-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #34049 üzenetére
Hurrá... akkor Ravenben is maradt a 8 ROP (10-11 CU-ra.. csodás...). Mondjuk így HBM nélkül talán mindegy is (tudom HBCC).
Csak azt nem értem, ha képesek 2 SE -> 16 ROP-ra még egy Polaris 12-nél 10 CU mellett (RX 550-ben 8 aktív). Ennyivel nagyobb a helyigénye, vagy csak nem akarták még teljesen kannibalizálni a belépő GPU-k piacát?Egyébként 4 HBM2 lapka és 4096 bites busz ide-vagy oda (Fijiben is ilyen felállás üzemelt HBM megoldással) ha Vega 20-ban marad a 4 SE és a backend limitet nem enyhítik általánosan driver szinten, akkor Vega 20 abszolút okkal marad csak professzionális kártya.
-
Petykemano
veterán
The Stilt veled ért egyet:
..Severely ROP and memory starved.
The Vega iGPU inside Raven also has the lowest ROP to CU ratio of all AMD GPUs so far (0.727).
Ever since Hawaii (1.454 ROPU ratio) the GCN GPUs have been held back by the insufficient render backend resources (apparently current GCN cannot support more than 4 RBs per SE). This is the case with all Polaris GPUs and especially with Vega. The performance difference between Vega 64 & 56 at the same frequency is diminising due to the backend starvation (1:1 ROP
U in 64, 1.142 in 56).
-
válasz
Jack@l #34046 üzenetére
Pixelben a GTX 1080 cca. 20%-kal gyorsabb, mint a Vega64. ALU-ban a Vega64 cca. 30%-kal gyorsabb, mint a GTX 1080. Ha egy motor egyensúlya eltolódik valamelyik irányába, akkor az eredmény simán elmehet a status quo-tól 10-15%-kal. Aztán azon persze lehet vitatkozni, hogy miért tolódott el
-
Jack@l
veterán
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #34045 üzenetére
Amennyiben egyik-másik játékban a nagy átlaghoz képest kilóg a teljesítmény 10-15%-al, az nagy valószínűséggel nem az R&D munkája...
NV-nek már rég nem kell fizetnie ilyenekért, gurul a szekér anélkül is (mind teljesítményben mind eladásokban).@Abu85: akkor hol a nagy low-level tudás/sebeség a mostani battlefield-ekben? Köddévált? Velük is nagy volt az összeborulás 4 éve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gbors tudja, hogy miről szól a shader modell 6.x. Neki nem kell elmagyarázni, hogy miért jó a wave programozás.
(#34043) Jack@l: Az AMD nem fizet. Az AMD a Bethesda R&D partnere. Egy rakás kódot konkrétan velük iratnak meg. Ezért akarta őket a Bethesda partnernek, mert a pénzükkel nem sokra mennek, pénze van a Zenimaxnak is. Nekik tudás kell.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #34039 üzenetére
Mi vagy ki volt a forrása ezeknek a mendemondáknak?
Wolf2 is olyan útörő lesz mint a bf4 mantle-ja, hogy azóta sincs 1 játék amiben annyira elhúzot volna fps számban?
Sztem parasztvakítás az egész, amd fizetett, a fejlesztők beleraktak egy kis huncutságot hogy másoknál szarabbul menjen ez vagy az. Nagyjából ezért lehet mindig csak az az 1-2 cím amivel hakniznak megjelenések előtt(többre már nincs lé). -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34039 üzenetére
A DSBR eléggé hatékony. Konkrétan a leghatékonyabb ilyen rendszer a számok alapján.
A shader modell 6.0 kész. Már a 6.1 is. A Fall Creators frissítéssel futtathatók az új HLSL-re írt programok. Ez igazából az AMD-nek nem nyújt semmi újat, mert nekik eddig is voltak olyan kiterjesztéseik, amelyekkel a bekerült függvények elérhetők, ráadásul úgy ahogy a konzolok támogatják, és rengeteg motor támogatja is ezeket. Az NV-nek és az Intelnek sürgős a shader modell 6.x, mert a megoldásaik nem kompatibilisek a konzolos kódokkal.
A shader modell 6.0 elsődlegesen azért lényeges, mert a konzolra írt egyes algoritmusok jellemzően sokkal gyorsabbak, és azok ezzel menthetők át PC-re. -
Petykemano
veterán
válasz
imi123 #34038 üzenetére
Arról volt szó nyáron a Vega összes újításával kapcsolatban, hogy vééégre feladták/belátták azt, hogy majd ha majd ők azt csinálják a fejlesztőknek, amit kérnek, akkor használni is fogják, hanem hogy ezek driverből programozandók és kapcsolhatók. Akkor arról volt szó, hogy a hbcct próbálgatják, dsbr aktív, de még nem túl hatékony és decemberben jön a driver, ami aktiválja driverből a primitive shadert és az nggt.
Mindenki tudja, hogy a három amds címén kívül sehol nem lesz használva. Még portoknál se. Mert minek kínlódjanak? Ez nem része a konzol programnak, Pcn amd részesedés <10%, Vega részesedés 0.00000001%.
Lehet, hogy a wolf2-ben leprogramozták. Hurrá. Egy program nem fogja eladni ezt a kártyát. Meg másikat se.
Talán feladták a driveres implementációt, nem sikerült időre hozni, innentől már más a feladat, aki akarja, oldja meg. A white paperből még nem vették ki.
Tényleg , mi van a shader model 6-tal, ami majd mindent megváltoztat?
-
Televan74
nagyúr
-
#45185024
törölt tag
Ja tesztelik a zafírkékkel az adrenalint, de ezt én már mondtam itt sokszor hogy custom az éves driverrel jön.
Devilből már meg lehet rendelni 56 188-ért Prey-t meg Sniper Elitet kapsz hozzá mert Németek picit érzékenyek arra a másik játékra. -
#45997568
törölt tag
-
do3om
addikt
Úgy látom lesz itt driver elemzés +10 oldalban, fantasztikus sosem látott technológiák alkalmazása.......
Jön hozzá VGA is? Vagy az nem kel? Olyan ez a vega a saját topikjába mint a UFO-k a valaki lát egy lefényképezi Pepee meg berakja hogy tessék létezik a custom vega ott van valaki kezében, meg hírérték ott ha a világon valaki szeret egyet
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34024 üzenetére
Igen, sok a funkció és kevés a magyarázat. Erre vonatkozóan is lesz megoldás az új driverben, de nem írhatom le még, hogy mi.
-
Petykemano
veterán
Párdon, talán félreérthető voltam:
Én értem, hogy az AMD nekem, mint Radeon tulajdonosnak erre lehetőséget biztosít. csak ha ez az általánostól eltérő profil a vásárlókat tájékoztató és terelgető tesztoldalakon a csíkokban nem jelenik meg, csupán az, hogy másfélszer akkora chip, kétszer akkora fogyasztással és zajjal éri be a konkurencia olcsóbb termékét, akkor hogy lesz nekem radeonom?
Ez a lehetőség nekem nagyon fancy, de olyan a vásárlókat tájékoztató és terelgető tesztoldalakon eltűnő részlet, ami nemadja el a terméket.segíti hozzá a terméket széleskörű terjedésben, nem ösztönöz vásárlásra széles vásárlói közönségeket, csupán olyan geekeket, akik hajlandók időt és energiát nem kímélve előcsalni a kártyából a potenciálokat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34021 üzenetére
Ez attól függ, hogy miképpen lesz megoldva. Ma még nem sok adat van erről.
Csinálsz magadnak csíkot a különböző paraméterekről, és azt összehasonlítod.
-
Envo_
aktív tag
válasz
FragMaster #34019 üzenetére
Itt a "wunderezők" álláspontja az, hogy mi a fenének jön 300 csillivilli dolog, ha végül úgysem hoz semmit a gyakorlatban?
-
Petykemano
veterán
azért viszlát 2019-ig, mert senki nem fogja használni az AMD évi 3 címén kívül.
Én értem, hogy az AMD nekem, mint Radeon tulajdonosnak erre lehetőséget biztosít. csak ha ez a csíkokban nem jelenik meg, csupán az, hogy másfélszer akkora chip, kétszer akkora fogyasztással és zajjal éri be a konkurencia olcsóbb termékét, akkor hogy lesz nekem radeonom? Ez a lehetőség nagyon fancy, de olyan részlet, ami nem adja el a terméket.
-
-FreaK-
veterán
válasz
FragMaster #34019 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy nem tudjuk mit hoznak teljesítményben, de abban kb mindenki egyetértett, hogy többet kellene mint 1-2%. De ez mind akkor már lett kitárgyalva, semmiféle hozzáálmodás, gbors még egy logoutos elemzést is írt róla.
(#34016) Abu85: oké, csak nehogy baj legyen belőle..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34017 üzenetére
Miért lenne viszlát? Működik már a Wolf 2-ben is. Direkt hozzáféréssel egyébként némileg jobban járhatunk. A driveres megoldással például a PS4 superstenciljéhez írt effektek nem lettek volna portolhatók. A direkt eléréssel azzá válnak.
Nem, mert nem stabil. A Chill csak az egyik oka annak, hogy a hardvert stabilra kell paraméterezni, mert a gyakorlatban előhozza a stabilitási hibákat.
A Chill mindig is egy funkció volt. Ha elég neked x-y teljesítmény, de fele-harmadakkora fogyasztást akarsz, akkor bekapcsolod.
A csíkok csak az alapértelmezett beállításra vonatkoznak, de az AMD régóta tartományokat kínál a hardverivel. Aztán otthon eldöntheted, hogy a felkínált tartományból milyen konfigurációt akarsz. -
Petykemano
veterán
Értem, akkor tehát viszlát primitive shader 2019-ben.
Chill. Értem ezt is. Nem lehetett volna úgy csinálni, hogy csak akkor magasabbak a feszültségek, ha használod a chillt? Mert én értem, hogy a chillel több energiát lehet megtakarítani átlagban és ez tök jó lesz majd a villanyszámlán, de
a) fog-e látszani a hatása a tesztekben perf/W értékben és/vagy peak teljesítmény (magasabb min érték) vonatkozásában?
b) fogja-e valaki chillON tesztelni egyáltalán?Gondolom abban egyetértünk, hogy többen vásárolnak csíkokat nézegetve
-
-FreaK-
veterán
válasz
FragMaster #34012 üzenetére
(#34013) Abu85: pedig korábban elég jól kifejtetted már, hogy ilyen afterburner féle OSD meg egyebek várhatóak, olyanok amiket eddig csak külső programmal lehetett megoldani, most viszont benne lesznek a driverben.
-
Yany
addikt
válasz
Petykemano #34007 üzenetére
Ezt most én sem vágom. Abu, mi az a redux driver, amire utaltál korábban? Mit fog akkor hozni valójában?
-
Most néztem pár Wolf 2 tesztet, hogy hogyan teljesítenek a videokártyák. Mintha egy AMD-s álomba csöppentem volna. Kb ezeket az erőviszonyokat vártuk, s ezt kéne látni mindenhol. A Vega 64 és 56 között végre szignifikáns különbség van, s olyan GeForce-ok mellé kerültek ahová kéne. De ez ugye egy AMD szponzorált játék, szóval ehh.
Wunderdriver helyett van wundergame.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34007 üzenetére
A fejlesztői támogatás ott van mögötte, elvégre a kódok nem jelentősen mások. Ha annyira használnák majd, mint az Async Compute-ot, akkor az nagyon jó, mert ezt minden explicit API-ra írt program használja. De a cél az volt, hogy visszafelé is működjön, persze nem biztos, hogy ez sokezer játékra kivitelezhető.
Igazából a primitive shader haszna sokkal inkább az lenne, hogy adjon egy értelmes futószalagot a GPU-driver pipeline-ban gondolkodó fejlesztőknek, mert a mostani futószalag nekik egyáltalán nem ideális. Utóbbi amiatt van, mert a GPU-driver pipeline-t kidolgozó fejlesztők nem azt kapták a Microsofttól, amit anno kértek. Sokkal jobban járna az ipar, ha hagyná az AMD a régebbi alkalmazásokat, és direkt hozzáférést adnának, persze ez az én véleményem, valószínűleg az AMD nem akarja hagyni a trükközést, ami per game alapon megoldható.Chill. Ebben a módban a feszültség nagyon ingadozik, és az ingadozást túl kell élnie a hardvernek. Eltérő paraméterezéssel belefagyhat a skálázásba. Nem beszélve arról, hogy sokkal többet takarítasz meg a Chillel, mint akármilyen manuális feszültségskálázással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
golya87 #34006 üzenetére
Elég nehéz az API alatt kicserélni a pipeline-t úgy, hogy kompatibilis legyen a már kiadott shader kódokkal. Valószínűleg igényel manuális kódcserét is. Aztán persze a fordító fejlődésével lehet, hogy ezekre nem lesz szükség, de ma még szükség van. Hosszabb távon egyébként ebből több dolog kisülhet. Azon is elgondolkodhatnak, hogy direkten kihasználhatóvá teszik a primitive shadert, ami érdekes lépés lehet, mert a twitteren már több fejlesztő is írta, hogy inkább ezt szeretnék, mint a driver oldali okosságokat.
-
Petykemano
veterán
Arról volt szó, hogy a NGG driverből fog menni. Ennek nyilván megvolt az oka: azért, mert eltekintve attól a 10-ből 1 AMD partnertől a kutya se fogja használni. Akkor tehát az NGG is megy a kukába, mint az Async Compute.
Ha viszont itt tartunk, hogy tulajdonképpen minden aktív, akkor mégis mire mondtad, hogy majd decemberben megértjük, hogy miért olyan a feszültség-frekvencia beállítás, amilyen?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kiderült már pár dolog.
A HBCC inkluzív cache mód még nem lesz aktív, de az úgyis fejlesztői kihasználást igényel, tehát kvázi ráér a Far Cry 5-ig.
Az NGG fast pathról utólag kiderült, hogy már ott van a 16.40 óta, viszont per game aktiválású jelenleg, és a fehérlista lényegében kimerül a Wolf 2-ben.A többi dolog mind aktív. A 16.50-es batch nem tartalmaz ezekre vonatkozóan módosítást.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mikrotik routerek
- sziku69: Szólánc.
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fujifilm X
- Május 27-én Párizsban tart bemutatót a Realme
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Yettel topik
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- További aktív témák...
- Nvidia Geforce RTX 3090 Founders Edition
- 27% Számla! Sapphire RX 7900 XTX Vapor-X 24GB GDDR6 Nitro+ Videokártya! BeszámítOK
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 24GB
- MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC majdnem új 2028.04.22-ig magyar garis
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- Apple iPhone 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 Pro 64GB Space Gray / Szép állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B365M i7 9700F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- ShieldUp Fóliavágógép tartozékaival
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest