- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz Gézengúz #8406 üzenetére
Milyen autó és milyen aksi?
Gyakori öntökönszúrás szokott lenni smart töltéses autóba AGM helyett sima aksit venni, nem is húzzák sokáig.A 40mA azért már nem túl alacsony nyugalmi fogyasztás. Keveset és ritkán használt autó esetén az már szépen leszívhatja.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Gézengúz #8410 üzenetére
Ha rendszeresen és eleget használva van a kocsi, akkor persze belefér a 40mA.
A sok állás és ha megy, akkor is rövideket verziót semmi sem szereti.
Az, hogy felszalad pik-pakk 13,4-re az nem ok, hanem az a következmény, hogy nem vesz fel töltést.
Menet közben lenne jó monitorozni, hogy magasabb fordulaton meddig megy fel a töltőfesz?
Ha ilyen 0 fokokban nem éri el legalább a 14,5V-ot, akkor jóval hosszabb menetidő kell a feltöltéshez.Nekem a Bosch-nak valami almárkája van épp, egy 72-es Ca Gigawatt.
A gyári Varta VRLA bő 8 évet szolgált, ehhez a Gigawatthoz kikapcsoltam a smart töltést a kocsiban, hogy ne merítgesse menet közben. Mostanában menet közben 14,5-14,7V-okat simán látok a rákötött voltmérőn.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Fabolous4 #8418 üzenetére
A 650-es APC tud 400W-ot leadni.
Az aksi töltésére hogy gondoltál? Mit szól egy külső töltőhöz az APC? Vagy leválasztanád?Számoljunk minden esetén ráhagyással:
A 81W(ha az van ráírva) az szerintem a keringető max. fogyasztása, esetleg lejjebb véve még kevesebb. Egy laptop töltője olyan 65W(90?) max. lehet, egy telefon és tablet is típustól függ, de max. néhány 10W együtt. A LED égők olyan 4-9W/db.
Összesen olyan 200W-tal lehet számolni, ezt kényelmesen elviszi a szünetmentes.
Az aksinál 100Ah-ra gondoltál? A 200W esetén az aksinál érdemes 240W-tal számolni, ami 20A.
Azaz a vadiúj 100-as aksi is kb. jó, ha 4 óráig kitart, ha minden megy róla.
Csak a keringetőt ki kell bírnia 10+ órán át.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Fabolous4 #8422 üzenetére
Hát nem vagytok ott egyszerű helyzetben! Kitartás nektek!
Én lehet külön venném a fűtést a "kényelmi" dolgoktól.
Illetve 2 óra alatt nem igazán lehet feltölteni egy aksit.
0,3C a max. töltőáram(AGM indító esetén, munka aksi esetén lehet, hogy kevesebb?), de én 0,2C fölé nem mennék. Azaz kb. 5+ óra a töltés, ha teljesen lemerült.
61W esetén + az inverter vesztesége miatt én 6A-rel számolnék. A 100-as aksit ha 15A-rel töltöd(amihez igen speckó töltő kell...), akkor 5 órányi használatot kb. 2-3 óra alatt vissza lehet tölteni.(#8425) plömplöm :
Nekem van egy rack formátumú 1500VA-es folyamatos UPS-em, abban pl. 3x12V van, ha jól emlékszem.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Én azt figyeltem meg, hogy ahogy gyengül az aksi, úgy csökken a feltöltés után megmaradó csúcsfeszültsége.
Pl. a már selejtezett sima aksi rövid idő után beesik 12,5V alá. A táegységet(14,4V & 4A korlát) ráakasztva kb. 1 perc alatt eléri a 14,4V-ot, majd a 4A-es áramkolát is pik-pikk a múlt, fél A körüli áramot vesz fel. Na ez már kukás.
Vagy a 10! éves Varta 70-es VRLA-m most olyan kocsiban van, ami normál mód tölti, tegnap pl. 5 óra allás után volt 12,68V. Ez egy AGM-nek már nem túl jó, de van még benne némi erő.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
válasz Gézengúz #8452 üzenetére
Sorosan kötné, mert a mérés idejére levenné a sarut, akkor meg az áram a műszeren folyik.
Ez a jobb megoldás, mert a kocsi lezárásakor nem stresszeli a műszert nagy árammal.Közben ő is megírta
Én úgy szoktam, hogy két csipesszel felrakok 0,01 vagy 0,1Ohm-os ellenállást, azt azon mérem a feszültséget
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Én is túráztatom a korábban említett régi S4-et.
Korábban sima feltöltés után ~1 nappal: 14,5V
3 óra 1,7A áramgenerátoros túráztatás, majd 20 óra múlva: 12,55V
Ma kapja megint az áramgenerátoros táplálást egy 2-3 órára, aztán holnap megnézem mennyi marad meg belőle.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Fater szintén 1.5-ös dCi-be tavaly nyáron lett ilyen 67-es Gold. Idén télre már volt vele gond.
Előtte a gyári Tudor aksi 10+ évet ment, utána lett neki is Bosch 60-as S4, az is elég jól bírta, pedig sokszor időtlenül használja, tudom, amikor valaki képes azért 2x beindítani a kocsit, hogy odébb álljon, majd vissza az udvarban.-------------------
A korábban beszélt Bosch S4-em a 16V-os túráztatás után 10,6V, az szerintem pont egy zárlatos cella.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Én ősszel voltam bent a ZSU-ban vásárolni, ki volt rakva rengeteg EP aksi a pult elé a gyakori méretekből
Gondolom azért az EP van kirakva, mert viszik, mint a cukrot.
Rákérdeztem az eladóknál, hogy mennyivel van gond. Azt válaszolták, hogy nem jellemző, szerintük nem rosszabbak, mint a többi. Nyilván ez számokkal nincs alátámasztva.
De az is lehet, hogy valóban gyengébb az EP valamilyen technológiában, ezért pl. rosszabbul reagál a mostoha használatra.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Inhouse #8502 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy mikor lesz ilyen a gumiabroncsoknál bevezetve, hogy ne tudd megállapítani, hogy mennyi idős... Egy aksi is olyan, mint a gumi, újat szeretne az ember, nem 2-3 éve a raktárban ki tudja miképp tároltat!
Két helyen néztem, az én 60-as megnyekkent S4-em mindkét hely szerint 2013.10. havi.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
forceberg
veterán
válasz sparta2 #8632 üzenetére
+ THag:
Nekem a 10+ éves Varta VRLA meg 1-2 nap után kb. 12,55V körül áll be.
Smart töltéses autóban volt, de most "sima" kocsiban van épp. Rendesen indít, de ha hosszaban áll a kocsi, leveszem az egyik sarut.
Nekem az a gyanúm, hogy a megmaradó fesz. talán kapcsolatban lehet a aksi aktuálisan még meglévő kapacitásával. Ahogy öregszik és "fogy el a kapacitása" az aksinak, egyre alacsonyabb lesz a feszültsége feltöltve.
Ez csak feltételezés, nem vagyok kémikus.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Atilla001 #8655 üzenetére
Én az aksiról venném le a feszt, mert az a valós. Nekem a géptető alatt, majd a sárvédő mellett bemegy a pár vezeték az utastérbe, rajta egy kis műszer, ami kintről is látható. A sarun kívül a kontaktot forrasztottak, hogy ne legyen KH. + van egy csatlakozó, amit szét tudok húzni a géptető sarkánál benyúlva, hogy mindig ne menjen a műszer(20-30mA), de a kocsi nyitása nélkül is összedugható. Odavissza kb. 2,5m a vezeték, ha jók a kontaktok, jelentős fesz nem veszik el a vezetéken, mivel a kis mérőr fogyasztása 20-30mA. Fontos! Biztos, ami biztos, rögtön az aksinál van rajta egy biztosíték, ha odacsípődne, vagy akármi.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #8664 üzenetére
Pontos autó típus is kellene, anélkül csak találgatás.
A "legprofibb" hiba szokott lenni, hogy smart rendszerbe sima aksit vesznek, mert olcsóbb.Két dolgon múlik: álltában mennyi az autó fogyasztása, + a beindítások alkalmával vissza van-e töltve az addigi merülés + az indítózáskor elhasznált energia. SZVSZ önmaguktól még a gagyibb aksik sem merülnek le 1 hónap alatt.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz forceberg #8696 üzenetére
Kellett nekem emlegetnem a műterhelést!
Délután vehettem is elő használatra, mert melóból bikázással indultam haza. Fél óra üzem után itthon leállítás után kb. 1 óraval indított, majd még 1 óra múlva kivéve az aksit
12,55V üresjáratban, erre rátéve a tizedómot, 8V alá esik -> qqa.Veszek reggel egy 72-es EP-t.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz dethroner #8700 üzenetére
Off vagy nem off, de alkáli elemek, ólom, Li és Ni akkuk is keletkeznek a háztartásokban.
A központi koncessziós kirablás, kisajátítás prioritást élvez - ebben az iparágban is.
Személyesen tenni ez ellen csak lábbal, az ország elhagyásával lehet.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz forceberg #8697 üzenetére
A boltba bementem ( ZS+U ), kérdeztem, hogy rámérhetek-e gyorsan a feszre, nehogy nem feltöltött legyen az új akku.
Erre kiszolgáló személy mondta, hogy hagyjam a voltmérőt, ha érdekel, megméri a digit mérővel.
Egy cetlit is nyomtatott róla:
[kép] - új El. Power 72Ah 680A
A gép szép indítási áramot számolt![ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8709 üzenetére
Ott valami nem okés. Sok, biztos A, nem mA?
A 20 éves Megane 2 is lemegy riasztóval együtt úgy 30mA-re, azaz 0,03A-re.
Hány éves az autó?
Illetve a lezárást úgy kell érteni, hogy közben nem bontottad meg az aksi bekötését, ugye?
Ha létrenjön olyan pillanat, hogy aksi le, majd felcsatlakoztatva, akkor felébredhet az elektronika.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
EFB-nem EFB, riasztónak külön aksi.
Sokan hibázzák el, mert okos töltséses, S/S-os autókba vesznek sima aksikat, amik 1-2 év alatt kimúlnak.
Én is csak azért vettem sima aksit, mert kiakapcsoltam diaggal a smart töltést, mert xart sem ér.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
~2,5 éves EP Gold 67Ah
1,5év rövid távokra használt kisdízelben
10 hónap pihenés, néha rátöltéssel közben.
2 hónapja újra egy kisdízelben.
2x10p út után 12,67V-ot mértem. Kivettem, behoztam, tápegységgel töltöttem, 14,4V-ot adtam neki, elég sokáig ment 0,75A-rel, majd levéve 13,6V-ra, ott kb. 0,5A-t vett fel. Most bő 1 nap állás után 12,95V.
Szóval az ilyen 12,6V-oknál a Ca/Ca aksik nincsenek feltöltve teljesen.
Azért érdekes ez, mert a Gigawatt G74R kb. mindig 12,6V-ot mutatott magából, nyáron tönkre is menthttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
A pontos méréshez le kell venni az egyik sarut az aksiról, majd legalább 4 órát hagyni állni.
Kivéve, ha ugye újabb a kocsi, amiben van, és az nagyon minimális áramot vesz fel bezárva. De a sarut levéve meg lehet győződni arról is, hogy ha valami szívja állás közben.
+ A hideg hatására is csökken a mérhető feszültség.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8887 üzenetére
Az MK2-es fóka nem hinném, hogy "okos" töltéses lenne. Valaminek szívnia kell azt az aksit. 100mA stand by fogyasztás a kocsitól rengeteg.
Mennyi idő volt a leghosszabb, amit állt a kocsi ezzel az aksival? Illetve ez az állás előtt és után mennyiket ment a kocsi időben?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8889 üzenetére
A Ca-Ca az nem okostöltéshez való, ahhoz AGM, esetleg EFB kell.
Sok az, 10 óra alatt 1Ah, azaz 3 nap (72 óra) alatt 7,2Ah*, az aksi névleges kapacitásának több, mint 13%-a!
*persze ez elvileg kevesebbnek számítódik a valóságban, mert a C/20-nál a 100mA jóval kisebb áram.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
Te használod a 3-as és 4-es szakaszt?
Én inkább konzervatívan úgy 13,8V-on szoktam hagyni jó sok időre.
Csak a kocsi töltése esetén a két Ca aksim olyan 12,7-12,8V-on szokott lenni állás után.
Sima EP 72-es és EP Gold 67-esek.Szerintem 12,6V alatt már tuti nem egészséges, gyors öregedés várható.
Ha levett saruval is 12,55V-ot mér, akkor az az aksi vagy nincs feltöltve, vagy már bőven lecsökkent a kapacitása.
A nyáron elhalt legalább 5-6 éves 74-es Gigawatt is 12,6-12,7V volt feltöltött állapotban.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
- Ryzen PC , R5 2600 , RTX 3060 12GB , 16GB DDR4 , 256GB NVME , 500GB HDD
- Játszós PC , R5 5500 , RX 5700 XT , 16GB 3200MHz , 512GB NVME
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari
- ASUS VivoBook Pro 14 OLED Ryzen laptop RTX VGA-val
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs