- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
"A gyártó honlapján írják, a BMW LL04 specifikációt" , jól írtad, hogy specifikáció,
ha már Eneos Hyper, akkor BMW-nél az Eneos Hyper B -n keresd a BMW jóváhagyást.
Szerintem ugyanaz a kettő, csak a Hyper B csomagolásra kell a BMW-nek jogdíjat fizetni.
Minimbe: ENEOS Ultra S 0W-30"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Mini-ben PSA-BMW (Prince) motor van, ennek az olajának előírását változtatták meg 0W-30-as, PSA B71 2312 és BMW LL-12 -re (mindkettő egyben C2-12 előírását túltejesíti), a csereperiódust pedig 1 év és/vagy 15000km-re. De erősen ajánlott 10ezer km-es csere.
A gépkönyvben még 5W-30 és BMW LL-04 olaj szerepel.
A márkaszervizben már az új 0W-30-at fogják beletölteni ha követték a változásokat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
Nagyon jó olaj, ha nem használod rövid utakra.
Hosszabb utakra abszolut ideális. Ha nincsenek lerakodások, akkor továbbra is mehet bele.
Magas a szulfát tartalma (1%). Amikor kijött a motor, akkor ez volt az ajánlott , de már lehetőség van alacsonyabb szulfát tartalmú olaj használatára is.
Ha rövidebb (14 km alatt) távokra használod inkább, akkor gyakoribb olajcsere (felezett periódus) vagy nézel 0W-20 SN-es olajat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Szulfát tartalmat meg lehet nézni olajonként? Távolról a neten pl?
-
tboldi
nagyúr
Jó esetben az adatlapból, amit jó esetben a gyártó oldalán találsz meg. De nem mindig teszik közzé ezt a dokumentumot, és ha igen, akkor sem mindig írnak bele minden adatot.
szerk.: Motulnál pl. a piros szöveg alatt találsz olyat, hogy műszaki adatlap. [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm mindenkinek a válaszát! Igazából egy alacsony szulfáttartalmú 0w30-as olajat kerestem, ami rövid utakra lenne jó választás éves olajcsere periódussal. A Castrolt és a Shellt igyekszem kerülni, mert a legtöbbet ezeket hamisítják. Most Eneos van benne, erről szeretnék váltani. A Motult, Valvoline-t nézegettem, de más márkáktól sem zárkózom el. Viszont Castrol biztosan nem lesz. Még gondolkozom a választáson.
-
bul07
nagyúr
Ez a hamisítás dolog hogy nem tud kikopni a fejekből
Castrol jól tökön rúgta magát vele hogy ezt terjesztette a saját termékéről( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
Ezek nagyon lassan es nehezen kikopo dolgok a koztudatbol. Lasd 3F szabaly es tarsai... de marha nagy ongol volt az tuti. Sztem a marketinges aki ezt kitalalta meg a gore aki jovahagyta mar reg athelyeztek a sarkkori kutatoallomasra a Castrolnal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
raziel01
veterán
Én is cseréltem az olajat, most napra pontosan 1 év/9500 km ment bele. Skoda Roomster 1.2 CRTDI.
Mobil 1 ESP 5W-30 olaj. 4,3 litert ír a net de 4,1 litert öntöttem bele. Így lett hidegen a szint pont középütt. Melegen meg max alatt van kicsivel. Hiába csöpögött 1 órát maradt belőle a régi olajból valamennyi.
Legfeljebb jövőre veszek +1 litert amit majd beleöntök miután kicsöpögött a régi és hátha az még kihoz majd többet a régi olajból.
Olajszűrőn pillanatra meglepődtem, mert azt hittem rosszat küldtek. Évek óta [link] Mann szűrőt használok ugyan ezzel a cikkszámmal. És most összenézve a régivel, a réginek a belső átmérője kb 5-6 mm-el nagyobb volt szemre. Sajna képet elfelejtettem csinálni. De mind a kettőre rá volt égetve magára a szűrőre a cikkszám szóval tuti megegyezett. Végülis ez is meg a régi is simán felpattant a szűrő házra. Gondolom akkor változtattak rajta. -
K Norbi
addikt
válasz raziel01 #6228 üzenetére
Évek óta [link] Mann szűrőt használok ugyan ezzel a cikkszámmal. És most összenézve a régivel, a réginek a belső átmérője kb 5-6 mm-el nagyobb volt szemre. Sajna képet elfelejtettem csinálni. De mind a kettőre rá volt égetve magára a szűrőre a cikkszám szóval tuti megegyezett. Végülis ez is meg a régi is simán felpattant a szűrő házra. Gondolom akkor változtattak rajta.
De ugyanaz a gyártás volt?
Gyártják sok helyt. -
raziel01
veterán
válasz K Norbi #6229 üzenetére
Jó kérdés. Nem tudom, mert tavaly is kidobtam a dobozát. Egyetlen egy magyar oldalon találtam meg 29 mm-es belső átmérővel. Mindenhol máshol 21 mm-es. Úgyhogy tényleg érdekes. Oké, hogy több helyen gyártják de attól még nem kéne különböznie. Mind a kettő zs+u-tól lett rendelve.
-
anorche1
őstag
Sziasztok!
Total Quartz 9000 es Total Quartz 9000 Energy kozott mi a kulonbseg? 2003 -as 1.2 12V fabiaba melyik az ajanlott?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
anorche1
őstag
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #6232 üzenetére
Sima is tök jó vw be. Én kipróbáltam 1 hete a sima 9000-et 1,6 bse jetta. Meglepődtem hogy ilyen halk még nem volt a motor.
-
Asbee
veterán
Ki mondott ilyet? Egyszerűen a tapasztalatom mondtam el, egy dologról, az olajjal kapcsolatban. Mágustól a vw topikban is ezt olvastam és nagyon elégedett vele, szempben pl az agyonistenített castrol edge-el, ezért ment havernak is a golfjába és enyémbe is sima quartz 9000.
(#6235) tibbike01: Motul x-clean 5w-40. Azzal sem volt semmi bajom , jókat olvastam vw topikban totalról ezért most azt próbáltam meg. 7-8 havonta úgyis csere (ami max 10k km) szóval nagy meglepetés nem fog érni.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Már nem azért de szerintem ezt a Total olajat kb 10 éve nem fejlesztik, olyan mint a Mobil 3000 X1, az is csak "van oszt kész" (ezért is tud olcsó maradni) míg a Schell, Castrol, Motul folyamatosan napról-napra fejleszti, javítja az olajait.
"de mindenki azt önt az autójába, amit akar"
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #6240 üzenetére
1.2 12v motorról volt szó, én meg 1,6 8v. Ezekbe nem is kell olyan fejlesztés. Annyira céloztam hogy ami motorokba való teljesen jó olaj, jó áron. Castrolt pl sokan szidják fst technológia óta. Shell Motulnal hol találni infót, mit fejlesztettek “sima” 5w-40 olajaikon ?
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz grizlisandor #6232 üzenetére
Most nezem, hogy legutobb a simat ontottem bele. Azert remelem olyan nagy kulonbseg nincs koztuk, hisz a megfelelo minosites mind2nel ott van.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy Z14XEP motorkódú gépjármű. Jelenlegi helyzetben napi szinten 5-10km-t mozog, hétvégente minimum 20-30km-t, havonta többet (adott esetben 150km-es táv is belecsorog). Milyen olajat (Dexos 2-n belül) vásároljak amivel legkevésbé ártok neki?
Mannol 7913 Energy Formula PD 5W-40-el gondolom lövök nagyon mellé?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
K Norbi
addikt
válasz Tothgera30 #6246 üzenetére
Gyári Gm 5W-30
Előző H Astránk csak Gm-et kapott.
És nem ette, meg nem volt berakódva. Mint az előtti H a Castrol Magnatectől.És a jelenlegi J Astra szintén Gm et kap.
De ez 1.4T motoros. NET
Ebbe Dexos 1 kell Turbo miatt.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #6247 üzenetére
Opel topicba beszéltem 3 olyan emberrel akik +100.000Km raktak bele GM olajjal.
Egyikük szelepfedelet is mutatta. És 200 felett jár Km be.
Mondták nem értik miért járják le a gyári olajt.
.
Meg a helyi Opel szerviz is meggyőzött hogy nem rossz olaj.
Mint sokan mondják.Így tettem egy próbát. Eddig nincs panasz rá.
-
veterán
válasz K Norbi #6248 üzenetére
Többek közt én szidtam a GM olajat, mert kinyírta a turbót a Z19DTH-n ~ 100 000 km-nél.
Azt is írtam a teljes igazság megismertetése érdekében, hogy új korától 200 lóra volt chippelve; nagy tempójú autópályás használatot kapott (170+); szigorúan 30 ezer km-enként cseréltettem az olajat. Ez a 3 körülmény együtt nem kedvezett a turbónak.
Utána átálltam 30 helyett a 15 ezer km-es olajcserére, most kb. 20 ezrest tartok, ez még bőven jó a tapasztalatom szerint.Gratulálok az Astra J 1.4T cseréhez! 👍
Tetszik a családnak? A fogyasztása milyen az 1.6-hoz képest? -
K Norbi
addikt
Köszönöm
Fater vette melós autónakNem rossz kis autó, én nem látok ki belőle. Vastag oszlopokat látok csak.
Zajra komfortra jobb mint a H. De annyira nem nagy valami.
J Astra elérte a 2001 es B5.5 Passat szintet "Esetleg"
Öreg elvan tőle ájulva, én annyira nem.
Egy Opel sose lehet VW.Fogyasztása olyasmi mint az 1.6 nak volt.
Mondjuk városba csak, pályán viszont kevesebb csak 6 sebességes.
140 lovas motor egész jó lenne, ha nem kombit vettünk volna.Én elfogult vagyok egyébként, ami nem VW vagy Audi az fos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...