Hirdetés

Hirdetés

CyberSecurity Connect - blended learning, valódi labor kísérletezésre. Kiberbiztonsági képzés profiktól!
(használd a CYBSEC25PH kuponkódot további 20 ezer ft kedvezményért!)

Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    válasz Zé_Mester #845 üzenetére

    Persze mindent meg lehet magyarázni, valószínű ennek a tendenciának is megvannak az okai: érdemes megnézni plö a jelen nagyobb gépigényű játékait (amikkel én játszottam) A tavaly kijött R6: VEGAS plö elég kemény gépigénnyel bírt, sztem a skálázhatósága sem a legjobb, nálam jó néhányszor azért lement 25 alá. A Stalker szép, de elavult engine-nel rendelkező játék, igazából csak a ramigénye magas, nem is volt vele gondom. A Spiderman 3 30 fps-re limitált játék, de a Central Parkban 13 fps-re is lement, noha általában tartotta a 30-at a játékban. A Call of Juarez gyakran 16 fps-sel süvített a fél giga rammal szerelt 1950 prómon. Persze a grafikát nem vettem lejjebb, mert annyira jól néz ki hogy vétek lenne változtatni rajta. A Dirt, illetve a még csak demó formában létező Lost Planet már 1 más technikai színvonalat képvisel, még riasztóbb gépigénnyel. Namármost, a fenti nevek esetében, és más játékok közül is soknál elhangzik, hogy optimalizálatlan a motor. Igazából nem tudom el lehet-e ezt dönteni nyugodt szívvel. A Spiderman 3-ban a Central Parknál több ezer fát kell kirajzolnia egyszerre. A Call of Juarez árnyékkezelése, HDR-használata stb messze túlmutat az addigi fps-ek megvalósításainál. Ha már itt tartunk, a Dirt állati jól néz ki. Azt mondják elszálltak a fejlesztők, de lehet csak arról van szó, hogy a legújabb feature-ökre, a legjobb kártyákra apellálnak.
    Egy átmeneti korszakot élünk. Itt a 64 bit, már ''szinte'' mindenkinek ilyen utasításkészletre épülő gépe van, de ilyet akar venni az tuti. Itt vannak a dupla magos processzorok, és mégsincs olyan rendszerszintű háttér, ami ezeket kihasználná. Jó, megjelent a Vista, de 1 giga rammal szaggat rajta az az engine (Halo 2-ről van szó), ami az első részben 256 megával tökéletesen futott. Ráadásul (nálam) elég instabil. Szóval sztem a vga-gyártók igyekeznek belőni a piaci igényeket, szeretnék új fícsöreiket minél gördülékenyebben bevezetni, ehhez azonban kéne egy biztos és populáris rendszer, ami jelenleg nem biztosított. Ezért van tehát szerintem ez a rosszul szegmentált vga-piac, az átmenetiség miatt.

    Komolytalanra váltva: legjobb, leginkább időtálló kártyám 1 sima Radeon 9600 volt, az xt teljesítményére húzva. Passzív hűtését elég durván módosítottuk haverommal, meg ''aktivizáltuk'', így 500/500-on ment :Y. 19 ezerért vettem ahogy a Half-Life 2 megjelent, azonnal. És 1 éve ezen a kártyán toltam végig a Prey-t. High/medium detailen. Ennyit az alsó kategóriás vga-król. Ja meg a Prey-ről, ami állítólag nagyobb gépigényű a Doom 3-nál/ Quake 4-nél, mégis: ezzel a gyenge kártyával sokkal jobban futott mint a másik kettő.

Aktív témák