Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz X2N #48339 üzenetére

    Azt nem tudom, hogy olyan nagy PPI mellett mennyire látszik, erről egyrészt nincs tapasztalatom, másrészt sehol nem hallottam olvastam ilyet, csak most itt először, így ezt egyelőre kétkedve olvasom, de a teória kedvéért feltételezem, hogy így van, ez esetben viszont megint csak teljesen irreális elvárás, hogy a felhasználóknak ilyen méregdrága monitort vegyenek, ráadásul hozzá olyan gépet, ami bírja azt a nagy felbontást. A felhasználók kb. 99%-a (lehet nagyon alul lőttem) nem ilyen magas PPI monitort használ, de ahogy írtam ezt nem is lehet elvárni senkitől. Tehát a felhasználók legalább 99%-ánál igenis jelentkezik a shimmering, amiről tonna mennyiségű független teszt készült, rengeteg videó. Ezen felül mind a játékfejlesztők, mind a hardvergyártók nem véletlen öltek bele pénzt és egyéb erőforrásokat, hogy jobbnál jobb temporális algoritmusokat készítsenek, nem viccből ölték bele a pénzt.

    "Ha elkezded butítani TAA-val a képet felejtsd el azt hogy mi a "natív felbontás", ha te 4K natív képre ráteszed a TAA-t akkor az annyira lerontja a képet mintha 1080p-n natívban játszanál TAA nélkül, a TAA mellé ráadásul masszív szellemképes utánhúzást is kapsz, rendesen borzalmas nézni, teljesen értelmetlen így 4K+TAA-val játszani."

    Hm...érdekes, én se 1080p-n se 1440p-n soha nem tapasztaltam még az általad említett szellemképes utánhúzást. Számomra pont TAA nélkül néz ki borzalmasan.

    "Az amit ti átlag userek használtok ~92PPI(1080p 24", 27" 1440p) egyszerűen borzalmas, arra tényleg kell minden amivel el tudod mosni a recéket...csak így meg felesleges a játékba low-nál feljebb venni a textúrákat mert nem látod amúgy se a 4k-s textúrák részletességét mert post processingel elmosod..."

    Nem igaz. Nincs semmilyen rece, csak shimmering, a textúra részletességi szinteket pedig TAA mellett is tökéletesen látni. Szerintem te aliasingről beszélsz, én viszont nem. A TAA a felbontás növelésével egyre hatékonyabb, jobb eredményt ad. Én már 1080p-n is abszolút elégedett voltam vele, de most 1440p-n a kép kiváló és érdekes módon láthatóan szebb, mint a 1080p. Ezen felül a post process filtereket én mindig kikapcsolom, ha van rá lehetőség.

    Tök jó, hogy te beleesel abba a 0,001%-ba akik ultra magas DPI monitorral játszanak és gépük is van hozzá, de amint mondtam, a felhasználók min. 99%-a nem ilyen helyzetben van.

    Egyébként van valahol teszt, ahol összehasonlítják az "átlagos" konzumer DPI-t a nagyon magas DPI monitorokkal shimmering szempontjából?.

    #48341: Ugye tudod, hogy screenshoton a shimmering nem kimutatható? Nem értem miért ajánlasz screenshot amikor azoknak semmi köze a témához. Shimmeringet kizárólag mozgás közben lehet tapasztalni. Javaslom a DF csatornáját, ott tonna mennyiségű összehasonlítás van.

    #48340 Callisto:
    "Ha shimmering van az azért van, mert szar az engine nem azért, mert native."
    Oh értem, ezt inkább a játékfejlesztőknek küldd el, mert szerintem ők még nem tudják.

    "Lófingot sem tudsz a renderről és mi miért van."
    Szerencsére te sem.

    "TAA-t pedig ne nevezzük már jónak, még natívnak sem mondanám annyira gáz."
    Tehát attól, hogy te utálod, másnak sem lehet jó? Hm...érdekes gondolat. Szerencsére a játék és VGA ipar nem így gondolkodik.

    "Nem a natív hibája, hanem a TAA-é: szar az engine."
    Szerintem csinálj egy oktató videót, ahol részletesen elmagyarázod az egész világnak, de főleg a motorprogramozó szoftvermérnököknek, hogy szar amit csinálnak és túl hülyék hozzá. Én szívesen megnézném! Lehet elindítanál vele egy forradalmat, ki tudja!
    /irónia off
    Esetleg ide valami hiteles forrás, ami alátámasztaná az állításod? Lehetőleg olyan embertől akinek van köze a szakmához, köszi!

    Megyek is vissza játszani bekapcsolt TAA-val, ami baromi jó és szép képet ad. ;]

Új hozzászólás Aktív témák