Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen processzort vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
A moddolás viszont sajnos nem adhatott teljes képet a minőségről, így most lesz értelme egy nagy összehasonlításnak
Én is használom az OptiScaler-t, de az FSR 3.1 bevezetett több paramétert, ami a játékban lévő 3.0-ában még nem volt és ha ezeket kihasználják akkor a mostani hivatalos megoldás jobb minőségű tud lenni.
-
b.
félisten
válasz
Yutani #71595 üzenetére
Nem hivatalosan már elérhető, moddolható volt pár hónapja . [link] Jól sikerült, ezt már az RDNA 3 nál be kellett volna hoznia AMD-nek és áttérni erre a felskálázási módra.
Apró eltérések vannak csak már a DLSS 4.0 val szemben, amik fejlesztendő dolgok. RT és PT ben ben jobban látszik a DLSS előnye, Rayreconstruction és az új Transformer Modell finom dolgok a zöldeknél,a sarkok és élek kicsit még zajosak,de az FSR3-hoz nézve más minőség kategória ,( nézd meg 1.52 nél mikor áttállítja 4.0 ra a felskálázást) a DLSS 4.0 hoz nézve viszont már nem, egy liga, csak picit elmarad. Én elégedett vagyok vele.
Remélem DF hoz ki elemzést majd rá. -
b.
félisten
CP2077 megkapta az FSR 4 támogatást.
-
b.
félisten
Csak pletyi l,ehet hogy sima fake: [link]
-
S_x96x_S
addikt
(ha igaz) akkor az árazás elég vonzó ...
"AMD Radeon AI PRO R9700 32 GB GPU Listed Online, Pricing Expected Around $1250, Half The Price of NVIDIA’s RTX PRO “Blackwell” With 24 GB VRAM"
https://wccftech.com/amd-radeon-ai-pro-r9700-32-gb-gpu-listed-pricing-around-1250-half-price-nvidia-rtx-pro-blackwell-24-gb/ -
T.Peter
őstag
Ignoralni kene a cikket, mert nem sikerult ertelmezni a hozzaszolasokat, amikrol szo van.
A work graph mar hasznalva van, ue5-ben a nanite-hoz.
Cvar is van hozza: r.Nanite.AllowWorkGraphMaterials
pdf es Scthe's blog
Az kerdeses, hogy olyanra, ami az amd demojaban van, mikor fogjak hasznalni. -
PuMbA
titán
Vajon a Work Graphs sorsa mi lesz, 1 év múlva látunk belőle valamit vagy még évekig nem
-
hahakocka
őstag
válasz
huskydog17 #71578 üzenetére
Ja 1996-2007 es játékok szebb fény és árnyék / tükröződés effektekkel én sose ájultam el tőlük :D Pedig jó sok videót néztem róluk annó hogy na mit ad hozzá az RT. A Portaltól se éppenséggel RT vel. A fanok által alkotott Half Life Black Mesa (RT SZERŰ fény és árnyék s tükröződés hatásokkal csak ugyan) is jobban tetszett. Azt ki is toltam. S oda nem kell RT képes kártya.
Az új játékokról volt szó eddig is hogy nem igazán mennek 4090-5090 en se tökéletesen, nem hogy annál lejjebb , s ha valaki csak azért akarna venni egy kisebb kaliberű NV kártyát is akár nehogy negatív meglepetés érje ott is ahogy AMD nél meg főleg. Ja s ahogy említették is még a 4090-5090 nél is kell néha az FSR a PT hez is de még ott se 100-120 fps éppenség. Ja esetleg 4 MFG
[link]
The ULTIMATE New Gaming GPU Tier List for 2025!
Amúgy egy friss összegzés az ajánlott kártyákra manapság. Mit ad isten 9070-9070XT van az élen egy amúgy nem AMD hívő youtuber esetén. Akinek épp 5090 -e van. Nem semmi.
PT t én szerintem még az új kártyán se fogok nagyon kipróbálni max tényleg csak 1-2 tesztre de ennyi. Nem életképes még az új játékoknál nem a 20-30 éveseknélAkkor te is olyan vagy mint a 4080 -at vett ismerősöm. 1996 os Tomb Raiderrel és Thief 2 re kellett neki
igaz jaj nem említettem fel van tolva pár új effekt a modban , meg asszem valamelyik régi játéknál nála is van RT húha. Ezért érdemes is volt venni 4080 at neki is .
S azóta is ilyenekkel tolja.
-
S_x96x_S
addikt
látszik a SteamOS optimalizációk hatása.
Lenovo Legion Go S: Windows 11 vs SteamOS Performance, and General Availability
https://boilingsteam.com/lenovo-legion-go-s-windows-vs-steam-os-performance/
""""
Both versions of the Legion Go S use a similar AMD processor (Z2 Go at 4c/8t) and a 55.5 Wh battery, but the SteamOS model is priced about $130 lower (~$599 vs ~$730), officially.
....The table is pretty clear. In general you get a massive boost in framerate with the SteamOS version. Between 20 and 30% is a good rule of thumb for most demanding games out there. Nice!
""" -
Lifer092
senior tag
válasz
huskydog17 #71578 üzenetére
A PT mindig a high-end kártyák (értsd RTX 4090 és 5090) játszótere volt, azokkal játszható a legintenzívebb játékokban is maxon.
Raádásul tegyük hozzá, hogy ezeken a méregdrága kártyákon is upscaling mellett csak, legalábbis 4K-n. A PT egyhamar nem is nagyon fog leszivárogni az "olcsóbb" kategóriába, ahol mondjuk azért jelentősebb fps vesztés nélkül lehetne próbálgatni.
-
huskydog17
addikt
válasz
hahakocka #71565 üzenetére
Ez egy újabb teljesen hamis kijelentés tőled, hasraütés szerűen beírtál megint egy nagy hülyeséget, aminek szokásodhoz hűen nem jártál utána.
A PT mindig a high-end kártyák (értsd RTX 4090 és 5090) játszótere volt, azokkal játszható a legintenzívebb játékokban is maxon.
Régebbi játékok esetén pedig nem is kell feltétlen high-end kártya hozzá, pl. Half-Life 1 RTX, Quake 2 RTX, Portal RTX.
Saját tapasztalatom megerősíti ezt: én is egy sima RTX 4070-el toltam végig a Quake 2 RTX-et és a Portal RTX-et stabil 60 fps-el.Nyilván akinek nincs hozzá hardver, az nem fogja használni, de akinek van, annak érdemes tenni egy próbát vele, ezt sokan mások is elmondták.
"Majd amikor képesek lesznek a kártyák élvezhető sebességben tolni PT n"
Most is képesek rá, lásd fentebb.
-
b.
félisten
válasz
Quadgame94 #71572 üzenetére
Kérdés az ár( kihozatal) ,a fogyasztás és a hűthetőség, a késleltetés oldaláról pedig a techológiai megvalósítás.( full 3D cache rendszer ráépítve?) Nekem anno ebben a felépítésben az Intel féle csempés elképzelés tetszett a legjobban, ahol külön hardverelemek voltak felfűzve egy közös sínre.
Ezt az nvidia terveiben annyival módosította, hogy hibrid, többféle memóratípust és Cache rendszert tudnának egy csatornába kötni( aka Nvlink)( A Vega 64 amúgy már erre hajazott) tehát az anno napvilágott látott Intel és Nvidia elképzelés sok szempontból hasonló volt, az AMD kicsit külön út. Kíváncsian várom a megoldásokat. Ez hozhat majd újra izgalmat szerintem a fejlesztésekbe.
Nvidia 3 nm re mondta azt ,hogy ételmes alternatíva a chipletezéshez. Szerintem a Blackwell azért jött ki, hogy húzza az időt az MCM elött. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Quadgame94 #71575 üzenetére
Ha jol tudom ez a hivatalos adat:
N3E vs N4: 18% faster performance and 32% lower power consumption.
Kerdes ez a valosagban milyen lesz. -
Quadgame94
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #71574 üzenetére
N3E vagy N3X-en azért jobb fogyasztás lesz. Az RX 9060 XT-ből kellene kiindulni szerintem. Ha a Compute Chipletek fogyasztása egyenként 110W kornyékére hozhatóak akkor simán 600W alatt lesz a teljes fogyasztás. Órajelektől is függ, na meg a GDDR7 is segíthet ezen. Mai tudásunk szerint ha csak egy RDNA4 port történne N3-ra simán elérhető lenne a 4090 egy 400 mm2 alatti lapkán is. De nem csak egy port lesz, hanem új arch., kisebb és hatékonyabb magokkal.
Ez az egész MCM egy nagyon érdekes dizájn, de csak a 1500+ dolláros tarományba éri meg ilyet kiadni.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Quadgame94 #71572 üzenetére
Na jó, de milyen fogyasztás mellett? Papíron a 9070XT-t is be lehetne duplázni, de akkor enne ez is 600-800W-ot, ami -szvsz- tarthatatlan kategória. "Boldog békeidőkben" 3-4 kártyás SLI/CF kellett, hogy ennyit zabáljon a GFX, amire jutott 6-12db tápcsati meg 3-4 hűtő.
-
Quadgame94
őstag
Számításaim szerint egy 100 mm2 körüli Compute Chiplet tudnt 40 CU-t magába foglalni (+logic és cache). 4 db ilyen 160 CU-s kártyát eredményezne. 500-520 mm2-be bele is férne + 2.5D Stacked Cache. Technológiailag kivitelezhető. Ha bármikor is versenyezni akarnak az RTX xx80 feletti kártyákkal akkor szerintem erre felé kell menniük.
-
Busterftw
nagyúr
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Alogonomus #71569 üzenetére
> Eleve még a fejlesztés kezdeti szakaszában jegelték a dolgot,
> miután látták, hogy az emberek a mindshare miatt inkább vették
> 800 dollárért a 12 GB-os 4070 Ti-t, mint a 20 GB-os 7900 XT-t.
szerintem nincs a kettő között összefüggés.
és nem ez alapján döntöttek. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Alogonomus #71567 üzenetére
Inkább az volt a probléma, hogy csúszott volna az rdna4, és a Sony meg a Microsoft konzolja volt a fontosabb. Ha lett volna működő , ki tesztelt verzió, akkor azt piacra dobtak volna
-
Alogonomus
őstag
Elméletileg érkezett volna MCM gaming GPU ebben a generációban is, csak végül inkább jegelték a Navi 4X/4C kódnevű fejlesztést, mert az AMD szűken két évvel ezelőtti általános megítélése alapján nem érezték biztosítottnak, hogy a vásárlók jelentős számban megvennének egy majdani csúcs Blackwell szintjét elérő kártyát a Blackwell kártya árának 2/3-áért.
Akkortájt aki rászánt 1000 dollárt a kártyavásárlásra, az már általában hozzátette a másik 1000 dollárt is, és vett egy RTX 4090-et. -
hahakocka
őstag
A PT által továbbra is sok játék kb játszhatatlanná válik akár AMD akár Geforce a videókártya. Nem sok értelme van jelenleg még sajnos nem hiába nem ajánlják kb sehol bekapcsolni. Majd amikor képesek lesznek a kártyák élvezhető sebességben tolni PT n
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #71563 üzenetére
A méret itt nem számít annyira, mert az első Infinity Cache az más volt, mint a második és harmadik verzió. Az első IC az ugyanaz, volt mint a Ryzenekben az L3 cache. A második és harmadik már a GPU-khoz volt tervezve.
-
PuMbA
titán
Igen, oda is írtam a hozzászólásomba, hogy nem PT
"Ott terhelődik le a sávszél.."
Nem tudom. A PT érdekesen viselkedik, mert Cyberpunk 2077 és Alan Wake 2 alatt közelebb van jóval az AMD, míg a szintén NVIDIA szponzorált Indiana Jones-ban nagyon távol. Itt lehet valami NVIDIA specifikus dolog van, ami belassíthatja az AMD-t.
Alogonomus: Ezért néztem a TechPowerUp számokat, mert a Computerbase-nél kevesebb játék van és az AMD gyorsabbnak jön ki RT alatt, mint amit több RT játék esetén mér több oldal.
-
Alogonomus
őstag
Az RT kapcsán még nagyon sok megvalósítási formátum versenyez egymással.
Ugyanúgy van a Geforce kártyáknak kedvező verzió, ahogy a Radeon kártyáknak kedvező is. A két német oldal a vizsgáltba bevette a Radeon kártyáknak kedvezőtlen módszert használó játékokat, mint az AW2, CP, DL, Indy, Witcher, R&C, míg a Radeon kártyákon erős RT teljesítményt nyújtó játékokat, mint az Avatar, vagy például a friss Doom, de friss UE5 játék sincs a vizsgált címek között, amivel erősen egyoldalúvá tették a tesztet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt azért több dolog van. Egyrészt az 5070-nél az a 48 MB cache az nem ugyanazt csinálja. Az Infinity Cache egy globális victim cache-ként funkcionál, tehát egyrészt tárolja az alacsonyabb cache szintekből kikerült adatokat, másrészt betölt előre olyan adatokat, amelyekre potenciálisan szükség lehet.
A cache struktúra szempontjából az AMD elsődlegesen a gyors lokális cache-ekre épít, így nem igazán dolgoznak egy nagy globális cache-re, és mellette van egy Infinity Cache, aminek az elsődleges célja a memóriaelérések megelőzése, de emiatt nem közvetlen része a cache hierarchiának. Az NV dizájnja egy lassabb globális cache-re épít, amit kiegészítenek a gyorsabb lokális cache-ek. De ennek a globális cache-nek nem célja, hogy megelőzze a memóriaelérést, ez inkább egy működésből eredő mellékhatása.
Emiatt hiába néz ki úgy, hogy van két utolsó cache, ami kb. ugyanakkora, messze nem fognak úgy működni, mert nem ugyanabból a célból építették ezeket.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #71553 üzenetére
Amúgy ezek érdekes dolgok. Az 5070, aminek szintén 48MB cache-e van, mint a GRE-nek, viszont sima 9070 szintű memória sávszélessége (672GB/s), neki sima 9070 körüli az RT (nem PT) teljesítménye is.
Az 5070 Ti-nek szintén 48MB cache-e van, viszont már 900GB/s memória sávszélességgel 15%-kal gyorsabb RT-ben a 9070XT-től. Ezek szerint ekkora léptékben a cache mérete nem igazán számít RT esetén, mert nem fér bele teljesen a BVH
....ehhez már nem értek.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen processzort vegyek?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Steam topic
- További aktív témák...