- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Egységesítené a frissítések kezelését a Microsoft
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- 3D nyomtatás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
-
PROHARDVER!
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czo
addikt
válasz
KROK640 #99842 üzenetére
Egy 640x480 pixeles 16 bites kep tarolasahoz 600 kByte memoria kell (640x480x2 byte). Tehat a 3D kartya frame bufferebe ennek kell elfernie, legalabb egyszer. Megszokott/alap technika a double-buffering, amikor az aktualisan megjeleno kep mellett (a CRT ugye soronkent rajzol), elkeszited a kovetkezo kepkocka kepet is, ehhez 2x kell tarolni a kepet, tripla bufferingnel 3x. Ha hasznalsz Z-Buffert akkor az minden pixelre fog tarolni egy 16 vagy 32 bites szamot, ez megint a frame buffer memoriaban kerul elhelyezesre.
A Riva128, a TNT, Banshee, a Voodoo3 azok "unified" memoriaval rendelkeznek. Amennyit a kartya memoriajabol NEM hasznal fel a frame-buffer, oda mindenhova kerulhetnek texturak.
A Voodoo 1, a Rush es a Voodoo2 "dedikalt" memoriakkal rendelkezik. A Voodoo1, a Rush es Voodoo2 chipset framebuffer IC-je, az 2 vagy 4 MByte memoriat tamogat. Standard kiepites volt a V1 kartyakon a 2MByte, a V2 kartyakon a 4 MByte, mig Rush eseten a 4 MByte a jellemzo, de ezen osztozik a 2D chipset is. A Rush es a V1 texturazo chipje 2-4 MByte textura memoriat, a V2 texturazo chipje 2-16 MByte textura memoriat tamogat. Itt a jellemzo kiepites V1 es Rush eseten a 2 MByte-os textura RAM, mig V2 eseten a 8 MByte-os kartyakon 2 MByte, a 12 MByte-os kartyakon pedig 4 MByte. Ezt a textura memoriat, csak az a texturazo IC tudja elerni, amihez ez hozza van drotizva. A Voodoo2 2 texturazo IC-t tartalmaz, de ha a megjelenitett kep nem hasznalja a masodik egyseget, akkor a masodik chip az pihen, a memoria pedig, mivel chipenkent dedikalt, igy az "elveszett". Ha hasznalatban is van, akkor a masodik texturazo memoriajaban csak azok a texturak vannak, amelyek a 2. textura renderelesehez szuksegesek.
Az SLI eseten a kartyak framebuffere ketteosztva tartalmazza a kepet, az egyik kartyan csak a paros, a masik kartyan csak a pratlan sorok vannak. Tehat ha van 1 V2-d, akkor 800x600 eseten, 800x600 kepet renderel, SLI eseteben 800x300 jut 1-1 kartyara, 1024x768 eseten pedig 1024x384. Tehat "szinte" alig terhel jobban SLI eseten 1024x768 egy Voodoo2-t a rendereles, mint elotte 1 kartyaval a 800x600. Node, mivel 1-1 sor renderelese zajlik itt es ott is, ezert hiaba lett "dupla" texturazod es "dupla" memoriad, a paros sorokhoz tartozo TMU-k ugyonazt tartalmazzak a textura memoriaban (tehat el van "pocsekolva a tartalma, mert tobbszorosen tarolod ugyonazt).
Tehat, 640x480 16bit+ zbuffer eseten, egy 4 MByteos Riva128-nal, 1800 kByte elmegy a 4096-bol frame buffernek, 2296 kByte marad a texturaknak, addig V1 eseteben a 2048 kByte frame bufferbol "pocsekba megy" 248 kByte (2048-1800), a texturakra pedig 2 MByte jut.
Ugyonez egy 12 MByteos V2 es egy 16 MByteos TNT vagy Banshee eseten, 800x600 16 bitnel Z bufferel ugy nez ki, hogy 2813 kByte szukseges a frame buffernek (800x600x2x3 byte), azaz a V2 a 4 MByte frame buffer RAM-bol elpocsekolt 1283 kByte-t, texturakra van neki a 8MByte-os kartya eseten 2 MByte, 12-es eseten pedig 4 MByte, addig a Banshee es a TNT, a 16 MByte memoriajabol 13571 kByte memoriat tud textura tarolasra fenntartani. Ha SLI-d van, akkor sincs tobb textura memoriad, mert az odavalo TMU ugyonazt rendereli. Ha hasznalsz masodik texturazot, akkor a V2 eseten megnyilik a masodik texturazo texturainak egy ujabb 2 vagy 4 MByte meretu "szelet", mig a tobbiek az "unified" memoriaba teszik ugyonezt is.
Tehat, a V3 elotti Voodoo kartyak sokkal kevesbe tudnak a lokalis textura memoriara tamaszkodni, folyamatosan at kell rangatni a texturakat a kartya RAM es a rendszer RAM kozoty a PCI buszon. Ha SLI-d van, akkor eloszor atrangatod az egyik kartyaba, majd atrangatod a masik kartyaba is.
Igen, fizetek erte, cserebe nem kell, +1.2TByte meretu telefont/tabletet/stb venni :D Az iCloud elott Dropbox tarhelyert fizettem, de az Apple olcsobb, es amikor megjelent a fotoszolgaltatasuk, onnantol kezdve nem volt kerdes, hogy az adatbazis szeru, a platformjaikon rendesen tamogatott technika kell, vagy maradok a Dropboxnal es a kepek folderekben es fileokban vannak, kb kereshetetlen formabab. Azota tovabb nott az ollo, egy 2 TiB meretu iCloud tarhely kevesebb mint a fele egy Dropbox 3 TiB tarhelynek.
Új hozzászólás Aktív témák
- SörcsaPH!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Windows 10
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- AMD Ryzen 7 5700G - Új, 1 év garancia - Eladó!
- Intel Core i7-14700K 20-Core 3.4GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.60 GHz) Processzor! BeszámítOK
- I5-11400
- BESZÁMÍTÁS! AMD FX-8320 8 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900KF 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Toshiba P300 SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged