Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Milyen asztali médialejátszót?
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi haladó szinten
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- RAM topik
- NVIDIA® driverek topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibaimp
nagyúr
Az a gond, hogy nekem a háztömb garázsban eleve csak 1 fázis van bent. Oda ki kell építtetnem a 3 fázist, a többi amper-ért fizetnem kell majd (3600 Ft/A+ ÁFA áron), mert alanyi jogon 32A jár, tehát a 3x20A = 60A azaz ~130.000 Ft lesz, amit az ÉMÁSZ-nak kell fizetnem, csak a hálózatbővítésre + szerelési díj.
3 fázis 20A elég, amúgy, ha én 22kW-al szeretnék tölteni, akkor is?
-
Strezi
őstag
Nekem szerencsém volt, mert a beálló mellett van a 3f óraszekrényem. A töltőpont kialakítása kb. 6000 forintba került így, amiben benne volt egy 3f20A kismegszakító, egy kültéri szerelhető 3f 16A ipari stekker, meg egy méter kábel és négy polisztirol dűbel...
A Model S gyári töltője a piros digasszal mehet is ebbe a csatiba, így ment a 11kW töltés. Megéri Teslát venni, mennyit spóroltam ezen is vele -
tibaimp
nagyúr
Köszi a választ!
Még csak nézelődök, de a következő kocsim, valszeg elektromos lesz, nem hiszem, hogy Tesla, mert nekem drága, de majd meglátjuk, mit hoz az élet. Illetve először ki kell alakítanom a garázsban a 3 fázist, előkészíteni a dolgokat (jó kis meccs lesz az Émász-al gondolom).
-
Strezi
őstag
Persze hogy tud tölteni, lehet jumperolni, mind protokolra, mind max teljesítményre.
Amúgy meg megbeszéli az autóval mennyit adjon.
Meg ne vedd ennyiért, mint a linken van! Bruttó ára 500EUR. Ha kell, keresd Trombitást FB-n.
Én 190-ért vettem fekete fedlapos(Signature) editiont. -
tibaimp
nagyúr
Üdvözlet!
Érdeklődés szinten, egy Tesla 22kW-os fali töltő, más típusú autókat is tud tölteni, amelyiken Type 2-es csatlakozó van? Illetve ez a töltő, például 7-11kW-on is tud tölteni?
Erre gondoltam: [link]Bocs, ha nagy butaságot kérdeztem!
-
Strezi
őstag
Ja, én nem megyek annyit csak ha kedvem tartja ülök autóba.
Viszont a premium nem megy nekem sehogy. Próbáltam német, amcsi címekkel is már. Fel sem jön az opció. Ha meg BuyUpgrade, akkor 500-as hibával kiáll az account.
Hogy akarjam még jobban? Valami fake nem magyar kártya?
-
A havi 3000 forint szerintem nem sokat jelent, az 10 év alatt is csak 350000 Ft, 1000 euró. Autó árához képest semmi. Az ingyenes SuC sem ér olyan sokat. Most ugye mindenkinek ingyenes, nekem is így is 10.000 km alatt 52kWh-t töltöttem SuC-on, spórolva 4100 Ft-ot a fizetős változathoz képest. Ez 250e km alatt 100000 Ft. Összesen 450000 Ft, cserébe 10 év alatt sokkal több nyűg egy garis 3-mal szemben.
-
Strezi
őstag
Belső tér igen-igen hasonló méretű, sőt asszony szerint hátul jobb a fejtér a 3-ban. Gondolom üvegtető miatt. Emellett több praktikus tárolóhely van, pl. az jtókban.
Amiben visszalépés lehet a 3-mas:
- Azért a kormány mögötti kijelző információtartalma nem elhanyagolható
- Közép tábla kicsi, pláne hogy a legutóbbi frissítések óta a térkép még kisebb helyre szorult
- Ha nincs prémium adatkapcsolatod a 3mas ban, az komoly érvágás
- Légrugóval az S több helyzetben komfortosabb, meglepően alacsonyabb is az ülés.
- Első csomagtér óriási S-ben, pláne a csak hátsókerekesekben.
- hátsó csomagtér is sokkal nagyobb
- meglepő, de vezetésben tisztább, játékosabb karakter a hátulhajtó S, a vadállat kitépi a kormányt a kezedből karakterű M3P-hez képest.
Hirtelen ennyi. -
Strezi
őstag
Alakul a garázs
Érdekes használni a két autót egymás után, van amiben jobb van amiben rosszabb az M3P.
Fostalicska X5 40d után felüdülés hogy nem kell rá(juk) költeni mert elszaródikKét év után volt egy 60EUR pollenszűrő csere a márkaszervízben. A pláne az, hogy a benzinköltséget ők fizették oda-vissza
-
válasz
FIREBLADE78 #73 üzenetére
3-asban van hud?
NincsHa nincs,akkor nem cink,hogy középre kell lenézni az aktuális sebesség lecsekkolásához?
Nem. Magától értetődő. Mondnám, hogy gyorsan megszokható, de valójában teljesen automatikus, hogy épp hova pillant az ember a szemével, szóval nincs mit megszokni rajta. Volt HUD-os autóm, azzal sem volt semmivel jobb a helyzet, azzal is egy szemmozdulat volt a HUD-ra nézni, ezzel is egy. Egy csomó embernek kölcsönadtam vezetésre, utána mindig megkérdeztem, hogy zavarta-e őket. Mindenki akkor döbbent rá, hogy vezetés közben észre sem vette, hogy előtte erről beszélt, hogy szar helyen van.Ez nagyon életveszélyes.
Évek óta rengeteg autó volt, aminek ennél sokkal jobban középen volt a sebességmérője. A Priusomban is volt HUD, de mégis kényelmesebb volt a tök középre helyezett sebességmérőt nézni, mert a fókuszálás nem természetes a HUD-ra.Egyszer vittek egy facelift előtti performance-al,gyorsulás brutál volt,de minősége a kocsinak szuzuki szint sztem.
Egyszer köteleznélek egy útra egy suzukiban. Utána térjünk vissza rá. Elég hosszú listám volt autóból az elmúlt 10 évben (Subaru Legacy, Toyota Prius, Lexus CT, amerikai Chevy Volt, Merci A), most van KIA e-Niro, és Tesla Model 3, és a teljes sornál egyértelműen jobb a Tesla anyaghasználat és kényelem szempontjából. A haverom kicsit drágább, pár hónapos (16M) 3-as BMW-je egy vacak fapad ehhez képest. Teslából egész napos út után is olyan frissen szállok ki, ahogy reggel beültem. Például a párhuzamosan használt szintén 2 hónapos kb. azonos árkategóriás KIA eNiro ezerszer kényelmetlenebb. Városban el lehet azzal is menni ide-oda, de túraautónak nem kényelmes, hosszabb útra akkor megyünk vele, ha a nagyobbik kutyát is visszük hátul. Teslában két hónap alatt van 10ezer km, eNiróban másfél alatt 3.De lehet csak x5 miatt érzem így. Gondolkodom elektromoson,de hitvány minőségért nem akarnék 20 misit fizetni.
2013,5MDílernél amúgy lehet alkudni vagy ezek az árak és pont?
Nincs díler, nincs alku. Kell, nem kell, lehet választani.Jó nagy hülyéget írtál,hogy nem kell költeni 6 év alatt semmit a kocsira csak a pollenszűrőt kell cserélni
Ha csak ennyit költenél rá,akkor tőled sem vennék soha használt kocsit.
Oké. Nem muszáj.Említett szűrőt évente nem árt cserélni,de legyen max 2 év. Fékek cseréje (tárcsak,betét).
Nem cserélünk Teslán fékeket. Villanyautóval a fékbetétek nem kopnak, (szinte) csak vészfékezésre vannak használatban.Rugózás nem tudom,hogy milyen ebben,de az is beszarik.
Valamit hallottál, fél füllel. Amiről hallottál, azok az első generációs (még főleg kézi tákolt) Model S légrugói. Vedd figyelembe, hogy ez a cég még csak 8 éve gyárt sorozatban autókat. Az első 3-4 év a tapogatózás volt, elég gyakran előfordultak gyártási hibák. Sokat fejlődtek. Haver 2 éves Performance-a tele van illesztési hibával, a tesóm 1 éves Model 3-asán még van néhány itt-ott, az én két hónapos, facseliftesemen egy gondolatnyi sincs.Kilincsek állítólag megintcsak elbaszódnak ( ez elég gáz lehet) stb stb.
Az is a Model S/X motoros-kitolós kilincseinél van, nem a Model 3-nál. Régi Model S-t, X-et bátorság venni. Kell hozzájuk türelem bőven.Látom töltő telepítésben bizniszelsz. Partner nem kell?
Mindig kell. -
3L1T3
addikt
válasz
FIREBLADE78 #74 üzenetére
Fu baszki , felesleges reagálni a hozzászólásaidra érdemben. Maradj az X5-nél, az való neked! Ez a Tesla egy ócska szar!
-
FIREBLADE78
addikt
3-asban van hud? Ha nincs,akkor nem cink,hogy középre kell lenézni az aktuális sebesség lecsekkolásához? Ez nagyon életveszélyes. Egyszer vittek egy facelift előtti performance-al,gyorsulás brutál volt,de minősége a kocsinak szuzuki szint sztem. De lehet csak x5 miatt érzem így. Gondolkodom elektromoson,de hitvány minőségért nem akarnék 20 misit fizetni. Dílernél amúgy lehet alkudni vagy ezek az árak és pont?
Jó nagy hülyéget írtál,hogy nem kell költeni 6 év alatt semmit a kocsira csak a pollenszűrőt kell cserélni
Ha csak ennyit költenél rá,akkor tőled sem vennék soha használt kocsit. Említett szűrőt évente nem árt cserélni,de legyen max 2 év. Fékek cseréje (tárcsak,betét). Rugózás nem tudom,hogy milyen ebben,de az is beszarik. Kilincsek állítólag megintcsak elbaszódnak ( ez elég gáz lehet) stb stb.
Látom töltő telepítésben bizniszelsz. Partner nem kell?Profilt kellene váltani,ebben van a pénz,nem a vendéglátásban
-
A hang főleg a gumik felől jön, nem az ablakon. Nekünk van FL előtti és utáni is, az FL utáni kicsit jobb, de nem nagy a különbség (főleg az első mondatból adódóan). A FL-es télen is nagyon keveset fogyaszt, alig valami különbség van a nyári és téli fogyasztás között.
Úgy kell elképzelni a nagysebességű zajt, hogy nem nagyobb, mint egy átlagos autóé, sőt, annál kisebb, de a nagy prémiumoknál (5, E, A6) nagyobb. Mivel csak kerék- és szélzaj van, ezért városban nagyon csendes, kiemelkedően, pályán meg közepesen hangos.
-
-
3L1T3
addikt
X6M sose volt, csak többszőr volt nálam.
(tisztázás)
Ettől függetlenül X6M és BMW nem mérhető összeszerelési és hangszigetelési minőségben a Teslahoz . . .
Itt a jó idő 130-al 17-19 kWh/100km az átlag fogyasztás. 300-400 km bőven megtehető de ehhez 18-20 fokos külső hőmérsékletre van szükség és lehetőség szerint nem +20-30 km/h szembeszélre.Nem hazudok hangos az autó, eleve a keret nélküli ablakok se segítenek ezen de az új 2021-es facelift már dupla üveget kapott elől.
Bp-Szeged-Bp bőven megtehető. Ha pedig valami oknál fogva mégse akkor 5 perc töltés elengedő Szegeden a Superchargeren.
-
Norb79
őstag
Így 20e km után milyen az autópályás tapasztalatod sebesség/fogyasztás és zajszigetelés szempontjából? Egy 130-140es tempomatos gurulás nagyon leveszi a hatótávot? Vagy ez az első napos szegedi túrás hatotáv megvan, hogy 300km autópálya után még van benne 150km? Hangszigetelés milyen mondjuk a korábbi x6m-edhez képest ilyen tempónál a pályán?
Lassan nekem is autót kellene cserélni, és minden második hétvégén van egy nagyobb köröm, kb mint neked a szegedi túra volt, gyerekekkel, és az idegeiket nem cibálnám se azzal, hogy 80-100al gurulunk, se azzal hogy valahol tölteni kell útközben.
Meg a zajszigetelésről írnak mindenfélét, nem tudom milyen ez valójában, mert jó lenne továbbra is normál hangerővel beszélgetni 140es tempónál is a kocsiban. -
Március 31-ig ingyenesen kipróbálható az Enhanced Autopilot. Minden EUs modellben aktív, nem kell semmi egyebet csinálni, mint bekapcsolni az Autopilot menüpont alatt.
-
-
Kiskokó
veterán
Na mizu srácok? Szaladnak a KáeMek a kis kocsikba?
Úgy veszem észre a Model3-nál 2 féle tulajdonos van. Akinek már berepedt a panoráma üvegtető és akinek befog repedni.
Ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalat? -
djpety
tag
Kibővített leírással elérhető itt is: https://nyaripeter.hu/elso-tesla-elmenyem-utazas-a-balatonra-model-3-al/
-
djpety
tag
Én 2016 óta követem nagyobb figyelemmel a Teslát és azóta elhatároztam, hogy egyszer lesz egy ilyen autóm.
Idő közben azért szerettem volna vezetni is már, így egy hétvégi nyaralás erejéig béreltem egyet (Model 3 SR+), amivel Bécsből a Balatonra mentünk le. Az első élményekről és tapasztalatokról szól a videóm :)
Őszintén bízom benne, hogy hasznos lesz sokak számára 😊
-
Azért durva, hogy otthoni töltéssel 100km városi forgalom 400 forintba sem kerül. Egy bkv jegy.
-
Kiskokó
veterán
Na látom van egy kis plusz infó minden téren.
A nehéz ajtó csukódás, hogy újonnan lóg az ajtó azért nekem már elég nagyot nyelős baki :S
Ez volt az első amit észrevettem ismerősöm M3 Performance-n.Ez az FSD röviden, pontosan mit is jelent? Van amikor szériában van a kocsiban? Mennyibe kerül pluszba? Minden Autopilot ami 2.0 - 2.5 verziónál újabb az már FSD-s, valamit olvastam róla de nem volt teljese a kép.
Na én Hatvani vagyok, hol lesz itt az a töltő? (Nem mintha tudnám használni
)
-
Az Ioniq (már az első generációs, 28kWh-s is) adaptív tempomatja is megáll, elindul magától, de az nem nyűgösködik sávváltásnál.
A töltőink minden autóval kompatibilisek, és erre komoly hangsúlyt fektetünk.
Az árazásban lesz egy kicsi perc alapú rész is (mostani tervek szerint a DC töltés 99 Ft/kWh + 12 Ft/perc lesz, amit egy 5-20%-os kedvezményrendszer csökkent). A perc alapú rész egyszerűen elkerülhetetlen. A nagyobb teljesítményű infrastruktúra nagyon drága. Egy 50kW-os (100-120A) és a mi 75 kW-os töltőberendezésünk (420V x 180A áramkoláttal, jövőre már 90kW-osokat telepítünk 450V x 200A limittel, egyébként) létesítési költségei között kb. 7-8m forint (nettó) a különbség (több, mint a duplája a 75-ös).
Az 50-es töltőknek 3x63A áramot szokás adni (ami csak 45kW
, 100A). Azt bármelyik trafóról könnyen le lehet akasztani, még ideiglenesen is odaviszik bárhova (majdnem) ingyen. Afölött jönnek a mókák. Az áramszolgáltató a hálózati díjait áthárítja (néhány milla), az áramkifoglalás díja is többmilliós nagyságrendű, és a töltőberendezés is 2 millióval drágább. Ezen felül nálunk mindenhol lesz, kaja, pia, WC, és tető a töltő és az autó felett. Ha ezeket a költségesebb helyeket mondjuk DC 22kW-os Outlander elfoglalja, vagy ha valaki nem tudja (vagy nem érdekli), hogyan működik a töltés, és az aksi, és 100%-ig tölti az autóját gyökkettővel, az nekünk komoly veszteséget okoz. Hiszen ugyanannyi idő alatt másik autó több áramot tölthetett volna be. (nem beszélve arról, hogy mekkora szívás ez a várakozóknak) Ezt a veszteséget vagyunk kénytelenek egy kis, percalapú résszel kompenzálni. (illetve inkább akarjuk az ésszerű használat felé terelni a villanyautósokat)
Ésszerű körülmények között 50kW-os autón 80%-ig töltve, mondjuk a végén 30 kW-tal ez a rész legfeljebb 24 Ft-tal emeli a kW díjat, de pl egy Teslánál 75kW-on csak 10 Ft plusz. Ha valakinek lesz 10%-os kedvezménykártyája (új és használt autóhoz eleve sokan fognak kapni kereskedőktől), akkor az ár egy Teslánál, vagy Ioniqnál, ami ki tudja használni a teljes 75kW-ot, 100 Ft/kWh alatt kijön (97,8 Ft), míg egy régi 2011 Leaf (36kW átlagos töltés mellett) is megáll teljes díjat figyelembe véve 107 Ft-nál.
Az AC természetesen nem lesz percdíjas. Ha valakinek nem kell gyors töltés, az ne foglalja a drága 75kW-os állomáshelyet.
-
3L1T3
addikt
Király, de könyörgöm kW alapú fizetés legyen, ne szopassatok ti is midnenkit a perc alapú töltéssel.
Hamarabb lenyeljük EV-sek az 1x használati díjat és mellé a kW alapú fizetést, mint a perc alapút. Mert az meg kibaszás a lassabb fedélzeti töltővel rendelkező autósokkal. Mintha a benzinkúton többet kellene fizetnie aki lassabban talál bele a töltőnyílásba...
Plusz nem tudom, hogy milyen töltőberendezésekkel terveztek, de figyeljetek arra, hogy szoftveresen ne utasítsa el egyik autót se. Az emobi esetében a 22kW töltők nem támogatták sokáig a TESLA-kat.!
-
3L1T3
addikt
Így van az ajtót erősebben kell becsukni, feleségemre mindig rámordulok ez miatt.
Indexes gonddal nem találkoztam.
FSD hiány szerintem túl van reagálva. A visszajelző hangot a menüből ki lehet kapcsolni “joe mode”. Mivel FSD nélkül nincs automata sávváltás így egyértelmű, hogy manuálisan kell ki és be kapcsolni. Én se kértem FSD-t és autopilot közben indexelés esetén automatikusan kikapcsol az autopilot. Ha nem akkor erősebben kell megmozdítani a kormányt vagy fékre kell lépni.
Az adaptív tempómat esetében pedig tudtok állítani követési távolságot a jobboldalsó scrollinggal a kormányról. Mellesleg nem csak tartja a sebességet, meg is áll el is indul adaptív tempómat esetén.
Ha több segítségre van szükség akkor mindent lehet erősíteni és kikapcsolni az autopilot beállításokban.
-
Egy további, nem szorosan ide tartozó információ, hogy cégünk, az evDirect hamarosan üzembe állítja 75kW-os töltőit autópályák mentén. Augusztus elején (remélhetőleg 1-jén) indul Mosonmagyaróváron az első, de év végéig még jópár helyen megjelenünk DC töltőkkel. Jelenleg az alábbi helyszínekre van meg az energetikai hivatali engedélyünk telepítésre: Mosonmagyaróvár mellett Hegyeshalom, Siófok, Velence, Hatvan, de jövőre is folytatni kívánjuk a telepítéseket, és az elkövetkező néhány évben 40-50 nyilvános állomást kívánunk üzembe állítani.
-
Tapasztalatok tesómtól, amikre nem számított. (közismert jellemzőkről most nem lesz szó, kivéve a festés)
Problémák:
- Az ajtókat erősebben kell csukni a szokásosnál. Néha nem sikerül, és akkor nem indul az autó.
- Az index működése random. Hol veszi, hogy mit akar kapcsolni, hol nem. Hol kikapcsol visszatekeredés közben, hol nem.
- Egy apró, gombostűhegyni fényezési folytonossági hiány a lökhárítón. A szín is hiányzik, nem csak a lakk, ezért van egy fekete pötty a fehér autónKözelről kell nézni, hogy látsszon, de úgy vicces.
Semleges:
- Az FSD hiánya durva. A sima gyári alap Autopilot sokkal kényelmetlenebb, mint a többi autó butább adaptív tempomatja. A normál adaptív tempomat olyan ostoba, hogy nem törődik semmivel, ha van előtte autó, rááll, aztán ennyi. A Tesla autopilotot viszont állandóan ki-be kell kapcsolgatni sávváltás előtt, és után. És minden ki-be kapcsolást hangos bimbammolással jelez. Azt mondta, hogy dallamtapadása van a csengőtől. A másik gond ezzel, hogy néha elfelejti visszakapcsolni előzés után. Ezt csak akkor veszi észre, amikor az autó megy tovább egyenesen a kanyarban. Szóval elég veszélyes mutatvány. Valószínűleg meg kell rá venni az FSD-t, vagy ki kell találni valamit (Openpilot?), mert ez így gáz.Előnyök:
- Mondhatni szinte termeli az áramot, de ez itt nem túlzás, hiszen tényleg termeli is a villanyt időnként. Szóval a fogyasztása Budapesten belül 100-110 Wh/km (25km átlaga), pályán 135-145 között 140-150 Wh/km (250km átlaga). Max töltés Ionityn 141 kW (22%-nál), 1050 km/h, Tesla Superchargeren 125 kW körül, 950 km/h.
- A hivatalos Tesla weboldalas infóval ellentétben nem 7, hanem 11kW-os AC fedélzeti töltője van a többi Model3-hoz hasonlóan (3x16A). -
Volt 2017-18-ban egy olyan variáció, amit úgy hívtak, Standard Range. Az kb 45kWh akkuval rendelkezett, és nagyon alap volt a felszereltsége. Az előrendelők kaphatták, ha akarták. Az SR+ annak a jobb változata 50kWh akkuval (kinyerhető), és majdnem fullos felszereltséggel (mínusz subwoofer és ködlámpa).
-
Kiskokó
veterán
-
Kiskokó
veterán
Gratula!
Összeszerelés milyen? Tesla csoportba volt a hetekben pár kép, frissen átvett kocsiról... hát voltak olyan összetételek a karosszérián, mint ha törés után össze lenne dobálva a kocsi, csak hogy nézzen ki valahogy.
Ez az egy bajom van még mindig csak.
Ennyi pénzért ha nem is Prémiumot várnék de azért ne álljon már szanaszét a kasztni.
Ilyen szempontból a Model S ezért is jobb. De hát az is abszurd hogy első generációs 6-8 évesen 12+ milla :S -
-
Kiskokó
veterán
Na szép. Gratulálok!
A hatótáv storyt azt még én várom a későbbiekben is, de úgy látom ez ténylegesen többet fog elmenni mint az M3 Performance.
Mondjuk azért arra kiváncsi lennék, hogy tényleg az erő stb miatt megy el többet vagy szimplán csak a kis kerék miatt.
Ennek mennyi a gyorsulása amúgy ? Hány lóerőnek felel meg kb ?Valaki igazán vehetne már Feketét is! Mindig csak a fehér... férfiban nem volt ?
De szép amúgy fehérben is, de csak a nagy fekete tető miatt + szerezz rá performance kis szárnyat hátra rengeteget dob rajta."Összeszerelési minőségben is sokat javult, nem zörög, nem csörög semmi."
Amit mondtam, hogy lett egy ismerősöm, az övét látom már 20ezer Km körül van neki benne. Háááát azért az összeszerelés... most amit felfedeztünk újonnan, az hogy szerintem a a nagy igénybevétel miatt mivel Performance azért kapja az ívet. Szerintem csavarodott a kasztni vagy valami, de a bal hátsó ajtó nagyon amorf módon kezd elállni az autó vonalaitól.
De még annyira nem néztem neki. -
3L1T3
addikt
2020 Tesla Model 3 Long Range szubjektív ismertető így 3 hét után!Fontos leszögeznem, hogy az előző autóim és autók amikhez hosszabb távon közöm volt
- 2016 Volkswagen Jetta 2.0 TDI
- 2016 BMW X6M
- 2018 Skoda Superb 2.0 TDI
- 2018 BMW i3 120ah
- 2017 Tesla Model X p100D
Ezekkel az autókkal mentem huzamosabb ideig 150-200k km.Szóval ő itt LUNA mert , hogy ezt a nevet kapta és minden autóm esetében női nevet választok. Csak hát itt ugye át is tudom írni a nevét!
A megrendelésről, várakozásról nem szívesen írnék, mert marha fárasztó és körülményes volt pár dolog.
Átvétel után az első 300m-en sikerült összebarátkoznunk. A kormányzás, nagyon direkt és először érzem azt mintha egy 3. kezem lenne amit teljesen rám szabtak. Nagyon szeretem vezetni (3.500km van benne jelenleg 15km volt benne amikor átvettem. Valószínűleg a hajóra fel-le állás és a kikötőben való mozgatás közben került bele) Összeszerelési minőségben is sokat javult, nem zörög, nem csörög semmi. Persze ez elvárható egy új autótól, de sokszor lehet belefutni ilyen véleményekbe, hogy van még mit tanulnia a többi autógyártótól. Ez tény és való, de amikor átvettem a szalonból az i3 120ah-t ott már akkor fityegtek a gumi borítások a szélvédő és az ajtók mentén.Hézagok és egyéb megoldások minden autó esetében megtalálhatóak még mindig.
Volt egy szoftveres problémám, mert hiába volt az autó wi-fi-n egyszerűen nem akarta updatelni. Szerencsére Norvégiában Tesla szervizben dolgozó honfitársunk, azonnal újraindította a letöltést távolról, így megoldódott ez a problémám is.
Hatótáv mert mindenkit ez szokott a legjobban érdekelni. Édesanyám születésnapja alkalmából mentünk egy Bp-Szeged-Bp távot mert van egy nagyon jól bevált halászlé amit nagyon kedvelünk. 4 fővel autópályán 23 fokos klímával sikerült az alábbi fogyasztás 95%-ról. 340 km és még maradt benne 150 km megtehető hatótáv. 340 km alatt 50kWh energiát fogyasztott el, az akkumulátor pedig nettó 70kWh kivehető energiával rendelkezik. Az átlag fogyasztás 14,7kWh volt mivel otthon töltöttem ez az 50kW 1765 forintomba került, ami azért nem rossz 340 km-re. 520 ft / 100 km
Nagyon reggel van még így a gondolataimat se tudom összeszedni. Ha bármilyen kérdésetek van, nagyon szívesen válaszolok. Egy biztos valamilyen szintű elfogultság is van bennem , mert a bemutatása óta ez volt az álom autóm. Ettől függetlenül maximálisan elégedett vagyok.
-
3L1T3
addikt
Sziasztok,
Elég nagy a csönd, 3 hete átvettem végre az autómat. Beszámoló vagy bármire kíváncsiak vagytok?
-
Kiskokó
veterán
Na srácok nekem megjött a M3P
Na jóó neeem, csak vendégségben volt nálam
-
Kiskokó
veterán
Akiről írtam srác a M3 performanca-al.
Már bele gurultak az elejébe vonóhoroggal nekiA többieknek kitartás, majd csak megjön.
Ja meg ezt kihagytam, utána átültem hozzá
-
3L1T3
addikt
8 hete, hogy megrendeltem de még mindig semmi!
Remélem tudják tartani a 12 hetes szállítási időt, a vírus ellenére is.
-
Kiskokó
veterán
Üdv
Képet, tapasztalatot infókat
(Audi topicban íratlan szabály, hogy 40 minimum HD kép az autóról a tagság belépő)On
Amúgy pár napja tök véletlen össze futottam egy M3 Performance tulajjal... gyorsultunk egyetaztán megállt és dumáltunk.
Vitt egy körre, hát a cirka 3 sec 0-100ra elég meggyőzőViszont egy két összeszerelési minőségtől , ha én vettem volna ilyen kocsit, biztos addig nem veszem át amíg meg nem csinálják.
Üdv
-
Strezi
őstag
Sziasztok! Model-S tulaj, pont most egy éve.
-
zharkanyi
tag
Tetszik a megközelítésed, én is hasonlóképp próbálom számolgatni a dolgokat...
Ugyanakkor azért ebben erőteljesen érzem azt a hozzáállást, hogy azért jött ki a matek, mert azt akartad, hogy kijöjjön.
Nincs ezzel semmi gond, de én is tudom magamról, hogy az objektív tartomány legkedvezőbb értékeivel számolok, mikor valamit "akarok".Ha épp azt szeretné valaki kihozni, hogy a dízel éri meg, akkor tenne bele egy pár méregdrága Ionity töltést, 1000km-es lehetséges utakat és úgy mindenhol elkezdené keresni a problémás pontokat, csak hogy kijöjjön az, hogy a dízel éri meg.
A lényeg csak annyi volt, hogy van egy objektív tartomány, amin belül az ember már leginkább érzelmei alapján dönt.
Nekem is az a bajom, hogy akármennyire is számolgatok még nem tudom kihozni, hogy megérje egy Tesla, vagy bármely más elektromos.(számomra)
Ilyenkor a hozzászólásokból pedig gyűjtöm az ötleteket, hogy mit tudok még a számításaimba belevenni, amivel ki tud jönni, hogy mégis megéri nekem is. -
Kiskokó
veterán
Helló
Dehogy
Nem vettem én magamracsak példának hoztam fel, hogy érdekelt volna engem is egy Model S csak nekem drága volt.
Tömören :
Model 3 belsejét kár hogy annyira lebutították. Model S belül bejön.
2016 utániban gondolkoztam volna csak én is de az 17+ millió és akkor még kitudja milyen állapotban van.Persze ha cégbe veszed és sokat jársz vele meg ha még a parkolást is tényleg levonod stb hát úgy nyilván jóval kihasználhatóbb és jobban jön ki egy Elektromos autó. Én viszont ezekkel alap esetben nem szoktam számolni mert azért valljuk be az emberek nagy része nem így vesz/használ autót.
A szervizelés "hiánya" viszont tény, hogy full "haszon" az elektromos javára. De azért a sok elektronika, légrugó stb ott is betud ugrasztani pár ezer Eurós költségeket.Én amúgy viszonylag keveset járok és abból is sok a város tehát pláne jó lett volna egy Elektromos választás, de elvből nem veszek ennyiért autót (ha tudnék se
)
(A régi A6-om 9 évig volt meg az is 3.0 TDI , de csak kb 120ezer Km tettem bele, ahhoz képest hogy a típushibák nagy része nálam jött ki alap szervizen kívül kb 1,7milliót költöttem rá a 9 év alatt ebben benne van egy komplett váltófelújítás is.
Persze lehet ezekre sokkal többet is költeni de annak megvan az oka, egy jól karbantartott autónak nem szabad sok hibájának lennie)A lényeg az hogy gratulálok hozzá, várjuk a képeket és remélem jársz felém majd és akkor ki is próbáljuk
(Na meg gyorsulhatunk is
)
-
Most értettem meg, hogy magadra vetted. Pedig nem a te választásod volt a téma. Nem lehet mindenkinek jó egy Tesla. Én mindössze a Tesla mint autógyártó működését értékeltem.
A Model S elég vacak, főleg a 2018 előttiek, talán a Raven (2020 modellév) már oké. Model S-t sose vennék, mert brutálisan széles, még az A7-esednél is jóval szélesebb (és hosszabb is). Amerikában oké, de itthon a keskeny sávokban kényelmetlen, és nagyon-nagyon szar vele parkolni, ezért városba való. Ráadásul gyenge a töltési áramfelvétele, és 2018 előtt (ha valaki használtban gondolkodna az ára miatt) szar a hatékonysága -> szar a töltéssel egységnyi idő alatt nyert távolság. Hosszú útra ezért csak korlátozottan alkalmas. Magyarul nem jó városban és nem jó hosszú útra sem. Mire jó akkor?
A Model 3-at kizárólag anyagi megfontolások miatt választottam.
A 21,5 milla (a kormánynak ez úton is köszi a gyenge forintért) sok egy autóért. De mivel elektromos autó, ezért megspórolok havi 22000 forint cégautó adót. Az 1,6 millió megtakarítás egy (mondjuk) dízelhez képest. Ezen kívül a társasági adóból (nem az adóalapból!) leírhatok rá a 6 év alatt 4,5 m-t energetikai támogatás céljára.
Maradt az ára 15,5 m. A Teslából 1 millióval több áfát tudok visszaigényelni a 6 év alatt, mint egy A6-ból, így marad 14,5 m.Megyek vele évi átlag 50000-et. Ez évi 9000 kWh. Ennek kb 80%-át otthon fogom tankolni 38 forintért (275e Ft/év), a maradékot Superchargeren (áfát teljes egészében vissza lehet igényelni, így 57 Ft) (102e Ft/év). Összesen 380e Ft/év. A karbantartási igénye a 6 év alatt csak 1db pollenszűrő. Teljes üzemeltetési költség a futamidő alatt 2,3 m. Ugyanez egy dízelnél (most nem egy szintén 450 lóerős motorbehemótot számolok, csak egy egészséges 200 lovast mondjuk) 7l/100-zal számolva tankolásra (áfavisszaigénylés után) 7,5 m, és egyéb karbantartásra kb 0,6 m. (szervizt 0-nak veszem, és bízok benne, hogy nem romlik el benne semmi, ami egy dízelnél kész csoda lenne). Naponta átlagban 2000-2500 forintért parkolok, az havi 40ezer, 72 hónap alatt 2,9 m. Az üzemeltetési előny 6 év alatt 8,7 millió. Tehát a végére olyan, mintha csak 5,8 millióért vettem volna a Teslát, tehát igencsak olcsóbb, mint egy saját kategóriás dízel.
És akkor még nem is számoltam azzal, hogy a 6. év végén egy Tesla jóval értékesebb marad, mint egy dízel lesz 2026-ban (6 éves 300k-s Audi A6 5M, míg a teslák ez idő alatt általában az értékük felét vesztik el, marad kb 10,5 m). Szóval a futamidő végén az egész úgy jön ki, mintha ingyen kaptam volna egy Audit, és csak az üzemeltetési költséget kell fizetnem.
Persze más használati körülmények között (kevesebb km, kevesebb parkolás) már messz nem ilyen jó a leányzó fekvése. (A fentieket végigszámolva 15e km + egy összesen csak 500e parkolással 6 millióra jön ki a dízelautó ára).
-
Kiskokó
veterán
Helló
Szerintem ne menjünk bele. Mint mondtam nem vagyok Elektromos autó ellenes , sőt ha a körül lehetene Teslát venni mint amennyi az Audi volt, egy Model S-be rohadtul ültem volna... de "cirka" duplája azonos korosztályban, így még nem játszott."Ha az egész a hagyományos gyártókra lett volna bízva,"
Értem amit mondasz, csak ez olyan dolog hogy mi lenne ha ... ?
Gondolni mindenki tud egy forgatókönyvet, aztán hogy az végül hogy lett volna.
Ezért is mondom, hogy egyelőre arról is kár beszélni mi lesz még a tesla jövője... úgyis csak találgatás. Attól hogy beindított egy folyamatot még nem biztos hogy mindig a csúcson marad.
De mint mondtam sok a "ha". Amíg nem történik meg addig úgyse tudjuk mi lesz.
Amúgy I3
Városban jó is lehet de ahhoz meg kicsit túlárazott.
Mentem már I3-al, nem volt rossz a REX-el kifejezetten van is értelme, nekem a beltér is tetszett, minőségre, designra, viszont kívülről nem tudom elviselni ahogy kinéz.A leendő tulajoktól meg várjuk a képeket meg minden infót.
Jóéjt
-
3L1T3
addikt
Hát pedig az i3 minden csak nem jó, másik topikba leírtam a véleményemet így egy év után:
- keskeny kerekeknek köszönhetően, borzalmas úttartás, és minden kátyú megvezeti az autót (Budapesti vagyok)
- Nem jegyzi meg az autó az üzemmódokat amiket utoljára használt a felhasználó.
- Szoftveresen minden mai létező teljesen EV-től elvan maradva.- Tesla Model 3-ra mondják, hogy az összeszerelési minősége még messze elmarad a többi gyártótól, és hogy a gumi tömítéseket is érdemes bővíteni vásárlás után a jobb hangszigetelés miatt. Hát ajánlom mindenkinek a BMW i3-at, az még borzalmasabb. Megvétel után (0km) 2 héttel elkezdett zörögni az ablak üveg, ami azóta csak rosszabb lett. A szélzaj borzalmas.
- A klíma vagy működik vagy nem. Ha gondol egyet még 26 fokos beállítással is 15-20 perc után képes hideget fújni.- Töltés áramellátását nem képes mutatni a fedélzeti computer sehol.
-
A Tesla mission statementje, hogy felgyorsítja az átállást a fenntartható energiákra. És pont ezt tette.
2007-ben a használható elektromos autótípusok száma 0.
2008-ban 1 Roadster
2010-ben 2 Leaf
2012-ben 3 S
2013-ban 6 Zoe, i3, e-Up
2016 óta meg egy hadseregnyiHa az egész a hagyományos gyártókra lett volna bízva, akkor csúnya, gyenge, kényelmetlenül használható, bosszantó autókkal nagyon szépen bebizonyították volna, hogy az elektromos autózás egy zsákutca.
Szóval igen, közvetlenül összehasonlítható, és érdemes is összehasonlítani. Aztán hogy te mit szeretnél (vagy inkább mit vártál), az egy másik dolog.
Nekem még bejön az i3 is. Városi autónak kiváló.
Mire gondolsz, hogy "nem bizonyosodott be"?
-
Kiskokó
veterán
Jó, most hasonlítgatni kár.
Értem amit mondasz, csak nincs értelme.
A Teslát ezért hozta létre Musk. A többi gyártónak meg esze ágába nem volt előre lépni a témában.Mint mondta, én szeretem a Teslat, bejön az elektromos autó (és szinte csak a Tesla üti meg azt ami miatt bejön)
De ettől függetlenül az elején akármennyire is el voltam ájulva a Teslatól, sajnos azóta pár év eltelt de még mindig nem bizonyosodott be hogy ez lesz is olyan jó mint várjuk.
Hidd el én is szeretném. -
3L1T3
addikt
Ott a pont!
Aksiktól meg ne féljetek, a Tesla Powerwall is leselejtezett Tesla aksik. Kínában van már cég aki 98%-ban feltudta dolgozni az akkumulátorokat.
Telefonokból van közel 10 milliárd forgalomba , és 2 évente cserélődnek. Azoknak az aksijával senki sem foglalkozik.
1 éve van egy i3 120ah elektromos autóm, várhatóan április-május környékén érkezik a M3 LR autóm. Ha nem is teljesen zöld vagyok, de lényegesen jobb számomra minden tekintetben egy elektromos hajtású autó mint bármi más. -
Kiskokó
veterán
válasz
zharkanyi #16 üzenetére
Igen kezdetnek jó.
Az a baj sokan azért veszik a napelemet, hogy vissza töltsék és nem elhasználásra... ezzel csak az a baj hogy MÁR MOST, (nem még akkor amikor majd ez jobban elterjed) problémákat okoz a hálózatban...
Most jobban nem mennék bele, meg hát nem vagyok szakértő sem de ennek nem biztos hogy jó vége lesz... a szolgáltatóknak kéne inkább átállni napenergiára... -
zharkanyi
tag
Akkor én jól csinálom. Napelem pipa.
A Tesla még csak a vágyak közt szerepel, de a napelemet már felszerelték egy hónapja és az inverter úgy lett méretezve, hogy ha lesz elektromos autó, akkor akár évi 20-25.000km-ig tudok majd belőle autót tölteni. (paneleket persze kell még felrakni)
Egyébként ezzel azért lesz más probléma is, ha nagyon elterjedne. A többség éjjel, vagy legalábbis délután hazaérve teszi töltőre az autót a garázsban, míg a napelem ugye nem akkor termel. Jelenleg ez anyagi értelemben nem gond a napelem tulajoknak a szaldós rendszerrel, de a hálózatot terheli és egyben nem megoldott az energiatárolás sem.
Erre a Tesla Powerwall sem egy túl környezettudatos megoldás, mert ezért egy eszem azt 100kWh-s akksit tartani még otthon is elég kemény lenne.
-
Kiskokó
veterán
Tudom tudom. Only teljesen normális diszkurzus
Hát mint mondtam, az IGAZI értelme akkor lenne a Tesláknak ha mindenki otthon saját napelemről töltené.
Amíg ez nem így van addig közel sem érjük el azt a Zöldséget amit amúgy kellene (és a Tesla képviselni akar)
Ettől függetlenül még biztos kevésbé káros a földnek mint a dízel/benzin csak így elenyésző a különbség, ami miatt viszont nem éri meg a plusz vételárat. :S (a töltésről és korlátozott km megtételről nem is beszélve)
(Bár azért 3-5 év múlva még a régi akkuk újrahasznosításával járó dolgokra nagyon kíváncsi leszek, van egy olyan érzésem hogy hiába tuszkolják a köztudatba hogy az Akkuk milyen jó hatásfokkal újrahasznosíthatóak, de félek attól hogy x év múlva olyan mértékben megváltozik az Akku technológia, hogy az eddig gyártott régi aksik egy az egyben mennek majd a kukába.. :/ )
De ne legyen így! -
3L1T3
addikt
-
Kiskokó
veterán
Ebbe ne menjünk bele
Tankolom a "jó kis" Adbluet... hahha
Én nem hiszek ezekben... biztos van olyan Dízel meg benzin ami műszaki állapotba miatt szennyez mint a szar, de ez még mindig elenyésző amit az autók szennyeznek.Én hiszek a Teslaban és, hogy nem annyira környezetszennyező... de ez csak akkor állja meg a helyét ha csak Otthon töltöd napelemről.!
Amíg otthoni áramról vagy fizetős töltőoszlopról van töltve addig nem igazán beszélhetünk "zöld"-ségről. (sajnos)
Addig csak álszentség hogy mennyire zöld a Tesla. -
Testvérem M3 LR járgánya a héten érkezik, az enyém áprilisban. Tűkön ülök
-
zharkanyi
tag
Elég nagy lufi van itt fújva. Ami nem jelenti, hogy nem fújják még nagyobbra, de azt igen, hogy ez előbb utóbb vagy kidurran, vagy legalábbis leereszt.
Jeleneleg olyan szinten van a Tesla részvény árfolyama, hogy azzal a világ 2. legértékesebb autógyára a Tesla a Toyota mögött és a VW előtt. Miközben a VW valami 23 millió autót gyárt éves szinten és ebben az Audik, Porsche autók is benne vannak, tehát azért nem egy low cost gyártó.
Ha innen nézzük, akkor a Tesla részvényekbe jelenleg be van árazva egy minimum 20x-os gyártott darabszám bővülés. (Kínai gyár, Berlin ennek töredéke, nincs 1 millió)
Ha meg azt feltételezzük, hogy az egy autóra eső nyereség a VW-el fog megegyzeni, akkor 40-50x-es bövülés kellene, hogy profittermelés szempontjából a két gyártó ugyanott legyen.Magyarul a részvény
A, vagy túlárazott
B, vagy a Tesla jövőbeli terveit is beárazta már (önvezető autókkal taxizás...)Én előbb shortolnám a Tesla részvényt, mint hogy abba fektessek, pedig hiszek benne, hogy a Teslának komoly jövője van. Csupán azt nem hiszem, hogy képes lesz 20x ennyi autót eladni mint most. Illetve valószínűbbnek tartom, hogy mire az önvezetéssel és egyéb jövőbe mutató fejlesztéseivel révbe érne (és profitot termelne) addig a piac vagy utóléri, vagy legalábbis megközelíti.
A Teslába, mint márkába, mint autógyártóban és autóban nagyon hiszek.
A Teslában, mint befektetésben viszont nem látok nagy potenciált, ellenben relatíve nagy kockázatot igen. -
Kiskokó
veterán
Én úgy megszívtam, hogy tavaly nyáron nem foglalkoztam a részvény vásárlással.. hosszú távon akartam befektetni pár darabba... erre pár hete mikor végre lett volna időm foglalkozni vele látom hogy több mint a duplája... 600 dodó, ráhagytam most már valami 750 nél tart.... Fuck...
Lehet még így is veszek de az igazi profitnak már lőttek -
zharkanyi
tag
válasz
werszomjas #5 üzenetére
Nem csak a Berlini gyár, hanem a Kínai is számít ilyen szempontból. Fejlődjön csak a Tesla, adjanak el minél többet az egyes modellekből, mert:
1. csökken az egy darabra eső fix költség, magyarul a kocsi előállítási ára
2. ha lesz nagy gyártó kapacitás és egyszer eljut oda a Tesla, hogy nem alapértelmezés, hogy annyi autót ad el amennyit le tud gyártani, akkor majd jönnek néha akciók.Egyébként én is Model 3 párti vagyok, no nem a letisztultság miatt, de az olyan emberi léptékű autó. Én meg nem szeretnék annyira kítűnni, mint mondjuk egy Model X-el, ha kinyitod a hátsó ajtót.
Plusz árban is ez az egyetlen, ami már normális kategória felső határait közlíti (felülről). -
werszomjas
addikt
Én remélem, hogy egy holland házaspár épp a napokban vesz át egy szép új model 3 performancet vagy egy LR-t, és amikor 3 év múlva lecserélik, megvehetem fél áron
Kíváncsi leszek a berlini gyár milyen hatással lesz az árakra.
-
3L1T3
addikt
egyelőre eléggé halott a topic.
februarban érkezik a Model 3 LR verziom.
-
Kiskokó
veterán
Minden ami Teslával és Elon Muskkal kapcsolatos.
Tulajdonosok és érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Kuponkunyeráló
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen asztali médialejátszót?
- Futás, futópályák
- Milyen autót vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- MacBook Pro 16 2021 M1 Max 32GB 512GB 1 év garancia
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest