Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
norrberth
addikt
válasz
Motion_Blur #6298 üzenetére
Szép az a Jetta!
Látszik volt/van gazdája(#6293) tboldi De miért gyárit? Volt valami gond a nem gyárival? Másabb?
Én is gyárit vettem eddig mindig olajszűrőbe meg üzemanyag szűrőbe.
De gondolkoztam jó lenne már neki a Mann is.Levegő Mann, pollen FP Mann.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Motion_Blur #6298 üzenetére
Én még mindig nem néztem meg.
-
Jenne
őstag
válasz
polonic #6294 üzenetére
A pollenszűrőn (aktívszenes) én is próbáltam egyszer spórolni, gondolván az olcsóbb sem annyira rossz.
Hengst aktívszenes volt benne már többször is, de rábeszéltek az egyik csere előtt egy Filtronra...Kár volt váltanom. A tapasztalat az volt a Filtronnal, aktívszenes volt az is, meg papíron bakteriális ölő meg ilyenek..., hogy tavasz elején (márciusban) lett betéve, de a nyár vége felé már érződött, hogy nem igazán szűr már. Kezdte beengedni a külső szagokat, mint az előttem haladó kipufogó gáz szag, meg hasonlók. Hengst-nél sosem volt ilyen. De főleg nem alig fél év használat után. Azt elég volt 2 évente cseréltetnem. Most is Hengst van benne. -
BlacKSouL
addikt
Ezzel azt akartam mondani, hogy ha nincs érvényben az a1b1, akkor az acea nem fog egy új, 2018-19 fejlesztésű olajat egy jelenleg nem létező szabványra minősíteni, ergo az lehet, hogy amúgy a shell mérései szerint megfelel vaoamelyik tetszőlegesen régi a1b1 szabvány követelményeinek, de hivatalos acea minősítése nincs.
Ezért is egyfajta baklövés csak az acea alapján olajat választani. Az api esetén már más a dolog, mert ha megfelel az sn-nek, akkor az korszerűbb olajat igényel, mint egy akár 2008-as a1b1. Mivel az api jelölés egyértelműsíti a korát, az acea mellé meg nem kell évet írni, így az api lesz a szűkebb.
Persze ami tudja az sn+t, az valószínűleg a legutolso 2012-es a1b1nek is megfelelhet, de ilyen alapon bármit ráirhatnak, ha egy jelenleg nem érvényben lévő szabványt ráírnak. -
tboldi
nagyúr
válasz
polonic #6294 üzenetére
Nálam a légszűrő csereszabatos K&N, a pollen meg Mann Frecious Plus. Utóbbiból nem is érdemes gyárit vennem, az csak sima papír, még csak nem is aktívszenes.
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #6290 üzenetére
Én most már csak gyári olajszűrőket veszek, Hondához a Purflux gyártja (4400 Ft), Suzukihoz meg a Mahle (
23002600 Ft). -
Jenne
őstag
Szia!
Cromax-nál például, a fiam Fiestájába a gyári Ford olajszűrő (ami egy az egyben Mann Filter mint már írtam is) az kerül 3487 Ft-ba, a Mann Filter kerül 3.263 Ft-ba, a Mahle Original 3.589 Ft-ba, a Hengst 3.263 Ft-ba. A teljesség igénye nélkül és csak a prémium kategóriából válogatva. Szóval elenyésző árban a különbség.
Az olcsóbb, standard minőségek közül például a Filtron 1.965 Ft, az UFI 2.330 Ft, a Champion 1.688 Ft, vagy a magyar Armafilt ami 1.429 Ft.Mondjuk én a szűrőket a pécsi Partnerautónál vettem anno, a Mann olajszűrő a Cromax árához képest volt 2.890 Ft!
-
norrberth
addikt
Én annó kettécsaptam 2 új olajszűrőt Gyárit 030 115 561 AN
Amit a Mann gyárt W712/52 ez a szám szerepel a gyárin is..És mégis a gyári másabb volt, gyárin több papír volt, meg igényesebb az egész.
Pedig tök ugyanaz tényleg.
De ha jobban megvizsgálod nem biztos.Akkor Opelnak Gm Hengst olajszűrő, is másabb mint az után gyártott Hengst.
Ettől függetlenül nem hiszem lenne nagy jelentősége.
-
Jenne
őstag
Nálunk a Fiestába a Ford szerviz által berakott Ford szűrőkön (szénbetétes pollenszűrő és olajszűrő) pontosan ugyan azok az azonosító gyártási számok szerepeltek, mint a Mann Filteren. Egy az egyben Mann által gyártott, csak az egyik Mann logós dobozban a másik meg Ford logós dobozban van. Sőt, a lecserélt gázolajszűrőn is, amit még a gyárban raktak bele az autó összeszerelésnél, ott volt a Mann Filter jelzés. Mann került bele a cserekor is. A Ford európai gyártású autóinak az első számú európai beszállítója szűrőkből a Mann Filter!
Én ilyeneken nem spórolok. -
nyemi
csendes tag
-
tboldi
nagyúr
válasz
erik365 #6276 üzenetére
"...az emberek 90% ha jobb minőségű szűrőt keres akkor Mann-t vásárol. Ennyivel jobb a Mann mint egy Mahle/Purflux?"
Szerintem ez egy jó példa a német minőség sztereotípiájára. Ha rá van írva, hogy Dajcsland, akkor csakis jó lehet. (Vagy nem.)
Amúgy a Purfluxról már olvastam itt-ott panaszokat, hogy szétesik a belseje, viszont a Hondának gyártott szűrőikről még soha.
És a Mahléval sincs semmi baj, legalábis nekem, a Suzukira azt szoktam tenni.
-
BlacKSouL
addikt
Tök jó, hogy a 0w20 olaj megfelel az acea a1/b1 specnek, méghozzá a 2012 vagy azelőtti szabványnak, tekintve, hogy a 2016-os szabványsorból kivezették az a1/b1-et, és legutolsó infóm szerint még nem hozták vissza :) de nem baj az, a legtöbb dobozon vagy mds-ben sem tüntetik fel melyik évi szabványt tudja.
-
i-sti
senior tag
Mindenkinek köszi a segítséget.
Ide is ért a csomag.
Pár kép Norbinak -
szimi57
őstag
Azta! Ezeken a papírokon hogy megy át a 10w60-as race olajam?
-
tboldi
nagyúr
Még nem néztem meg, de gondoltam, témába vág:
-
i-sti
senior tag
Sziasztok,
Ismét eltelt 9 ezer km így olajcsere esedékes a CAHA-ba.
Mi a fő különbség e két olaj között?
1) Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
2) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30Mindkettő megfelel a következő szabányonknak:
ACEA C2/C3
API SN
VW 507
Porsche C30A fizikai tulajdonságai pedig pontosan ugyanazok (kicsit gyanús):
100 fokon - 11,9
40 fokon - 58,7
VI: 204
(lásd 2 link fentebb) -
-
norrberth
addikt
Köszönöm
Fater vette melós autónakNem rossz kis autó, én nem látok ki belőle. Vastag oszlopokat látok csak.
Zajra komfortra jobb mint a H. De annyira nem nagy valami.
J Astra elérte a 2001 es B5.5 Passat szintet "Esetleg"
Öreg elvan tőle ájulva, én annyira nem.
Egy Opel sose lehet VW.Fogyasztása olyasmi mint az 1.6 nak volt.
Mondjuk városba csak, pályán viszont kevesebb csak 6 sebességes.
140 lovas motor egész jó lenne, ha nem kombit vettünk volna.Én elfogult vagyok egyébként, ami nem VW vagy Audi az fos.
-
válasz
norrberth #6248 üzenetére
Többek közt én szidtam a GM olajat, mert kinyírta a turbót a Z19DTH-n ~ 100 000 km-nél.
Azt is írtam a teljes igazság megismertetése érdekében, hogy új korától 200 lóra volt chippelve; nagy tempójú autópályás használatot kapott (170+); szigorúan 30 ezer km-enként cseréltettem az olajat. Ez a 3 körülmény együtt nem kedvezett a turbónak.
Utána átálltam 30 helyett a 15 ezer km-es olajcserére, most kb. 20 ezrest tartok, ez még bőven jó a tapasztalatom szerint.Gratulálok az Astra J 1.4T cseréhez! 👍
Tetszik a családnak? A fogyasztása milyen az 1.6-hoz képest? -
norrberth
addikt
válasz
norrberth #6247 üzenetére
Opel topicba beszéltem 3 olyan emberrel akik +100.000Km raktak bele GM olajjal.
Egyikük szelepfedelet is mutatta. És 200 felett jár Km be.
Mondták nem értik miért járják le a gyári olajt.
.
Meg a helyi Opel szerviz is meggyőzött hogy nem rossz olaj.
Mint sokan mondják.Így tettem egy próbát. Eddig nincs panasz rá.
-
norrberth
addikt
válasz
Tothgera30 #6246 üzenetére
Gyári Gm 5W-30
Előző H Astránk csak Gm-et kapott.
És nem ette, meg nem volt berakódva. Mint az előtti H a Castrol Magnatectől.És a jelenlegi J Astra szintén Gm et kap.
De ez 1.4T motoros. NET
Ebbe Dexos 1 kell Turbo miatt. -
Adott egy Z14XEP motorkódú gépjármű. Jelenlegi helyzetben napi szinten 5-10km-t mozog, hétvégente minimum 20-30km-t, havonta többet (adott esetben 150km-es táv is belecsorog). Milyen olajat (Dexos 2-n belül) vásároljak amivel legkevésbé ártok neki?
Mannol 7913 Energy Formula PD 5W-40-el gondolom lövök nagyon mellé?
-
anorche1
őstag
válasz
grizlisandor #6232 üzenetére
Most nezem, hogy legutobb a simat ontottem bele. Azert remelem olyan nagy kulonbseg nincs koztuk, hisz a megfelelo minosites mind2nel ott van.
-
Asbee
veterán
válasz
tibbike01 #6240 üzenetére
1.2 12v motorról volt szó, én meg 1,6 8v. Ezekbe nem is kell olyan fejlesztés. Annyira céloztam hogy ami motorokba való teljesen jó olaj, jó áron. Castrolt pl sokan szidják fst technológia óta. Shell Motulnal hol találni infót, mit fejlesztettek “sima” 5w-40 olajaikon ?
-
tibbike01
őstag
Már nem azért de szerintem ezt a Total olajat kb 10 éve nem fejlesztik, olyan mint a Mobil 3000 X1, az is csak "van oszt kész" (ezért is tud olcsó maradni) míg a Schell, Castrol, Motul folyamatosan napról-napra fejleszti, javítja az olajait.
"de mindenki azt önt az autójába, amit akar"
-
Asbee
veterán
Ki mondott ilyet?
Egyszerűen a tapasztalatom mondtam el, egy dologról, az olajjal kapcsolatban. Mágustól a vw topikban is ezt olvastam és nagyon elégedett vele, szempben pl az agyonistenített castrol edge-el, ezért ment havernak is a golfjába és enyémbe is sima quartz 9000.
(#6235) tibbike01: Motul x-clean 5w-40. Azzal sem volt semmi bajom , jókat olvastam vw topikban totalról ezért most azt próbáltam meg. 7-8 havonta úgyis csere (ami max 10k km) szóval nagy meglepetés nem fog érni.
-
Asbee
veterán
válasz
grizlisandor #6232 üzenetére
Sima is tök jó vw be. Én kipróbáltam 1 hete a sima 9000-et 1,6 bse jetta. Meglepődtem hogy ilyen halk még nem volt a motor.
-
anorche1
őstag
válasz
grizlisandor #6232 üzenetére
-
anorche1
őstag
Sziasztok!
Total Quartz 9000 es Total Quartz 9000 Energy kozott mi a kulonbseg? 2003 -as 1.2 12V fabiaba melyik az ajanlott?
-
raziel01
veterán
válasz
norrberth #6229 üzenetére
Jó kérdés. Nem tudom, mert tavaly is kidobtam a dobozát. Egyetlen egy magyar oldalon találtam meg 29 mm-es belső átmérővel. Mindenhol máshol 21 mm-es. Úgyhogy tényleg érdekes. Oké, hogy több helyen gyártják de attól még nem kéne különböznie. Mind a kettő zs+u-tól lett rendelve.
-
norrberth
addikt
válasz
raziel01 #6228 üzenetére
Évek óta [link] Mann szűrőt használok ugyan ezzel a cikkszámmal. És most összenézve a régivel, a réginek a belső átmérője kb 5-6 mm-el nagyobb volt szemre. Sajna képet elfelejtettem csinálni. De mind a kettőre rá volt égetve magára a szűrőre a cikkszám szóval tuti megegyezett. Végülis ez is meg a régi is simán felpattant a szűrő házra. Gondolom akkor változtattak rajta.
De ugyanaz a gyártás volt?
Gyártják sok helyt. -
raziel01
veterán
Én is cseréltem az olajat, most napra pontosan 1 év/9500 km ment bele. Skoda Roomster 1.2 CRTDI.
Mobil 1 ESP 5W-30 olaj. 4,3 litert ír a net de 4,1 litert öntöttem bele. Így lett hidegen a szint pont középütt. Melegen meg max alatt van kicsivel. Hiába csöpögött 1 órát maradt belőle a régi olajból valamennyi.
Legfeljebb jövőre veszek +1 litert amit majd beleöntök miután kicsöpögött a régi és hátha az még kihoz majd többet a régi olajból.
Olajszűrőn pillanatra meglepődtem, mert azt hittem rosszat küldtek. Évek óta [link] Mann szűrőt használok ugyan ezzel a cikkszámmal. És most összenézve a régivel, a réginek a belső átmérője kb 5-6 mm-el nagyobb volt szemre. Sajna képet elfelejtettem csinálni. De mind a kettőre rá volt égetve magára a szűrőre a cikkszám szóval tuti megegyezett. Végülis ez is meg a régi is simán felpattant a szűrő házra. Gondolom akkor változtattak rajta. -
-
Köszönöm mindenkinek a válaszát! Igazából egy alacsony szulfáttartalmú 0w30-as olajat kerestem, ami rövid utakra lenne jó választás éves olajcsere periódussal. A Castrolt és a Shellt igyekszem kerülni, mert a legtöbbet ezeket hamisítják. Most Eneos van benne, erről szeretnék váltani. A Motult, Valvoline-t nézegettem, de más márkáktól sem zárkózom el. Viszont Castrol biztosan nem lesz. Még gondolkozom a választáson.
-
tboldi
nagyúr
Jó esetben az adatlapból, amit jó esetben a gyártó oldalán találsz meg. De nem mindig teszik közzé ezt a dokumentumot, és ha igen, akkor sem mindig írnak bele minden adatot.
szerk.: Motulnál pl. a piros szöveg alatt találsz olyat, hogy műszaki adatlap. [link]
-
Szulfát tartalmat meg lehet nézni olajonként? Távolról a neten pl?
-
Nagyon jó olaj, ha nem használod rövid utakra.
Hosszabb utakra abszolut ideális. Ha nincsenek lerakodások, akkor továbbra is mehet bele.
Magas a szulfát tartalma (1%). Amikor kijött a motor, akkor ez volt az ajánlott , de már lehetőség van alacsonyabb szulfát tartalmú olaj használatára is.
Ha rövidebb (14 km alatt) távokra használod inkább, akkor gyakoribb olajcsere (felezett periódus) vagy nézel 0W-20 SN-es olajat. -
Mini-ben PSA-BMW (Prince) motor van, ennek az olajának előírását változtatták meg 0W-30-as, PSA B71 2312 és BMW LL-12 -re (mindkettő egyben C2-12 előírását túltejesíti), a csereperiódust pedig 1 év és/vagy 15000km-re. De erősen ajánlott 10ezer km-es csere.
A gépkönyvben még 5W-30 és BMW LL-04 olaj szerepel.
A márkaszervizben már az új 0W-30-at fogják beletölteni ha követték a változásokat. -
"A gyártó honlapján írják, a BMW LL04 specifikációt" , jól írtad, hogy specifikáció,
ha már Eneos Hyper, akkor BMW-nél az Eneos Hyper B -n keresd a BMW jóváhagyást.
Szerintem ugyanaz a kettő, csak a Hyper B csomagolásra kell a BMW-nek jogdíjat fizetni.
Minimbe: ENEOS Ultra S 0W-30
Új hozzászólás Aktív témák
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Adobe Photoshop
- Mikrotik routerek
- Windows 11
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- BMW topik
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Bomba ár! HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest