Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Új hozzászólás Aktív témák
-
CsodaPOK
senior tag
Úgyúgy
[Elon Time] -
Balázzs
senior tag
válasz
CsodaPOK #1795 üzenetére
Én tegnap próbáltam megint, parkolóházban közel tolattam a falhoz, nem tudtam volna kinyitni a csomagtartót, előre egy méter telóról (közben magától egyenesbe szedte a kormányt) bepakoltam, majd vissza. Nyílt parkolóban próbáltam, amikor szinte egy autó sem volt, hogy 20-30m-re magamhoz hívom, de nem csinált semmit, csak vészvillogózott
-
CsodaPOK
senior tag
Istenem, ez a Summon de gyámoltalan. A két centis garázsküszöbön már nem tud átmenni.
-
Mobilszervizzel mi lett, tudja valaki? Akartam leadni egy apró hibát (kormány mögötti burkolat nyikorog, HL-nél gyakori, 10 perc javítani), de csak a Vácira akar kérni az app időpontot, a mobilszerviz opció nem jön fel.
-
Danex
addikt
válasz
stickrs #1789 üzenetére
Sajnos én panelpatkány vagyok így nincs lehetőségem 1x órán át töltőn hagyni... gondolkoztam, hogy este leraknám a közelben egy 22kW-os AC oszlopnál és másnap délelőttig megcsinálhatná, de nem tudom ilyen hosszútávon, hogy működne az MVM-es töltő.
Vásárláskori Scanmytesla képem van, illetve Teslamate kalkulálja a jelenlegit (ez amúgy közel azonos volt a scanmytesla értékével) -
stickrs
senior tag
Nem újan vettem, másfél évesen, 36k km-vel. Tőlem a győri suc kb 300km, igazából az akku % amivel odaérek 8% és 14% között volt már minden, időjárástól függően, szóval autópályás hatótávban nem érzek 60-70km különbséget, pár %ot meg nem veszek észre, mert egy kis szél, vagy eső, stb és változik, már csak pár nap eltéréses indulásnál is mások az érkezési %ok. Kérdés, hogy megvételkor mekkora volt a degradáció. Majd veszek egy sexy button commandert, és megnézem az milyen adatokat mutat, egyébként az enyém a brutto 82kwh panasonic aksis.
Szerk. Danex, tudnál te is egy tesztet csinálni? Érdekelne, mert a futásteljesítmény hasonló.
-
Danex
addikt
Ezt nem lehet csak így km-re levetíteni, ha 20eKm van a kocsiba összesen de már 5-6éves akkor a 10-15% degradáció is normális, mivel az első néhány évben főleg az idő alapú degradáció a jellemző és ezután váltja fel a használat alapú, mivel az idő alapú az első években lényegesen többet jelent.
Nekem a 2019-es LR-em 140eKm-rel most valahol 86% körül van -
WiZARD
addikt
Én nem feltételezném, hogy a mérés/eredmény rossz.
Viszont talán megpróbálnék 1-2 varázslatot amiket ír Rizmajer László (ADV EV Drive-R) a facebook csoportokban. Alapvetően nem hiszek bennük, nem hiszem hogy ettől tudna javulni az akku, vagy kevésbé degradálódna. De lehet hogy a BMS által mért/írt számokon tud javítani, lehet hogy tud segíteni azon ha nagyon el vannak mászva a cellák, vagy valami kalibrációs probléma van. -
Balázzs
senior tag
Ahogy olvasom jobb is, hogy még nem jött le a frissítés az akku teszthez, mert elég érdekes eredményeket kaptok.
-
-
balees
tag
-
stickrs
senior tag
Az nagyon jó mondjuk, majd estére megcsinálom én is, a kiirt elhasznált energia valahogy nem oke, remélem 😅 ma mentem 300km-t, főleg pálya 130-140 között, 8fok időnként kis szembeszél, 9% maradt, és azt írta ki, hogy töltés óta 54kwh-t fogyasztott
az LR-hez képest csak 59kwh lenne pl, szóval valamit nem számol vezetés közben sem, 14%ra 7,2kwh-t írt múltkor, bedugtam tölteni, kicsit több mint 10kwh-t írt az app, hogy töltött, 11kw-s töltésnél nemhiszem, hogy közel 30% töltési veszteség lenne (100ról indultam és 100ra töltöttem vissza). Az enyémben 129k van, 2021es.
-
WiZARD
addikt
Kiváncsi voltam mit tud az battery health test, meglepett az eredmény.
10% akkuval indultam, aránylag gyorsan lemerítette (garázst jól befűtötte), utána pár óráig 0%-on pihent, majd 100%ra feltöltötte és ott is várt.
Az eredmény: 94%-os az akku, 3.5 éves autó, 81k km.Viszont úgy tűnik hogy egyben újra is kalibrálta a BMS-t. Eddig 393 km hatótávot írt fullra töltve, most a teszt után 406 km-t ír. (új korában talán 424-ről indult)
A ScanMyTesla eddig "nominal full pack" értékhez 50.0 kWh-t mutatott (Full pack when new - 55,1 kWh), most 51,7 kWh-t mutat. -
WiZARD
addikt
-
A meleg és a sok írás nem barátai ezeknek a flash cuccoknak, az biztos. Szerintem nincs ebben semmi mágia, mindegy hogy ssd, card, pendrive e, egyszerűen azt kell nézni, hogy high durability, industrial, stb... típusú legyen, és nem árt ezen jelzőkhöz a kontextust is figyelni, mert ha USB házba tokozott mobil SSD-t vesztek, akkor egy vékony gumiburkolat miatt már simán rányomja a gyártó, hogy ez extreme high durability, csak hát ők arra gondolnak hogy földhöz vághatod, meg úszhatsz vele a tengerben, nem pedig arra, hogy folyamatosan írva lesz 60 fokban a napon. Az a legjobb ha mindkettő paramétert tudja, úgy a zötykölődés meg az írás se csinálja ki.
Nálam egyébként működik 35db Transcend industrial micro SD, 8 éve kint vannak kültéren (kis vízhatlan dobozban levő ipari SBC-kben), hóban, fagyban, nyári hőségben, írás is van rajtuk, és nulla darab meghibásodás volt. Emiatt Ilyet keresek a kocsiba én is, de sajnos nem találok sehol
-
h1mpi
félisten
válasz
Balázzs #1761 üzenetére
Nekem is az van SanDisk Extreme SDXC 128GB + Kingston memória kártya olvasó (USB). 3 éve megy hibátlanul. 15e Ft-ból megvan ez a megoldás.
CsodaPOK: kevertess ki egy kis stift mennyiséget és egy fogpiszkálóval javítsd be dudorosra. Aztán finoman polírozd meg. Nem lesz 100%, de ennél nincs jobb. Hivatalosan a lakkot is rá kellene "kenni", de azt azért nem könnyű.
-
Balázzs
senior tag
-
CsodaPOK
senior tag
Sziasztok!
Apro, kb millimeterszer millimeter kofelverodesek javitasara van valakinek bevalt stift/festek/ecset stb? Honnan erdemes rendelni? Meglepo lesz, de feher szinben kene
Koszi a segitseget!
-
WiZARD
addikt
gratula
Gyárilag adnak pendrive-ot, aztán vagy lenyúlja előző tulaj/kereskedő, vagy nem. de kb 5ezer ft egy 128as pendrive, szóval örüljön neki. (vagy csak mást használt és el is felejtette)
Érdemes valami jobbat / ssd-t tenni bele, ami bírja a sok írást, fapad pendrive hamar megdöglik.
-
Doki16
addikt
Vásároltunk egy 2022-es Tesla MY-t. Nem kellene a kesztyűtartóban egy pendrive-nak lennie a sentryhez? Milyen tehető a helyére, hogy legyen sentry? Bármilyen hagyományos jó? Vagy kell valami speckó neki? 2.0, 3.0?
-
chaosmonger
tag
Nekem 1 funkció nem világos az autón. Mit jelent pontosan az, amikor az adaptív fényszóró ikonja ott van szürkével bal oldalt a kijelzőn? Nekem a 9 hónap alatt kb 3x jelent ez meg, és ebből egyszer - de erre nem vennék mérget - mintha automatán felkapcsolt volna az adaptív fényszóró ahogy kiértem az országútra. Másoknál, videókban szoktam látni ezt az ikont szürkén.
Én az adaptívat használom, de manuálisan kapcsolom ki/be a fényszórót.
Erre beállítást nem látok, ki/bekapcsolhatom az adaptív fényszórót, il. a világítás automata módban van. -
WiZARD
addikt
szerviz update:
Febr 26-án nyitottam a hibajegyeet
Márc 13-án jött rá válasz
Erre írtam hogy sorry elb*sztam és jobb ajtót írtam bal helyett, javítsák az ajánlatot (foszlik a gumi szigetelés széle)
Erre azóta se jött válasz, többször is írtam nekik, arra se válaszoltak. De az app izélget, hogy fogadjam el az ajánlatot. De az ajánlatot már amúgy se engedi elfogadni, mert régi.
Most láttam hogy amúgy is rossz számlázási cím van megadva, átírtam. Erre kiírja hogy újragenerálja az ajánlatot. Az újat már engedné elfogadni. Gondoltam azért belenézek. Az adott hibánál még mindig az szerepel a leírásban hogy jobb, de a cserélendő alkatrészt már "left"-re cserélték. Arról azért szólhattak volna hogy nesze itt a javított ajánlat, fogadd el.Május 12-re már van is így szervizidőpontom
-
seller007
tag
Sziasztok,
Óbudai Superchargeren "próbáltam" tölteni a héten 3x is...
Elsőre legutoló állás ilyen 35kw. Átáltam másikra ott ilyen 50k. Aztán jött Model S taxi beált a legutolsóra, neki 32kw... Tegnap beálltam kb a 3. be. Megint ilyen 50kw. Melettem 160kw-al töltött a Y. Felbasztam magamat, átmentem Shellhez, ott tudja a 188kw-ot...
Mi a fene van a óbudai töltőn? -
Danex
addikt
HW2-ről HW3-ra volt ilyen trükk amerikában, hogy az FSD-nek feltétele a HW3 és ha előfizetett 1 hónapra akkor amiatt be is szerelték neki az újat.
Viszont legutóbb az volt a hír pont, hogy HW3 jó lesz hozzá, csak nyilván kicsit bénácskább lesz mint a HW4, ezzel viszont máris nem kell nekik hozzá fejleszteni a rendszert...
Meg ugye a HW4 egyik fő része amúgy az új magasabb felbontású kamerák is. -
válasz
aleister #1739 üzenetére
Ezt a kérdést ne nekem… vélhetően annyira megváltozott az egész, nincs mit visszatenni, vagy éppen valaminek az újabb jobb kamerás autók miatt másként kell futnia, ezért a régiek le vannak sajnálva. Mint minden gyartónál az újakat fejlesztik, amit el akarnak adni… nem az előző szériákat. Az is lehet, hogy hardware alapon fejlesztenek és ugye rebesgetik, hogy a hw3-at az fsd-s autókba ha EU-ban elérhető lesz ki fogják cserélni hw4-re, mert a régin nem fog futni rendesen.
Mondjuk ha egy ilyen szituációban nem tud döntést hozni és megugrani, ki az aki rábízna a erre bármit is, mondjuk 120-130-al… én max pályán egyenes vonalon használok AP-t, de ott is idegesít inkább mint segít, inkább csak tempomat és vezetek.
Pont a héten volt olyanom is, mentem a nulláson, középső sávban elhaladtam a kamion mellett, sehol nem volt a kamion már mellettem, index jobbra, hogy kimegyek a szélsőbe, sehol egy auto és mikor átléptem a vonalat visszahúzta a sávba miközben nem ment semmi segéd… feleségem is csak nézett… -
aleister
veterán
Ejj, ez kicsit csalódás. Reméljük, hogy előbb-utább valamelyik szoftverfrissítés helyre rakja végre!
Egyébként ezt a részét nem értem. Említetted, hogy régen ez tök jól működött. Miért nem írják vissza csak ennek a funkciónak a magabiztosan működő programját a firmware-be?
-
Danex
addikt
Miskolc és környékén tud valaki olyan szerelőt/szervizt aki már csinált is Teslát?
Alap rutin munkákat gondolnék csak amit amúgy bármely autón meg kéne csinálni, de olyanokhoz nem vinném akik Facebook-on láttak még Teslát és még az ajtó kinyitását is nekem kell megmutatni nekik -
emvy
félisten
Van egy hiba a kocsin, de lecsekkolnám, hogy ez tényleg hiba-e: a kormányon a négy haptikus gombból egy, az ablaktörlő gombja nem kattan, ha megnyomom. Ez másnál nem így van, ugye?
-
válasz
aleister #1733 üzenetére
Na piszkalt a dolog - kint voltam kutyával esti pisi, mármint a kutyának
- gyorsan felpattintottam a garázst és lám most jó, jön megy ki/be, kb 4 méterről, 5 méterről el el indul de megtorpan, eldobja a parancsot.
Holnap majd kirakom az utcára megnézem a tovább a célhoz dolgot azzal mi van, mióta az bejött azóta nem volt jó. -
aleister
veterán
Itt nagyon szűk volt a garázs, és ki tudott jönni. De csak a csalogatós módszerrel. Próbáld majd ki szerintem, hogy ha kb 1 méterrel mögötte hátrálva csalogatod ki, akkor működik-e nálad.
Több forrásból is úgy értesültem, hogy májusban elvileg már teljes értékű lesz az EU-ban is az FSD. Kérdés, hogy a politika mennyire szól közbe.
-
aleister
veterán
válasz
Balázzs #1730 üzenetére
Ez jó ötlet, köszi, bár tartok tőle, hogy azt fogják mondani, hogy vigyem be a kocsit. Ezt meg is értem. Műszaki kérdésekben látatlanban nehéz érdemben nyilatkozni.
Ezért is kérdeztem meg itt a topicban, mert ha ismert probléma, akkor legalább irányt tudtatok volna mutatni.Igen, én is hasznosnak tartom a Sentry-t. Bár otthon (garázs) és a munkahelyen (mélygarázs itt-ott kamerával) is védett helyen tudok parkolni, de jó, ha az én tarsolyomban is van plusz egy lehetőség.
cOxeR:
Mi úgy csalogattuk ki a kocsit a garázsból, hogy kb 1 méterrel a segge mögött hátrálva folyamatosan hivogattuk magunk után. Az nem működött, hogy megálltunk kint az utca szélénél (kb 5 méterre a kocsitól) és odahívtuk. És ez szimpla egyenes vonalú mozgás volt, nem ilyen faszányos odahívás, mint a vision based esetén. -
Balázzs
senior tag
válasz
aleister #1728 üzenetére
Azért lenne érdekes rákérdezni a márkaszervízben (autó nélkül max. személyesen, vagy esetleg Tesland) mert ha ismert probléma és mondjuk 50 ezer egy usb csatit rakni a szervíznek az autóba, az azért sokat jelenthet, hogy ezt az autót vedd, vagy másikat.
Sentry nagyon hasznos dolog amúgy. -
-
aleister
veterán
válasz
Balázzs #1727 üzenetére
Nem az enyém a kocsi, csak vételre kiszemelt. Gyakorlatilag ez tart vissza a megvásárlásától. Nem garis már (114e km van benne).
A tulaj amióta nála van így használja, pedig anno kapott is hozzá egy Tesla-s pendrive-ot.
Idősebb úr. A summon-t, service menüt, HomeLink-et, sentry-t mind én mutattam meg neki...úgy, hogy még Tesla-m sincs, csak körbejártam a témát. -
Leginkább az, hogy valójában mennyi az ami tényleg bekerült az akkuba, amit ki lehet venni.
- mondjuk tudni kellene a pontos gyári értéket is ehhez
A töltési értek a mérvadó, ha közlekedsz és abból számolod, az semmire se jó, hiszen se 2 egyforma nap, se 2 egyforma táv nincs, persze a végén úgy is csak ez a lényeg nem az adat… de számolásra nem mérvadó. -
Danex
addikt
válasz
Richard #1721 üzenetére
Nem összehasonlítható a tiéddel, az akksi kb az első 3-4-5évben degradálódik a legtöbbet és ez főleg az életkorból adódó degradáció.
Neked pedig még 2 éves sincs az autó, neki pedig már közel 3.5év.
Ettől függetlenül igen egy kicsit erősebbnek néz ki a degradáció mint az átlag, de Performance esetén azért ha ki is használja az ember azért biztosan számít valamennyit az is. -
Danex
addikt
Igazából milyen további részlet érdekelne?
Nekem a 2019 M3 LR, 140e km-el az átvizsgáló scanmytesla-val 67.6kWh-át mért (86.9%), nekem a TeslaMate ami a töltésekből kalkulál pedig 67.1kWh-t (86.3%).
A Teslás megoldás pedig ha jól tudom, lemeríti 0%-ra és onnan 100%ra tölti, így amúgy konkrétan azt nézi "fizikailag" mennyi energia ment bele, tehát kvázi a legpontosabb, csak cserébe sokáig tart.
Ennél már talán csak az lenne pontosabb, hogy feltöltöd 100%-ra és addig mész amíg meg nem áll az autó és megnézed mennyi energia ment el.
Max a scan my tesla annyival többet tud segíteni, hogy látod van-e kilógó cellád:
De gyakorlatilag ez is felesleges infó, mert semmit nem fogsz tudni kezdeni vele, 70%-os degradációtól van garancia, cellát meg tudtommal nem nagyon cserélgetnek Model3/Y-ban. (bár néha valaki megemlíti de csend van róla, főleg az árát tekintve) -
válasz
Balázzs #1718 üzenetére
Kitettem Fb-ra kivancsi vagyok más is le futtatta-e.
“Model 3 Performance, 2021 év végi, 39e km (töltés otthon 3 fázisról, 80%-ig, illetve ha kell 100%-ra, DC töltés kb 5-6%)
Ennél azért valami részletesebb elemzést várna az ember “11 óra” teszt után.”
Nekem az is kérdés, ha majd nyáron lefuttatom ez is mást ír mint az I3? -
Akku tesztet le futtatta valaki, ami az új frissítéssel érkezett?
-
WiZARD
addikt
ha van ssd, akkor még mindig nagyobb eséllyel veszi fel, mintha nincs / ki van kapcsolva
Nekem sentry felvette amit kellett.
-
Mikulás
csendes tag
Sziasztok! Egy használt model Y vásárlásán gondolkodom, de még nem volt alkalmam ülni benne. Esetleg van itt valaki Bajáról vagy a környékről, aki lenne olyan kedves és megengedné, hogy kipróbáljam? Fontos számomra a helykínálat, mert 200 cm magas vagyok...
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen routert?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Hobby elektronika
- Star Trek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- PayPal
- További aktív témák...
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!