Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sambenez
Topikgazda
De ugyanaz a szabály vonatkozik erre az esetre is. Általános szabály, hogy mindig a jobbról érkezőnek van elsőbbsége.
A konkrét esettel kapcsolatban ezt találtam hirtelen. -
eami
veterán
válasz
sambenez #14796 üzenetére
én végig erre válaszoltam: (#14787) FireFox1996. Itt nem látok elfogyó sávokat, vagy fel nem festést...
-
sambenez
Topikgazda
Saját magad idézted a következő hozzászólásodban.
"(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszûnik, annak a jármûnek van elsõbbsége, amelyik terelõvonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a jármûnek van elsõbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármû csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a jármûnek van elsõbbsége, amelyik addig a jobbra esõ forgalmi sávban haladt."
A kiemelt rész vonatkozik erre az esetre is.
-
eami
veterán
amúgy még annyit hozzá tennék, hogy elég "vicces" lenne ilyen alapon pl autópályán közlekedni, ha mindenkinek elsőbbséget kellene adni aki ki akar jönni a külső sávból.
szerintem a korábban felvázolt eset pusztán szerencsétlen véletlen eredménye lehet és ha bekövetkezik akkor, 50-50 százalékban hibásak a felek.
36. § Párhuzamos közlekedés
(1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külsõ (jobb szélsõ) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak elõzés, balra bekanyarodás, illetõleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az elõzés befejezése után a külsõ forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetõleg gyorsjáratú autóbusszal a vezetõ több jármûvet kíván elõzni, megmaradhat a belsõ forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó jármûvek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sûrû, hogy a külsõ forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belsõ forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettõnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerûen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjármûvel szabad közlekedni; a harmadik és további (belsõ) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
(4) Lakott területen lévõ, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belsõ forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármû a mögötte gyorsabban haladó jármûvek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármû mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb elõrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevõit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sûrûsége folytán a forgalmi sávokban összefüggõ jármûoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezetõ bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) jármûvel az úttest felezõvonalát - a balra bekanyarodás, illetõleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két jármûnek - az egy nyomon haladó jármû melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelõhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelõhely elõtt másik jármû mellett elhaladni.
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszûnik, annak a jármûnek van elsõbbsége, amelyik terelõvonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a jármûnek van elsõbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármû csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a jármûnek van elsõbbsége, amelyik addig a jobbra esõ forgalmi sávban haladt.
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedõ autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármû;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztetõ jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgõsségi betegellátásra rendszeresített gépjármû,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tûzoltóság és a tûzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjármûve,
bbc) a rendõrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjármûve,
bc) a betegszállító gépjármû,
bd) a személytaxi,
be) a kétkerekû motorkerékpár és a kétkerekû segédmotoros kerékpár
közlekedhet. Más jármû erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedõ autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
(9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a jármûveknek, amelyek a jelzõtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.
(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történõ bekanyarodást
a) a besorolás rendjét jelzõ tábla és az útburkolati jelek jelzéseinek megfelelõen kell végrehajtani, vagy
b) a jobboldali szélsõ forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a jármûvezetõ a bekanyarodás helyét követõ elsõ kihajtási lehetõségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
(12) Ha a jármûveknek útkeresztezõdésben, útszûkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - elõre sorolás céljából - motorkerékpárral, illetve segédmotoros kerékpárral az álló jármûvek mellett, vagy azok között, kerékpárral az úttest szélén, az álló jármûvek mellett jobbról szabad elõrehaladni, ha
a) az elõrehaladáshoz elegendõ hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelzõ jármûveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.
A lap tetejére37. § Közlekedés autópályán és autóúton
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkezõ autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
-
Csápájev
őstag
válasz
FireFox1996 #14787 üzenetére
PeterPH írta jól.
Jobbkez szabály mintájára a külső sávban lévőnek van elsőbbsége. -
Moleman
addikt
Nem jobbkéz-szabálynak hívják, de tényleg van ilyen, hogy a jobb oldali autónak van elsőbbsége, pl ha 2 sáv egy útszűkületnél összeolvad és az útburkolati jelekből nem derül ki, hogy kinek a sávja fogy el. Ennek nyomán zsigerből én is a jobbról érkezőre szavaztam volna, ha teljesen egyszerre mozognak, de lehet, hogy a valóságban 50-50-et mondana a rendőr. Ezért is jó a kamera, jó eséllyel látszódhat, hogy ki volt ott előbb, onnantól meg a másik a hunyó.
-
PeterPH
senior tag
válasz
FireFox1996 #14787 üzenetére
A jobbkéz szabály érvényesül, tehát a jobbról érkezőnek van elsőbbsége.
-
dns12
lelkes újonc
A múlt héten a fővárosban lassú tempó melletti sávváltásnál jött nekem hátulról valaki aki - miután már bent voltam a sávomban - érintette meg a kocsi lökhárítóját picit slégen oldalról. Véleményes volt a felelőség kérdése, végül elengedtük a dolgot mert mindkét kocsin gyors polírral eltüntethető apró sérülés keletkezett csak. Mindenesetre ha nagyobb lett volna a gond a fene tudja mit hoz ki a rendőr, miután ő arra hivatkozott hogy én váltottam sávot, én meg arra hogy amikor nekem jött már a sávban voltam.
Az esetből tanulva szeretnék egy hátulra néző kamerát is, de ide egy egyszerű, olcsó megoldás kellene. Tudtok valamit ilyen célra? Köszi.
-
denis.p
tag
válasz
PeterPH #14780 üzenetére
Köszi
Jogos, erről nem tudtam, h IP-vel is megnézhetők az A129 által rögzített videók és képek
Bár ennek sok értelmét nem látom, mert csak a videókat mutatja. Könnyebb kivenni az SD karit és pl. úgy megnézni/másolni a laptopra.(#14782) proof88
Én nem vettem észre minőségi különbséget, kinagyítva sem. Igaz, hogy én a A119v2-n próbáltam csak. Hátránya viszont, hogy dupla helyet igényel az SD-n a 60 fps. -
proof88
addikt
válasz
schferenc77 #14655 üzenetére
Hali,
kicsit megfeledkeztem erről de ma pont eszembe jutott mikor a kocsiba beültem, úgyhogy be is állítottam 60 fps-re a felvételt. Jelentem, az első kamera képét továbbra is 60 fps-sel rögzíti, miközben a hátsót is (hátsó csak 30).
Viszont személyesen még nem teszteltem azonos körülmények között a 30 vs 60 fps közti különbséget. Azt tudom hogy 60 fps-nél erősebb tömörítést használ, ezért kicsit rosszabb a képminőség, de mondjuk országúton haladva, pl szembejövők rendszáma mennyire jobban olvasható a két mód között, ezt még nem teszteltem. -
drag
tag
Én is megrendeltem a Viofo A 119 V2-öt hozzá 64gb kártya + 3 eres hrd wire kit + biztosíték fejes csati.
-
PeterPH
senior tag
válasz
denis.p #14776 üzenetére
Bővebben kifejtve: nem
How to access the A129 over Wi-Fi without the Viofo App -
CHIPman
nagyúr
[link]
Ez tűnik a legegyszerűbbnek, már ha alapból youtubeon akarod megosztani.
Most máshogy működik egy kicsit: youtube.com/dashboard -> videók -> kiválasztod amelyiket szerkesztenéd -> jobb oldalt a szerkesztő -> alsó sorban "elhományosítás alkalmazása", ott megjelenik egy szerkesztő, ahol intelligensen mozgó, méretezhető téglalapokat tehetsz az elhomályosítandó részekre. -
A Viofo kamera esetében a felvételt hogyan szeditek le?
Mindig kiveszitek a kártyát?
Illetve a felvételen a rendszám, és arcokat milyen program segítségével lehet kitakarni? -
CHIPman
nagyúr
válasz
denis.p #14774 üzenetére
A 70mai pro-n alapból nyílt oprendszer fut, de még nincs kinn a forráskódja. Azt viszont meg lehetne csinálni már most vele, hogy egy megfelelő eszközt wifin ráakasztva, azon keresztül lehessen nézni (akár interneten keresztül) a képet, mivel van egy webszervere a helyi hálózaton. A Viofo eszközeit csak alkalmazáson keresztül lehet elérni?
-
denis.p
tag
válasz
denis.p #14742 üzenetére
kb. 40-50 méter nyílt terepen a távolság, ameddig szakadás mentesen látható a mobilon a Viofo a129 élő képe, illetve eddig a távig konfigurálható az app-on keresztül a kamera. Persze egy másik mobillal lehet több, v kevesebb is ez a táv. Egy androidos tovább fejlesztéssel riasztást is küldhetne élőképpel a mobilra, pl a mozgásérzékelő bekapcsolása esetén, vagy távolról bármikor betekintést lehetne kapni a kamera élő felvételéből.
(#14763) janaman01
A sávtartó, ill ráfutás jelző rendszer nagyon kezdetleges ezeknél a kameráknál. Anno én is próbálgattam beállítani a lencse irányát, hogy optimális legyen a jelzés, de legtöbbször fals riasztást adott, vagy egyáltalán nem adott jelzést. Tehát ez a része sztem nem sokat ér egyik kameránál sem.
A Viofo nem sokkal kerül többe, mint a Mai70 pro. Utóbbi dash cam akkumulátoros a Viofo pedig kondenzátoros. Az akksinak nem tesz jót sem a hideg, sem a meleg, főleg, ha nyáron süti a szélvédőt a nap, hamar tönkremegy. -
bul07
nagyúr
válasz
CHIPman #14758 üzenetére
Nekem van egy ilyen tartalékba , biztosíték-elosztó
Ha gondolod és jó a fajtája, küld privátot és ára+posta(sima boríték) fejében elküldöm neked én meg majd rendelek tartalékot megint
(#14759) odrif
Ez nem teszt, hanem termékbemutatás
Ez az oldal csak terméket mutat be(egy telefon töltőt simán ki lehet mérni tesztelni de annyit se szokott , jól tölt és annyi) -
schferenc77
aktív tag
Sziasztok!
Úton van a Viofo A129-es szettem, és két kérdésre még nem találtam választ:
- van-e valahol összesítés róla, hogy egy adott parking mode beállításnál hány GB flr el egy 64GB/128GB-os kártyára?
- gyári 3 eres hardwire kit-tel lesz bekötve. Ennél, ha jól láttam beállítható, hogy hány voltos akksifeszültségnél kapcsolja le a kamerát. Mi a tapasztalat 12V-ig ha beállítom, akkor van rá esély, hogy 24 óra alatt lemeríti/kikapcsol? Gondolkodtam még egy power bank beillesztésén is, egy 20000mAh-s PB 28 óráig tudja ellátni táppal a kamerát (már, ha parking mode-ban is 0,7A-t eszik). -
-
-
janaman01
addikt
Igen nyilván van mindig jobb es jobb..nekem ennyiért nagyon megérte, plane hogy az első héten volt érdekes...teszi a dolgát ma már rá se nézek. Ne is kelljen..😀 van benne egy 64gb kártya. Majd belenézek egy 128 gb is . Oroszoknál olvastam volt akinél vitte volt akinél nem. Nem jöttek rá mitől függ, persze ugyanaz a kártya..
-
janaman01
addikt
Igen annál olcsóbban nemigen kapni már..viszont erdemes lenne összehasonlitanod vasarlas előtt pl ezzel : VIOFO A119 PRO
Nem a 70mai pro ellen beszélek, nem is mellette annak ellenére hogy ugye nekem az van..de valahol olvastam hogy talan a viofo talán egy fokkal jobb.
A 70mai aprilisi frissitestől mondjuk sokat várok..igeret szerint belerakjak a sebesség kijelzesét optimalizálják a képet stb...majd meglátjuk..Gps nek egyelőre nem sok haszna.mondjuk. sávvaltast figyeli, ha túl közel kerülsz az előtted haladóhoz...ha pl mozgas van előtzed, elindul a sor..figyelmeztet
-
janaman01
addikt
Igen...pl képet tudunk csinalni telefon program nelkül is ,take pictures, paranccsal akár menet közben is..ha már tesztelik..teszteljék rendesen. Én gps el használom. Ha rendesen bekalibrálta magát, akkor teljesen pontosan latja a sávokat is.
( nekem ebay en utolsó darabkent 15 ezerért siman megérte gps el együtt)
Alfawise? Kinek a pap kinek a papné..ilyen tappancsos ,fenykepezőgépet, mar nem szivesen raknék ki.... -
CHIPman
nagyúr
Megjött a 7-én rendelt eredeti 70mai (univerzális, USB kimenetes) hardwire kitem, viszont a 7-én rendelt biztosíték-elosztót csak ma adták fel, szóval csúszik a bekötés...
-
Csápájev
őstag
Srácok!
Banggoodon a 502C6B kupon kód még akciós viofo kamerákra is 18-22 dollár kedvezményt ad.
Így 127,5 dodó Eu raktárból a viofo 129 duo.
Elvileg más kamerákhoz is jó! Xiaomi 70maihoz pl. -
Üdv!
A 70mai Dash Cam Pro rögzíti a videó felvételre a GPS adatokat és a jármű sebességét?
Vagy ebben az esetben a Viofo A119S kamerában kell gondolkodni? -
denis.p
tag
válasz
Csápájev #14746 üzenetére
Szívesen
(#14747) janaman01
Valamennyivel sötétebb a kép CPL-el, de nyáron nappali időszakban nagyon előnyös a használata főleg erős napsütésben. De ősztől tavaszig, ill még nyáron este is ajánlatos levenni. A 70mait nem ismerem, hogy mennyire egyszerű a le/fel pakolása , de a Viofoknál egy pillanat alatt megvan. -
denis.p
tag
Mennyire erős az A129 WiFi jeladója azaz milyen max. távolságból lehet a mobilon kommunikálni vele?
-
denis.p
tag
Köszi
Ma jött meg minden (Viofo 129 duo és a bekötéshez szükséges cuccok HK, CPL) , már csak az új autó érkezését (kb.1,5-2 hónap) kell kivárnom
A jelenlegi autómban két Viofo A119 van beépítve (elöl és hátul) és azon gondolkodom, hogy ugyanígy kössem-e be az A129 duo-t is, mint az A 119-eseket, vagy a 3 szálas HK-el.
A mostani is 3 szállal van megoldva, de másképpen, ez nem ad semmiféle jelet a kamerának, A parkolóban én kapcsolom át direktre egy billenőkapcsoló segítségével és továbbra is folyamatos felvételt készít a 128 GB karira. (Nincs beállítva sem mozgásérzékelő, sem parkír mód) Azért variáltam így, mert garázsban tartom az autót.
Gondolkodtam még a külön tápegységen (powerbank) is , de megoldottam a kapcsolóval és akkor használom amikor szükségét látom, ill. ha olyan helyen parkolok ahol szükséges lehet a felvétel.
Hasonlóan gondoltam megoldania az A129-et is -
PeterPH
senior tag
válasz
denis.p #14737 üzenetére
Mindig az állandó tápról veszi a működéshez szükséges energiát, a gyújtás szál csak egy vezérlőjelet ad a kamera felé.
Az akku védő áramkör is az állandó ág feszültségét figyeli.
A különbség a vezérlőjel megléte, ami értelemszerűen kétszálasnál nincs, így a kamera nem tudja érzékelni mikor állítotttad le a motort, csak alternatív megoldással (GPS sebesség figyelése). -
denis.p
tag
válasz
PeterPH #14734 üzenetére
A 3 kábelos Hardwire kit hogy működik? A bekötése világos, hogy az egyik a test, a másik a gyújtás, a harmadik szál pedig a direktre (akksira) van kötve a biztosíték táblán. Azt még értem, hogy amikor a gyújtás működik, akkor azon a szálon kapja az áramot, majd a gyújtás levétele után a direkt kábelon kapja továbbra is az áramot. Tehát ha leveszem a gyújtást akkor a direkt szálon keresztül érzékeli az esetleges akku feszültség csökkenését? Vagy mi különbség van a 3 szálas és a 2 szálas Hardwire kit között, ha utóbbi a két szálas HK direktre van bekötve?
-
janaman01
addikt
Olvasgatom a fórumot, latom van megoldás a szelvedő műszerfal kombó csillogasra, valamiféle CPL szűrő a megoldas ha jól ertelmezem. 70mai pro ra esetleg tud valaki valamit ajanlani?
-
PeterPH
senior tag
válasz
schferenc77 #14733 üzenetére
Ezt nem fogja megoldani, ez csak a gyári kábellel működik.
Maga a parkoló mód tüd működni enélkül is, de akkor csak a GPS sebességjel alapján kapcsol x perc után. -
bul07
nagyúr
válasz
schferenc77 #14731 üzenetére
Két eres megoldásoknál nincs parkoló mód (ha jól tudom)
With ACC detection feature, dash cam will switch to parking mode automatically if the vehicle engine off, and switch back to normal recording after vehicle engine on. Please be sure the cable is connected to the camera directly, not through the GPS mount.
-
schferenc77
aktív tag
Sziasztok!
Mi a jelentősége, szerepe, ha egy viofo kamerát a 3 eres gyári hardwire kit-tel kötöm be? Nem elég, ha egy olyan szivargyújtó aljzatról hajtom meg, amely az autó leállítása után is ad áramot?
Éppen kifogyott a uk amazonról, a német nem szállít Magyarországra, és amúgy is elgondolkoztam, ér-e ennyit a kábel? Parkoló módot szeretnék, tehát a kamera megy majd álló helyzetben is. -
FireFox1996
őstag
válasz
tyielow #14718 üzenetére
Megnéztem én is a Garmin 55-ös videóját, sajnos csalódtam benne. Egyik felvétele sem jobb egy átlagos kínainál (mit értsünk átlagos kínainak? viofo/sjcam sjdash+ már az?) Az itt található sjdash+ / viofo videóknál egyátalán nem jobb a Garmin. Nappali képén a szemből jövő autón nem látszik tisztán a rendszám.
Ilyen minőségért ennyi pénzt nem adnék érte. -
janaman01
addikt
válasz
janaman01 #14728 üzenetére
A kinai 1.05 ös firmware már kijött ...aprilisra igertek egy nagyobb frissitest. Sokan problemaznak bizonyos dolgokon, pl a videó ne legyen annyira ,karcos, , a mai logó lehetne kisebb vagy akár eltüntetni. Hoszabb videofelvetel mint 1 perc, gps kilómeter/h kijelzese. 20 percnel kevesebb parkoló videó stb...kivancsi leszek
-
ITI-san
tag
A Garmin 55 esetén ugyan az van, mint Viofo A119 esetén. Ov4689 optikai szenzor.
Nappal jó képe van, este van jobb, vagy lehetne jobb pl Sony IMX291. - el.
Ami különlegessége az Ambarella A12A55 chip. Ha megnézitek a videó szélén alig torzít. Ez az Ambrella chippek sajátja, szemben pl a Novatek-kel.
Ha most csinálnák akkor nem az OV4689 lenne benne és ez lenne a legprofibb.
Ezért sem használják sokan az Ambrellát mert drága, de jó. -
janaman01
addikt
Sziasztok. 70mai pro gps el használok. Nalam P/N beallitasokban ha P ben van akkor kicsit szaggatottan megy , ha atrakom N be akkor tök simán fut akár 4K ban is. Nalatok is ez a helyzet? Ja 1.4 angol t raktam fel
-
Csápájev
őstag
válasz
schferenc77 #14723 üzenetére
35 a sima most is. A duo 48.
A duo volt olcsóbb? -
schferenc77
aktív tag
Viofo A129-et vásárolnék. Esetleg valakinek van tippje, honnan tudom (áfa és vám nélkül, aránylag gyorsan) beszerezni? Banggood-on néztem múlt héten, akkor 36eFt volt, most meg 42eFt :-(
-
parandroid
félisten
válasz
tyielow #14718 üzenetére
Köszi az infókat, még mindig (már megint) gondolkodom rajta, most az 55-ös modellt épp 139 eur-ért adják a német amazonon, erősen vaccilálok e között, és egy tipusspecifikus, gyári advanced car eye rendszer között, amit ebayen 250 eur-ért találtam, és tartalmaz komplett beépítő készletet kábelestül, csatlakozóstul, első-hátsó kamerával.
p
-
tyielow
aktív tag
Na urak!
Pár nap Garminozás után az első tapasztalatokat osztanám meg.
Csomagolás: hibátlan, van pótragacs a szélvédőre helyezéshez, a készülék apró és könnyen levehető-újrarögzíthető a mágnesnek köszönhetően. Szép hosszú kábel is van a csomagolásban.
Menü és gombok: gyorsan elsajátítható, könnyen kezelhetőFunkciók:
Sávelhagyás: van, hogy a szaggatott vonalnál is figyelmeztet. Nekem nem jött be, kikapcsoltam.Ráfutás: túl óvatos, túlságosan "fél"
Pedig low sensitivityn van. Szóval figyel, működik, de inkább az autóba épített gyárira hagyatkozom, az eddig -szinte- tökéletesen működött.
Traffic is moving, vagyis "ne bambuljál!" figyelmeztetés: egész jól reagál, ha valóban elbambusz, jó hogy szól még egy hátulról érkező dudaszó előtt!
Eseménykori automatikus mentés: még nem volt rá példa, hogy mentenie kellett.
Traffipax közeleg: nagyon jó! A pest környéki telepített védákra simán szól, hogy 3-400 méter múlva lesz, és lassítsak.
Hangvezérlés: szépen működik. "OK, Garmin" vezényszóra feldobja a képernyőn a 4 lehetőséget, amit ha elkántálsz neki, elvégzi anélkül, hogy odanyúlnál. Ha semmi esélyed odanyúlni, akkor jól jön. Hozzáteszem: beszélgettünk és egy komplett mondatomra ő úgy gondolta, hogy hangvezérlem, és elmentette a videót
A figyelmeztetés csipogás formájában érkezik, ennek hangerejét érdemes belőni a menüben, mert tud nagyon halk és nagyon hangos is lenni.
Amúgy a kijelző 1 perc után elalszik, onnantól kezdve csak akkor jelenik meg rajta kép, mikor ezeket az eseteket jelenti.És akkor a videó / képanyag...
A korábbi kamerámnál be tudtam állítani, hogy hány percenként vagdalja fel a fájlokat. Itt erre nincs lehetőség. Gyakorlatilag 1 perces videókat csinál, de amint rányomsz vezetés közben a SAVE-re, elmenti az éppen futó fájlt, továbbá az előtte és mögötte lévőt, mindezt egyetlen 3 perces fájlba csomagolva. Elsőre fura volt, de rájöttem, hogy a másik kameránál pont az volt a baj, hogy történt valami, rányomtam a kamerán a mentésre, és ha pont akkor kezdett egy videót 0:00:09 másodperce, akkor baxhatom, mert az ELŐZŐ fájlt kéne elmenteni (lehet sarkítottan hangzik, de nem 1 ilyen esetem volt). Szóval ez ügyes.
1920x1080 - 60 fps - kb. 120 MB egy fájl
2560x1440 - 30 fps - kb. 140 MB
INNEN letölthettek nyers videókat (+screeneket), egyenest az SD kártyáról töltöttem ide fel.
...a többi felbontást még nem teszteltem (van vmi 1080p HDR is, 720p-t nem fogom).
Szerintem ebben a FullHD felbontásban nincs jobb képe, mint az itt fórumon divatos kínaiaknak... hogy mindazössz 60 kiló Forintot megéri-e, nem tudom megmondani. Mindenesetre örülök, hogy már megvan
Ja, és a hozzá társuló applikáció természetesen nem az igazi. Mikor először hozzácsatlakoztam nem mutatta a mentett videókból az összeset, pedig 10 perccel azelőtt mentettem. PC-n ott volt...
-
Kronk
őstag
Sziasztok,
Megjött a 70mai pro-m, fel is ragasztottam, de utólag vettem észre, még mehetne egy picit feljebb, de sajnos abban a pillanatban, amikor a ragasztó hozzáért a fóliához, már nem tudtam levenni.
Hogyan lehet áthelyezni? Gps-s tartóval van.Köszönöm
-
OldAkita
aktív tag
-
sumsang
aktív tag
válasz
OldAkita #14711 üzenetére
Az alap fogadót, amit belinkeltél, azt mindkettő kamerához használhatod. A GPS egység érintkezőjénél van különbség. A lap közepénél látható[link]
De adnak tartalék felfogatót a kamerához, tehát mindkettő autóban tudod cserélgetni. Szerintem a ragasztós a stabilabb megoldás, na meg esztétikusabb is. GPS modult ha szeretnél használni, azt nem tudom hogy lehet rátenni a tapadókorongos fogadóra. Tippem, hogy sehogy! Nem láttam még gömbcsuklós GPS modult. -
OldAkita
aktív tag
Viofo 119 V2-t nézegetem, de ahogy látom nem tartozék a gumis rögzítő hanem fel kell ragasztani. Számomra ez probléma mert minden nap más kocsiba kell betenni. Találtam külön megvásárolható tartót ami kompatibilis a 119 és a 119s-el. De vajon a 119v2-vel is?
Közben megtaláltam ugyanezt a Viofo weblapján is ahol azt is jelzik hogy nem használható együtt a GPS modullal. Vajon miért? -
CHIPman
nagyúr
-
Debilon
addikt
válasz
FireFox1996 #14705 üzenetére
nem, olyasmire gondolj mint a polarizált napszemüveg ahogy működik, kiszűri a csillogást és a tükröződéseket jórészt, jó dolog
-
Debilon
addikt
válasz
Moleman #14703 üzenetére
köszi!
közben Ali-n nézegettem és közben eszembe jutott, hogy kéne hardwire kit is ezt találtam:
HW kit+CPL filter19,2 USD a kettő együtt
-
Debilon
addikt
válasz
Debilon #14701 üzenetére
no, felvételek lementve, a mai kis tesztkör alatt kiderült, hogy szükségem van CPL szűrőre
a műszerfal tetején levő rekesz és az utasoldali légzsák fedél kontúrja + a szélvédőre irányuló szellőző (és főleg az) elég markánsan jelen vantotálisan szembe sütő lemenő nap fényében sem annyira gáz (szerintem), de a szűrő kelleni fog úgy érzem, főleg ha megjön a nyár és a folyamatos napsütés
jelenleg 1080p 30fps-re van állítva, ha valakit érdekel tudok sample-t mutatni
valaki tud olcsó lelőhelyet A119S V2-höz való CPL szűrőhöz?
-
Debilon
addikt
válasz
ITI-san #14700 üzenetére
írtam is, hogy jelenleg azért kellene, hogy lássam, jól állítottam-e be, feleslegesen nem venném kis az SD-t, de tényleg az tűnik a legjobb megoldásnak, hogy a kamerával együtt viszem be
amúgy igen, GPS-es talp van, és ebben a verzióban már javítva vannak a csatlakozók
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- Újabb magyar banknál elérhető a Xiaomi Pay
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Jogász topic
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- A Redmi 15 5G-t power bankként is lehet majd használni
- Arcfelismerő topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- További aktív témák...
- Samsung 32" M8 4k Smart Monitor!32"/4k/VA/Smart Remote/DEX /Airplay/Type-C/Slimfit Kamera/Beszámítá
- VW/ Skoda fejegység Android 13, 6/64gb eladó
- Lenovo Loq Gaming 15IRX9
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- AKCIÓ! Asus ROG Flow Z13 +ROG XG RTX 3070- i9 12900H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050Ti 4GB + RTX 3070 W11
- AKCIÓ! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest