Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
BBéci
legenda
válasz
koanla #11897 üzenetére
Ebben szó sincs arról, hogy felfestett sávon belül, annak jobbszélére húzódva kell haladni. Bele lehet magyarázni, de nincs szó szerint leírva, ezért nem számonkérhető.
34 éve vezetek, lassan 1,3 millió kilométernél tartok, soha nem láttam, hogy valaki úgy közlekedett volna. Ésszerűtlennek tartom. -
koanla
aktív tag
És hogy ON is legyek:
ma délelőtt átvezetékeztem a két A118-at, és bekötöttem a hardwire kit-et is. Sajnos nem lett végleges, mert baromi rosz helyen van a biztosítéktábla (szétkókányolni nagyon nem akarnám), szóval majd neki kell futnom még egyszer. Jelenleg szivargyújtós adapterről táplálok még mindig, de már 12V-tal, ugyanis átkötöttem a kimenetét az 5V helyett a bemenetre. Később majd megmókolom úgy, hogy az 5V-ra forrasztok telefontöltőt is és valahogy elvezetem a telefontartó környékére. Így már navigáláshoz sem kell foglalni a szivargyújtót.
De a legfontosabb, 2,1A-es a kit és simán elbírja - eddig még! - a két kamerát és az elsőhöz csatlakoztatott GPS antennát is. Mondjuk most még elég hűvös volt, de semmi melegedést nem érzékeltem pár perc próba után. Remélem, be fog válni. -
koanla
aktív tag
válasz
tomazin #11860 üzenetére
Ha már megtúrtam a jogtárt, akkor erre is: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM
31. paragrafus:
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg."Ami még nagyon fontos volna, de sajnos sokan nem tudják. Ha jobbra kisívben hajtunk rá védett útra, akkor baromi fontos, hogy jobbra is nézzünk és adjunk elsőbbséget annak, aki netán épp előz. Ugyanis kereszteződésben nem tilos előzni, ha azt egyébként semmi nem tiltja és annak minden feltétele adott.
-
koanla
aktív tag
Íme, kitúrtam Neked: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM
25. paragrafus, be is vágom, hogy ne kelljen keresned:
"(2) * Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni." -
tomazin
veterán
Yihez talaltam 1$ert cuppantos tartot. Vett mar ilyet valaki, mennyire jo?
-
-
válasz
koanla #11887 üzenetére
Ezek szerint rosszul fejeztem ki magam:
Az általános helyzet szerintem is gyalázatos, de még így is javulóban van -- ahogy én látom.
Sőt, én még be is látok a kulisszák mögé, és közvetlenül látom, hogy mekkora surmók közlekednek az útjainkon.
Elkeserítő.De zebraügyileg abszolút elégedett vagyok. Legalábbis arra, amerre én megfordulok, kifejezetten jó a gyalogosátengedési felállás. Komolyan!
MaCS
-
sambenez
Topikgazda
válasz
koanla #11886 üzenetére
"Minden tisztelet mellett: sávon belül is jobbra tarts van."
Aha csak amikor a jobb széle az útnak tele van kátyúval meg aszfalt felgyűrődéssel senki nem akarja tönkre vágni a lengéscsillapítóját.
Én szabálykövetőnek tartom magam, de nem fogok jobb szélen menni, ha az kárt okoz nekem hosszútávon. -
koanla
aktív tag
válasz
MaCS_70 #11871 üzenetére
Sajnos az én tapasztalataim nem ilyen féynesek, kifejezetten gázosnak érzem a morált. Nem véletlen, hogy lett kamerám, ráadásul elöl-hátul. Meglehet, itt-ott lemondunk elsőbbségről, de összességében sokkal nyomulósabban vezetünk, mint régen.
Egyébiránt a gyalogátkelőhelyeken is gázosak vagyunk még, bár mintha mostanában hangyányit javulna aért, de nagyon messze még a vége. KIválóan látszik azon is, hogy mennyire jól tréneltek a gyalogjaink. Simán megállnak a zebrák körül; megtehetik, hiszen a lőtéri kutya nem engedi át őket. Ha meg valaki megáll, akkor kamilláznak, hogy nem akarnak átmenni, csak ott gondolkodnak az élet nagy dolgairól.
Van még bőven tér a javulásra és van, amiben kifejezetten szarok vagyunk. -
koanla
aktív tag
válasz
vadkörte #11865 üzenetére
Minden tisztelet mellett: sávon belül is jobbra tarts van. Ha mindenki szépen meg is csinálná, akkor ilyen kisebb kikerülések gond nélkül mehetnének.
De mi valamiért nagyon szeretünk terelővonal-huszárkodni és nem hogy még akár középen menni, ha már, hanem inkább kifejezetten balra tartunk. Némelyek annyira pro-k, hogy át is lógnak.
Az meg már a vicc, amikor egy amúgy balra tartó kolléga balra kanyarodáskor (abba bele se megyek, hogy nem balra nagyívben sikerül ezt is abszolválni, hanem minimum közepes, de sokszor kifejezetten kisívben) visszahúzza jobbra.
Amúgy meg Macs_70 kolléga leírta a tutit, oda kéne figyelni a másikra, de valamiért nem nagyon sikerült ez nekünk. -
Tin
veterán
szerintem a Yi szenzora elég jó, és nem igazán ég be. meglepően jó a dinamikája, és éjjel is jobb, mint a legtöbb kamerás mobil. én nem tudom, a kolléga milyet fogott ki, nekem az egyetlen, amit fel tudok hozni a Yi ellen, az a bitráta, amikor főleg ősszel-télen a sok faág mintázat miatt az úttest is bekockásodik, de annyi. jó, mondjuk én kemény 35EUR-ért vettem tavaly amazonról, annyiért a hülyének is megérte. ezért az árért konkrétan hulladékot kapni.
-
sambenez
Topikgazda
Szerintem semmivel nem jobb az A119 képe a YI-nél.
Töltsd le innen az A119 és a YI teszt videókat, és hasonlítsd össze. (Ne streamen nézd hanem mindenképpen töltsd le)
Egyetlen előnyét látom az A119-nek, éjszaka világosabb a képe, de a rendszámok azon sem látszanak jobban mint a YI-n. A nappali felvétele meg semmivel nem jobb.
Az A119s-ről sajnos nincs még videó így azt nem tudom összehasonlítani. -
Yany
addikt
A kiégő és bebukó fények elsősorban a szenzor dinamikája miatt van. Az alacsony bitráta a részletgazdagság rovására megy, kockás, blokkos a végeredmény és kulcskockák között nem, vagy alig frissített információtartalommal. Tehát sajnos de, szenzor gond. Nyilván az alacsony bitráta is probléma (ahogy említed), de a verőfényes napsütésre kiégő fehér az nem ide tartozik. Egyébként nem csak helyspór, hanem alacsonyabb teljesítményű (ezért nyilván olcsóbb) SoC dolgozik a jeleken, ezért nem képes megfelelő sebességgel jó minőségben magas bitrátával dolgozni a legtöbb olcsó kamera.
Ha jól számolom a 82 eurós A119 nem 4x-5x annyi, csak mondjuk 2x, mégis zongorázni lehet a különbséget. Sőt, sok 10x többe kerülő kameránál is szebb a képe, csak kevesebb szolgáltatást kínál, ezért is olcsóbb. Tehát ha valakinek a képminőség az első, de alacsony áron, szerintem egy 1-2 milliós autónál is simán korrekt egy A119-est kifizetni egy szutyok kamera helyett. Sőt, hogy őszinte legyek, picit értetlenkedve is olvasom a párezer forintos sasszézást, miközben néhány nagyságrenddel nagyobb érték érdekében fektetünk bele és nem is elszállt egy korrekt kamera ára sem (ld. az említett A119(s)).
-
Tin
veterán
válasz
Tibee86 #11879 üzenetére
nem az optikájával vagy a szenzorával van gond, hanem ez egy menetrögzítő kamera. értsd: a bitráta relatíve alacsony a "normál" kamerákhoz vagy fényképezőkhöz képest azért, hogy egy 32GB-os kártyára ne csak 1 órát tudjon felvenni. és mivel fix a bitráta, ha sok a részlet a képen (jellemzően erdős rész), akkor bizony bekockásodik a kép, mert azt nem lehet annyira jól tömöríteni.
60 fps-re rakd, ha kell a rendszám, még ha nem is látod elsőre, meg fogod találni azt a képkockát, amin látszik. plusz, ami még javasolt, hogy az ablaktörlő töröljön előtte, és a lehető legközelebb tedd a szévédőhöz a lencséjét, hogy lehetőleg az útra, és ne mondjuk a szélvédőn szétkenődött piszokra fókuszáljon.
egyébként ennek a kamerának kifejezetten jó képe van. ha ennél lényegesen jobbat akarsz, vannak kamerák 5-10x ennyiért is, csak győzd memóriakártyával.
-
Tibee86
nagyúr
válasz
tomazin #11876 üzenetére
"mire szeretnéd használni ezeket a felvételeket?"
Céges autóba vettem, főként a sok idióta felvevésére amit leművelnek az utakon, majd gondoltam azokból vágok össze egy hosszabb videót. Még akár zenét is raknék alá, na nem olyat amit linkeltél, az nálam távol esik a zene fogalmától."én megnéztem pár felvételt, minden amit lényegesnek gondolok látszik rajta"
Elég lényeges dolognak mondanám a rendszámokat, amivel szikrázó napsütésben jó fényviszonyok mellett még nincs is gond, de pl. a mai felhős időben már az előttem haladó rendszáma is teljesen olvashatatlan.Nem vitát akarok ezzel szítani itt, csak leírtam a véleményemet tapasztalat alapján. Yt videók alapján sokkal sokkal jobbra számítottam. Nem véletlenül kerül egy normális kamera ennek a sokszorosába.
De hogy pozitívat is mondjak, tetszik benne az óra funkció. -
jupp008
senior tag
Ha már hardwire kit-es kérdések órája akkor én is kérdezek.
Úgy néz ki ebay -es rendelésem elveszett, el is kezdtem eladó felé a viszatérítéses dolgot intézni.
Úgy látom itthonról is lehet rendelni, egyszerűsítem is a dolgot.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy eredeti rendelt helyett akár ez is megfelelő lenne -e ? Sztem ugyanaz csak nem írják ki, hogy Viofo A119 -hez is jó. Mini USB a csatlakozó ha jól értelmezem. -
tomazin
veterán
attól függ milyet veszel. én lengőbiztosítékot nem rendeltem hozzá kintről csak a trafót, így egy ilyet sikerült itthon venni. itt a kábel kettévágva, egyik lábára saru (ez ment az egyik üres reléhelynek az egyik lábára) másik oldala meg összeforrasztva a táppal. De ha úgy veszed, hogy van hozzá olyan lengőbiztosíték akkor ennyit sem kell vele vesződni, mert berakod egy üres helyre (és figyelsz arra, hogy az olyan legyen ami nem zavar senkit, pl. légzsák és legyen is rajta áram) egy 5A biztosítékkal (sőt ha van akkor 3A-essel)
ebben a videóban a csaj egy olyara rakja amiben van biztosíték. akkor olyan alacsony áramfelvételűre rakd ahol nem lesz a plusz 1amperrel gond.
minden linket kép alapján kerestem, hogy látszódjon miről beszélek
-
Bocs az offért, de van egy láma kérdésem: a napokban rendeltem egy 70 Minutes-et, és szeretnék hozzá hardwire kit-et is venni. Látom, hogy a biztosítéktáblába kell majd bekötni, de ez hogy működik pontosan? Üres helyre kell betolni, vagy valamelyik meglévő helyre, és az eltávolított biztosítékot meg a hardwire kit csatlakozójába?
Van egyébként jó minőségű, ajánlott HW kit, mondjuk ebayen? Nem nagyon érdekel az ára, de azt mindenképpen szeretném, hogy ne egy összetákolt retek legyen, hanem olyan, amit az ember nyugodtan köt rá a kocsi hálózatára.
Köszi előre is!
-
vadkörte
addikt
válasz
Tibee86 #11873 üzenetére
Nálam így muzsikál.
Az éjszakai nem az igazi, de a semminél jobb. Összességében én is kicsit töbebt vártam, de csalódni azért nem csalódtam.
Amúgy mire is használjuk ezeket az eszközöket? Autós utazásaink megörökítésére, vagy, hogy az esetlegesen bekövetkező balesetről legyen bizonyíték? -
Tibee86
nagyúr
Pár napja használom már a Yi dash cam-et, valahogy yt videók alapján jobbra számítottam, igen pocsék a minősége a videóknak. Poénnak jó, de fedélzeti kamerának nem igazán. Mindegy, 15 ezerért csodát nem vártam, de azért ennél kicsit többet.
-
vadkörte
addikt
válasz
tomazin #11869 üzenetére
2017-ben egy rövidebb időt Horvátországban, az Isztrián tartózkodtam. Nem sokat, csak két hetet. Ez idő alatt elég sokat - ~-3-4.000 Km-t - vezettem. Kicsit fáztam tőlük, mert emlékeim szerint eléggé balkáni az ottani stílus.
Srácok. Az a két hét, autóvezetési szempontból, maga volt a Kánaán. Dinamikusak, de nyugodtak és előzékenyek, segítőkészek. A leghosszabb ~600 Km-es út sem azért fárasztott le, mert birkózni kellett velük, hanem kicsit sok volt a nap. Egy tapló majommal találkoztam, aki egy 0,75 sávos de kétirányú hegyi úton betolt volna a szakadékba. Az is egy idősebb Passat-os német volt.
Csak egy példa, az autópályákon, ha a külsőben megy a helyi madár és látja, hogy jössz a felhajtón szívféjdalom nélkül besorol a belsőbe, így ad Neked helyet. Vagy a fenti kanyarodásos történet antológiájára, ha bármerre kanyarodnál, megvárja, amíg befejezed!
Mióta hazajöttem, kis túlzással, félek volán mögé ülni, pedig majd 20 éve vezetek és párezer Km a talpaimban van. -
válasz
mghltm #11868 üzenetére
Egyetértek, de ha azt látom, hogy a szembejövőnek kéne egy kis hely, és tudok adni neki, akkor eszembe nem jutna nem lehúzódni, hogy segítsek neki. A közlekedés az egyik legtipikusabb olyan játék, ahol a kölcsönös segítség drasztikusan megnöveli az összes hasznot.
Egyébként érdekes, hogy a helyzet romlását látjátok. Én pont ellenkezőleg: bár az ideálistól még nagyon messze vagyunk, de én gyalogosan, motorral és autóban is nagyon határozottan azt tapasztalom, hogy az elmúlt 10-15 évben drasztikusan csökkent a velem szemben elkövetett bunkóságok száma.
Gyalogosként egy éven belül összesen egyszer fordult elő, hogy nem engedtek át a zebrán, pedig régebben szabályosan küzdeni kellett az átjutásért.
Motorral ötből négyszer előreengednek, régen fordított volt az arány.
Régebben egy kutatás kedvéért statisztikát vezettem az udvariasság/tahóság nyilvántartására, úgyhogy nagyon rááll a szemem a témára és van konkrét összehasonlítási alapom: lényegesen kevesebb surmóságot tapasztalok évről évre és egyre inkább az az érzése, hogy odafigyelünk egymásra.
Ebben egyébként azok is egyetértenek velem, akik a jelzett kutatást végzik.
MaCS
-
tomazin
veterán
válasz
mghltm #11868 üzenetére
majmok mindig lesznek, mindenki csinál hülyeségeket, türelmetlen, ideges, béna stb.
nekem a tendencia nem tetszik. pár évvel ezelőtt nem éreztem szükségét a dash camnek, mert az agresszív, szabálytalankodó mentalitást minimálisan tapasztaltam az utakon. most ellenben napi szinten találkozik olyannal, akit ki kellene emelni a közlekedésből 1-2hónapra, hogy gondolkozzon már el azon mit csinál. (aztán ha az nem elég akkor szépen növelni az intervallumot).
bár van egy olyan sanda gyanúm, hogy ez annak köszönhető, hogy egyre inkább több az autó, egyre könnyebb megteremteni azt a szintet ami a napi autózáshoz kell és egyre inkább az autót választják más helyett. -
vadkörte
addikt
válasz
tomazin #11860 üzenetére
Felénk - D-Ny Mo. megyeszékhely - általános gyakorlattá vált, hogy ha jobbra kanyarodsz, a mögötted haladók fékezés és sok esetben irányjelzés nélkül az esetleges szembeforgalommal nemigen törődve kerülnek ki. Ha nem húzódsz le az út széléhez, csúnyán is néznek rád, ha meg előtte behúzódsz a felezőhöz és úgy kanyarodsz, (pl. nagyobb ívre van szükséged) és ősietőssége netalántán lassítani kényszerül, még felháborodva dudálni is kezd.
-
válasz
tomazin #11863 üzenetére
Nem érdemes. Az idiotizmus törvényi besorolástól független.
A közúti veszélyeztetés egyébként egy bűncselekmény, a lényege kb. annyi, hogy valaki szándékosan okoz veszélyhelyzetet. Ha csak idióta, és a vészhelyzet amolyan melléktermék, és más bűncselekmény nem valósul meg (pl. baleset okozása), akkor marad az esetleges szabálysértés.
MaCS
-
tomazin
veterán
Lehet felvétel alapján feljelentést tenni közúti veszélyeztetésért? Ugyanis meguntam, hogy mostanában minden nap van egy barom aki veszélyeztet és a szerencsén múlik, hogy nem lesz baleset belőle. (legutóbbi indexelek balra, mögöttem lévő lassít, amögött lévő ha nem nézek bele a tükörbe belémszáll oldalról, mert neki derogál megállni és inkább "megelőzöm az előttem lévőt, hát nehogymá")
-
jozsi252
veterán
válasz
havri1 #11851 üzenetére
Hazait azért linkeltem mert itt pontosan szerepel a típus. Ismerem a 2 nagyobb oldalt ahonnan memkarikat érdemes venni.
Tapadókorongos tartóval kapcsolatban lenne még kérdésem. Aliexpressen néztem, és ezt vették a legtöbben a Yi-hez. Van aki ezt a típust vette és jó is, nem esik le? -> For original Xiaomi Yi Dvr Suction Cup Bracket, Genuine Sucker for Yi Dash Cam, Suction cup holder of XIAOMI YI Car Dvr Camera
Vagy esetleg lehetne valahonnan itthonról is venni?
-
jozsi252
veterán
Közbe végül a sima Yi mellett fogom letenni a voksom. A kérdésem az lenne hogy a következő 2 microsd közül melyiket rendeljem szerintetek, amivel tuti jól fog működni a kamera? Vagy tök mindegy igazából?
SAMSUNG - 32GB EVO Plus microSDHC - MB-MC32GA/EU
SANDISK - 32GB Ultra microSDHC UHS-I CL10 + adapter - SDSQUAR-032G-GN6IA/173471
-
vadkörte
addikt
Négy Xiaomi Yi DashCam felvétel:
Eredeti, "nyers" nem módosított, vagy vágott videók, 3 perc/db. A YT helyett a GDrive-omban vannak.
Az első 1080p/60fps + hang (itt a szélvédő tetején volt a kamera, kicsit felfelé fordítva, a kék csík a szélvédő része)
A második 1080p/30fps - hang (+ADAS, amit 5 perc után lelőttem, mert az agyamra ment, a kamerát ~2cm-rel lejjebb tettem)
A harmadik 1080p/30 fps - hang, semmi különös, csak monszun volt.
A negyedik 1080p/30fps - hang, éjszakai felvétel, van benne egy kevés országút, meg némi Mordor (külterületi hepe-hupa sáros földút) néhol hóval.Az autó egy 1997-es OPEL Astra F Sedan 1.7td
-
lazac_
tag
Vegyetek Citroen C3-at beépített kamerával, problem solved.
-
tillatrilla
senior tag
Apám,hogy mit rugóztok ezen a szivargyujtós csatlakozón.... Akinek nem jó így,az elmegy egy műszerészhez,és néhány 100ft-ból csinál egy 5v-os stab. fesz áramkört,ami még egy hűtőlemezzel is elég csekély helyet foglal! Ezt az áramkört egy pici dobozban elhelyezi a mennyezeti lámpa környékén,annyi hely bőven van ott! Táp vezeték rá,meg a kimenő usb-s vezeték,és ennyi. Rövidzár,és túlterhelés ellen is védve van. Tiszta??
-
"Értem, ennek ellenére az a véleményem, hogy alapból 12 volttal kellene működnie egy személyautókba szánt kamerának. "
Tehát nem érdekel a fizika, oldják meg varázslattal.
Vagy készüljenek gyorsan elromló, megbízhatatlan eszközök 12 voltos betáppal. Akkor meg ugye lehetne panaszkodni, hogy melegszik, instabil...
Nekem amúgy az a véleményem, hogy alapból tápellátás nélkül kellene működnie egy személyautókba szánt kamerának. Mert az nekem kényelmesebb lenne. Majd wmiki megoldja...
MaCS
-
tillatrilla
senior tag
Szia. A jelenség leggyakoribb oka,hogy a kamerában lévő aksi vagy nem érintkezik rendesen,vagy annyira halott már,hogy nem lehet normális szintre feltölteni,illetve gyorsan kisül. Így a töltője nehezen kelti életre a boot állapotban lévő kamerát a nullára merült aksival.Akkor van jelentős teljesítmény felvétel,mikor indítanád. A gyenge táp ezt nem tolerálja.
-
havri1
félisten
Gyors teszt. 1080p30fps. Na ezt az ADAS-t azt hiszem száműzöm végleg. Kicsit mondjuk jobb minőség rémlett az első szériás Yi-nél, de nem rossz azért. A G1W-nél határozottan jobb. Kicsit olyna, mintha a kép közepén nem lenne jó a fókusz.
[link] 1080p-be kell váltani (még dolgozik rajta a yt, egyelőre nem elérhető az FHD), ha nem tenné meg magától, és várni x mp-t, mire át is vált..
-
BBéci
legenda
válasz
MaCS_70 #11840 üzenetére
Értem, ennek ellenére az a véleményem, hogy alapból 12 volttal kellene működnie egy személyautókba szánt kamerának. De mivel nem úgy működnek, kénytelen vagyok elfogadni, vagy nem veszek kamerát.
(#11842) BBéci
GPS-nél sem tudom elfogadni a szivargyújtós töltőt, utálom, idegesít, zavar. Ideiglenes megoldás, várok egy olyan fejegységre, ami pontosan passzol az autómba, van benne navigáció és csúcsminőségű a hangja. -
Én értettem a Te mondanivalód lényegét, Te kevésbé az enyémet.
Miért a pici kameraházban akarod megtermelni a feszültségátalakítással járó hőt? Így is az a gond, hogy túl nagy ott a meleg, Te még termelni szeretnél nem keveset.
Az elektronika működtetése meghatározott feszültséget igényel, ezen nem tudsz változtatni, ez tiszta fizika.
Az is fizika, hogy a feszültség csökkentése hőtermeléssel jár.
Azon sem tudsz változtatni, hogy a hő nem tesz jót az eszközöknek, különös tekintettel az akkura.Ennek megfelelően a hőt nem az eszközön belül kell kell megtermelni, hanem ott, hol ez nem okoz gondot.
MaCS
-
havri1
félisten
TV-re HDMI-n lehet (opcionális) csatlakoztatni, pl G1W-t. Így mellette (amennyiben nem elég a benne lévő akkumulátor kapacitása, és vagy kondis) usb-n tudsz neki tápot adni, akármiről, powerbank, töltő, bármi. Igen szélsőséges felhasználása egy kamerának, de van rá lehetőség.
Én nem nagyon csatlakoztattam eddig egyik kamerámat se számítógéphez. FW frissítés vagy SD-ről, vagy mobilról megy.Milyen a gyári megoldás? Kapsz egy szivargyújtó töltőt, és hozzá egy jó hosszú sub kábelt, amivel működik a kamera az autóban. Nem kell szerelni, kötözgetni alapból semmit. Bedugod, működik, kihúzod, kikapcsol.
Nekem például az általad felvázolt fix 12V működés kizáró ok lenne, mivel használom szgk-ban és buszban is ugyanazt a kamerát. Buszban nincs 12V-os átalakítóm, mert több busszal is dolgozom. Viszont szivargyújtó van, és az 24V-os (28.8V töltés közben, tehát 10-30V-os minőségi töltő kell, olcsó szarok hullanak)
-
havri1
félisten
Nekem úgy jött le, hogy fel vagy ezen háborodva.
Egyszerűbb? Ha már nem a gyári megoldáson gondolkozol, akkor az a 2 forrasztás már miért okoz problémát? Tényleg nem értem. (Annyi, hogy beiktatsz egy pici invertert vagy mi a franc a neve, nem vagyok elektromérnök)Egyáltalán nem kell a számítógép hozzá, főleg a Yi-hez, mert mindent mobilon keresztül intéz.
Egész egyszerűen ez az USB egy szabvány, ami Indiától Kanadáig mindenhol ugyanannyi, 5V. És mivel így van tervezve, bármikor csatlakoztatható egy tvhez mobilbankról megtápolva, vagy aki szeretné, számítógéphez, megnézni a felvételeket. -
BBéci
legenda
válasz
havri1 #11832 üzenetére
Messze vagyok a felháborodástól, csodálkozom, hogy erre a következtetésre jutottál.
Nem az 1000 Ft többletkiadás okoz problémát, a többszöröse sem vágna földhöz, hanem a plusz egység, amit valahová el kell helyezni. Ellenben a belső világítástól kihozni egy vezetéket, a végére valamilyen csatlakozó dugót forrasztani egyszerű.Várom a választ arra a kérdésemre, miért kell a menetrögzítő kamerát számítógéphez csatlakoztatni és milyen rendszerességgel?
-
havri1
félisten
Viszont most a kamera csere miatt, levettem a G1W-t. Még jó, hogy levettem..kártya ki, kártya be, missing.. jó, mondom biztos más filerendszer, be a gépbe..aha, írásvédett
Ez a 3-ik transcend, ami meghalt, valszeg megteltek a ciklusok. Január óta nem írt rá. Nem jelzett, viszont rosszalkodott már valóban, néha nem indult a kamera, vagyis indult, csak kikapcsolt. Remélem csak emiatt, mert még használnám más kocsiba.
Előző 2 pont így halt el. Szintén kamerában.
Azt mondanom sem kell, a Transcend olvasó is kontaktos. Az életbe többet nem veszek ilyen márkát. -
havri1
félisten
-
-
havri1
félisten
Roppant egyszerű a válasz :
Azért, mert nem csak 12V van a világon. Ne legyél ilyen szűk látókörű.
Egyébként nem igazán értem a felháborodásod.
10-20e ftos kameránal egy kb 1e ftos kit okoz problémát?
Ha sokallod, ott a dobozban a szivargyujtó "töltő", az tartozék. 12 V-os kivitelbél is pontosan ilyen lehetőségeid lennének. Tényleg nem vágom. -
BBéci
legenda
válasz
taboros #11830 üzenetére
Már korábban is kifejezésre juttattam az értetlenkedésemet, megint megkérdezem, mi a bánatnak kell autós kamerát számítógéphez csatlakoztatni? Szinte mindenki azt írja, hogy egyszer felteszi, aztán évekig le sem veszi.
Olyan navigációs készüléket használok, ami az autóm szivargyújtójábol kap áramot és utóbbira kimeneti feszültségnek 5-10 V van írva. Tehát valóban nem 12, de ilyen módon működnie kellene a kameráknak is. -
taboros
tag
Nem.
- Van 12V-os és 24V-os (teher)autó is. Akkor melyik legyen?
- Számítógéphez csatlakoztatni kell. Ehhez az USB a jó és olcsó megoldás. Az meg 5V-os.(Gondolod, hogy az kb. 10+ ezer ember, aki ilyeneket tervez és gyárt, nem gondolta végig? Csak te? Kakilj te sünt
"autórádiók, erősítők, navigációs készülékek, és a radarjelzők is 12 voltosak".
Ebből az autórádiók, erősítők és a radarjelzők nem csatlakoznak számítógéphez.
A navigációs készülékek meg nem 12V-osak. Legalábbis, amikkel én "találkoztam", azok USB-sek, tehát 5V-osak voltak. -
nyikszi
őstag
válasz
A_ScHuLcZ #11825 üzenetére
"+1 kérdés: ezek egyszerűen lepattinthatóak a tartóról? Nem merem otthagyni, félek, hogy felnyomnák miatta a kocsit.."
Igen, csak egy picit feltolja az ember és már le is jön a GPS egységről. Ha viszont GPS nélküli verziót veszel az nem tudom, hogy működik. Mintha az fixen oda lenne ragasztva. Én csak akkor veszem le, ha olyan helyen parkolok, mint a nyócker
-
jupp008
senior tag
-
BBéci
legenda
-
A_ScHuLcZ
addikt
Sziasztok!
A Viofo A119 V2, A119S V2 és az A119 Pro között mi a lényeges különbség, melyiket érdemes választani?
Az olvastam, hogy a Pro most jelent meg, és azt is, hogy az S jobb felvételt csinál éjszaka, de kisebb a felbontása, mint a simának.
Továbbá honnan érdemes rendelni, hogy mihamarabb megérkezzen?
+1 kérdés: ezek egyszerűen lepattinthatóak a tartóról? Nem merem otthagyni, félek, hogy felnyomnák miatta a kocsit..
Köszönöm!
-
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Korábban írtam már, de nem jött válasz, esetleg valaki?
Mióta használom, második alkalommal fordul elő a Yi kamerámmal az alábbi:
Hideg volt ma reggel is, amikor felraktam, és csatlakoztattam a tápkábelt. A készülék bekapcsolt, de a töltést jelző piros LED gyorsan villogott, és a kijelzőn is a töltés-akkumulátor üzemmódok váltakoztak kb tizedmásodpercenként. Autóztam kb. 5 km-et, majd normális lett.Mikor első alkalommal csinálta, hasonlóan hideg volt. Ez lehet esetleg, nem bírja a hideget?
-
havri1
félisten
válasz
Tibee86 #11821 üzenetére
Alapvetően arról van szó, hogy amilyen a felvétel össz bitrátája, annál gyorsabbnak kell lennie a kártya írási sebességének. Nem érdemes centizni, fölé kell lőni. 80Mbit felvétellel nem nagyon találkoztam még mondjuk
Class 10-től fölfelé mindnek jónak kell lennie.
Én ezeket a 100MB/s read Samsungokat használom most mindenhol kamerákban, nagyon meg vagyok elégedve a sebességükkel.SAMSUNG EVO MICROSDXC MICRO SDXC 100MB/s Read 64GB FLASH MEMORY CARD NEW st UK
-
Tibee86
nagyúr
válasz
Mikulásbá #11818 üzenetére
Köszi!
Azért néztem ezt, mert az írják a kameránál, hogy "Min. SDHC Class 10 vagy gyorsabb (min. 80Mbps sebességű kártya ajánlott)". Akkor ez a 80Mb/s erős túlzás a leírásban?
Sajnos az MM kínálata nem túl széles, viszont van oda egy 10 ezres kuponom, szóval azért gondoltam, hogy onnan szerzek be hozzá kártyát. -
Tibee86
nagyúr
Üdv!
Rendeltem egy Yi dash cam-et, viszont a kártyánál elakadtam.
Pedig eskü használtam a keresőt is, olvasgattam sokat, de még mindig nem tiszta sajnos, hogy mégis milyet vegyek bele.
Ezt néztem ki (tudom külföldről fele ennyi lenne), ez vajon jó lesz, vagy nem kell ennyire "komoly" bele? -
Ne feledd, hogy 12 voltból 5 voltot csinálni a költségen felül még két dolgot igényel:
1. Helyet. A kamera házába be kell illeszteni a feszültségátalakítót.
2. Hőelvezetést. A feszültségkülönbség hőtermeléssel jár, ami egyrészt nagyon nem tesz jót sem az akkunak, sem az elektronikának, és a kordában tartása is még pluszban helyigényes.
Tehát sokkal jobb a kamerán kívül megoldani, tekintettel pedig arra, hogy ez a legtöbb autóban nagyon egyszerűen megoldható, teljesen felesleges lenne erőltetni a beépítését.
MaCS
-
Yany
addikt
Igen én is buktam már el ugyanígy akciót (pl. a TechIntes fejhallgató tesztem alanyáét), de legalább a dellával nem szőröznek. Mindig visszafizették a pénzem, ha valami gebasz volt.
BBéci: picit demagóg leszek, de egy picit szerintem ez is jelzi, hogy a kocsik elektronikai értelemben évekkel elmaradtak, elavultak, a digitális világot csak messziről kamillázzák. Valahol meg tudom érteni az eszközök gyártóit, így nyilván nekünk kényelmetlenebb, de mint a korábbi linkeimen is látható, legalább biztosít a piac átalakítókat is.
-
BBéci
legenda
Ha működne 12 volttal, akkor lenne a legegyszerűbb, hiszen mindegyik autóban van szivargyújtó, csak abba kellene bedugni. Tehát szakember segítsége nélkül menne. Az enyémben van USB is, de nem onnan szeretném táplálni. Így kénytelen leszek autóvillamossági szerelőt felkeresni, annak fizetni, plusz hardwire kitet venni.
Azt meg fel nem foghatom, mi a csudáért akarja bárki számítógéphez csatlakoztatni a menetrögzítő kamerát. Eszembe nem jutna. -
-
Upo
addikt
Jellemzően nem. Többnyire a számítógéppel összekötés lehetősége is bennük van, ott meg viszonylag egyértelmű az usb csatlakozás, ami 5V-os. A külön 12V táp bemenet egy beépített DC-DC áramkörrel meg több dollárral megnövelhetné a gyártási költségeket, illetve a mostani szivargyújtós 12V-5V adapterekkel csak simán "feltapasztom, bedugom és már megy is" élmény állt elő (átlagamerikainak már ez is nagy feladat). Ha úgy kéne még szakemberrel beköttetni a kamerát a 12V rendszerbe, az komoly piaci hátrány lenne, nem sok keresnivalója lenne az elsődleges USA piacon. Aki meg rendesen akarja bekötni annak most is van a hardwire kit.
-
BBéci
legenda
Van akadálya annak, hogy a kamera direktben kapjon áramot mondjuk a belső világításról? Radarjelzőm úgy volt bekötve. Netán csak USB-ről tudnak áramot felvenni a kamerák?
-
válasz
HornedReaper #11800 üzenetére
Én valahogy nem szívesen tennék a kocsiba szabadon álló NYÁK-os alkatrészt.
Miért nem egy rendes, zárt házú, kifejezetten autóba szánt egységet nézel? Rengetegen linkeltek már ide is ilyet.
MaCS
-
jozsi252
veterán
válasz
DIEGO15 #11801 üzenetére
Közbe elég sokat agyaltam rajta hogy mi legyen, és hát igaz.. pénzkidobás lenne amit én akarok. Erre bőven jó a te általad említett Yi is.
Az lenne a kérdésem hogy memóriakártyából melyiket érdemes venni? Mert olvastam itt a topicban 1-2x hogy Samsung EVO-t pl. nem mindegyik szereti. Én 32GB-osat akarok venni. Illetve nem tudom hogyha a Samsungnál maradok akkor EVO-t vegyek vagy EVO Plus-t. -
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Mióta használom, második alkalommal fordul elő a Yi kamerámmal az alábbi:
Hideg volt ma reggel is, amikor felraktam, és csatlakoztattam a tápkábelt. A készülék bekapcsolt, de a töltést jelző piros LED gyorsan villogott, és a kijelzőn is a töltés-akkumulátor üzemmódok váltakoztak kb tizedmásodpercenként. Autóztam kb. 5 km-et, majd normális lett.Mikor első alkalommal csinálta, hasonlóan hideg volt. Ez lehet esetleg, nem bírja a hideget?
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch