Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz p.t.r #8288 üzenetére

    Nem is volt rég..... :D
    1984-ig jöttek a Trabantok dinamóval, és 6V-os rendszerrel. Utána lett 12V-os rendszer.
    Mz-k még 6V-osak voltak, ETZ-től lett 12V és generátor.(Kb 1985-86, emlékeim szerint)
    Simson jól kitartott a 6V mellett, az utólsó 1-2 évben jöttek 12V-osak, de NDK-ban úgy tudom előbb is volt már.
    Mindenesetre azt gondolom nem sokan használják a 6V-os töltést, kevés MZ-t látok, meg régi szoci motort. SZimók még futnak, de elmennek akku nélkül is, indexhez, dudához, féklámpához, parkolófényhez kellett az akku. Féklámpa működött akku nélkül, csak halványan. :)
    Eh, mikor motorozni kezdtem, még nem kellett nappal világítás motoron. Mikor bevezették a kötelező világítást, akkor áldozott le a 6V-os Mz-knek, kevés volt a dinamó, gyakorlatilag minden évben megevett egy akkut....Legalábbis az enyém.
    Trabimba olyan 6V-os akku volt, hogy fel lehetett újítatani, bitumenszerű anyaggal volt kiöntve a teteje. Ha elszulfátosodott, szét tudták szedni, kimosták, összerakták..Felsavazták, ment tovább.
    Bocs. Rám jött a nosztalgia. Fiatalabbaknak meg esetleg érdekesség. :)

Új hozzászólás Aktív témák