Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Ja, hát nem a Teleshop-os sim-kártyát kell beletenni!
Én ezért szoktam húzni egy repülőgépes üzemmódot is.
Valójában lehet az lenne a normális, hogy csak repülős üzemmódban engedné a drónt felszállni, mert egy repülő szerkezet irányítására van olyankor használva.
Két esetem volt, amikor valami gond lett menet közben, de szerintem egyik sem telefonhoz köthető, az RC-n is lehet bugos a sw.
Még az Air 1 idejében viszont volt olyan, hogy lefagyott a DJI app. A távval szerencsére megmaradt a kommunikáció, így haza tudtam simán hozni a gépet.
Az Air 2-nél már nem volt vicces, amikor a táv-drón kapcsolat megszakadt, de úgy fullra.
Se a táv, se a telefon újraindítása nem segített, RTH-val hazajött a gép, de nem akart leszállni, mert egy kerítés fölé navigálta magát az RTH... aztán, ahogy lemerült az aksi, na akkor szépen leszállt. Drón restart kellett a kommunikáció helyreállításához.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Szerintem nincs nagy xarakodás a telefonon, amikor az úgyis kéznél van.
Mára meg egy normálisabb telefon kijelzője is elég jó.
A telefon feldugása mint művelet időben sokkal kevesebb és kevesebb figyelmet igényel, mint a táskából-tartóból óvatosan kivenni a drónt, kihajtogatni a karokat, levenni a kameravédőt, elvégezni a pre-fly checklistet, a távba meg betekerni a joyokat.Ez az eset volt eddig, ami a telefon(droid "önbíráskodás") miatt történt: [link]
Azóta frissítettem 14-esre.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz pumuklis1 #10031 üzenetére
Hehe, ma én is így jártam, frissíteni kellett a legutolsó verzióra.
Még jó, hogy volt rá fél giga mobilnetem, meg térerő 1800m-en.
Nem feleleg valami biztonsági lófaxnak...
A mocskos droid, vagy szifonod van?
Ez a gugli valami iszonyat egy tróger cég lett, mindent megtesznek a felhasználók ellen...
Ja, nekem 13-as a droid, júli 31. bizt. frissítéssel, lehet a következő bizt. frissítés után az 1.14.2 se fog menni?[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #10029 üzenetére
Hidegben okoz gondot, még Air1-gyel szálltam le úgy, hogy szép jeges propok hozták le.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #10009 üzenetére
Passz, de láthatóság szempontjából sok múlik a drón méretén, a festésén, a fényviszonyokon, a sebességén, a repülése irányán, stb..
Azon a magasságon a repülő kb. 110m/mp-cel ment.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #10007 üzenetére
A lényeg, hogy az ilyen "műveletek" miatt akár komolyabb szigorítások és korlátozások lehetnek a normálisan drónozókra is.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9965 üzenetére
V30-asok voltak?
Azon gondolkodok, hogy le kéne cserélnem a csak drónozásra használt, de lassan már 6 éves Extreme-t.
Mások cserélik csak idő(kor) miatt a kártyákat?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Aki vett már utólag a gépéhez propellereket, csak a neves drónos boltokból szabad venni, vagy akár mehet pl. emag-ról? Én őszintén nem hinném, hogy egy Mini kategóriás gépek propjai speckó anyagból készülnének, főleg az ócska leváló gumibetéttel a végükön.
A gépem én a hobbycity-től vettem, azok megbízhatóak kiegészítőkben?[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9901 üzenetére
Én is vacilláltam, hogy mire cseréljem az Air2-t, aztán a méret miatt mentem a Mini szériára, nem bántam meg.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9894 üzenetére
Néztem, simán lehet szándékos butítás. Aki nem ért hozzá(vagy csak nem akar vele foglalkozni), egyből ugrik a nagyobb, drágább gép felé.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9892 üzenetére
DNG-DNG összehasonlítás a lényeg (nekem), mert a jépeg motort lehet úgy lövik be, hogy az olcsóbb gépeken xarabb képet adjon?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9887 üzenetére
A DNG fájlok megvannak? Engem az érdekelne, hogy azokból mi jön ki.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9836 üzenetére
Nem prop lesz. Kézben fogva, vagy akár letéve most már ilyen nyöszörgő hangja van a gépnek, a gimballal lehet valami.
Bement apró kosz esetleg okozhat ilyet, vagy bekrepált?[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Van akkor még egy rossz hírem. Kb. az egész Bükk vonulata környezetvédelmi zóna, csak külön engdéllyel repülhető De a Mátrán, a Mecseken és a Bakonyon kívül minden kis hegy az...
Térképen: [link]
Nyugodj meg, a motorosok, quadosok, vagy tuning bohócautók zaja nem számít...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9859 üzenetére
Aki sokat repül ki alkalmanként, annál persze értehető, ha nem akar xarakodni.
Nekem egy aksi van a Mini3prohoz, így próbálom kímélni, de az alapból nem is tölt 2A-nél többel. 9-12V 2A a töltőnél, az kb. 1C töltőáram az aksinál.
A rerülés után ha nem lesz köv. kör, akkor csak 50%-ra töltöm, majd használat előtt tele.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9834 üzenetére
Lehet igazad lesz. Az egyik prop végénél a narancssárga betét kicsit el van válva. Az a vég bizony gumi, ami el tud válni a lapáttól. Bizony ez üzem közben akár be is rezonálhat, ez a rezonancia ugye terhelésre(RPM) is változik, ezért lehet nem folyamatos a "zavar".
Erről a végről van szó (ez a kép nem az enyémről készült) :
[link]http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Mini 3 Pro, a legutóbbi két használat videóit nézegetve(1080p60), a videó képe remeg. Nem végig, de vannak időszakok. Gimbal hiba, szerviz? Könnyedén mozog, nem szorul vagy akármi. Esetleg egy FW frissítést azért kipróbáljak, eddig jó volt a meglévő FW-rel is...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9761 üzenetére
Ja igen, még korábban írtad.
Ha nincs távirányító épp a piacon, akkor nem éri megvenni anélkül szerintem.
Aksi mondjuk nekem elég 1 is.
2x8-10 perc repülésre elég, az nekem néhány snitt + akár powerbank / autóban is tölthető.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9759 üzenetére
Távirányító sem árt hozzá.
Én is drone only kivitelben vettem a Mini 3 Pro-mat, mert pont tudtam szerezni egy Air2 távirányítót olcsón.
Az Air 2-m az utólag vett távirányítóval adtam el, a régi saját távirányítóm tartottam meg a Minihez.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Sztyepadzso #9743 üzenetére
+ ugyanúgy megmaradnak a kvázi lezárt területek, pl. Bükk.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz SeniorTilla #9721 üzenetére
A költői kérdés... és hol fogsz síelni, hogy nem zavarsz a drónnal másokat?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Az a baj, hogy az ilyen kérdés általában akkor hangzik el, ha valaki előre tudottan olyat szeretne csinálni, ami jogi vagy (és) etikai problémákba ütközik...
Ez kárpátisztán... élni ÉS visszaélni!
Engem volt, hogy rá akartak beszélni, hogy nézzek már szét egy terület felett.
A kérést a kérővel együtt elküldtem a picsába.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Hihetetlen ez az ország...
Hogy cserélte ki? Mikor vetted észre? Ha átvetted, akkor kb. nem sok esélyed, szerintem kb. polgári per, ami nem egyszeű...
Sry, de szerintem ha Izlandra mész, ne használt drónnal! Ez egy érzékeny eszköz, nem egy vasdarab. Pár 10 ezer spórolást nem ér meg, ha meg olyan az ár, akkor általában valami nem kerek. Ez tapasztalat, próbáltak már ezzel-azzal átverni.
Anno az Air-rel én annyit szívtam, hogy céges számlát kaptam, azaz ugrott az 1 év utáni gari.
Nekem is kellett sürgősen a gép, így megvettem. Legutóbb egy Sony vázzal nem stimmeltek a papírok, aztán még fel volt háborodva az eladó, amikor szembesítettem a ténnyel, hogy én nem a balf@xjózska vagyok, mert megnéztem, és számok nem egyeznek... Szóval a magyar használtpiacon csak óvatosan, alaposan!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
THX.
Így nyugodtabban viszem majd be gariztatni, mert ott ugye vagy cserélik a gépet, vagy javítják, de akkor tuti frissítik is. Sajnos az egyik motort indulás előtt kézzel át kell párszor forgatni, valahogy álltában kicsit megszorul. Utána menet közben már okés egyébként, de nem vagyok nyugodt.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Jó lenne a 120m, csak akkor korrekten le kell szabályozni, ill. megfelelően is kell alkalmazni.
Az a baj, ha jól tudom, a gép végig a felszállási helyet veszi nullának. Mi van, ha szakadék szélénél szállsz fel? Alattad akár több 100 m-re is lehetnek lent dolgok, akár emberek is. Vagy egy videóban mondta a tag, hogy egy emelkedő hegyet nem tud levideózni, mert a gépet nem tudja emelni a hegyet lekövetni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz butykos #9557 üzenetére
Hol van ez a mifelénk? A lakott területen belüli repülések tényleg csak indolkolt esetben legyenek.
Az élővilág zavarásával sem értek egyet, de amíg a bömbőlő motorosokat sem tiltják ki pl. a hegyekből, addig a drón se zavarja a vadakat.A gép logjai szerintem kb. mindent tárolhatnak. Párezer koordináta és magasság adat nem tétel a 10-100 GB-ok mellett.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Szabikaa20 #9520 üzenetére
Nem támogatott készülék / a rajta lévő droid verzió.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Múltkor a Mi3Pro dobott egy üzit felszállási parancsra, hogy motor overload.
Megnéztem, az egyik motort nehezebben bírtam kézzel forgatni kb. 1 tekerésig, majd kb. ugyanolyan könnyedén járt, mint a többi. Repült is a gép utána. Azóta azt vettem észre, hogy az a motor állás után igényli a kézzel áttekerést. Betapadna valami kenőanyag? Szerintem ez nem normális, vagy az? Szétszedni a gari miatt természetesen nem akarom, de potyára visszaküldeni se.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Azért úgy kell ezzel foglalkozni, hogy aki biztosra akar menni, az is megfelelő infókhoz jusson.
Akár az appban is ki lehet íratni, hogy az adott reisztrációhoz tartozó gép minek felel meg.Az, hogy mit mutat a gyakorlat, meg mit kíván a józan ész, az egy másik téma.
Én nem repülök lakott területek felett, így nem is nagyon foglalkozok ezzel.
A Mini 3 Pro nálam a képminősége, halksága és kis mérete miatt lett a gépem, nem csak a 249g miatt.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
A DJI-nak nem érdeke, hogy ne vegyél új gépet.
Kérdés: a gyártó által megadott adatokat a légi hatóságok műszakilag tesztelik is, vagy "vakon" elhiszik a gyártóknak, amit megad? Ha a DJI fogja és azt írja holnaptól, hogy a Mini1-2-3-nak 249,99g a MTOM, akkor azzal mit kezd a hatóság?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
MTOW / MTOM : egy "elméleti" érték, amit a gyártó megad, hogy az adott gép mekkora legnagyobb össztömegű lehet felszálláskor.
TOW / TOM : az aktuális gép felszállása pillanatában mérhető tömege.
UA tényleges terhelhetősége: az az össztömeg, amivel a gép még valójában fel tud szállni.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Már látom, miért veszik veled össze mindenki.
Mondod a saját dolgod, ami ok, de nem érted meg azt, amit a többiek írnak.
Innentől elkezded, ahogy most engem, a többieket hülyének nézni.Szóval:
A DJI megadja utólag, hogy MOTM=249,99g. Plusz egy FW update után max. AGL = 110m. Pont.
Te is, mindenki tudja, hogy többel is kényelmesen felszáll, ahogy az autó sem fog szétesni, ha nagyobb teherrel mész vele. Erre az egyik legjobb példa a 3,5t-nak gyártott N1 kategória, valójában sokkal többet mozgatni képes furgonok.
Azaz a tényleges max. terhelhetősége jóval nagyobb, mint a gyártó által megadott műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Nyilván akarás kérdése, hogy leírják-e, hogy MTOW = 249,99g.
Nem fogják leírni.Megjegyzés:
Az ábrán a színek nem jók, biztos van, aki hajlamos félreérteni, hogy a Szerkezet = Tényleges felszállótömeg.Sajnos, mindig a leghülyébbekre is gondolni kell(ene).
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
-
veterán
Két dolog:
A 30 napos engedélykérést kellene mondjuk 3 órára rövidíteni, mi tart addig elbírálni egy kérést?Az app kötelező használata, a jelenlegi kormánnyal szembeni bizalmatlanság miatt sokaknál kiveri a biztosítékot.
Azt egyébként felőlem maradhat a jelenlegi szabályozás.
A brit rendszer nekem tetszett tavasszal, mikor a skótoknál jártam.
Előzetes vizsga + 10 Ł / év áron beregeltem online azonnal a gépet.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
"Tudod ezzel az a baj - szerintem - , hogy a normális 75%-t szopatjuk, ahelyett, hogy a 25% tényleg masszív idiótát kaszálnánk el kurvára.."
A valóságban sokkal kisebb % miatt szívatnak sokkal nagyobb %-nyi embert.
Gondolj erre, majd amikor éjszaka állsz a pirosnál, aztán sehol az égvilágon senki nem jön a többi irányból...
Ez lenne a modern társadalom, hogy mindenben a szinte elenyészően kicsi számú kretén miatt szív mindenki.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Pandabarat #9194 üzenetére
ELMÉLETILEG:
Jogosítvány, gép beregelése, eseti légtér igénylése.
ÉS
"3.1. Légiközlekedési hatósági engedélyezési eljárás 18 000"
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Pandabarat #9192 üzenetére
Ahogy nézem, a Bükkben csak engedéllyel.
A gyakorlatban odamész, azt emberektől távol felszállsz vele.
Őszintén meg?
Hagyják a drónosokat a picsába, amíg a F.tárkány - Lillafüred - Mályinka útvonalon az bömbölteti a motorját, aki akarja. Egy drónnál sokkal nagyobb hangerővel.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Pandabarat #9190 üzenetére
LHB32 Bükk
Környezetvédelmi szempontból korlátozott légtérhttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Aliendej #9182 üzenetére
Vannak bajok a szövegértelmezéssel... Sehol sem minősül játéknak a fedélzeti kamera miatt, max. nem csesztetnek érte. Ahogy itthon is békén hagynak, ha másoktól távol használod.
250g alatt biztosítás nem kell, csak regisztráció és az app futtatása.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Akinek van Mini 3, hogy alakulnak a repülési idők egy aksival?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz Masterboy84 #9170 üzenetére
Ez olyan, mint a motorosok.
Gondolj azokra a napokra, amikor bőg az egész Mátra, cikáznak a bunkók az autók között.
A kulturált használattal szerintem senkinek sincs semmi baja, csak az X mennyiségű gyökér miatt azért a drónozás is lehet kétes megítélésű.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Ha minden igaz, ez van érvényben, regsiztrálni kell a HCAA-nál.
[link]"
Who should register?
As part of the OPEN category, registration is compulsory for operators:UAS that have a mass of 250 g or more;
UAS that have a mass of less than 250 g but:
are able to operate at speeds greater than 90km / h
are equipped with a camera or a microphone, if these UAS are NOT toys *
"http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Bármilyen fura, de ott vagyunk a képen
Nekem épp elég, hogy tudom, hogy nem kiszálltunk a klímás kocsiból egy szelfire, hanem pár óra túrázás után felértünk a hegytetőre.
A közelebbieket nyilván nem publikálom...Bármely képet, bárhol is készült, akárki is készíthette.
Nekem meg az a kép nem érdekes, hogy a teraszon koccintanak az emberek valami műanyag, aromákkal ízesített töménnyel(#9112) Timer: THX
(#9117) sylex1 Drone Laws in Italy
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Egy a kulcs, ezt illene szem előtt tartani: másoktól távol és másokat nem zavarva kell használni a gépet.
Ha valaki lakott területen, mások által jól hallhatóan zümmögteti a gépet, nem kell csodálkozni.Meg itt aztán hívhatták volna rám a yardot!
Még itt is az emberektől félrevonulva, tőlük több 10m-re szálltam fel.Klikk a képre a nagyobb mérethez!
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Jó azért ne arra gondolj, mint a piaci fröccsöntött bili, másnak lehet fel se tűnne.
A gépház meg azért vékony, hogy könnyű legyen, ezzel nem igazán lehet mit kezdeni.Ami biztos, hogy a DNG-je jobban bírja az utómunkát, mint az Air2-é, meg azért késő délután az 1.7-es fényerő is jól fog jönni. Szóval jó kis csomagot dobtak azért össze.
A hangja is jó, nem néma, de tényleg simán halkabb az Air 2-nél.
A tesztek alapján a szelet is jól bírja.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Ma 2 év után elbúcsúztam az Air2-től, Mini 3 költözött a helyére.
Fejlődik a technika, de az Air 2-t nagyon jó gépnek tartom még most is.Hát azért a minőségérzet egész más, 249g-ba csak ropogós vékony "oldallemezek" férnek bele
De hogy még a propokat is nekem kell lesorjázni!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Az Airdatára van valakinek esetleg fizetős regje?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz sityupityu #9067 üzenetére
Én is erre gondoltam, hogy nem mind ugyanarra forog
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Szerintetek a kisebb és ráadásul halkabb drónokra mennyire veszélyesek a ragadozó madarak?
Tegnapelőtt egy vércse kergette az Air-emet.
Tegnap meg egy drónt láttam, amít szintén meg akart fogni egy vércse, többször is rárepult, lecsapott fentről, de aztán fékezett, szerintem a méret és a rotorok hangja miatt nem fogta meg.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Nyilván ilyenkor nem az összegről van szó... Ez van konkrétan a honlapon:
"Vásárolj márkaboltunkban DJI Mini 3 Pro (DJI RC) dróncsomagot és az első éves kötelező biztosítást mi álljuk! További információk: ITT"
04.12-ei a cikk, akkor még nem volt Mini 3 Pro. Lehet, ezért nincs a listában?
Egyik ismerősöm ma volt náluk, gép most épp nincs már, de a biztosítást ő is említette! Egy levelet megér.
(Ismerős végül emagról berendelte, elvileg holnap meg is kapja)http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Nem is biztos, hogy van ilyen rendszer a DJI-nál. De ugye a szériát be kell regleni, így ha akarják, lehet ilyen rendszer. Nézd, ne az legyen, hogy én beszéltelek le. de a DJI-nál akkor lesz lopott/elveszett, ha lejelentik.
Az is lehet, hogy a DJI nem is foglalkozik ezzel.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz majestic #9009 üzenetére
Szóval az előző gép elszállt, aztán az új géppel a teraszon szeretnél gyakorolni?
(#9010) sylex1 : adásvételi esetén sem bizonyítja senki a származást. Max. annyival bentebb lehetnél probléma esetén, hogy a polgári perhez lenne papírod is. A te döntésed, én ilyenekbe már nem megyek bele, mert egyszer majdnem ráfáztam.
Kb. 10 éve jártam úgy egy használtan vett objektívvel, hogy a rendőrség jött érte házhoz. Lopott volt, ami úgy derült ki, hogy bevittem a márkaszervizbe átnézésre és a kicsit megnyúlt gumigyűrűt kicseréltetni.
Én megúsztam, mert már továbbadtam, mire jöttek érte. A rendőrségnek átadtam a vásárlásom információit. Netes hirdetés, email-ek. Akinek eladtam, ahhoz meg valószínűleg elmentek és elvették tőle. Akitől elvették, az meg elkezdhette perelni azt, akitől én vettem, vagy azt a személyt, aki már nem tudta igazolni a vásárlást.
Ugye, ha nem viszem be a szervizbe, akkor lehet sosem derül ki, hogy lopott, csak ott biztos a szériaszám alapján rátaláltak.A DJI rendszere meg ugye online.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Van egy ilyen hirdetés a neten egy ideje. Én nem venném meg papír nélkül. Valami olyasmivel hirdet a tag, hogy ismerőse, ahol dolgozik a cégnél, ajándékba kapta. Sajnos nekem ez a tipikusan a lopott szajréval fizetnek ki valakit esete. Így igen, nem lopta, csak nem tiszta az eredete.
Mi van, ha a DJI később letiltja a gépet sorozatszám alapján?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz majestic #8968 üzenetére
Az előbb még teraszról volt szó.
A lényeg egyébként, hogy mi a xarért kell a 8. emeleten xarakodni egy drónnal?
Kimegy a mezőre, azt próbálgatja ott. Én is így tettem pár éve. Kimentem a mezőre, megvártam, amíg elmentek a kutyások, aztán nekiálltam. Most erre lehet azt is mondani, hogy hát de a mezőről is be tud repülni a több km-re lévő házakhoz...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
[link]
Nem tudom, mennyire naprakész, mert nem írja az oldal a frissítés dátumát.Ausztriában eszerint engedélyköteles minden:
"Nem kell engedély játékdrónok reptetéséhez. Játékdrónnak számít az a drón, melynek kinetikus energiája maximum 79 Joule. Ez körülbelül megfelel egy 250 grammos drón 30 méter magasan történő működtetésének
Az Austro Control-tól engedélyt szükséges beszerezni, ha a drón kinetikus energiája meghaladja a 79 Joule-t vagy a drón 30 méteres magasság felett repül. Szintén engedély szükséges kereskedelmi célú repülésekhez. Engedély szükséges fotó vagy videó készítésekor, tekintet nélkül a drón súlyára vagy hogy a képek magáncélú felhasználásra készülnek-e."
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz moleculez #8932 üzenetére
[link]
Az Air 2 mondjuk valami 580g.A 250g alatti kedvezményekkel pedig semmilyen mértékben nem értek egyet, mert kémkedni a 250g alatti cuccok is tökéletesek...
+ [link]
A sziklás esethez mlég annyit fűznék hozzá, hogy még ott röhögcsélve ecsetelgette a barom, hogy nemrég megvágta a kezét a gép...[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Megyek kiküldetésre a kockás szoknyásokhoz.
A nem üzleti célú magán repüléshez kell:
- 40 kérdéses online vizsga, 30 választól OK - 0Ł
- 1 évre a madár regisztrációja - 10Ł
Vizsga kész, gépre a reg. kifizetve.
Lehet ezt így is...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
-
veterán
válasz Geresics #8742 üzenetére
Aki lakóparkban repül csak úgy heccből, az akár a kérdező általi jelzővel ellátott csoportba be is sorolható.
Ha egy lakóparkba költözik az ember, el kell fogadni, hogy ott egy közösség része, nem leparasztozni előre azokat, akiknek nem tetszik ez az akár megfigyelésre is alkalmas tevékenység.
Nekem az a gyanúm, hogy a repülés már megtörtént, csak ez valakiknek nem tetszett...
Még pl. egy hegygerincen is félre kell vonulni az emberektől, és ott felszállni. Aztán nem elhúzni a fejük felett stb.. Élni és élni hagyni, ebbe beletartozik, hogy én sem zavarom a többieket. Pont.Az általad említett esetet azért lehet, hogy megalapozták már előtted a szombat délután csak úgy repkedők.
Te meg ugye full hivatalosan, aztán rajtad verik el a port.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Air2, így öreg nem is lehet. 1 éves múlt, újonnan vettem. Esni sem esett sosem, a legnagyobb "sérülése" egy fűszál megvágása. Jó ha 12-15 órát repült. A hajtogatást próbálom minimalizálni.
A legmesszebbre, mikor mentem vele, hegyoldalról irányítva 3000m /-200m-en 3-4 csíkos volt a vétel.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Utána kéne néznem ennek, de szerintem akkor jön a "baj", amikor az RC és a két láb egy egyenesen vannak, azaz az egyik láb kitarkarja a másikat. Már nem emlékszem rádiótechnikából, de vélhetően ez rontja a vételt.
De a baj nem ezzel volt, hanem, hogy nem jött vissza a kapcsolat. Szerintem beírok egy fórumra a DJI oldalán
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Én meg közben megnéztem a Fly-ban a logot, 42m magasan 126m-re volt a drón, mikor a fullos vételről hirtelen megszűnt a kapcsolat. Azaz nem elgyengült a jel, majd megszűnt, hanem hirtelen ledobta.
Ami feltűnt, hogy mindig akkor esik lejjebb a jelszint a kijelzőn láthatóan(pl. 4-ről 3 vagy két csíkra), amikor oldalával áll felém a gép. Most is épp oldalra fordultam a térkép szerint, amikor satu... Az adóvevőjének lenne egy holttere?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Szerintem a gépben fagyhatott le az adóvevő sw-e.
Csak a madár újraindítása segített, addig se kapcsolat a telefonon, se vezethetőség önmagával a távirányítóval.
Ezért jó, hogy GPS home rögzítés előtt sose megyek el a géppel.
Így szerencsére hazajött legalább, csak a kerítés volt alatta, amiért nem szállt le.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Ma ledobta az Air2 a szíjat.
100m-en belül egyszercsak elment a kapcsolat. Egy 230-asnak tűnő vezeték bezavarhatott.
Ez nem is baj, mert visszajött RTH. Ez pont egy kerítés fölé esett, így nem tudott leszállni.
Odamentem 1m-re a géphez, de akkor sem jött vissza a kapcsolat!!!
Fly sw és a távirámyító újraondítása után sem... Szerencsére kézzel le tudtam venni.
A madár újraindítása után egyből lett kapcsolat.
Szóval kapcsolatvesztés esetén nem túl sokat próbálkozik újracsatlakozni a távirányítóhoz...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz lionshamlet #8553 üzenetére
Ez hányas ND szűrő?
Ha vizet akarsz "megfogni" nappal, akkor mondjuk ND1000-es szűrő kell. De a 2,8-as rekesz miatt lehet, hogy még az 1000-es is kevés.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz lionshamlet #8551 üzenetére
Ez pont elég. ISO a legalacsonyabbra, a shutter meg a záridő
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Napelem
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Spórolós topik
- Apple asztali gépek
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Jó, jó, mechanikus billentyűzetet... de milyet?
- CPU léghűtés kibeszélő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest