Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen videókártyát?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.T.
aktív tag
Nekem feleslegesen erős volt nem használtam ki. A 204 lóerő is bőven elég. Összkerékre sem volt szükségem de szerettem volna jó zenét es nagy aksit. 18as felni volt disztarcsa nélkül. Id4 lenne a jó de az még túl drága. Akkor már inkább Ioniq 5 de ennyit nem akarok költeni egy második autóra.
-
WiZARD
addikt
válasz
FIREBLADE78 #15695 üzenetére
Minek?
Valószínűleg az életben nem lesz rá szüksége. Ahogy karburátort se kell tudnia beállítani, meg gyertyahézagot, és lehet hogy egy lovas kocsit se tudna irányítani.3 éves kislányom múltkor nagyon meglepődött amikor közvetlen mellette indítózott egy füstös. Életében nem hallott még ilyet közelről, és csak elektromosban ült.
-
Érdekes, hogy kevesebb a hatótáv, de persze awd sokat elvisz, meg alapvetően egy sokkal erősebb auto. Mekkora felnin közlekedtél?
Id3 pro-tnéztem, nekem opció volt a Tesla vásárlása előtt, a legnagyobb 77kw-os akkus, de végül az összkerék meg a teljesítmény elvitt magával.
-
FIREBLADE78
addikt
Teslás töltőn tényleg egy méter a kábel vagy én vagyok béna? Mivel jobb oldalon van a töltő nyílása így kettő helyet foglalok el. Múltkor majdnem megöltek a románok
Pedig gondoltam egy teslas előfizetésen.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
vakablak93 #15681 üzenetére
Friss jogsisként valószínűleg nem tudsz rendesen vezetni. Erre értettem,hogy először kézi váltóval kellene megtanulni rendesen vezetni. De te tudod. Lehet nekem furcsa ez. Egyből drága ev,mivel ugye olcsó nem létezik.
-
V.T.
aktív tag
Túl alacsony volt. És nagyon kevés volt a hatótáv. Vagy egy Nironk is 64-es előtte pedig Kona volt. Ezekhez képest kevesebb sokkal a hatótáv. Viszont szükségem lenne a távoli hűtés fűtésre illetve a 3 fázisú töltésre, ezért Nirobol is már a FL-t nézem inkább.
Id3 ban nem ültem még de nekem formára bejön -
V.T.
aktív tag
Sziasztok!
Eladtam a Tesla Model 3 Long Range-emet és vagy 64es Nirot vagy pedig ID3-mat szeretnék venni. A Nirot ismerem.
mi a vélemény az Id3-ról? -
vakablak93
őstag
válasz
bigmasterg #15686 üzenetére
Köszi, az ajanlást.
axioma, biga nektek is.
Akkor mégsem reménytelen a keretemből, még választhatok is 3 közül.
Akkor megvárom hogy a byd seagull is megérkezzen, aztán megnézem mindegyik ajánlott modellt.Aztán majd kb. a színe dönt, ha ennyire hasonló áruk van mint amit a cikk ír.
Ami a töltést illeti az viszont akkor mégsem olyan egyszerű itthonról.
Eddig nem jártam utána de szétnézek itt a városban mi a hejzet.Köszi mindenkinek.
-
biga
őstag
válasz
vakablak93 #15683 üzenetére
Ennyiért azért mar fogsz talalni kifejezetten fiatal BEV-t is, akar még garosat is, de pl a Dacia Spring is 18k-röl indul ujonnan is (bar nem a német arakat mondom, hanem a Fr-t, de nem gondolom, hogy nagy arkülönbség lenne). Ez nyilvan a fapad ara, viszont akar uj is lehet tehat ennyiért. Es amire neked kelle, az is messze teljesiti az elvarasaidat.
-
válasz
bigmasterg #15685 üzenetére
Azt tegyük mellé, hogy nem mindegy, hogyan tölt, normális hálózatra ha ráteszel bárhova egy folyamatos mondjuk 8A-re le korlátozott fogyasztót annak mennie kellene minden gond nélkül. Dedikált vonal a javasolt meg megfelelő védelem elé, de nem ördögtől a fenti vázolt eset.
-
bigmasterg
addikt
válasz
vakablak93 #15683 üzenetére
-
bigmasterg
addikt
válasz
vakablak93 #15672 üzenetére
Ha nem is akarsz otthoni fali töltőt, akkor is érdemes a villanyórától egy dedikált kábelen, új konnektort kiépíteni a töltéshez, főleg ha nem a legújabb a ház / garázs elektromos rendszere.
Nem elég vastag kábel melegedhet, régi konnektor meg már ki lehet lazulva.
Nem sok órán keresztül tartó nagy terhelésre lettek ezek kitalálva anno.Szerk.: most látom hogy már más is írta ezt.
Szerk2.:
"csak rágudok egy hosszabbítóra este,"
Sima hosszabbítóról megint csak nem töltünk. Persze lehet gyártatni villanyszerelővel megfelelő hosszabbítót, de kérdés hogy erdemes-e.De ha ilyen keveset tervezel menni, akkor a rendes töltő oszlopról való töltés sem elvetendő.
-
axioma
veterán
válasz
vakablak93 #15683 üzenetére
Ja trio 2M alatt forintban, amikor irtam ezt a majdnemszalon allapotot nem irtad
keves hasznalatra nagy ertekvesztes miatt aranytalanul dragabb az uj kocsi, bar fustos-elektromos kozott akkora kulonbseg mar nincs ott, ezert szo szerint vettem az olcsot -
vakablak93
őstag
válasz
axioma #15679 üzenetére
Szia, köszi megnézem őket.
Nagyon régiben nem gondolkodom.
Új vagy szalonban ilyen kiprobálható bemutatókocsikra gondoltam használtan max. amik nehany ezer kilométert mentek csak.
Ha van belőlük ilyesmi akkor nekem okék az ilyen apróságok is.A figyelmeztetést a csatlakozások/töltési lehetőségek alapján köszönöm.
#15680: korrigálnám a keretet.
Jelenleg van 18K, de nagyon max 22-23K €-ig el tudnék menni még kis spórolással.
Feljebb nem akarok, mert nem hiszem hogy, egy autó nekem többet megér. -
válasz
vakablak93 #15681 üzenetére
Semmit, trollkodik, engedd el.
-
vakablak93
őstag
válasz
FIREBLADE78 #15678 üzenetére
Szia,
nem tudom mire gondolsz ezalatt. Kifejtenéd?
Ha valamit tudnom kéne akkor érdekel mindenképp. -
vakablak93
őstag
válasz
Balázzs #15677 üzenetére
Szia,
alapvetően vész esetére kéne egy kocsi.
Ilyenekre gondolok, hogy:
-elalszok reggel és ne késsek el munkából (ritka de megesik)
-ha nagy hó vagy eső van mert 10km távból ilyenkor is bringával járok melóba.
Így 30 körül eléggé elkezdtem érezni a telet nem tudom másképp fogalmazni. Szóval a havas vagy hidegebb napokra.-Esetleg valami nagyobbat akarok elhozni valahonnan ilyesmi, vagy elvinni, akkor magam is meg tudjam csinálni. pl. vásárlás
-Ha hétvegén egy - egy barátot meglátogatok ahova nem a legjobb a tömegközlekedés.
Ezen felül eléggé társadalmi elvárás errefelé. Mostanra meguntam hogy ez hátrány az emberek szemében.
Németben lakom, így az otthoni fórumozókat nem kérhetem meg, de a tippet mindenképp köszi.
Hidd el tényleg nincsenek igényeim, csak legyen ott valami amit csak rágudok egy hosszabbítóra este, ha másnap kell és annyi. Vagy azt a 20kmt bírja ki ha nem töktöttem 1 hete akkor is.
Mozduljon meg és vigyen el, ennyi ami érdekel.
Még a teljesítmény se érdekel 90-100-at tudjon hogy főúton még oké legyen és annyi.
Autopalyára nem megyek, ilyesztő és nem is elvezem a vezetést sem.
A használtat ilyen szalonbeli kipróbált kocsikra gondoltam, amik olcsóbban kihozhatók néhány ezer kilóméterrel kb..Jelenleg olyan 18K € amim van, de spórolhatok még hozzá.
Mint feljebb írtam, nem akarok a manuális váltással meg a többivel kínlódni, a motorzaj is irritált bármilyen kocsiban ültem ami belsőégésű, főleg a kisautókban volt irritáló.
Márpedig én egy olcsó kiskocsit akarok.
Az egész olyan primitívnek és múltszázadinak hat egy elektromoshoz képest.Ha pedig az áram is olcsóbb otthonról töltve akkor pláne nem akarok füstöset venni.
A heti 1 nap kb. 2x 20-30km ha felkerekítek az mondjuk reális.
De simán benne van hogy egy hónapig hozzá sem nyúlok.
Nem szeretek autózni alapvetően, nem véletlen nem csináltam eddig jogsit sem.Ha valami pár száz km-re van oda a vonat kényelmesebb, annál messzebb meg országon belül is repülök.
-
axioma
veterán
válasz
vakablak93 #15676 üzenetére
tuti hogy a trio a legolcsobb, azaz mitsubishi i-miev es a ket francia atemblemazas, peugeot ion es citroen c-zero.
Ezek ma telen, futes hasznalata nelkul kb. 50km-t ha tudnak, varosban. Ami problema hogy a chademo gyorstoltesre sokaig nem szamithatsz, css lett a nyero gyorstoltes.
Azert ezek lassan 15 evesek, marmint a legolcsobbak, es akku felujitas bejohet mint koltseg. Viszont ezeket legalabb a CanION nem tul extra obd kiolvaso fel tudja merni [50% alatti toltesen].
Ami viszont fontos: igen, csak bedugod mint a porszivot HA kiepitettel neki egy tutti konnektort. 10A-rel tolt [2.3kW, nem sok, tobb haztartasi gep is ker ennyit], de mivel ezt orakon at folyamatosan, egy nagyon jo halozat [kotesek, konnektor] kell ahhoz, hogy ne legyen tuzveszelyes. Plusz figyelj, nem minden autoval adnak konnektorost, a Type-I - Type-II kabel a standard [es ezek nem filleresek]. Illetve rezsihatartol fugg h mennyire nagyon jarsz jol [36 vs 70Ft, 18kWh/100km becsles eves atlagban csak varossal - ez me'g nem Tesla takarekossagban]. -
FIREBLADE78
addikt
válasz
vakablak93 #15672 üzenetére
Tudom,hogy én leszek megint a gyökér,de először rendes autón kellene megtanulni vezetni.
Mennyi a keret? 1-2 millióért szerintem nincsen ev.
-
Balázzs
senior tag
válasz
vakablak93 #15672 üzenetére
Ird le pontosan, mire használnád, pár hetente egy-két nap, az heti egy nap? Ha ez megvan, mennyi az autóvásárlásra szánható keret? Ez a két dolog majd behatárolja, hogy mi az ami megfelelő és elérhető Neked.
Erre amúgy egy benzines is jó lehet, de tudni kéne a pontos használati igényeket.
Ha használtat veszel, mindenképpen teszteld előtte a típust, hogy kiderüljön, mik az előnyök/hátrányok, milyen érzés Neked, bérelj, vagy kérj meg ismerőst, fórumról valakit, hogy mutassa meg az autóját.
Ha megvan a típus, akkor az ezzel foglalkozó fórumokon és youtube-on nézz és olvass, hogy megismerd a típust, majd vásárlás előtt szakemberrel vizsgáltasd át a kiszemelt járművet!
-
vakablak93
őstag
Köszi szépen!
Ezekre voltam kíváncsi. Azt hiszem akkor tényleg sokkal inkább nekem való, mint a belső égésűekkel szenvedni.
Még annyit, van zavaró motorhang ezeknél?
Bár mindenképp jobban hangzik így is, mint a benzinessel kínlódni.Megnézem mik a legeslegolcsóbb modellek, nem vagyok az árakkal tisztában. Remélem lesz legalább egy amire ki tudom préselni.
Ha használtra kéne mennem, van olyan amit érdemes kerülni?
A legolcsóbb kisautókat nézném használtban is.
-
válasz
CharlieDrop #15674 üzenetére
Megy az, csak “hamarabb” elfogy.
-
válasz
vakablak93 #15672 üzenetére
Nincs váltás, halkabb, nincs annyi rezonancia, jobban gyorsul és egyenletesebben adagolható, nincs üzemanyag szag soha.
Egy normális állapotú autónak nem lesz baja ha nem naponta használod, elektromos autónak se, annyira kell figyelni, ne teljesen feltöltve álljon úgy, hanem alacsonyabb töltöttségen, illetve ne legyen állandóan töltőn.
Olcsóbb egy elektromos üzemeltetés, ha otthon tudod tölteni.
Mindegyik tölthető konnektorból, csak sokkal lassabb, mint egy dedikált töltővel, ha nem közlekedsz sokat elegendő lesz, mert van idő feltölteni. -
vakablak93
őstag
Sziasztok,
friss jogsisként az első autómat keresem.
Ha nem lenne gond akkor lenne pár nagyon láma kérdésem annak kapcsán miben más egy elektromost vezetni egy belsőégésű motoros kocsihoz képest.
Amire már az autósiskolában rájöttem hogy valami primitív manuális váltós kuplungos cucc nekem ingyen se kell.
A motorzaj is irritáló dolog nekem.Viszont mivel csak alkalmilag kell, nem mindennapra, így sokan mondják hogy gondoljam meg mert a benzinest hajtani kell, mert attól is baja lesz ha áll.
Bevallom nem tudom miért, de nem is érdekel.Az lenne a kérdésem a legalapabb legegyszerűbb elektromos kocsiknál a fenti dolgoktól (kuplung manuális váltó) megszabadulok, vagy ezek is úgy vannak kialakítva?
Pár hetente ha 1-2 napot használnám, akkor se messzire szóval a hatótáv téma nem izgat de, ilyenkor lemerül magától az akku állásidőben?
Vagy lesz baja így a kocsinak hosszútávon?
Ami a kocsik töltését illeti, nektek anyagilag mi a tapasztalatotok? Olcsóbb vagy drágább a benzineshez képest?
Ha az ember tölteném, akkor van valami amire figyelni kell? Mármint van valami speciális igénye egy ekkora fogyasztónak?
Vagy tényleg csak bedugom a konnektorba mint egy porszívót?Ha van egyéb fontos különség amit tudni kell, az is érdekelne
Tudom hogy, nagyon kreténül hangzanak de a kocsik annyira nem érdkeltek sosem, hogy, a jogsit is csak most 30 évesen csináltam meg. 😅
Szóval örülnék ha kicsit kiokosítanátok a legalapabb dolgokat illetően.Előre is köszi mindenkinek.
-
WiZARD
addikt
Mostantól rendelhető az új Y mindenféle konfigurációban.
Ahogy várható volt, kb ~4-5%-ot emeltek. -
biga
őstag
Pont az jön ki az ilyen tanulmanyokbol, hogy nagy atlagban (mivel a legtöbb hasznalo, föleg a cégesek) nem hasznaljak "rendeltetésszerüen" a PHEV-eket ezért a fogyasztasuk/kibocsatasuk nemigazan jobb, mint pl a HEV-eké (egyes esetekben meg is haladta azt). Ennek ellenére a HEV-ek kevesebbet nyomnak a latba, ha flottakibocsatast kell szamolni, mint a PHEV-ek. Ez pusztan szabalyozoi probléma igazabol, és pont erre hivta fel a figyelmet a cikkben emlitett tanulmany is.Tolta mindenki, hiszen a WLTP szerint 0.5-1.5l-t fogyaszt, csak ugye a mérés egyszerüen nem veszi figyelembe a 100km feletti fogyasztast, illetve azt a tényt, hogy sok (a legtöbb) fogyaszto egyszerüen nem tölti fel az akkukat. Igy igazabol kimondhato, hogy csak egy bizonyos, nagyon szigoru körûlmény esetén tekinthetö alacsony emisszioju jarmünek, tehat nem ér a gyartoknak pl erre hivatkozva csökkenteni a flottakibocsatast.
A zöld rendszam csak egy Mo-i, a hasznalokat is félrevezetö jelenség, ami ugyan ide vezethetö vissza.Ha visszaolvasol max 2-3 hsz-t, akkor latod, hogy egy pillanatig sem allitotta senki (én sem), hogy a PHEV ne lenne barmikor jobb valasztas, mint egy ICE.Azt sem mondtam, hogy aki PHEV-et vesz, az BEV-et venne helyette. En HEV-et irtam, és azt is gondolok. Szerintem annak, akinek rendszeresen kell a nagy hatotav, de fontos a jo fogyasztas is , plane a céges vasarlok kérdése, akkor annak még mindig ott a HEV, ami ilyen tekintetben egy praktikus megoldas, és nem kicsit olcsobb.
En nem vagyok a PHEV ellen, bar én magam nem vennék, mert egyszerüen az én hasznalati szokasaimhoz nem felel meg. Szerintem valoban jo "kapudrog" a BEV felé, de nem arra hasznaljuk, amire kellene, és plane nem megfelelöen (mint az kiderûlt).
Dizel helyett akkor mar inkabb a HEV az idealis. Napi 50-60km mozgasra a BEV, akkor is, ha ezen felül évente 2 hetet többet is kimozdul az ember fia/lanya. Es a harmadik csoportnak, aki a hétköznapokon 50-60km-eket tesz meg, hétvégén meg 2-500-at, annak ott a PHEV.
De valoszinüleg ez utobbi a legkisebb csoport hasznalati igényt tekintve.
Ettöl függetlenül mindenkinek ott a valasztas, vegye, amelyiket akarja. -
Vesa
veterán
A zöld rendszám mindenkinek a parkolás miatt szúrt szemet, pedig az értelme főleg nem ez, hanem az egyéb kedvezmények (pl. adómentesség, illetékmentesség stb.). Eredeti célja pedig nyilván az ösztönzés volt, ami jogos a PHEV esetében is, mivel minden fogalmatlan Zách cikk ellenére is, messze tisztább üzemű mint az ICE. Az ingyen parkolást el lehetett volna venni úgy is, hogy az említett ösztönzők maradnak, de persze ebben az országban semmi sem az értelem mentén működik.
Nem értek egyet azzal sem, hogy a PHEV vásárló BEV-et venne. Pont azok veszik ezeket, akiknek valami miatt nem opció a BEV, de ICE-ről már váltanának egy kedvezőbb fogyasztású, sokoldalúbb megoldásra. A cikkben pedig elég egyértelműen benne van, hogy magánkézben -még ezekkel a hiányos adatokkal számolva is-, minimum 50%-ban elektromos üzemben mennek, tehát valójában kifejezetten jó eredmányt közöl a cikk. -
biga
őstag
Szerintem senki nem allitotta, hogy ez a probléma a PHEV hibaja lenne. Valoban, ez kökeményen fogyasztoi probléma. Mint anno a diesel: soha nem volt valo igazabol tartosan varosi hasznalatra, mégis az egész eu azt vett még kis varosi autonak is.
Miért is? (Es persze - ogosan - a gyartok meg kiszolgaltak ezt az igényt)
Mert egy - ma mar tudjuk - elhibazott szabalyozas miatt ez érte meg.
A PHEV esetén is valami hasonlo latszik. Lényegében szinte egy kalap ala volt téve kibocsatas szintjén, mint a BEV-k, pedig a valosag azért ennél arnyaltabb. (Pl Mo-n is kaptak zöld rendszamot, a HEV-ek kaptak?). A gyartok a WLTP altal szamitott kibocsatas alapjan szamolhattak a flottakibocsatast, miközben itt a mérési modszer sajnos nagyon nem ugyan az (nak kellene lennie), mint egy akarmilyen ICE/HEV/BEV esetén.
A PHEV-eknek megvan a maguk elönye és szerepe az autos vilagban, de szerintem egy sokkal kisebb réteg szamara, mint ahanyan veszik.
Abban egyébként egyet értek veled, hogy valahol atmenet a ICE és BEV között, magaban hordozva mindkettö elönyeit, de azt ne felejtsd el, hogy mindkettô hatranyait is! -
Vesa
veterán
"évek ota jelennek meg tanulmanyok arrol, hogy a PHEV közel sem az a zöld alom"
Ezt már ezerszer kitárgyaltuk. Főleg azt, hogy az a kb. 2db tanulmány adat source fronton több szempontbl problémás. Nem a PHEV tech hibája, hogy a cáges tulajdonosa nem tölti és ICE módban használja. Zöld álom meg soha nem volt a PHEV. Ez egy nagyszerű átmenet az ICE és az EV között, mert mindkét rendszer előnyeit megadja (városban rohangálást letudja EV-ben, nagyobb távolságnál pedig nincs töltés para). Főleg addig lesz előnyös, amíg nincs megoldva az EV több nyűgje (pl. kényelmes töltés, ha nincs családiházad). Már piacon vannak a 100+km tisztán EV-t tudó PHEV verziók, ezek magánkézben sokkal hatékonyabbak, mint bármilyen ICE. A Telexes ember nettó PHEV hater, rendszersen erőlködik a hülyeségeivel, nem kell vele foglalkozni.
-
amargo
addikt
válasz
tuzpenge #15662 üzenetére
Most olvastam el újra és valószínűleg valamilyen fogalmazás gátlót szedtem be mielőtt írtam volna.
Igen azt akartam mondani, hogy féket 250e sem kellett még cserélni, de a fékfolyadékot cseréltetik vele folyton, tehát nem 2 évente, annyi idő alatt már ment vele 160e, hanem km állás alapján már mondjuk az első évben.
Nálam az opelben 2-3 éve volt cserélve és nem érzek rajta változást.
-
Sziasztok, egy barátom szeretne autót venni, szerintetek egy kevés km-es Ioniq 38 vagy egy 100e + km-es Kona 64-es a jobb választás?
-
nexwo
őstag
válasz
tuzpenge #15662 üzenetére
Csak egy oka van: [link]
"
A jelenség ismert, és arra vezethető vissza, hogy a villanyautók keveset használják a hagyományos fékjeiket, többnyire inkább visszatöltik az energiát. Emiatt viszont gyakran felületi rozsda jelenik meg a tárcsákon, és akár a fékfolyadék is levegőssé válhat.
A TÜV szerint a megoldás az, hogy néha tessék egy erőteljesebbet fékezni.
"A szóval az ok a műszaki csak. Illetve a karbantartási ok a vészfékezés miatt.
"érnek utána úgy elvizesednek…." - a víz sem összenyomható, nagyobb gond a levegő.
-
amargo
addikt
Van esetleg olyan összesítő, hogy egyes autó típusok esetében mire érdemes figyelni?
Pl e-Niro/Kona, szervizek voltak-e rendes intervallumban, garancia miatt és papír alapon is megvannak-e külföldi kocsi esetén.
Mikre lehet számítani 100e,160e, 200e esetén?
Garancia miatt szükséges a hűtőfolyadék cseréje, ami 100e tétel, szomszéd a 250e Korán meg nem cserélt a féket nem cserélt, de a fékfolyadékot cseréltetik vele, stb. -
biga
őstag
válasz
Mauzes #15658 üzenetére
Ja, nem szar, természetesen sokkal i nkabb egy PHEV, vagy egy HEV, mint barmilyen ICE. A green-washing itt inkabb az autogyarakra értendö, mert ezzel is akartak csökkenteni a flottafogyasztast, miközben mar évek ota jelennek meg tanulmanyok arrol, hogy a PHEV közel sem az a zöld alom, ami a brosurakban szerepel, illetve eröltetik végre az egyre inkabb a realishoz közelitö mérési modszert a PHEV-ek esetén is.
Egyébként megkockaztatom, aki PHEV-et vesz most, az nem biztos, hogy sima ICE-t venne, ha nem lenne körülötte ez a zöld köd, hanem akkor mar inkabb egy sima HEV-et. Annak is hasonloan jo a fogyasztasa, de a PHEV-nél olcsobb, és nem utolso sorban pl a céges autoknal logikusabb is. -
Mauzes
addikt
Abban semmi furcsa sincs, hogy a cégautókat a felhasználók nem fogják otthon saját költségen tölteni. A magánautókat viszont közel 50%-ban használták elektromos módban átlagosan, és az üzemanyagfogyasztás is kb. fele volt a belsőégésűhöz képest.
Ez olyan szar? Ez "a legtöbb felhasználónál" greenwashing? Nem igazán értem, hogy miért lenne jobb, ha ehelyett ICE-t használnának a pluginosok (márpedig az átlag plugin-es nem EV-t venne helyette, hanem ICE-t).
-
biga
őstag
Ujra és ujra racsodalkozik az internet arra, hogy a PHEV-ek a legtöbb felhasznalonal (tisztelet a kivételnek) pusztan csak green-washing célt szolgalnak: [link]
-
Kickass
őstag
válasz
Gabesz87 #15647 üzenetére
Na igen, ezt kifelejtettem, hogy a Zoe nem játszik az 1 fázis miatt.
e-Up szóba került, de ez alapján [link] a téli range neccesen lesz meg.
i3 pakliban, itt is az a problémám, hogy a téli időben egy jó eséllyel már nem 100% akksis 60Ah i3 nem fogja tudni a hatótávot. Érdemes ezekből a REX verziót számításba venni, ha pl asszony elkottázná a hatótávot?
Soul EV-ről kb semmit nem tudok.
Ioniq nem igazán ez a kategória inkább egy misivel feljebb kezdődik.
-
fo_di
őstag
-
bigdigit
addikt
válasz
bigmasterg #15644 üzenetére
Ami nem biztos,hogy így van. Néhány márka eleve ilyen esetben hasonló futású korú akkumulátort cserél bele. Csak épp mondjuk nem cella vagy gyártási hibást.
-
Gabesz87
veterán
válasz
Kickass #15646 üzenetére
80km-t szerintem azért elég sok minden tud teljesíteni. Vannak nálam jobban hozzáértők, de HAHU-n megnézve 4M-ig a kínálatot, én úgy látom, hogy van pár BMW i3, Kia Soul, e-UP, 1db Hyundai Ioniq, meg Renault Zoé-k. (Utóbbinál arra kell figyelni, ha jól tudom, hogy nem szereti az 1 fázisú töltést!)
-
Kickass
őstag
Sziasztok!
Én is elektromosban gondolkodom, egyelőre a vacilálás azon megy, hogy teljes/közel teljes értékű autóként akarjuk használni vagy egyelőre csak szaladgálós agglos autónak. Most utóbbi felé hajlok, ezért az lenne a kérdésem mi az ami tutira tud télen is ~80km-t fűtéssel? Egy ilyesmi útvonalon: M7 -> M1/M7 -> Kelenföld -> Váci út
Az autópályás rész kb 15-18km, a hideg motor miatt a benzinessel is 90 esetleg max 100km/h-val abszolváljuk.
Keret az agglos szaladgálóra max. 4M. -
amargo
addikt
válasz
bigmasterg #15644 üzenetére
Köszönöm
-
amargo
addikt
válasz
bigmasterg #15642 üzenetére
Köszi a megerősítést
Az Opeleket szeretem, most is az van, de az Ampera-e esetében mint jelent ez az akkumulátor mizéria, kicsit pont ez a bajom az Opel-al, hogy minden olyan Opeles.
Szubjektív dolog, de a Tesla nem tetszik, pedig méretileg jó lenne. -
amargo
addikt
Sziasztok,
Autó váltás előtt állok és érdeklődnék.
Még nem volt elektromos autóm, de idén nagyon elkezdett foglalkoztatni a téma, pedig tavaly egyértelműen a benzines felé mentem.. használt autóban gondolkozok, idén látva a csökkenést bejött a képbe az elektromos lehetősége is, elérhető áron max 4-5 éves kocsi.
Ami viszont fontos lenne, hogy télen is tudjon 200km elmenni egy töltéssel a kocsi és az értelmezhető csomagtartó méret 400+ L (nincs mindig kihasználva, de hetente azért igen)
2 felnőtt +2 gyerek. Fontos, hogy hátul 184cm vezető mögött is elférjenek. Bár nem megyünk mindig 4-en, de ha már elektromos autó, akkor a költség csökkentés is szimpatikus tud lenni. Jelenleg kb 15-20e megyünk egy évben, de ez ennél több is lesz, szeretünk kirándulni. Van napelem, de nincs ennyi felesleg, hogy fedezné az egész éves töltést, viszont még így is jóval jobban jönnék ki mint egy benzinessel, van 3 fázis (16x16x32), a beállóhoz is ki van húzva.Rengeteg tesztet elolvastam, és az eddigiek alapján az e-niro jöhet számításba. Viszont az a kérdésem, hogy 8M környékén mennyire esélyes egy FL-es 64kWh példányt találni? A kicsit SUV-os jelleg annyiból tetszik, hogy könnyebb beszállni idősebbeknek és derékfájósnak is.
Esetleg másik autóra ötlet?Köszönöm a tanácsokat előre is!
-
nekem az 500km út szívás e208cal, bár azóta telepítettek pár gyors töltőt, mert mikor utoljára próbáltam akkor 50-es töltő volt csak és így 3x30 percet kellett tölteni ami ekkora távon nekem már sok.
Most elvileg szolnokra került 150-es töltő (talán 4?) békéscsabán van omwnél talán 2 150-es... így már 3 darab max 20 perces töltéssel megoldható szerintem -
biga
őstag
válasz
Rogiii #15635 üzenetére
Nem tudom, mennyire van töled az Adria, én rendszeresen (havi szinten) jarok 5-600km-t egy e Corsa-val. Pedig ez az auto nagyon nem erre valo, mar a méretei miatt sem
Mégis vallalhato, bar ennél nagyobb utra csak akkor mennék vele, ha nagyon muszaj (vagy max 1-szer/év)
Igy a Corsa-val tudom, hogy 2 nem tul hosszu megallassal télen-nyaron abszolvalhato ez a tav. Es nem gyakori, hogy a kocsira varunk, inkabb az a jellemzö, hogy kavé/gyors kaja/pisi stb több idöt vesz igénybe, mint maga a töltés.
Persze diesellel ezen a tavon - feltételezve, hogy egyaltalan nem allunk meg - idöben raverünk az EV-re, de akkor 5-6 ora üldögélés... -
Rogiii
aktív tag
Nyáron egyszer Adria vagy Olaszország oda vissza.
Tavasszal és ősszel pár alkalom belföldi kirándulás.
A belföldi utazás a Leafnek sem okoz gondot.
A nyári nyaralásnál az Adriát még egyszer sem vállaltuk be vele.Fix helyen dolgozunk én is és a feleségem is. Nincs céges utazás.
-
bigmasterg
addikt
Ha meló miatt, rohanva kell körbejárni európát akkor nem.
De ha gyerekkel mész kirándulni, akkor a 2-3 óránkénti megálló így is, úgy is benne van, a egy tankkal 1200km-t tudó dízellel is.PL egy ioniq 6-al simán megvagy, de gyanítom, hogy egy Highland Model 3 LR is okés utazó lehet.
-
biga
őstag
válasz
Rogiii #15630 üzenetére
Mit jelent egyébként az évi egy/kétszeri ut? Par szaz km, vagy eu körut? Mert azért ez sem mindegy.
Az elsöhöz szinte minden modernebb BEV alkalmas, aminek van legalabb 300km körüli wltp autonomiaja és mondjuk minimum 80-100kWh-val DC tölthetö.
A masodikhoz meg szerintem igy se meg ugy se kapsz se most, se a jövöben olyat, ami kompromisszum nélkül fogja abszolvalni a dolgot. -
nexwo
őstag
válasz
bitpork #15627 üzenetére
bármi ami nem csak villanymotorról és aksiról szól, és tudja az emberek kedvét felvillanyozni
Ha annyira Tesla fan vagy akkor nézheted úgy is mint annó a Ferrarit de ez egy budget Ferrari. Az igazi Ferrarinál nem volt szép ajtó borítás és ajtó nyitó kilincs (drót volt a csupasz ajtón) , csak a lényeg motor és erő. -
Rogiii
aktív tag
Nem életbevágó a csere.
Jól elvagyunk ezzel is én nagyon szeretem, de ez az egyetlen autónk (3 fős család) és hosszabb utaknál bizony meg vagyunk lőve.
Azon is gondolkodtam, hogy érdemes lenne mellé vennem egy benzinest, de két autót a hétköznapokban nem használnánk ki. Most azért az évi 1-2 utazásért meg nem biztos hogy megérné. -
Azóta e-tron tulaj? Vagy eldőlt már hogy mi aktuálisan a tesla kihívója a világ legjobb ev-je címre?
-
nexwo
őstag
válasz
FIREBLADE78 #15625 üzenetére
drive35 akart lenni nem drive40
-
jcage
tag
Friss reg/kevés használat esetén is megy a zárolás és csak adott összegig tudsz tölteni, utána újraindítás.
-
tuzpenge
őstag
Tea fizetéshez revolut kártya van megadva (meg az összes töltő applikációban is). Tegnap töltöttem és zárolt 9000 Ft-ot, amit azóta sem oldottak fel. A Tea szerint ez a töltés befejezése után azonnal feloldódik, a revolut meg azt állítja még nem oldották fel.
A kérdésem hogy mostanában a tea-nál általában mennyi idő szokott eltelni mire visszakapom a fennmaradt pénzt? Régebben nem is emlékszem, hogy lett volna zárolás ....mikor változott ez? Elég ritkán használom a tea-t pedig az egyik legjobb árai vannak.... -
bigmasterg
addikt
Köszi szépen, hasznos videó.
Még több darabban fogyasztom, félnél tartok, de eddig tetszik.Előbb utóbb elektromosra váltok, gyűjtöm az infókat. Lakás aljában van saját villanyórás garázsom, majd autó vásárlása után oda szeretnék töltőt telepítettni.
Annyi hogy az 16 amperes, 1 fázis. Amper bővítést gondolom érdemes minél hamarabb megkérni, akkor is ha esetleg csak jövőre lesz autó.
Benzines Kiám csak most lesz 3 éves, 30ezer km-el egyelőre nem tartom logikusnak az azonnali cserét. Persze az elektormos autó fizikája sokkal szebb, szimpatikusabb mindennapi közlekedésre.
-
biga
őstag
Nekünk van egy e Corsa, ami lényegében egy e208, csak a design mas
Es nagyjabol meg tudom erösiteni amit irsz, bar nekünk az autonomia azért egy kicsit magasabb: a 200-at azért palyan is elmegy, még (enyhébb) télen is, bar azért akkor mar 0 körül fogsz beallni a töltöhöz ut közben
Legutobb egy hete voltunk egy ~500km-es tavon vele, 2 töltéssel érkeztünk meg (tehat 3 etape), de ugyebar itt nem 0-100 töltésekröl van sz, hanem inkabb 10/20-70/90%, és a végcélhoz 48% körül estünk be.
A téli legrövidebb palyas hatotavunk eddig -x fokban olyan 150km volt, amikor mar volt erös kényszer töltésre, de ez a minimum volt.
Varosban viszont igazabol kényelmesen teszi a 300 feletti hatotavot, inkabb a 350+ hatotavot is, de nyilvan ez nagyban függ a vezetötöl is. A sok rekuperacio sokat dob a dolgon.
Nem tiszta viszont amit a degradaciorol irsz: miért 96% az indulo? Hasznaltan vetted 4 éve?
En még nem mérettem ra a miénkre , majd marciusban kell vinni éves szokasosra, akkor majd ranézetek, most 3 éves az auto. -
válasz
Rogiii #15605 üzenetére
Nekem e208am van. Ugyanaz a hajtáslánc. Télen, ha csillag garázsból indulok akkor 200km körül tud. Ha áramról előfűtöm akkor 230kmt (vegyes nem városi), tavasztól őszig városban 300 km. Amúgy 280 vegyesben nekem.
Ha van rá még garancia akkor 8 ev 160e kmig lehet bővíteni. 2020ban (akkor 2 év/100e km garancia volt nekünk rá) a plusz 6 év és 60.000 km 450e ftba került.
Az akkura 8 év 160e km van.
4 év alatt az induló 96%rol 93%rá degradálódott az akku, de hatótávban nem veszem észre.
Ha bármi kérdésed van szívesen válaszolok.
-
Rogiii
aktív tag
Elgondolkodtam a Leaf cseréjén.
8millió forintig a Leaf helyett van alternatíva?
Ami elvárás lenne , hogy legyen akku temperálás mert hosszabb utakra is szeretnénk az autót használni. Illetve méreteit tekintve kisebb ne legyen.
Amit tetszik az a Peugeot 2008 50kwh.
Erről vélemény?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest