Hirdetés
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szörnyű dolognak nevezte a CHIPS-törvényt az USA elnöke
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED TV topic
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Zoli bácsi #10951 üzenetére
Gyári: Ecstar f9000 5w30
Vagy API SN \ SM \ SP 5w30
Vagy Dexos1 Gen2 \ Gen3 5w30
Már 2003-ban is volt dízel. -
válasz
Zoli bácsi #10943 üzenetére
Az ignis, amiről szó van, az benzines vagy dízel??
-
válasz
Harkovz #10571 üzenetére
Most nem néztem utána a viszkozitási osztálynak, de ezek nagyon jó olajok:
Eco-lite 8100
Eneos Sustina
Liqui Moly Special Tec AA vagy Special Tec DX1 vagy Molygen New Generation
Ha olcsóbban akarod megúszni a felezett csere periódust, ami ilyen használat mellett kötelező, és 5w-30 az előírás, akkor GM Dexos1 Gen2 5W-30. -
Van egy felsorolás: A1/B1, A3/B3,A3/B4, A5/B5
Ez majdnem azt jelenti, hogy szinte bármilyen olcsó olajat beletölthetsz, csak benzineshez való legyen.
A többi (API, ILSAC) azt jelenti, hogy 2001- 2004 után megjelent olajok mehetnek bele.
Nem finnyás a motorod, csak ne LOW SAPS legyen.
Ezért nem lehet Dexos2-es olajat használni az autódhoz mert az Low SAPS olaj, csak Dexos1-et. (Igazából a gyártónak még mindig fogalma sincs az európai olaj szabványokhoz, vagy nem akar vele foglalkozni, így ACEA részt helyből ignorálhatod.)"Dexos 1 license nem támaszt követelményt a korom sűrűsödés/lebegtetés (soot thickening - nem ismerem fordítást)"
Nincs ilyen követelmény vele szemben, mert ez a követelmény csak dízel üzemű motorok esetében volt értelmezhető. Ezért kizárólag benzinüzemű motorokhoz való olajokkal szemben nem támasztottak ilyen követelmény.
Viszont később, megjelentek a részecskeszűrők benzines motoroknál is, így azoknál is követelmény lett, amit Dexos1 Gen 3 már teljesít.Csere periódushoz:
Csak kiváló minőségű összetevőket írnak elő, ezzel teljesen kizárták a hagyományos (régi, nagyon olcsó) összetevőket. A dexos olajok kizárólag szintetikus anyagokat vagy szintetikus keverékeket tartalmaznak.
Jobb antioxidáns (oxidáció- és lerakódásgátlással) technológiát alkalmaznak, amely megakadályozza az olaj oxidálódását. A Dexos olajok csere periódusa legfeljebb 24 ezer kilométer. Az alacsonyabb viszkozitás által, pedig jobban ellenál és tovább bírja a magasabb hőterhelést. (ez nem köztudott)Amit tudni kell még, hogy nem csak a minőséget, hanem a gyártástechnológiát is optimalizálták, így olcsón elérhető az előírt teljesítményszint, ha a gyártó is úgy akarja.
Dexos1 Gen2 olaj minden helyzetben túl fogja teljesíteni az elvárásaidat.
-
Ha városban használod, vagy rövid utakra (25km-nél rövidebb), akkor jó lesz a 7-10 ezres csereperiódus is.
30 ezret úgy kell érteni, hogy ideális esetben, ha minden csillag jól áll, és mellé szakrális csirke áldozatot mutatsz be birkavesével az olajok istenének, akkor akár arra is képes lehet. Valóságban nagyon max 15 ezer kilométer a cseréig.
-
válasz
DeadMeat #10248 üzenetére
Nem ismerem, de felsorok néhány olajat neked a teljeség igénye nélkül:
Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30
Eneos Sustina 5W-30
Valvoline Synpower DX1 5W-30
Fuchs Titan Supersyn D1 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2) 5W-30
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
Liqui Moly Special AA 5W-30
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-30
MOL Dynamic Gold DX 5W-30
Аmsoil Signature Series Synthetic 5W-30
Castrol EDGE High Mileage 5W-30
Castrol EDGE Professional DX 5W-30
Castrol EDGE US 5W-30
Castrol Magnatec DX 5W-30
Champion New Energy 5W-30 D1
Eurol Evolence 5W-30
Mobil1 x1 5W-30
Mobil 1 Annual Protection 5W-30
Mobil 1 Extended Performance 5W-30
Wolf Vitaltech 5W-30 D1
Shell Helix HX8 Professional AG 5W-30
Total D1 5W-30
Valvoline Advanced Full Synthetic 5W-30
Valvoline Extended Full Synthetic 5W-30 -
válasz
[CS]Blade2 #10207 üzenetére
-
A gyártok csak az első vásárlóból élnek.
Ha rendesen szervizelve van, akkor lazán elmennek 1 millió kilométert, már 30 éve is voltak ilyen tartósak.
8-10 évet és 200-300k simán elmennek így is, az a kevés, ami megdöglik, az belefér a gariba.
De aki új autót vesz, az nem fogja tovább hajtani, a második vevő meg nem fizet a gyártónak.
Csak a kelet európaiakat érdekli hogy 8-10 éven túli autóval még százezreket menjenek. -
válasz
matyi012345 #9941 üzenetére
Nem biztos, hogy félévente kell cserélni.
0W-20 vagy 5w20
Dexos1 Gen2 minősítésű olajak
Motul Eco lite
Nézd meg a két köralakú jelet a doboz címkéjén, az ilyen jelölésű olajok jók (általában felvan tüntetve a használati utasításban is):
-
válasz
matyi012345 #9939 üzenetére
Ja, az amerikaiak 3 havonta is képesek rá.
A 3/3-as szabályuk: 3 hónap vagy 3 ezer mérföld, melyik előbb bekövetkezik. -
válasz
matyi012345 #9937 üzenetére
Szerinted ha 6 havonta cserélnél olajat, akkor is fennállna a probléma?
-
válasz
Gyöször #9907 üzenetére
Eneos nem szokta minősíteni az olajait.
A Sustina minősítve lenne, akkor minimum SN+ RC jelölést kapna.
Eneosból, csak a Sustina a jó, a többi hozza kb a Total olaj szintet.
SN+ csak turbófeltöltős, közvetlen befecskendezéses benzin motorokba "kell, ahol az LSPI jelenség előfordulhat. -
válasz
TommyY2 #9873 üzenetére
5w-40, ahogy a elnevezéséből is látszik, szélesebb tartományra tervezték.
Ezért hidegen valamivel folyósabb lesz, melegen meg nem vékonyodik el olyan gyorsan.Ezt csak szélesebb tartományt, csak plusz hozzáadott viszkozitást módosító adalékokkal tudják elérni, viszont így más adalékokból kevesebbet tudnak az olajhoz adni. Ráadásul ez viszkozitást módosító adalék az idővel tönkremegy, így gyorsabban romlanak az olaj tulajdonságai, köztük a viszkozitása is.
Tehát, az 5w-40-es olaj nem lesz annyira üzemanyag takarékos, gyorsabba degradálódik, és már újkorát rosszabb minőséggel kezdi, a kevesebb motor és olaj védő adalék mennyisége miatt.
Érdemes 5w-30-as vagy 0w-20-as olajokat választani. A többinél valamilyen kompromisszumot kell kötni. -
válasz
TommyY2 #9864 üzenetére
Én nagy fenntartásokkal kezelném a adatlapon lévő adatokat.
Adatlapon lévő adatok és a termék között nagy szórás van.
Hőmérsékletben simán lehet 5 fok eltérés is, és a több adat is maximum tájékoztató jellegű.
A valós minősítések többet érnek. Tehát a minősítőnek a minősítésben megfelelt termékek között kell felsorolva szerepelni az olajnak, ekkor rendelkezik licenszszámmal is
Például dexos1 Gen2 minősített olajok listája. -
válasz
TommyY2 #9820 üzenetére
Csak felfelé tudnak eltérni tervezésben.
4.3 helyett 5 literre terveznék, legegyszerűbb egy nagyobb kartert rárakni > több anyag > magasabbra kell rakni a motort > kevesebb haszon
+a nagyobb mennyiségű olaj lassabban melegeden át és nagyobb hőeltérések alakulnának ki a motoron belül
ma meg már amúgy is mindegy, nem terveznek új belsőégésű motorral -
válasz
TommyY2 #9754 üzenetére
"Vékony olajat" nehezebb elforralni.
Nem a forráspontja kisebb a vékonyabb olajnak, hanem a viszkozitása.
A fajhője sem kisebb a "vékonyabb olajnak".
Ha kisebb a viszkozitása, akkor gyorsabb áramlik, több hőt szállít el és több hőt ad le és egyenletesebb lesz a motor hőmérséklete. -
válasz
grizlisandor #9712 üzenetére
Általában mindenki benézni, nem csak te, vagyis minden érved logikus volt, csak nem helyes.
-
válasz
grizlisandor #9710 üzenetére
a hiányzó oldalokon reklám volt
Ha rendbe van hozva a fehér szín, már az hozz rajta 20-25%-ot, a felesleges részeket levágom, az még 10% csökkenés.
Felbontás csökkentés sokkal rosszabb minőséget hozna, mintha a tömörítés erősségén állítanék. Inkább erősebb tömörítés, mint felbontás csökkentés. -
válasz
Dare2Live #9707 üzenetére
Összeraktam, elforgattam, kidobtam a duplikátumokat és PDF-be konvertáltam.
Itt letölthető bárkinek lapozható PDF-ben.
Még nem olvastam el.
Ha jó az anyag, akkor kiegyenesítem az oldalakat és olvashatóbbá teszem, de amíg nem mondjátok, hogy jó, addig nem fektetek bele több időt. -
Meleg olajnál ezer fordulatonként minimum 10 PSI az ökölszabály.
Általában 2500-as fordulaton kell mérni és üzemmeleg állapotban.
Hidegen sokkal magasabb nyomást fogsz mérni.
Nem minden a nyomás, a mennyiség is számít.
Vastag olajnál magas lesz a nyomás és kicsi a szállított olaj mennyisége.
De ezt te is tudod. -
-
válasz
MasterMark #9251 üzenetére
Nálunk lesz új.
USA-ban már kapható
Igazából a teszt körülményei miatt raktam ide be.
A nagy motorral kb csak egy dologban kedveznek az olajnak, hogy 4 liternél több olajjal lehet feltölteni a motort.
Kisebb feltöltéssel, sokkal hamarabb fárad el az olaj. -
válasz
varadigabor #9246 üzenetére
motul hybrid 0w20
vagy nyárra (május-szeptember)
motul eco lite 5w30 -
Nagy a gyártási szórás.
Az sem jó ha valamiből több van benne, az sem ha kevesebb.
Tudnának jó olajat gyártani, de az akart nincs meg bennük, olyan beleszarom, jó lesz az a parasztnak, csak legyen meg a kihozatal, a szabványba nagyon rezgő léccel még belefér.
Kevesebb vagy több molibdén került bele? Úgysem előírás, menjen csak.
A jobbak mennek a tesztre, meg a kiemelt ügyfeleknek, a többi meg a kisembernek.
Mint szocializmusban, amikor a jó minőségű ment az exportra, a szart meg kénytelen volt megvenni a magyar, mert nem volt más. Ez volt az oroszoknál a Ladával is, Németekhez olyan minőségben meg felszereltségben ment, amiről az oroszok nem is álmodtak.
A Liqui Moly a Mannol ellentéte, ahol meg feleslegesen (kínosan) túl precízek, ezért kerül többe. -
válasz
Dißnäëß #9025 üzenetére
Nikkel szilikon karbid bevonatot ( vastagsága pár tized milliméter) a hengerfalon alkalmaznak.
Nálunk Nikasil néven ismerik a szerelők.
Elsősorban a nagyobb kopásállóság miatt, másodsorban a felületén a gyártás során mikrógödrök alakulnak ki, az olaj ezekben a mikrógödrökben meg tud kapaszkodni, így nehezebben válik le a felületről.Gyakori olajcsere amit megtehetsz. Videó [link]
-
Mi öli meg a modern motort?
"Vegyük tudomásul, hogy a nem változó olajcsereperiódusú motorokban a cserperiódus leginkább az ideális körülményeket feltételezi, ha viszont mi nem így használjuk, cseréljük gyakrabban." -
válasz
szatyor1972 #8881 üzenetére
A hagyomány olajnak is van létjogosultsága.
Ma az alapolaj elsődleges szerepe az adalékok homogenizálása.
Szintetikus olajokhoz csak kevés adalékot lehet hozzáadni, de az kevés megfelelő motorolaj kialakításához.
A Shell GTL olajai sem azért nagy truváj, mert gázból csinálják, azt más is megtudja csinálni. A truváj az, hogy megfelelő mennyiségben tudja a Shell adalékolni a GTL olajat. -
Mamataxi, éves csereperiodusra:
liqui moly special tec aa 5w30 másik neve Liqui Moly Special Tec DX1 5w30
Eneos Sustina 5w30
Mobil1 ESP 5w30
(itt fontos a hideg motornál a súrlódás csökkentők)A többibe, éves csereperiodusra:
Mobil1 ESP 5w30
Shell Helix HX8 5w30
liqui moly special tec aa 5w30 másik neve Liqui Moly Special Tec DX1 5w30
Eneos Sustina 5w30Mindegyikbe, féléves olajcserével: GM Genuine Oil dexos1 Gen 2
Ez az optimális megoldás, mint drága olajokra költeni, és vagy kibírja, vagy nem játékot játszani.
Egy Liqui Moly csere árából megvan két GM dexos1 Gen 2 olajcsere.A két éves csere, sehogy nem jön ki náluk, az csak környezetvédelmi marketing szöveg, ami egyedül csak az autógyártóknak jó, a környezetnek viszont nem.
De ha nem tudod meggyőzni őket, akkor csak is az Eneos Sustina 5w30 jőhet szóba, mert nála nem csak a TBN segíti csökkenteni a savasodást.A Motul is jó (TBN kicsivel 8 felett), kiváló alapolajjal, nagyon jó adalékcsomaggal, tele súrlódás csökkentőkkel, igazi előnye a nyári (német)autópályázásnál
van. Azoknak érdemes választani, akik néha hosszú utakra is használják, szeretik halkabb motort, kicsit sportosan vezetnek, ismerik az autójukat, viszont nem csak használati tárgyként néznek rá és nem félnek időben cserélni az olajat.
-
válasz
polonic #8691 üzenetére
Amikor a használat során TBN 4-4,5 alá beesik, akkor már tervezni kell cserét.
Nem tudja tovább rendesen semlegesíteni a savakat.
Tehát egy 10-es TBN számú olaj akár 4 szer tovább bírja a savak ellen, mint egy 6-os.
Dízelekbe való olajoknak nem lehet magas a TBN száma, mert a magas TBN jelentősen növeli a hamu képződést, és a dízel füstgáz utókezelő rendszerét "hamar" tönkreteszi. Viszont a Dízelbe nem is megy olyan hamar tönkre olaj, mert ott az üzemanyag is segít kenésben.
DPF (Diesel Particulate Filter) nélküli autókhoz való olajoknak lehet magasabb a TBN száma. -
válasz
forceberg #8673 üzenetére
Ha rövid távokon van használva, az évente egyszeri csere, akkor tavasszal.
Télen jobban használódik az olaj, mint nyáron.
Aki hosszabb utakra használja, annak mindegy.
A véleményem szerint, aki rövid távokon használja (doktor üzem), annak az olajcsere akkor esedékes, amikor gumit is cserél. -
-
Ideális használat.
Sajnos az emberek 95%-a nem így használja.
Valóban Magyarországon az emberek annyira keveset, rövid távokra és dugókban használják (évi 15k km) az autójukat, hogy számukra ideálisabb lenne az üzemóra alapján cserélni. Hamar kiderülne, hogy 3000km tesznek meg annyi üzemórával, amennyit az ismerősöd 25000km-t. -
5W30 (0W20 városi és rövid távokra)
Csereperiodus 7500km vagy 12 hónap, amelyik előbb bekövetkezik. Drágább olaj sem képes hosszabb csereperiodusra.
Dexos1 Gen2 vagy API SN, API SP szabvány. API SN RC vagy API SP RC esetén csak 5W30 viszkozitás lehet.
Csak Dexos1 Gen2 szabvánnyal rendelkező olaj annyival szigorúbb, hogy azt nem lehet dízel üzemű motorban tölteni, mert végletekig benzinesre van optimalizálva.
Márka, ár és egyebek már egyéni preferencia.
Például: MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30 (ebből nem is kell 0W20) -
-Hidrokrakkolt olajok nem szintetikus olajok, ebből volt már per is. Például Németországban nem lehet szintetikusnak írni.
-Gajdán tanár úr, mintha a felvétel elött nézte volna át a témát.
-PDF-ben legtöbbször nem a valós értékek vannak feltüntetve, hanem szabvány határértékei.
-A viszkozitási index minél nagyobb, annál több viszkozitási index módosító adalék, ami idővel elfárad/elfogy és kitudja milyen lesz az olaj viszkozitása. Ráadásul a felesleges viszkozitási index módosító adalék elveszi az értékes helyet más adalékoktól.
Továbbra is a friss olaj a jó olaj. -
válasz
zolnagy #8579 üzenetére
API SN+ 5W30 (mindenképp kell a + jel, a jelölésen),
vagy Opel/GM Dexos1 gen2 olaj
Motul
Mobil 1
Liqui Moly
EneosDexos2 olaj is jó bele, de követelményei jelentősen elmaradnak a mai követelményektől (ezért már nagyon olcsó) és inkább dízelre optimalizált típus. Régen ez volt a fejeltebb olaj, de ma már benzinesbe vannak jobbak.
-
válasz
BlacKSouL #8537 üzenetére
Az alacsonyabb viszkozitású olajnak alacsonyabb lenne a forráspontja?
Ha egységnyi idő alatt több folyadék halad át a forró felületen, akkor az jobban felmelegedne?
Az alacsony viszkozitású olajnak, nem alacsonyabb a forráspontja, a sűrűsége de még a fajhője sem, mint a magas viszkozitású olajnak. Egyedül a viszkozitásukban különböznek.
Ezért nem értem, miért forrna fel ott az alacsony viszkozitású olaj, ahol a magas viszkozitású olaj nem forr fel. -
válasz
grizlisandor #8480 üzenetére
és tényleg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Horgász topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Szörnyű dolognak nevezte a CHIPS-törvényt az USA elnöke
- LED világítás a lakásban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest