- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Apple notebookok
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
A legfontosabb, hogy tudja a motornak megfeleő szabványt az adott olaj. Viszkozitásban jobb választás az 5W40, mert hidegen kevésbé kopik mint a 10W-vel.
Viszont a 5W40 kicsit hígabb mint a 10W40 szóval elképzeljető, hogy picit nőni fog az olajfogyás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
Olvastam erről az esetről. Lehet, hogy leharcolt darab volt, de az biztos, hogy gyári 5w30-at kapott. Nem ragadt be, nem is állt le, csak éppen csapágyazni kellett. Talán egy 10w fullszint. olajjal még mindig menne. Az tény, hogy van egy kedvező mellékhatása a 10w olajnak, ami az olajfogyasztást illeti, a káros mellékhatásokat pedig a fullszint. összetétel ill. technológia kiegyenlíti. Szerintem nem annyira ördögtől való dolog 5w helyett a 10w fullszint, viszont fordítva gyári 10w helyett 5w annál inkább.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Konkrétan BMW motorokról van szó, amik 100-150 ezer vagy még kevesebb km után képesek lecsapágyasodni. Lehet nem voltak formában a tervezők. Sima 10w olajat én is mellőzném. A gyártók nem fognak sport olajat rakni utcai autókba, de "tudatlanabb" tulajok megtehetik.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Akkor "finoman" összefoglalom a dolgokat. Volt az első hozzászólásom, ami után nekem estek egy jó páran. Nem jelentettem ki kategorikusan, hogy márpedig a 10w60 a bele való olaj és minden szempontból optimális. Ezt egyesek úgy fogták fel, hogy én "hülye" vagyok, jöttek a kémcsöves szarságok, grafikonok, bizonyítsam be, stb, stb. Nem akarom és nem is tudom bebizonyítani, hogy létezik a gyári, vagy az optimálistól jobb olaj. De csak jöttek és jöttek tovább, hogy bizonyítsak. Szerinted mi volt az a idióta és összefüggéstelen szöszzenésem, amit leírtam? Nem az a kategória vagyok, akinek nehéz lenne a tényekkel szembe nézni, vagy azokat mindenáron cáfolni. Beraktatok egy leragadt, 10w olajra esküsző, azt istenítő kategóriába, holott a hozzászólásaim alapján szerintem ez nem lett volna indokolt. De innentől ez már pszichológia.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Szép kerek történetet kerekítettél. Elmehetnél regényírónak😃 Megragadom az alkalmat és neked is felajánlok 50 ezret, ha kicseréled a szimmeringeket. Ez munkadij, persze a többit is fizetem😃
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Épp tegnap mértem be a Compact fogyasztását 50 km-en. A távot oda-vissza tettem meg a 10w50-es race olajjal. Egyszer kellett csak lelassítanom és gyorsulnom vissza 90-re. Hozta a gyári 90 km/h-s 5.4 l/100 km-es értéket. Valszeg 5w30-al jobb lett volna. Kár, hogy nekem nem jó a 0w20 Azért ez sem rossz egy több, mint 200 ezret futott 1.8-as 116 lovas motortól.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
Megnéztem a Mozul olajválasztót (nekem ugyan nem zsánerem) és meglepődvevtapasztaltam higy 150k futásteljesítmény alatti v feletti kérdéssel nyit. Magam részéről itt zárnám be ahol van
Mindenesetre vagy az A5/B5ös Eco Energyt, vagy ha valamiért nem szereted a kevésbé viszközust, akkor a SP-RC, GF6-os Eco Liteot.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
A mostani olajok többsége bőven-bőven túlteljesíti a gyártói elvárásokat. FE-ről most váltok EFE-re ami ugye az FE továbbfejlesztett verziója. Ez jó választás neked is, az a motor még 12-es meleg oldali viszkozitáshoz lett tervezve. Ha maximalista vagy mehet az Eco-Lite is de igazából ezen az ár és minőségszinten nem tudsz mellényúlni és tényleg kb csak a szimpátia/márkahűség dönt.
A másik autóba Castrol megy évek óta azzal sincs gond.#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
90%városra (de amúgy is általános használatra) Eco Energyt tenném, ezt speciel úgy néz ki kapni.
Enyémbe (meg végülis pároméba is) ugyanilyen (alacsony-közepes HTHS) kell, én az Eneos HyperMulti-t használom. A5/B5 alacsony*, az RN700 közepest kér, a kettő metszéspontjában vannak ezek az olajok. Évek óta Eneosozok és több ismerős/szerelő is, nem látom elsőre hol van a kétszeres árkülönbség... (jó, pl marketingbe; de a terméknél passz).
Hogy 12, vagy több, vagy kevesebbre tervezték a motort passz, párom öreg 1.4 8V motorjának is ajánlott és jó, ehhez képest ez a motor rocket science. Legtöbb ismerősömnek ahol megengedett ilyen olajat ajánlok és a már 15éves vasaknál nem látszik negatívum az elmúlt évek alatt (nálam pl 5 év 120e Km) - viszont hidegben és indítás után csendesebbek, hidrotőkék is hamarabb/azonnal csendesek mint A3/B4-el.*: 2010ig <2,9, 2012től már ez is >=2,9, 2016tól 2,9 és 3,5 közötti, azaz inkább a turbós motorok irányába mozdultak el.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
grizlisandor
addikt
Pirosba(Seat Altea 1.6 benzin) w333 tanácsára most TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 ment bele, szerintem következőleg is ez fog menni bele, teljesíti az előírásokat, Kauffer-től eredeti jön.
Tegnap tudtam meg, hogy az egyik helyi bmw szervizben, Total olajat töltenek bele.
-
8
senior tag
Mindenhol mást szidnak, nemzeti sport valamit szidni, és ettől komolyabb, tapasztaltabb szakembernek tűnnek a laikusok szemében, olyannak, aki "ért" hozzá, közelebb kerül az igazi "szaki" sztereotípiához az ügyfél fejében.
A fikázás elengedhetetlen funkció az ügyfélkapcsolatokban, mert a laikusok szemében aki bennfentes (-nek látszó) információt súg meg, az biztosan nem veri át. Ő biztos tudja, hiszen nap mint nap ezzel dolgozik, lehet adni a szavára, ha valamit szid, az úgy is van, nem egyéni véleményként, hanem szakmai alapigazságként csapódik le az ügyfélben, a bennfentesség érzetét keltve.50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
szimi57
őstag
Ha figyelmesebben olvasol, akkor feltűnhetett volna, amit írtam: a motor kezelésre szorul. Nem írtam semmiféle baromságot. Próbálj meg értelmezni mondatokat egészében, ne csak szavakat kiragadni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Hogy tisztában legyél legalább magaddal a #6003 hozzászólásomra jöttél a baromsággal. Két kiváló olajat ajánlottam, az összes többinél jobb. Nem tudom miféle csúsztatásról beszélsz?! Valami nagyon nem oké nálad!
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
félisten
Egyik cégemnél volt kb 130 autó, ennek nagy része teher, furgon, a többi személyautó. A gyárilag megadott csereperiódus alapján cserélték az olajat és nem volt ebből adódó motorprobléma. Voltak olyan 2,8D ducatók, amikben 900 ezer-1 millió km volt és bontatlan volt a motorjuk. Kamionos cégnél például a man tgx-nek 100 ezer km volt az olajcsere periódusa, ott is az előírás szerint cserélték és nem voltak motorproblémák ebből kifolyólag. Másik kamionos cégnél mindenféle típus ami kb létezik, több ezer vontatóval szintén előírás szerint cseréltek. Ott sem voltak kenéshiányból adódó problémák. Szóval ezek a gyári periódusok azért nincsenek annyira ellőve és ezek mind igáslovak, tehát nem hétvégi kocsikázásról van szó.
-
Anaren91
senior tag
Hmm tényleg egész jó áron vannak a dolgok, bár furcsálom kicsit, hogy mind a szűrő mind a gyári BMW olaj kb fél áron van mint bárhol máshol. Megbízható bolt? nem szeretnék hamis olajat kapni, bár nem tudom mennyire megy még az olajhamisítás.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
tibbike01
őstag
Már nem azért de szerintem ezt a Total olajat kb 10 éve nem fejlesztik, olyan mint a Mobil 3000 X1, az is csak "van oszt kész" (ezért is tud olcsó maradni) míg a Schell, Castrol, Motul folyamatosan napról-napra fejleszti, javítja az olajait.
"de mindenki azt önt az autójába, amit akar"
[ Szerkesztve ]
-
-
szimi57
őstag
Az nem lehet, hogy a Motulban már volt jó pár ezer km. a Total pedig friss volt amikor összehasonlítottad? Egyébként nem kell meglepődni "sűrűbb" olajjal lehet különbség még ha a viszkozitás egyezik is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Ha hiszed, ha nem a10w60 nem fog szaporodni viszont csökken az olajfogyasztás és a motornak sem lesz semmi baja. Nem akarok visszatérni erre a témára, szerintem ezt kitárgyaltuk. Spóroljuk meg a fölösleges köröket.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Qru
MODERÁTOR
Cserelem minden olajcserekor (a gyari ajanlas is ez) en is. Erezhetoen konnyebben porog fel a motor uj szurovel. De teny h az a trend a gyartoknal, hogy 2-3 olajcserenkent kell csak cserelni. Ebben benne van a szurok szurokapacitasanak fejlodese meg az uzembentartasi koltsegek alacsonyantartasa is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
Nagy átlagban lehet igazuk van, de persze mindig vannak kivételek. Pl. akik rendszeresen terepjáróznak földutakon összejöhet akár fél év vagy pár hónap alatt a csere. Láttam már olyat, hogy összeszívta a vastag gumicsövet, igaz nem szgk. volt. Folyamatosan monitorozom a szívócső vákuumát is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
nagyúr
-
nagyúr
Nem jó, Amsoil-t nem tesztelnek, meg egy csomó európai olajat. Nagyrészt orosz és kelet ázsiai olajok tesztelnek.
Amerikaiak és az ausztrálok meg európában kapható olajokat nem tesztelnek.
De van oil-club.de, oilclub.pl, meg az összes volt szovjet tagálam.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Politika
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Napelem
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Suzuki topik
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...