Új hozzászólás Aktív témák

  • HThomas

    őstag

    Leírom én is nálunk mi volt a helyzet... Pesti hat osztályos gimnázium, informatika tagozat, jól felszerelt gépterem, internetre kötött, normális gépekkel, 8-9 évvel ezelőtt. Az informatikatanár egy idősebb férfi volt, a szakmai hozzáértésével - amennyire utólag meg tudom ítélni, - nem volt semmi baj, és tanítani is tudott.

    Az osztállyal már annál több baj volt. Informatika tagozat ellenére az egyik része leszarta az informatikát, a másik része sík hülye volt hozzá (és bármilyen reál tárgyhoz), a harmadik részére mindkettő igaz volt egyszerre. Ezenkívül volt néhány ember, köztük én is, akit érdekelt a dolog és értettünk is hozzá valamennyire.

    Az informatika oktatással nem is volt semmi baj, amíg nem jött a programozás rész (Turbo Pascal). Egy darabig itt is minden rendben volt, ugyan senki nem értett semmit, és nem is igazán akarta megérteni, csak csendben meghúzta magát, miközben lassan haladtunk az anyaggal. Aztán félévkor kibújt a szög a zsákból, az ismétlődolgozatok során kiderült, hogy szinte az egész osztály nem tud semmit. Rögtön kitört a balhé a szülők és a tanár között, hogy mennyire rossz az informatika oktatás. A végeredmény az lett, hogy újrakezdtük a tananyagot az elejéről. Persze ez sem működött, mert a diákok továbbra sem kezdtek el tanulni, pedig akkor már tényleg nagyon szájbarágós volt. Az utolsó évben már feladták a programozást, helyette Office oktatás volt, azzal nagyjából megbirkózott mindenki.

    Nagyon sajnáltam a dolgot, és szegény tanárt is, de egyszerűen ebből a gyerekanyagból nem lehetett többet kihozni. Ne felejtsük el, informatika tagozatról volt szó! Szerencsére engem nem érintett annyira rosszul, mert mi Pascal helyett már akkor is C++-ban írtunk windowsos stratégiai játékot, de azért akkor is elég bosszantó volt.

Új hozzászólás Aktív témák