- Több játékon engedélyezi az FSR 4-et az új AMD Software
- Adobe Creative Cloud előfizetést kínál az NVIDIA App
- Gyárilag csendes mechanikus klaviatúra jön az MCHOSE-tól, nagy akkuval
- Hamarosan kapható a Helegaly linuxos handheld gépe
- Újabb variáns érkezett a Cooler Master legfelkapottabb Mini-ITX-es házából
- NVIDIA® driverek topikja
- Gyárilag csendes mechanikus klaviatúra jön az MCHOSE-tól, nagy akkuval
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hobby elektronika
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nagyon erős ajánlattá kezd válni a SteamOS
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Locutus #35081 üzenetére
Jó lett ez a puding. Legalábbis 4K-ban. FP32 jóslatok ezek voltak (IPC nélkül):
2070 = 1070 + ~12-16%
2080 = 1080 + ~8-14%
2080 Ti = 1080 Ti + ~10-19%Valóság meg...
1080p:
2080 = 1080 + ~31%
2080 Ti = 1080 Ti + ~23%1440p:
2080 = 1080 + ~37%
2080 Ti = 1080 Ti + ~33%2160p:
2080 = 1080 + ~44%
2080 Ti = 1080 Ti + ~39%Megérte áttervezni az SM-eket, kaptunk 20-30% "IPC" meg 10-15% perf / watt javulást, a 4K-t nézve.
Egy fél CSODA azért sikerült az NV-nek.
.
-
VTom
veterán
válasz
Locutus #34971 üzenetére
De most komolyan, azemberek azért vesznek inkább pascalt, mert "maxPerStageDescriptorStorageBuffers a korábbi 4096 helyett 1048576. Ezt azért illet volna az elején is a hardveres maximumra állítani, mert az AMD is arra rakta. Ugye ez az AMD-nél 4294970000, míg az Intelnél 1200"?
-
válasz
Locutus #34629 üzenetére
Persze, mert azzal nem lehet eladni új vasat... ilyen marketinget ne is várj... ez nem arról szólt most hogy összehasonlítsák az előzővel...
Hanem hogy mi az amiért sorban fogsz toporzékolni a boltban mert kell...
Ebben mindig erős az NV.
Amúgy meg szvsz lényegtelen... a 4K játék annyira kis piac még, alatta meg a mostani kínálat is "elég" a jelenlegi játékokhoz...
Persze nyilván gyorsabbak lesznek, de a népnek úgyis az kell hogy az RTX fícsörrel hogy fut majd a közeljövő húzócímeivel a van. -
-
-
cskamacska
addikt
válasz
Locutus #33145 üzenetére
Újabb résekre bukkantak az AMD PSP-jében
Olyannyira hogy egyből meg is kapta Abu:
Talán a cikk irójának nem csak a hurrdurr bandwagont, lemming traint kéne követnie, hanem illene kis /r/AMD -t olvasnia...
Most már le nem mossa magáról, hogy valójában mocskos Intel ügynök.
-
HSM
félisten
válasz
Locutus #32154 üzenetére
Ahol egyáltalán kiválasztható opció a DX11 leképező az szvsz nem is igazi DX12/Vulcan cím.
Ugyanis kétféleképpen senki nem fogja megírni a játékot, az összes jelenettel és modellel, tehát ilyenkor mindenben a gyengébb API-hoz fognak alkalmazkodni, ami azt is hozza magával, hogy a többi leképező benne van, mert miért ne, de értelme, vagy látható hatása aligha lesz.(#32152) Abu85: "gyártói segítséggel a szervizkönyvtárakon keresztül kikerülgetik az API-t."
Ugyan nem szervízkönyvtárakon keresztül, de mintha már a BF4-ben is így működött volna a motor, ezért is volt sokáig tele device hung hibákkal. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #31831 üzenetére
Semmiféle hírforrás nem kell ide. A dolog egyértelmű. Az AMD-nek a ROCm csomagja nagyon gyorsan fejlődik, és egyre többen választják a Vegát gépi tanuláshoz. Hogy miért? Mert megközelítőleg sincs olyan relatíve olcsó és gyors hardver, ami 27,5 TFLOPS-ot leadna FP16-ban. A Titan V most képes 27,6 TFLOPS-ra, ami sokkal-sokkal-sokkal több, mint amit a korábbi Titan Xp tudott. És a gépi tanulás szempontjából a 3000 dollár relatíve olcsónak számít. Leginkább azért, mert a memória miatt úgyis a Frontierben gondolkodtak a "dezertőrök". A CUDA sem lényeges kötés már, a ROCm támogatja a HIP-en keresztül.
-
Petykemano
veterán
válasz
Locutus #31826 üzenetére
Félreértettél.
A mondandóm célja nem az volt, hogy
"óvónéni, a csúnya nvidia miatt megint nem sikerül az Ájemdének" - ahogy Te értetted.Csupán tényszerűleg leírtam, hogy az nvidia olyannyira nincs lépéskényszerben, hogy megengedheti magának a termékbejelentéseit úgy intézze, hogy az AMD-nek még tiszavirágéletű sikerélményei se lehessenek. Ez semmiben nem mond ellent annak amit a short storydban vázoltál.
-
Petykemano
veterán
válasz
Locutus #31824 üzenetére
Az a helyzet, hogy működött a marketing:
"Se a 980ti-re, se az 10x0 szériára nem jött semmilyen versenyképes válasz"Pont erről beszéltem: az nvidia szokta úgy időzíteni a bejelentéseit, hogy megelőzze a konkurencia lépését, ami utána már "semmilyen versenyképtelen válasz"-nak fog tűnni.
Mondom az érthető illusztrácót:
I. változat: (kitalált történet)
1. "A" cég tesz egy bejelentést, amivel előnyre tesz szert, beéri a konkurenciát, jobb terméket ajánl, stb. A vásárlók és a média tapsol,hurrázik, navégrézik, tesztel, örül és vásárol.
2. Kicsivel később "B" cég tesz egy bejelentést, amivel "A" cég legutóbbi teljesítményét meghaladja. A vásárlók és a média tapsol,hurrázik, tudtamozik, tesztel, örül és vásárol.II. változat (valóságos események alapján)
1. "A" cég bejelenteni készül valamit. Bejelenti, hogy bejelenteni készül valamit, a média feszülten vár.
2. "B" cég pár nappal "A" cég tényleges bejelentéste előtt bejelentést tesz egy termékről, amivel megelőzi önmagát és persze a konkurenciát is magasan. A vásárlók és a média tapsol,hurrázik, éljenez, elalél, tesztel, örül és vásárol.
3. "A" cég megteszti tervezett bejelentését, de a bemutatott termék "B" cég előző bejelentéséhez képest már nem olyan kiugró érdekesség, a vásárlók és a média elégedetlen a versenyképtelen válasszal.Mondom a példákat:
- Az AMD már hónapok óta dörzsölte a tenyerét, hogy húúúde oda fog vágni a Titánnak. Titán teljesítmény olcsóbban, venni fogják mint a cukrot. Titán killer, meg ilyenek.
Aztán az nvidia röviddel a tényleges termékbejelentés előtt megjelentette a 980ti-t (ami majdnem titan teljesítmény) számottevően olcsóbb áron, gyakorlatilag alávágva a Fury X-nek mind teljesítményben, mint árazásban. Elvitte a showt. Ha nincs 980Ti, vagy később érkezik akkor a FuryX-nek lett volna showja - egy rövid ideig és méltó válaszként tekintettek volna rá, amit aztán az nvidia később trompfolt volna csak a 980ti-vel. Ehelyett: "versenyképtelen válasz" lett a Fury X
Most persze kérdezheted, hogy most és akkor nekem ezzel mibajom van, miért fáj ez nekem? Nem fáj, nincs ezzel bajom, csak tényszerűleg leírom, hogy milyen kiváló termék- és marketingstratégiát folytat az nvidia
- Az AMD nagyon igyekezett a polarissal. Abu azt jósolta, hogy backtoschool időszakban, vagyis nyáron fog megjelenni mindkét gyártó 14nm-es terméke. Ehelyett az AMD nagyon igyekezett a polarissal. És az nvidia is a pascallal. Megtették a bejelentést még tavasszal és Founder's Edition néven drágábban kiárulták az első körös gyártás eredményét, aminek nyilván rosszabb volt még a kihozatala a tervezetthez képest. De ezzel megcsinálták, hogy megelőzték az AMD-t. Ha ez nem így történik, akkor a polaris nagyot szól: az AMD beérte az nvidiát perf/W-ban, hol az nvidia válasza? stb
Ezzez képest ami történt: meh, "versenyképtelen válasz" lett a Polaris, ráadásul az AMD ki is vonult a felsőházból.
- Az már idén történt, amikor még Raja Koduri a FAD-on demózta a Vegát és néhány tesztben megelőzte a GP100-at. Pár nappal előtte azonban az nvidia bejelentette a GV100-at. Elvitte a showt. Onnantól mindenki tudta, hogy most hiába mutat be az AMD valamit, ami jobb és esetleg elgondolkodtatna, hahó, itt jön a mienk, ami sokkal jobb lesz (majd ha kapható lesz és meg tudod fizetni.)Azt ugye Te is tudod, hogy
- az AMD azt nyilatkozta, hogy még idén lesz termékbejelentés (12nm)
- az AMD custom vegái jövő héten érkeznek és abu kotyogása szerint ez nem véletlen, hanem biztos akkor jön az Adrenalin.Fentiek alapján a kérdés az, hogy vajon most milyen showt akar a korábbiakhoz hasonlóan ellopni az nvidia?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #31245 üzenetére
Elég nagy tévedés. A Khronos Group egy nagyon nagy konzorcium, amelyben rengeteg cég és alapítvány van benne. Az AMD csak egy tag az ARB-ben, és pont annyi joguk van, mint az NV-nek, az Intelnek, az ARM-nak, az Imaginationnek, a Qualcomm-nak, stb. Amikor tehát egy cég számára úgymond kedvezőtlen döntések születnek, azokat az adott cég mindig jóváhagyja. Bár tudja, hogy rövidtávon kedvezőtlen, de ismeri már, hogy 2-3 év múlva milyen architektúrát fognak hozni, és ahhoz lehet, hogy a új modell a jó.
Annak sincs igazából jelentősége, hogy a Vulkan a Mantle-re épül. Ezt az ARB-ben mindenki jóváhagyta. Ráadásul ezek a döntések eleve nem többségi szavazósak, hanem mindenki beleegyezését igénylik. -
válasz
Locutus #30549 üzenetére
Továbbra sem irrelevánsak, csak azt nehéz megérteni, úgy látszik.
Felteszem ama kérdést, amire eléggé egyértelmű a válasz, tanultál statisztikai módszertant, valaha?
Ha a válasz mégis igenleges lenne, akkor talán illene tudnod, hogy mit is jelent a torzítás.... talán....
-
válasz
Locutus #30401 üzenetére
Nem tudom... A feature-ök jelentős része benne van a konzolokban, és ott jól is teljesítenek magukhoz mérten. Ugyanezek áthozása a pc-re tisztán látszik hogy akadályoztatva van, ill. nincs rá kereslet/igény. Ugyanakkor a konzolos létszám mára a játékosok nagyobbik réyzét teszi ki, így ott lehet pisca az amd-nek.
Ádibá: az én véleményem szerint a vegának két baja van... szar helyre "marketingelték", sokkal szerényebben az elejétől fogva az 1070/80 vetelytársaként kellett volna reklámozni. Második... az árát viszont a "marketingelt helyre" igazították, ami szintén egyértelműen hiba.
Az nv évek óta nem szívbajos az árakkal, ez nem csak a fury/vega-nak köszöhető. -
Dtomka
veterán
válasz
Locutus #30082 üzenetére
A custom kártyák között vannak (sokkal) jobb hűtésűek mint a ref modellek ezáltal esélyesebb a jobb OC , így gyorsabb. De úgy a legtöbb custom kártya emelt órajelekkel szokott megjelenni.
"Nem úgy volt, hogy majd a customok váltják meg a világot? "
Tőlem kérdezed?A találgatósban volt 1-2 emberke aki túlgondolta a dolgokat.
-
-
-
#45997568
törölt tag
válasz
Locutus #30029 üzenetére
Gondolom azert szedtek ki mert nem arra kivancsiak melyik kartya oldja meg legjobban "brute force" modban.
A teszteknel annak kellene lennie az egyik szempontnak a sok kozul melyik alkalmaz olyan technologiakat amik elterjedtek es ujak.
PUBG meg ha jol tudom NV tamogatott jatek, javitson ki valaki ha tevedek
-
.LnB
titán
válasz
Locutus #29131 üzenetére
Tökéletesen leírtad.
(#29133) Raggie Erre gondolsz? [link] Ez a "megmutatta az amd" ? Én nem lennék azért ezzel annyira boldog.
(#29134) Abu85
"mert két és fél évvel több idejük volt az alapvető implementációt kifejleszteni mindenki máshoz viszonyítva"
És ebből a két és fél év four-ból egy fikarcnyit se profitáltak még. És köztudott, hogy a Vega driverrel bajlódnak még mindig lóhalálában. Ennyit a "kétésfélévről". -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #29131 üzenetére
Mindenki erre tervezi már generációk óta a hardverét. Egyetlen olyan hardvert sem találsz a piacon, amely legalább ne a mintavételezőbe kötné be az erőforrást. Az utolsó hagyományos működésű architektúrának a Fermi, a TeraScale 2 és a Gen7.5 számított.
A játékbeli problémák nagy része még mindig abból ered, hogy több gyártó ma sem alakította még ki megfelelően a meghajtóra vonatkozó hátteret. Folyamatosan változtatnak rajta, mert keresik, hogy miképp működhetne jobban. Egyedül az AMD háttere nem változik egy ideje, de őket ne vegyük számításba, mert két és fél évvel több idejük volt az alapvető implementációt kifejleszteni mindenki máshoz viszonyítva.
A legtöbb probléma abból ered, hogy túl gyorsan jönnek a játékok, és túl kevés a gyártók többségének a tapasztalata. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #29118 üzenetére
Megvalósul. [link] - láthatod, hogy csak kellő rajzolási parancs kell hozzá, és az explicit API 2-3x gyorsabb. A DX12 és a Vulkan ugyanígy működik, hiszem mindkettő alapja a Mantle (a DX12 esetében ennek a prototípusa), tehát ugyanez lenne az eredmény a DX11-hez viszonyítva.
-
huskydog17
addikt
válasz
Locutus #29075 üzenetére
Ez eddig nyitott könyv volt.
Amúgy úgy tűnik még az Xbox One X sem elég erős:Xbox One X Successor Already In Development
Crytek: AZ első és második rész teljesen különbözik technikai szempontból, nem lehet és nem is szabad össze hasonlítani őket. Az első rész katasztrofális volt, a másodiknál már rendesen odafigyeltek a PC portra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #28815 üzenetére
Arra gondoltam, amit írt a teljesítményről. Legalább négy kiemelendő képessége van a Vega 10-nek. Ezek egyébként a HBCC, a primitive shader, az SDWA/packing (AoS és SoA), illetve a cross-lane/DPP fejlesztések. Természetesen vannak már eredmények, és ezeket látva mondhatja az MSI rep. azt, hogy a teljesítményből ítélve a fogyasztás teljesen ok. Ez azonban nem általánosítható. A Vega 10 az elkövetkező időszak problémáinak megoldására készült, míg a korábbi hardverek az elmúlt időszak problémáit oldották meg. Természetes, hogy egy ilyen hardver a közeljövő limitjeit előtérbe helyező szimulációkon széttép/szétgyaláz mindent, mivel a korábbi hardvereket megközelítőleg sem tervezték olyan terhelésre, amit ez az új dizájn elvisel. De például a Volta is hoz packinget, kb. hasonló cross-lane képességeket, és akár még a HBCC alternatívája is jöhet, ha az Intel ad az NV-nek x86 licencet.
-
-
huskydog17
addikt
válasz
Locutus #28153 üzenetére
Általános és nagy tévedés. A hype ugyan lement, de igen sok ember játszik vele a mai napig és fog is vele, hiszen idővel lejjebb megy majd az alapár, vele együtt az akciós ár is és akkor még több ember fog vele játszani, olyanok, akik még nem próbálták azelőtt.
Szóval messzebb nem is lehetnél a valóságtól. A kép amit beraktál sokkal inkább illene az Ashes of the Singularity című játékra.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #27230 üzenetére
A Fury X a HBM nélkül jó 20%-kal lassabb lett volna. A Vega 10 is lassabb lenne HBM2 nélkül. Azt még nem lehet tudni, hogy mennyivel, de nézd azt a tényezőt, hogy ha nem HBM2 lenne rajta, akkor a TBP-ből nem 4 wattot venne el a memória, hanem úgy 40-et, és emiatt a GPU működési órajele is -200-300 MHz lenne.
Nagyon tipikus probléma a VRAM-ra vonatkozó memória, hogy a hagyományosan épített konstrukciók iszonyatosan fogyasztanak már. Főleg a 256 bit feletti kiépítésben, mert ott már sok memórialapka kell, minimum 12 ugye, de lehet, hogy 24, és utóbbi már megint dupla fogyasztás, vagyis repülnek a mínuszok a GPU órajelére. És ugye ott az a szoftveres probléma, hogy kapacitásban minimum az igény négyszeresére érdemes építeni, mert a program által kontrollált rendszerben elveszhet 75%-nyi memória is. Erre mondjuk pont megoldás a HW page menedzsment, de ezt még csak a Vega tudja.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Locutus #27230 üzenetére
Mert ott csak arra volt elég a HBM, hogy a még mindig sokat zabáló GPU-t kompenzálja és szintre hozza a Ti-vel.
Amúgy ja, ahhoz képest, hogy a G5X mennyire "átmeneti", meg "drága" technológia az nV simán felhúzott rá egy félgenerációt és rekordbevételeket könyvelt el, ezzel párhuzamosan pedig az AMD semmit nem tudott felmutatni HBM2-vel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #27135 üzenetére
Sehogy. Rá kell majd nézni a fogyasztásmérőre és ennyi. Ezekről nem lehet beszélni, de tényleg olyan dolgokban hoznak javítást az új lapkák, amelyekért egy csomó Radeon tulaj sír. Gyakorlatilag kisírták ezeket. Csak ugye ezek olyan dolgok, amelyekhez új lapkákat kell tervezni.
-
-
Drachande
tag
válasz
Locutus #26144 üzenetére
Rise of the tomb raider, Fallout 4, Tom Clancy's the Division, stb.
Nem panaszkodok azért, a Tomb raider 50 alá nem esik, ahogy láttam, a Fallout 4 sem Ultrán, de mint ahogy ismerősöm is mondta :
- 10 éve 80 ezer volt a fizetése, kb 30-30 ezer volt egy ilyen kategóriájú VGA+CPU
- most 100 ezer a fizetése, ugyanabban a gyárban dolgozik és 80+80 -
válasz
Locutus #25805 üzenetére
Nem, ezt komolyan gondoltam. Nézd meg a BF1 eredményeket, 470-en is 60 FPS felett megy, ezt elvárom a ME:A alatt is.
Szerk: Ha megnézed, a BF1 még egy 5 éves 7970-en is szuperül megy, így kell ezt csinálni. Valszeg a ME:A is el fog futni egész kevés kompromisszummal a régi kártyákon ugyanúgy.
-
Zeratul
addikt
válasz
Locutus #24225 üzenetére
Mióta nem megvan az RX 470 a fogyasztáskeret és Vcore kísérletezéseken kívül nem láttam VGA driver összeomlást. After burnert is letakarítottam mert többet árt mint használ. Watmanban kapott + 10% keretet, biztos ami ziher elven. Ventiprofil auto, vcore autó. Csendesen teszi a dolgát. Legyen az Doom, Diablo, WoT, Armored Warfare, Warthunder, Stalker, Tomb Raider, Mortal Kombat X, Company of Heroes II. Persze tudom egy nV fan szerint ez puszta kitaláció.
-
Raggie
őstag
válasz
Locutus #23535 üzenetére
Én biztos vagyok benne, hogy ki lesz erre találva valami, amivel ismét egyszerűen lehet benchmarkolni. A nagyobb váltások körül mindig vannak olyan időszakok amikor ki kell újra alakulnia a bevett szokásoknak/módszereknek az új környezetben is. Jelenleg ez az időszak tart.
Szerintem felesleges ezt a DX12-nek és a Microsoft-nak felróni. mert pl egyik eddigi API és DX feljesztésénél sem volt ez, mint szempont figyelembe véve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #23528 üzenetére
Erre már adott megoldást a Microsoft. A mérőmodul úgy is be van építve minden motorba, így azt ajánlja a cég, hogy legyen felvehető a játékmenet. Ennyit kell beépíteni csak.
De egyébként az explicit API-k fejlesztésénél még csak tárgyalni sem tárgyalták azt a szempontot, hogy a benchmarkolás legyen-e egyszerű. Millió egy nagyobb, megoldásra váró probléma volt a rendszerrel.(#23529) Raggie: Az NV-n is félremérhet egy 3rd party program. Ez egy szoftverben keletkező probléma, persze hardverfüggő a hatása, de alapvetően nem válogat a gyártók között. A legjobb módszer, amit a Microsoft mond. Beépített mérőmodul és felvehető játékmenet.
-
Raggie
őstag
válasz
Locutus #23528 üzenetére
A fejlődés és az új irányok valakiknek mindig rossz, míg másoknak kedvező. Ez így volt amióta világ a világ.
Jelen esetben én (nem fanságból) örülök, hogy az AMD-nek kedvező és az Nvidiá-nak hátrányos, mert jobb volna mindenki számára ha a két cég kiegyenlítettebben uralná a piacot. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #23522 üzenetére
Ha arra gondolsz, hogy általános 3rd party programmal nem biztos, hogy pontos lesz az eredmény, akkor igen. De ez alapvetően az explicit hozzáférés és a multi-engine modell átka, semmint egy szándékos limitáció a DX12 és a Vulkan alatt. Másfelől viszont vannak előnyei is. Amíg DX11 alatt csak CPU oldali fps-t mérhettél (t_present-to-t_present), addig az explicit API-kkal ténylegesen mérhető a t_game-to-t_render idő is, vagyis pontosabb lesz az eredmény, amit az alkalmazás közöl. A hátrányok mellett tehát vannak előnyök is. Nem csak CPU fps-t lehet közölni, hanem GPU fps-t is. Mi a tesztjeinkben DX12-vel már ezt közöljük.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #23506 üzenetére
Már most is van ilyen játék, ami három-négy magot igényel minimum.
Általánosságban egyébként azért lesz minimum a négy mag, mert az új API-kkal a skálázás megoldása mellett szereztünk egy új problémát. Ahhoz, hogy ez az explicit parancspufferes modell skálázódjon az kell, hogy a motor job rendszerű legyen, vagyis nincsenek előre leosztott szálak, hanem munkák vannak, és van egy mag, ami ezeket a munkákat kezeli a maradék magokon. Ez egyrészt addig jó, amíg van minimum három magod, mert abból egy csinálja a menedzsmentet, kettő pedig csinálja a valós feldolgozást. Ha két magod van, akkor az azért hátrányos, mert nincs mit menedzselni. Egy mag marad a valós munkára, és egyet pedig elvisz az a menedzsment, hogy minden munka legyen berakva arra az egy szem magra. Emiatt tiltják a fejlesztők ezeknél a job motoroknál, hogy két szállal elinduljanak. A szoftverstruktúra olyan, hogy biztosan rosszul futna.
-
smkb
őstag
válasz
Locutus #23149 üzenetére
Szép... az 1070 1.42% on áll, az 1060 0.9-en, az 1080 0.88-on, míg az RX480/470-ek még az ingerküszöbnyi 0.3%-ot sem érték el, hogy egyáltalán önállóan megjelenhessenek a listában.. a Fury családnak ez egy év alatt sem jött össze. Hát... játékosok nem nagyon veszik az új Polaris családot, az már biztos. Az, hogy az 1060 minimum 3 szor annyi játékos gépben legyen mint egy RX470 vagy 480, 1070 pedig minimum 4 szer annyiban... azért ezek az arányok elég kemények. Az 1070 szereplése meg kifejezetten fájó lehet az AMD-nek, hogy nem tud egy ilyen produktumot az asztalra tenni továbbra sem, mert ontja az extraprofitot az NV-nek, pont úgy ahogy a 970 tette előzőleg (az ellen sem tudott ilyen profitnyomtató terméket indítani). Borzalmasan nagy a különbség a két cég piackutató-elemzői részlege képességei közt.
Jut eszembe, az AMD ARM kalandjáról nagy csönd és homály van... gondolom az a szerveres vonal is totál befuccsolt, nulla az érdeklődő, mint ahogy a teljes ARM szerverüzletág érdektelen a piaci résztvevők számára.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #22919 üzenetére
GPU-driven pipeline mellett az AMD-nek a D3D11 meghajtója a gyorsabb. Jobban kezeli a GCN a multi-draw indirect rendszereket. Ez már önmagában egy kiterjesztés, amire csak DX12 alatt van szabványos alternatíva, ami az executeindirect. Maga a motor is egy AMD által kidolgozott eljárásra épül, ami a GeometryFX. Ugyanezt használja a Hitman és a Deus Ex Mankind Divided.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #22833 üzenetére
Ez semmi másról nem szól, mint arról, hogy az NV nagyon le van maradva a Metal és az OpenCL támogatásában a Maceken, mivel az Apple ezekben már nem segíti őket. Nyilván kivonták az erőforrást az NV mögül, mert nulla Macet árulnak GeForce-szal. Emiatt a terméktámogatást az NV-nek egyre több saját emberrel kell megoldania.
A Metal egyébként elég nagy probléma az Apple számára, mert oda elkezdték szórni maguknak a GCN-es kiterjesztéseket. Például az MTLFeatureSet_OSX_ReadWriteTextureTier2, ami 15 olyan pixelformátumot használ, amit csak a GCN tud támogatni. Nyilván az NV vissza akar kerülni a Macekbe, csak a szoftveres változások miatt nagyon erős lett a szembe szél. -
válasz
Locutus #22502 üzenetére
Hmm, nem tudtam, hogy a ventillátor laptjainak is lenne passzív hőelvezető funkciója, mesélj még kérlek...
(#22503) deja vu :
Tehát mert más gyártók termékei más aspektusban szarok, ezért a Gigának a műanyag backplate használatát meg kell védeni. Aham, logikád kikezdhetetlen, oh wait....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #22208 üzenetére
Azt már maga a Steam is közli. Eleve megtagadhatod, hogy felmérjék a géped. De a Steam ezt nem a publikus statisztika miatt csinálja, hanem a fejlesztőknek. A publikus statisztikákkal nem akarnak versenyezni. Arra ott vannak a piaci elemzőcégek, sokkal átfogóbb mintákkal, mint amilyet a Steam valaha is tud publikálni. Eleve csak a teljes piac egy töredékét tudják mérni, míg a piaci elemzők a teljes piac nagy részét látják.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Locutus #22201 üzenetére
1. Egy piacelemzo ceg kimutatasa sokkal megbizhatobb mint a vagy engedem vagy nem, vagy jot erzekel vagy nem steam felmeres.
2. A piaci reszesedes a Q2-rol szolt, amikor meg meg sem jelentek a Polarisok, ugyhogy azokhoz nincs is koze.
3. A 100GPU-s banyaszfarmokat keresheted a steam listaban, sok sikert hozza.
-
Habugi
addikt
válasz
Locutus #22201 üzenetére
Megtaláltam, ott van az csak nagyon az alsóházban:
Viszont ugye kizárólag július/augusztus..
Alul egyébként ott figyel a "R9 Fury Series" ami ugye több kártya, töredék számban össz mint a 480 maga, ami meg pláne érthetetlen hogy ezt is csak június óta "számolja", az április & május az "-" és 0% ...
Érteni nem értem, mindenki levonhatja a következtetést mennyire reprezentatív ez a félmérés, ennél azért egy kicsit öregebb kártyák már a Fijik..
-
válasz
Locutus #22201 üzenetére
Nem lesz még jövő tavaszig, ha jól emlékszek évente egyszer szokta a Steam frissíteni a hardverleíró adatbázisát az új nevekkel, addig meg az "other" alatt lesznek az új idei kártyák.
(#22213) Szaby59
Hmm... tényleg, akkor változtattak rajta. Régen nagyon sokáig nem látszott a 980Ti meg az R3xx széria sem.
Pedig nem kevés volt, és aztán jött egy éves frissítés az egészre és utána megjelentek külön.(#22214) Habugi
Jah a DirectX listában benne vannak.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Locutus #22201 üzenetére
Ott van külön a DX10/11/12 lebontásban.
A teljesbe azért nem került bele mert nagyon kevés a részesedése a többihez képest.
Annyira reprezentatív mint bármelyik más statisztika, feltételezem nV tulajok között is vannak bőven akik nem küldik be a jelentést...A 1060 viszont meglepően jól teljesít, úgy látszik megérte rögtön a customokkal jönni és nem szívatni a vásárlókat a turbinákkal...
-
válasz
Locutus #22142 üzenetére
Nem néztem meg igazán, de a képek alapján 50% res scale nézték + ultra + a többi alap... de a 980 az reális értékeket mutat, nálam annyin mozog kb ami ott van.
Lehet te máshol nézed, nem a legrosszabb szituban.
Amugy nem kapcsoltál ki valamit máshol, vagy a control panelben mást "erőltetsz" a játékra?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Hobby rádiós topik
- Sweet.tv - internetes TV
- NVIDIA® driverek topikja
- Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Revolut
- Mobil flották
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged