- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Home server / házi szerver építése
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
DopeBob
addikt
válasz
Gtaati #13574 üzenetére
Az eGolf-al pont ugyan az a gond, mint a Leaf-ekkel, az akku temperálás hiánya. Városi rohangálósnak bőven elég akár egy Gen1 Leaf is, meglepően jó vele közlekedni, nekünk is ilyen van. Nálunk is főleg a feleségem használja városban, de ahova elég a hatótáv, oda ezzel megyünk. 2016-os, 24kWh-s, 3 éve van nálunk, ez idő alatt a megtehető hatótáv nem csökkent.
A Gen2 Leaf és az eGolf szerintem azért felejtős (egyikben sincs akku temperálás) mert 5-6M körül már sokkal jobb autókat is kapni, 28-as Ioniq, de akár 39kWh-s Kona, eNiro, vagy 38 as Ioniq is van ennyiért vagy nem sokkal többért.
-
Gtaati
őstag
válasz
Kukipapa_rr #13589 üzenetére
Helló!
Nagyon szépen köszönöm a részletes választ. Az mondjuk elég gáz hogy az akura vonatkozó információk resetelhetők, mert vásárlás előtt egy nem túl jó szándékú eladó ezt megteszi akkor nem valós info áll a vásárló rendelkezésére. Mik voltak a kopó, elromló alkatrészek ami miatt szervízbe, szerelőhöz kellett vinni? Azt lehet valahol látni, kiolvasni, hogy mikor voltak resetelve az aksira vonatkozó információk? Köszönöm szépen!
-
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #13595 üzenetére
Ioniq-nak egyértelműen a hajtómű...ez költséges ha cserélni kell. Kisebb problémát jelent a töltőajtó elektromos motorja, az nem nagyon drága, cserébe ha meghal, nem lehet tölteni az autót. Ha nem volt még cserélve, akkor megelőzésképpen mindenképpen javasolt. Más problémáról egyelőre nem tudok, nagyon megbízható kocsi, párom imádja. Napi szinten rohangálni tökéletes.
A választ köszönöm, így már értem!
-
WiZARD
addikt
válasz
Kukipapa_rr #13589 üzenetére
Egyetértek.
Csábítóan hangzik a 30k km futás a 100k km helyett, és ez szinte minden alkatrészben meg is jelenhet (átlagos használatot feltételezve), de az akkunál talán inkább a kor ami számít.Nissannál az akku gari az érdekes kérdés, leginkább átb*szás.
Első 4 évig, amíg teljes gari van addig "oké" (bár nehézkes), utána kizárólag a kapacitásra vonatkozik a garancia, és ha van 1 hibás cella (ha nem is gyakran, de előfordul), de a bms szerint a kapacitás amúgy oké (pedig talán ki se lehet autózni belőle) akkor nem javítják gariban.A leírt rövid távra elég lehet a Leaf, valószinűleg a chademo se jelent gondot. Mióta második autóként használjuk (3 éve) azóta nem volt villámtöltve a miénk és nem is hiányzik. Itthoni töltés teljesen elég munkába/boltba/oviba/városba járáshoz.
Hogy vennék-e 5-6m körül használt Leaf-et? talán
Benzines 7es Golfról váltottam (és az E-Golf az kb ugyanaz), ahhoz képest a Leaf fullos felszereltség mellett is nagyon japán, kopogós műanyagos, érzésre 1 kategóriával lejjebb van. Megnézném az E-Golf-ot (az újabb, nagyobb akkus verziót - 35.8 kWh)
Mellé szétnéznék még Ioniq, i3 irányba is. De hogy ebben az árkategóriában ezeknek mik lehetnek az egyedi nyűgjei azt passzolom. -
tuzpenge
őstag
válasz
Gtaati #13591 üzenetére
Arra figyelj mint egy sima autónál. Ne legyen törve
. Hogy mennyi km van benne az ugye változó, de én csak a nagyakksisat venném belőle (36 kW), és ha teheted 2019 vagy utánit, ha hőszivattyúsat akarsz. Állítólag a szelepek a gyenge pontja ezeknek a golfokak és a cseréjük elég horror (több mint fél misi). Vagy nézhetsz hőszivattyú nélkülit (ebből lesz szerintem kevesebb), mert azokkal nincs ilyen probléma. Akksi szerintem nem öregszik észrevehetően. Most néztem én 2,5 éve vettem akkor is elmentem nyáron klímával 230-250 km-t, télen meg fűtéssel 180-200 km-t, meg most is. 19-20 ezer km-el vettem most meg van benne 60. Ezekből ki lehet fogni viszonylag kevés km-eket is, de hogy azok valósak e azt nem tudom...
