Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem. Adott az Eneos Hyper 5w30-as olaj. A gyártó honlapján írják, a BMW LL04 specifikációt, de a megérkezett dobozon nem szerepel. Amúgy képek alapján más fotózott dobozokon sem szerepel a specifikációk felsorolásában a dobozon a BMW LL04. Csak a gyártó honlapján. Az olaj egy Minibe lesz amúgy.
Az előzmény pedig az, hogy egy Hondába használunk Eneos olajat, konkrétan az Eneos Premium Hyper 5w30-at. Ezt váltotta a Eneos Hyper 5w30 (premium már nincs rajta, csomagolást váltott, kicsit más a doboza is), és a Minihez ez a más csomagolású érkezett. És amíg a régi csomagoláson, dobozon szerepel a BMW LL04 specifikáció, addig az új dobozon már nem szerepel, de a Eneos honlapján meg igen. Beleönthetjük a Minibe ezt az új dobozos Eneos Hyper olajat vagy mi legyen? -
norrberth
addikt
i-sti
Qru -
-
válasz
szimi57 #6190 üzenetére
ACEA tök jó rendszer lenne, ha feltüntetnék például, hogy melyik verziójú C2-es szabványnak felel meg az olaj amit a kezedben tartasz.
C2-04 (2004) és a C2-16 (2016) között közel egy nagyságrendnyi minőség különbség van, de az olajon meg csak annyi szerepel, hogy C2. Így nem tudod melyik C2 szabványról van szó, mert ezt csak a legritkább esetben tüntetik fel a csomagoláson. -
TommyY2
tag
válasz
szimi57 #6186 üzenetére
Megnéztem, szép ára van. A flakonra más van ráírva, elképzelhető, hogy a képet nem frissítik, vagy a kiírás hibás. Azért ennyire nem akarok túlzásba esni a gyári ECSTAR F9000 5w-30 helyett (ennek a minősítése csak API SM).
Egyébként, ha a gyárin API jelölés van, akkor számít-e, hogy API, vagy ACEA jelölésű olajból választok hozzá magasabb minősítésűt?
TommyY -
molnarpeter
nagyúr
Magunk közt szólva ezeknek egyrészt tök mindegy, másrészt kb soha nem kell cserélni
Kritériumok nálam a food grade és a hajtóműolaj jelleg lenne, onnantól kezdve nagyon nem lehet mellélőni. Ha csak az alsó fogaskerék beleér, az már felhordja a kenőanyagot, szerintem sokat bírnak az ilyen egyszerű áttételek.
-
i-sti
senior tag
Sziasztok,
Nem autós topik de olajos dolog ez is.
Hajtómű olajat keresek a következő húsdarálóba: Rebel 9601N 500w
Sajnos se a kezelésiben, sem a neten nem találtam utalást, hogy milyen olaj járna ide.
Webshopon találtam. olaszban: 8 euró 100ml, de 30 euró a szállítás.
Szerintetek mivel tölthetném fel amivel nem teszem tönkre?
Köszi -
válasz
TommyY2 #6175 üzenetére
HTSH 150°C-on a dinamikus nyírásstabilitást mutatja.
Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében.
A viszkozitási szám a 40°C-os és 100°C-os vastagsági osztályt határozza meg.
Ezek az osztályok nagyon tág határok között mozognak.
Tehát 30-as olajból vannak vastagok és vékonyak.
kb a 5W40-es olajoknak van HTSH 3,5-3,6 értékük.
A vékonyabb 30-as olajok jellemzően 2,9-3,0-ás HTHS értékkel bírnak. Ilyenek a 0w-30-as olajok és egyes 5w30-asok.
A dízelekbe a vastagabbat rakják, mert nagyobb a nyomatékuk és jobban terhelik a csapágyakat, a vékonyabbakat pedig az átlagos benzines személyautókba.
Az utóbbi évtizedekben Európában a dízelek felülreprezentáltak lettek a személyautókban, ezért az EU-s olajszabványok és olajgyártás is inkább a dízelfelhasználásra lett kiélezve.
Így maradt el az A2-es olajminősítés is, mert szinte voltak új benzines motorok fejlesztve.
Prince motort kivéve, mert az megcsinálták, csak soha nem került bele jó olaj. 2017-re sikerült PSA B71 2312-es olajszabvánnyal európában ezt megugrani.
Míg Japánban és Amerikában az olajszabványok ezt a fejlődést követték, de a GM már 2013-ban, még szigorúbb Dexos1 Gen2 szabványt követelt meg a motorjainak. Igaz ezeket csak benzines motorba lehet tölteni.
(Európában ez az GM/Opel Dexos1 Gen2) -
TommyY2
tag
Jó cikk volt, végigolvastam.
Ezek szerint nem árt a motornak (Suzuki SX4 S-Cross 1.4T gépkocsi, nem hibrid), ha az előírt API SM helyett API SN, illetve ACEA C3 olaj kerül bele? Esetleg tartalmazhat a gyári valami fontos adalékanyagot, ami többet ér a magasabb osztályba tartozó olajnál?Akkor remélhetőleg nem csinálok rosszat, ha a gyári ECSTAR F9000 5w-30 helyett (ennek a minősítése API SM) a későbbiekben a következők közül választok:
ENEOS HYPER 5w-30. Ennek a minősítése ACEA C3, vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5w-30. Ennek a minősítése ugyancsak ACEA C3. A HTHS értéke mindkét olaj esetén nagyobb, mint 3.5mPa.
TommyY -
válasz
TommyY2 #6168 üzenetére
Mivel teljesítik a minimum értéket, ezért elviekben megfelelő lehetne.
De én inkább olyat választanék ami nem erőlteti a vastagabb olajat.
Ez a vastagabb olajat beletöltök elv vezetett a Prince és Toyota 1.3-as motorok halálához (meg a hosszú csereperiódus).
A csapágyvédelemben jobbak, de a gyűrűk letapadhatnak, ezért is akart a márkaszerviz 0w-20-as olajat beletölteni.
Általában 10 ezrenként olajcsere, vagy csak városi üzem esetén, ez lemehet 7500-ra is. -
válasz
TommyY2 #6166 üzenetére
5W-30-ból (0w30)
Desox Gen1 vagy API SN RC
Ezek csak benzinesekbe jók, amiknek a minimum HTSH értéke 2,9
Európában C2-ből PSA B71 2312 minősítésű olaj jó bele.A 0W-20 olaj HTSH értéke 2,6, ebben az esetben Enos Sustina 0w-20 aminek a viszkozitás indexe 227 (brutálisan nagy) , így melegen sem vékonyodik el.
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Egy konkrét kérdéssel fordulok felétek. Suzuki SX4 S-Cross 1.4T gépkocsi (nem hibrid).
A gyári motorolaj ajánlás az ECSTAR F9000 5w-30. Ennek a minősítése API SM. Itt a HTHS értéke talán 2.9mPa körül lehet? Nálunk a szerviz mindenáron ECSTAR 0w-20-as olajat akar beletenni, mit szóltok hozzá?Érdemes lehet a garancia leteltével másfajta olajat használni hozzá (vagy elképzelhető, hogy az ECSTAR a legjobb választás)?
Amit hosszas keresgélés után kinéztem, ENEOS HYPER 5w-30. Ennek a minősítése ACEA C3, vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5w-30. Ennek a minősítése ugyancsak ACEA C3. A HTHS értéke mindkét olaj esetén nagyobb, mint 3.5mPa.
Ha jól emlékszem, itt írta valaki, hogy neki a Suzuki szervizben az ECSTAR F9000 5w-30 C2, ACEA C2-es minősítésű olajat tették bele, ami elvileg dízelmotorhoz való (elképzelhető, hogy még jobb is bele, mint az F9000-es?).
Várom a szakértők véleményét, köszönettel.
TommyY -
footy
addikt
Mennyire elborult otlet tavavlyrol, ill tavaly elottrol megmaradt olajat hasznalni?
Az asszony autojaba 3,5L olaj megy, az olajat viszont 5literes(Liqui Molly Toptec4100) kiszerelesben veszem, igy minden evben megmaradt 1,5L. Most megint megvettem az LM4100-at, viszont van otthon meg 3x1,5L. (allando homersekleten tartolt/futott pinceben )
A tavalyit+tavaly elottit az uj csomaggal kipotolva beleonteni szabad? -
footy
addikt
válasz
Dluinet #4732 üzenetére
Na eltelt fel ev es cserelnenk az olajat, viszont mostmar van tobb fele 0W20 Sustinabol.
Melyik a megfelelo? Ultra , Ultra-M, Ultra-V
Vagy az Ultra ujabb fajtaja? Ennel latom az API-SN (SM eliras volt?) minositest.
Honda Jazz 1.4 (99LE) 2012Van ajanlott webshop rendelesre?
koszi
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Peugeot 207 cc 2008 évj. 1.6 16 vti, nem turbó (102 ezer km) kérdésem lenne. Jelenleg MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30 van benne, de 2ezer km után 1 liter utántöltés kellett.
0w30 esetén mi lenne az ajánlott prémium olaj?
Köszönöm. -
bul07
nagyúr
Ha otthon szerelitek a kocsit és megemelve alámentek mondjuk olaj leeresztéshez, nagyon rendesen támasszátok alá akár ha könnyen kivehető a pótkereket dobjátok alá hogy az tartsa ha gond van
Ő megúszta de csak azért mert nem volt 2-3-4cm alacsonyabb a kocsi , mert ha alacsonyabb tuti összenyomja a mellkasát annyira hogy kicsit se tud levegőt venni és az alatt a 3perc alatt míg kiértek a rendőrök meg is foldhatott volna
-
szimi57
őstag
Lehet szuper olaj a 0w-s, de ha 5w a gyári előírás azt kockáztatod, hogy a hígabb olaj miatt a nyomás alatta marad a gyári értéknek. Ez gyártónként változhat, de a fontossága nem vitatható. Hogy ennek lesz-e következménye az több tényezőtől függ. Ha mázlid van nem lesz.
Ez érvényes a meleg oldalira is.
-
Qru
MODERÁTOR
Turbósba az való, sajnos a Subaru polgári modellekbe (szívóbenzinesek) is sokan azt tolják a fb csoportban aztán csodálkoznak, hogy elkezdi enni az olajat. Olyankor szívesen belinkelném nekik a gyári 5W30-as ajánlást meg mellé mondjuk az olajevős Toyota 1.33-as motorról szóló cikket...
-
-
bul07
nagyúr
Nekem Mágus kifejezetten ajánlotta a 5W40-et 5W30 helyet a hő miatt, ugye nekem PDTDI
De mivel jó áron tudom beszerezni a Castrol Edge 5W30-at(C3 505.01) és nem is autópályázok, így maradtam a 5W30
Olaj fogyasztásom se nagy szerintem, 10hó 26-án volt olajcsere azóta majd pontosan 5000Km mentem és a nívó közepénél van a szint
Csak 15éves a drágám 230906Km-rel, kb 3-4dl olaj lehet ami megevett de ugye nálam sok a hideg járat isPár hónap és jön az olajcsere
Amúgy az tuti ha nyernék a lottón nem vennék új autót, kicseréltetném a futómű alkatrészeket, meg átnézetném a motort esetleg egy főtengely csere, és használnám tovább
-
tboldi
nagyúr
Suzuki gyári olajok és egyéb Ecstar termékek, ha valakinek szüksége lenne rá.
-
A214
aktív tag
Köszönöm a válaszokat !
Végül ez lett Castrol Edge 5W-30 LL. -
szimi57
őstag
Amit írtam a meleg oldalira is vonatkozik, de hideg motornál fokozottan érvényesül két okból kifolyólag. Az egyik, hogy az olaj hőfoka még nem érte el azt a hőfokot, ami az optimális kenés egyik feltétele. A másik pedig a hideg motornál lévő nagyobb illesztési hézagok, ami miatt nagyobb a résolaj veszteség, így később épül fel a megfelelő olajnyomás.
-
Anaren91
senior tag
válasz
polonic #6134 üzenetére
Szerintem is zárjuk le, nem erre az eszmefuttatásra van a topic
Én is sokáig úgy gondolkodtam mint te, de igazság szerint lehet ágálni a dolog ellen, de semmit nem érsz el vele, csak magadat "szivatod". Sok embert láttam felmászni a korrupció hátán, én mindig rendesen dolgoztam, most is, és mit értem el vele? Van egy egész jól fizető állásom, mások meg milliókat keresnek kihasználva a rendszert.
-
A214
aktív tag
2005 .06 évjáratú 1.4 75 LE VV poloba milyen olajat ajánlatok? 0w vagy 5w gondoltam.
(137k km futott) -
Anaren91
senior tag
Szerintem arra gondolt, hogy nézze meg a gépkönyvbe. De mondjuk öcsém 5-ös golfjába bele van ragasztva a Castrol matrica a megfelelő olaj jelöléssel. De amúgy kb minden gyártónak van "milyen olajat vegyek a kocsimba" keresője. Én most az enyémbe Motult vettem, sokan ajánlották. Öcsém meg Castrolt mert azt sózták rá a bárdiba
Az a lényeg, hogy az előírásoknak megfeleljen. Nameg álljon ott a szerelő felett, mert nem egy sztorit hallottam, ahol leengedtek kicsit a motorolajból, rátöltöttem és kész az olajcsere
-
A214
aktív tag
2005 .06 évjáratú 1.4 75 LE VV milyen olajat ajánlatok? 0w vagy 5w gondoltam.
(137k km futott) -
TayRol
nagyúr
Belepiszkítottam a vw topikba de azt hiszem ennek itt a helye:
Egy 2015-ös, B8-as, 2.0 TDI DSG Passatba (CRLB motor) milyen motorolajat érdemes tenni? Cimborám szakszervizbe viszi de ő az olajat ő fogja adni. Az előző cserénél a munkalapon nincs rajt, nem tud puskázni.
-
Anaren91
senior tag
válasz
polonic #6127 üzenetére
Úgy hogy alatta van a dpf. Csak ki lett belezve és egy cső megy át rajta. De amúgy őszinte leszek, Magyarországon vagyunk. Ameddig Lákátos Tarzan a széthulló Opel asztrájával dzsasztázik előttem és az út szélén parkoló rendőr még elfordítja a fejét addig ne az én dpf nélküli tip top állapotú kocsim legyen már a legnagyobb baj. Műszaki meg ahogy írtad, meg lesz oldva. Lehet hogy szarul hangzik, de a korrupció országa vagyunk.
-
polonic
félisten
válasz
Anaren91 #6124 üzenetére
Teljesen más, hogy gyárilag nincs dpf, mert még mondjuk az euro 3-as a széria elejéről. De közben bejött az euro 4 és a szériában az újabbak azok lettek. Na és így kiütni a dpf-et. Na az gáz szerintem.
És az is, ahogy írod is, a többi füstokádó szörnyeteg is.
Egyébként tényleg hogy megy át műszakin hiányzó dpf-fel. -
Anaren91
senior tag
válasz
polonic #6123 üzenetére
Látom a lényeget kiragadtad a kérdésemből. Így vettem a kocsit. Bírom a sok elrettenő embert aki kiakad amint meghallja valakitől, hogy nincs dpf egy autón. Ugyan ebből a szériából volt gyári dpf nélküli. Meg a magyar dízel autók jelentős százaléka ősrégi szar dpf nélkül. Ment előttem egy audi olyan fekete füstöt vágott nem láttam magam elé. Ehhez képest az enyém egyáltalán nem füstöl még ha padlózom se...
-
Anaren91
senior tag
Sziasztok.
Beugrottam ma a helyi Bárdiba, és ha ott vagyok mondom megkérdem már mennyi a Motul 8100 X-clean+. Szemem majd kettéállt amikor nyugodt hangon közli a csávó, hogy 5 l 32000.
Hát mondom jóvan akkor ezt hagyjuk, megrendelem online, olajwebshopon 15k 5l... Viszont a Bárdis manusz azt mondta az olajra, hogy az C2-es mert hogy ilyen kell a kocsimba, amit meg a webshopba látok az C3-as. Van ennek valami jelentőssége? DPF át van fúrva a kocsimba, ha ez számít, mert ahogy utána olvastam neten ahhoz van valami köze ennek a C számnak. -
Anaren91
senior tag
Sziasztok. Sikerült 2 szereplősre csökkentenem a szereplők számát az olajcserére:
Motul 8100 X-clean +
vagy
Liqui Moly top tec (4200 vagy 4600 ennek még utána kell járnom melyik kell az 535d be)Megér 10k pluszt a Liqui Moly, vagy csak fölösleges pénzkidobás a Motullak szemben?
-
-
papg79
tag
Sziasztok! A Repsol 5w40 olajról mi a véleményetek? Egy 2003-as 1.9 pdtdi sharanban kell olajat cserélni. Köszönöm!
-
polonic
félisten
válasz
Tothgera30 #6111 üzenetére
Na jól van. Berendeltem innen a Motul Specific 0720-at.
Kíváncsi leszek, most fogok először Motul olajat használni a járgányban. -
-
polonic
félisten
Olajwebshopról vélemény?
Ezt írják az olalukon:
"Általunk forgalmazott termékek megbízható minőségére garancia, hogy kenőanyagainkat kizárólag hivatalos magyarországi képviseletektől szerezzük be. REPSOL kenőanyagok hivatalos forgalmazójaként ezt a márkát a spanyolországi gyártóüzemből szerezzük be." -
-
polonic
félisten
Mivel az eddig ajánlott helyeken nincsen a Motul Specific 0720, így utánanéztem.
Találtam egy Motul mintaboltot, Motul oldalán is rajta van. Elég fapados a weboldal, rendelési felület nem tudom, milyen.
Itt van az említett olaj, elvileg.
Ismeri valaki egyáltalán?Vagy pl maradjon az olajwebshop?
-
Anaren91
senior tag
Bárdiban néztem Mann szűrőt, 8293 Ft. Elvileg a gyárit is a Mann gyártja,nem tudom van e különbség a kettő között. Bárdiban dolgozik ismerősöm, lehet akkor hozok onnan egyet féláron.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest