Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
blu79
addikt
Szia, csak egy rövid próbaról van szó, nem pesti vagyok, és városban (belváros stb) eszem ágában sincs reptetni , város szélén lakom , de sztem megcsinálom a vizsgát az osztrak oldalon és rendezek mindent ami kell a legális repüleshez.
Timer köszi
Biztosítas mennyibe kerülhet egy ilyen aprócska dronnál ? Illetve hól érdemes megkötni ?
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
bacus
őstag
A saját kertedben is illegális, meg a puszta közepén is az, sőt még a büntetési tétele is megegyezik vélhetően. Én tuti nem mennék sehova a kerten kívül , de maradj alacsonyan, főleg a hideg miatt, a készített képeket/videókat pedig ne publikáld.
(mindez nem igaz, ha olyan helyen laksz amit fokozottan figyelnek, pl reptér közelében, Budai vár közelében, stb.)
És a lakásban is röpködhetsz óvatosan, ehhez ajánlott egy propeller védő azért.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
dronespace.at
-
blu79
addikt
Köszönöm nagyon szépen a hasznos infókat , esetleg az osztrák oldalt be tunád linkelni mert nekem már nincs meg, vagy esetleg aki tudja
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
duni84
aktív tag
szia! gratula hozzá. röviden a válaszok:
- DJI-nál mindenképp a "nevedre veszed" a drónt az applikációjukon keresztül. a Care biztosítás rád van bízva, hogy akarsz-e kötni vagy sem.
- legálisan a kertben tuti nem tudod kipróbálni jogsi és biztosítás nélkül, mert az lakott terület lesz. a préri közepén illegálba (mindenkitől távol) úgy és annyit próbálgatod, amennyi jól esik.
- a hazai regisztrációhoz itt vannak az app-ok (ezen a honlapon minden lényeges és perpill elérhető infót megtalálsz a legalitásról)
- az osztrák oldalon természetesen továbbra is leteheted a jogsit, józan paraszti ésszel kb 20 percedbe fog kerülni, de akár végig is nézheted az oktatásokat
- én már csak azért sem várnék az itthoni végleges szabályozásra, mert akkor simán elbukod a vásárlás utáni első 2 hetet, ami alatt visszaviheted, ha kiderül, hogy valami gyártási hibája lenne#metszéspontok
-
blu79
addikt
Sziasztok, megjött ma a mini 2 drónom , előtte tello volt , még tavaly akartam egy minit de aztán nem nagyon lett volna időm kihasznalni, lehet jobb is mert így kijött a mini 2
Mi a véleményetek róla ? , yt videók alapján jó kis gépnek tűnik.
Így elsőre (első használat előtt) érdemes a dji-nél regisztráltatni ?
Mivel itthon még a biztosítas sincs egyelőre kiforrva , a vizsga sem stb , a kertben ki tudom próbalni alacsonyan repülve ?
Regisztrálni hól kell a légi hatósagnál ? Van valami aplikáció ehez ?
És osztrák oldalon le lehet tenni még a vizsgát ? Vagy várjam meg amig itthon is jó lesz ?¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
Fuhur
kezdő
válasz sityupityu #8091 üzenetére
Lehet, hogy azt is kell majd regisztrálni meg biztosítást kötni rá és persze kell majd hozzá drónjogsi is
-
veterán
-
Fuhur
kezdő
válasz konyi79 #8088 üzenetére
A fényképező biztosan elfárad mert ott az áramfelvétel a drónhoz képest minimális tehát az aksi még használat alatt sem fog melegedni. Szóval ott a kapacitás fele is dicséretes teljesítmény szerintem ilyen hidegben
Szerszámgépben ugyan nincs tapasztalatom de azért azt hiszem az aksit nem meríti le 15-30 perc alatt. Szóval más a terhelés. Lehet, hogy rövid időkre nagy az áram de aztán áll. Van olyan szerszámgép -nem tudom- ami az aksit fél óra alatt kieszi és ez a normál használata? Drónnál pedig start után folyamatos a teljes repülés ideje alatt a nagy áramfelvétel.
Amúgy ha jegesedik nem az 50%-os aksi miatt fog a szíved hevesen verni
Nem azt mondom, hogy a nagy hidegben nincs kockázata a drónozásnak csak azt, hogy kicsit túl van misztifikálva a dolog. Oda kell figyelni és ha nem úgy viselkedik ahogy szokott akkor hazahozni
-
konyi79
addikt
Elhiszem nektek, meg épp drónnal kevés a hidegben a tapasztalatom, de azért én a hideg akkutól nagyobb távolságot szívesebben tartok. Pl fényképezőim kifejezetten rühellik, lehet felezni a nyári kapacitásuk.
Nehézipari szerszámgépeknél meg, ahol a drónokhoz hasonlóan a cellák azért igen komoly terhelést kapnak, -10 környékén lényeges már a teljesítmény csökkenés is.
Szóval erre alapozva én a drón akkuját nem saját energiából melegíteném, mert ha abból indulok ki, egy jegesedő proppal szembeszéllel kell hazajönnie, 50% alatt már hevesen verne a pulzusom amúgy is.A hátizsák meg hogy mennyi hőt ad át.. Szombaton a kollegának a túra végére -igaz éjszakába nyúlt a hegyen- megfagyott a víz a táskájában. Tudom, egy fókabébi elhullott miatta, de nekem nem.
-
Fuhur
kezdő
válasz konyi79 #8085 üzenetére
Én Inspirét és P2-őt is sokat reptettem -10 fok alatt és +35 fok felet is. Itt most a hidegről beszélünk. Igaz, hogy sose átfagyott aksival, hanem kb szobahőmérsékletűvel indítottam, de a nagy hideg főként nekem okozott gondot. Aksinak sose. Itt a nagy terhelés miatt a nagy mínuszok ellenére is meleg aksit vettem ki repítés után a gépekből.
"Megdermedt" aksinál el tudom képzelni, hogy nem "indul be", de a fent leírt esetben kizárt, hogy repülés közben hirtelen "összeessen".
Whoopok esetében ahol 1 cellát használok viszont simán van, hogy a nagy hidegben "elgyengül" menet közben de ott a cellán átfolyó áram sokkal kisebb még ha a cellához mérten nagy is és az már nem melegíti fel az aksit.
Szóval több cellás nagyobb gépeknél nemigen gondolom normális aksi esetén, hogy a hideg gondot okozna ha az aksi amúgy nincs "átfagyva". -
veterán
válasz konyi79 #8085 üzenetére
Tegnap is kb. a túrázásból eltelt legalább 3-4 óra, amikor elővettem a gépet a táskából. A háton lévő táska azért némi meleget az emberről is átad, szóval egy egy napos túra alatt nem fagy szét a gép sem. Sőt, a Go az Air1-et fel sem engedte szállni, amikor még egy pár percre gyorsan fel akartam menni a pár 10%-os hideg aksival. Ezt direkt kipróbáltam, nyilván folyamatosan méri az aksit.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
konyi79
addikt
-
Fuhur
kezdő
válasz lionshamlet #8083 üzenetére
-20 fokon nem jegesedik semmi mert nincs a levegőben már igazán pára ami kicsapódhatna a rotorokon. Gondolom nem felhőbe kívánod küldeni
Mellesleg P4-et nem, de P2-t igen. Ráadásul FLIR hőkamerával ami azért nem tett volna boldoggá, ha leesik. De nem tartottam ettől és hát nem is volt semmi gond vele.
[ Szerkesztve ]
-
lionshamlet
senior tag
Szaisztok, P4-et reptetett mar valaki -20 celsius körül?
En személy szerint nem merem kiküldeni ilyen időben, viszont helyi/lokal Youtube videókon látom hogy van akit ez sem riaszt el.- ami aggodalomra ad okot, az a jegesedes
- az akkufesz hirtelen változása es potyog a dron, ki tudja hol all meg. -
Fuhur
kezdő
válasz forceberg #8081 üzenetére
A hangján jól lehet hallani ha jegesedik a rotor. Persze akkor ha nincs távol tőled
A legnagyobb gondot - nagy légcsavaros repülők esetében is így van- a "féloldali" leválás okozza. Tehát a rotor egyik tolláról hirtelen leválik a jég de a másikon még rajta van. Ekkor extrém kiegyensúlyozatlanság lép fel és nem biztos, hogy a fedélzeti elektronika képes lesz megküzdeni ezzel. Ha a vibrációtól gyorsan leválik a másik oldalról is a jég és jelentősen lecsökken a rezonancia akkor megúsztad. Ekkor egy puffanás/csattanás szerű hangot lehet hallani amitől amúgy kiver a víz mert azt hiszed ,valami eltört.Száraz nagy hidegben nincs jegesedésveszély. Tehát szikrázó napsütésben mínuszok alatt semmi kockázat.
Ha viszont akár +2 (nem elírtam!) fok is van és párás a levegő vagy épp "de jópofa lesz" alapon felhőbe mész, akkor elég sanszos a jegesedés.
-
veterán
válasz KillHates #8079 üzenetére
Ezekkel tisztában vagyok, illetve volt is már jegesedésem. Az még Air1 volt, de ha lehet olyat mondani, jól rakódott rá a jég, mert szépen repült akkor is, a felhajtóerő termelése működött, látszólag gond nélkül.
Ugye azt ilyenkor nem látni, hogy mondjuk pl. egy sima lebegéshez több energia kell a géptől, ezért nem szabad az aksit végig kijáratni!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#16729600
törölt tag
Kipróbáltam. Jó móka ez Ügyesen repül, ellenben a tepsi telóm se lesz elég nyáron utazásokhoz erős napfényben, pedig max fényerőn volt az amoled kijelző ( Mi Note 10 ), vagy kell vennem hozzá valami ellenző féleséget. Ami viszont csalódás volt kicsit, hogy a kártyaolvasóba tett sdxc kártyát nem ismerte fel a PC, letölteni a tartalmakat, meg akksival, kihajtott szárnyakkal, levett cam.védővel lehet csak.
-
nagyúr
válasz forceberg #8073 üzenetére
Párás-ködös időben miközben mínusz van azért ne erőltesd a repülést (mondjuk akkor igazából nem is látni semmit) mert könnyen lejegesedhetnek a rotorok. Onnét tudni, hogy ilyenkor úgy repül a drón, mintha be lenne rúgva a kezelő; kóvályog mint gólyafos a levegőben.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
#16729600
törölt tag
Köszönöm mindenkinek a segtséget ! Lassan pakolok és megyek. Nagy a hó felénk, el kell vándorolnom a falu végére, mert ahonnan jó lenne reptetni és takaritva van a hó, az szemelőtt van és ugye nálunk egész napos a kijárási tilalom. Nem biztos, hogy tolerálnák az esetlegesen felbukkanó yardok a drónozásomat. Tatyóm az van amit a fly more kombohoz adtak.
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz #16729600 #8074 üzenetére
A lábtörlő épp tökéletes megoldás
Amúgy meg forcebergnek teljesen igaza van. Az aksik nagy áramot adnak le és ettől üzem közben melegszenek. Próbáld csak ki bátran.
A mínuszok sokkal inkább a telefonod vagy a tabod kijelzőjének erősen érezhető lassulását és e mellett, ha nem öltözöl fel rendesen a saját konfortérzeted romlását eredményezi.Egyébként az alsó határ amit a gyártó megad inkább a kamera mechanikai tulajdonságainak változása okán van. Nagy hidegben -mint ahogy nagy melegben is- a lencserendszer deformációja homályos képet eredményezhet. Az elektronika is fűti saját magát. Legfeljebb a légnyomás szenzornál látok eltérési lehetőséget, de az annyira nem kritikus ha elfogadod, hogy esetleg repülés után a leszállásod nem 0 méter hanem +- valamennyi.
Ha tartatsz a dologtól próbálj 1-2 aksit úgy kirepülni, hogy ott van a közeledben a cucc és bármi rendellenesség esetén gyorsan le tudd tenni. Ha meg nem történik semmi, akkor megnő a bizalom
-
veterán
-
#16729600
törölt tag
-
veterán
válasz #16729600 #8072 üzenetére
Én az Air1-gyel is simán mentem -5 alatt is akár, a gép van értem, nem fordítva, még ha a "tiszteletet" meg is adom nekik és vigyázok rájuk.
Az Air2-m is látott már mínuszt. Épp tegnap is:Ezekre a melegítős baromságokra meg semmi szükség, kb. csak a fogyasztói társadalomra tukmált leendő delfingyilkos xarságok ezek. Ha esetleg felszállás előtt túrázol is, akkor a gép Mihelyt felszállsz, az aksi önmagát elkezdi fűteni, pont ideális hőrméséklete lesz repülés közben.
Ha nagyon félsz, akkor tedd el tavaszig, vagy add el, mint Banános Joe fórumtársunk tette a saját gépével!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
konyi79
addikt
válasz #16729600 #8070 üzenetére
Annak valóban 0-40C működési tartományt adnak meg.
Ennyi tartalék biztos, hogy van benne és gyanítom nem kevesen használják még annál alacsonyabb hőmérséklet mellett is, de ez mindenképp saját felelősségre. Gyanítom a Care is ugrik, ha ilyenkor esik le, ha valamelyik szenzor rögzít hőmérséklet adatot.
Ha mégis repülés mellett döntesz, mindenképp csak frissen feltöltött akkuval, amit nem hagysz lehülni repülés előtt. Én a Decathlonban szoktam venni ilyen kémiai melegítőt, azt belerakva a táskába indulok otthonról, így 4-5 órát langyosan tartja az akkumulátort, ez túl forró se lesz.Van még ilyen USB-s objektív melegítőm is, ami jó lehet szerintem hasonló célra, de a powerbankkal együtt nemigen fér a táskába már.
A jegesedésre gondolom nem kell mondani, hogy ügyelj!
-
#16729600
törölt tag
Minusz 2 3 fokban lehet biztonságosan repülni a kézikönyv ajánlása ellenére?
-
BEndre34
tag
Az hagyján, hogy elkésett, de már "öreg" is.
A 3D mozgás és a kamera le/fel valóban nagyon darabos még, így rám fér a gyakorlás. Az alap mozdulatok már a kis, GPS nélküli gépen kialakultak (a bevésődés valahol a P3-nál) a szükséges mezőn töltött idő alatt, ahol jobban megismertem a fákat, bokrokat. "Szerencsére" pár propelleren kívüli semmi sem sérült.
Úgyhogy gyakorlok szorgalmasan és addig se írom ki, hogy XY Photography / Movie
-
BEndre34
tag
válasz AuraSync #8064 üzenetére
Ingyenes és fizetős része is van, de a jelenlegi számítógépen, ahhoz, hogy a drón "valósághű" módon mozogjon / reagáljon, szinte élvezhetlen alacsonyan fut a grafika, így nem is néztem, mennyibe kerülne.
Elvileg (a leírás szerint) a szél is szimulálva van és elég alacsony felbontás mellett (vagy egy jobb gépen) a drón reakciók sem tűnnek olyan rossznak.
Kifejezetten kamera mozgás gyakorlás miatt kell, mert azt most télen egyszerűbb így. Emiatt a lesz@rom faktor nincs benne. De szerintem sem ezzel kell megtanulni repülni egy x százezres drón vásárlás előtt, viszont ilyen időben gyakorlni elég jó (főleg, hogy saját távval lehet és nem gombokkal). Akár át ATTI módot is. Szerencsére (bár akkor nem így gondoltam) az első gépem GPS nélküli volt, így azon az elég sokat gyakorltam, mert más opció nem is volt. Illetve a P3 és a mostani P4 esetében is direkt repülők néha így, mert sosem lehet tudni....
Egy biztos: Pár óra szimulátortól rosszabb drón "pilóta" nem leszek
-
válasz BEndre34 #8063 üzenetére
Az ilyen programokkal az a baj, hogy miközben irányítod a drónt (vagy járművet) nem igazán érzel felelősséget meg lesz@rod a szabályokat.
Jó móka jó móka de, nem hibába van élő autó/repülő vezetés oktatás sem.
Az alapokat lehet gyakorolni így van.Továbbá sztem nincs szimulálva a szél sem és az sem mi van ha "baj" van.
Akkor is le kell tenni vagy vissza kell jönni ha nincs GPS jel. (ATTI rémlik még valakinek?)Mind1 remélem fizetős program.
[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4080 S / JBL / S3000 Pro
-
BEndre34
tag
válasz KillHates #8061 üzenetére
Már ki is próbáltam.
Sajnos elég gépigényes, így ahhoz, hogy valóságos legyen le kellett mindent húzni minimumra. Így viszont elég fapados, viszont gyakorolni tényleg jó.
A versenyt nem nagyon érdemes úgy tolni, hogy előtte rally szimulátorozik az ember, mert a városi pályán a farolás a P4-el nem nagyon adja ki a kapuk alatt.[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
nem minddel, sajnos a mini 2 és az air 2 távirányítója (ez talán ugyanaz) nem támogatott. Nem igen akarják frissíteni a szoftvert.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
nagyúr
válasz BEndre34 #8060 üzenetére
Én használtam amíg DJI gépem (Inspire) volt és nagyon szerettem! Szerinem nincsen jobb (főleg gépspecifikus) drón szimulátor. Másik nagy előnye, hogy a gyári távirányítóval tudod használni!!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
BEndre34
tag
Sziasztok!
Ezeken a hideg, szeles téli napokon se nekem se a drónnak nincs kedve repülni, viszont egyikünkre ráférne a gyakorlás.
A kamera mozgások gyakorlására a DJI Flight Simulator jó, vagy létezik belőle jobb program? Úgy láttam a P4 (igaz a Pro, de...) benne van a választható gépekben és a leírás szerint elég jól lemodellezték a gépet, a szelet, a .... mindent is. Érdemes kifejezzen erre a célra letölteni vagy tudtok ajánlani másikat (jobbat)? -
őstag
-
őstag
válasz DIEGO15 #8053 üzenetére
A privát szféra védelme miatt Ausztriában is az volt, hogy hiába a gramm, ha kamera van akkor az nem lesz engedélyezve. Ugyanúgy mint itt németbe.
Az egész tagállami további szigorítás és enyhítés kavar be mindenhol.
Ez az Eu is egy lagymatag törvényhozás. Vagy egységesnek kéne lenni vagy sehogy.De azért ez is genyóság, mert egy valag pénzt fizettem eddig az Austrocontrol-nak az engedélyért, most meg szinte ingyen megy a mutatvány ahhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
oszy
veterán
Nekem is sikerült megcsinálni az austrocontrolon a vizsgát!
Szinte ÚJ Seagway Ninebot F2 PLUS eladó ! !
-
DIEGO15
őstag
válasz VANESSZA1 #8051 üzenetére
Az austrocontrol szerint sem kell. https://dronespace.at/faq > Open kategorie
-
#16729600
törölt tag
válasz VANESSZA1 #8051 üzenetére
Kis buksid meg ne sérüljön falbaverés okán. ( pláne , ha baromságokat irsz )
Für Betreiber von UAS unter 250 Gramm maximalem Abfluggewicht (z. B. DJI Mavic Mini, DJI Mini 2) oder mit ausgewiesener C0 Drohnen Kennzeichnung entfällt die Online Drohnenführerschein-Prüfung. Laut Austro Control muss sich der Pilot lediglich „Mit dem Benutzerhandbuch vertraut“ machen [link]
Tehát csak a felhasználói kézikönyv ismerete kell a Mini 2 reptetéséhez.
És még egyszer a gyengébbek kedvéért. [link] -
őstag
válasz #16729600 #8047 üzenetére
Felejtsd már el ezt a hülyeséget, hogy nálunk Ausztriában Mini 2-re nem kell jogsi!
Próbáld meg értelmezni a törvényt!Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
Grillo
őstag
Ezt a Duplitec-es szomorúságot nézte valaki? Hát, azthittem majdnem, de mégsem. Így röviden összefoglalva.
-
Nem tom vótmáe, Sony drón: [link]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4080 S / JBL / S3000 Pro
-
#16729600
törölt tag
Unalmamban ( lockdown, minusz 1X fok, derékig érő hó ) rámentem a vizsgára. Nálunk ( Ausztria ) ugyan nem kell jogsi a Mini2 re, de gondoltam adok neki egy esélyt. Életem első drónja, egy sort sem olvastam a szabályozásból: elsőre sikerült a vizsga ( 80 % ) Na nem azért, mert annyira pró vagyok, vagy mázlista. Annyira egybites marhaság az egész, hogy bármelyik cserepes szobanövényem, vagy a blökim is átmenne rajta elsőre. Szokásos értelmetlen uniós baromság, jól illik az uborka görbület szabályozás mellé.
-
konyi79
addikt
M2p ugye a magasságinfóhoz a home pointhoz viszonyított magassági adatot írja ki. Valahol be tudom állítani, hogy a pillanatnyi földrajzi helyzetéhez tartozót jelezze?
Köszi -
Statikus
senior tag
Lehet, hogy úgy tűnik, mintha bármi közöm lenne bármelyik biztosítóhoz, vagy a jogalkotóhoz, pedig semmi.
Inkább mondanám trollnak magam ebben a témában, de se nem hülyének, se nem alkusznak.
Van egy hülye hozzáállásom minden dologhoz, mégpedig annyi, hogy próbálom betartani a jogszabályokat és azokat megkövetelni azoktól, akiktől meg kell követelnem munkám során. (nem vagyok drónellenőr sem).
Nem szeretem az ügyeskedést, a megoldjuk okosba' hozzáállást. A jogszerű megoldásokat szeretem.Ezzel most be is fejeztem a hozzászólások véleményezését, nem akarok ezzel untatni tovább senkit, főként úgy nem, hogy nem is érdekel senkit az "ellenvélemény".
Egyébként úgy látom, hogy nagyon sokaknak szükségük van arra, hogy megvillantsanak egy másik nézőpontot is, mely által elgondolkodnak és akár utána változtatnak álláspontjukon. Ez nem csak a drónosokra vonatkozik, hanem bárkire, bármilyen témában. Sajnos olyan is van, akinek hiába mondod el, hogy másképpen is lehet, nem fogja fel, nem akarja felfogni, mert szerinte csak az a jó, amit ő gondol. Én meggyőzhető vagyok. Ha valami olcsóbb, jobb, egyszerűbb és jogszerű, azt el tudom fogadni, sőt kifejezetten ezeket a megoldásokat keresem szinte mindenben, mindezt úgy, hogy nem vagyok fillérbaxó, de nem is szórom feleslegesen a pénzt. Nem ismétlem magam, leírtam ezerszer, hogy mivel mi a gondom. Győzzön meg aki akar, meg fogom köszönni a segítő szándékot.Szép napot.
[ Szerkesztve ]
-
El Joe
tag
Na, a céges biztosítósunk körbe kérdezte a biztosítókat. Volt ahol külön el kellett magyarázni, hogy nem a drónra akarok biztosítást kötni, hanem felelősség biztosítást szeretnék. Ahol meg is értették, azt válaszolták, hogy meg kell várniuk a tv-hez tartozó végrehajtási rendeletet, utána fognak beárazni. Nesze semmi fogd meg jól...
Csak hogy borzoljam a kedélyeket, osztrák biztosító türelmet kért, mert több ilyen jellegű igény is érkezett hozzájuk az utóbbi időben és egységes álláspontot szeretnének kialakítani. (Az én olvasatomban megéri/nem éri meg) Szerintem udvariasan nemet mondanak majd és akkor egy páran majd nyugodtan alszanak
-
veterán
válasz ArthurShelby #8041 üzenetére
Majd a piaci árverseny megoldja (kivéve, ha kartell alakulna, véletlenül). A Groupama egy büdös bunkó cég, sajnos van velük személyes tapasztalatom (friss diplomásként anno jobb híján dolgoztam náluk kábé másfél hónapot). Náluk nagyobb görénynek csak a Generalit tartom, de ők most szépítettek a renomén egy viharkár okán.
Pont a szükséges árverseny miatt lenne jó, ha esetleg EU biztosítás is köthető lenne itthon. Olyan ez, mint az Intel / AMD hitvita. Mindkét tábornak örülnie kellene a másik tábor sikerének, mert csak ez tartja kordában a saját lieblingje árait is.
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
" már korábban is éreztem valakik nagy pénzt akarnak ezen a "drón biztositáson" szakítani. Van egy olyan érzésem,hogy nem csak a politikusok keze van a dologban"
Egy politikust csak az érdekli, hogy ne bukjon le, miközben épp szamaragol. Azt full leszarja, hogy neked olcsó vagy drága a drónbiztosításod. Ez a biztosítók sara/lehúzása, hogy ilyen drága. Szóval ebben egyetértünk.
Esetleg az állam irányítóként beleszállhatna és szólhatna/szabályozhatna, hogy a biztosítók olcsóbb árat mondjanak.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
bacus
őstag
válasz Geresics #8039 üzenetére
Vagy csak trollkodik.
"Mindenkinek jogában áll hülyének lenni, sőt, a szavazata is pont annyit ér, mint a Tied"
Szinte szó szerint ezt szoktam én is mondani. Persze, jogában áll, de azért ő durván vissza él ezzel a lehetőséggelKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz BEndre34 #8038 üzenetére
Neki ez a véleménye, nekünk más. Van, aki úgy gondolja, hogy 20MFt alatt csak fost lehet venni, és autót nem, és akinek nem futja erre, az inkább maradjon otthon, vagy menjen busszal. Ő szerinte, aki nem akar feleslegesen kifizetni 20-40eFt-ot egy 100eFt-os drón biztosítására, annak egyrészt nem is futja rá, másrészt ne drónozzon. Mindenkinek jogában áll hülyének lenni, sőt, a szavazata is pont annyit ér, mint a Tied. Ezt tiszteletben kell tartani.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
BEndre34
tag
válasz Statikus #8037 üzenetére
Miért nem tudod végre elengedni? Komolyan nem értem / értjük. Esetleg most váltottad ki a dron biztosításkötő / alkusz igazolványodat és nem jó a biznisznek, ha nem nálad kötünk? Foggal körömmel harcolsz a saját véleményedért és közben pedig még a szemellenzőt se veszed le.
Tényleg jó lenne, ha végre másról is tudnál írni, mint a biztosítástól (kivéve, ha értelmes, hasznos, a csoport tagjainak segítő információd van). P3Dr0 teljesen normális, a te világnézeteddel nem ellentétes, külföldi biztosítás kötésére még csak áthallásos úton sem biztató hozzászólást írt. Miért kellett újra beleállnod? Neked feldobja egy script a "biztosítás" szót, és már rohansz is írni? Hidd el, nem kell, már (sajnos) többször kifejtetted erről a véleményedet, megértettük (csak nem érdekel minket) és szeretnénk ettől függetlenül úgy kommunikálni erről, hogy ezt újra és újra nem fejted ki / reagálod le negatívan. KÖSZÖNJÜK!!!
Persze valószínűleg ebbe is bele fogsz állni, de úgy tűnik neked ezt jelenti a topic lényegét (SAJNOS). -
P3Dr0
senior tag
Olvasva az otthoni helyzetet már korábban is éreztem valakik nagy pénzt akarnak ezen a "drón biztositáson" szakítani. Van egy olyan érzésem,hogy nem csak a politikusok keze van a dologban. Nálunk itt Svédben 20kg súllyig nem kötelező a biztosítás csak ajánlott viszont! Biztosítója válogatja de jópárnak a ház biztosításban benne van már ez is. Ha én kárt okozok a dronnal valakinek a ház biztosítóm intézi.
Tényleg évente párszor repked az ember teljesen felesleges erre külön biztosítás....
Nekem innen úgy tűnik az otthoni dronosoknak nincs érdekképviselete csak látszólag de rejtett cél az az,hogy Ellehetetleníteni a drónozást illetve aki mindennek megfelel azt meg lehúzni rendesen. Szomorú ez az egész -
veterán
-
Statikus
senior tag
Nem védem senkinek a termékét, nem csak egy biztosítónál lehet FB-t kötni.
Egyszerűen a külföldi biztosítókkal történő ügyeskedést nem veszi be a gyomrom. Pár forinttal olcsóbb kint megkötni, de ezerszer problémásabb lesz az ügyintézés, ha kárkifizetésre lenne szükség.Azt értem, hogy mindenki mindent ingyen akar és senkit ne szabályozzanak, mert milyen jogon.
És itt tényleg befejeztem a vitát. Ha végre minden letisztul a téma körül, megkeresem a számomra ideális megoldást, kifizetem, amit ki kell és nyugodt szívvel repkedek.
Javaslom mindenkinek, hogy próbáljon meg nyugodtan repkedni. -
veterán
válasz Statikus #8031 üzenetére
Mert az autóban van olyan korlátozás, hogy csak 50/90 km/h-val mehet? Mindkettő eszköz veszélyessége attól függ, hogy hogyan és ki használja. A józan észre és a szabálykövetésre van bízva mindkettő használata, egyszerűen nem leeht mindent korlátozni. Ha átléped a sebességhatárt, és úgy okozol balesetet, nem fizet a biztosító. Ha open licenccel repülsz majd lakóházak felett, ugyancsak nem fizet a biztosító. Ez eddig 1:1, nem látom a különbséget, ami indokolná a biztosítás aránytalanságát.
Egyszerűen az látszik, hogy valamiért foggal-körömmel véded 1 darab biztosító túlárazott termékét, és nem értem (ahogyan mások sem itt), hogy miért. Nem csak az a két véglet van, hogy fizetsz biztosítást vagy nem. Pont ezt szajkózzuk itt, hogy nem a biztosítás meglétével vagy épp kötelező mivoltával van gond, hanem az indokolatlan mértékével. Részemről is ennyi, ha akartad, megértetted már szerintem.
DOE azt írta, lesz egyéni áruk a Groupama-nál, bízok benne, hgoy 15 ezernél nem lesz több, annyit nekem még megér.
[ Szerkesztve ]
-
Statikus
senior tag
A teljesítményadó egy adó, ne hasonlítsd felelősségbiztosításhoz, mert semmi köze hozzá.
Egyébként ki hasonlítja a drón felelősségbiztosítást az eszköz árához? A Casconál lenne szerepe, de a felelősségbiztosítás az okozható kárra vonatkozik. Egy 20 ezer forintos Trabira is lehet évi 40 ezer a KGFB és lehet vele 10 milliós kárt okozni, úgy is, ha az egy hobbitrabi, amit az ember csak a réten használ, évente egyszer 12 percre.
Én befejeztem, ne fizessetek felelősségbiztosítást. Van akikkel felesleges vitatkozni, mert meggyőzhetetlen.
Javaslom ne csak az osztrákoknál nézelődjetek, más országokban is lehet biztosítást kötni, persze kérdés, hogy kár esetén fog-e fizetni szerencsétlen károsultnak és ki fogja fizetni a tolmácsot SOK SIKERT
-
bacus
őstag
Lassan engedjük el a kgfb-hez hasonlítgatást, mert félre vezető. Nekem 2 autóm és egy motorom van, de mióta a gyerekeimnek is van jogsija, az autókat 4-en vezetjük.. ennek ellenére az egyik autóba csak évi 2e km megy. Akkor én most mazsola vagyok azzal az autóval? Ha elárulom, hogy több mint 1,5 millió km-t vezettem már összesen, akkor mégse?
A drónokra visszatérve, egy mavic mini fmc 120e forintos árához nézve IS rengeteg az évi 20e forint, mintha egy 5 milliós autóra, évi 1 misi lenne a biztosítás. Ugyanakkor van 100 millióba kerülő autó, aminél az évi 1 millió nem is lenne elvetemült összeg.
Sajnos az ilyen vélemények alapján kalkulált valaki a Groupamánál is, hogy akinek nincs erre évi 20e forintja az ne röpködjön.., mert ugye mi manapság egy huszas? De ez tévút..., nem azért nem fizetik meg majd sokan, mert nem tudják, hanem mert nem akarják.
Ráadásnak összemérhető az egyszeri büntetéssel ! Ezzel nem azt szeretném javasolni, hogy emeljük meg a büntetéseket, sőt. De ha évente 5x repülök és 20x megúszom, akkor 4 évente olcsóbb egyszer kifizetni a szabálysértés 30-40e forintját.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
válasz Statikus #8028 üzenetére
Na ja, csak a mazsolának pont olyan nehéz az autója, mint a profié, és pont ott használja majd, ahol a profi. Nyilván Ő nem egy Smarttal fog csapatni a mezőn, a nagy büdös semmi közepén. Ezért mondom, hogy legalább az open kategóriában olcsóbbnak kell lennie a biztosításnak, mert ők nem a tömeg és lakott terület felett fognak Inspire-el repülni; mégis mi a tökömben tenne kárt egy tello, egy Spark, vagy egy fpv racer gép lakott területen kívül, ahol majd használják ezeket úgy 10/10 esetben? Aki komolyabban gondolja a dolgot, úgyis drágább drónt választ, és jó eséllyel nem open licenccel használja a pampán, szóval az jogos, fizessen.
Ha már mindenképp autós analógiát keresünk, akkor erről szól a teljesítmény adó.
[ Szerkesztve ]
-
Statikus
senior tag
Autónál is pont a hétvégi mazsolák a legveszélyesebbek, pedig csak évi 100 órát vezetnek, 3000km-t tesznek meg ennyi alatt, mondhatni hobbiautósok, mégsincs nekik alacsonyabb, vagy magasabb biztosítási díjuk egy átlag autóshoz, aki 20-25.000km-t megy évente (és képes cselekedni vészhelyzet esetén, mert van rutinja).
20e Ft biztosítási díj leosztva 50 napra, heti 1 alkalom repülés esetén 400 Ft. Akinek nem fér bele egy repülésnél 400 Ft, vagy kevesebb a felelősségbiztosításra, az ne repüljön. Nem csak megvenni kell tudni egy gépet, hanem üzemeltetni is. Ugyanez vonatkozik az ingatlanokra is. Sokan megvették régen a panelt, aztán várták a csodát és 40 év alatt lepukkant. Ugyan ez más téma, de mégiscsak kapcsolódik.
-
konyi79
addikt
Igazad van, átfordíthatjuk üzemórára is.
4 autó van a háznál a munkára használtakkal együtt, összesen mennek olyan 70 000 km-t. ez nagyon jóindulatúan 40km/h átlagsebességgel 1750h. Fizetek cascoval együtt 240k-t érte. Ez durván 132Ft/h.
A M2p-vel ehhez évi 270 órát kellene repülni. Ja, nincs casco -
bacus
őstag
Azért ne keverjük a dolgokat. A biztosítás nem azért drága, mert évente csak 3-4x használja valaki, mert ez nem a biztosítón múlik! Egy autó is ha csak áll az utcán, nem megy egy métert se, akkor is lehet évi 100e forint a költsége, mert olajcsere IS kell, pedig be se indítottad, teljesítmény adó is, kgfb is, stb. (ezek a vidéki árak itt a fővárosban egyébként sem igazak, nekem két öreg autóm van, az egyikbe évi 1-2e km rakunk bele és 66e Ft csak a kgfb).
A biztosítás azért drága, mert a várható kárkifizetések nincsenek arányban a várható biztosítási bevétellel, azaz várhatóan lesz 1-2 kár kifizetés, mondjuk évi 5-15 millió ft értékben (az 50e önrész miatt lehet ennyi sem) a várható bevétele a biztosítónak meg 20e ft * 70e felhasználó azaz 1,4 milliárd forint. (persze ha a becsült biztosításra kötelezettek számára helyesen emlékszem)
Ezt kellene arányba hozni. Azt gondolom, hogy ez az évi 3-4e forint környékén valósulna meg magáncélú hobbi használat esetén. A húsz ezer forint pedig max önrésznek fogadható el.
Számomra az sem világos, hogy a regisztrációhoz miért kell a biztosítás? Mi köze ennek hozzá? Én kivárom mi lesz, most úgyis hideg van, nem akartam röptetni.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
konyi79
addikt
válasz Geresics #8023 üzenetére
Persze lehetne mondhatni, ne köss biztosítást, de akkor a regisztrációs űrlap már a kitöltésnél elbukik. Amire ugye semmi reakció, hiába van beküldve
Szóval én kicsengettem a biztosítást, aztán majd meglátjuk. Ha lehetséges felszállni a rendeleteknek megfelelően, majd írok egyet a biztosítónak, akkor tolják már át ugyan az évfordulót, mert eddig ugye mit is biztosítottak, mikor repülni se lehetett? -
veterán
válasz konyi79 #8020 üzenetére
Munkára azt mondom, még annyit is megérhet, de az aránytalanságra ez sem magyarázat. A legjobb lenne ahhoz kötni, hogy open licenc, vagy sem. Ha open, akkor mondjuk 10k, ha nem, akkor meg annyi, amennyi. Magában hordozza a kategória kritérium rendszere, hogy mit és kit veszélyeztetsz az eszközöddel (nagyjából legalábbis). Ha meg másképp használod, mint amire jogod van, akkor úgyis mindegy, a biztosítás nem lesz érvényes.
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz Geresics #8015 üzenetére
Én is ezekre az aránytalanságokra hívtam már fel régebben a figyelmet UL biztosítás vs drón biztosítás.
Az nagyon jó példa volt, hogy szezonális járműveknél (pl. motor, én is télire kivonatom) nem kell fizetni, de visszatérve az UL-re (emberes repülőgép) szintén köthető csak az aktív időszakra. Nagyon sokan számolnak úgy, hogy tavasz közepétől ősz végéig kötik mivel télen, hidegben sokan nem repülnek.
Erre a drón biztosításra nem nagyon lehet mást mondani, mint lehúzás. Bocsánat érte ha valakit ez zavarna
Aztán meg nem tesz a drón biztosítás különbséget a 120 grammos játék és a 25 kg-os professzionális eszköz között sem. Miért fizetne a kamerás kis drónos a tarló feletti repítésére biztosítást? A helyi pockok, denevérek, vagy verebek nyugalmának indokolatlan megzavarásáért, vagy épségük veszélyeztetésért??? Ez is súlyos aránytalanság!
Ugyanez van a vizsgával és a tananyaggal. Miért éri meg az osztráknak online ingyen biztosítani mindezt és miért kell idehaza (tervezet szerint) mindezt többszörösen fizetni? Mi a cél? Bevételi forrás teremtése vagy a felhasználók biztonságos drón (játék) használata?
Összegezve: Nem a hazai szabályozás ellen vagyok, hanem annak tartalmával nem értek egyet.
-
BEndre34
tag
válasz BEndre34 #8017 üzenetére
Ami kimaradt:
Szerintem a fenti matek alapján (is) egyértelmű, hogy miért gondolja úgy sok (nagyon sok) hobbi drónos/modellező/..., hogy egy-két dolog kissé túláraztatott. Van "A" és "B" kategóriás jogosítványom, autó jelenleg is van és évekig volt motor is (nagy sportmotor 2,7-3mp/100km gyorsulással) és se a hozzájuk szükséges engedély (jogosítvány) se a járulékos költségek %-os viszonyba sem állnak a drón legális üzemeltetési költségeivel.[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
válasz Geresics #8015 üzenetére
geresics #8015 + 1
Bárhogy nézzük, nagyon aránytalan.
Talán ha több biztosító is belép, csökken majd az ára, de ez nem hiszem, hogy most lesz. Az idei évet úgy fogom fel, hogy az igazságtalanul drága biztosítást így számolom:
- Biztosításra elfogadható (persze ez személyes) összeg 10e körül -> helyette 20-30e
- Drón jogsi itthon kb 10e (Osztrák már megvan úgyhogy ez pipa -> Neeeeeem azért mert ingyen volt vagy kiskapu, hanem mert ott már van és működik, itthon pedig... Úgyhogy ebbe ne menjünk bele egyetlen poszt elejéig sem ha kérhetem. )
- Havi 1-2 repülésre (különböző helyeken) légtérengedély eddig 3e/db lett volna -> most 0 forint (bár még mindíg az hiszem, álmodom, hogy még ma is 0 Forintot látok az igénylés illetékeként)
Így, ezek a várt költségek (10e + 1,5*12*3e = 64e) a biztosítási díjra (20-30e) visszaszámolva, bőven belül vannak a biztosítási összegen. Nyilván kell még a reg, de az amúgy is kellett volna (és ez is belefér ezzel a matekkal). ......igen tudom, a 0 Forint jobb lenne, de csak a jelenlegi helyzethez tudunk igazodni.Hogy jövőre mi lesz? Nem tudom, ahogy más se. De idén a vizsgára + engedélyre szánt pénzből befizethetem a túlzott összegű biztosítást és nem kell fél szemmel a házmestereket, "hozzáértő" kirándulókat, önkéntes rendőröket lesnem repülés közben és ha mégis kár keletkezne nem ver le rögtön a hideg verejték, hogy miből fizetem ki.
(Csak pár perccel később amikor eszembe jut, a biztosító majd hogy számolja ki a kárt és mennyivel emeli hirtelen felindulásból az éves díjamat, de ez már egy másik - jelenleg ismeretlen - tényező)[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Statikus #8014 üzenetére
Még egyszer utoljára leírom, aztán én kiszáltam a témából: az aránytalansággal van a baj!
Egy napi használatban lévő átlagos autó ma már 1,5 tonna és 100 lóerő felett felett van, és arra a biztosítás 20eFt! Egy kisteherautóra, amivel pénzt is keresnek, aminek a feladata az, hogy lehetőleg non stop menjen, mert ezzel termeli a bevételt, annak a duplája! (Nyerges vontatóét lövésem sincs mennyi lehet.)
De akkor nézzük a hobbit! Az egyik motorom 230kg, és 150LE, biztosítása 20eFt, pedig ez a kategóriájában extrém durva gép! A másik motorom 120kg és 22LE éves biztosítása 9eFt!
Szerinted mivel tudok nagyobb kárt okozni? Egy személyautóval? Egy kisteherautóval? Vagy maradjunk a hobbinál: egy motorral, ami 120kg, és bütykös gumi van rajta? Vagy a másikkal, ami 230kg és 2,7s alatt van százon? Basszus, ettől a motortól még én is félek, pedig rendszeresen járok tréningre!
Amikor volt robogóm, annak az éves biztosítása 3eFt volt, pedig az is ment 80-at, és még rendszám sem volt rajta! (Mondjuk az, hogy rendszám nélkül vehetnek részt motorok közlekedésben szerintem sem normális, mert soha nem fognak megállni!)De hogy ne csak olyan legyek, aki csak azt tudja mondani, hogy ez szar, az szar, van ötletem is, pedig hülye vagyok a témához: kell minden repüléshez légtérhasználat? Ok! Máris megvan, hogy mikor repült valaki! Máris megvan, hogy mikor kell biztosítást fizetnie! Legyen 60eFt az éves díj, de csak azokra a napokra kelljen fizetni, amikor repült valaki - akár csak 1 percet is! Az 170Ft/nap! Hmm... szerinted bárki is reklamálni?
De ott van az is, amikor valakinek nincs biztosítása a járművére. Mi van ha olyankor okoz kárt? Hát a MABISZ-nak kell fizetnie (több tonnás, sok LE-s járműre) napi 3-400Ft-ot! Hopp, még ez is arányosabb, mint az éves 20eFt, mivel itt logolva van, hogy mikor volt használva! (Hiszen járműveknél is, mikor ki vannak vonva a forgalomból, akkor nem kell fizetni!)
Na ezért fogok illegálban repülni azzal az évente pár alkalommal!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Statikus
senior tag
válasz Geresics #8013 üzenetére
Vannak olyan hobbik, amik eddig engedély nélkül működhettek, most szabályozzák a világban, mert új dolognak számít.
Hobbirepülőgép, hobbiejtőernyő, hobbisárkányrepülő, hobbimotor, hobbifegyver, hobbiautó, stb... Mindenhez kell engedély, többségéhez biztosítás is.
És mi az, hogy a nagy büdös semmire? Biztosítási szolgáltatásra. Ugyanez nagyon jó lenne az összes kerékpárra is, de legelőször a kerékpáros futárokra. Miért olyan nehéz felfogni, hogy ez az eszköz tud kárt okozni? Jó esetben csak tárgyakban, rosszabb esetben emberben is. Nem minden nap, nem holnap, nem január 1-től, nem nálad, profi pilótánál, nem a kisgyereknél, akinek megengedte az apja, hogy repüljön 2 percet a mezőn, hanem BÁRKINÉL! Tudjátok az utasszállító repülőkkel sem úgy szoktak felszállni, hogy, na 7 perc 24 után lezuhanunk. A biztosítás a VÁRATLAN eseményekre szolgál. Mit tesz egy drónpilóta, ha műszaki hiba miatt rázuhan a drón egy 40 milliós autóra, összekarcolja, behorpasztja a karosszériát. Elővesz zsebből 1-2 milliót, amiből kicserélik a károsodott elemeket? Gondolom minden amatőr hobbidrónos tartalékol otthon ennyit, ha kárt okoz, azonnal fizet, mielőtt csorba esne a becsületén. Nem hinném. Na ezért kell a biztosítás.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz KillHates #8010 üzenetére
"Aki ennyit nem tud kiköhögni évente ... az tényleg tegye le a távirányítót és menjen fedettpályás kalapemelgetőnek!"
Már bocsánat, de ez egy végtelen nagy baromság.
Veszek egy drónt 100eFt-ért, hogy évente pár alkalommal használjam, csináljak hozzá mindeféle papírt, és még évente fizessek 20-40eFt-ot a nagy büdös semmire?
Elhiszem, hogy ez tök elfogadható annak, aki vesz 500eFt-ért (az igazán ipari gépek milliós költségéről nem is beszélve), és használja napi rendszerességgel munkára, annak ez sima liba. De az aránytalanságot kellene már végre felfogni, nem ilyen bicskanyitogató stílusban osztani az észt...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
nagyúr
válasz kepek101 #8011 üzenetére
Pont ezen megy a rugózás a fosbúk drónos csoportjában, hogy kezdenek a NEM DJI drónok felértékelődni, mert azok gyártói nem osztják meg harmadik féllel a telemetriát (persze egyelőre, aztán majd gondolom a pénz beszél... )
Néztem a hatályon szabályokat, csak CE minősítéssel rendelkező drón kaphat engedélyt. Kell szereznem egy matricátÉrdekes, hogy a LiveDeck-nek meg van CE minősítése:
Kénytelen leszek ennek az eszköznek az azonoítóival regisztrálni... Aztán majd átrakom a madárra.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Megnéztem a Groupama drón biztosítás ajánlatait: 20 ezertől 44 ezerig terjed. Tudom, hogy nem kevés pénz, de a villanymadarazás sem olcsó hobbi. Aki ennyit nem tud kiköhögni évente azért, hogy tényleg védve legyen AZ akinek esetleg kárt okoz, az tényleg tegye le a távirányítót és menjen fedettpályás kalapemelgetőnek! 😂🤣
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Statikus
senior tag
válasz ArthurShelby #8007 üzenetére
Statikusként is használom.
-
ArthurShelby
addikt
-
Grillo
őstag
válasz ArthurShelby #8004 üzenetére
Én csak egy egyszerű régész vagyok...
De tényleg.
-
ArthurShelby
addikt
Bocs, de milyen munkát csinálsz, hogy állandóan a Sándor palotánál és a Karmelitánál repülsz?
Mert azt azért valljuk be, biztonságilag az egy külön terület (szélsőséges példa/kivétel), emiatt ott a drónozás egyszerű sosem lesz, már kiforrt jogszabályokkal sem (pl el tudom képzelni, hogy sosem fognak kiadni ott drónozásra engedélyt).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Grillo
őstag
Szerintem azért nem ennyire szörnyű a helyzet. Ha rendeződik a regisztráció, meg van biztosítás, akkor nem lesz semmivel kockázatosabb repülni légtér nélkül, mint eddig. A kiemelt helyeken eddig is figyeltek, a pusztában nem hiszem, hogy bárki foglalkozni fog ezzel.
De tény, hogy településeken belül nől a kockázat.
Meg ezt a 7 napot nem értem igazából, mert ha hobbibarát lenne a szabályzás, akkor mondhatnánk, hogy azért van, hogy ne tudja senki kisajátítani mondjuk a citadellát. De nem hobbibarát. És még csak a pénzbeszedés sem jó irány, hiszen illetékmentes lett.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Gumi és felni topik
- EAFC 25
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Samsung LCD és LED TV-k
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest