Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- CPU léghűtés kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen videókártyát?
- IFA 2025: Éles hangon
- Mégis mi értelme az Xbox PC-nek, ha limitálja a hardverválasztékot?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple MacBook
-
PROHARDVER!
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
hito
nagyúr
Nagyon köszi a segítséget! Tényleg jó lenne minél olcsóbban megúszin. Nem ragaszkodom én a 20eFt-os Canon-hoz, ha fele annyiból ki tudok jönni, az nagyon jó.
-
Nekem 58mm-es f2-es Helios 44 van, és olyan a bukája, mint pár mai Fuji lencsének; lágy és krémes.
4/3 érzékelő esetén 2-3 MPixel-en lesz tűéles a képe középen és kb. fullHD körül a sarkokban is.
CA-ja még 12Mpixeles sincs, csak extrém helyzetben jön elő egy nagyon kicsi. -
hito
nagyúr
Jöhet sötétebb is (nem sokkal) ha rendesen elmossa a hátteret. Szögeletes bokeh zavar, legalábbis a képeken nekem nem tetszik
Ellenfényt bírja valamennyire, nem szeretem ha egy kis fénnyel szembeni fotózás kinyírja a képet. Élesség, részletesség a mániám, de azza tisztában vagyok, hogy ez manuál obikkal nem nagyon fog összejönni. Nagyjából ennyi.
Kurv@ jó legyen, váltson ki egy 100-120eFt-os obit -
MrChris
nagyúr
ez a 100/2 azért a full homogén bokéért is versenybe szállhatna. 50/1,8 mint tárgy nekem nagyon tetszett, de a képét nem szerettem. Még a nagy kedvencem lenne az OM 40/2 igazi palacsinta, akkora mint a Lumix 20/1,7 és hát ez ugyan az a látószög FF-en
Nekem dizájnra, építési minőségre, méretre az SLR-ek közül az egyik legjobbnak tűnik az OM széria. -
MrChris
nagyúr
Az volt a cél, de alább kellett adni, qrva drága. De a 2,8 2,8-on is hibátlan, tehát nem sokat veszítettem.
A 24/2,8 nyitva szo-szo azért elmegy, a 35/2,8 is, semmi különös, bár még nem sokat használtam az 50/1,4 az kiváló mindenhol, az 50/3,5 macro lényegesen jobb mint az adapterezett sima 50-es és van hozzá közgyűrű, amivel már nem csak 1:1 hanem kétszeres nagyítást is el lehet érni. A 100/2,8 mint az 50/1,4 filmesen ez a portré 4/3on meg kistele és tenyleg kicsi, alig nagyobb az 50-esnél. A 135/2,8 már kicsit nagy minden szempontból, de szinte hibátlan. A 180/2,8 pedig brutál nagy, arra kellett csinálnom egy külön speckó adaptert hogy ne szakítsa szét a kis G6-ost
-
ccs2929
senior tag
Sajnos nincs még mindenféle obim, de majd igyekszem pótolni
Nem full méretűek a képek
Elvileg nem korlátoztam le a méreteket, de majd utána nézek
szerk.: átállítottam, elvileg már láthatod full méretben is őket. Sajna mostanában nem sok időm jut a fotózásra, megvan még néhány 00 kidolgozatlan rawom is...Ikertestvér nincs, testvér van, a hasonlóság elég nagy, de a képen a párom van, és köszi
-
-
Clemi
veterán
Fogalmazzunk úgy, hogy nálam most a 60D-n semmivel nem rajzol jobban egyik manual üveg sem, mint korábban az 550D-n. Meghagytam egy 50/1,8-as Pentacon MC üveget, de valahogy nem akarja az igazat. Hiába rekeszelem, valahogy nem stimmel, max a középső harmad, pedig próbáltam LV módban is kinagyítva fókuszálni.
Persze egy húzósabb árú minőségibb üveggel lehet hogy jobb lenne, de olyan még nem volt a vázamon. -
fattyu
veterán
nemár légyszi.
meséld már el mi a difi egy 550 meg egy 60d között? ugyanaz a szenzor meg bázistáv meg adapter meg mikrolencsék meg minden. mér rajzolna már másképp?
inkább azt mondanám a régi zeissek nagyja eléggé túl van hájpolva és értékelve. A 135 sonnar bitang jó, de minden más amit próbáltam hátizé... a contax yashica modernebb Zeissek. Na abba nehéz mellényulni de nem is bolhapiac áraik vannak.
-
MrChris
nagyúr
ez így nem teljesen igaz. A pen f 35mm-es filmre dolgozott, de Half Frame kamera volt. Ami annyit tesz, hogy egy leica kocka területre két kép került egymás után. Ami kb aps-c terület, míg a 4/3 meg a negyede a fullframe-nek. A kroppfaktor 2, de területre ¼ a m4/3. Nem fele akkora a szenzor hanem ¼.
-
-
Gertev
csendes tag
Igen, az mindig jó, de: miért is baj egy pici utólagos élesítés/kontraszt/telítettség pl.? Minden obi másképp rajzol, ha megvan benne az a tartalék, ami kihozható így belőle = jó obi. Amiben meg nincs, mehet ajtókitámasztónak...
(Egyébként mindenhol azt olvasom, pl. az esküvői fotósok - ugye mind csoda nagy gépekkel, drága obikkal, derítőkkel, miegymással felszerelkezve - is a fotózás utáni héten retusálnak, meg korrigálnak...)
-
#74459392
törölt tag
Kösz!
Megnéztem újra a tesztképeket, 2.8-on én szúrhattam el, teljesen nyitva is éles.
Nagyon jó obi ez a maga 20 cm-es közelpontjával.
-
#74459392
törölt tag
én is hozok egy-két tesztképet, hátha jól jön valakinek
-
ccs2929
senior tag
Hy!
Na, akkor most irigykedem....
Ha jól emlékszem, olyan 20000 ft-ért adtam el annó, azóta mondjuk változtak biztosan az árak. Jó árért vetted az tuti
A szűrőmenetre nem emlékszem már mekkora volt. Később megpróbálok majd előtúrni valami képet, amin látszik, hogy mennyire szögletes a bokehje, de én mindig f2-n használtam, na ott kerek nagyon, nincs semmi szögletesség.
Helioshoz viszonyítva jóval testesebb darab, de (legalább is az enyém) 100* kényelmesebben kezelhető, vajpuha volt minden gyűrű rajta.
Portréra ilyen, ez nem saját kép, de legalább helyesen fókuszált, f2-n.
A 35mm-es verziója még meg van, e mellé oda tudtam tenni a heliost viszonyítás képpen, az 55-ös ennél körbe kb. 2mm-el szélesebb volt.Aztán majd képelj vele jó sokat, elsősorban portrékra leszek kíváncsi. Majd csorgatom a nyálam
-
MrChris
nagyúr
Pár éve csak rawban lövök, így nincs olyanom hogy 'eredeti' főképp a panánál
. LR-ban sokmindent meg kell kicsit tekerni a G6-hoz hogy egyfajta 'alap' szín, kontraszt élesség meglegyen. Ami az élesítés jellegű dolog lehet ennél a képnél az sharpening/amount 50; kontraszt +25; clarity 10. Az OlympusE510-nél mégjobban meg kell tekerni a sharpening/amount-t hogy elérjem az eredeti jpg élességét, de a GH2-nél is más beállítások szükségesek.
-
MrChris
nagyúr
wazze
, párszor leírtam a szériákat fokozatosan egyre jobbra csinálták. A csávónak pont az első generációs legeslegvackabb 100.000-s sorozatú OM 50/1,4-e van. Nekem volt két ilyenem, még 2,8-on se voltak valami hajdejók. Most van két überkirály, egy lapon nem lehet említeni ami ebben a tesztben szerepel.
Ez f2-n készült száraz tesztkép
ez meg f1,4-en
így mossa a hátteret
meg így -
tailor
őstag
Eddig mindig lehurrogtam magamban azt, aki szerint az OM 50/1.8-nak ideges a bokéja, mivel nekem is van. Na, a tesztképeket elnézve belátom, igazuk volt
Ez a Zeiss Otus pedig egy igazi szörnyeteg. Ilyen élességet, kontrasztot 1.4-en... konkrétan bokalef*sós. Eszméletlen.
-
mumk1
addikt
-
MrChris
nagyúr
Van itt egy lista a különböző szériák multi és singl coated-ról, de nemtom mennyire hiteles. Nekem volt két 200k-s silver nose változat egyik sem volt az igazi. Volt egy 445k-s az egész jó volt, hajszállal jobb mint egy rokonom asahi pentax takumar 50mm 1.4-e. Volt egy 1M-s az megint egy fokkal jobb és van egy 870k-s az az eddigi legjobb.
Vannak ilyen képminták is, hogy milyen lehetne egy jobb fajta.
Én úgy vettem észre, hogy az 50/1,2-nek elég 'ideges' darabos a bokéja, mint az 50/1,8-nak, olyat én nem is vennék, hanem az 55/1,2-t. -
ccs2929
senior tag
Én használtam egy Auto Revuenon 55/1,4-et, imádtam, brutál képe volt, éltem haltam a bokehjáért, de el kellett adnom, hogy összejöjjön a vázcsere, de, ha még egyszer a kezem közé kerül egy, attól meg nem szabadulok az biztos
Fém-üveg kombó, vajpuha rekesszel, fókusszal, igen jó építési minőséggel, egyszóval nagyon fasza üveg volt. Itt van pár kép, ami azzal készült, az élesség nem mindig tökéletes, ott még nem volt semmilyen fókuszsegédem, csak a sötét kukker, meg a rossz szemem
f2-őn már penge képe volt, 1,4-en olyan szűk volt a dof, hogy az istenért nem tudtam élességet állítani
-
p_adam
addikt
Általában az 1.7-1.8-as objektíveknél jóval 'idegesebb' tudni lenni a bokeh, mint az 1.4-eseknél (de ezek közt is bőven van olyan), tehát ha csak a 'minőség' javul, az is jelentősen javítja az érzetet, bár ez szubjektív.
Ilyen téren a Sonnar design-ból fakadóan nagyon ott van, szvsz a Jupiter-3 szinte verhetetlen ebben a dologban az árához képest - csak ugye mint az orosz objektívekből általában - elég nehéz belőle jó darabot találni, meg élességben az m43 pixelsűrűsége kicsit sok lehet már neki.
De nem csak a bokeh-ja érdekes hanem egy kicsit más a fókusztér görbülete is (ami az előbbit is befolyásolja), ettől van olyan egyedi kinézete.Itt van egy régi de azért érdekes kis írás egy pár objektívrő némi magyarázattal és szubjektív pontozással, az OM 50/1.4-et személy szerint nem értem, tény hogy a J3 jobb nála, de önmagában azért az sem rossz, az OM 100/2 pedig tényleg egy "cream machine" és kicsit jobb mint a Contax 100/2 szóval egy féllel kaphatott volna többet - annyit azért semmiképp nem mint a 75/1.4 Lux
-
MrChris
nagyúr
Megnéztem. Hát nem estem tőle hanyatt. Még 2.8-on se az a karcolós. Nyitva tipikusan alacsony kontraszt és jól becsillan. A helios meg még gyengébb. Az Oly50/1,8-al kb egy szinten van ez a Minolta 50/1,7. Én nem tudtam megszeretni azt a darabos bokét, ami enyhén örvény szerű is. Akkor már lehetett volna erősen hangsúlyosan örvényes, centrikus. Az a baja az összes nagy fényerejű obinak ebben az árszegmensben, hogy nyitva tönkrevágja az élességet a fényudvar. Picivel jobb obi meg máris 2szer annyi. Egy jó szériás Oly50/1,4 ennél azért jobbat tud, meg némi utómunkával javítható, ez 1,4-en készült és kicsit megizéltem LR-al. Ha tovább szűkítem akkor már alig kell hozzányúlni, ez 2,0rekeszen készült. Szerintem ha így szereted te is a manuálozást szerezz be egy szupi 1,4-es üveget, de sajnos nem mindegyik egyformán jó.
-
Nem tettem hozzá , hogy amikor teszteltem, akkor az f1.4-en történő összehasonlítást vettem alapul főként. Amúgy a Minolta sem kacat, olyanom nem volt még (és nem is lesz). Amit még megnéznék szívesen az valami f1-f1.4 körüli Leitz, de nem hiszem hogy valaha sor kerülne rá.
-
Vyndree
őstag
Sajnos vagy nem, de Pentacon lett belőle. Egyenlőre ismerkedési fázisban vagyunk, sokat kell vele gyakorolni, hogy jó képeket tudjak vele készíteni.
-
zolka78
senior tag
Ez a sima zebra pancolar. Kicsit vegyesek az érzelmeim most, hogy nézegettem mit lőttem. Eddig 15Mpx apsc szenzoron használtam őket, ott jobban teljesítettek. Most a 16mpx m4/3 szenzoron már egészen más a helyzet, rosszabb. Persze kicsit belenyúlva a képekbe, megdolgozva, javul a helyzet.
-
fattyu
veterán
yashica ml 50 1.7
amugy a pentaxok is nagyon jók ám. m 50 1.7 meg közeli rokona a rikenon 50 1.7 is odaver eléggé. ( elég "karakteres" a bokes )
-
tailor
őstag
Nos, azért erre a Zuikora azt mondani, hogy elcseszett, szerintem erős
Jó a 44M-4 is, 2 ezerért meg simán megférne a többi obi mellett a polcon. Ezeknek a régi obiknak jellegzetes karaktere van, így nem is a felbontás vagy a képminőség miatt, hanem inkább a rajzi egyediség miatt érdemes használni őket (jó, van pár darab, ami kiemelkedik a tömegből, így azok simán az élmezőnyben vannak a mai digitálisok mellett is).
-
madgie
titán
Ilyesmi volt (nem 100%-ban, de képileg is hasonló).
-
madgie
titán
Nekem volt egy olyan C mount Canon 35/1.2-m, amit ha túltekertem, akkor széthullott. Na azzal is mókás volt fotózni
Ami meglepő: 40 ezerért (!) adtam el végül. Nem hittem a szememnek, mikor beajánlották ezt az árat, akkor épp azt mondtam mindenütt, hogy nem adom el, mert egy évvel azelőtt 10 ezerért sem akarták elvinni.
-
szaszlaci
addikt
Igen, jobb az LCD, 460e szubpixel, 3:2 oldalú. Szerintem abszolút rendben van, magára a külső kijelzőre értettem, hogy nem tudok rajta komponálni, függetlenül a felbontástól. Egyébként normál használat közben nem hiszem, hogy ilyen méretnél szükségszerű lenne a nagyobb felbontás. Ennek ellenére nagyon-nagyon jó, ha pl. a fűben van a gép egy alacsony állványon, és nem kell lehasalni. – De ezt te is bizonyára tapasztaltad az E-P1-el. Ami még könnyebbé teszi az életet, ha ki is hajtható, netán egészen átfordítható.
Nem volt úgy a kezemben DSLR gép, hogy direkt erre figyeltem volna, így írom: simán tudtam élességet állítani a G1 ekv. 1.44 Mpixeles keresőjén nem túl szűk rekeszen, egyértelműen látni, hol tart épp a "sáv", ahogy tekered az obit. Tippem szerint itt a pixelekből felépülő megjelenítés előnyös, jobban észrevehető a szenzorhoz képest alacsony felbontás ellenére is, ha homályos.
Általában bele szoktam nagyítani, mert nem kényelmetlen megnyomni a gombokat, de nélküle sem volt baj az élességgel, miután monitoron visszanéztem.MrChris: 50 – 135-ön túl is van élet: mire gondoltál?
Furcsa, de nekem egyelőre egyáltalán nem hiányzik a nagylátószög, és nem is érzem úgy, hogy a közeljövőben ez változni fog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- CPU léghűtés kibeszélő
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Okos Otthon / Smart Home
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z97X-Gaming 3 Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB AEROCOOL Aero One Frost 700W
- Vadiúj számlás AM4 lapok! Akár kamatmentes rèszletre is!
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL Precision Dual USB-C Thunderbolt Dock - TB18DC
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest