-
PROHARDVER!
Megérkezett a Codemasters legújabb, a Formula 1 2012-es szezonját feldolgozó része, PS3-ra, Xbox 360-ra és PC-re egyaránt. A játék egyik legfontosabb újítása a Young Driver’s Test mód lesz, amelyben gyakorlatilag megtanítanak F1-es autót vezetni és hasznos tanácsokkal látnak el a bajnoksággal kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
willike71
tag
Jövő hét szombaton (szept. 7.-én este 19:30-tól) ismét GoCompete Gokart-ot szervezünk. Ezúttal a Budaörsi gokart pályán (Budaringen). Részletek a gocompete.hu-n a Fórum Csevegő/Gokart topicjában. Aki netán szeretne még jönni az ott a topicban jelentkezzen. Eddig két alkalommal rendeztünk ilyet (Battaringen és GokartVácon), mindkét esetben jó buli kerekedett belőle, most sem lesz másképp. Kedvcsinálónak itt az előző gokart versenyünk összefoglalója:
-
willike71
tag
válasz
MC HOBO #5190 üzenetére
Nekem is valami 36 közepe időm van TT-ben és ugyanazzal a setuppal (talán ezért lehetne még jobb is a TT) a ligameccsen 37.8 sikerült, ami minden várakozásomon felül kerekedett.
Annyit azért érdemes hozzáfűzni, ahogy nálad kedves exmate, nálam is a kemény keverékű gumival sikerült ez online időmérőn. Ezzel a PRO ligában a 7. rajthely lett meg és a verseny végén az 5. helyen értem be. Számomra élvezetes volt, mert ugyan az első kanyarban kiterelt a versenytársam, de ezért sokat kellett előznöm az előrejutáshoz: -
willike71
tag
válasz
speedydb23 #5125 üzenetére
Nekem ezzel a szimulátor vs. nem szimulátor dologgal bajom van. Először is definiálni kell, mit nevezünk szimulátornak és mit nem. Illetve hol van az a határ, ahonnan már szimulátorról beszélünk és már nem egy arcade játékról. Az nyilvánvaló, hogy a valóságot tökéletesen nem lehet szimulálni, csupán közeledni abba az irányba.
F1 2012 szimulál rengeteg dolgot, pályát, autót, csúszást, esőt, időváltozást, beállítástól függő autóviselkedést (még ha lagymatag kivitelben is), gumik koszolódását, gumikopást és még sorolhatnám. Most akkor mivel szimulál ennyi mindent, szimulátor, vagy sem?
Ha elfogadjuk tényként, hogy tökéletes szimulátor nem létezik, hisz az maga a valóság lenne, és azt, hogy a virtuális megjelenítést kihasználó programok csak ebbe az irányba tudnak közelíteni, akkor ugye csak azt kell eldöntenünk a szimulátor kifejezés definíciójához, hogy milyen szintű közelítés az, ahonnan az adott mű már szimulátor.Szerintem egy játéknak olyannak kell lennie, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa a játékosoknak. Abban igazad van, ha olyan lenne a játék, hogy már elindulni is nehéz lenne, de körbeérni meg pláne ha nem töltesz sok időt el az autó beállításaival és pl. Motec (telemetria) diagrammok fölött görnyedve, azokat elemezve (amiről megjegyzem, hogy a valóságban sem a pilóta, inkább a mérnökök feladatkörébe tartoznak), akkor nagyon sokan félre tennék hamar és ez érthető.
Szerintem a Codi jár a jó úton, csak több erőforrást, precízebb munkát kellene bele rakniuk a projektbe. A beállításokat pl. én 3 szintűre csinálnám meg, a mostani kettő (quick setup és saját magad által beállított setup) mellé egy nagyon részkletest is beletennék, amivel aztán nagyon durván át lehetne hangolni az autót. Így mindenki választhatna kedve szerint. A sok hiba (apróbbak-nagyobbak) kijavítása is szükséges, illetve a vezetési élmény tökéletesre fejlesztése is. Sőt szerintem a legnagyobb tábort úgy vonzaná, ha a jó offline játékmódok mellett a mostaninál sokkal "maibb", korszerűbb multiplayer lehetőségeket is belefejlesztenék a játékba.Visszatérve a szimulátor kifejezésre, szerintem ezt már szimulátornak lehet nevezni, csupán sok hibát kellene javítaniuk, illetve a fent felsoroltakat megoldani. Ha ezt normálisan megvalósítanák, mindenki rágyógyulna ez biztos.
-
willike71
tag
válasz
hermanyi #5122 üzenetére
Ezzel a fékezés a kanyarban dologgal teljesen egyetértek veled, tulajdonképp csak motorfékkel lehet bemenni a kanyarba, különben brutális alulkormányzottság lép fel, tolja kifelé a kanyarból az elejét, mintha hátra valami agyament egy i profilú vas hidat tett volna normális felfüggesztés helyett.
Hétvégén a gokartozás döntőjében, mikor vizes volt a pálya, pont az F1 2012 jutott eszembe menet közben, mert úgy tolta az elejét a kanyarokban a gokart a vizes pályán (persze slick gumi volt rajt), mint amit a játékban érzek.
Én mindig azt mondtam, hogy igazán autóérzet, tapadásérzet és súlyérzet az F1 2011-ben volt a patch_2 kiadásáig, szerintem az ott alkalmazott fizika a jó irány.
-
willike71
tag
Szombaton 11 lelkes gocompete-es versenyző élőben is összemérte a tudását. A hagyományteremtő első Battaringen rendezett gokartozásunk második állomását a GokartVác-on tartottuk.
Két csoportra oszlottunk és mindenki autózott egy bemelegítő, egy kvalifikációs futamot, valamint egy döntőt. Két döntőt rendeztünk: a "B" döntőbe a gyengébb kvalifikációs idővel rendelkező 5 versenyző, míg az "A" döntőbe a jobb időeredményt elért 6 srác került. A bemelegítő-pályamegismerő futamot és az időmérőt még száraz pályán futottuk, majd az odaérkező eső csendesedése után a döntők vizes pályán kerültek megrendezésre... Hatalmas buli volt, de a szöveg helyett itt a videó összefoglaló az eseményről:
-
willike71
tag
Hétvégén lezajlott a ligákban a Koreai futam. Lassan közeledünk a 2. szezonunk vége felé, már csak 4 db. pálya, 4 db. hétvége. Aztán várjuk az október elejét...
Az időmérős tempóm Koreában sem volt fényes, így inkább a taktikára helyeztem a hangsúlyt és nem futottam mért kört, csupán gyakorló körökre mentem ki a boxból. Így 100%-os gumin tudtam indulni. A verseny eleje viszonylag jól is jött ki, és bár az első kerékcserétől a másodikig sok apró hibát vétettem, a ritmust nem találtam, a 3. etapomban jól és egyenletesen tudtam autózni. A 6. helyen értem be: -
willike71
tag
válasz
messi6502 #5055 üzenetére
Nem direkt bohóckodtam el, egyszerűen elszúrtam.
Első alkalommal be tudtam mellé szúrni az autót a visszafordítóban, de egy árnyalatnyival szabálytalannak éreztem magam azzal, hogy kijáraton picit megpöcköltem, ezért visszaengedtem magam elé. Következő körben ugyanott próbáltam volna ugyanazt, de nagyon okosan becsukta azt a kaput, viszont én meg elfékeztem magam és kicsúsztam a sóderbe. No ott vesztettem el az esélyt a megelőzésére, hibáztam, ahogy az 1. körben is.
Sajnos nem igazán tudok egy futamot végignyomni úgy, hogy 1-2 nagyobb hibát ne vétsek, de azért élvezem a versenyeket, jó ezekkel a fair módon autózó srácokkal együtt haladni a pályán a cél felé. -
willike71
tag
Suzukában versenyeztünkk a gocompete-es ligákal a hétvégén.
Szeretem ezt a pályát, de elég technikás pálya lévén nagyon könnyű hibázni, amit sajna be is bizonyítottam az első körben. A sóderágyba csúszás az 1. körben meg az utolsó helyet eredményezi, hiába jöttem el jól a rajtnál és a következő kanyarokban hiába előztem néhány versenytársamat, kezdhettem a felzárkózást a végéről: -
willike71
tag
válasz
ZoliGamesHD #4984 üzenetére
Most néztem meg a videódat. Az a jelző jutott eszembe, hogy: aranyos
Az itt fórumozók többsége jól ismeri a játékot, a pályákat kívülről tudják és nekik biztosan "fura" picit a vezetési stílusod. Egy-egy jó kommentált videó készítéséhez azt javaslom jobban ásd bele magad az F1 szabályaiba és gyakorolj több 100 kört az adott versenypályán, hogy jobban találd el a fékezési pontokat. Úgy majd te is és a nézőid is sokkal jobban fogják élvezni a dolgot. A "beszúrni" valaki mellé kanyar előtt pl. kis távolságból, közvetlen mögötte érkezve lehetséges (szabályosan) és nem is minden kanyarnál. Suzuka az egyik legtechnikásabb pálya, így gyakorlásnak nagyon jó lehet.Egyetértek Bekuval, látszik, hogy élvezed a dolgot, és ez a lényeg, de ha igazán élvezhető videót akarsz a közönségednek készíteni, akkor nagyon sokat kell gyakorolnod és a menet közbeni kommentárra is készülj fel, pl. a kanyarok számával, néhány érdekességgel, F1 sajátosságaival, amivel színesítheted. Bár vehetsz másik irányt is, amivel picit paródia szerűre veszed, de akkor a beszédnek is olyannak kell lennie, nem csak a vezetésnek. Mindenesetre én jókat mosolyogtam a videódon, talán lehet ez is az irány és nem a "vérkomoly" versenyzés, amit az itt lévők többsége művel profi szinten.
De ha már hozzászóltam, hadd osszam meg a vasárnapról hétfőre csúszott Monza-i ligafutamunkat a szemszögemből nézve. Egész héten szenvedtem a tempómmal, nem volt az igazi és még hibáztam is nagyokat, de egy néhány apróságot érintő setup változtatás sokkal kezelhetőbbé tette számomra az autót és elég jó tempót tudtam futni vele a versenyben. Néhány hiba azért becsúszott, amivel helyeket vesztettem, de végig közel autóztam másokhoz, illetve Coolermaster ott loholt a nyakamban sok-sok körön át, jó verseny volt, élveztem:
-
willike71
tag
De hogy ne csak vitázzak, íme a hétvégi futam a szemszögemből. Spa volt soron, amit nagyon szeretek. A kvalifikációs tempóm nem volt az igazi, mert közepes gumin is picit több, mint 1 mp.-el elmaradtam BDávid és bady ufonautáktól, akik kemény gumin futották az idejüket. De a verseny közbeni gumitaktikám, és a nagyon kopott közepes gumin jó haladási sebességemnek köszönhetően a végén meglett az ezüstérem, amire álmomban sem gondoltam volna ebben a mezőnyben.
Bár ha BDávid nem szakad le menet közben a játékról, akkor nagy eséllyel ez nem jött volna össze, de akkor is egy jó és megismételhetetlen teljesítmény tőlem a gocompete pro ligájában: -
willike71
tag
válasz
Zod tábornok #4893 üzenetére
Próbáld légyszi definiáni a játékélmény fogalmát, mert némi elcsúszásban vagy szerintem. Azzal egyet értek, hogy az autó mozgásának, mozgatásának fizikájának szimulációja tekintetében ég és föld az rfactor kontra F1 the game. De álszentség azt kijelenteni, hogy csupán ez számít... Ha így lenne, nem lenne fejlődés, hiszen minek, úgy is az lenne a népszerű, ami már bevált és évezredekig meg fogják venni a játékosok...
Szerencsére nem így van, csak azok szerint, akik saját maguknak sem vallják be, hogy pl. az Avatar látványvilága nagyon sokat dob az egészen, és össze sem hasonlítható az Star Wars IV-el, ami a maga idejében kiváló film volt és a mai napig jó megnézni, de ha ma kerülne a moziba, semmilyen nézettséget nem érne el, hiszen ótvar, régi, és az ilyen önámítók köpködnének rá először.
Ugyanez van a játékpiacon, a maga idejében a GP2 is eszméletlen jó volt, vagy visszamehetünk a C64-es F1 játékig, de az rfactor is nagyon jó lett a maga idejében, bár a kornak (már akkor) nem igazán megfelelő grafkával, de a játékélmény összessége így is messze nagy volt. Most az rfactor2-re várunk egy ideje, no meg a GTR3-ra, de nem jönnek és ami engem illet az F1-et kedvelem, abban szeretek versenyezni, úgyhogy a fentiek nem fognak lekötni, amíg megfelelő mod nem jelenik meg hozzájuk.
Összesítve tehát, akárki akármit mond számít a grafika egy játéknál, az a játékélmény szerves részét képezi, ha valami nagyon régi, az már nem olyan. Az F1 The Game a hibáival együtt jó alternatíva, én örülök, hogy 2010 óta tudok ezzel játszani, mert előtte nem volt semmi, jobb híján GTR2-vel múlattam az időt, meg más játékokkal, ha épp volt játékra időm.
-
willike71
tag
tőlem is +1, de giigz fogalmazta meg jól, amit én is érzek.
Számomra az rfactor nem lehet alternatíva az ezeréves kinézetével, szóba sem jöhet, akkor visszatérhetnénk a GP2-höz is akár, de ugye 2013-ban vagyunk. Ebben a korban meg csak az F1 2012 van, más nincs... Így is örülhetünk neki, hogy a Sony zsebéből kimászott és 2010-ben végre PC-re megjelent egy valamire való F1 játék.
Ahogy korábban írtam én is tudnám sorolni a hibáit napokig. A véleményemet tartom, ha egy másik engine-t fejlesztenének direkt az F1 alá, akkor jobban járnánk mi is, de épp a konzol világ előre törése miatt és a PC-s piac hanyatlása (mindenki inkább letölti, minthogy megveszi) miatt be kell látnunk, kénytelenek vagyunk ezzel beérni, akármennyire is tudnánk jobbat elképzelni, már ha F1-ezni szeretnénk mai grafikával. -
willike71
tag
válasz
hermanyi #4883 üzenetére
Az F1 2012 hibáiban igazad van, de a 2011-el és a 2010-el is voltak jócskán problémák ezt te is tudod. Félre ne érts nem védeni akarom a Codemasters-t, mert szerintem aljas dolog az, amit csinálnak, lévén, hogy ugyanarra az engine-re (GRID óta) újra és újra felrakják az F1-es játékot, ráadásul alig változtatva azon (főleg a kinézetre mennek rá mindig), miközben az egyre nagyobb lóvékat meg bezsebelik, legalábbis nekem így fest a dolog.
Pedig hosszú távon megérné nagyobb odaadással fejleszteni ezt a vonalat, hogy a népszerűséget tovább növeljék, így nagyobb bevételhez jutva még a mostaninál is. Persze ettől még meg fogom venni a 2013-ast is, mert ha a fentieket gondolom, akkor is csak ez az egyetlen F1-es játék PC-re, ami a kornak megfelel valamennyire.
-
willike71
tag
válasz
devilinsid3 #4868 üzenetére
A legálisan használt játék igazi előnye szerintem az, hogy online bármikor tudok versenyezni a barátaimmal, sőt akárkivel a világban és a Time Trial időmet is össze tudom hasonlítani a világ legjobbjaival. Ezek a lehetőségek nekem pl. bőven megéri a szeptember végén kiadott 7990,- Ft-ot.
Ja és kis hazánkban olyan játékosok vannak ebben a játékban, akik világszinten is megállják a helyüket, sőt, ha VixDrop-ot nézzük, ő konkrétan majd az összes pályán első a világon a TT köreivel. Sok nagyon jó és nagyon korrekt pilóta versenyzik online itt Magyarországon, így megéri a pénzt ez a játék, még a hibáival is. -
willike71
tag
Ha vasárnap, akkor ugye gocompete ligafutam.
Most Silverstone-ban voltunk. Tetszik a pálya vonalvezetése, de mindig is szenvedtem rajt és nem szoktam igazán gyors lenni. Erre most picit rácáfoltam a ligabeli szereplésemmel, de még van hová fejlődni:
GoC Pro liga - Silverstone -
willike71
tag
válasz
MC HOBO #4716 üzenetére
Gratula neked ex-mate!
Íme az én vasárnapi teljesítményem, ami végül nagyon jó helyezést hozott. Bár nagyon nem szeretem ezt a pályát és nem is megyek jól rajt, viszont most elég érdekes időjárást kaptunk a 100%-os eső előrejelzés után, főleg ennek köszönhetem és a szerencsének a jó helyezést:
GoC Pro liga Valencia a szemszögemből
Következik Silverstone, amit azért komálok főleg Valenciához képest, de hasonlóképp lassú vagyok...
Aztán már csak a német nagydíjat kell teljesíteni ahhoz, hogy odaérjünk végre a kedvenc pályáim sorozatához... (Hungaroring, Spa, Monza, Singapore, (Korea nem tartozik ide), Suzuka és India) -
willike71
tag
Csatlakozom az előttem szólókhoz, vagy egyik, vagy másik megoldás jó lehet.
Ám örömömet szeretném kifejezni, hogy a gyengébbik nem is képviselteti magát általad az F1 2012-es játékban.
Ha igazán élvezetes futamokat szeretnél futni, gyere és regisztrálj a gocompete.hu-ra ott még ligázni is tudsz, ha szeretnél, de mindenképpen sok ismerőst tudsz begyűjteni, akikkel online tudsz gurulni ilyen-olyan időpontban. Én szívesen gurulok veled, esténként szoktam steam-en lenni, Will71 a nicknevem, ha felveszel barátnak játszhatunk egy-egy futamot és szívesen segítek is bármiben. -
willike71
tag
Az én Montreali befutóm is szoros lett, 2 tizeddel maradtam le. Nálunk is lehullott az égi áldás asszem a 26. körben, de addig mindenki bement kereket cserélni, én pl. már a 9. kör végén.Sajna sok hibám volt, és még KÉTSZER
a KERS-em is beadta a kulcsot, de élvezetes futam volt, mert szinte végig csatáznom kellett:
-
willike71
tag
A hétvégén Barcelona került sorra a gocompete ligákban. Az időmérőn nagyon sokat hibáztam, egyetlen normális kört sem tudtam teljesíteni, így a jól megérdemelt 15., azaz utolsó helyről rajtolhattam.
Viszont így csak előre kellett figyelnem az első kanyarokban és szerencsésen felküzdhettem magam a 8. helyre. Sajnos a 7. kör közepén elrontottam az egyik féktávot, bal első kerék blokkolt, emiatt becsúsztam a sóderbe. Mire kiértem már 11. helyen voltam.
Főleg ez miatt taktikát váltottam a 11. kör végén és az addig tervezett 1 db. kerékcsere helyett kettőt vállaltam be, hogy a lágy gumikkal nagyobb tempóval be tudjam fogni legalább a pontszerző 10. helyet. Sikerült: -
willike71
tag
Már gondolkodom a folytatási lehetőségeken...
Első kérdés az lesz, hogy milyen időközönként fér bele egy ilyen kiruccanás a résztvevők költségvetésébe, sajna senki nincs eleresztve, így szerintem az a kérdés, hogy havonta tudunk-e ilyet rendezni, vagy tágabb időt kell hagyni egyik, s másik futam közt. -
willike71
tag
válasz
Rolly Dy07 #4574 üzenetére
Köszi a gratulációt!
Mindenképp jó lenne folytatni ezt, mert tényleg bulis a dolog és ha itthon leszel, veled is szívesen megmérkőznénk, asszem mindenki nevében írhatom.
Ha meg tényleg meghívnád a csapatot egy ilyen kiruccanásra, az mennyei lenne.
Amúgy a gocompete fórumán beszéltük meg a részleteket: gocompete GOKART fórum -
willike71
tag
Vasárnap nem csak virtuálisan, az F1-es Bahrein-i pályán, ligafutamon találkozott a gocompete-es csapat, hanem a százhalombattai Battaring gokartpályán is versenyeztünk egyet, összesen 9-en ezúttal a valóságban.
Kültéri a pálya, így sokáig kérdéses volt az időjárás miatt a party, de végül nem maradt el és délelőtt 11-től nekiláttunk az amúgy elég élvezetes pályán a köröket egymás után teljesíteni. Nagy köszönet jár wadam-nak, aki a csapat számára biztosított 1+1-es kuponokat (1-et fizet, kettőt mehet), így anyagilag is jobban jöttünk ki. Vixen mester élőben is azt hozta, amiért egyszerre szeretjük és irigykedünk rá, alaposan megverte a mezőnyt a köridejével.
A kiruccanásra Vixen és én is hoztunk kamerát, Hobo fényképezett és aracco sisakkamerát is hozott, így volt bőven felvétel, ebből dobtam össze tegnap este az alábbi videót:
(A videó végén láthatóak a legjobb köridők)Remélem egy élvezetes sorozat első állomása volt ez, amit még sok fog követni.
-
willike71
tag
Végre én is szereztem pontot a PRO ligában.
Nem igazán volt időm gyakorolni a héten, csupán némi TT-t és 2 25%-os futamot Q-val. Ezeket is hét elején, amikor 1:32.5xx-et tudtam kihozni az autóval a keményebbik gumin a kvalifikáción. Ehhez képest kis setup állítás mellett (balance értékeket vettem kisebbre) 1:31.9xx-et tudtam kicsiholni a redbullból, aminek nagyon örültem.
Mondjuk a Pro ligában ezzel a 9. helyen tudtam, végezni, illetve Vixen 10 helyes rajtbüntije miatt a 8. helyről tudtam rajtolni.
A verseny elején nagyon jól jött ki a rajtom, 3 helyet mentem előrébb, picit autókáztam ott, de tudtam, hogy a nálam sokkal gyorsabbak hamar meg fognak előzni és kb. a 10. helyet gondoltam megtarthatónak a végéig, ha nagyot nem hibázok. Bár sok apró hibát vétettem, végül 9.-ik lettem és még Coolermasterrel és barcalacival is sikerült egy élvezetes 3 autós csatát vívnom sok-sok körön keresztül:
-
willike71
tag
Vasárnap a ligafutamom nem sikerült épp jól, a sok hiba és egyéb miatt ki is léptem, de voltak izgalmas pillanatok. Esővel és inter gumival kezdtük, aztán beerősített a csapadék és nagyon jó ütemben mentem ki a wet gumikért. Sajnos ezt később hibákkal rontottam le és miután eléggé hátracsúsztam, megpróbáltam egy váratlant húzni: a wet gumiról egyből lágy slick-re váltani... Nem jött be
-
willike71
tag
Itt az én vasárnapi ligafutamom:
Volt egy jó kis csatám Murdoc-al kb. a 6.-tól 13. körig, de menet közben véletlenül a mix állítás helyett a gumikeveréket állítottam keményre. Úgy is maradt, megfeledkeztem róla és mikor a kemény gumikkal bementem a boxba, ismét keményeket kaptam, úgyhogy mehettem be ismét a közepesekért.
-
willike71
tag
válasz
barcalaci84 #4422 üzenetére
MSI Afterburner BETA-t használok. Szerintem sokkal jobban hangolható, mint a fraps. 1680x1050-es monitorom van, így is játszok az F1-el, de 720p-s capture-t csináltatok az afterburnerrel, 85%-os minőségben, mpg tömörítéssel és 30 fps-el.
-
willike71
tag
válasz
barcalaci84 #4417 üzenetére
Szerintem mindenkinek igaza van, csupán nem ugyanolyan verzióról beszéltek.
Régebben a fraps bekorlátozta a framerate-et ha akartad, ha nem. Ez sajna okozott olyan problémákat, hogy hajlamosabb volt a szaggatás effektusra a játék, ha a megadott 25-30-as rate-et nem érte el a géped minden helyzetben. Akinél az a jelenség van, hogy bekorlátozza a frame/sec-et, váltson újabb verzióra:
Mivel már rég nem ezt használom, nem tudom verzióban hol tart, de az alább linkelt képen lévő 3.5.99 biztosan jó lesz. Ugyanis megoldották a fent ecsetelt kérdést és nem függ a capture framerate a valóstól és viszont. Azért beépítettek egy ilyen kapcsolót: "Lock framerate while recording", bár nemtom miért, talán azért, hogy igazolják korábbi szoftverük működését.
Elképzelhető, hogy ha bekapcsoljuk ezt, akkor nemcsak lekorlátozza a játékbeli frame/sec-et a beállítottra és úgy veszi fel az anyagot is, hanem ennek a működésnek kisebb az erőforrásigénye... nemtom, tesztelni kellene... -
willike71
tag
Én is így látom, az A, B, C és D ligákban is nagy harcok lesznek, bár sehol nem az utolsó és az első helyeken bejutók közt, de az egyes helyekért élvezetes csaták várhatók, főleg, ha a fairplay szellemében mennek a srácok.
Nálunk a PRO ligában is azt jósolom, hogy a bejutók sorrendjében első kb. négy ember fog elöl loholni (valszeg legtöbbször Vixen mesterrelaz élen), aztán a következő négyes alkot majd egy követő bojt, majd a maradék (mi) fogunk nagyokat harcolni az utolsó pontszerző helyekért. Leginkább itt lesznek szerintem nagy és élvezetes csaták, remélem nem csak Melbourne-ben kerültem ide, hanem minden verseny hasonló lesz.
-
willike71
tag
válasz
barcalaci84 #4385 üzenetére
Csatlakozom barcalacihoz, online, valódi emberek ellen sokkal élvezetesebb lehet az autóversenyzés.
Az tény, hogy kellenek ehhez olyan ellenfelek, akik közel hasonló tempót tudnak (nem sokkal lassabbak, vagy brutálisan gyorsabbak) és máris adott a lehetőség a nagy csatára, mint pl. kettőnk közt egy 50%-os versenyen szinte végig: -
willike71
tag
Én is megosztom veletek a selejtezőm összefoglalóját. Szombaton volt, a PRO liga egyik selejtezője a szemszögemből:
-
willike71
tag
válasz
Mr.Mercury #4179 üzenetére
Köszi a kiegészítést!
Igazság szerint a 2012-vel csak néhány futamot teljesítettem a karrierben még a megjelenése után nem sokkal, de még a 2011-el is csak az első évad végéig jutottam, ott tapasztaltam a leírtakat...
A karrier részével nem nagyon játszottam még a 2010-nél sem, inkább online futamokon autóztam. -
willike71
tag
válasz
gyuszito #4175 üzenetére
A Karrierben a szereplésed eredménye függvényében az utolsó néhány (lehet, hogy 4-5, nem emlékszem pontosan) futam előtt kapsz majd felkérő / átigazolást lehetővé tevő leveleket jobbnál jobb csapatoktól.
Ha elfogadod valamelyiket, évad végéig ugyan maradsz az aktuális csapatodban, de a következő évadot már az új autóban futod.
-
willike71
tag
Összedobtam egy kis introt a gocompete.hu-n rendezendő PRO (assist off) ligához:
-
willike71
tag
Hát hogy nagyobb művészet-e bill.-el jó kört futni, mint kormánnyal ezt nehéz objektíven véleményezni, de ratam érdemeihez nem férhet kétség, nem gyenge ellenfeleket utasított maga mögé, jól megy, ez tagadhatatlan!
Épp ezért várom azt, mikor ő is csatlakozik a kormányosok táborába és végre úgy is versenyezhetünk, szerintem hamar bele fog tanulni és kemény ellenfél lesz úgy is! -
willike71
tag
giigz kolléga jól írta: www.gocompete.hu
A sok-sok nyafogásom eredményeképp most úgy néz ki indul egy teljesen assist off liga is (PRO liga lesz valszeg a neve
), az eddigi jelentkezők száma alapján 1 ligára jut elég ember. Ha 16 fölött lesz a jelentkezők száma, akkor biztosan kell majd bekerülő selejtezőt indítani és akik kilógnak, azok legfeljebb kipróbálhatják magukat az assist on ligák valamelyikében.
Ugyanis a többség ott fog autózni és ott biztosan selejtezőkön dől majd el, ki melyik ligába fér be, mert jelenleg van 5 db. ligánk, ha abból levesszük az assist off-os embereket, még mindig lesz 4x16 ember legalább...
-
willike71
tag
Nem értem miért javítás az, hogy billel közelebb lehet kerülni a kományosokhoz.
Ha csak utcai autóknál elképzeljük, hogy 4 db gombot raknak elénk, úgy menjünk néhány utcányit akár egy kisvárosban, akkor meglepően kevesen tudnák ezt kivitelezni. Hogy miért, az egyértelmű. És ez a játék elvileg a világ legkorszerűbb technikáival felszerelt brutálisan erős autócsodák irányításáról szól nem is utcai autókéról. úgyhogy becsülöm azokat, akik billentyűzettel bevállalják, de ez a játékstílus szerintem ordít a kormányért.Ha persze marketing szempontból nézzük, a Codi segítsük a billentyűzeteseket és gamepadosokat (utóbbit főleg a konzolosok miatt) programozási taktikáját, jónak tűnhet, de az NFS babérjaira hiába ácsingóznak, nem fog bejönni, így másik megoldás kellene. Pl. NFS kontra pl. a GRID és Shift kontra F1... Vagy megmaradni a szimulációsabb vonalon és valamilyen hardvergyártóval (pl. Logitech) stratégiai szerződést kötni és a kedvezményes kombinációkat összehozni, ami mindenkinek megérné. De nem én vagyok a marketing managerük, így csak ötlet marad.
Amúgy én meg azt tapasztaltam, hogy ABS nélkül vagy ABS-el is ugyanakkor lehet megállni, csupán ABS nélkül sokkal több gyakorlást igényel.
De amúgy már nem billentyűzettel mész?
-
willike71
tag
De szép is lenne, ha ABS nélkül rövidebb féktávot lehetne venni, vagy TC-vel lasssabban lehetne kigyorsítani... De nem így van sajnos.
Pedig kb. ezzel lehetne biztosítani azt, ami a versenyzés lényege lenne, minél "szimuláltabb" környezetet vállalsz be, annál jobb köridők elérésére lennél képes. Így mindenki szépen lassan áttérne a full assist off-ra, ahol ugye sokkal több a hibalehetőség.
De nem ez a fő gond, hanem a billentyűzet, gamepad és nem neves kormányokra kapott rásegítés a program által. Akárhogy is nézzük ez nem igazán egységes, hiszen hiába van egy DFGT-m, ha billentyűzettel vagy egy már elavult kormánnyal játszó társam 1-2 mp.-et ver rám kvalifikáción.Ratam egyébként tehetség és ez semmiképp nem vitás, mert segítség így vagy rásegítés úgy, billentyűzettel ennyire profin és fair módon menni tiszteletet érdemel, főleg, ha belegondolunk, egy kör alatt hányszor nyomja le a billentyűzet gombjait összesen, mert ugye úgy kell neki pötyögtetni, mintha vibrátort tartana a billentyűzeten.
Az assist off ligát mindig is erőltettem gocompete-en belül, sajnos be kell látni, nem ilyen népes tábor versenyezne, ha csak így lehetne menni. De még a mentőötletem sem aratott sikert, miszerint A liga (a legjobbak) full assist off, B liga 1-2 segítség engedélyével, C liga többel és így tovább mennének. A mostani full assist off liga lehetséges kialakulásának örülök
, bár Cooler féktávjai és kigyorsításai elszomorítottak, mert megint van valami furcsaság, amit nehéz megmagyarázni.
-
willike71
tag
válasz
MC HOBO #3844 üzenetére
Cooler körében az a furcsa szerintem, hogy nagyon jól (túl jól) gyorsul az autója és még a féktávok is túl rövidek. Nem tudom milyen assistokkal megy, de ha nekem sikerült a múlt héten egy hasonlóan tiszta kört futnom kvalin, akkor kemény gumival kb. 1,5 - 2 mp.-el mentem rosszabbat.
Azt is tudom miért: azért mert nem gyorsul úgy az autóm és sokkal hamarabb kell fékeznem. Előbbi esetben a beállítások lehetnek kérdésesek, de az látszik, hogy elég hosszúak a fokozatai, mert 344-re gyorsul az egyenesben, ergo nekem, akinek kisebbre van lőve hamarabb kellene felgyorsulni. Egyéb beállítás is kérdéses lehet, de a szárnyam 1-1-en állt a többi meg kb. így (mint Cooler) tudjan bevenni a kanyarokat.
A fékezés megint talány, mert ha azon a ponton fékezek, mint ő, elszállok, mint a réti sas, de minimum blokkolnak a kerekek.Szóval oda akarok kilyukadni nem tudom milyen assist-ot, meg kormányt használ, de valami itt nem stimmel, mert nálam ez így kivitelezhetetlen.
-
willike71
tag
válasz
Icemedve #3843 üzenetére
Az észrevétel jogos.
A 2011-nél sajnos simán be lehetett gurulni így, itt a 2012-nél nem próbáltam korábban, de ezek szerint itt is. Szándékos azonban nem volt, annyira figyeltem a mögöttem jövők sárga pontjait, az időkülönbségeket, hogy már 1 körrel korábban is elfeleljtettem bemenni és majdnem itt is. Tartottam is tőle, hogy bünti lesz belőle, de hirtelen döntés volt, mert csupán annyi jutott eszembe, hogy a kopott gumik miatt már be kellene mennem. -
willike71
tag
válasz
werszomjas #3828 üzenetére
A 2012-t így kezdtem. Ezért ugye nem kellett átszoknom tulajdonképp, hanem megszoknom és a 2012-t megszoknom közben. Amit nehéz megszokni, hogy a DRS kicsi zöld LED-ecskéje alig látható, arra szinte nem is tudok hagyatkozni, hanem érzésre nyomom, ha elég közel vagyok valakihez.
No és a KERS használhatóságát a kormányon egy 400-ról visszafelé haladó szám jelzi. Mondjuk Red Bull-nál nem a kormányon, hanem a kasznin van elhelyezve. Ja és még nehézség lehet az is, hogy különböző autóknál különböző helyen van a DRS lámpa.
Ezeken kívül még a visszapillantó tükrök is nehézséget okoznak, mert belógnak a képbe bizonyos autóknál, ezért is választottam a Lotust a ligára. Ferrrarinál, Mekinél, Red Bullnál is magasan van a tükör.De mindezek ellenére már az elejétől élvezem ezt a nézetet, mert így élvezetesebb és a 2011-esben tapasztalhatónál azért feljebb van, épp pont jó.
-
willike71
tag
Az indiai ligameccsen végre sikerült az, ami eddig nem: meglett a futamgyőzelem!
Ugyan kellet hozzá némi szerencse (ratam gyengélkedése és az utolsó körben Petya megcsúszása a DRSes hosszú egyenes elején), de mégis nagyon örülök az eredménynek, mert úgy tűnik lassan csak ráérzek az 2012-ben helyes autóvezetés mikéntjére, így a szezon végére. -
willike71
tag
Tulajdonképp egyet értek veled, csupán arra akartam kilyukadni, hogy mivel monopol helyzetben van a Codi az F1-el, összetehetjük a kezünket, mert viszonylag élvezhető a játék. Persze lehetne sokkal jobb is, lehetne komolyabb munka a háttérben, de valamiért nem így van.
Valószínüleg nem kevés munka és pénz árán jutott a jogokhoz, és 2010-ben végre betapasztottak egy hatalmas űrt amit a sony zsebében porosodó jog hozott össze. Ha így nézzük még mindig jobb egy ilyen játékkal játszani, mint a semmivel. Én optimista vagyok, és remélem, hogy a háttérben csak dolgoznak valami igen ütős új engine-en, ami talán megelégedést hoz nekünk, mert lássuk be a Codemasters már alkotott jó dolgokat anno (Colin 2 vagy TOCA 2).
Apropó... A GRID 2-höz fejlesztettek új motort, vagy a már agyon módosított EGO ennek is az alapja? Tudja ezt valaki?
Azért azt nekem, mint optimista embernek is be kell látnom, hogy picit ráültek erre az F1 The Game sikerre és mintha csak a pénzt akarnák bekaszálni belőle, de nem törődnek a hosszú távú dolgokkal. Ugyanis ha 2009-2010-ben ráállnak erre a fejős-malacra és komoly engine-t kezdenek fejleszteni alá, megfelelő emberek összehozásával (ami ugye sok pénzbe került volna), akkor kb. mostanra, a 2012-nél vagy legfeljebb a 2013-nál már egy nagyon profi dolgot lehetett volna összedobni.
Tegnap véletlenül belefutottam a GTA 5 egyik-másik gameplay (GTA 5 gameplay) videójába és el is keseredtem. Ott hogy tudnak ilyen profi grafika mellett ennyire jó autó fizikát fejleszteni, ráadásul egy olyan játékba, ami alapból ugye nem is autós szimuláció... Nem értem a Codi miért nem képes legalább hasonlóra...
-
willike71
tag
Amikor az F1 2010-et megvettem, már akkor úgy kezdtem el játszani, hogy minden assist-ot kikapcsoltam, sőt ligázni is így kezdtem vele már akkor. Mondjuk az tény, hogy csak kormánnyal lehet szerintem ezt kivitelezni, a gamepadon túl kicsi és így túl érzékeny az analóg joy, a billentyűzetről már nem is beszélve.
-
willike71
tag
Eszembe jutott hétfő este sith7 kolléga, aki már sikeresen megküzdött a bajnokokkal. Ligafutamra nem volt kedvem gyakorolni, másra vágytam, így nekiláttam a bajnokonak.
Kb. 21:30-kor nekiláttam és 23:30-ra megvoltam.
Természetesen all assist off, cockpit nézet és a legnehezebb fokozaton csináltam. Első kettőt elsőre teljesítettem, Raikonnen-t az utsó kör utolsó harmadának kezdetén előztem, a brazil pályán meg a jól bevált - nem megyek be inter gumikért, hanem kinnmaradok a lágy gumikkal az élen - taktikával simán megcsináltam.
A Silverstone-i megmérettetés már nem volt ily egyszerű, mert a wet gumikon eléggé csúszkáltam az elején és többször újra kezdtem, miközben nem értettem hogyan lehet ezt megcsinálni, merthogy úgy húztak el előlem, mintha állnék. Aztán jött a szikra, hogy talán azért vagyok kék gumin a többiek meg zöldön, mert a végén erősödik az eső és ott én leszek előnyben, csak addig kell kitartani...
Így lett.
Az utolsó körökben úgy mentem el mindenki mellett, hogy végül a nagy hátrányból 7-8 mp.-el értem be Button előtt.
Az Alonso kihívásnál szintén többször kellett kezdenem, mert az első sikánban voltak gondok. Vagy én csúsztam neki másnak, vagy nekem jöttek a gépek hátulról, vagy nagyon kiszorított helyzetbe kerültem. Sőt egyszer az is előfordult, hogy az utsó előtti körben (addig hagytam magam előtt menni, hogy meglegyen a 2. helye) előztem Alonsot, de úgy beszúrt a sikán bejáratán, hogy nem tudtam elkerülni az ütközést és ezért kellett újrakezdenem.
A Schumi kihívás szintén elsőre meglett, eléggé le is hagytam az akkorra már a kopott gumik miatt szenvedő piros sisakos illetőt, sőt még a messze járó és legelöl haladó Vettelt is befogtam, bár nemtom ez követelmény volt-e, de biztos, ami biztos.
Az utolsó "küldetést" az összes bajnok ellen másodjára csináltam meg, mert elsőre nem voltam épp jó. Szóval sikerült nekem is végrehajtanom minden missziót aranyérmes szintre.
-
willike71
tag
Olvasgattam a véleményeteket. Többnyire egyet értek, sok olyan dolog van, amit megcsinálhatnának a fejlesztők még, hogy igazán jó legyen az F1 sorozat.
Első körben mindjárt az engine-t kell kihajítani az ablakon, mert a GRID-hez lehet, hogy jó volt, de az F1-hez már csak nem sikerül igazán jóra összehozni, hiába fejlesztgetik tovább az alapokat. Tehát kellene csinálniuk egy teljesen új engine-t arra kihegyezve, hogy ne csak árkád irányban lehessen jó, hanem némi szimuláció is kerülhessen bele. Persze nehéz megtalálni az ideális egyensúlyt, ez biztos.
A GP4-hez hasonlítással nem értek egyet. Szerintem egy ilyen játéknak nem csak fizikában, de grafikában és aktualitásban is helyt kell állnia. A Geoff Crammond nevével fémjelzett fizika nagyon szerethető és jó volt, viszont grafikailag nem volt épp toppon, illetve a jogok hiánya miatt 3 évvel el volt maradva aktualitásban. Jó, tudom, utóbbin segítenek a mod-ok, de most maradjunk a moddolatlan játéknál.
Tehát az Codi F1 sorozata elvileg többet nyújt, de ez minket vérbeli szimulációt szerető játékosokat nem vigasztal. Megoldás az lenne, ha Geoff srácot felvenné a Codi és elkezdenék a melót gőzerővel. Ez esetben az F1 2016 talán már jó lehetne, addig meg körözgetnénk a GRID klón F1-ekkel.
Mindezek ellenére jó ez a játék, jókat lehet versenyezni benne, és ami a fő, hogy a sokunk által szeretett és aktuális Forma 1 világába ültetve, sőt mindezt nagyon jól megvalósított grafikán. Azt a tézist én nem tudom elfogadni, miszerint a jó grafika nem számít, mert igenis számít. Ha nem így lenne, valszeg GP2-vel autóznánk még mindig, Doom-al fps-eznénk és Dune 2-vel vagy Warcraft 1-el stratégiáznánk és még sorolhatnám.
-
willike71
tag
válasz
MC HOBO #3735 üzenetére
Köszi Mate!
Akkor ki is próbálom:
Ligafutamom Suzukában -
willike71
tag
válasz
Danecay #3630 üzenetére
Van egy kis csippanó hang, amikor nyitható a DRS futam közben.
Bár, hogy ezt észrevedd, azért nagyjából kell tudni hol is van a DRS zóna, hol is kell számítani rá.
Amúgy tényleg nagyon nehézkes a dolog belső nézetből, mert nem elég, hogy nehéz észlelni, én azt tapasztalom, hogy az a pici LED sem világít mindig a Lotusomban.
-
willike71
tag
Mivel csak most olvastam, ráfűzök erre a témára én is, bár tudom, hogy teljesen és megnyugtatóan lezárult, mégis kikívánkozik belőlem:
A w2w-s csapat jónéhány tagjával autóztam már, főleg talán még 2011-el, de durva unfairségeket (szép szó lett
) nem tapasztaltam. Ahogy természetesen gocompete spanokkal sem, vagy akár az itteni srácokkal. Szerintem mindig akadnak újabb arcok, akik még nem tudják a jómodort és meg kell szokniuk, hogy a nyílt hostoknál tapasztalható dodzsemezésnél van jobb is. Ha egy-egy ilyen csapatba belekerülnek ezek a srácok, előbb-utóbb a többiek "megnevelik" őket. Nálunk a gocompete-en szerintem egyértelműen ez van.
Így amondó vagyok nincs értelme bárkit is elítélni néhány alkalom miatt, inkább jószándékkal meg kell tanítani a fairplayre, amiután jó bulis futamokat lehet majd vívni vele.
sith7:
Nemtom mi a steam nicked, de szívesen versenyzek veled online (ha még nem volt rá példa) vegyél fel barátnak (willike71 vagyok ott is
) és én is a gocompete csapatot erősítem, sőt mi több HOBO csapattársa és talán írhatom ezt is: barátja is vagyok.
És itt a 2012-ben nem tartozom az ufonauták táborába... sajnos... -
willike71
tag
Én nem javaslom a Momo megvételét. Ugyan nagyon jó kormány, fogásra szerintem a legjobb, jó a pillangóváltó is rajt, kellemesen használható, de a pedáljaiban olyan gyenge minőségű kínai pótméter van, ami előbb-utóbb gyengélkedni kezd. Ha használtat veszel (aki azt mondja nem használta, az elég fura), akkor ez az időpont még hamarabb következik be.
Én tavaly év elején küzdöttem vele, Momom volt, amit nemrég eladtam alkatrésznek Hobo csapattársamnak. Minden tapasztalatomat leírtam a gocompete fórumában. A fékkel volt baj, némi játékidő eltelte után picit (5-7%-ot) befogott, amikor nem is nyomtam és ugrált is az alapállapota ide-oda.Ja... és a kormánnyal jó eséllyel lassulni fogsz nem keveset, mert nincs olyan rásegítés, mint billentyűzetnél. Persze sok gyakorlással lehet előrébb jutni.
-
willike71
tag
válasz
Trihorn #1926 üzenetére
Grat. Vixen!
Hatalmas köszönet jár neked (és Motion-nak is), amiért megosztjátok velünk a hosszas munka, kísérletezés végeredményét. Mindenki nevében mély meghajlás
és vastaps
jár!
Az én szemszögemből pl. különösen jó, hogy megteszitek ezt, mert nekem pl. nagyon kevés időm van, így nem tudok setupot hangolni. De ha lenne akkor is csak 100-szor annyi vagy mégtöbb idő kellene, hogy végül valami jó születhessen, tehát nagyon köszi!
Ja és büszkék vagyunk rátok, hogy veritek a világ összes jó pilótáját!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- E-roller topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Autós topik
- KábelszatNet-2002 Kft.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BestBuy topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest