Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bluetooth hangszórók
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen alaplapot vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egér probléma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Kérdés
Nem úgy van hogy a ABS kockán keresztül megy a folyadék még ha pumpálják is?
Lenne külön ág ami megkerüli a ABS kockát?Nincs valami robbantott ábra vagy videó a ABS kocka felépítéséről működéséről működés közben
(#7292) forceberg
Az utolsó pár centi meg a féknyeregbe lévő a gond, ha az nincs cserélve
Mert más lesz a forráspontja és egy nagy fékezés után nyáron fel is forrhat ha annyira lecsökken a forráspont és egy második fékezésnél a buborékok miatt romolhat a fékhatás ami már gond lehet -
válasz
MasterMark #7291 üzenetére
Jaja, a többi keréknél bentmaradt a régi folyadék. Vajon hány százaléka lehet ez a rendszerben lévő folyadéknak?
-
MasterMark
titán
válasz
TommyY2 #7285 üzenetére
Amelyiknél nem lett kiengedve, ott nyilván nem cserélődött ki.
Egyébként nálam ezt írja a service manual:
Gondolom autónként különböző, hogy hogy kell cserélni és légteleníteni.
Ugye általában a fékkörök keresztben vannak. Illetve ez egy eredetileg jobbkormányos autó, és a balkormányosnál se rakták át az ABS kockát gyárilag, úgyhogy a jobb első a legrövidebb, a bal hátsó a leghosszabb. -
TommyY2
tag
válasz
raziel01 #7287 üzenetére
Csak, hogy megvédjem, nagyon jó szerelő (a legjobb, akivel eddig találkoztam), szinte mindent tud, ha valamit mégsem, utána kérdez (ő alkalmazta nálam először a vákuumos megoldást, a többi mester csak pumpált, vagy még azt sem).
Lehet, hogy csak nem volt kedve az összes kereket leszedni, mivel nem aknán csinálta. A végén még kell vennem egy fékolaj leszívót is (fékolaj és fagyálló mérőm már van🙂).
TommyY
-
raziel01
veterán
válasz
ZeroX92P #7286 üzenetére
Mind a 4 keréknél szokás megcsinálni.
Ha jól rémlik még a novoth tibi videóban is úgy van, hogy gyári szoftverrel mutatja is, hogy mikor melyik keréknél kell kinyitni a csavart.Eleve úgy van, hogy a legtávolabbi ponton kell elkezdeni tehát jobb hátsó, bal hátsó, jobb első majd bal első.
Szerintem sikerült elvinned egy pékhez.
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Csak egy érdekes kérdéssel fordulnék a szakértőkhöz.Eddig minden autónkon úgy cseréltek fékfolyadékot, hogy minden keréknél egyesével kipumpálták, amíg tiszta nem jött (kezdve a hátsónál).
Legutoljára csak a bal hátsó keréknél szívták vákuummal, mert azt mondták, hogy ezzel a megoldással az ABS kockán keresztül minden fékhengernél kicserélődik az olaj.
Valóban elég egy csak egy helyről leszívni a 4-5dl-t?
Köszönöm a segítséget:
TommyY
-
eTrade
tag
Valakinek van tapasztalata a Ravenol olajokkal?
Olvastam, illetve láttam pár videót ahol agyondicsérik, hogy ár/érték bajnok, magas minőségű. -
válasz
MasterMark #7279 üzenetére
Piac függő, hogy 4 vagy 5 literes a kanna.
Talán a német / közép-európai piacra inkább 4, míg a brit piacra 5 literest szállítanak a gyártók. Vagy fordítva. Egy kereskedő pedig igyekszik a legkedvezőbb forrást megtalálni.
Ha megnézed az Amazon.de-n, ott vélhetően találsz 4 és 5 literest is.
Ezt márkától függetlenül írom, Castrol esetében tapasztaltam. -
Gyula84
veterán
válasz
MasterMark #7279 üzenetére
az 5literből csinálják a 4-t meg az 1literest
-
MasterMark
titán
Üdv újra, a motul oldalán azt írja, hogy az eco-nergy 5W-30-ból csak 1 és 5 literes van. Akkor hogy lehet a kauffernél 4 literes kiszerelés belőle?
-
psion2101
tag
válasz
molnarpeter #7273 üzenetére
Ez egy 2008-as Renault megane.K9KG7 motorkód szerepel a forgalmiban
-
-
psion2101
tag
Sziasztok!
Remélem itt kérdezhetek ezzel kapcsolatban.Bocsánat ha nem.Renault 1.5 dci -be milyen olajat ajánlotok? -
válasz
grizlisandor #7264 üzenetére
Az egyik DOT4 lehetett (Maxgear), a másik meg DOT4 Class 6 (ATE SL.6). Nagyon nem ugyanazok.
Úgyhogy az a szerelő, már bocs, de fogalmatlan a témában... ESP-s autókhoz szokott kelleni a Class 6.
-
raziel01
veterán
válasz
molnarpeter #7265 üzenetére
Pont az ATE-nál van külön ami ESP-hez való.
Mivel nekem nincs a kocsiban így a simát vettem. -
válasz
erik365 #7266 üzenetére
A meleg oldala erősebb egy 10w-40-es Castrol-nál.
A vastag 40-esek közé tartozik, de mégis -40°C-on dermed csak meg.
Orosz telekre méretezve, elsősorban dízelbe.
Dízelbe ha 5w-40 C3 kell, akkor tökéletes.
Benzinesbe is mehet, de csak 2/3 periódussal, mert dízelesen alacsony a TBN száma (DPF kímélés miatt), így egy teljes csereidőt nem érdemes bent hagyni. -
erik365
senior tag
Sziasztok!
Petronas olajat használt már valaki?
Egy nyereményjáték során nyertem 4l 5w-40-es Synthium 3000av olajat.
Mik a vélemények erről az olajról? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
grizlisandor #7264 üzenetére
Hm, fékfolyadék viszkozitása talán ESP-nek lehet fontosabb 🤔 érdemes témakör.
-
grizlisandor
veterán
Megvolt az olajcsere.
9k km és 1 év után ilyen a pollenszűrő(mann FP) és a levegőszűrő(mann)
Levegőszűrőt pont nem a koszos résznél sikerült lefotózni, amúgy ki kellett volna fújatni kompresszorral és mehetne vissza.Off:
Mutta a szerelő milyen különbség van az ATE Dot4 és Maxgear dot4 fékfolyadék között. ATE az majdnem mint a víz, ez a MaxGear, meg mint valami varrógépolaj. -
válasz
Rocky975 #7261 üzenetére
A tesztelési metódus jelentősen befolyásolja ezeket az értékeket.
ASTM D93 -as teszteléssel ilyen alacsony jön ki.
ASTM D92 -as teszttel sokkal magasabb számot kapunk.
Ez miatt nem kell aggónod.
TBN értéknek is két fajta módon határozzák meg, a két vizsgálati módszer között kb 1,5 az eltérés. -
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Vettem a C5-be Eurol fluence fe 5w30-as olajat aminek megvan a Psa B71 2290 minősítése. Amikor megvettem utána láttam az adatlapján,hogy "csak" 196 °C a lobbanáspontja.
Van ennek valami jelentősége?
Köszönöm! -
A214
aktív tag
Az LM 4310 még nem próbáltam.
Most Total Ineo first 0W-30 van benne, nekem az is jónak tűnik .Nálam is sok a rövid táv.
Ami azt illeti napokban néztem a szintet rendbe volt de benzinszagú az olaj.A hangja is hangosabb a motornak. (Megkellene járatnom hoszabb távon.)
Most akarom cseréltetni a héten Mobil 5W-30 ra.(PSA 2290)
Facebok csoportban is írják , hogy a 0W nyáron olyan mint a víz. Nem kockázatok visszatérek az 5W re. (Szerintem a 0W is jó olajok de időben kell cserélni.)
Ami az olaj fogyasztást illeti mindegy milyet teszel bele.
Sokan azt mondják akkor " vastagabb" olaj kell bele
Hát nálam a 0W szerintem nem fogyott annyira mint az 5W. Most a Totalllal 5k mentem kb 0.75 litert potoltam. (Ez füghet a használattól is, nálam sok a rövid táv) -
A214
aktív tag
szia,
Nemrég nekem ( 8FS 1.4 Vti) a Mobil 1 ESP 5W-30 ajánlották itt.
Véleményt nem tudok mondani mert most lesz majd belerakva.
Neked gépkönyv mit ír?
Turbó ennél nincs ugye?
Ha ragaszkodsz a 0W-30 hoz akkor szerintem PSA B71 2312 specifikációs olajat keresd hozzá.
Pl:
Total Quartz Ineo First 0W-30
Motul Specific 2312 0W-30
Mobil Super 3000 Formula P 0W-30
Shell stb... -
BlacKSouL
addikt
Titan GT1 Flex 5 0W-20 adatlappal találkozott már bárki? Milyen számai vannak?
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Peugeot 207cc 1,6 16v vti (ep6) 2008 evj. 105k - mit ajanlotok 0w 30 eseten?
koszonom. -
válasz
FoLey-v #7242 üzenetére
Motul Specific Dexos2 5w-30 több kalcium (benzines turbó motoroknál lényeges) PAO+észter
Motul 8000 X-Clean Efe 5w30 Tartalmaz molibdént, kevesebb kalcium, több észter (hidegebben folyós), magasabb TBN (jobban ellenáll az oxidációnak, savasodásnak) PAO+észter. Dexos2 kicsit áthangolva, hogy megfeleljen még az MB 229.52 szabványnak is, ami kicsivel több üzemanyagtakarékosságot és kevésbé hajlamos az oxidáció miatt fellépő olaj vastagodásra.
Az üzemanyagtakarékosság kb 0,3-0,6 deciben mérhető 100 kilométereként. Így számolj, hogy megéri-e.
A élő Dexos2 licenszek között az X-Clean Efe és a Q8 Formula Special G Long Life megtalálható, a Specific Dexos2 pedig nem (Motul attól még megfelelhet, hogy nem vették meg a licenszt).
Q8 jó alapolaj hidrokrakkolva + észterek. Korrekt olaj, nincs vele semmi baj.
Ha teljesen szintetikus olajat akarsz, akkor a Motul.
Ha kicsit csendesebb motort akarsz, akkor a Motul.
Azt kalkuláld bele az olajcserébe, hogy a régi elhasznált olaj kb 10%-a benne marad a motorban. Ezért egy új olaj, főleg ha más márkájú vagy más eljárással készült, képességeit nagymértékben rontja a maradék olaj. -
Rocky975
senior tag
válasz
molnarpeter #7198 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
FoLey-v
addikt
Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem.
Q8 Formula Special Long Life 5w30 helyett néztem ezt a két motul olajat is.
Motul Specific Dexos2 5w-30 meg Motul 8000 X-Clean Efe 5w30.
Kettő között van különbség? Meg Q8-nál jobb?
Opel H Astra Z16XEP 2005 -
raziel01
veterán
[link] Speedzone műhely: Modern autókhoz modern olajat
-
Richard!
addikt
Ahoj!
D Korzika (A14XER) váltóolajcsere előtt állok. Leírás szerint SAE 75W-85 API GL4 olaj megy béle (elvileg M24 váltó).
Milyen márkát javasoltok?
Legendák szólnak arról, hogy gyárilag csak ~1 litert töltöttek bele a ~1,6 liter helyett... -
TommyY2
tag
válasz
Dluinet #7215 üzenetére
Csupán érdekességképpen írom, hogy miért érdemes kevésbé higított fagyállót alkalmazni (én -40°C körülre higítom, mivel megmérve a gyárilag bekevert minőségi (pl. Superkék EcStar) fagyállók is kb. annyi fokosak).
A múltkori Mannol esetre felbuzdulva betettem egy tömény kék (nem tudom, hogy milyen márka, 5l-es kiszerelés maradéka) fagyállót -18°C-ra felhigítva a -19°C-ra beállított mélyhűtőbe (az ajtón belül lévő hőmérő csak -14°C-ot mutat).
Ma reggel megnéztem, az eredmény részleges fagyás.
TommyY
-
válasz
FoLey-v #7210 üzenetére
Amelyiket épp olcsóbban kapod.
Valamikor az Ultrát adják drágábban.
A Q8 nincs hitelesítve dexos2-re.
Jó alapolaj, egy kis észter hozzáadásával.
A Q8 nem igazán foglakozik hivatalos jóváhagyások megvételével, elsősorban ezért olcsó.
Jó olaj egészen addig, amíg nem kezdik el azt játszani, azt amit a Mannol.
Tehát a minősége akár szórhat is. Ez a Mol olajok esetében sokszor előfordul, pedig a Mol még a jóváhagyásokat is megszokta venni. -
FoLey-v
addikt
válasz
Dluinet #7209 üzenetére
Én is a Helix Ultrát néztem majd mondom neki.
De most nézem,hogy az Ultra olcsóbb is mint a HX8.
Lehet hülyeséget is mond,mert annyira nem ért hozzá.De majd mondom neki miket vegyen és meglátjuk.Nekem lenne külön kérdésem,hogy most jelen pillanatban Q8 Formula Special G Longlife 5W-30 4L motorolajat használok.
Néztem Motul Specific dexos2 5W-30 olajat is,kettő közül van különbség,megéri a többletet? -
válasz
FoLey-v #7208 üzenetére
Helix Ultra 5W-40 jobb bele, de aránytalanul drágább.
Helix HX8 ECT 5W-40-ban a ti szempontotokból felesleges adalékok vannak, amik elveszik a számotokra érdekes adalékok helyét és egy kicsit vastagabb.
A vastagabb olajnak csak a kopott szelepszár szimeringnél állítja meg az olajevést, viszont azt a legolcsóbb cserélni, olcsóbb mint olajat utántölteni. Máshol nem tudja megakadályozni az olajfogyást. Ha egy motor kopott, akkor vagy kuka, vagy gazdasági totálkár, a vastag olaj nem segít rajta, csak fokozza a problémát. A kopott motort észre lehet venni, ahogy eszi az olajat és a többi tünetét. Az hogy idős, az nem sokat jelent. -
FoLey-v
addikt
válasz
Dluinet #7194 üzenetére
2002-es évjárat még 0km-en vették a szüleim. Koreából lett hozatva.
Apám azt mondta,hogy régi kopott lehet a motor és azért kell bele 10w40-es. Mennyire igaz?
Nem eszi az olajat mondta mellesleg már fekete az olaj.Amiket felsoroltál Helix Ultra 5W-40 és Helix HX8 ECT 5W-40 (C3) ajánlott? Kettő közül melyiket vagy mindegy?
Az én Opel Astrámba továbbra is maradok ennél. Bár az a baj,hogy csak 4 literes változatban van és nincs 5 literesben. Motult néztem még,de az mennyivel jobb?
-
TigerDzsó
tag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Jobb a békesség, holnap berendelem a Motult és kérek időpontot a szervízbe.#7206 molnarpeter
Igen, van benne DPF. -
válasz
TigerDzsó #7203 üzenetére
Előírtnál vastagabb olaj használatával:
- gyorsabban felépülő lerakodások (elsősorban 50km-nél rövidebb távok esetén)
- hidrotőkék tönkre mennek
- olajlehúzó gyűrű eltömődése, ezzel hengerfal kopás jön létre
- hidegindításoknál több kopás keletkezik az elégtelen kenés miatt
- gyengébb a motor belső hűtése, és nagyobb hőmérséklet eltérések a blokkon belül, amíg a motor teljesen fel nem melegszik.
- nagyobb üzemanyag fogyasztás
Ha a motor üzemmeleg, onnantól már nincs jelentős hátránya a vastag olajnak.
12k km alatt még biztos nem okoz semmilyen kárt. -
TigerDzsó
tag
válasz
molnarpeter #7200 üzenetére
S-Max, ez lemaradt az előbb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bezámítás! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest