Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen videókártyát?
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- TCL LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen processzort vegyek?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
félisten
Télen nem feltétlen szereti az ember a vizes, hideg, csúszós úton az 500 LE-t használni. Legalábbis én már ilyen időben is vissza veszek a lendületből. De próbálkoztam már vele és nem okozott gondot, hogy levigye a nyomatékot a talajra. Nem volt még olyan a két autóval a közel 60 000 km alatt, hogy azt mondtam volna, hogy nekem kell inkébb a téli gumi. TEszteket nézz, mert a CC2 már kicsit öreg lett, behozta és sok adatban túl is teljesíti pl. a Goodyear.
Éves szinten meg lehet spórolni 60 000 Ft-ot a cserével és még 30 000 Ft-ot a letárolással, ha nem tudod otthon tárolni. Nekem 5000 Ft-ért cserélik a 4-et és ingyen tárolják, de én mondjuk autós cégnél dolgozom, tehát ez nem evidens.sharp4: nincs olyan lassulás rek. esetén, hogy azt a gumin érezd. Ha lepadlózom esős időben az 500 LE-s AWD LR-t, akkor sem kapar el, szóval bőven le tudja vinni a talajra az erőt a 4 évszakos.
-
Kapanyél
őstag
Majd' minden tesztben a négyévszakosak teljesítenek jobban a téligumiknál. A nagy hóban jobbak csak. Minden másban a téli durván elvérzik, sokszor még egy nyári is jobban teljesít az 5 fokos teszteken.
Én a 18-ason Michelin CC2-t, a 20-ason Eagle F1-et használok, az esőben is jó és csendes is. -
WiZARD
addikt
Én meggyőzni senkit se akarok.
Az én érveim magamnak:
-úgyse találom el mikor kell cserélni, nyárival jön még a hideg, télivel jön a hirtelen meleg, átmeneti/zavaros időszakban abban hiszek hogy jobb a 4 évszakos.
-tökéletes gumi úgysincs, mindegyik kompromisszum - nedves/száraz/kopás/hang/ár
-hó nincs/minimális
-több hely a garázsbanDe ha a nyári gumi által nyújtott plusz tapadásból/biztonságból nem akarnék engedni akkor is hamarabb vennék 4évszakos+nyári szettet, mint téli+nyári.
-
sharp4
őstag
Nem járunk sokat a hegyekbe. Én is elgondolkodtam a 4 évszakoson, viszont a 498 LE-t én is szeretem néha kihasználni. Csak emiatt kérdeztem, hogy milyen téli gumit érdemes. Akkor keresek akciós prémium téli gumit. Ha gondoljátok próbáljatok meggyőzni a 4 évszakos gumi előnyeivel.
-
h1mpi
félisten
Én a részletekre figyelnék inkább. Pl. arra, hogy milyen hangos, hogy tapad szárazon és nedves úton. A havas út miatti extra tapadás gyakorlatilag szinte felesleges (nekem), mert alig van pár napot hó itthon.
Ha Te folyamatosan játsz a hegyekbe, akkor persze ott meg az a legfontosabb infó.
Én évek óta 4 évszakos Michelin CC2-est használok egész évben a M3 RWD-re és az Y LR-re. Az acc boost 514 LE-je miatt télen CC2-t használom, nyáron viszont visszateszem a nyári Michelin Pilot Sportot. Szeretem azért kihasználni a gyorsulását
Eddig sosem éreztem hiányát a téli guminak, de az esetek 99%-ban meg sokkal jobban viselkedik száraz, nedves úton, mint a téligumi. Ja és 30 000 km alatt most lett 50%-os a CC2. -
WiZARD
addikt
Prémium márkákkal nem nagyon lőhetsz mellé, egymást előzik a teszteken attól függően ki és hogyan tesztel/értékel.
Michelin, GoodYear, Continental, Bridgestone, Pirelli...Én elengedtem hogy "elektromos autóra való", újabb fejlesztések már mind figyelembe veszik ezt, szerintem nem több mint marketing szöveg.
Bár nem értem mi az a nagy extra ami elektromos autónál elvárás, füstösnél nem számít. Hang? Fogyasztás? Kopás? Tapadás? Mégis melyik ami ne számítana hajtástól függetlenül?2 évig Continental TS870P volt, aztán tavaly télen az egyetlen havas napon az utcánk végi emelkedővel már gondjaim akadtak. Nyári úgyis elkopott, úgyhogy cseréltem 4 évszakosra, sokkal rosszabb az se lehet, de ha mégis akkor majd évente 1-2 nap itthon maradok (amúgy se megyek minden nap). Viszont lett csomó szabad hely a garázsban
-
sharp4
őstag
Téli gumit vennék 235/45 R18 méretben. Létezik ebből a méretből elektromos autóra való? Vagy csak nézzek valamit? Ki mit ajánlana?
-
#48584626
törölt tag
Alacsonyabb embereknek lehet hogy elegendő, nem tudom. Én alig fértem el magamra állított első ülés mögött, és a hátsó ülésen beleért a tetőbe a fejem + felhúzott lábakkal ül hátul az ember. Elöl elmegy.
Engem meglepett milyen kicsi belül, mert addig mindenhol azt olvastam hogy milyen szuper nagy... -
sharp4
őstag
válasz
#48584626 #779 üzenetére
Volvo V60 PHEV-ből ültünk át M3-ba. 8 hónapos, 11 éves gyerekekkel. Babakocsival, utazóággyal is jól pakolható az autó, és egyáltalán nem kicsi. A csomagtartó nyílás valóban kicsi, de a nagy babakocsis korszak jövőre megszűnik, helyére egy kompaktabb fog jönni. A Volvohoz képest a pakolóterek nagyobbak, viszont a hátsó üléssor szükebb. Tekintettel arra, hogy nem vagyok se magasak, se kövérek, így nekünk teljesen megfelelő a méret.
-
chaosmonger
tag
Nálam az Y szóba se került, nekem nem jön be a formája, számomra túl puffancs. Pedig amikor elkezdtem intézni a beszerzést akkor még a HL volt a drágább, csak pont mázlim volt, akkor volt az első 800 ezres leárazás.
Egyébként elképesztően nagy a HL csomagtere is, nyaraláskor 4 repülős bőröndöt berakva a mélyére, előttük még kis túlzással annyi hely maradt mint a régi autómban a teljes csomagtér.
A nyílás az valóban szűkös, ezért kértem hozzá vonóhorgot, ha valami nagyobbat kell szállítani akkor majd bérelek utánfutót.
A beltér is elegendő nekem (187 vagyok), valójában a legkényelmesebb autóm ami valaha volt. (oké SUV-om nem volt soha, remélem nem is lesz) -
válasz
#48584626 #779 üzenetére
Aki nem fér el benne, annak "tényleg" kicsi, akinek meg elég, annak nem az. Ugyanezt írtam én is, csak nem általánosítok, mert ez a "tényleg" dolog csak az adott egyén igényeire igaz. Nekem 184cm-el, 1db 11 éves gyerekkel tökéletes, az első autóm amibe nem tolom hátra az ülést koppanásig (elbaszott hosszú pipaszár lábaim vannak), szóval elől sem mondanám passzentosnak, pedig ezzel aztán szoktak lenni gondjaim.
Amúgy az is nyilvánvaló, hogy egy sedan soha nem lesz olyan tágas érzetre mint egy suv (jellegű) autó, ezzel nincs mit tenni, lapos, ilyen. Viszont én meg a suv-okkal nem tudok kibékülni, az autó nekem a sedan. Ettől eltérek ha szükséges, mert úgy hozza az élet (pl. babakocsis korszak a gyereknél), ha pedig nem kell, akkor örömmel veszem a sedant, pláne ha jobb/újabb modellről van szó.
@h1mpi: tényleg, a védővám sztorinál nyáron ráemeltek, de a lényeg, hogy már előtte is olcsóbb volt mint az Y, és utána is az volt, igaz csak 200eFt-vel.
-
-
De hát már egy jó ideje drágább az Y. Valamikor tavasszal cserélték meg az árakat. Most egyébként 600eFt-t engedtek a HL árából ettől függetlenül, és ja, biztosan azért mert meg kell tolni kicsit.
Egyébként amíg ilyen kicsi volt az eltérés ( a mai napig 500-600eF csak), persze, hogy nem fogy a HL, sok esetben akkor is győz a pszichológia, ha valakinek nincs is szüksége a nagyobb autóra, egyszerűen azt látja, hogy "több" autót kap szinte ugyanannyiért (áprilisig ráadásul olcsóbban). Ezt magamon is éreztem, rendesen napokig pörögtem rajta, hogy úristen, abba azért beférnek olyan dolgok amiket amúgy soha nem viszek, de BEFÉRNEK, és még olcsóbb is!). Pedig sokkal jobban tetszett a HL, aztán próbáltam tudatos maradni és azt választani ami tetszik, jobban felszerelt, szebb belül, stb... , nem azt amit köbméter alapján diktál a matek
Amúgy ez a szalonban is érezhető volt akkoriban, többször is bementem tesztvezetni, nézelődni. A kiállított Y-ra sor volt, a HL kürül meg alig lézengtek, és egy Y tesztvezetésre is 1-2 napot kellett várni, HL-t meg az utcáról beesve lehetett vinni. Bóklászás közben főleg a feleségektől hallottam egyébként, hogy nyomják apát, hogy a másikra rá se nézzen, mert az kicsi
Amúgy nyilván sok esetben ennek van valós alapja igény oldalon, és ha valakinek kell az a méret, akkor nincs mit tenni, de sok esetben meg tényleg csak a pszichológia dolgozik.
@Tiédetis: 17.2mFt volt eddig az RWD M3.
-
Tiédetis
senior tag
mennyi volt?
-
h1mpi
félisten
A mai napon reggel minden a helyére került, 16,7M Ft lett a HL RWD. Így már megint az Y a drágább, hiába régebbi fejlesztés. Ebből is látszik, hogy nem úgy fogy a M3 HL, ahogy kellene.
-
h1mpi
félisten
Nekünk Mazda6 kombi—>Kodiaq—-> MY volt a sor.
Baba korban nem voltak, de a M3 esetén panaszkodtak a szélességre, az Y esetén mindenki elégedett hátul isazt hiszem 5 cm-el szélesebb az ülés hátul.
A M3 se kicsi, de az Y esetén, hogy felnyílik a hátsó ajtó mások a lehetőségek.
Pl. holnap is viszem az elektromos rollerem, ami majd 50 kg és elég nagy, az Y-ba simán befér, a M3-ba esélytelen lenne betenni. -
Madwe
nagyúr
Nekünk m3 majdnem szóba jött, 2 gyerek egyelőre még csak érkezőben
mármint up to 2
ami eltántorított minket az a babakocsi berakós yt videók
illetve azért gyerekülésbe pakolászni gyereket se tűnt annyira funnak, elég kicsi a nyílás s alacsonyan is van, az én derekam meg már nem olyan mint volt
nektek esetleg volt babával is tapasztalatotok az m3-al, vagy már gyerekülés feletti korban jött az m3?
mert pakolhatóságban nekünk valószínű m3 is elég lenne, s kinézetre, méretre, parkolhatóságra szimpatikusabb... de babához a jelenlegi mazda 6 kombi majd frissített model y ésszerűbbnek hat (igen, ez is alacsony, s nem, ezt se szeretné a derekam)
köszi! -
h1mpi
félisten
Ez oké, de hidd el, hogy a gyártási költség csökkenése és a vám, szállítás miatt lett olcsóbb ennyivel. Nem tudom mennyire emlékszel, de a nem HL M3 RWD is drágább volt, mint az Y 2023.01. hónapban, amikor én az Y-t vettem.
Ha esetleg nem is jól emlékszek, közel egy árban voltak, a barátom ezért vett Y-t a megrendelt M3 helyett. Én nem is gondolkoztam, nekem sokkal kényelmesebb az Y családi használatra. A M3 a feleségemnek jó, mert Ő nem pakol szinte semmit. -
Háát, ezzel én is vitatkoznék, az M3 HL eleve 17.8mFt-vel indult itthon, pedig helyből kínai gyártás volt, és nem gigapress. A berlini RWD Y eddig a pontig 20mFt volt. Tulképpen a HL megjelenésén kívül nem változott semmi, és akkor csapták le 3mFt-vel az árat, egyértelműen ügyelve rá, hogy a HL alatt legyen egy nem túl nagy, de azért szemmel látható összeggel. Azóta ezt a 600-800eFt-s különbözetet tologatják a két autó között, széljárás és a megrendelési számok függvényében.
Btw, nem 2023 januártól lett olcsóbb itthon, hanem 2024 januártól, amikor a HL-t lehetett rendelni. Illetve attól függ mire gondolsz, 2023-ban is volt egy nagy vágás, de májusban, és az volt az, ami Berlinhez köthető.
Annak amúgy nem szívesen lennék a helyében aki 2022-ben 24.5mFt-t adott egy RWD Y-ért
-
h1mpi
félisten
A M3-nak semmi köze az Y árazásához. Előtte nem sokkal indult be a berlini gyártás. Szerintem a Juniper Y is a M3 ára alatt marad. A Tesla szerintem fix nyerséget tesz a modellekre és egy Y ezek szerint olcsóbbra jön ki ide szállítva, mint a M3. Nem hinném, hogy sokkal drágább gyártani a HL M3-at, mint az előzőt. Közben meg az akku árak is csökkentek.
-
Eddig nem volt ilyen eltérés, a régi M3 és az Y megegyezett beltérben (a méreteket persze leszámítva, meg a keresztmerevítő nélküli üvegtetőt). A minőségi ugrást kizárólag a Highland hozta. A Juniper (vagy ahogy hívják majd, ez csak egy tavalyi munkanév volt) zárkóztatja majd fel az Y-t. Ezért is csökkentették az árát az Y-nak, bár az egy nagyobb autó, mégis lemaradásban van most.
-
Madwe
nagyúr
Sziasztok!
ma megnéztük a 3 highland s a jelenlegi y-t a szalonban.
a 3 anyaghasználata érezhetően sokkal jobb - leginkább döntően a hátsó ülések kényelme tűnt fel (nyilván nem a tágassága) a kérdésem az, hogy ez a különbség mindig jellemző volt a 3 javára, vagy ezt a highland hozta, s emiatt benne van hogy juniperrel az y is hasonló belső minőséggel, kényelemmel rendelkezik majd? Pl a highland változtatott a hátsó ülések kényelmén? (Azt hogy fűthető lett azt tudom)
köszi! -
Sziasztok!
gumi kérdésem lenne, hátha van tapasztalat.
235/35R20 a gyári, ennek a váltója a 245/35R20-is, vélhetően több lesz a fogyasztás picit, cserébe kevésbé sérülékeny a felni, illetve javul a tapadás meg a komfort. Mi van viszont ha tovább megyek 255/35R20-ra? Fb-on egy posztot láttam, aki ilyet vett/tett fel, elfér, nem ér bele semmibe, se elöl, se hátul.
Vélemények?
Méretváltó szerint a tűrési határon belül van. (+14)
Köszi! -
Rendeltem 8 db plugandplay-t végül, 4 ajtóba, 2 lábtér, 2 meg csomagtartó, aztán meglátom milyenek, kesztyűtartót ha havonta kinyitom, ott nem érdekel mennyi fény van. Gyárit meg elteszem, biztos ami tuti. Ilyen feliratosat biztos nem teszek.
Letisztult irányba haladok: [kép]
Rendszámtábla tartóra kell valamit kitalálnom még, ami levehető és kevés felületet takar el. (itt utólag szedtem le, de az íves front miatt szívás) -
-
dannyl
addikt
Igen. De nálunk nem működött ez a megoldás. A vége az lett, amit h1mpi mond, hogy az ő telóján is beléptem a fiókba (nem h1mpi-én, hanem az asszonyén
). Attól még lehet külön profilja természetesen, hiszen a telefont fogja felismerni. Tehát semmi hátránya nem lesz senkinek.
-
sharp4
őstag
Sziasztok!
Egy újabb kérdésem lenne. Az autó hozzárendelésre került a felhasználói fiókomhoz, azonban a feleségemnek is szeretnék vezetőt hozzáadni. Ezt hogy tudom megtenni? Meghívót küldtem neki, viszont az Ő nevére is szükséges regisztrálni, vagy az én fiókommal kell, hogy belépjen?
-
Model3 ajtókban alul a ledeket valaki cserélte fényerősebbre? Milyen foglalat van ott, vagy csak egybe lehet cserélni a lámpatestet?
Bent a lábtér esetén szintén ugyanez lenne a kérdés.
Van esetleg oldal ahol ilyen “robbantott” alkatrész/foglalat leírás van mint pl realoem a bmw-nél?
Köszi!
u.i: max egyet kiszedek ha nincs infó -
sharp4
őstag
Sziasztok!
SUC töltéssel kapcsolatban lenne kérdésem. Próbálom beállítani cégre (üzleti) számlázást, azonban az adószámot beírva nem fogadja el. Próbáltam már minden formában, kötőjelek nélkül is. Mit csinálok rosszul? Milyen módon tudok tovább lépni. Még annyi, hogy az autót nem rendelték hozzá a fiókomhoz, de folyamatban van.
Remélem tudtok segíteni.
-
mazsi
senior tag
Vagy nyomsz a határ után pár kilométerrel egy két gombos soft resetet - nálam ez szokott lenni a megoldás, de napon belül nem szeret 4-5 határon váltani, mert lefagy percekre.
Amúgy meg ez a javított verzió. Másfél-két éve még negyedóra kellett, mire észhez tért váltás után. -
jcage
tag
Faxa. Akkor a fenti wifi-s tippet tudom max próbálni, amúgy meg pingvinezés van
-
Ja, sajnos ezt nem tudod kapcsolgatni, mert b2b szerződései vannak a Teslanak egy vagy több szolgáltatóval, amibe te nem látsz bele. Itthon pl. nem is tudom melyiket használja, de közben holland szolgáltató IP-jét kapja (vagy nem, pár hete néztem pont, és akkor ilyen volt). Szóval eléggé blackbox ez, és vélhetően az egyedi megállapodások miatt közelében sincs semmilyen logikának vagy megoldásnak, amit mi végfelhasználóként ismerünk a mobilunkkal/szolgáltatónkal meg a roaminggal.
-
jcage
tag
Sziasztok,
Tippet kérnék, mert belefutottam egy kellemetlenségbe. Megvolt egy BUD-FRA-BUD, 23-as átlaggal. Viszont az eSIM-roaming-gal mintha lett volna valami, mert minden határváltás, illetve A/D-ben akár egyes tornyok között is sokszor nem talált hálózatot. Mondjuk ezt tapasztaltuk a telefonokon is, de ott legalább könnyebb megoldani. A kérdés, hogyan tudom az autóban manuálisan beállítani a szolgáltatót, illetve van valami módja resetelni a kapcsolatot a teljes restart nélkül is?
Thx.
J -
dannyl
addikt
Valaki csinált nonFL M3-ra házilagos elektromos csomagtartó nyitást-zárást?
-
Tiédetis
senior tag
Sziasztok
Mennyire megszokott, hogy esőben a külső tükrök párásodnak és hiába kapcsol fűtést nem igazán történik semmi.
-
ilyen_85
senior tag
Bocs... már megint én...
Egy hirdetésben azt irják az autónál, hogy utólag felszerelt vonóhoroggal rendelkezik. Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel?
Sajnos még nem volt Teslám, igy nem tudom, hogyan nézhet ki egy vonóhorog utólagos felszerelése?
Ha nem úgy gyártották, hogy alapból legyen, akkor hová szokták felerősiteni? Mi a helyzet a fékkel, féklámpával? Mennyire lehet biztonságos egy ilyen utólagosan felszerelt horog?
Sajnos 2019-2020-as autókat nézegetek (megint) és ha lehet nem szeretnék valami tákolt autót venni. (Úgy olvastam igy is elég jól szellőzik a csomagtartó
)
-
ilyen_85
senior tag
Köszönöm szépen mindkettőtöknek. Ha a töltést kifizetik, utána ismét lehet SUC-on tölteni? Jár ez maradandó retorzióval?
-
ilyen_85
senior tag
Sziasztok!
Sajnos google keresés nem adott választ a kérdésemre, ezért megkérdezem itt is, hátha tudja valaki a választ.
Néhány ha.hu hirdetésnél a képeken ilyen figyelmeztetéseket látni a kijelzőn:
"Nincs fizetős töltés, Kifizetetlen egyenleg ell."
Ez mit jelent pontosan?
Köszönöm a segitséget
-
válasz
Neoteric #698 üzenetére
Sajnos igen, nekem ultra red van, és ennyire szar fényezése még egyik autómnak sem volt (kinézetre gyönyörű, de írtó kényes, nagyon vékony a lakkréteg). Egyébként én már elengedtem, felesleges nézegetni, ez van, úgyis csak nagyon közelről látszik. Ha nagyon fáj, akkor fóliáztasd, vagy valamelyik fent említett megoldást rakasd rá, és akkor béke van.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Adobe Photoshop
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nyaralás topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Beszámítás! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest