés kályhájához tartozik.Motorindítás (hidegindítás) után nem jön ki semmi belőle, nem melegszik, illetve elvileg nincs állófűtés sem a kocsiban. Ha jól tudom, egy egyszerű szoftveres butítás van csak. Vajon mennyi lehet egy állófűtés funkció engedélyeztetés? Csak márkaszerviz tud ilyet csinálni?
Több Volveren is láttam már az első kerekek mögött sárga hátterű, szarvasos matricát. Ennek van valami történelmi háttere (esetleg valami "Ferrari fricska" akar lenni)?
Utolsó kérdéskör pedig a váltóval kapcsolatos. Tegnap a bal első kerék felől benézve láttam némi olajzás nyomot a motortér alján és talán a váltó környékén (nem túl friss lehet, mert már porosodott azért). Menet közben, indulás után mikor !elsőre! beteszem egyesbe, kettesbe, hármasba hallok egy nagyon halk puffanás szerű hangot. De visszaváltásnál nincs, illetve akkor sem tapasztalom, ha kiveszem egyesből/kettesből, majd visszateszem ismét egyesbe/kettesbe. Váltó vajpuhán, kis erővel használható, mindig elsőre könnyen bemegy a megfelelő fokozatba, nem recseg, gázadásra, -elvételre nem mozog a váltókar. Lehet valami komolyabb, vagy akár természetes is lehet a jelenség (pl. a szinkronoknak van valami hangja)?
-
haxxika
senior tag
Na visszakaptam az S60-at, amíg odavolt édesanyámnál 2000km alatt semmi nem jött elő. Előbb mikor megérkeztem barátnőmékhez, az utolsó 200m-en kaptam egy check engine-t (mentem ma vele eddig 60km-t már pesten). Újraindítom, megint fél óra út, de nem jött elő semmi, pedig próbáltam picit meghúzatni is.
Diagra rakva ki tudom szedni a memóriából, hogy volt esemény? Vagy a diag csak az aktuális állapotot látja?
A motortérben a szervoolaj környékén volt nedves nagyon, valszeg picit túl van töltve, és kilöttyent. Lehet erre érzékeny a számítógép?
Köszi a választ. -
-
Rivaul
addikt
válasz
r.levente75 #8543 üzenetére
Nem. Gömbfejek koppannak. Ha a külső csuklód kotlott meg akkor kormányt valamelyik irányba kitekerve gázadásra ropogó hangot hallasz, ha a belsőd akkor nagyrészt hangtalan de ráz erőltetésre az egész autó és suhoghat is. A kerékcsapágy búgással figyelmeztet. Féltengely legtöbbször harang szakadás miatt hibásodik meg mert elmegy a kenés és a bekerülő retek megeszi, ez szemmel jól látható mert minden tiszta grafitzsír a környékén. Ezek közül semmit nem lehet ragasztani, legalább is én el nem tudom képzelni.
-
r.levente75
addikt
-
Rivaul
addikt
válasz
r.levente75 #8541 üzenetére
Azért megkérdezném egy féltengelyen mi az anyámat akarnak ragasztani és mivel? Ha féltengely kell írj és mutatom hol találsz "emberi" áron.
-
r.levente75
addikt
2007-es s40 jobb első keréktől jön egy kis zörgő hang. Idestova 5 éve megvan a jelenség. Szakszervíz szerint, most kérdeztem meg, valami a kerékagyben vagy tengelyben van ami kilazult, megpróbhatják visszaragasztani, igen nem írtam el, ha nem segít féltengely csere.
Csak indulásnál hallani kis sebesség enyhe emelkedő előre hátra sakkozásnál, síma uton, ha beállok valahová. -
FeRRaR1
őstag
válasz
BigBlackDog #8536 üzenetére
Az sem tegnap volt, 4-5 éve kerestem az S80 D5-be, Osram Nightbreaker Unlimited volt a H7 tompított, és Philipset találtam H9-et, nem volt emelt fényerejű, de olyan szép volt vele a jól beállított refi, hogy szebbet nem is kívánhattam volna.
& Peti78
[link] Ezzel biztos megpróbálkoznék, sokat használtam én is a korábbi autóimnál, a mostaniaknál csak a motortér elején / szélén.
Nem újra, de a meglévő mögé, közé, vagy ahova lehetséges. Ajtóra vagy magára a kasztnira.
-
Peti78
őstag
válasz
BigBlackDog #8536 üzenetére
Akkor nem érdemes újrakéderezni
Szomorú, hogy azért mégiscsak egy gyorsabb, hosszabb távú utakra tervezett autónál ilyen bakit elkövetnek.
-
-
ffodi
veterán
válasz
BigBlackDog #8536 üzenetére
Épp a múltkor cseréltem xenont és távolságit. H9-ből egyetlen egy típust találtam, ami jobb, mint a megszokott classic izzók: OSRAM CoolBlue Boost (75W!). Mivel egy kicsit kékes, így hivatalosan nem rakhatnád be, de mivel a Xenon is az, így nem feltűnő.
-
BigBlackDog
veterán
S60-hoz távolságiba milyen izzót érdemes venni? Ha jól látom H9 van benne és ahogy nézem, eléggé ritka az ilyen izzó. Emelt fényerejű, ismertebb típusokból nem is látok ilyen foglalattal.
Mondjuk érdekes ez a 2005-ös facelift az S60-nál. Megváltozott az ablaktörlő felfogatása is (a szokásos "kampós" helyett eléggé egyedi lett) és ahogy látom a távolsági foglalata is ekkor változott H7-ről H9-re.
Korábban FeRRaR1 keresett ilyet, kérdés, hogy talált-e normálisat?
(#8535) 6120: B oszlop tetejétől én is hallok egy kis szélzajt 120 felett, de nálam nem fütyül, csak "susog". Állítólag utasoldalon is ilyen, sőt tesztben is olvastam erről.
-
TiberiusX
tag
Sziasztok!
Van egy 2004-es Volvo S40 1.9D autóm és kiégett benne az A/C modulnál az izzó.
Hol tudnák ilyet beszerezni?
[link]Bárdiba sajnos nem volt, amit linkeltem oldalt ott meg nem elérhető sajnos.
Üdv: Tibi
-
válasz
BigBlackDog #8531 üzenetére
2 szett Bosoko után váltottam Boschra, ezután csak ezt veszem. Semmi nyikorgás kevés víznél, teljesen néma működés, eddig tartósabbnak is tűnik.
-
r.levente75
addikt
válasz
BigBlackDog #8531 üzenetére
Boschra egy szavazat.
-
BigBlackDog
veterán
Ablaktörlő lapátból ki mit javasol (S60-ra)? Csak a gyári a használható, vagy más, magasabb áru márkák (pl. Bosch) is szóba jöhetnek? Esetleg egy olcsó Bosoko is tökéletes?
-
Peti78
őstag
Üdv.
Teljes kéderezést csinált/csináltatott már valaki? MIlyen hatással van a menetzajra? Hol lehet/érdemes beszerezni a kédergumit 2001-es S60-hoz? Melyik autós szakma foglalkozik ezzel?A teljes kéderezés anyagára + munkadíja mennyi lehet?
Köszönöm
-
#03969024
törölt tag
válasz
BigBlackDog #8523 üzenetére
No, csak Volvos lettél? Fényképek?
-
belaazallat
addikt
válasz
FeRRaR1 #8521 üzenetére
Nem kell egyenes fal, itthon ingyenesen megnézik, és ha kell állítanak rajta. Országos akció van péntekig. [link]
Én kedden voltam a helyi(Kaposvár) Magyar Auto Klub szervizében, nekem ingyen be is állították műszerrel.
Mellesleg emelt fényű Osram nem tudom mit vettem, két éve akciósan, féláron, volt a pár H7-es izzó 5800Ft, azóta nem volt problémám a világítással.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
FeRRaR1 #8521 üzenetére
Megnyugtató. Esetleg a kuplungpedál nyiszorgásával/sercegésével kapcsolatban van valami tipp, hogy mitől lehet?
Lehetséges, hogy triviális a válasz és én vagyok fáradt csak, de az természetes, hogy a csomagtér ajtóját csak akkor tudom kinyitni, ha a távnyitón megnyomom a csomagtér nyitó gombot (vagy nyitom a központi zárat)? Belül nincs egy erre szolgáló nyitó gomb?
Tegnap járó motor mellett akartam nyitni, de nem nyílt, csak, ha a kulcsról nyitotta manuálisan.
-
FeRRaR1
őstag
Arra hogy halogén vagy Xenon izzós e gyárilag. Amennyiben barázdált üveges, gondolom halogén, nekem legalább is az volt, akkor amit tehetsz, osram nightbreaker izzót bele, ami emelt fényerejű, de teljesen legális. Illetve egyik este elgurulnák egy vízszintes helyre ahol van egy szép egyenes fal, és beállítanám rendesen, nekem ez nagyon sokat segített anno V70-en.
Rivaul
Jó lesz ez, mi magunk féltetőben és vagy favázasban gondolkozunk, de nem állna meg 1 misi alatt...
BigBlackDog
Nagy valószínűséggel minden rendben van.
-
#17347328
törölt tag
Sziasztok,
Nem volna valakinek egy régi S40T4-es (1998) műszerfal hátsójáról egy jó minőségű képe?
Elég gyenge a megvilágítása, ki szeretném cserélni valami LED-es megoldásra, de jó lenne látni, megoldható-e.
Szétszedni addig nem szeretném feleslegesen.
A képen lévő készülékről lenne szó. -
BigBlackDog
veterán
válasz
BigBlackDog #8494 üzenetére
Úgy tűnik, hogy megoldódott a probléma, köszönöm mindenkinek a segítséget!
Végül a linkelt Exide lett a kiválasztott. És igen, nem 175 mm-es kell, hanem befér oda a 190 mm magas és 353 mm hosszú akkumulátor is.
Tapasztalatok;
- Rohadt nehéz ez az Exide.
- A gyári Volvo még nehezebb.
- A gyári akkumulátornál 12.12 Voltot mértem.
- Az újnál 12,86 Voltot mértek a boltban, járó motor mellett pedig 14.36-14.39 Volt között ingadozott a feszültség. Jól gondolom ez alapján, hogy a feszültségszabályozó és a generátor is rendben kell legyen?
- Természetesen a gyári elgondolás megvalósítása szinte lehetetlen az akksi kiemelésével kapcsolatban, így a pótkerék kivételével nyertem némi helyet. Így már gyerekjáték volt a csere.Beszerelés után pöcc-röff és már dorombolt is az öthengeres gépcsoda.
Egyedül csak az időt felejtette el, se a rádióval, se a riasztóval nem volt gond.
Mai kérdésem az lenne, hogy mit jelent, ha a kuplungpedál benyomásakor halk, sistergő, "ciripelő" hangot hallok? Kicsit visszaengedésnél is mintha ragadna egy nagyon picit egy ponton, de egyáltalán nem zavaró. Előfordulhat, hogy a "Kuplungpedál visszahúzó rugó" nevű típushiba van kialakulófélben?
-
aneda
senior tag
válasz
BigBlackDog #8503 üzenetére
A 2002-es V70-be 190mm magas való!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #8508 üzenetére
Nézd végig +-5 vagy akár 10 Ah méreteket egyesével, overkill a gyári, és hiába eredeti, de nem első szerelés, lehet nem is ugyanaz. A legtöbbet az számít, hogy soha ne merüljön le, emiatt praktikus lehet a nagyobb. Kicsit overrated is a gyári, mert új autóban a generátor és önindító is új, amiket semmilyen akku nem fog jobbá tenni, ha fáradnak.
-
tikshow
addikt
válasz
belaazallat #8488 üzenetére
Köszi!
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
2001-es s60 T5-ben szeretnék izzót cserélni. Jó lenne kicsit többet látni, (sokkal többet) mint a mostanival. Jelenleg mezei van benne. Az első elvárást mát leírtam.A következő, hogy ne piszkáljon miatta a rendőr, a műszakin se legyen probléma, és lehetőség szerint a szembejövőket se vakítsa el. Magyarországon (Debrecenben ) beszerezhető legyen.
Mit ajánlotok?u.i.: Az első ködlámpákba is kellene valami.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
BigBlackDog #8508 üzenetére
Azért egy Bosch S5-el vesd össze árban, fateréknél van egy hibátlan 6-7 éves, ma napig pöccre indul, neki és nekem is van még összesen három, gondunk azóta soha nem volt.
Egyiket még az első S80-amba vettem, onnan ment a V70-be, onnét pedig a mostani S80 V8-ba.
-
haxxika
senior tag
válasz
BigBlackDog #8508 üzenetére
Tudom, 2002-es S60-al járok, nekem is hátul kell keresni
Párszor le kellett vennem már a sarut, amikor a hűtőventilátor ment folyamatosan valamiért.
-
-
haxxika
senior tag
válasz
BigBlackDog #8505 üzenetére
Ha jön ma a szomszédom, akkor megkérem hogy mutassa már meg a motorteret és lemérem neked. 2005-ös S60ja van, már a faceliftes verzió. Reméljük a gyári van benne neki.
-
válasz
BigBlackDog #8505 üzenetére
Igen, elöl van a C30-ban.
Mennyibe kerülne a gyári akksi bele? Mert mondjuk ha 50 ezer alatt van, akkor szerintem nem kérdés. -
BigBlackDog
veterán
válasz
xEon1337 #8504 üzenetére
Neked gondolom elől van az akkumulátor, igaz? Az első generációs S60-nál hátul van az akksi és csak a második generációnál került előre a motortérbe. Emiatt a 2gennél már csak 175 mm fér be a leírások alapján. Mindegy, lehet, hogy maradok a gyárinál, végül is 10 évig bírta a mostani is, ami azért szép eredmény véleményem szerint.
-
válasz
BigBlackDog #8503 üzenetére
Abban egyébként igazat kell adjak a márkaszerviznek, hogy a gyári a legjobb. Én 8 év után cseréltem le a gyárit, de a helyére került Exide Premium ha 4 évig húzza, akkor már örülhetek..
Méret szempontjából én is bizonytalan voltam, ugyan ez volt a szitu, hogy az ajánlás nem egyezett az általam mért méretekkel. Elgurultam Győrben az akkumulátor outlethez, ott a motorházfedelet felnyitva megmutattam a szakinak, hogy ide kellene beférnie a lehető legerősebb akksinak, aztán már hozta is.
Nekem is 190 mm magas akksit hozott előzetesen a netes ajánlás (EA 640), de csak a 175 mm magas fér be (EA 722) úgy, hogy a leszorítót és a fedelet is vissza lehessen rakni!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
BigBlackDog #8501 üzenetére
Márkaszervizt felhívva jött a szokásos hozzáállás; csak a gyári a jó, az fogja legtovább bírni. Ja és a méretről fogalmuk sincs, mert az nincs az adatbázisban és nem is mérték le.
Szóval kérdés, hogy egy 2007-es S60-ba befér-e rendesen a 190 mm magas akkumulátor, vagy csak a 175 mm. Mindenhol 190 mm magasat ajánl hozzá a kereső, de a helyén lemérve csak ~175 mm magasság jött ki (és a lefogató miatt félek, hogy nem is férne be magasabb).
-
aneda
senior tag
válasz
BigBlackDog #8501 üzenetére
Engem évekig szoptatott a félig rossz feszültség szabályzó...
13,7V környékén volt a töltő feszültség, de álló helyzetben mindig hamar lemerült az akku. Megmérték Bosch töltő feszültség teszterrel, az is azt mondta hogy minden rendben. Ha nap mint nap használtam az autót, nem rádióztam álló helyzetben fél órákat, sosem volt gond. Már a harmadik akksit cseréltem, és eltelt 4 év, mikor végleg elpukkant a feszültség szabályzó.
Annak cseréje után mindjárt lett 14,4V töltő feszültség, bármilyen fogyasztó is került rá, és soha többet nem merült le az akksi semmilyen körülmények között.
Csak azt sajnálom, hogy a gyári Volvo akksi ment a kukába, szerintem nem volt annak semmi baja, ahogy a többinek sem...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 32GB RAM 1TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- DELL Precision 7730 i5-8400H Quadro P3200 32GB 1000GB FHD 17 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest