Kínai tulajdonban sem változtat nevet a MediaMarkt

Bevásárolta magát az ázsiai óriás, de nem olvasztja be az üzletláncot.

Ahogy nyáron beszámoltunk róla: a kínai JD.com kezébe kerül a jelentős hazai üzlethálózattal és népszerű webshoppal rendelkező MediaMarkt azt követően, hogy a kínai óriás európai leányvállalata, a Jingdong Holding Germany GmbH ajánlatot tett az üzletlánc és a Saturn mögött álló Ceconomy összes kibocsátott részvényére. Az ajánlatot a Ceconomy és főbb részvényesei elfogadták, plusz a német Szövetségi Pénzügyi Felügyeleti Hatóság is láttamozta, de az üzletkötés lezárulásáig még több kör ellenőrzésre és jóváhagyásra szükség van, 2026 elején várható lezárulással.

Hirdetés

A cél nem egyszerű tulajdonosváltás, hanem hosszútávú együttműködés, ahol a JD.com befektetőként és technológiai partnerként lép fel. Nem tervez lényeges változtatást a MediaMarkt és a Saturn márkaarchitektúrájában legalább öt évig, a fókusz tehát marad az ismert brandeken, viszont saját technológiai és logisztikai szakértelmét adja a terjeszkedéshez. A Ceconomy megtartja független európai IT rendszerét, a JD.com pedig Európában építkezik tovább ismert üzletláncok támogatásával.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt magyarországi igazgatója a VG-nek elmondta: bár a bejelentés sokakban kelthet félelmet, az üzlethálózat kölcsönösen hasznos partneri viszonyként tekint a változásra. A cél az omnichannel jelenlét tudatos építése, vagyis a többcsatornás kiskereskedelem, ahol a vásárlók zökkenőmentes, egységes élményt kaphatnak különböző értékesítési csatornákon keresztül, legyen szó online webshopról, mobilalkalmazásról és fizikai üzletről.

A kulcs az integráció: a készletek, árak, ügyfél információk és ajánlatok szinkronizálása platformokon keresztül, és ebben tud segíteni a JD.com hatalmas ázsiai tapasztalatával – nem semmi, hogy az 1,4 milliárd lakosú Kína egész területére vállal másnapi kiszállítást.

Ami az itthon népszerű üzletlánc stratégiáját illeti, Szilágyi elmondta: "Nem lesz márkacserénk, nem lesz névváltoztatás, és egyetlen áruházunk sem zár be. A két cég erősségeinek fúziója stabil alapot teremt a további fejlődéshez." A JD.com és a MediaMarkt továbbra is saját adatbázisból és saját adatkezelési rendszerrel dolgozik az EU-s előírások szerint, nem lesz tehát adatáramlás Kína felé. A megegyezéssel a cél, hogy a vásárlók, a munkatársak és a beszállítók számára is versenyképesebb legyen az üzletlánc.

Hirdetés

Gamer stílus a csuklón: sportóra vagy okoseszköz?

PR Az új chiparchitektúra berobbanása a csuklós eszközök világába nemcsak technológiai frissítést jelent, hanem egy teljes paradigmaváltást is.

Előzmények