Viszont a szerviznek nézess utána aláz alapján egy VW-nél, hogy el volt e minden időben végezve mert ha nem nincs rá gari...szerencsére elektronikusan rögzítik így ezt bármelyik vw meg tudja mondani. -
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #13592 üzenetére
"1 töltési ciklusnak 1 teljes töltés számít, ha 5 részben töltöd fel attól nem lesz 5 ciklus."
Egyébként ez egy érdekes kérdés..de nem tudom, hogy működik. Ha pl. -kevés kivételtől eltekintve- nem engeded 50-60% alá merülni az akkut, és mindig onnan töltöd fel, akkor hogyan kell számolni? Tehát 1 ciklus az is, ha 5%-ról küldöd fel 100%-ra, és az is, ha 70%-ról 100%-ra?
-
WiZARD
addikt
válasz
bigdigit #13588 üzenetére
nálam is jól müxik
fater saját okosságai miatt nem használja, anyósnak a balf*sz villanyszerelő 4 hónap alatt még nem kötötte be, így nála fixen 3x6A-ra van korlátozva, majd egyszer talán ott is használva lesz.
Számlálóval szerintem kár foglalkozni, semmit nem jelent.
1 töltési ciklusnak 1 teljes töltés számít, ha 5 részben töltöd fel attól nem lesz 5 ciklus. -
Gtaati
őstag
válasz
tuzpenge #13585 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszodat, nem baj ha elfogult vagy, minden vélemény vélemény
Golf esetén ha nem újat vesz az ember mire érdemes figyelni? Igazából annyira nem vagyok képbe vele, hogy azt se tudom, hogy mekkora akupakkal szerelik, illetve mekkora a hatótávja, aksi mennyire öregszik, itt is inkább a kora vagy a kilométer a mérvadó aksi szempontból stb.? Most kezdek a golfoknak is utána olvasni..
-
Vesa
veterán
válasz
Gtaati #13584 üzenetére
Leaf-et én már nem vennék. Nincs akku temperálás, gyorsabban degradálódnak a Leaf akkuk. ChaDeMo csatlakozó sem lesz a barátod, ha sokszor fogsz nyilvános töltőn tölteni (egyre kevesebb van és tkp. vezetik ki ezt a megoldást, újabb oszlopokon már csak Type 2 és CCS van). Otthon töltve mondjuk lényegtelen, de eladásnál is probléma lehet.
EV-knél kevésbé számít a megtett km. -nyilván nem lényegtelen, de kevéssé fontos, mint egy ICE-nél-, sokkal fontosabb a töltési ciklusok száma, és az akku állapota. Az évjárat, az akku gari miatt számít elsősorban, nyilván érdemes olyat venni, amivel egy darabig még nem futod a GTK kockázatát egy esetleges akku elhalálozás miatt. Általában 8év/160-200k km az akku garancia, gyártótól függően.
-
Kukipapa_rr
tag
válasz
Gtaati #13584 üzenetére
Helló,
nekünk egy régi 24-es Leaf-ünk van, cserélni akartuk, de úgy tűnik, megtartjuk második autónak, mert a feleségem úgy szereti.
Az ára meg már nem nagyon tud hova esni.
A Leaf ugye az akku degradációjáról hírhedt, nincs temperálva. Én úgy tudom, és ezt is tapasztalom, hogy a kor többet számít, mint a futott km, szóval én minél fiatalabbat vennék. Meg sajnos rossz felhasználói szokások is tevékenyen hozzájárulhatnak a nagyobb degradációhoz (mint a topicból megtudtuk, aki újonnan veszi, leszarja, csak használja
), így fiatalabb kocsinál talán kisebb az esélye a helytelen használatból eredő extra degradációnak (tipikusan pl. 100%-on tárolás napokig, főleg melegben).
Előnyök: városba ideális, gyorsulás megfelelő, a kocsi elég nagy, de nem túl nagy, 360 fokos kamera egyik kedvenc (felszereltség függő lehet), vezetéknélküli kulcs nagyon kényelmes.
Hátrányok: Chademo miatt nagyobb út stresszesebb lehet, jobban neki kell készülni (kevesebb töltő, ami esetleg pont hibás vagy foglalt, mert osztozik egy CCS-en, amin épp töltenek), talán előbb-utóbb emberi árba kerülnek a CCS/Chademo átalakítók (van ilyen, csak nagyon drága), akkor ez a gond enyhülhet.
Másik: hirtelen egy hónapon belül megszüntették a távoli app elérést, ami elég komoly funkcionális veszteség (távoli temperálás stb. ugrott), ezért elég mérges vagyok, és nem hiszem, hogy valaha Nissant veszek ezentúl emiatt. Nem az a gond, hogy megszűnik egy szolgáltatás, de akkor legyen kiszámítható (meg lehet érte pénzt kérni akár és folytatni azt).
A kocsi megbízható, de vannak benne kopó, néha elromló dolgok, és a szerviz drága, és alternatív szervizek nem tudnak mindent orvosolni (ez persze nem feltétlenül Leaf specifikus).
Akku állapotot ki lehet olvasni, de lehet resetelni, akkor pár hét után látod csak a valódi helyzetet.
Összefoglalva: Leaf inkább második városi rohangálós autónak ajánlott, otthon töltve.
-
bigdigit
addikt
válasz
WiZARD #13587 üzenetére
Beny árammegosztó része nálam működik rendesen. Szükség is van rá rendesen. Még egyszer sem vágta le magát a rendszer viszont a töltést már sokszor felfüggesztette. Csak azt nem tudom ezek a leállások indítások vajon hogyan hatnak a töltés számlálóba amit könyvel a bms.
De ha már számlázás. A töltési ciklusok száma azzal pörög felfelé ha mondjuk egy 64KW-os aksit fullra töltünk vagy mondjuk 65KW számít 1 ciklusnak akkor is ha ezt több részletben töltik bele?
Mondjuk értelem szerűen minél nagyobb egy azonos kémiájú aksi annál több kilométer lesz kiautózható belőle.
-
WiZARD
addikt
válasz
kolo01 #13586 üzenetére
Szerintem árammegosztós az ésszerű út, nem is értem a fb csoportokban amikor ajánlgatnak mindenféle töltőt árammegosztó nélkül. Userek 99%-ának nincs és nem is lesz szabad 3x16A, anélkül meg csak magukat szivatják.
biker aláírását nézd meg, én tőle vettem Beny töltőt magamnak, meg családnak, hibátlanul teszik a dolgukat.
Persze az árammegosztó funkciót se apám se anyós nem használja, de én feladtam hogy küzdjek velük, töltsenek ahogy akarnak, felnőttek... -
kolo01
újonc
sziasztok,
Fali töltőben ki milyet ajánl az alábbiak szerint:
- rendelkezésre állás: 3*20A
- teljesítménybővítést nem szeretnék, így vagy árammegosztó vagy állítható töltési lehetőség
- főbb fogyasztók (hőszivattyú, indukciós főzőlap, klíma)
- a fentiek miatt úgy gondolom, hogy 11 kW-os töltési teljesítmény lenne nekem jó.Köszi a segítséget.
-
tuzpenge
őstag
válasz
Gtaati #13584 üzenetére
Az én véleményem valószínűleg elég elfogult mert eGolfom van 3 éve. Szóval szerintem ez sokkal autószerűbb és nekem jobban is tetszett. Én is a 2 típust néztem. Én nem bántam meg főleg a CCS miatt ami sokkal több helyen van mint chademo (aminek leáldozott), ezáltal én hosszabb távokat is simán bevállalok vele. Tudom kompromisszumos de ez van, nekünk ez a fő autó. De ez nem jelenti azt hogy másnak is megfelel....
Ha konkrét kérdésed van az eGolf-al kapcsolatban írj nyugodtan. -
Gtaati
őstag
válasz
Balázzs #13578 üzenetére
Helló!
Értem és köszönöm, ez megoldható, mert egy ismerősnek van pont ilyen Leaf-e, de ettől függetlenül ez csak egy vélemény, szélesebb körben lettem volna kíváncsi a véleményekre róla, illetve, hogy mire kell figyelni, aksi tartóssága szempontjából az évek szám a lényegesebb vagy a több kilométer, tehát pl.: egy 2018-as autó 30ezer km-el, vagy egy 2021-es autó de mondjuk 80-100 ezer km-el ez által több töltési ciklussal stb..
Illetve ahogy fentebb is kérdeztem az E-Golfról is mik a tapasztalatok, vélemények?
Köszönöm!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #13575 üzenetére
Bár őszintén szólva, én magam még nem próbáltam ki az enyémben mert nem volt rá szükségem, de a leírás szerint ezt mind tudja a Mercedes, MBUX NTG6-tól felfelé. Adaptív módon ad tanácsot a töltéshez út közben, domborzati viszonyokat, sebességet, fogyasztást és egyebeket is figyelembe véve. Itt egy videó.
-
Vesa
veterán
válasz
7Heads Drago #13577 üzenetére
?? Komolyan nem értem, mit szerettél volna mondani.
-
-
#48584626
törölt tag
válasz
Andras6800 #13575 üzenetére
Mondjuk amikor én utoljára BMW RTTI-t használtam, akkor még egyáltalán nem működött Magyarországon. Amikor átment az ember az osztrák határon kelet felé, akkor hirtelen megszűntek a dugók
A Google Maps-ot sokat használom, azért abban is meg lehet szívni a dugókat. Néha az sem gyors. -
Balázzs
senior tag
válasz
Andras6800 #13575 üzenetére
Ezt szerintem a Tesla tudja csak jelenleg értelmesen.
-
Andras6800
senior tag
válasz
#48584626 #13552 üzenetére
Jó ez a BMW RTTI amúgy.. csak épp nem a leggyorsabb.
Legalábbis Magyarországon. Utóbbi időben eléggé sokat tesztelgettem a mindenféle navikat, hogy kitaláljam mi is passzol nekem.
Kis háttér. Van egy villany BMW-m és keresem azt a navit, amit tudok használni a napi munkába járásra Pest megyében. Eddig Waze vált be. Viszont villanyosra váltással olyan Navi kellene ami tervez töltőkkel: Waze, google maps, apple maps kilőve. És akkor szerintem az egyetlen pont, ahol a villanyautó kompromisszum: adaptívan tervezzen a töltőkkel.
Ilyenekre gondolok: Ha jobban fogy a nafta mert szembeszél van, idejekorán tervezze újra a töltést, vagy szóljon, hogy menjek lassabban. Ne 60km rangenél sipákoljon. Elvileg ezt Tesla Navi meg ABRP tudja. BMW nyári Navi nem. Ha megállok kijelölt töltőpont előtt egy bio szünetre, és rátöltök, akkor ezt vegye figyelembe és ne akarjon megállni a tervezett megállónál. Ezt tán egyik Navi app se tudja. Talán tesla?Ha hirtelen megtelik a töltő, tervezzen újra. Ezt elvileg ABRP és Tesla tudja. direkt raktam külön ezt a pontot, mert ez inkább para alapú, mint valós szükség.
Eddig Waze-t használtam kb mindenre. Ez tökéletes is volt ICE vonalon.
Első irány a BMW gyári Navi, ha már van RTTI. Viszont az RTTI dög lassú. Közelében sincs a forgalom alapú adaptivitása a google mapsnek és/ vagy Wazenek. De legalább HUD-on fasza. Tervez töltőkkel, csak nem adaptívan. Elég jól belövi a fogyasztást is.
Második nekifutás: ABRP élő akkumulátor % figyeléssel. Ez a Navi egy fos. Magyarországra egyszerűen alkalmatlan. Random kitérőket tervez pl. Mész egy úton, majd elirányít jobbra. 400 m múlva visszafordít és visszavisz az eredeti útra. Ezt így betervezetten. Ami viszont a nagyobb baj, hogy nincs benne lehetőség földutak elkerülésére. Abban az 1 hónapban ameddig használtam, amikor ismeretlen helyen voltam, 2-ből 2x vitt olyan földútra hogy vissza kellett fordulni. Persze ahol járatos vagy ez nem gond. Viszont a forgalomfigyelése kb a BMW RTTI sebességével egyezik. És ezért még havidíj is van. + nincs HUD integráció.
Waze/ google maps: forgalomfigyelés tekintetében gyors. Sajnos nincs HUD integráció és villanyautós szükségletekkel sem foglalkozik.
Amire most rászoktam az az Apple Maps. Van HUD integráció. A lemerülő akkumulátoros/ keress töltőt értesítést megkapja. Forgalomfigyelése vetekszik a Waze-val. Szerintem google alapú. Ha tudna töltőkkel tervezni, király lenne, de nem tud. Plusz felhasználói értesítések sincsenek benne.
Szóval engem a RTTI nem győzőtt meg. Arra jó lesz, hogy hosszabb utazásokra a BMW navit használjam, de elővárosi közlekedésre marad a Waze/ google maps vagy az apple maps.
-
Gtaati
őstag
Helló Mindenki!
Érdeklődni segítséget szeretnék kérni. Szeretnénk egy elektromos autót venni, kb. fél éves távlatban. Ami szimpatikusnak tűnik az a Nissan Leaf 2. generációja és a 40kw-s változat. Abszolút semmi ismeretem és tapasztalatom nincs az elektromos autók világában. Érdeklődés képen néztem az itthoni használt autót, illetve testvéremék Németországban élnek és az ottani kínálatot(kaland lenne hazajönni vele
). Az első kérdésem az lenne, hogy milyen választás lenne a Leaf ár - érték arányban? Akku állapotának szempontjából melyik a lényegesebb egy fiatalabb, de több kilométerrel, ez által több töltéssel, vagy picit idősebb, de kevesebb kilométerrel. Pl. láttam 2020-as autót 80-100 ezer km környékével és 2018/11.-t 22 ezer kilométerrel. Esetleges vásárlás előtt mire, mikre kell figyelni? Felhasználás célja az ovi, iskola munkába járás, tehát 90%-ban városi használat, néha 60-70 kilométeres szomszéd városok, ami oda-visza olyan 150km lenne. Ebből adódóan és a napelemeknek köszönhetően itthoni töltés lenne az esetek túlnyomó többségében.
A német piacot nézve, ami hasonló vagy közeli árban lenne még esetleg az e-golf, de ő róla se tudok kb. semmit.
Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
-
-
#48584626
törölt tag
válasz
7Heads Drago #13560 üzenetére
Navi Update is van már online vagy 10 éve, lehet régebben. Manapság meg eleve cloud rendszerű navik vannak.
Olyan természetesen előfordulhat hogy egy OTA frissités miatt lehal az autó, de ez azért nem gyakori. -
Vesa
veterán
válasz
7Heads Drago #13560 üzenetére
"Ennek örülök, viszont updatelni is tudja a user vagy csak a szerviz?"
Még csak a user sem kell hozzá, OTA-n keresztül frissül magától! Távoli elérése van a szervizeknek és a gyárnak az autóhoz, nekem már volt problémám egy szolgáltatás aktiválásával, de a support távolról megoldotta.
-
gorbep
senior tag
válasz
7Heads Drago #13558 üzenetére
A Google megvette a Waze-t... és a sajtóközlemények alapján elsorvasztja, illetve beolvasztja a GoogleMaps-be... ha jól tudom a Tesla rendszere a GoogleMaps-en alapul...
Hogy ez jó vagy rossz hír, mindenki döntse el maga...
-
gorbep
senior tag
Hát... villanyszerelőnek tanulok épp, és vannak tűzoltók a csoportban... nincsenek illúzióim, hogy mennyire helytálló egy villamos tűznél a konklúzió (már ha az egyáltalán, és nem kizárásos alapon minősítik villamos tűznek...
) hogy mi is volt a pontos ok... és az a cumi, hogy ilyenkor a villanyszerelőt elővehetik...
Az i3 gyári vésztöltőjén a belső tűzős kábelsaruk szabvány szerint sem tudják a 12A áramot. Nem is értem a gyártó hogy mer ilyet bele tenni.... agyrém! Aki azzal tölt annak garantáltan szénné ég... és kérdés nem gyullad e ki, akár vele az egész ház... Volt pár a kezemben, hogy javítsam meg...
-
biga
őstag
válasz
7Heads Drago #13560 üzenetére
semmi ..
-
biker
nagyúr
válasz
7Heads Drago #13561 üzenetére
nem tudjuk, az autó gyulladt-e ki először!
símán lehet ez is, meg hogy azért mert javítva volt, mondjuk nem az OBC gyulladt ki hanem a mókolt vezetékköteg, stb -
7Heads Drago
veterán
Mondjuk ha az autó gyullad ki elöször akkor miért a konnektor vagy a vezeték a falban lenne a hibás? Viszont ahogy én látom már mindenhol árulnak töltőket és kétlem hogy mind szabályos lenne. Ha rendesen van kommunikáció az autó és a töltő között akkor nem gyulladhatna ki.(már ha nincs alkatrész meghibásodás)
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#48584626 #13524 üzenetére
Ennek örülök, viszont updatelni is tudja a user vagy csak a szerviz? Mert ugye a telon ezért egy ft se fizetünk és napra kész. A másik bajomaz autó okosítással hogy ha egy update miatt miatt behal a telom kicserélem, de ugyanez az autónál drága buli lesz. Szkeptikus vagyok azzal hogy rakjunk netet az autókba. Túl sok a hibás update és sokszor a userek is hibát véthetnek az update során amitől borulhat az egész. Pont elég PC-t kellet már javítanom.
-
biga
őstag
válasz
#48584626 #13552 üzenetére
Igen, tudom, értem miröl beszélsz
A Corsa is tudja, elvileg a régi is tudna, ha hozzaadnam a modemet (ami gondolom a BMW-ben eleve benne van). Nem is azzal hasonlitom ösze, hanem pl a Corsa valami TomTom alapu rendszerével. Megy-megy, de a Waze közösség alapu, illetve a Google elég robosztus forgalomfigyelésével nem veszi fel a versenyt. Persze siman el tudom képzelni, hogy egy nagyobb kategoriaju autoban ez mar egyenértékü a Waze/Google stb megoldasaival, de az megint csak azt erösiti bennem, hogy jobb a kocsi sajat navija, mint a külsö
Arrol közepesek a tapasztalataink a csaladban.
A Corsa navijanal inkabb az alap rendszer nem tul szofisztikalt szinösszeallitasaval van bajunk. Kiteszi pl a föképernyöre is a navit persze, de valami idiota okbol olyan szinösszeallitasban, aminek semmi köze az ergonomiahoz. Fekete alapon kék a követendö ut (ezzel még nem lenne baj), de minden mas ut meg sötétszürke, ami nagyon beleolvad a fekete hattérbe. Ez viszont elveszi azt a lehetöséget, hogy pl egy masik uthoz viszonyitsd pl a következö letéröt, mert azt a masik utat alig latod. A szoftver design-jaért felelöst sokaig ütném ezért... -
válasz
diablo1984 #13551 üzenetére
Tudom, láttam, a figyelemhajhász ízléstelen pimpelő.
-
diablo1984
veterán
EV Oasis rakta fel talán tegnap, szakértőre várnak. Csak a szakértő mit tud megállapítani egy porig égett vascsomóból és egy kiégett garázsból?
"NAPI MAI : 220V-os töltés után fehér füst, majd érkeztek a lángok. Abszolút egyedi és nem jellemző eset, de valószínűleg a meghajtó akkumulátor töltésvezérlői éghettek meg, az ügy kivizsgálás alatt.
Ha valaki kételkedne, sajnos itthon történt, ma reggelre.Tud-e esetleg valaki független, műszaki igazságügyi szakértőt?
BMW i3 120Ah." -
válasz
diablo1984 #13548 üzenetére
Ezt majd elmondják a szakértők mi volt a gond.
- vagy van már verdikt?
-
válasz
FIREBLADE78 #13547 üzenetére
Állandóan szidják ezeket a sima konnektoros töltőket, de valljuk be itt a mögöttes rész sokszor a probléma… kell a megfelelő dedikált védelem/nyomvonal/konnektor.
-
biga
őstag
válasz
#48584626 #13524 üzenetére
Ja, tudja a 10 éves autonk is, irtam is (az még TMC alapu, illetve lehetne valami modemet USB-n rakötni,akkor meg +internetes info lenne), de az azért közel sem olyan "real-time", mint mondjuk a Google Maps vagy a Waze, és plane nem olyan részletes. De ezzel együtt is jobban szeretem a kocsi sajatjat.
-
Balázzs
senior tag
Hát jah, nehéz kérdés, később még nehezebb lesz, próbáljátok ki a rádiót, nálunk az ment háttérzajnak, volt hogy amíg kicsik voltak és ment egy kedvenc szám felugrottak és ropták, aztán mentek vissza legózni/babázni.
Wallbox-ot is hozzá tudod adni app-hoz, de ha leszeded a Tewamo app-ot [link] és megadod az IP címét egy rakás más adatot is látni.
-
gorbep
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #13539 üzenetére
Elég szarul néz ki...
R.I.P.
-
FIREBLADE78
addikt
I3 kiégett. Lehet térjek vissza a fasza traktor dízelre?
-
V.T.
aktív tag
válasz
Balázzs #13536 üzenetére
Az a baj hogy mi is elrontottuk. Tablet nincs de ha otthon vannak a lányok a tv folyamatosan megy, megy rajra a mese. Mondjuk nem nézik folyamatosan elmennek játszani stb, de ha vissza jönnek és el van kapcsolva akkor megy a reklamáció. Tudom hogy rossz szokás de nem tudunk kb 2 mondatot váltani mert a fejünkön pörögnek.
Tablet telefon nincs azt én sem szeretném hogy legyen nekik. Ez így jó mert azért sokszor inkább csak háttérzajként megy nekik.Köszönöm a tippeket. Ez a srác ért hozzá ahogy nézem de idegesítően hadar elég nehéz elviselni 😅
Most végre be lett kötve a Wallbox 3 fázisra nem mindegy hogy majdnem 11kw megy bele óránként nem csak egy fazison 5.3. Ez tetszik hogy sokkal hamarabb fel lehet tölteni
-
Balázzs
senior tag
Igen, úgy ahogy mondod. Bérczi Balázsnak van erről egy külön videója, nézd meg, ott árakkal és akkori funkciókkal el is mondja miért nem éri meg bármit is venni még.
(+ USA ban van FSD beta meg FSD előfizetés, ezek is jönnek majd szerintem EU-ba 2025-ben hivatalosan)Én gyerkőcöknél kijelző/TV ellenes vagyok, ahogy cOxeR is írta, lesz még idejük, nálam már gimis mindkettő, most már kötelező a suli/barátok miatt a teló, megy is a harc, hogy ha együtt a család ne a virtuális élet pörögjön hanem az IRL. Valahol kell egy egészséges egyensúly, de rohadt nehéz azt megtalálni.
-
Mi van ha egy közös tablet van rátéve a könyöklőre?
Mondjuk nekünk tv-nk sincs- nem igazán látott még mesét hamarosan 2 éves lesz, max diavetítőt ami még az én gyerekkoromból van, azt is csak 1-2 alkalommal. Könyv viszont van rogyásig.
Lesz ideje majd eleget kijelző előtt ülni…
-
Vesa
veterán
válasz
7Heads Drago #13515 üzenetére
"És szerintem a gyári navi a forgalmi adatokat se adja"
De igen, legalább is, a modernebbek. Pont úgy képes dinamikus forgalom figyelésre és ennek alapján az útvonal módosítására, mint a Waze. Kiválóan működik! Mondjuk a Mercinél fizetős a Live Traffic szolgáltatás, de a nagy navi csomagban benne van. Akinek nincs benne, az utólag is megveheti az app-ban.
-
V.T.
aktív tag
válasz
Balázzs #13531 üzenetére
Akkor ha jól értem van az Autopilot aztán az Enhanced Autopilot és az FSD? Így jön sorban? Csak mert néztem egy másik autót abban még autopilotot sem írt ki csak annyit hogy Autopilot biztonsági funkciói. Azt mondta az átvizsgáló srác hogy inkább ezt vegyem meg mert azt nem fogom tudni eladni sosem kb.
Legtöbbször egyedül megyek én is. Viszont a Niroban nekünk van a gyerekeknek fejtámla monitor az még kisebb is kb. Ha hosszú útra megyünk mindig nézik. Kicsit még 6,5 és 4.5 évesek. Ilyenkor legalább csend van és az anyjuk is nyugodt mert amúgy programoztatni kell őket kb még oda nem érünk. Ezért gondolkodtam benne, mert ezzel fogunk nyaralni járni -
Balázzs
senior tag
Akkor az csak annyi, hogy a hardver megvan, szoftvert nem vettek hozzá.
Nézd meg a Teslamaster ide vonatkozó videóját, alap AP, EAP vagy FSD, talán valami ilyesmi a címe. App-ban az upgrades/software upgrades menüben (bocs, nem tudom minek fordították) tudod Te is megvenni, de jelenleg nem sokat ad hozzá, talán jövő év elejétől lesz elérhető az EU-ban is az önvezetés.USA-ban kb így működik, ha érdekel [link]
Homelink-et nem tudom, nekem nincs, paraszt módon kézzel nyomkodom a garázskapu nyitón a gombot
(mondjuk most jobb is, mert szökős lett a kutyánk)
-
V.T.
aktív tag
válasz
Balázzs #13519 üzenetére
Köszönöm a linkeket. A magyart láttam már de gondoltam van más tipp is.
Van az autóban HomeLink, be is állítottam a 2 garázskaput, de a kertkaput nem akarja megtanulni. Az ugrókódos távirányítót nem tudja kezelni? Nincs valami megoldás rá esetleg? Van benne wifi modul is ha ez jelent valamit.Délután lesz időm megnézni mit ír ki az autó, appot használok de nem találtam benne hogy milyen autópilot van benne.
Illetve ebben nem kell hajtómű olajat cserélni? Konában és Niróban cseréltem inkább.
-
WiZARD
addikt
válasz
7Heads Drago #13515 üzenetére
Tesla tudja a forgalmi adatokat.
-
Balázzs
senior tag
Beállításokat nézd meg a Teslamaster videóin, ha kell szívesen segítek Bp-en.
FSD: írja a menüben az autóban, hogy mid van, de a telefonos app-ban is.
Spoty, YT, Netflix, Disney+ minden saját accountal.
Premium Connectivity: térkép műholdképpel, net az autónak (yt, spotify stb) ez magyar account-al most ingyenes, nem tudni meddig.
Telepíteni Te nem tudsz, csak frissítésekkel adnak hozzá, vesznek el az autón lévő alkalmazásokból.
-
biga
őstag
Megbizhatatlan a Waze a tekintetben hosyg elöfordult, hogy kikapcsolt fizetös utnal siman ravezetett mégis a fizetösre. Nem egyszer. Mo-n, ahol minden palya fizetös, illetve No-n, ahol meg egyik sem, ez nem akkora gond, de pl itt, ahol kapus rendszer van, és valtozo, hogy mi mikor hogyan fizetös, ott ez gond.
Gyari-nem gyari kérdésben azért én még mindig jobbnak tartom a kocsik beépitett navijait, mint az AA/CP alapu cuccokat. A C4 Here alapu navija mai napig megbizhatobb, mint a Google, bar igaz, hogy a forgalomfigyelés csak TMC alapu, igy nem igazan mondhato real-time-nak. A COrsza TomTom alapu naviga mar gyengébb szerintem, de mindkettö jobb, mint a Google/Waze (legalabb is szerintem, és persze figyelembe véve, hogy a forgalomfigyelés azért a Google/Waze-nek pont) -
V.T.
aktív tag
Valami ajánlott beállítások hogy minden úgy működjön mint ahogy kellene. Illetve hogy azt tudom hogy FSD nincs az autóban de nem tudom az enyémben milyen Autopilot van. Tartja a távot és a sebességet, néha sír hogy fogjam a kormányt
Spotify működik szépen, nem tudom a Netflix az nem ugyan így ingyenes? Vagy oda a saját accounttal kell belépni? Esetleg lehet e telepíteni más Streaming szolgáltatót Pl Amazon Prime vagy valami? -
V.T.
aktív tag
-
Valaki segíjjenmán!
Miért van led fényszórók esetén a KIA-Hyundai autókban manuális fényszóró állítás automata helyett? -
Vesa
veterán
válasz
KaqXar19 #13510 üzenetére
Ez is egy stratégia, de sajnos barátomat évekkel ezelőtt így törte össze a pályán egy ilyen agybeteg önjelölt menőjenő, ráadásul úgy, hogy hátul ült a 2 gyerek (szerencsére kisebb zúzódásokkal megúszták). Én inkább lehúzódom, és menjen a p*csába az ilyen hülye, de nagyobb forgalomban ez nem mindig lehetséges. Mindegy is, a lényeg, hogy nem árt ha a Waze jelezgeti ezeket az eseményeket. (pl. most Tirolban szembe jött valaki a pályán, amit valószínűleg mindenki a Wazéról tudott meg, mert előttem és utánam is, mindenki 60-nal óvatoskodott a külső sávban). Szóval hasznos a cucc, akármilyen szuper a gyári navi, ezt sajnos nem tudja.
-
Vesa
veterán
válasz
Mauzes #13504 üzenetére
Pontosan! Én is azért használom, mert pl. előzésnél nem szeretnék beleszaladni (néha a belső sávban kénytelen az ember kicsit felgyorsulni, mielőtt visszatér a külsőbe, főleg, ha ott épp egy kamion van, mögöttem meg jön józsi a hegyről, villogva, 2cm-re mögöttem. Ilyenkor inkább faképnél hagyom, és amint lehet visszamegyek a külsőbe. Ha ez pont egy trafi alatt történik, akkor én szívom meg. Szóval hasznos a Waze és nem csak a direkt száguldozóknak). Főleg pályán érdekes ez, városban nem nagyon szoktam használni. Illetve amit Balázs írt, számos hasznos dolgora figyelmeztet, amire a gyári navi nem. Ez WiZARD problémájára is választ ad!
-
Balázzs
senior tag
-
#48584626
törölt tag
Épp most mentem elég sokat úgy BMWvel, hogy az Android Auton futott a navigáció, simán kiteszi a térképet a kormány mögötti kijelzőre is. A gyári navija is jó, de már megszoktam a Google Maps-ot, mert a saját autómban mindig azt használom.
Minden probléma nélkül működött.A Tesla egyszerűen spórol ezzel, az összes ilyen integráció pénzbe kerül. Gondold el hogy ha képesek kispórolni az indexkart meg a parkolószenzorolat, akkor majd pont rendes szoftverre fognak költeni.
-
WiZARD
addikt
válasz
Mauzes #13504 üzenetére
Felhasználás, környezet kérdése.
Aki nem száguldozni veszi, azt nem fogja zavarni, itt a topicban is azzal érvelnek páran hogy közúton kit érdekel a gyorsulás, stb.
Na meg ahogy megyünk nyugatra azért változik a vezetési kultúra és nem ennyire balkáni, szabályokat hajlamosabbak betartani. -
WiZARD
addikt
Egy darabig ragaszkodtam waze-hoz, és telefonon nyomtam. Elengedtem jó ideje, és tök jól megvagyok a gyári navival, dugónál ugyanúgy elvisz, nem lassabb mint a waze, sokat próbálgattam. Nincs semmi amiért hiányozna a waze.
-
Vesa
veterán
válasz
Ezekiell #13492 üzenetére
"De ez egy faszság természetesen, mint minden zárt rendszer."
+1
Nem is értem egyébként az elvet sem, mert a CarPlay tkp. csak egy tükrözés a telefonról. Nem mászik bele az autó rendszerébe, nem oda kell telepíteni vagy ilyenek. Nekem a Mercin mindkettő megy egymás mellett. A gyári navi nagyon jó, szerencsére, mert csak azt tudom kitenni a kormány mögötti kijelzőre és a HUD-ra is. Viszont az egyetlen problémám vele, hogy a traffipaxokat nem tudja jelezni. Ezért, a középső tabletre a CarPlay-t teszem ki a Waze-val és akkor mindent látok. De ez csak az autó saját rendszere mellett fut, így bármikor válthatok bármi másra is menet közben.Én meg voltam róla győződve, hogy a Tesla is így működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Formula-1
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Aggódik az NVIDIA, mert egyre jobb AI terén a Huawei
- Sorozatok
- Gumi és felni topik
- Windows Phone felhasználók OFF topikja
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ RX 9070 300e/9070XT 340e/4070Ti S 405e/5060Ti 210e/5070 280e/5070Ti 400e/5080 540e
- Dell Precision 5560, 5550, 3561 i7, 10-11. gen. Nvidia 4k Touch, gar
- AKCIÓ! ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Xiaomi G34WQi 34 UWQHD 180Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest