- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Projektor topic
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
ma Az új aktivitáskövető rendkívül hasonlít egy Apple Watch-ra, de a funkcionalitás és az ár nyilván nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Sokkal drágább egy Teslához egy alkatrész mint egy átlag autóhoz. Prémium autóhoz felesleges hasonlitani mert nem az, hót kommersz tömegautó, abból is az olcsó-gagyi kivitel. Rengeteg gond van velük, csak jelenleg gyári garanciában cserélgetik-javítják az alkatrészeket. De mondjuk próbálj meg egy törött Teslát rendbehozni.... És ha lejár a garancia akkor minden aranyárban lesz hozzá.
Nem is a kerékcsapágy lesz a gond, hanem az EV specifikus dolgok. Motorok, teljesítményelektronikák, akkuk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ember, a Subarud pont olyan extrém autó Európában, különösen Magyarországon mint a Tesla. Egy baromi ritka, kis példányszámú,. kevés szervizzel ellátott típus, leginkább hobbistáknak és rajongóknak. Aki olyat vesz az tudja hogy potenciálisan sokkal többe kerül mint mondjuk egy Skoda vagy VW.
"Egy csomó gari lejárt a Model S-ekről. Nagyon olcsó hozzájuk a gyári alkatrész"
Jaja, láttuk a felrobbantott finn példány esetén is. Mellesleg nem olcsó hozzá a gyári alkatrész hanem baromi drága.
"40-60e eurós szgk. kategória legtöbbet eladott autója a Model 3."
Attól még olcsó-gagyi autó. Más kérdés hogy drágán adják, de manapság már egy Kia is ebben az árkategóriában árulja a villanyautókat, aztán mégse lett prémiummárka. Annyi történt hogy a gagyi villany drágább lett jócskán mint gagyi belsőégésű.
A prémium villanyautók meg még drágábbak, egyszerűen eltolódott az árszint.Továbbra sem téma a BMW. Vagy neked beakadt valamiért?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Te tényleg elhiszed hogy egy Model Sbe az akkucsere nem 20.000 euró? Hát elég naiv vagy.
"Tényleg vegyél már valami értelmes villanyt"
Jelenleg nincs olyan ami nekem megfelelne. Meg aztán nem is én vagyok a téma, akármennyire is próbálják a teslafanok a személyeskedést erőltetni, ha nem a Tesla kritika nélküli vallásos imádata van napirenden.
A kérdés az volt hogy érdemes-e használt Teslát venni. Próbálj arra koncentrálni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Láttam. Éppen ezért írok a Tesláról. Láttam már közelről nem egy Teslát, és elég sokat tudok is róla mert érdekel. És olvasom a külföldi sajtót meg fórumokat is . Ott szaporodnak a csalódott hozzászólások olyan tulajoktól akik elhitték hogy a Tesla a legjobb autó a világon, a legfejlettebb elektronikával, aztán átvették az autót rengeteg hibával, amit utólag kellett javítani, utána meg elkezdték használni és kiderült hogy egy csomó mindent nem tud amit más autók már 10 éve röhögve tudnak, sokkal olcsóbbak is.
Ezért kell tájékoztatni az embereket hogy mit kapnak a nem kevés pénzükért.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"tudom, hogy a Model S-be 20e euró az akkucsere"
Akkor minek kezdtél el terelni a robbantással meg a nézettséggel? Persze hogy azért robbantották fel hogy nézettséget generáljanak, de attól még 20e benne egy akkucsere, és a többi javítás sem olcsó. Ezért nem kell vakítani a népet hogy ezek aztán sose romlanak el, és ha el is romlanak fillérekért lehet javítani.
"Pont azt mondtam, hogy egy bármilyen 600 LE benzinesbe is 20e euró felett van egy hajtáslánc csere."
Irreleváns. Aki olyan autót akar venni használtan, azt mindenki figyelmezteti hogy számíts rá: inged-gatyád rámegy ha valami beszarik rajta, és bizony beszarik, mert az öreg luxusautók olyanok.
"Tesla ész nélküli, vallásos gyűlölete, na az megy neked nagyon."
Én nem gyűlölöm a Teslát, én reálisan nézem. Én az erőszakos, hazudozó tesla-dzsihadistákat utálom. Persze ők a teslafanok között is egy kisebbség, de baromi hangosak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Milyen tapasztalatról beszélsz? Azt hiszed annak van relevanciája hogy neked van egy Teslád, és ismered annak az egy példánynak az állapotát? A világ legszarabb minőségű autótípusának is vannak teljesen hibátlan példányai, annak a tulajdonosa is gondolhatja hogy a világ legjobb autójában ül, hiszen neki sose volt semmi baja vele, statisztikailag mégis az .világ legszarabb minőségű autótípusa.
Az általános infókat nem igy lehet megszerezni a megbízhatóságról. Te arról tudsz beszélni hitelesen amit te közvetlenül tapasztalsz, például arrol hogy neked mennyit fogyaszt.A helyzet az hogy attól még hogy valaki ismeri a Tesla hibáit, és esetleg kritikus szemmel nézi az még nem gyűlölet. Ez kizárólag a vallásos áhítat és feltétlen imádat pozíciójából tűnhet annak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nade én nem is a saját tapasztalataimról beszélek, hanem a Tesláról összegyűlt információkról, amit nem egy rózsaszín teslafan szemüvegen keresztül nézek, hanem reálisan. Amik azért elég relevánsak mert most még csak nem is új autó vásárlásról van szó, hanem használtról...
Nyilván azért vagyok itt mert érdekel a Tesla is (2006 óta követem a céget és az eseményeket közelebbről). És természetesen érdekel az elektromos autózás is mint amúgy az autóiparral kapcsolatban elég sok minden.
A következő években nem valószínű hogy elektromos autót vennék. Vagy bármilyet, a mostani 3 éves, ha nem törik össze valószínűleg még 10 éves korában is használni fogom. Hogy utána mi lesz azt meg ki tudja. Lehet nem is élek addig.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"elmész a fórumba beköhögni 102.-nek, hogy felrobbantottak egy Teslát, mert az szar/dárga/anyámkínja, "
Nade ilyen csak a te fejedben történt. Az nem az én problémám hogy nem vagy képes egy koherens, logikus gondolatmenetet végigvinni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Szómágia, az akku is alkatrész. Amikor valaki 2000 euróért bontott cuccokból megvajákol egy beteg akkupakkot az nem minősül javításnak, az sanszosan kontárkodás. Ráadásul hány olyan ember van Magyarországon aki képes akár erre is? Egy kézen meg lehet számolni.
Egy hagyományos autó is tud drága lenni, ez nem kérdés, egy motor vagy váltócsere combos kiadás. De egy villanyautónál, pláne egy Teslánál ez a potenciális költség többszöröse mint egy hagyományos autónál.
De nem kell ehhez akkut cserélni, elég ha nekitolatsz a kerítésnek és új hátsó lökhárító kéne. Ezek a banális dolgok is sokkal drágábbak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem hiszem hogy bármi olyasmit írtam volna amiért ki kellene tiltani. Szimplán megosztom azt amit tudok a Tesláról. Nincs sehol leírva hogy annak feltétlenül pozitívnak kell lennie. Még csak nem is Off. Ellenben a személyemet érintő és firtató hozzászólásokkal.
Amúgy tipikus telsafan érv: nem dicséred ájultan a Teslát: hater vagy, dízelbuzi vagy, az olajipar ügynöke vagy, ki kell tiltani (meg kell semmisíteni).
Láttunk már ilyet:
https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"BMW fogyott 2021-ben? 1.7millio"
Nem. 2.2
"max 3 even belul tobb autot fog eladni a Tesla, mint a BMW? Igen."
Lehetséges, nincs jelentősége. A BMW prémiumgyártó, a Tesla meg kommersz tömeggyártó.
"Ebbol is latszik, hogy lesz hozza alkatresz."
Lehetséges, meglátjuk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem. A BMW prémiumgyártó, nem is akar más lenni.
A Tesla a VW meg a Toyota ellenfele akar lenni, évi húszmilliós eladással. (Előbbiek évi 10 millió körül vannak).
Amúgy mindig szórakoztat amikor a szakmában és az iparban széles körben elfogadott kategóriákat vesztek nemes egyszerűséggel semmibe, úgy téve mintha ezt az egészet én találtam volna ki. Tanuljatok és informálódjatok inkább kötekedés helyett, ha van kérdés szívesen segitek.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
-
Shadowbull
addikt
"A BMW 1.7millio autot gyartott. A BMW csoport, Minivel egyutt, Rolls Royceal egyutt gyartott 2.2M autot."
Nem. A BMW marka adott el 2,2 millio autot, es ezzel uj rekordot allitott fel az iden, chiphiany ide vagy oda. A Mini es RR szamai meg nem nyilvanosak, par napot meg kell ra aludni.
"Bocs, a BMW is annyira premium gyarto, mint a Tesla"
Nem.
"Menj mar masik homokozoba, de tenyleg. Akkora suttyo vagy, hogy hihetetlen. Az ilyet felenk pofan szoktak b*szni."
Tipikus teslafan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van premiumkategoria meg luxuskategoria.
" isteniteni a BMW-det"
Beidezned hogy hol tettem ilyet? Vagy mar megint csak alaptalanul vadaskodsz, mint egy tipikus teslafan?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Na, akkor foglaljuk ossze azokat az informaciokat, amik az europai autoiparban dolgozok szamara evidenciak (es mar kismillioszor el lett mondva):
A kovetkezo fo kategoriak vannak itt Europaban a szakmai fogalomrendszerben:- Tomeg/ Kommerszgyarto (Kia, VW, Opel, ....)
- Premiumgyarto (Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Lexus...)
- Luxusgyarto. (Rolls Royce, Ferrari, Bentley...)A kategoriak hatarai nem elesek, egymasba mosodnak, de ettol fuggetlenul leteznek (es akar alkategoriakat is lehet definialni).
A premiumgyarto azert premiumgyarto, mert a kommersz gyartokhoz kepest valami tobbletet kinal. Ez akkor is igaz, ha egy 116d-rol van szo, mert ezt a sajat jarmuosztalyan belul kell vizsgalni. Azaz a 116d-t nem a 7es BMWhez hasonlitjuk, hanem mondjuk egy Kia Ceedhez.
Ugyanis a kategoriaktol fuggetlenul leteznek jarmuosztalyok/szegmensek is, amik jellemzoen a fizikai meretek/jellemzok alapjan vannak meghatarozva. Tobbfele osztalyozas letezik, de itt az EUban jellemzoen a mini, kisauto, kompakt, kozep-, felso-kozep, stb. osztalyozast hasznaljak.
Egy szegmensen belul lehet egy tipus tomegyartmany vagy premium, a felsobb osztalyokban jellemzoen premium vagy luxus, onnan kikoptak a kommerszek, peldaul az Opel Omega meretu kommersz nagyautok.
Egy Kia Ceed, egy VW Golf meg egy BMW 1es vagy Audi A3as is ugyanazon szegmensbe keszul, megis az elso ketto tomeggyartmany, a masodik ketto meg premium. Hogy mitol premium az 1es es mitol kommersz a Ceed? Egyreszt a felhasznalt anyagok minosegetol, a magasabb komfortra valo igyekvestol, (vibraciok, hangszigeteles, karosszeriamerevseg) masreszt pedig a valasztek nagysagatol. Milyen motorokkal, milyen teljesitmenyszintekkel lehet rendelni, milyen extrak elerhetok, hany szin van, hanyfele karpit van, es igy tovabb. Ettol premium a premium, nem attol hogy akkora mint egy S-Klasse.
Nyilvan lehet tagadni hogy ez nem is igy van, ilyen nincs, de akkor a valosag lesz tagadva. Es mellesleg parhuzamosan kompletten le van hulyezve peldaul a Toyota, aki ugy gondolta hogy a premiumkategoriaban uj markat csinal Lexus neven, vagy a Nissan, aki ugyanezt tette Infiniti neven, vagy a Honda, aki az Acura-val gorcsol. Hiszen megtehettek volna hogy pl. a Toyota Corollaba tesznek egy nagyobb motort, aztan kesz is a premiumtermek. Megsem ezt csinaltak, biztos a komplett japan autoipar hulye.
Nyilvan hulye a BMWis, aki rengeteg penzt fektetett a Rolls-Royce-ba, mert ugy gondolta hogy a luxuskategoriaba nem eleg hogy egy 7es BMWbe V12es motort raknak. Vagy a Merci, aki evtizedek ota gorcsol azon, hogyan tudna a Rolls-Royce piacara betorni, es probalkozik a Maybach marka felelesztesevel.
Az USAban nem bonyolitjak ennyire tul, ott van a kommersz, meg a luxury aztan ennyi, ott egy kategorianak veszik a 7es BMWt a Rolls Royce Phantommal, pedig nagyon is kulonbozo a vasarloreteg, akiket megceloznak.
Na, johet a szemelyeskedes.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ja, nyilvan azert gorcsol a Mercedes a Maybachal, a BMW meg a Rolls-Royce-szal, mert nem letezik luxusmarka. Csak eppen az OSSZES erintett jarmugyar tenykent kezeli hogy van, a megcelzando vasarloi csoportot eszerint kategorizalja, eszerint lovi be a muszaki tulajdonsagokat, az arat, a darabszamot.
Dudenhöfer kategoriazalasa meglehetosen egyszeru es egylepcsos. A vilag meg mashogy mukodik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Itt peldaul fel vannak sorolva a luxustargyak gyartoi, azaz a luxusgyartok:
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Luxusg%C3%BCterhersteller
Nincs benne sem a BMW sem a Mercedes. Benne van viszont a Bentley, a Rolls Royce, a Mercedes-Maybach, a Bugatti.
Itt roviden definialja is mi a kulonbseg a premium es luxusmarka kozott:
https://www.brand-trust.de/de/glossar/luxusmarken-premiummarken%20.php
De gyakran hallom azt a kategorizalast is, ami az arbol indul ki: Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium. (nyilvan most a premium-luxus kulonbsegrol van szo, nem a Kia Ceedrol). Ezt erosen figyelembe veszik a termekek pozicionalasanal is.
Namost a Rolls Royce legolcsobb autoja 300e euro listaaron. (es akkor nem rendelt hozza semmit ami nem tul gyakori). A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e...Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Csak magamat tudom megint idézni: a kategóriák között nincsenek éles határvonalak, hanem részben átfedésben vannak, a kommersz teteje összeér a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával.
Ezért van az hogy adott esetben egy full extrás Golf R jobb autó mint egy nem túlságosan felextrázott 1es.A Ferrari luxusgyártó, nem kíván jelen lenni a prémium kategóriában. Arra vannak más márkák a Fiatnál ( ill. most már a Stellantisnál) leginkább az Alfa Romeo. A Lancia talán már nem is létezik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Na igen, csak egy fapad 3as az 38e euró, egy fapad TM3 meg 43e.
Bár én azért összehasonlítottam volna gurulás közben is. Mondjuk szélzaj, menetkomfort, kormányzás, ülések, szellőzés komfortja, ilyesmi.
Szolgáltatásokban miben tud többet?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"nincs első ultrahangos távmérő"
Hát ez meglehetősen érdekes, mert a konfigurátorban nem lehet külön első és hátsó parkszenzorokat rendelni, csak egyben. A sötétedő, behajtható tükrök 500 euróba kerülnek, az első lépcsős hifi 380. Tolatókamerát nem találtam meg hirtelen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Shadowbull #218 üzenetére
Mondjuk Teslában meg nincs Carplay. Sehogy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Shadowbull #219 üzenetére
Ha, és táblafelismerés sincs. Ami mondjuk máshol alap.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A teljes nemet teslafan kozosseg ezen haborog, hogy nem mukodik rendesen es mikor lesz mar. Ok nyugtatgatjak egymast hogy majd marciusban... Talan.
Itt van egy svajci cikk a jelenlegi helyzetrol:
https://teslawissen.ch/tesla-verkehrszeichenerkennung/
Roviden osszefoglalva annak aki nem ert nemetul, es lusta betolni a gugli forditoba:
A kulonfele HW-valtozatok mast es mast tudnak:AP1: regebbi S/X autok, amikbe meg a Mobileye csinalta a szoftvert, ok korrekten felismertek a tablakat, de csak orszaguton, lakott teruleten kivul, kozepen fizikailag nem elvalasztott utakon vettek fel automatikusan a sebesseget. Auopalyan csak kijeleztek, nem fekeztek le, viszont a sofor atvehette a sebesseget manualisan.
A legujabb szoftververziokban azonban a felismeres ugyan muklodik, de ha manualisan akarod atvenni a sebesseget, akkor a terkepen jelzett sebessegre gyorsul/lassul az auto.AP2 es AP2.5: Az ezzel szerelt autok egyaltalan nem ismerik fel a tablakat. Semennyire.
AP3: A 2020.36.3 verzio ota lehetseges a tablak felismerese, de csak autopalyakon kivul. Az autopalyakon tovabbra is a terkep alapjan valaszt sebesseget az auto.
(ebbe amugy sokan belefutottak Svajcban, draga buntetes is lett a vege, ezt mellekesen olvastam, nem irja a cikk. )
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mindenesetre a német teslafan oldalakon kommentelők ebben a témában messze nem olyan megengedők mint te.
Hogy a "régiek senkit nem érdekelnek" az egy érdekes kijelentés, hiszen a teslafanoknak az egyik fő érvük volt mindig hogy az ő autójuk állandóan kapja az új funkciókat és egy öreg autó is korszerű lesz mindig. (Nyilván aki kicsit gondolkodott az tudta már évekkel ezelőtt hogy nem így lesz, de azért tőled olvasni meglepő)
Prémiumoknál szerintem már vagy 10 éve elérhető a funkció, VW is tudja, többieket nem tudom.
Toyota olyat biztosan tud, hogy felismeri a táblákat és gombnyomásra átveszi a tempomatba. (Enyém nem, a sógor Corollája igen)[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Gumi és felni topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Napelem
- Autós topik
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...