Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azért ez nagyon álszent… hiszen vegulis kap pénzt a teszt után… a szokásos amiről volt szó (nem tudom épp melyik topikba) hogy vannak elvek, de ha bevételről van szó, akkor érdekes már nem is fontos annyira… ez kb olyan mint levenni az autóról a Tesla feliratokat meg matricázni, hogy azelőtt vettem, hogy megőrült elon. Kabaré a köbön az egész.
-
F-ECT$
titán
Handrásnak nem tetszik Musk politikai szereplése, és mondta hogy nem nagyon fogja a Teslákat tesztelni a jövőben.
-
Azért az elég vicces, hogy a Handrás csatornán a Tesla Juniper tesztet az Attiláék tolták le.
-
-
madgie
titán
Volt egy január eleji hibajegyem, nem komoly gond, de választ azért vártam rá. Múlt hétig ott volt az appban, hogy majd jelenzek, mi van, aztán egyik napról a másikra eltűnt, a előzmények rész meg üres.
Azért ez bravúros megoldás még akkor is, ha esetleg távolról megoldották a problémát (mert elvileg csak a modem fw-jét kellett frissíteni).
-
Balázzs
senior tag
válasz
Zsírkrétamen #1482 üzenetére
Sajnálom, sokan azt sem tudják mi az, de azért ez árcsökkentő tényező lett volna. Ha megjenelik az FSD ès kell, még majd megveheted utólag, szerintem lesz majd próba vagy havidíjas verzió is mint az USA-ban.
-
F-ECT$
titán
válasz
Zsírkrétamen #1486 üzenetére
Mindent le kell menteni, és lehetőleg bele kell írni a szerződésbe. Utólag ez persze nem sokat segít, de a jövőben fog.
-
Igen, persze előadta hogy mennyi teslát adott már el stb. Kipróbálni ugye ezt a részt eddig a nem működő kamera miatt nem tudtam, összezavart hogy a menüben bekapcsolható volt az autopilot, illetve az autó teljes önvezetés csomagot írt. Hirdetés nincs meg, azonnal leszedte, mondván sokan hívják és mert amúgy jó áron adta az autót. Szóval azt hiszem így jártam, mindegy.
-
CsodaPOK
senior tag
válasz
Zsírkrétamen #1480 üzenetére
Nem az számít, hogy "teljes önvezetés számítógép", hanem alatta a "Mellékelt csomag".
-
válasz
Zsírkrétamen #1482 üzenetére
A kereskedők jo része totál fogalmalmatlan mi van benne a kocsiba, sajnos a vásárlók is, így nehéz ezt utólag koordinálni. Viszont ha le bolt írva, valahova hirdetés és megvan elmentve… akkor az másik téma, utána lehet menni.
-
Balázzs
senior tag
válasz
Zsírkrétamen #1482 üzenetére
app: legalul specs and warranty, majd a legelső sorban kell lennie, ha van EAP vagy FSD
Szerintem akkor Neked nincs, ha nem látod a summon-t.
-
-
Balázzs
senior tag
válasz
Zsírkrétamen #1480 üzenetére
Nem lehet, hogy nics FSD-d, vagy EAP-od? Csak azokkal megy.
-
Biztos lerágott csont már és én vagyok a vak, de hogy működik ez az automata parkolás dolog? Az alany egy pár hete vett faceliftes inteles model 3 lr, teljes önvezetéssel. Gurulok a frissen felfestett tökéletes parkolóhelyek körül gyökkettővel, de nekem nincs ott a kis P jel amire rányomhatnék. Se merőleges se párhuzamos helynél. Be kell kapcsolni hozzá valamit? Önvezetéssel kell mennem és úgy jelenik csak meg? Eleve nem tudja az autó mert nem rizses?
Ami érdekes, hogy nem látja a parkolóhely sávokat se, azt látja hogy mindenki szépen parkol egymás mellett, de a sávokat nem festi fel.
Más: hogy tudok követési távolságot állítani? Korábban ha a kormányon a jobb oldali tekerőt tekertem, azt állítottam (csak akkor még nem ment az önvezetés, mert szar volt az egyik kamerám). Most viszont nem csinál semmit arra a tekerőre. Ehhez ki kell kapcsolnom az önvezetést? (Beállítást erre se találtam, csak a fékezésre) -
Madwe
nagyúr
Bent hátsó ülés sokat fejlődött szerintem kényelemben, jó hogy egymás mellett van a régivel még, így gyorsan át lehet ülni összehasonlítani
összeszerelésben is fejlődött érzetre belül. Az eleje az szerintem is nagyon meh...
Arról van info mikortól lehet a junipert elvinni tesztvezetésre? vagy már azt adják ha vki y-ra jelentkezik? -
válasz
Balázzs #1473 üzenetére
Én voltam a szervizben, ott volt kirakva, engem nem hoz lázba. Ugyan az egy pre modell, de az is illesztésben elég kókány az első fényhíd, belül nem néztem. Hátulról szerintem jópofa lett nagyon.
Most vasárnap meg lehet nézni Szigetszentmiklós suc-on.
Valaki esetleg kimegy innen? Teslaconnection -
Balázzs
senior tag
válasz
aleister #1471 üzenetére
Ha így nézzük, minden törés egyedi. Igazad van, én sem ülnék szívesen olyan autóban - vélt biztonságban - amelyiket korábban úgy összetörtek, hogy már nem kapna öt csillagos minősítést törésteszten. Ellenben ha nem komoly szerkezeti a sérülés és szakszerűen javítják, gyártói minőségben akkor simán vennék ilyen autót. Nekem az autón lehetett volna karosszériázni, de én kértem a gyári javítást, komplett elem cserével, dokumentálva, számlával, így tudom bizonyítani, hogy megcsinálták szakszerűen.
Más, új model Y-ont nézte már valaki élőben? Ha igen mik a tapasztalatok? Esetleg a Győr környékén felbukkant Cybertruck-ot?
-
aleister
veterán
válasz
Balázzs #1470 üzenetére
Szerintem szét kell választani, hogy megtörték-e az autót, ami az én olvasatomban egy komolyabb balesetet jelent, vagy pedig szimpla parkolásos sérülés, koccanás, stb történt, ami kvázi a lökős, sárvádő, ajtó, stb javítását/cseréjét vonja maga után.
Az utóbbinál kis túlzással még értéknövelő is lehet a beavatkozás, hisz ténylegesen egy 0 km-es, új alkatrész kerül fel egy több éves régi helyett.
Ellenben, ha megcsukták rendesen azt a szererncsétlen kocsit, azzal több probléma is van. Egyrészt az erőelnyelő gyűrődési zónák sérülnek. Azt hiszed, hogy egy 5* töréstesztű autóban ülsz, aztán amikor te ütközöl, akkor kiderül, hogy szerkezetileg olyan állapotban van, mint egy 3*. A másik, hogy ezek az autók szoktak rendszerint nyikorogni, zörögni, mert egy csomó karosszéria elem már úgy csatlakozik a másikhoz a szemmel egyébként észrevehetetlen mm-es különbségek miatt. -
emvy
félisten
Full körbefotózva sérülten, majd részletes számlákkal, szakszervizben javítva mi a gond? Főleg, ha simán csak külső elemek sérültek. Most adom el a benzines autómat, kétszer cseréltek rajta külső elemet, mert megnyomta valami. Simán leveszik, felrakják az újat, biztosító fizet (sokat), ennyi.
-
aleister
veterán
válasz
Balázzs #1440 üzenetére
Amikor a Mazdát vettem ezt a céget kértem fel a használtautó bevizsgálásra. Csak pár apróságot nem vettek észre:
- ALH hiba
- vezető oldali ülésfűtés vízszintes betétje rossz volt
- anyós oldali (elektronikusan behajtható visszapillantó) 2 db facsavarral volt a konzolhoz rögzítveMegreklamáltam. Azt mondta a csóka, hogy visszautalják a bevizsgálás árát, ami azóta is jön. Arról nem is beszélve, hogy kb 1 mFt-nyi szervízdíj a fenti orvoslása.
Szóval a bizodalmam kicsit megcsökkent az ilyen cégekben.
-
fo_di
őstag
azt találtam, hogy 2022 elején váltottak a 60as akkukra a m3 sr-nél. 2021 decemberieknél van esély 60as akkura, ha vin szerint már 2022-es modellévi?
-
Balázzs
senior tag
Ezt cáfolnám, én 2021-ben rendeltem, 2022-ben vettem át rendeléskori áron az autót, ami 2022 elején jóval drágább volt már, jeleztem is a biztosítónak, hogy pl. egy lökös ugyan annyiba került, mindegy Te mennyiért és mikor vetted az autót, de tojnak rá. Szerintem az is benne van, hogy ha magasak a díjat Ők sokkal jobban keresnek ezen is (+különadók).
-
fo_di
őstag
azt esetleg valaki tudja, hogy miért kerül másfél-kétszer annyiba egy 2022-es sr model 3 cascoja egy ugyanolyan paraméterekkel lévő 2021-eshez képest? csak az autó életkorát és a megfelelő kw értéket módosítottam a kalkulátorban, egyébként ugyanaz minden paraméter, de az egyikre 10%-200.000 mellett 265 ezer a legolcsóbb amit ajánl (az még mondjuk elmegy), de a 2022-esre meg 417 ezer
-
Balázzs
senior tag
válasz
aleister #1430 üzenetére
Én a helyedben keresnék egy erre szakosodott illetőt (face csoportban van) aki átnézi becsülettel a kiszemelt autót és így nem nyúlsz mellé. Rengeteg hirdetésben az eladó azt se tudja, mit árul. Pl. teljes önvezetés, 18-as extra felni, extra a bőr ülés stb. (ez mind alap amúgy).
-
aleister
veterán
...és Balázzs:
Igen, ha jól emlékszem 192e km a gari határa. Ezt a hirdetést nem is azért linkeltem, hanem, mert ellentmondásos volt számomra. Nem úgy van egyébként, hogy csak a legújabb modell Ryzen-es, az első kettő (2019 non FL és 2020-23 FL) pedig Intel Atom?
Korábban ezt a fotót linkelte az ajtókról WiZARD topictárs:
-
fo_di
őstag
sziasztok,
sikerült eladnom a benzinest (hyundai i30), így végre aktuális lett egy családi ev vásárlása. két gyerekkel a városi felhasználás mellett messzebbre utazásra is tervezem (anyósék gödöllőn laknak, oda el kéne jutnia legalább oda töltés nélkül szegedről). másodiknak egy 40-es zoém van, ami a gyorstöltő hiánya miatt nem lép föntebb. az i30-at ki nem nőttük, méretileg elég lenne, de ha már van otthon infrastruktúra (szaldó, 3 fázisú fali töltő), inkább villanyra váltok a másikkal is. a benzinessel évi 10-15.000-et autóztunk, hasonlót várok, bár mivel végre kicsit nagyobbak már a gyerekek (3 és 1) a hazai nyaralás helyett akár beleférhet egy nyugat-európai is, ami viszont kocsival kivitelezhetőbbnek tűnikeddig 2022-es 65-70000 km alatti model 3 standard rangeben gondolkodtam (60kwh lfp és ryzen, meg még legalább 1 év teljes garancia), amiből most 11-12 millió között van egy néhány hahun, ebben az ársávban van-e olyan, ami jobb vétel lehetne? méretileg azt nézem, hogy a model 3 kb az i30asom méreteit adja, azzal elégedettek voltunk. az lfp akkunak örülnék, de nem feltétlen létszükséglet, ha van más olyan is, ami kiadhatja (a 2021-es talán kicsit tűnik olcsóbbnak, abból nagyobb a választék is, de a garancia már idén le is jár róluk)
(az ev topikban is megkérdeztem, de hátha itt is van rá gondolat)
-
aleister
veterán
Csak, hogy ne legyen hiányérzet senkiben, jelentkezem a napi hülye kérdéssel.
Na ez most melyik Model 3? FL vagy sem?
A hirdetés szerint igen, a kilincsek feketék...de már tudjuk, hogy ezek semmit sem jelentenek.A feltöltőtt fotók alapján a menü szerint a klímája hőszivattyú (ami szerint FL), viszont az ajtókárpit szerint még a régi modell.
Egyébként vicces a helyzet...eddig 2 LR-t találtam 8 mFt alatt, amiknél a futásteljesítmény alapján van még gari az akksira. Nyilván mindkettő behozott autó, de ez végül is csak picit problémás. Mindkettő kereskedésben van. Az egyik eladó közölte, hogy a héten csak szerdán tudom megnézni, a másik meg, hogy most használja a felesége, és megy vele valahová, ezért térjünk rá vissza jövő héten.
Feltettem magamban a kérdést, hogy akkor most ezek az autók valóban eladók, vagy csak flood-olni akarják a HaHu-t?Balázzs, cOxeR:
Köszi az infókat! -
4 éve volt a városban 1 db töltő, ingyenes közterületen… mert pályázati pénzen kapták az iskolai napelem mellé… majd egyszer csak lekapcsolták és eltűnt… mondván sokba került az önkormányzatnak. Kb 2-3x töltöttem ott az első évben, soha nem volt ott senki… de azóta se derült ki, a töltőt ki nyúlta be, ránézésre is egy bő 20kwp rendszer volt/van mellette üzemben.
Azóta persze lett több fizetős töltő, Tea pl 2x100kW meg 2x200kW.
Sajnos ha valami nem fizetős akkor azt vagy megszüntetik vagy tönkreteszik… -
mazsi
senior tag
válasz
chaosmonger #1425 üzenetére
Bárhol bele tudsz szaladni ilyen helyzetbe - nem véletlen lesz kevesebb ősz hajszála a Teslás autósnak
A Westend tök jól működött. 7 éve saját költségen épült a rendszer-részben- PR költségből. Ingyenes is volt évekig a töltés minden parkolást fizető ügyfélnek, sőt helyi lakos még éves parkolást is kapott esténként. Majd az igényes vendégkör szépen tönkre tette a rendszert. Három éve fizetős lett a töltés, akkor fel lett újítva, és integrálták a mobil alkalmazásba. Majd az üzemeltetés ráérzett hogy nem véletlenül kerül mindig rágó a type2 csatlakozókba és a többi hiba is sokkal sűrűbben jelentkezik mint másoknál.
Egy őr mesélte hogy nekik is csak a bajuk van ezzel, mert sokan parkolnak a közeli bejárat miatt ott.Szóval volt az jó is, de látszik hogy nem üzleti vállalkozás üzemelteti. Mondanám hogy próbálj Orlen kúton tölteni, de eddig csak nem működött. Két hónapja pedig le is zárták ahogy kifutott a pályázat fenntartási ideje... és ugyanez a helyzet rengeteg önkormányzatnál is.
-
chaosmonger
tag
Tegnapi töltős kalandom, leírom hogy más ne járjon így.
Vidékről mentünk a Westend City Centerbe. Plughare-ben megnéztem, hogy van 14 db töltő, mondom az jó lesz mert amíg vásárolunk, addig rádugom.
Szintén a Plughare-ben volt egy jó leírás, hogy ha letöltöm a Westend applikációt és regisztrálom a rendszámot benne, akkor beenged a sorompó, kapok egy virtuális parkolójegyet, amivel lehet indítani a töltést, majd kihajtáskor levonja a parkolás és a töltés díját a bankkártyáról. Mondom tiszta 21. század, csináljuk. Letöltöttem, regisztráltam, bankkártyát hozzáadtam, minden ment simán, levont 100 Ft-ot.
Odaértünk a Westendhez, tényleg beebgedett a sorompó, és a töltőket is megtaláltam. Most arról ne beszéljünk, hogy az oszlopok miatt 2 autó simán elfoglal 4 töltőhelyet, ráadásul itt úgy foglalták el, hogy egyik se töltött, a kábel se volt bedugva...
Mindegy, a másik szinten nagy nehezen találtam egy helyet. Az applikációban tényleg ott volt a virtuális jegy, a QR kódját tartom oda a töltő szkenneréhez, nem történik semmi. Próbálkoztam egy darabig, semmi, embert találni reménytelen hogy ilyenkor mia tök van. Még egyszer el kezdem nézni az applikációt, hogy mit csinálok rosszul, hát a Gyakran Ismételt Kérdésekben van egy ilyen: Mobilparkolás esetén tudom használni a töltőt? Sajnáljuk átmenetileg mobilparkolással nem lehet a töltőt használni.
Gondolom mennyire átmeneti ha benne van a GYIK-ben..
Káromkodtam egy cifrát, tehát ha nem regisztráltam volna, akkor egy papírjeggyel simán töltenék, de így meg lehetetlen?
Nem baj, kimegyek a parkolóból, kitörlöm az autót az appból és akkor majd kapok papírjegyet. Legalábbis ez volt a terv, de kihajtáskor rohadtul nem nyílt fe a sorompó, nyomkodnom kellett a kaputelefont, majd 5 perc telt el mire felnyitották a sorompót, gondolom a mögöttem feltorlódott kocsisorban meg szidták a Teslás anyámat.
Mindegy kijutottam, töröltem, visszamentem, tényleg kaptam papírjegyet. Persze a tökölés miatt a helyemet közben elfoglalta valaki (aki szintén nem töltött), de a másik szinten meg pont felszabadult egy, ami szerencse mert különben lehet hogy agyvérzést kaptam volna
A papírjeggyel már elindult azonnal a töltés, a slusszpoén, hogy a kocsi kiírta hogy 1 fázis nem megy, így csak 7kW-tal tölt...
Szóval az egész mobilparkolás ott úgy fos ahogy van, én nem értem hogy ha már csinálnak valamit akkor miért nem lehet azt normáslisan megcsinálni.
De a töltési rendszeren is látszik, hogy azért van ott mert kötelező nekik, egyébként szarnak az egészre.
Azt hiszem maradok a Superchargereknél. -
aleister
veterán
Nálunk be van húzva a garázsba a 3 fázis. 16 amperen elég is lenne az a 11 kW. Egy este alatt simán maxra töltené az akksikat. Igaz még régi alu kábel van a falban, amit itt cserélnem kell majd rézre. Úgy kalkuláltam, hogy 10 méterrel számolva, ami azért túl van becsülve jóval, 3,7 mm2 réz elégséges 3 fázis esetén 11 kW-nál, de ha a biztonság miatt szükséges a 6-os, akkor azt veszem természetesen. Árban elhanyagolható a különbség köztük, de ilyen vastag kábellel még nem dolgoztam. Nem túl merev?
#1414 Balázzs:
És Te a simán egy fázisról, 230-as konnektorról használtad a mobil töltőt? -
Doki16
addikt
Mindenkinek más a szempont. Nálam az egész villanyautózás a költségek minimálisra csökkentéséről szól. Semmi más nem érdekel ebben az egész dologban. Sajnos bruttós napelemes vagyok. De sajna sosem vagyok otthon amikor süt a nap ezért este töltöm a kocsit, azért meg nyilván fizetek 38Ft/kWh áramot. Én nekem az egész fázisbővítés a szabványosítással és a töltőm kiépítésével nem került 216e Ft-ba.
Én már csak ilyen vagyok
Azt viszont elismerem, hogy a TWC nyilván a legjobb egy Teslához. És egy más fali töltőhöz mérten tök korrekt az ára.
Ezt az OpenEVSE cuccot nem ismerem, de ahogy nézem tele van számomra felesleges dolgokkal. -
WiZARD
addikt
Én is azt írom hogy hülyeség a kis önrész.
Én Beny EVSE-t vettem, árban benne van DLB, napelem termelést is figyelembe veszi.
TWS jó lehet árammegosztóval, csak amikor vettem akkor még nem volt elérhető az árammegosztó funkció, most is külföldről rendelős hozzá a HW, és nem is a legolcsóbb.
-
Én sokáig akartam magamnak építeni OpenEVSE alapon, meg is rendeltem a vezérlőt, de már eladtam. A TWC új ára 216eFt burttó, bementem a Vácira és polcról adták. Ennyiért 3 fázisú nagyon korrekten kialakított és irtó jó műszaki tartalommal rendelkező töltőt kapsz (lásd az ezzel kapcsolatos elemzéseket, teardown videókat). A Tesla még tavaly aktiválta benne végre az RS485-öt is, tehát az árammegosztás funkció is elérhető már (kell hozzá gyári külső eszköz, a barkácsmegoldásra még nem néztem rá, de szerintem megoldható lesz az is). Valamint integrálódik a teljes ökoszisztémába, type2 csatin levő gomb nyitja az autó töltőnyílását, stb..
Nem tudom mennyi egy jó minőségű alis 3P evse, de gondolom drágább mint a tiéd, ami csak 1P. Ezen kívül ha hozzáveszed a jobb minőséget, garanciát, az integrációt az appal és az autóval, meg ha netán FB csoportban veszed a TWC-t használtan, akkor máris árnyaltabb lesz a kép, ez egészen biztos. Én biztosan nem választanék már mást, roppant korrekt cucc, és nagyon jó ára van még újonnan is.
-
Doki16
addikt
válasz
aleister #1413 üzenetére
Fali töltő szerintem felesleges. Ott csak a dizájnt fizeted meg. Én magamnak csináltam mindent. A jelenleg i rendszerem 3*32 A-os töltésre van felkészítve. Egyenesen a villanyórától behúztam 5x6 mm2-es vezetéket. Összeraktam a megfelelő dobozt neki a kellő védelmekkel és kapcsolóval. Aliról (itthon is ugyanezt kapod csak drágábban) vettem egy 32 A-os EVSE-t. Azért csak ilyet, mert a kocsim nem tud három fázisos töltést, de ha majd egyszer lesz, a rendszer már adott hozz. Az összes ilyen EVSE már ipari dugaljal van szerelve. Ezek leszerelhetőek és utána direktbe megy a bekötés mint bármilyen másik fali töltőnél, de cserébe harmad annyiba kerül. Az egész történet mindennel együtt meglett 85k-ból. Ez most készült el 1 hónapja.
Előtte egy pluginhez készült rendszer, volt de az is jól bebiztosítva, csak ott konnektorról töltöttem. [kép] Ez két éven keresztül szolgált 16A-en. -
h1mpi
félisten
Pont, hogy a kis önrész a baromság. Legyen a kis önrész 10% de min. 100e Ft. Legyen egy meghúzásod, amit 200e Ft-ból megcsináltatsz vagy lejelented casco-ra. Nyersz cascora 100e Ft-ot, de bukod a kármentességet és emelik a díjadat a következő évre.
Ergo ilyen apro dolgokkal nem érdemes casco-ra javítani. A casco arra kell, ha nagyon törik az autó, mert akkor milliókat buknál casco nélkül. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom az elmúlt 25 évből. -
aleister
veterán
Hogy kicsit on is legyek, aki otthon tölti a kocsit tőle kérdezném, hogy épített ki fali töltőt vagy simán konnektorból tölti? Valamint a sima konnektoros töltés esetén van 3 fázisú megoldás?
-
aleister
veterán
Manapság már nincs kis kár.
Az év elején átengedtem egy gyalogost a zebrán Oroszlányban. Autó mögül lépett ki, így határozott fékezéssel, de nem vészfékkel tudtam csak ezt megoldani. A mögöttem érkező Swift nyilván belém jött ahogy kell. Némi felületi sérülés lett a hátsó lökősön meg a fényezés lejött a Mazdán. A Suzinál az első lökhárító megört, motorháztető felgyűrődött, még a lámpák is elmozdultak (gondolom eltőrt a műanyag rögzítésük). Szóval sokkal cudarabbul nézett ki szerencsétlen Swift. Ennek ellenére az ő kára kb 50.000 forintból orvosolható volt, az enyém 500.000.
...ez volt a becslés, de aztán 830 lett a vége egy vidéki megyeszékhely random fényezőjénél. Eredeti Mazda lökős került ár, prémium 3 rétegű fényezéssel.Szóval egy teljesen hétköznapi helyzetből keletkező, minimális sérülésnél is lehet NAGYON sokat fizetni. Annyiból nem jó a fenti példa, hogy ezt intézte a KGFB, így a javítási költség számomra nem számított. Ha én lettem volna a hibás és nincs cascom, természetesen ki lehetett volna ezt olcsóbban is hozni. De árérzékeny helyzetben az embernek kell felkutatni a jól, olcsón, megbízhatóan dolgozó műanyaghegesztőt, fényezőt. Tripla ennyi idő, több energiaráfordítás, stb.
Viszont egy vadgázolás, ahol kuka elől minden, az Casco nélkül GTK. -
F-ECT$
titán
válasz
Kapanyél #1406 üzenetére
A biztosítás arra kell, ha nagy kár ér. A kisebb károkat simán ki kell tudni fizetni, ha ilyen autót veszel. Hogy mi a nagy kár, az persze kérdéses. Fél milliós önrész már szerintem is sok, de 200-250e még beleférhet, ha cserébe sokkal olcsóbb a biztosítás, mint 100e önrész mellett. A legjobb persze az lenne, ha nem lenne önrész
-
Kapanyél
őstag
Ahol negyed-félmilliós az önrész, az ostobaság és nem biztosítás.
-
Balázzs
senior tag
-
Sokszor van előnye a 2 autónak (ha pl valamiert egyik nem megy és muszály menni dolgozni - bárki bagatel dolog is lehet), nálunk az a gond, feleségem nem vezet, így pláne luxus a kettő auto, utolsó 2 évben talán 2-3 ezer km-t mentem a játszóssal. Ezek mondjuk értéktartóak, legalább is ha jót vesz az ember.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen routert?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Hobby elektronika
- Star Trek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- PayPal
- További aktív témák...
- Li-Ion 18650 cellák, Samsung, LG, stb. Akku pakkok készítése!
- 3D nyomtatott versenypályák, versenyzői aláírások
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Új Samsung Sony LG LiitoKala 18650 21700 25R 30Q 35E 40T VTC6 M50 M58T 50E Li-Ion akkucellák
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite