Hirdetés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz PociAti #31402 üzenetére

    Bocs, de a szalmabáb érvelés iskolapéldája, amit itt leművelsz. Az volt az állításod, hogy kanyarodás közben ha segítség kell a beforduláshoz, alulkormányzott vagy/picit sok lett, akkor adjál gázt. Mert akkor az első kerék hajtás "a kívánt irányba "kihúzza" a kanyarból." *

    Namost a valóság ezzel szemben az, hogy ilyenkor a további gázadás konkrétan növeli is az alulkormányzottságot, így aki a tanácsodat követi a szembelévő árokban fog megállni. Magyarán az állításom valid, hogy semmi közöd nincs a kétkerekű közlekedés fizikájához, tehát mindenkinek jobb lenne, ha nem adnál ilyen tanácsokat... Megjegyzem, hogy ha van B-kategóriás jogosítványod, és vezettél már első kerék hajtású autót az életedben, ha egy éles kanyarban még jól bele is tapostál a gázba, hogy jobban beforduljon, akkor magad is tökéletesen megtapasztalhattad a jelenséget... Sőt, állításod szerint gépész vagy, akkor a tapadási súrlódás és a csúszási súrlódás közötti különbséget nem kell elmagyarázni. Sőt, talán azt sem, hogy a gumi sosem tapad tökéletesen, mindig van egy bizonyos kúszása... Amit írsz, hogy majd arra megy a jármű, amerre kapar a kerék az teljes tapadásvesztésnél előfordulhat, de olyankor már amúgy is rég lerepültél a kanyarból érintő irányban. :))

    *: ráadásul ezt megfejelted azzal, hogy ellenben a hátsó kerék hajtás az letol egyenesen... A valóság ezzel szemben az, hogy a hátsó kerék hajtású jármű eleve sokkal hajlamosabb az ún. túlkormányozottságra, pont azért nehezebb erős hátsó kerekes autót vezetni, mert ilyenkor az intuícióddal ellentétesen reagál. Túlkormányzott szituban a gázelvétel növelni tudja a túlkormányozottságot, és ennek - ellenkormányzás nélkül - kipördülés lesz a vége. Amúgy talán épp ez lehet a magyarázata annak, hogy (zömében) első kerék hajtásúak az autóink, de egyetértek, hogy ez itt teljesen OFF, nem erről volt szó, hanem rollerekről. :R

    Amúgy abba az okoskodásba meg már ne is menjünk bele, hogy kanyarodás közben nem szabad fékezni, hanem előtte kell (igen, van alapja, ún. stabil gáz), mivel nem tudom, hogy feltűnt-e, de előfordulhat, hogy valami akadály kerül eléd az úton, ami előtt illene megállni, tehát adott esetben muszáj fékezni kanyarban is. (Vagy ha pont ráfordulnál egy megállási pontra, mondjuk egy átkelőnél a bicikliúton, vagy ha leparkolsz valahova a rollereddel stb.) Lehetne hosszan sorolni, mikor nagyon nem előnyös az, ha megfékezzük az első kereket! (Az, hogy neked erről sincs fogalmad, nem meglepő... Gondolom motoros jogsid sincs, és vezetéstechnikai tréningen sem voltál soha... De azért el akarod magyarázni, hogy hogyan kell kanyarban vezetni a járműveket: szerintem inkább ne csináld, mert hülyeség a vége...)

    Alacsony teljesítmény tartományban ezt a kritériumot hajszolni önkicseszés lenne.
    Ezzel egyetértek! Csak ne akarj mögéje a fizikával ellentétes indoklást adni. Ennyike. :R

Új hozzászólás Aktív témák