- 2,5 gigabites hálózati switch jött a QNAP gondozásában
- 360 Hz-et ígérő QD-OLED monitorral rukkolt elő a ViewSonic
- Nem a vámokra fogná, de felemelné az iPhone-ok árait az Apple
- Egymásra licitálnak a kiadók, hogy kihasználják a GTA VI késését
- A GEEEK új házainak nem lesz gondja a szellőzéssel, és az áruk sem vészes
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Segítséget kérnék. Végre a hangszórók beszerelése előtt állok, egyelőre próbából, hogy minden elfér-e, jó-e a kábelezés stb mert aztán jön a szigetelés. Viszont az van, hogy túl nagy a hangszóró mágnese és az ajtó gyári kivágásán nem fér be (jó is lett volna, ha ez szigetelés után derül ki...). A DSK befért de a JBL-nek sokkal nagyobb a mágnese, az Opelnél meg nem vágtak akkora lyukat az ajtóba, mint amekkorát a kiemelő belső átmérője egyébként megenged.
A kérdés az, hogy miként vágjam ki? Pont körbevágjam a lemezt a kiemelő széléig vagy hagyjak rá és peremezzem meg valamivel? Gyárilag enyhén peremezve van, hogy masszívabb legyen, nekem viszont nincs peremező fogóm. Szóval peremezzem meg valahogy, vagy vágjam ki amekkorára lehet és erősítsem extrán majd a szigetelőanyaggal kívül és belül? -
kelzsoca
félisten
Üdv urak!
Segítséget szeretnék kérni autórádió bekötéshez.
Az autórádió hátulja így néz ki.
Az autóból kilogó kábel pedig ilyen lenne, illetve amit a rádióhoz adtak azt fogom kézben.
Látható hogy a rádió hátulján hiányzik a narancs vezeték csatlakozója, ami egyébként az autóból kilogó iso csatlakozónál be van kötve.
Kérdésem hogy kell a narancs vezetékkel foglalkozni? vagy rádughatom így a magnót a kábelre és nem lesz vele gond?
Elnézést ha nagyon amatőr a kérdés, de még soha nem kötöttem be ilyesmit.
Válaszokat köszönöm.
-
PiciPeti
őstag
Én ezt értem, de az alapproblémán nem változtat. Illetve az akksinak csak akkor lesz nagyobb áramigénye, ha már veszített e töltöttségéből. Furcsa lenne, ha folyamatosan felvenne 10-20-30A-t, csak azért mert rajta lóg a kábelen.
A másik meg, hogy egy jó savas akksinak 13.6V a nyugalmija, és 50-60A terhelés alatt se lenne szabad beesnie 12V alá. Ha ez alá esik, akkor az már lassan csereérett...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Akkor majd nem távirányítok...
-
válasz
philoxenia #40293 üzenetére
Ehhez általában kell egy külön adapter/kábel ami kb. 15.000 Ft, utána működhet.
-
opeter70
senior tag
válasz
philoxenia #40293 üzenetére
Így alapból nem.
Adapter kell mindegyikhez, ami sajnos vetszekszik az általad kinézett készülék árával. [link]
Ez mondjuk azt hiszem nem pont Berlingohoz van, de a nyagyságrend ugyanaz.Ugyanígy voltam vele én is a Renault-nál, de aztán az árakat látva gyorsan letettem róla.
Nem olyan nehéz megszokni a "nélkülözését". Nekem 1 hónap múlva már egyáltalán nem hiányzott. -
philoxenia
MODERÁTOR
Sziasztok!
Ez a fejegység működhet együtt a gyári kormánytávirányítóval? /Berlingo 2006 Clarion/
-
B-enji
tag
válasz
fnsteam #40276 üzenetére
A hátra bekötött plusz pótakku nem sok töltést kapna a generátorodtól. Ha eltérő felépítésű aksikat kötsz össze, melyeknek különböző a nyugalmi feszültségük, állandóan egymást fogják töltögetni így merítgetve egymást. Ami megoldás és mindenképp javallott, a két aksi közé gyújtásszálról vezérelt relé (nagy amper értékű), és a pótakksi gyakori, hálózatról történő töltése.
-
Daywalker
addikt
válasz
lautnermark #40287 üzenetére
A műszerfal elrendezéséből ítélve neki az újabb van és abban generátor van. De lényegében mindegy.
-
opeter70
senior tag
válasz
lautnermark #40287 üzenetére
Fordítva.
A dinamó egyenáramot termel, a generátor pedig váltót.
Egyébként pedig mindegy, mert a generátor váltóáramát egyenirányítják. A dinamónál ezt "megspórolják". -
Shokkolo
addikt
válasz
dreizwanzig #40285 üzenetére
A Signat 4*48 RMS, a Hertz 4*74 RMS
A signat hangját nem ismerem, de általában szeretik.
A Hertz -et hallottam anno, szerettem.Ránézésre amúgy nagyon egyik kutya másik eb kategória.
Ha akarsz egy pici plusz kakaót akkor talán a Hertz...
De nem vagyok benne biztos h. megéri csereberélni. -
Shokkolo
addikt
válasz
dreizwanzig #40268 üzenetére
erre nem lehet így válaszolni.
mit hajt az erő, milyen zenét hallgatsz?És még ezek tudatában is CSAK szubjektív választ adhatunk.
Leginkább meghallgatás után lehet dönteni, hogy NEKED megfelel-e, tetszik-e, javult-e a hang? -
dreizwanzig
tag
válasz
dreizwanzig #40268 üzenetére
erre valaki vmit?
-
Zigi
senior tag
válasz
PiciPeti #40275 üzenetére
"amit a generátor majd később (ha lehalkítjuk a zenét, vagy kikapcsoljuk a hátsó ablakfűtést) szép lassan visszatölt."
Na itt a bibi rohadtul nem tölti vissza. Egy 80Ah aksinak sokkal nagyobb az "igénye" mint egy 55Ah-nak + a kocsi fogyasztói+zenebona. A te elméleted rövidtávra jól hangzik minél nagyobb aksit bele, aztán majd visszatölti a gen., de egy 70-80 Ah aksihoz 100-120A generátor dukál. Azért hogy viszonylag rövid távon is, bekapcsolt fogyasztók mellett is, vissza tudja tölteni a felvett áramot. A generátor nem aksitöltő, hogy tölt 1A-rel aztán egyszer majd feltölt..annyit tölt az aksiba amennyit az fel tud venni, illetve amennyit a feszszab enged neki. De az áramerősséget nem tudod meghatározni az adott. Egy picit merült 80Ah aksinak nem annyi az áramfelvétele mint egy 55Ah-nak. Na ezért szenved a generátor egy nem hozzá tervezett aksitól. Másrészről hiába tesz akármekkora aksit a gond az hogy az aksi "csak" 12V-os nem 14.4.... és a lámpa azért villog mert 14.4 ről beesik 12.x-re. Az aksi nyugvójáig, ( rossz akku-nál lejjebb is) ahonnan tud támogatni az aksi, addig a generátor viszi a prímet.
fnsteam
A generátoron van egy általában 8-as( 13-mas kulcsnyílású, de japóknál 12-es) anya. Ott jön a gen.-ból az anyag
-
fnsteam
tag
válasz
opeter70 #40252 üzenetére
hát ezaz ....
nemhiába vettem akkor olyat bele , de azzal se oldódott meg a problémám , többet tanácsolták hogy "nem tölti fel rendesen az akkut azért villog" ,,, de mind1 mostmár
ma kipróbáltam hogy letesteltem mégegy plusz kábellal elöl a motort az alvázzal , de semmi változás , kikötöttem a kondit , semmi változás , elvittem az akkutól a testet az erősítőig semmi , a héten felkeresek egy villamosságist hogy erre mondjon valamit.Ha hátul kapna a kondi helyett valami autóhifis akkut és úgy is lenne bekötve mint egy kondi akkor ez így működhet? szóval töltené rendsen meg a két akku nem "bántaná" egymást ?
-
PiciPeti
őstag
Mi az összefüggés az akku kapacitása, a töltőáram, és a gépjármű áramfelvétele között?
A generátor annyit tölt, amennyi a pillanatnyi áramfelvétel, + esetleg lemerült akku esetén a töltésre fordítható áram. A nagyobb kapacitású akksi nagyobb "puffer tartalékkal" rendelkezik, tehát a hirtelen nagy terhelések hamarabb/jobban hatnak a generátorra, fesszabra.
Ha a nagyobb akksi alatt szenvedett a generátor, akkor az vagy nem volt feltöltve, vagy valami más probléma volt. A generátornak annyit kell az akksiba töltenie, amennyit "leszívtunk" belőle. Teljesen mind1, hogy 80Ah-s akksiból, vagy 60A-s ból vételezünk áramot....
(Önkisülést hanyagoljuk el, rövid távon nincs szerepe)Ha egy 50A-s generátorról akarunk 80A-t levenni, akkor tök mind1 mekkora akksink van, sose fogja kiszolgálni.
Viszont ha csak a csúcsok lépik túl a generátor teljesítményét, akkor megint jól jön a nagyobb akksi, hiszen az tovább tudja fedezni a megnövekedett áramigényt, amit a generátor majd később (ha lehalkítjuk a zenét, vagy kikapcsoljuk a hátsó ablakfűtést) szép lassan visszatölt. -
kigoi
senior tag
Ilyen olcsó fejek közt nem hiszem hogy nagy különbséget lehetne hallani főleg mivel ha valaki 20at áldoz fejre akkor a többi hifi komponens sem lehet az a szint ami nagyon megmutatná a különbséget.
Így azt mondom pio vagy jvc közt nyugodtan lehet meghatározó a funkció valamint a tulajdonosnak a szimpátiája.
Blau márkát nem tartom jónak de blau fejet nem halottam még,erősítőkben nem kedvelem. -
Zigi
senior tag
válasz
opeter70 #40252 üzenetére
Az ezért villog nem is, de a nem tudja visszatölteni az nem baromság. Én is cseréltem már aksit kisebbre, mert visított alatta a generátor (nem a szíj). Egész másképpen tölt egy generátor, mint az aksi töltő. Az újabb kocsikban már nem is a generátorban van a szabályzó, hanem pl. a motorvezérlő szabályozza a töltést hőmérséklet és terhelés függvényében.
fnsteam
Az is lehet baj ha a generátor és az aksi közötti + vezeték vékony vagy esik rajta a feszültség. Azt is meg lehet mérni ha hozzáférsz a generátorhoz. Megméred a generátoron közvetlenül, utána pedig az aksi +-on is. 1-2 tized szokott esni pl.:14.4V a gen. 14.0-14.2 az aksi+-on persze terhelve. Ha több esik akkor csinálni kell egy új vezetéket a generátor és az aksi közé is forrasztva mind a két végét lehetőleg. A testelést könnyen ki tudod szűrni, ha teszel próbából egy bikakábelt a motor és a kasztni közé (csak ne a kívül vastag belül 0,5 belsejű homasitás kábel legyen)
-
Traxx
őstag
És fejegységben a Blaupunkt hova sorolható? Én az ismerősömnek első körben ezt a JVC-tés ezt a Pioneer-t néztem a 20K alatti kategóriában, és nem tudom, hogy ehhez képest hol lehet egy ilyen kékpötty.
BT-s fej lenne az igazi szerintem, de ennyi pénzmagból szerintem az álom, a te szavaiddal élve "nagyon alja" kategóriát kivéve, pl. SAL, Sencor.
Egyébként mennyire lehet rámondani az áment a kinézett 2 közül valamelyikre?
-
dreizwanzig
tag
hello!
most egy JBL GTO 4000-es erősítőm van a kocsiban, 4 csatornás módban használom, érdeklődnék, hogy szerintetek megérné-e lecserélnem egy signat ROC 1-re vagy egy Hertz H420-ra?
-
kigoi
senior tag
válasz
Buster17 #40260 üzenetére
Én így nem szűkítenék le márkákra hogy nem tudni milyen területen nézve.
pl pioneer jó kis fejeket készít de pl hangszóróban nem kéne.
Régebbi sony fejeket dicsérik de maikat már nem hozzák a szintet.
JVC fejet elfognék de hangszóró abból sem kéne.
Vannak azért márkák amik minden téren kerülendők pl sal,auna,first austria,toxic stb ezek nagyon alja kategória.
Én audio system,gladen,focal,dls,kicx,hollywood,helix,signat,jbl,audison,hifonics,hertz, stb ezeket nézegetném.,fejegységnél meg alpine,pioneer,kenwood,jvc -
Buster17
addikt
Köszi!
Mivel kezdjem a vásárlást? Szép sorjában szeretném összeállítani a rendszert, addig is szerzek néhány tapasztalatot e téren.
Egy fejegységgel kezdeném a dologot de abból milyet? Gondolom az se mindegy. Ha ránézésre kinézek egyet és otthon tudatosulok a dologgal hogy nem tudom rákötni, mert más a csatlakozója?!
Lőttem pár képet hogy mi a helyzet nálam.
2 csatlakozó - és jobb oldalon van egy fekete antenna(?) kábel -
kigoi
senior tag
válasz
Buster17 #40258 üzenetére
Nem tudom hogy sikerült neked ennyire kihozni.
Lássuk szerencse és használt termék esetén.
-jófajta használt fejegység 20ezer
-1db 4csatis erősítő 15-18ezer
-szett legyen mondjuk as mx165 20ezer
-szigetelés 10-12ezer
-mélynyomó ládával 15-17ezer
-kábelek hegesztő táppal kb 20 ezer
-apróságok,biztosíték,biztosítékház,saruk stb legyen még mondjuk plusz 3-4ezer forint
Ezt akár hogy számolom kb 100ropi és még a házhoz szállítások sincsenek hozzá adva ami megint nem kevés ha sok cucc külön helyről jön. -
Buster17
addikt
Hali!
Kocsimba szeretnék venni egy 2 magas, erősítő, fejegység, 1 mély kombót.
Honnan induljak ki? Mik az első lépések hogy egy jó szettet összerakjak?
Kocsimba nincsen combos akksi, azt is kellene cserélni nagyobbra?
60-70 ezerből már lehet valamit kezdeni?
Milyen márkákat érdemes keresni? -
opeter70
senior tag
válasz
fnsteam #40240 üzenetére
"...meg kaptam olyan tanácsot is hogy a 77es nagy bele és nembírja feltölteni ezért villog , aztán ezt eladtam és vettem egy 55öset és ugyan ez a problem"
Te most komolyan vettél egy kisebb akksit, hátha attól megoldódik az áramellátási problémád?
Már ne is haragudj, de ez egy nagy butaság volt.
Az ilyen tanácsadó is nagy szakember lehet...
Akkor ennyi erővel tehettél volna bele egy 7Ah-s robogó akkut, azt biztosan fel tudja tölteni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Pro - Deep Purple - Használt, karcmentes, 100% akku
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad W540 - i7-4810MQ I 16GB I 256SSD I K2100 I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest