Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Bluetooth hangszórók
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Csak a Purfluxba ástam bele magam, mert Hondám van, és a japánoknak ez a cég az európai beszállítója, náluk igenis látszik ez a különbség a fórumozó szerelők tapasztalatai szerint (külföldiek szerint is). Még a magyar Jazz FB-csoportban is van egy szerelő, aki csak a gyárira esküszik a korábbi negatív élmények miatt.
-
A múltkor is előkerült ez a téma. Erre tudtok valami alátámasztást esetleg? Tehát hogy a mann filter magasabb minőséget gyárt mann filter néven a gm-nek és alacsonyabb minőséget kapsz ennél ami nem gm jelölésű? A mann filter csak példa volt, lehet bármelyik márka.
Én úgy tudom, hogy aminél konkrétan a gyár követel meg dolgokat, ott azt például gm márkanévvel jelölik, mint például a gyári gm akkukat. Tehát nem azt találod rajt, hogy varta xy és gm xy. Ha van egy mann filter szűrő, amin rajt a mann filter szám és van egy olyan amin ugyanúgy rajt a mann filter név és szám és mellette a gm szám, ezek között nem lehet minőségbeli különbség.
-
Jenne
őstag
A Hengst vagy a Mahle vagy éppen a Mann Filter nem válogatja külön a gyári beszállításra és a kereskedelmi piacra szánt termékeit. Vagy átmegy a minőségi ellenőrzésen a gyártott termék vagy nem. Ami nem, az megsemmisítésre kerül.
A kínai óráknál és még sok más szintén kínai terméknél nem ez a trend.de az egy másik történet már...
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk az, hogy valamelyik márka gyári beszállító, nem jelenti azt, hogy az aftermarket piacra szánt termékeik is ugyanolyan jók. Az autógyárak jellemzően magasabb minőségbiztosítást követelnek meg.
Jó példa erre a Purflux, az LS350 típusú szűrőjük kapcsán nem egy esettel találkoztam, hogy egyszerűen szétesett a belseje, míg a Honda-féle verziójáról (15400-RBA-F01) soha nem olvastam ilyet.
-
Jenne
őstag
válasz
Tothgera30 #5892 üzenetére
Megelőztek, de én is éppen ezt akartam írni, hogy "...tényleg 600ft-on "szarakodunk"?
Már régebben, néhány hete, beírta ide, hogy hiába a MANN Filter részévé vált Filtron gyár, akkor is csak max. a másodvonalbeli MANN fejlesztéseket kapja.
Ez olyan, mint a gumigyártóknál a Continental és Barum kapcsolata. Continental felvásárolta a Barumot, de csak a másod vagy harmad vonalbeli fejlesztéseket adja át.
A Filtron egy Standard, középminőség, míg a MANN Filter egy prémium minőség és szűrőkből közvetlen gyári beszállítója jó néhány autógyárnak. De a Hengst vagy a Mahle is ilyen, prémium minőség és közvetlen első gyári beszállító!
Én szűrőkből és olajból nem spórolnék pár száz vagy egy-két ezer forintot. -
válasz
Tothgera30 #5892 üzenetére
És tényleg 600ft-on "szarakodunk"?
A mann filter a legjobb szűrők egyike. A döntés a tiéd.
-
válasz
Tothgera30 #5892 üzenetére
Akkor nem kérdés, hogy a Mannt vedd.
A Filtron nemrég még egy önálló lengyel cég volt, kb. a rendszerváltáskor alapították, aztán felvásárolta a Mann, hogy ki tudja szolgálni az árérzékenyebb vásárlókat is. Feltételezem nem selejtet gyártottak korábban sem, de azért a Mann mégis csak egy kiemelkedő szereplője az iparágnak.
Kb, mint egy Audi A8 VS. Skoda Rapid; vagy Nissan GT-R VS. Dacia Logan - ezek is egy-egy cég termékei.
-
-
válasz
Tothgera30 #5890 üzenetére
A szűrő és az olaj a motor legfontosabb alkatrészei.
Ezek védik a többi alkatrészt.
Mann-Filter és Filtron nem ugyanaz, a Mann magas minőségű, a Flitron pedig olcsó (volt). -
Mann-Filter és Filtron olajszűrő között vacilálok. Visszaolvasva, úgy látom ugyanaz. Minőségben is? Évente/10 ezer km-enként legkésőbb olajat cserélek.
-
8
senior tag
Nekem is jó tapasztalatom van kaufferrel, elárazott terméket is kiadtak, lemaradt egy nulla így egy darab árában vettem 10 darab szűrőt
Havonta küldenek hírlevélben 500Ft-os kupont, ami két hónapig érvényes.
Árgaranciájukat is használtam már.
Viszont volt régebben egy VIP rendelés lehetőségük plusz pénzért, na az nem ért semmit, ugyanarra a termékre, leadtam vip és normál rendelést is ugyanakkor, a normált hamarabb átvehettem, meg is szüntették ahogy nézem. -
tibbike01
őstag
válasz
zeus_2k14 #5886 üzenetére
Eddig milyen olaj volt benne?
Egyébként a sepcifikációnak (a könyvében meg van adva) megfelelő 5w40-es olaj ajánlott bele a nagyobb márkák közül. Castrol, Motul, Mobil.
Ha eddig 5w30 volt benne, akkor mehet továbbra is az bele, de ha jól tudom azért szereti az olajat a TFSI motor. -
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Családba most került egy SEAT Altea XL autó, 196.000 km, 1.8 TFSI motorral. Olaj csere előtt állunk.
Vegyesen lenne használva.
Kérdés, ki milyen olajat ajánl bele?
Köszönöm
Gergő
Talan nem lesz olyan bonyolult, nehéz, mint az én PD-mbe pár hete
-
tboldi
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
Amíg Wartburggal jártunk, Mogul ásványi 2T olajat vettünk mindig 10 literes kiszerelésben. Mióta alábbhagyott a dolog, félszinti megy (Mogul TSF), egyszer vettünk full szintetikusat is, de összességében nincs olyan motor a háznál, ami igényelné, még a Simson is fojtott, fűrész gyári olaj szintjét meg a TSF is hozza
-
bul07
nagyúr
Na nálam most vizsgázik a kauffer, majd ha lezárul akkor beszámolok róla, aki tőlük rendel azt érdekelheti az ilyen ügymenet.
-
csiga8
senior tag
válasz
Tothgera30 #5879 üzenetére
Nem is hittérítésnek írtam. Én azt írtam, hogy olcsón is van jó olaj.
Nagyjából fele, harmada áron van a Stihl-Husi olajaihoz képest, és teljes biztonsággal használható.
Sem a Stihlnek, sem a Husinak nincs finomítója. Motorjaik picsa egyszerű 2T motorok.
Van ismerős ( egy ideig szervízeltem a gépeit) aki minden évben 3-4 alkalommal 1,1 millió! négyzetmétert kaszál. Stihl, Husi, Hecht, Oleo stb gépekkel. Amióta ezt az olajat használja, nincs megszorulásos, megsüléses gond. A környék krosszmotorosai a közelben lévő dombokon hajkurásszák a vasaikat, közöttük is van, aki ezt használja. ( Van Repsol, Castrol stb is)
A Simson verseny szakosztály is ezt használja olcsósága és jó „teljesítménye” miatt,. Amikor ez tudomásomra jutott, akkor váltottam a Castrol Power1 Racingról. Az is jó volt évekig.Az S-H olajai nagyon túl vannak árazva.
-
-
csiga8
senior tag
válasz
Tothgera30 #5874 üzenetére
2t olajba tudom ajánlani az Elf moto 2 tech olajat [link]
Amatőr krosszmotorozás, Simson versenyszaosztály is használja, kisgépek ( láncfűrész, fűkasza) is szeretik, bevált.
-
w333
félisten
válasz
Tothgera30 #5876 üzenetére
-
-
w333
félisten
válasz
Tothgera30 #5874 üzenetére
De gondolom akkor 1.9 PD -be is jó ? ... elvileg arra van kitalálva
-
Már két szezon óta Mannol Energy Formula PD 5W40-et használok több szívó benzines autóba. Eddig nincs semmilyen panasz, csendes, szép járása van a motornak. Évente vagy 10 ezrenként cserélem.
#5869 tboldi: Több Minarelli/Piaggio blokkos robogóba is Repsol Competition vagy Scooter szintetikus 2T olajat használtam. Szerintem az egyik legjobb. Nincs lerakódás, kenés tökéletes, és árban sem vészes.
-
w333
félisten
Még a Mannol Formula PD -t is nagyon dícsérik ... lehet hogy nem kisérletezem és inkább ezt kéne vennem ráadásul olcsóbb és ahogy olvasom csendesebb is tőle a motor, elvileg most kamu Castrol van benne de azt nem merek venni
Castrol Magnatec 3C és DPF között mi a különbség ? részecskeszűrő nincs a Leon -ban !
-
w333
félisten
válasz
F_Zolee #5865 üzenetére
Ennél az autónál még nincs bevált olaj (februárban vettem) ... a kézikönyv is ezt írja elő !
Repsol az mindig is jó volt olajban én úgy tudom, igaz soha nem próbáltam még !
Tanksapkánál is Repsol szerepel ... ezek a Spanyolok
Még amit néztem pl. a Mannol Energy Formula PD ... kérdés ez milyen ?
Mannol olajat használtam már a régi 1.4i Leonban is nem volt vele semmi gond !
Szerk.
Ezt a tesztet szoktam nézni, ahogy látom nagyon jónak tűnik a Repsol olaj ! -
w333
félisten
Sziasztok olajcsere előtt állok, mi a véleményetek róla ? [Repsol Elite 505.01]
Seat Leon II -be menne 1.9 PD !
-
-
válasz
Tothgera30 #5861 üzenetére
Adott motorszámhoz csak egyféle tartozik. Váltás volt a megjelölt motorszámnál.
-
2008.10. havi Astra G Classic II-höz (Z14XEP) egy márkán belül két különböző méretű olajszűrőt hoz. Lehetséges hogy a sorról hol ilyen, hol olyan szűrőkkel jöttek le? [link]
-
Asbee
veterán
válasz
BUZZLGHTYR #5857 üzenetére
Valamit nem jól csinálsz. Minden üzlet webshop dugig van vele....
-
grizlisandor
veterán
válasz
BUZZLGHTYR #5857 üzenetére
Random webshop-ban rákerestem neked tényleg alig találni.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz
molnarpeter #5844 üzenetére
Biztos 505.01 es olaj kell bele? Alig lehet talani ilyenfajta olajat
-
molnarpeter
nagyúr
Kíváncsi voltam, 38. oldalon meg is találtam [link] API CD 15W40, ez tényleg elmegy étolajjal is
Nekünk Mogul Diesel DT 15W40 vált be a gépekben, az API CG talán, bőven túlteljesíti az előírást. Ha van használva télen is, és nehézkes az indulás, akkor lehet értelme a 10W40 vagy 5W40 felé módosítani, nekünk ilyen olaj volt az 1.9TD Jumperben is egyszer, utána MOL Dynamic 5W40 ment bele, hidegben azzal jobban forgatta az önindító (aztán utóbbi kapott egy felújítást és azóta kb dupla fordulatot produkált
). Azóta ahelyett is Mogul van rendszeresítve, konkrétan Racing 5W40, azt kapja az 1.9SDI is. Esetleg VW vonalon felmerült a Mobil1 0W40 olaja is, ha sok a hideg üzem, hátha érdekes. Ismerősnek MTZ-ben az 5W30 is elvan
-
Archer
őstag
válasz
molnarpeter #5844 üzenetére
LR 300Tdi motor, 16L motorkód, 2,5 liter, 4 henger, 1995 évjárat.
szimi57: azért az az olaj kicsit overkill lenne szerintem egy ilyen motorba meg elég húzós ára van, a molibdénes Fuchs 11-12k körül volt az 5 literes kanna, az még elfogadható ár, kell bele 7l körül.
-
erik365
senior tag
Nem akarok bele 5w-os olajat, ha esetleg eszegetné akkor esetleg kap egy vastagabb 0w-30-at. Mert mindenhol azt olvasom, hogy szeret csipegetni az olajból.
Főleg hogy előtte sok éven át kitudja milyen olajat kapott szerencsétlen.
Minap is láttam egy szépet, és büszkén lefényképezték, hogy még 8000km van a kövi olajcseréig, persze ott virított a 10w-40-es bejegyzés... -
tboldi
nagyúr
Nyilván nem, de előnyösebb a kisebb.
szerk.: A gyári ajánlások.
-
erik365
senior tag
Sziasztok!
Tervezek vásárolni egy VIII-as Civic-et 1.8 benzinnel.
Utána néztem a bele való olajnak, de ahogy láttam elég nagy a zűrzavar.
Gyárilag ahogy láttam A1/B1 kellett bele ami megszűnt, elvileg ehhez közeli az A5/B5. (a könyve elvileg engedi az A3/B3-at is).
Az már eldőlt, hogy 0w-30 fog belekerülni, egyetlen kérdésem lenne.
A HTHS értéke 2,9-3,0körül legyen vagy 3,5 körül?
Köszönöm. -
Zizmand
aktív tag
válasz
BUZZLGHTYR #5840 üzenetére
Szia
Castrol, Fuchs, Motul jó márkák. 505.01-es 5w40 kell bele, 3,8 liter.Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40 4L: [link]
-
Archer
őstag
Sziasztok!
Adott egy öreg Land Rover platós terepjáró, munkásautó. Sajnos a munka jellege miatt sok rövidtávval, hidegindítással. Ezt kicsit ellensúlyozandóként szereltem be egy Webasto kályhát a téli indításokra. A motor kb. 30 éves fejlesztés, manuális adagolós, turbós, közvetlen befecskendezésű szóval kb. bármilyen olaj jó lenne bele amit a boltokban adnak. Viszont tavaly előtt télen szétborítottuk a motort és elég komolyan fel lett újítva, ami nem volt olcsó ezért próbálok rá vigyázni amennyire lehet. A felújítás óta áttértem a félévenkénti olajcserére (amúgy a km futás bőven nem indokolná hanem a sok rövidtáv) és a Fuchs molibdénes 10W40-es olaját használtam eddig. Viszont úgy nézem, már nem lehet sehol kapni, a Liqui Molly ilyen olajáért meg sokallom az árát szóval kellene valami alternatíva -tudom a Mannolnak is van de azt inkább hagynám-. Érdemes egyáltalán fél évre valami drágább olajat bele önteni vagy tök mindegy? Van esetleg valami ajánlott direkt turbódízelhez való olaj ami a sok hidegindítást jobban tolerálja?
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Hello. 2003as Golf 4 1.9pdtdibe milyen olaj ajanlott? Mi a specifikacioja? Illetve mennyi megy bele?
-
tboldi
nagyúr
válasz
SirRasor #5831 üzenetére
Egyébként ha ilyen keveset fut az autó, arra nincs szigorúbb periódus megadva?
Nálam is csak 6-7000 km megy bele évente, jórészt városi rövidtávok vannak, és erre a Honda az alap periódus megfelezését írja elő.Viszont 1 valamit még nem értek. Ha többet számít az olajnál az életkor, akkor miért km-ben adják meg?
Mert egyszerre van fizikai és kémiai degradáció is, felhasználásfüggő, melyik kerül túlsúlyba. Nálam pl. a sok rövidtávozással a kémiai lesz nagyobb a belekerülő benzin miatt, míg apumnál, aki napi ingázásra használja az autóját (évi ~25k km) és indítástól leállításig 40-50 km-t is megtesz, inkább a fizikai lesz jelentősebb. -
válasz
SirRasor #5833 üzenetére
Muszáj megadni időtartamot és kilómétert is. Hiszen van aki évente autózik 5000km-t, más pedig havonta 10 ezer km-t. Amelyik előbb lejár a manualban megadottak közül, akkor kell cserélni az olajat. Milyen olajat kapott a motor? A számlán nincs rajt? Nálunk a márkaszervizben a számlán és a garjegyen mindig rajt van tételesen, hogy milyen alkatrészt írtak ki a kocsira.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
SirRasor #5833 üzenetére
Ááá, az autós is meg volt nyitva másik tabon, el vagyok tévedve.
Az olajban vannak öregedés gátló anyagok (az adatlapján ezt a TBN szám jelöli), a longlife-ban több ilyen adalék van a nem longlifeban kevesebb. Nyilván ez az árukra is erősen kihat.
Igen a nem longlife-ot érdemes 1 év után cserélni (ha kicsit túlcsúszol vele az még nem gáz). -
SirRasor
addikt
Igen, az olajos topicban vagyunk
Viszont 1 valamit még nem értek. Ha többet számít az olajnál az életkor, akkor miért km-ben adják meg? Vagy ez csak kampányduma, hogy 15k vagy 25k-t *bír* az olaj?
A szervizkönyvvel nem vagyunk előrébb, mert aszerint 2 év vagy 10000km, de nyilván az a gyári olajra vonatkozik.Szóval akkor ha nem akarok bajt, akkor 1 év múlva mindenképpen kicseréltetem és utána mindenképpen gyárit kérek bele, mert azzal biztonsággal tartható a 2 év.
Köszi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
SirRasor #5831 üzenetére
De ha évente vagy 10k km-nél akkor hiába van benne csak 6500 az 1 év akkor is eltelt...
Autó és felhasználás függő. Az újabb autókban 2 év vagy 30k km a csereperiódus általában. Mondjuk nem tudom hogy Ladád van vagy Ferrarid szóval nehéz kitalálni.De a manual-ban benne van illetve a szervizfüzetben is, hogy mennyi a csere periódus.
Nem, felhasználés függő. A sok rövidtáv gyorsan öregíti az olajat ha hosszútávokat mész akkor akár 1,5 évet is kibírhat. Ez sok tényezős dolog ezért van ez az 1 éves ökölszabály. De van olajos topik, ott részleteiben jobban ki tudják bontani a srácok. [link]
-
SirRasor
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
SirRasor #5829 üzenetére
Akkor nem longlife olajat tett bele a longlife helyett. Az olaj álltában is öregszik, nem csak a használattól (sőt a sok rövid táv még jobban öregíti az olajat mint hosszabb távok). Ha ragaszkodsz a 2 éves olajcseréhez akkor ragaszkodj a longlife olajhoz is. Kivéve ha nem akarod megtartani hosszútávon a kocsit, mert akkor mindegy.
-
SirRasor
addikt
Üdv mindenkinek.
Nagyon érdekes kérdéssel jövök, mert csak a sötétben tapogatózom és kb. ilyen választ kaphatok is, DE aki jártas a témában, talán meg tud nyugtatniSzüleim autóját vittem 2 éves szervizre, hivatalos márkakereskedésbe. Olajcsere is kellett és megkérdezte az emberke, hogy a gyárit rakja bele, ami évente 25000km-re van hitelesítve, vagy jó egy olcsóbb is, amit csak évente 15000-re ajánlanak. Évente ~5000 km-t ha megyünk, úgyhogy kértem azt.
Nem tudom milyen. Állítása szerint ugyanúgy minőségi olaj stb.
Lehet ebből baj? Hogyhogy az egyik olaj többet bír, mint a másik? Olyanról hallottam, hogy a nagyon jó minőség az az élettartam rovására mehet, szóval akár még jobb is lehet ez a kocsinak? -
Qru
MODERÁTOR
Ott kezdődik, hogy a szűrők gyártóinak is vannak beszállítói akik alapanyagokat szállítanak. Már ott nem konstans a minőség. Gyengébb alapanyagból meg nyilván gyengébb lesz a végeredmény is.
A gyári termékek szigorúbb minőségi ellenőrzésen esnek át eleve, a meghatározott tűréshatárok, tartósság, alapanyag minőségek is egyedien meghatározottak sok esetben. -
válasz
Dluinet #5826 üzenetére
Ezt értem. Nem a gyártósor karbantartása a lényeg, hanem a szűrő gyártási folyamata.
Szerintem kevered azzal az alkatrésszel, amit konkrétan erre a célra gyártanak. Például a gyári akksim 15 év után került ki az autómból. Gondolom előírnak olyan technológiát, ami költséges, viszont nagyon tartós. Ezt a cég másnak nem gyárthatja, le van védve. Ez a cég ettől még másmilyen akkut gyárthat másoknak, viszont annak más a neve is. Ha gondolod lefotózom azt a mann filter levegőszűrőt. Rajt van a mann filter szám, mellette pedig a gm szám is. A bárdinál amit veszek ugyanezt a mann filter szűrőt, az tök ugyanez minden, csak a gm szám nincs rajta és persze nem fehér dobozban van.
A mahle olajszűrő ugyanez a történet.
-
Ha ilyen egyszerű lenne.
Szinte minden fillérekbe kerülne és gépesítve lenne.
Egy gép csak akkor dolgozik rendesen, ha folyamatosan ellenőrizve és beállítva van.
A gyártósor folyamatosan kopik, folyamatosan más-más alkatrészek mennek tönkre vagy állítódnak el rajta. Stb... -
válasz
Dluinet #5824 üzenetére
Egy olajszűrőnél hogy ellenőriz minőséget?
Tényleg nem szőrözésből kérdezem, de ezt gondold át picit. A gyártósor (gyanítom teljesen automata, emberi kéz érintése nélkül) ontja magából a szűrőket. Ugyanaz a műanyag/fém ház stb, ugyanaz a szűrőbetétanyag stb. A végterméket max kívülről átnézi valaki, bele nem lát.
-
A gyári alkatrészek nem véletlenül rohadt drágák.
Nem az extraprofit a négyzeten miatt kerül sokba, hanem eszméletlenül szőrözős minőségellenőrzés miatt. Hibás alkatrész miatt egy autógyár nagy presztízsveszteséget szenvedne, ezért a beszállítóknak, nagyon magas minőséget ír elő. Nem megfelelőnek ítélt darab miatt, az egész raklapot visszaküldik, és még vastagon megkötbérezik.
Egy beszállító minőség ellenőrei, előre kiválogatják, hogy mi megy a megrendelőnek, mi a boltokba és mi lesz selejt.
Viszont a beszállító vezetősége, megköveteli a napi jó darabszámot és a sok selejt miatt a minőségellenőröket veszik elő, hogy mért selejteznek annyit.
Így a minőségellenőrök a legjobbakat a gyárnak küldi, és csak a vállalhatatlanul szarokat selejtezi, a többi megy a boltokba.
Ez nem csak a szűrőknél van, hanem szinte minden termékkel.
Majd gondolj erre, amikor nagy kiszerelésű mosóporokat akcióznak vagy valamihez sokkal olcsóbban jutsz hozzá. -
válasz
Dluinet #5818 üzenetére
Ezt honnan tudod?
A gm dobozban lévő mahle filter és a mahle dobozban lévő mahle filter között minőségbeli különbség lenne? Vagy ugyanez például mann filterben. Azért az érdekes lenne. A gm dobozból ugyanazt a cm 30 125/2/4 stb szűrőt veszem ki, mint a mann filteres dobozból. Annyi, hogy előbbin rajt van a gm szám is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Dluinet #5814 üzenetére
Nekem az van most fent Honda-féle kékben (15400-RBA-F01). Tetszik, hogy a szűrőpapír cikkcakkos, így nagyobb a felülete, és hogy a belső fémrács furatai nagyobbak, mint az ezelőtt használt Mann-nál. [link]
Viszont a "sima" Purflux szűrőkkel kapcsolatban olvastam már 1-2 esetről, hogy szétesett, míg a Hondának gyártott daraboknál egy ilyennel sem találkoztam - valószínűleg a japánok komolyabb minőségbiztosítást követelnek meg. -
Hachiko95
aktív tag
H astrába (Z18XER) most az van, kialakításra még igényesebb volt a Muller, mint a Mann. Pl. a tömítő gyűrő a belső felén. Ráadásul ezek a betétes szűről hajlamosak kicsit megcsavarodni, összenyomódni és a Mann-ban sincs belül tartó váz. Úgy vettük ki a Mann-t, hogy pár lamella ferde volt. Talán a Filtron-ba van belül váz, itt látszik is [link] . Nyílván ez egyébként motorfüggő, hogy ahhoz milyenek a szűrők.
-
purflux olajszűrőről mi a véleményetek
-
Nálunk a cégnél annó rengeteg alco szűrőt használtak. Nem volt gond az autókkal. Viszont az egyik ilyen motoros corsa-nál előfordult, hogy a szűrt és a szűretlen teret elválasztó műanyag perem el volt konkrétan olvadva/deformálódva. Szóval ott az olaj egy része (vagy az egész mennyiség) szűretlenül keringett a rendszerben. Persze ez nem jelenti azt, hogy az alco szűrő maga ilyen gyenge minőség (hiszen akkor ez a többinél is előjött volna). Lehetett gyártási hiba is. A kettő közül bármelyik, vagy mindkettő. Viszont a múltkor épp írtam róla, hogy kibontottuk a márkaszervizben a gyári dobozt és alco szűrő volt benne. Szóval a fene tudja.
-
Jenne
őstag
Szia!
Én nem tenném bele...azt a szűrőt.
Van még pár ilyen noname szűrő...pl.: Profit nevű olajszűrő, a Premium nevű szűrő...
Én az ilyenekre kényes vagyok, csak a prémium minőség!
Hengst (jelenleg is ez van autóban) vagy Mann Filter, vagy Mahle.
Én már a Filtront sem tenném bele, ami állítólag "megbízható" közép kategória árban és minőségben és csak alig olcsóbb mondjuk a prémium kategóriás Hengst-nél vagy Mann Filternél. Bár a Filtron a Mann Lengyelországi leányvállalata, de mégsem Mann néven adja a termékeit. (kicsit olyan ez vagy hasonló felállás mint a Barum az autógumiban. A Barum a Continental leány vállalata az igaz, de csak a másod vagy harmad vonalbeli fejlesztéseket kapja meg az anya cégtől és így abból tud csak dolgozni)
Inkább könyveljétek el azt a pénzt veszteségként (tanulópénz is lehetne) és vegyetek egy márkás prémium szűrőt. Ilyeneken nem szabad spórolni, mert hamar visszaüthet.
Közben szerelőmet megkérdeztem, először azt hitte viccelek....másodszorra is, de aztán végül azt mondta, hogy ez szerinte valami utángyártott "csoda" lehet, de Ő még sosem hallotta a nevét, megkérdezte a társait is (hallottam a telefonban), de eddig még nem is találkozott/találkoztak ilyen szűrővel, pedig Ők is az Unix-al állnak kapcsolatban. Többek között. -
Ha nem sietős a dolog és esetleg valamikor mentek arra, inkább cseréljétek ki. Én mann filtert (HU820X ) vagy mahle (OX163/4D)-t tennék bele. Vagy vesztek máshonnan azt meg majd valamikor visszaviszitek. Ha nem megnyugtató a dolog, akkor ne tegyétek bele, én sem tennék bele olyan alkatrészt az autómba, amiben nincs bizadalmam.
Amúgy az 1,7DTI motor lesz, ha Y17DT a motor kód.
-
bul07
nagyúr
Édesapám bevásárolt
Opel Meriva A 1.7 CDTI, (Y17DT)Unixba rásóztak egy MULLER FILTER márkájú olajszűrőt
[link]És elég drágán 2700Ft-ot fizetett öcsém kedvezményével
Én nem ismerem a márkát
Szerintetek milyen minőség, szerintem az alja lehetLe is basztam hogy miért nem szól, tavasszal én rendeltem neki hozzá HENGST szűrőt [link], szállításal együtt is majdnem annyiba került volna most is
Erre most egy évig ez a névtelen márkájú szűrő lesz benne (55Km az Unix visszavinni nem olcsó)
-
Firstaye
tag
válasz
MC Pite #5797 üzenetére
Engem mindenfélével lehet vádolni, de németfetisizmussal biztosan nem. Az autóipar legtúlértékeltebb nemzete szerintem, ha lehet ezt így mondani.
Én azért linkeltem ezt, mert a hasonló árkategóriájú olajak, sőt maga a mannol is szereti azt csinálni, hogy elmismásolja a tényt, hogy a gyártóművi specifikációkat szerintük, vagy az autógyártó szerint is teljesíti-e az olaj. Ebben mondjuk megfelelő partnerek az autógyártók is, hiszen egy RN 0XY0 specifikációról nagyon nehezen deríted ki, hogy azt az autógyártó is vizsgálta-e. Ezzel szemben a Mercedes végtelenül korrekt módon elérhetővé teszi ezeket az információkat, és az már, ha sokat nem is, de mond valamit az olajgyártóról, hogy hajlandó volt kifizetni ennek a költségét. -
tboldi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Óra topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Battlefield 6
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest