Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Bluetooth hangszórók
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen alaplapot vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egér probléma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
freaghill
őstag
Volkswagen Golf III 1.9TDI, 90le AHU.
Milyen olajat ajánlanátok bele?
Motul ajánlott lenne ebbe is? Ha igen akkor linkeljetek olyat ami ajánlott.
Köszi!
-
válasz
bucihost #4793 üzenetére
Az Eneos japán, így inkább benzines vonal.
Mannol Defender-nek nagyon magas a kopás és katalizátor védelme, egyetlen hátránya van, a magasabb üzemanyagfogyasztás (decikre gondolj). Ez 2.5 szívódízelnél az alacsony fordulat és nagy nyomaték miatt észrevehetetlen.
Mannol gyakori (severe) cserével egy tökéletes olaj. -
bucihost
senior tag
Sziasztok! Ide irányítottak. Adott egy 2.5 szívódiesel motor ~27 éves.
Olajcsere lesz esedékes. 10w40. Mannol, Aral, Elf, Eneos, Valvoline?
Szerelő most ARAL BLUETRONIC-ot ajánlott, de megmondom az őszintén sose hallottam még róla. Régebben Mannol Defender-t használtam, valamint Valvoline-t de lényegi különbséget nem véltem felfedezni. Most az Eneosról jókat olvastam. Mi az ajánlott, ez az Aral valóban jó lehet? -
BlacKSouL
addikt
Minden olaj hamis. Senki ne vegyen sehonnan semmilyet. Nincs kivétel. Mind.
-
bul07
nagyúr
Én arra értettem hogy itthon nem kezdenek neki dobozt gyártani, majd átcsomagolásba kezdeni
Az hogy esetleg valamelyik webshop, vagy kereskedő kintről bevásárol hamis cuccból simán megeshet
Csak ugye az a webshop vagy kereskedő simán lehúzhatja a rolót ha elterjed hogy hamis olajat árul -
8
senior tag
Én se hiszem hogy lenne olyan nagy Magyarország hogy megérje hamisítani kanásba
Szerintem nincs olyan olaj amit kizárólag itthon, vagy egyáltalán kizárólag egyetlen országban forgalmaznak. Most éppen egy véletlenszerű castrol dobozon a magyar mellett még 11 nyelven látok feliratot.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #4783 üzenetére
Nincs elég szűkszavú a manual.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #4781 üzenetére
Na látod.
mod:
Nekem SM kell vagy GF4, egyelőre X-Clean FE van benne de lehet teszek egy próbát az Eco-Lite-al.
-
MasterMark
titán
Igen, viszont az A1-nél maximum 3,5-öt írnak. Szóval nem lehet egyszerre 3,5 minimum is meg maximum is.
Ja de végülis lehet, pont a 3,5. A 300V 5W-30 pont annyi.Neked kell döntened hogy a jobb fogyi (A1) vagy a jobb csapágyvédelem (A3) a fontos neked.
Valamikor régen biztos így volt, de most meg A5/B5-öt kapni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #4778 üzenetére
Nem ellentétesek az én olvasatomban. Az A1 min 2,9 az A3 min 3,5 ami (túl)teljesíti az A1 kritériumot, hiszen a 2,9-nél nagyobb a 3,5.
Neked kell döntened hogy a jobb fogyi (A1) vagy a jobb csapágyvédelem (A3) a fontos neked.
-
bul07
nagyúr
Én se hiszem hogy lenne olyan nagy Magyarország hogy megérje hamisítani kanásba
Hordós az más, mert egy eredeti hordóba semeddig se tart átpumpálni egy olcsóbb olajat
Amúgy azért linkeltem azokat hogy mindenki a Castrolt emlegeti hogy hamisítják és közben meg mindent amire kereslet van
Azért milyen durva már hogy ahogy néztem a sms-be lekérdezésen is átment a hamis, bár nem biztos mert csak orosz videó
-
MasterMark
titán
válasz
BlacKSouL #4775 üzenetére
De mindet felsorolja, így az összesnek nincs ami megfelelhetne.
A Motul olajkeresője is sokat segít, az összeset kiadja, hogy jó bele. Ennyi erővel azt is írhatná, hogy tegyek bele amit akarok, mert mindegy.
Qru: De azért vagyok megzavarodva, mert amik fel vannak sorolva azok egymásnak sem mindig felelnek meg. A1 vs A3 akkor ezek szerint HTHS-ben egymás ellentétei.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #4771 üzenetére
Pontosan ugyanebbe estem bele csak nekem SM kell legalább, ez meg ugye SL olaj.
Végül inkább ledobtam 5k km után ezt az olajat, biztos ami biztos. Igaz főleg csak környezetvédelmi, öregedésgátló hatásában és jobb hidegen kenésében különbözik az SM mint az SL de na...
Az API nem ír elő fix HTHS értéket. Bár igazából ennek amúgy is csak turbós autóknál van jelentősége ami téged nem érint.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
MasterMark #4771 üzenetére
ACEA A1 az HTHS min 2,6. A2 nincs, az a3 ami min. 3,5. Az A5 pedig min 2,9.
-
MasterMark
titán
Olvasgattam a topikot, és megint rápörögtem a témára. (Nem kellett volna.
)
Szóval, ha ez az előírás:
SAE: 5W-30
API: SL, SJ Grade “Energy conserving”, or SH
CCMC: G4 or G5
ACEA: A1, A2 or A3Na most amit raktam bele Motul Eco-nergy 5W-30, az ugyan API SL viszont ACEA A5/B5. Így 3,5 alatt van a HTHS.
Az ACEA A1, A2, A3 viszont 3,5 fölötti HTHS-t ír elő.Most akkor ez hogy van? Az API specifikáció nem tartalmaz előírást a HTHS-el kapcsolatban?
-
-
bul07
nagyúr
Mondjuk attól ami benne volt minden jobb lehet
2019 márciusában hozták be Ausztriából és édesapám most jan 3-án vette megJanuár a felkészítéssel telet, utána KPM viszga , és kb vagy 4-500Km ment még a régi olajjal és most kapta meg a cseréket
DAYCO KTB414 fogasszíj készlet[link] és kapott még egy DAYCO 6PK1588 hosszbordás szíjat[link]SKF szíjak voltak rajta hosszbordás ez [link], fogasszíj is SKF de shol nem talolok pontosan olyat TB 05608
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth #4762 üzenetére
Hát reméljük
(#4763) Qru
Én se
Nem voltam ott csak utólag mutatta édesapám hogy mi ment beleÉs még jó drága is volt
Amúgy már nézegetem hogy legközelebb mi menjen bele
GM (Opel) 5W-30 dexos2 motorolaj, 1litAmúgy szerintetek ez a 1l és az 5l kék címkés egy és ugyan az az olaj?
Vagy esetleg még
Mannol 7701-4 O.E.M. for Chevrolet, Opel 5W-30
De Mannol olajat még nem használtunk semmibe -
tibbike01
őstag
Attól, hogy nincs meg a megfelelő minősítése egy olajnak, nem biztos, hogy nem tudja azt. 2 évvel ezelőtt a castrol magnatec 5w40 c3 tudta a vw502-őt, viszont ma már nincs a bobozán ez a minősítés. Eközben az olaj semmit sem változott. Nem fizettek/kértek újra minősítést.
Ettől függetlenül természetesen olyan olajat illik venni, amin rajta van a minősítés.
-
-
bul07
nagyúr
Alany
Opel Meriva A 1.7 CDTI, (Y17DT)Most volt minden szűrő és vezérlés csere
Szűrőket itt írtam le , hátha másnak is jól jön a típusokViszont egy olyan kérdésem lenne hogy
Mennyire gáz ha Castrol Edge Titanium FST LL 5W-30 olaj ment bele? (link hozzá)
Ahogy nézem ennél nincs GM minősítés ezért kérdezemOlyan 5-6e Km lenne vele futva
-
majnkopf
tag
Sziasztok, tudnátok segíteni hogy 2.2es benzines e46ba milyen olajat ajánlanátok?
használat: leginkább napi munkába járás 15-15km + néha elugrani ide-oda. 8-10e kilométert jelent nálam 2 olajcsere közötti időszak (vagy évente, attól függ hogy adja ki).
tudom nem ilyenen kellene spórolni de valahol meg kellene találni az arany középutat. csúcskategóriás márkára azt hiszem nincs szüksége az autónak aranyáron. viszont rossz minőségű olajat sem akarok bele venni. eddigi tapasztalatok alapján, nekem a Total nem vállt be. csipegette az olajat ráadásul annyira nem is ment jól a kocsi. Castrollal voltam a legjobban megelégedve az eddigi 3 olajcsere alatt. Volt még benne Motul de igazából annyira ezzel sem pörgött, bár ezt nem csipegette annyira. Szerintetek maradjon Castrol vagy esetleg Eneos, esetleg más? ti mit ajánlanátok? 6.3 az olajtank, szóval 2x4 literben gondolkodnéka segítségeteket köszönöm
m54b22 ha ez segítség
-
BlacKSouL
addikt
válasz
molnarpeter #4756 üzenetére
Én képben vagyok, gondoltam hátha valakinek érdekes, hogy ez a doboz a 90-es évek elejéből maradt a garázsban, 70-es évek vége szabványmegfelelőséggel.
-
tboldi
nagyúr
Nem sokban tér el a Motul 8100 Eco-nergytől.
-
8
senior tag
A kauffernél már lehet kapni a legújabb típusú Castrol Edge Professional Titanium FST A5 0W-30 olajat: [link]
Másfajta minősítései vannak, mint a réginek, így gondolom változott valami, pl kapott C1 minősítést is.
Sehol sem találtam róla információt, adatokat. Tudna valaki segíteni? -
BlacKSouL
addikt
Ha az olajat így szeretnéd használni, hogy egy forgó kerékhez nyomsz konstans erővel egy darab drótot 5 percig azonos hőmérsékleten, akkor mindenképp nagyon.
Ha egy járműmotorban szeretnéd a jármű gyártója által nagyjából előírt módon használva, az ott megadott csereperiódusokat maximumként értelmezve, a motorban mint rendkívül komplex rendszerben, változó hőmérsékleti és terhelési viszonyok között, folyamatos, szennyező terheléssel, változásokkal, körülbelül egy évig motor kenőolajként használni, akkor viszont csak vázlatos útmutatóként.
-
válasz
gyáliSanyi #4738 üzenetére
Gondolom olcsó ásványi alapú olajok vannak a felsorolásban.
Felhasználás és motor állapota alapján alapján szintetikusból 0w-40-es, 0w-30-as vagy 0w-50-es közül választanék.
Ha rövid utak, kis terhelés (nincs túlpakolva, nincsen hegymenet) és jó állapotú a motor akkor 0w30
Ha hegymenet erőltetve, megpakolva nyáron, egész nap használva akkor 0w-50-es
Ha átlagos motor, nem nyektetve, egész nap használva akkor 0w40 -
i-sti
senior tag
válasz
gyáliSanyi #4738 üzenetére
Én 2db E5 DPF autóba is 0W-30as C3 Shellt öntök.
Még működnek.
Szerintem kezdj te is egy 0W30-al, ha DFP-el már megengedett. 0/5W csak javítasz a hidegoldalin. -
nVIPER
senior tag
Ezek a Piotr által készült teszteket mennyire szabad komolyan venni olajválasztásnál?
Link.: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0 -
gyáliSanyi
őstag
4D56.
Most nézem, hogy ugyanerte a motorra csak Dpf-el felszerelve meg már C3 0w30-at ír.
[link]Azt meg vékonyallom. Márkaszervizbe meg még kötelező volt addig 52 ezerért Mobile 1 5w50 ment bele, azt meg sokallom.
Szóval vizkozítás terén nagy a szórás így lenne az 5w40.Inkább csak abban az acea C3 megerősítésbe vagy lebeszélésre lettem volna kíváncsi.
-
Dare2Live
félisten
válasz
BlacKSouL #4734 üzenetére
Nekem ott van az egész durván elk*va hogy még a márkaszervizek is rendszeresen nem ajánlott hanem engedélyezett (köv olajcserénél kötelezően ajánlottra cserélendő...) olajjat raknak bele. Gondolom azon fogják a legtöbbet.....
Aztán amikor 100.000km elött csipegeti egy szívó elmondja a szervíz, hogy 1l/1000kmig normális egy szívónál (nem nem az) nincs garancia, 130-150.000km után meg lehet a motorfelújításra gyüjteni. pl [link]
-
i-sti
senior tag
válasz
gyáliSanyi #4735 üzenetére
motorkód?
-
gyáliSanyi
őstag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.
Nem DPF-es dízel "kisteher" autóba tehetek-e C3-as szabványú motorolajat?
A szervízkönyve A3/B3-at ír vagy A3/B4. Csak ennyi az iránymutató, amit a képen is van.Egyébként Castrol Edge TD 5w40 lenne használva, mert azt más autóba is használom.
Olajajánló 5w30-at is beír, de az túl vékony lenne szerintem. -
BlacKSouL
addikt
válasz
Dare2Live #4733 üzenetére
Nemnem. Csipegeti, a szerelő javaslatára, vagy a unixbárdi szagembere javaslatára az addigi 5w40 helyett tegyébele vastagabbat címszóval megy bele a 10w40, majd mikor már eszi, akkor menjen bele még vastagabb, és aztán mikor elfossa magát, a szerelő a bárdiunix szagemberektől drágán megvásárolt utángyártott alkatrészekből vastag pénzekért felújítja. És tesz bele 20w60-at. Azt majd úgyseeszi.
Nemisértem miért nem egyből hőálló zsírt javasolnak minden motorba. Pedig az nem vékonyodik el akkor se, ha nyáron pályán 140-el "meghajtják"
-
A viszkozitás nem a hideg miatt fontos, mert akkor a 10w-40-es olaj bármikor jó.
Nem lenne gáz az 5w-30-as castrol, de akkor legalább EDGE és SN minősítés.
API SM vagy jobb besorolású "fuel-efficient" olajat javasol a HONDA.
Bármelyik Dexos1 Gen2-es olaj túlteljesíti.
0w-20-asból Sustina-t ajánlanám bele, mert 227-es a viszkozitási indexe (kevésbé vékonyodik el magas hőfokon).
0W-20, 5W20, 5w-30, 0W-30-as SN-RC/GF-5-ös vagy Dexos1 Gen2-es olajat nézz bele.
A castrol jó lesz bele idén szeptemberig, de max 5000km-re. -
footy
addikt
Sziasztok!
Elküldtem fatert a unixba, hogy vegye meg az eneos premium ultra 0W20-at.
Az eladó elkérte a forgalmit és az alapján azt mondta hogy 5W30 kell bele és rádumálta apám a CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4-ra.
Merjük belerakni?
Honda Jazz 1.4 99LE 2012
köszi -
freaghill
őstag
Oksa, köszi, meg is rendeltem.
-
vekk200
tag
Van is egy pár kiszemelt Fuchs Titan Supersyn 5w40,Motul Xcess 5w40 ezekre gondoltam
-
grizlisandor
veterán
válasz
molnarpeter #4718 üzenetére
"mer' olasz." Ez tetszik.
Ezen gondolkoztam, hogy biztos az ajánlás változhatott, de sajnos nem volt időn munkaidőben nyomozni utána. -
vekk200
tag
válasz
molnarpeter #4721 üzenetére
Igen ennél a táblázatnál tisztán és világosan látni hogy melyik minősítés melyik motorhoz felel meg köszi.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
vekk200 #4720 üzenetére
Igen, ahogy a kezelésiben is szerepel, B4 is megteszi, illetve egyébként az M2 és N2-nek is az az alapja. 10-15 ezrenként érdemes azért ledobni, meghálálja a lánc (illetve megsínyli a 30 ezres cseréket)
Egy cikk még Fiat motorolaj szabványok témájában, van benne egy ügyes táblázat: [link]
-
vekk200
tag
válasz
molnarpeter #4718 üzenetére
A miénk az biztos hogy Dpf nélküli és ennek kék az embléma de jó hogy érdeklődtem mert pl egy ismerős azt mondta hogy elég ha tudja az olaj az A3/B4 CF et meg legyen legalább SN SM minősítése.. De rámegyek erre a Fiat 95535-M2,N2 re akkor nem lehet gond reméljük
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
grizlisandor #4708 üzenetére
Azt hiszem, részben megvan a megfejtés - ahogyan azt az előző tulaj mondaná, mer' olasz
Szóval elkezdtem keresgélni, és az említett S1 olaj előírás 2007-ben jött be. 2008-tól piros jelvény van a Grande Punto-kon (enyém ilyen), előtte kék. Na most az én könyvem elején még a kék embléma szerepel, nameg M2 olaj - maradhatott még pár ilyen könyv a kereskedésben, illetve még úgyis a DPF nélküli motor, nem kell a low saps S1 olaj. Vagy valami ilyesmi lehet a magyarázat...
-
GEPESZ66
veterán
Mazda topikban írtam, hogy a fiam 1,8-as, benzines Mazda 6-jában (2006-os évárat) ez az olaj volt mindig belarakva, mielőtt megvette:
CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W-40
Állítólag gyárilag valójában ez van benne, ezt javasolták: 5W-30.
Én ENEOS 5W-30-re, vagy TOTAL-ra gondoltam, ha váltanék.
Szerintetek melyik márka legyen?
Illetve 0W-40 vagy 5W30? -
Qru
MODERÁTOR
Inkább 0W30-at néznék bele. Motulból ez jó hozzá:
-
nVIPER
senior tag
Sziasztok. 2017-es 2.0 CR TDI A3-ba keresek olajat. 5W30 vagy inkább 0W30? Márka Liqui Moly, Motul, Castrol, Mobil? Melyik lenne a legjobb választás hozzá?
Köszönöm! -
molnarpeter
nagyúr
válasz
grizlisandor #4708 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz
chester99 #4707 üzenetére
Némelyik gyártó nem ad meg periódust, de sok igen. Nem tudom biztosan, VW-éknél hogy van, de mindenesetre érdemes, persze. Ja, és lehetőleg gyári olajat tölts bele! Ha jól tudom, a VAG autók is jobban szeretik a sajátjukat.
Nálam a Hondánál 120k km vagy 6 év a periódus, fokozott igénybevétel (pl. sok városi rövidtáv) esetén pedig 60k km vagy 3 év. Apum Suzukijánál meg 45k km-enként kell.
-
vekk200
tag
válasz
molnarpeter #4706 üzenetére
Köszönöm neked is a segítséget így már könnyebb lessz válogatni meg letöltöm ezt a kézikönyvet is
-
grizlisandor
veterán
válasz
molnarpeter #4706 üzenetére
Érdekes, a (#4704) hsz-emben található képet a FiatForum(katt) Grande Punto Handbook 07-10-ből szedtem.
-
chester99
aktív tag
Üdv
Váltóolajat érdemes lecserélni? Ennek van valamennyi cserepeidósusa?
Golf 5, 14 éves, szerintem még az első van benne -
grizlisandor
veterán
válasz
grizlisandor #4697 üzenetére
Kézikönyve nem túl bőbeszédű, bár nem is kell annak lennie.
5W30 és FIAT 9.55535-S1Szerk.:
Selenia-nál rákeresve az autóraez adja(katt) és ezt az olajat ajánlja(katt). -
válasz
polonic #4702 üzenetére
Nem ismerem a Fiat szabványokat, de bizonyára jól írtad.
Mivel 1:1-ben szerelték ezt a motort Opelekbe is (Corsa C, D, Astra H, stb. 70, 75, 95 lóerős verzióban, sőt Suzukiba is); így jónak kell lennie bele a megfelelő Opel szabványt tudó olajnak is. Ez pedig a GM-LL-B-025, valamint a későbbi GM Dexos 2 szabvány.
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Ingatlanos topic!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Formula-1
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest