Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Autós kamerák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Apple MacBook
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
ateszm #65092 üzenetére
Szerintem szoftveres probléma lesz. Valaki másnak is volt ilyen a topikban régebben, de nem emlékszem már a részletekre, csak arra, hogy szoftveres gond volt. Egyszer nekem is volt ilyen, de az tök más VR HMD-vel, Oculus CV1-gyel, évekkel ezelőtt. Az a megoldás nem alkalmazható esetedben mert neked G2-d van ha jól láttam.
Mondjuk most nem vágom fejből neked melyik service-t kellene kilőni, de megpróbálhatod te is:
Start menü melletti nagyító ikonra katt és "services.msc" behozza a service-eket és a te VR-odnak megfelelő service-t állítsd le, majd indítsd újra. -
0utsider
tag
válasz
xandrush0831 #65095 üzenetére
Tudom, hogy itt billentyűzet + egeres vr-ról beszélni olyan, mintha istenkáromlást hajtanék végre.
De ha teljesítmény problémáid vannak, akkor tudom ajánlani a Reshade super 3d depth-jét.
Ezzel megkapod a térérzetet, így érzésre teljesítmény romlás nélkül.Jelenleg még csak a Watch Dogs 2-t próbáltam így.
Nekem jobban bejön mint a RealVR. Az UEVR-nál pedig jobban kezeli a célkeresztet. Plusz mellette szélesebb is a játék felhozatal. -
Bennyboy
őstag
Udv, quest3rol mi a velemenyetek? Akkus pro szijjal meg kabellel 760euro asszem.
Neha ossze is kotnem a geppel 10700k,4080super mert szeretnek gepigenyes jatekkol is jatszani ha birja a vas. -
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65085 üzenetére
Nem hajlando megjavulni.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
gulasoft #65094 üzenetére
Nem, egyelőre 10 perc Alyxra, meg 20 perc Metrora volt időm. UEVR-ra hétvégén ránézek, HA az Alien normálisan fog futni.
Metroban egyelőre nagyon durván rápirít a 3080-ra, ég és föld a felbontáskülönbség amit bír ugyanazzal a fix 72fps-el. Úgyhogy ígéretes lehet más UE is játék is. -
gulasoft
őstag
Xandrush uevr modot próbáltad, vagy a luke rossos cp 2077-et?
-
válasz
xandrush0831 #65091 üzenetére
Erre gondoltam következőleg, de nemsokára érkezik a gyermek a laptopjával, azután okosabb leszek. Jó lenne már pontot tenni, vagy így vagy úgy. Ha a VR rossz,akkor meg javításra van a lehetőség? Vagy jöjjön a Pimax a helyére, ez meg menjen el bagóért?
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
ateszm #65090 üzenetére
Windows reinstallra van módod?
Nekem anno vr beszarásnál teljesen fekete volt a kép az egyik lencsénél, 4-5 perc használat után. Igaz az Quest volt. Viszont szerintem a vr beszarás nem válogat applikációk között, hanem mindenhol be van szarva.Tuti valami keveredés van ott valamivel, szoftveresen.
-
válasz
Dyingsoul #65089 üzenetére
Köszönöm szépen megvan a CM is, CSP is. A problémám VR jellegű, amit a mai napig nem értek. RBR hibátlanul megy, Google Earth VR-ban is hibátlan például. De a VR szoba már szétesik úgy mint az Alyx, Assetto is. Pár napja még hibatlanok voltak ezek. A hibajelenség, hogy a jobb oldalon a kép kifagy, bal oldal jó. Nvidia driver ujrarakva Reverb ujrarakva WMR ujrarakva. Probléma ugyanúgy fennál. Gyermek laptopján tesztelem nemsokára, jo lenne végre kizárni hogy user error, vagy tényleg a vr szart be.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
ateszm #65070 üzenetére
Én a sima, első Assetto Corsa-t tudnám ajánlani szimezésre, Content Manager-rel. Megértem, hogy a grafika régebbi, de szerintem így is szép, ráadásul az fut normális FPS értékekkel. Ha érdekel biztos vannak hozzá grafikai csomagok és rengeteg ingyenes de fizetős mod is.
Én jobban kedvelem amiatt, hogy utcai autók is vannak benne, nem csak versenyautók és sokkal kiforrottabb, mint az ACC.Egyébként most nézem van ilyen is: Assetto Corsa EVO, elméletileg most jelent meg január 16-án steamen és VR supported viszont örli ákszes. De ez totál elment mellettem, szóval most ennek kell utána néznem.
-
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65085 üzenetére
Kiraly koszi!
Kozbe nem frissitett a hmd firmwaret nalad? Az is volt uj. -
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65082 üzenetére
Van olyan opcio h beta steamet kapok?! Azt hol kell keresni
-
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65080 üzenetére
De elofordulhat, az nekem is piros csak nalam 4-5 ms.
Illetve ha vr beallitasok menube belepsz nem lehet visszaklikkelni a konyvtarra vagy barmi masra. Steamvr otthont bekapcsoltam hogy ezt a bugot kibekkeljem. -
xandrush0831
aktív tag
Nem lehet hogy a steamVR nem jó?
Nem frissítettem a connectet. Első indításnál már a steamVR menüje sem tudta tartani a 72fps-t, ledroppolt 60 környékére. Másodjára már javult valamelyest, de akkor meg kifagyott az egész. Transmit pirosban a beépített monitor szerint, 9ms környékén. Új kártyám tuti hogy oké, tegnap este 60fps-el réjtrészeltem a Cyberpunkot 4K-ban. -
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65073 üzenetére
Ne telepitsd az ujat, egyszer tokjol fut egyszer meg osszevissza akad. Nem jovok ra mi befolyasolja. Nyomok egy pc restartot minden fasza, majd ujra elinditom a jatekot mar nem. Elengedem, vd az fixen jo.
-
fatal`
titán
Aki rendelt már a bobovr oldaláról, mennyi idő alatt kapta meg a cuccot? Sima postával szállítanak?
-
Olyan gondom van,hogy például a rallysimfan-os RBR hibátlanul megy, de amit a steamVR futtat, HL Alyx, Assetto, vagy csak simán a VR szoba hibásan jelenik meg. Játékban nem megy a jobb oldali kijelző, VR szobában meg hibásan jelenik meg. Bexart a headset vagy valamit nagyon eltekergettem steamben? Már a WRP-t újraraktam. Hogyan lehet default értékre visszatenni az egész szettet?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel:ateszm -
mmdms
addikt
válasz
bazsika007 #65061 üzenetére
A Képbeállítások menüben ha elmozdítod a Látómező csúszkát, akkor megjelenik egy menü ahol bővebben állítható:
-
válasz
Sziszifeca #65069 üzenetére
1 milka azért már nem kevés hogy menjen az assetto rendesen. Marad a RBR
Köszönöm szépen a válaszokat! -
Szerencsére most mar úgy eltekergettem mindent, hogy már a sima assettonál a jobb oldalon nincs kép a vr-ban
-
gulasoft
őstag
Xandrush mikor jön a kártyád?
-
Urak! Használ itt valaki Reverb G2-t ,és esetleg játszik az Assetto Competizioneval?
Szeretném tőle megkérdezni,milyen beállítást kell eszközöljek,hogy ne fagyjon ki a játék néha már az elején. Ugyan néha bejutok a menüig,sőt már egy mapon fél kört is mentem,de aztán kifagy... Sima Assetto megy hiba nélkül, Rallysimfan is, még az Alyx is.
i5 11400, 3070 8G, 16gb ram. Kevés lenne neki a vga? VR nélkül amúgy 2K-ban minden mediumon,144fps fix.
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel:ateszm -
kevike576
senior tag
-
-
bazsika007
kezdő
Pontosan hol tudom a fov-ot beálítani steamvrbe? Még vakon vagyok ebbe eléggé.. Illetve látom itt van felbontás beállítás (behemothal játszok) auto illetve custom itt kell valamit állítgatnom? mert a customra rányomok 1700x valamennyire volt álitva (pontosan nem emlékszek majd megnézem) és 100% ot írt.
-
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65058 üzenetére
Ez nyújtja a képet sajna, és hányingerkeltő lesz a mozgás.
Az asw nem működik nálam jól, de igazából sose használom mert mindig is olyan meeehh volt, úgyhogy részemről mindegy. Teljesen ugyanazt hozza látványba mint a vd, és tök simán megy most az acc vele, mikrolaggok nélkül, jól sikerült ez most sztem. -
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65056 üzenetére
Az asw allitoja a laggtenger kaccsoloja lett. Legtobbszor ki is fagy tole.
Lattad amugy h szemenkent mindket tengelyen lehet mar a fovot szabadon valtoztatni steamvr ba? Es jo is, nem csak az egyik szemre alkalmazza. -
mmdms
addikt
válasz
xandrush0831 #65053 üzenetére
Frissitettel pconnectet?
Nalad mukodik? -
slycugel2000
tag
válasz
xandrush0831 #65053 üzenetére
OK, köszi, ami érdekes az Alien-nél, hogy a 4070S alatt az fpsVR szerint a GPU frame time teljesen rendben van, csak a procinál vannak gondok, de még csak az elejefelé voltam a játéknak, szóval lehet, hogy később a GPU is kevés lenne.
A Metronál viszont örülök, hogy jól futHiei555: köszi! Igen, írta a modfejlesztő, hogy nem fér olyan mélységben hozzá a kódhoz, hogy jobban tudja optimalizálni, tehát ez a VR mod egy ilyen "kívülről sufni tuning"
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
slycugel2000 #65051 üzenetére
Alienre 4080-al is panaszkodnak Steamen, de talán még 4090-es kommentet is olvastam. Aztán meg amikor konfig nélkül panaszkodik valaki a teljesítményre, beírja a fejlesztő hogy make sure hogy legalább RTX2070-ed van.
Az a játék kukába való a kinézete és az optimalizálatlansága miatt, ne indulj ki belőle. Az olyan.
Metro is UE, de az meg szerintem azért fut normálisabban mert így ránézésre a textúrák háromnegyede a Quest verzióból van, valamint szerintem elég sok minden ahhoz van belőve, van hogy 1 méterre cserél LOD-ot. -
Hiei555
aktív tag
válasz
slycugel2000 #65051 üzenetére
Akkor ez betudható a modnak szerintem. Az Alien lehet az UE5 miatt röccen néha előfordul. A proci pedig azért dolgozik kevesebbet mert nagyobb felbontáson kevesebb az fpsd is és nem kell olyan gyakran "feladatot" adni a vganak mivel a vga nak több idő mire kirajzolja a 4k mondjuk mint a 1080pt és így a cpu kevesebb feladatot ad ki csúnyán mondva azonos idő alatt.
-
slycugel2000
tag
válasz
Hiei555 #65049 üzenetére
Half-Life Alyx, Metro Awakening, Arizona Sunshine 1-2, és az összes régebbi játék tökéletesen futnak.
Az első olyan játék, ahol gondom van ezzel a konfiggal, az az Alien Rogue Incursion, de közel sem ennyire gázos az sem, az még játszható, csak néha reccen egyet. Ehhez min spec cpu-m van, mert az ajánlott a 12700K lenne.
Ez is érdekes, hogy a Metro és az Alien is UE5 VR és mégis csak az Aliennel van probléma. -
Raymond
titán
válasz
slycugel2000 #65047 üzenetére
Azt valami tudatlan irta.
-
Hiei555
aktív tag
válasz
slycugel2000 #65045 üzenetére
Más játék is ennyire rosszul fut? Olyanra gondolok ami nem modolt. Mert az is lehet hogy a mod miatt van ez nem? Össze kellene hasonlítani valami rendes vr játékkal.
-
KRoy19
őstag
válasz
slycugel2000 #65047 üzenetére
Játékok esetében GPU végzi a renderelést, nem a CPU.
-
slycugel2000
tag
válasz
KRoy19 #65046 üzenetére
Ööö, ezt most nem értem:
Does Higher Resolution Use More CPU
When it comes to display resolution, the question arises: does higher resolution use more CPU? Surprisingly, the answer is yes. Higher resolution means more pixels on the screen, which requires more processing power to render those. This can put a strain on the CPU, impacting overall performance.https://softwareg.com.au/blogs/computer-hardware/does-higher-resolution-use-more-cpu#:~:text=Surprisingly%2C%20the%20answer%20is%20yes,the%20CPU%2C%20impacting%20overall%20performance.
-
KRoy19
őstag
válasz
slycugel2000 #65045 üzenetére
, "....pláne, hogy a Quest 3-on már eleve sokkal több pixelt kell legyártania a HMD nagyobb felbontása miatt, mint a sima Vive-on."
A felbontáshoz semmi köze a proci teljesítménynek. -
slycugel2000
tag
válasz
fatal` #65044 üzenetére
És arra is van magyarázat, hogy sima SteamVR-on miért sokkal rosszabb a teljesítmény egy jobb procin, mint a VDXR alatt? Ugyanaz a játék hogyan teljesíthet ennyivel rosszabbul egy jobb CPU-val?
A másik nagy kérdés pedig az, hogy a mostanában ajánlott game CPU-knak (pl. 9800x3D) sem annyival jobb az egymagos teljesítményük (+50-60%), ami indokolná ezt a különbséget, pláne, hogy a Quest 3-on már eleve sokkal több pixelt kell legyártania a HMD nagyobb felbontása miatt, mint a sima Vive-on.
Vagyis összegezve: kisebb felbontáson, jobb procival, natív környezetben sokkal rosszabb a helyzet.
Ez nem fér a fejembe...A VDXR-nak olyan trükkjei vannak (ami a SteamVR-nak nincsenek), amelyek sokkal jobban tudják kompenzálni a CPU gyengeségeit?
-
fatal`
titán
válasz
kiskuplung #65042 üzenetére
Azt pedig hidd el nekem kérlek, hogy VDXR-rel ég és föld a különbség
Teljesen más futtatókörnyezeten vagytok, nem ez okozza a különbséget, nála másképp megy a SteamVR mivel az ő HMD-je egy natív SteamVR HMD.
Az ő esetében OpenXR->SteamVR OpenXR
A te esetedben meg a steamvr így néz ki: OpenXR->SteamVR OpenVR->VD, míg VDXR-nál a középső lépés kimarad (OpenXR->VD(XR)). -
slycugel2000
tag
válasz
kiskuplung #65042 üzenetére
Hát ezt nagyon megköszönném, ha segítenél kihozni egy jobb futást a SteamVR alatt, hatalmas kedvenc volt a Crysis nekem, minden részét végigjátszottam! Előre is köszi a kedvességedet
A Far Cry VR meg tökjól futna (azt 1-2 éve toltam végig flatben először, szuper volt), de ott meg a grab nem müxik a Vive wandon, nagyon peches vagyok
Ha esetleg erre is lenne ötleted...
Igen, tényleg nagyon jófej ez a fejlesztő (is), nemcsak hogy válaszol, de milyen gyorsan
-
kiskuplung
őstag
válasz
slycugel2000 #65038 üzenetére
Annyit tudok még segíteni, hogy megnézem, hogy tudok SteamVR-ban elfogadható minőséget kihozni belőle, ha van este szabad időm.
Azt pedig hidd el nekem kérlek, hogy VDXR-rel ég és föld a különbség, és írtam is az elején hogy valószínűleg engem a VD segít ki a space warppal vagy valami más trükkel, amit te nem tudsz bekapcsolni.
Csináltam egy képet neked SteamVR-ral, hát így én se játszanék vele:
Amúgy tök jó fej ez a fejlesztő, hogy így reagál a kis kérdéseidre. Eszembe juttatta a VR hajnalát, amikor kis cégekkel még én is tök jól elkommunikálgattam, mint a Contractors esetén is.
-
Raymond
titán
válasz
slycugel2000 #65039 üzenetére
Igen, mindegy mert itt a VD nincs benne a lancban.
-
slycugel2000
tag
válasz
Raymond #65037 üzenetére
Oké, értem, csak a biztonság kedvéért akartam tisztázni, mivel gulasoft kolléga modott egy ilyet:
"A steam vr-t ahol csak lehet ki kell hagyni a történetből. Mindent VD-ből indítok, ha steames a játék akkor még a steamet is abból (amúgy ha az asztalról indítom a VD-n belül, akkor nem látja a fejszettett)"
Gondolom úgy sem játszik nálam a VDXR, hogy konkrétan nem HDMI-vel vagyok a PC-re kötve, hanem Wireless Adapterrel tolom?
-
slycugel2000
tag
válasz
fatal` #65035 üzenetére
Köszi, akkor beletörődöm
Visszakérdeztem a modfejlesztőnél, hogy miért fut jobban a 7700K alatt a VDXR-ral, ezt írta:
No, VDXR does not help alleviate the CPU requirements. But it does support a lower refresh rate at 72 fps, and combined with a different reprojection algorithm, that may allow them to have a smoother experience. They most definitely are facing reprojection, though.
Ezek szerint kiskuplungnál is van reprojection, de összességében mégis játszható egy jóval gyengébb procival, ez azért elég fura, de mindegy. -
Raymond
titán
válasz
slycugel2000 #65034 üzenetére
Nem is jon szoba ahogy mar irtak. Az olyan hogy "Telepitve van az utolso 3Dmark, jobbak lesznek ettol a Cinebench eredmenyeim?" A valasz az hogy nem mert nincs hozza koze. Ahogy Dyingsoul kepen latni, a VDXR a Virtual Desktop sajat OXR cucca ami a PC-n levo streamer es Quest/Pico-n futo VD ahol szoba jon. Nalad nem mert te egy PC-re kotott (HDMI) PC-s HMD-t hasznalsz.
-
fatal`
titán
válasz
slycugel2000 #65030 üzenetére
Ahogy írtam, nem, a tied az egy native SteamVR HMD, annak az OpenXR futtatókörnyezete a SteamVR.
-
mmdms
addikt
Ez az ac evo remelem sokat javul majd, minimumon sincs 90fps.
-
Raymond
titán
válasz
slycugel2000 #65030 üzenetére
Nalad a VDXR lenyegtelen.
-
slycugel2000
tag
Amúgy közben a mod fejlesztőnek is beírtam, mint issue-t, hogy ez a CPU nem bírja, és ő az alábbit válaszolta, ami azért érdekes, mert őszerinte nem a SteamVR-ral / Vive-val van a probléma, hanem tényleg a CPU-val (9900K). Viszont ez alapján akkor a 7700K-val sem kellene játszhatónak lennie, VDXR ide vagy oda. Elég homályos ez az egész sztori...
Yes, Crysis is ludicrously CPU-limited, and the VR mod has to go through that CPU bottleneck twice for each frame. Even the latest CPU generations cannot complete all chapters without reprojection, and the older your CPU is, the more reprojection you have to accept.
You can play with the ingame settings a bit, some of them do have CPU impact, the physics for instance. Also, if you enabled the increased view distance in the VR settings, you may want to turn it off again (and then restart the game) as it impacts performance a lot.
You might also want to experiment with forcing reprojection on in SteamVR, as that may give you a more consistent experience overall. -
slycugel2000
tag
válasz
fatal` #65023 üzenetére
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat, de őszinte leszek, nem teljesen vágom, amiről beszéltek
Ebből az egészből engem az érdekelne, hogy az OG HTC Vive-val (ráadásul Wireless) én is kihagyhatom a SteamVR-t és a VDXR-ral kellene valamit mókolnom, hogy játszható legyen a Crysis VR, vagy pedig ez nálam, ezzel a headsettel nem megoldható? -
Raymond
titán
válasz
bazsika007 #65027 üzenetére
En amikor meg nem volt AMVR faceplate akkor takoltam egy ilyet [link]
Ha soha nem fog kelleni a glasses spacer akkor lehet az nem annyira faj ha abbol vagod ki az orreszt.
-
mmdms
addikt
válasz
bazsika007 #65025 üzenetére
Kinai fejte tuti passzol.
En nem hasznalom azt a tavtartot. -
mmdms
addikt
válasz
bazsika007 #65018 üzenetére
Sajna nekem is elég nagy orrom van és csak akkor "éles" a kép ha végig felfexik rá. Ha neked is ebben a pozícióban jó nézni a lencsét akkor ez a faceplate se segít, bár sokat javít rajta, nem az orrodon fog ülni a súly, azt felveszi a homlokod.
Ebből adódóan is szeretnék egy kisebb hmdt, egy 45 perces szessön után már fáj egy orrlukon levegőt venni. -
fatal`
titán
válasz
kiskuplung #65019 üzenetére
Az OpenXR egy api, a SteamVR pedig egy implementáció hozzá (az OpenVR mellett), ezért ennek nem natív headseten nincs értelme.
Ha egy játék nem OpenXR-t használ, hanem a régi OpenVR (SteamVR) API-t, akkor nem natív headseten van értelme OpenCompositeot használni, ez OpenXR-t csinál belőle. Így használom a DiRT Rally 2.0-t és az ACC-t VD-vel, ilyenkor ezek VDXR-ral (+ OC, jelzi is a VD) mennek. Link/Air Link esetén ezekhez viszont van Oculus SDK implementáció a SteamVR mellett (elvileg a VD is tudja ezt, de valamiért az ACC mindenképp SteamVR-ral indul nekem, a DR2.0 meg crashel ha Oculus módban indítom).
A lényeg, hogy nem natív SteamVR HMD-kkel, ahol lehet ki kell hagyni a SteamVR-t a történetből, nagy az overhead, mert ilyenkor több API fordítás történik. Az a része elég hülyén működik a Windowsnak, hogy egyszerre egy default OpenXR alkalmazás lehet és, ha valamit elindítasz, akkor állítgatják magukat sok esetben). Meta Link/Air Link esetén pl. ha nem ő az alapértelmezett OpenXR szoftver (pl. ha VDXR futott előtte), akkor nem VR-ban indulnak a játékok, hanem flat módban - már, ami támogatja), vissza kell állítani, ha váltogatsz a dolgok között (de legalább ezt egy kék sávval jelzi, amikor elindul). Én pl. rendszeresen állítgatom, mert Beat Sabert Air Linkkel használom a tracking miatt, az összes többi játék meg VD.
-
gulasoft
őstag
válasz
kiskuplung #65019 üzenetére
A steam vr-t ahol csak lehet ki kell hagyni a történetből. Mindent VD-ből indítok, ha steames a játék akkor még a steamet is abból (amúgy ha az asztalról indítom a VD-n belül, akkor nem látja a fejszettett)
A Luke Ross nem rég berakott egy olyan opciót, ami a vízszintes és függőlegfes túlnyúlásokat leszedi, így lassabb gépeken is el lehet érni elviselhető fps-eket, (jó az avatarban éppen csak) és most már tudja kezelni a dlss-eket is (kivéve frame gen), és ott ez a VD-vel nem működött. Szerencsére a VD-s srácokkal megbeszélte berakták ami ehhez kellett és egy hét alatt megoldódott. Ezek szerint lehet egymással kommunikálni, és együtt dolgozni, csak ez a fejlesztő stúdióknak nem megy.
Az Unreal enginhez is van ez az easy anti cheat, hát ebben sem sikerül konszenzusra jutni, hogy az UEVR-t ne vegye már cheatnek, mert hogy szerintük az sokat segít a játékosoknak és a fejjel célzástól mekkora előnyük lesz, de ez csak azt mutatja, hogy életükben nem próbálták ki, mert szerintem VR-ban bármelyik játék sokkal nehezebb mint egér billentyüvel huszárkodni. CS-ben egy eger méretű város népességének megfelelő fragem volt, VR-ban meg homokszáknak vagyok jó, de hát csak emiatt az anti cjeat miatt nem megy egy jópár játék multiban. (sőtt egy részük multi nélkül sem)
Szerintetek könnyebb vagy nehezebb VR-ban játszani egy játékot? (főleg kompetitívekre gondolok) -
gulasoft
őstag
válasz
xandrush0831 #65000 üzenetére
Én mostanában marha sokat móriáztam, és ott pl. teljesen hibátlan. (érdemes mondjuk a first person configot felrakni, mert különben hátulról mutatja a karaktert és az egyik joy forgatja a nézetet a másikkal meg mész és ez nem minden játéknál jó, és amit mindíg kihagynak, az inputnál a dpad shiftinget átállítani úgy, hogy mondjuk a bal kezed emeled a fejed mellé (elkezd rezegni), és olyankor joy le,fel,jobbra,balra mozgatása azt a 4 irányú gombot emulálja mint ami az xbox kontrollereken van. De ezt elég egyszer beállítani (játékonként) és utána már úgy indul.
Dlss-t is be lehet kapcsolni, csak a frame geneket nem.
Ha valami nem megy segítek szivesen. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
kiskuplung #65019 üzenetére
A SteamVR OpenXR-ban megy, mert azt az API-t használja ő is. Max azt lehet megcsinálni, hogy a SteamVR ne menjen, csak az OpenXR-t használja.
Itt egy rajz arról, hogy hogyan is vannak ezek az API-k:
A SteamVR beállításaiban lehet állítani APPI layer-t. Redditen annyit találtam, hogy elméletileg Microsoft store-ból letölthető hozzá az OpenXR runtime és akkor megjelenik ebben a SteamVR-os beállításban az OpenXR layer. De hogy ez segítene-e neki és hogy a Vive az hogyan fog működni (ha működhet egyáltalán) SteamVR nélkül, csak simán OpenXR-ban, azt nem tudom.Még egy olyat találtam, hogy a játék launch paraméterébe ezt be lehet írni, de a Microsoft-os letöltés nélkül nem tudom tud-e működni helyesen: -Runtime=OpenXRHMD
-
Raymond
titán
válasz
bazsika007 #65016 üzenetére
Ha azert nyomja mert akkor az orrod hogy hozzaert a muanyag resz elol akkor olyat kell talalnod aminel nincs igy. Nekem csak az eredeti van es ez [link] de nekem mar az eredetinel se ert hozza az orrom a muanyaghoz, az a masik azert van mert konyebben tisztithato.
-
Raymond
titán
válasz
bazsika007 #65014 üzenetére
A 10-15% a szeletol homalyos, ez ilyen.
-
bazsika007
kezdő
Sziasztok!
Pico 4nél más is tapasztalta hogy játék közbe homályás a kép széle így a feliratot elolvasni nem a legjobb ez alapbol ilyen vagy én nem találok valami beálitást hozzá? Behemoth-al játszok steamvren keresztül -
fatal`
titán
válasz
slycugel2000 #65011 üzenetére
Kiskuplung szerintem nem figyelte milyen headseted van, azt hitte Quest.
Neki viszont emlékeim szerint az van, így ő azért veszít tempót SteamVR-ral, amit feljebb írtam.
-
slycugel2000
tag
Nézem a Crysis VR mod fejlesztő oldalán az issue-kat és látok egy ilyet:
user: Can't switch weapons with Vive wands. Mod version 1.1.0 (nekem sem működött)
developer: Vive Wands are not supported, the game does not provide any input bindings for them. There are not remotely enough inputs available to map everything you need to do in this game. You can try mapping a subset with the SteamVR controller bindings, but something will remain nonfunctional.
Ez nagyon durva, akkor lehet, hogy teljesen felslegesen próbálok életet lehelni ebbe a játékba.
Lehet, hogy ezért nem működik a grab funkció a Far Cry VR modban. -
slycugel2000
tag
válasz
fatal` #65010 üzenetére
OK, köszi az infót, akkor viszont az hogy lehet, hogy a 7700K-val VDXR-ban tökjól fut a Crysis, míg ha a kolléga átáll SteamVR-ra, akkor ugyanúgy (sőt, gyengébb proci lévén jobban) szaggat nála, mint nálam?
Miért sokkal rosszabb a teljesítmény a natív SteamVR-on, ugyanazzal a CPU/GPU-val?
Hiszen kiskuplung leírásából ez következik. -
fatal`
titán
válasz
slycugel2000 #65009 üzenetére
VDXR-ra biztosan nem optimalizáltak. A VDXR egy OpenXR implementáció, ahogy a SteamVR (ennek régebbi saját API-ja is van, OpenVR) is, illetve Meta headseteken link/air link esetén annak a szoftvere. De a SteamVR tud működni az összes többi (nem natív) headseten is, csak mivel ilyenkor több körös API fordítás történik, ezért rohadt lassú. Natív headseten ez nem így van, bár gondolom (az egyébként jó) felületnek is van valamennyi overheadje. Probléma ezutóbbi esetben szokott lenni a teljesítménnyel (a hardverhez képest), ez nálad nincs.
-
slycugel2000
tag
válasz
kiskuplung #65007 üzenetére
"Amúgy a kedvedért összeimádkoztam, hogy úgy menjen, ahogy nálad, és kb 60% a reprojection ratiom, és még a 45 FPSt se tudja tartani a gépem."
kiskuplung: Köszi, akkor ezek szerint mégiscsak jogos a CPU limit nálam. Csak a jövőbeli modjavításokban bízhatok?
"HTC Viveja van, ami egy natív SteamVR headset, úgyhogy teljesen jól csinálja, nincs VD (pontosabban a régi steames remote desktopra szánt VD van, de azt ne keverjük ide)."
fatal: Szóval akkor csak SteamVR-ral tudok játszani, ez a VDXR nálam semmiképpen nem tud működni, ugye?
Lehet, hogy ez a gond, hogy ebben a SteamVR módban nagyon bika CPU kellene, míg a VDXR-ban okés lenne az én procim is? Vagyis csak az utóbbira optimalizálta a modkészítő?mindenki: Akkor erre nincs ötlet? Ezzel még játszani is tudnék, nincs akadás, de így grab nélkül nem lehet
"Kipróbáltam a Far Cry VR mod-ot és bár minden más funkció alapból működik a kontrolleren, a grab gomb az istennek nem megy egyik Vive wandon sem. Próbáltam a SteamVR controller bindings-ban állítgatni, de hiába állítom be ott, akkor sem működik a játékban.
Van valakinek valami megoldási ötlete erre?" -
fatal`
titán
válasz
kiskuplung #65007 üzenetére
HTC Viveja van, ami egy natív SteamVR headset, úgyhogy teljesen jól csinálja, nincs VD (pontosabban a régi steames remote desktopra szánt VD van, de azt ne keverjük ide).
-
kiskuplung
őstag
válasz
slycugel2000 #65005 üzenetére
"Én nem használok Virtual Desktop-t semmilyen játékhoz, csak simán elindítom a Steam VR-t, aztán meg a VR mod-os játékot. "
Én meg ezt nem értem, hogy mit csinálsz, mert ha van VD-d, akkor ahogy bejön a desktop, rányomsz a CrysisVR indítójára és kész. Minek kell idekeverni a SteamVR-t?
Amúgy a kedvedért összeimádkoztam, hogy úgy menjen, ahogy nálad, és kb 60% a reprojection ratiom, és még a 45 FPSt se tudja tartani a gépem.
Ez az fpsVR meg csak SteamVR-ban megy úgy látom, szóval nem tudom lemérni ugyanezt VDXR-rel.Szóval a tanácsom, hogy a VD PC-s appban állítsd be a runtimeot VDXR-re, és amikor csatlakozol a PC-hez, csak indítsd el a CrysisVR-t és kész, frankón menni fog.
-
slycugel2000
tag
Amúgy azért gondoltam, hogy a 9900K kevés a Crysis-nak, mert maga a VR mod fejlesztő írta az alábbit, vagyis, hogy legalább 12th gen Intel proci kellene hozzá.
Crysis,
Notes on performance
Be advised that Crysis in VR needs fairly potent hardware. This is in part due to it being Crysis, and in part due to the method I'm using to implement stereoscopic rendering not being the most efficient one. Unfortunately, due to the limited engine and renderer access being available to me, that's about as good as I can make it.
On the CPU side, expect even the most powerful CPUs to struggle and cause reprojection! I'd recommend playing on a Ryzen 7000 or 5800X3D or an Intel 12th gen or up. Expect more issues as you go down. A Ryzen 3000 is not going to provide a very good experience. -
slycugel2000
tag
válasz
kiskuplung #65002 üzenetére
Én nem használok Virtual Desktop-t semmilyen játékhoz, csak simán elindítom a Steam VR-t, aztán meg a VR mod-os játékot. Lehet, hogy ez a gond? Nem tudom, hogy kellene a VD-t használni játékokhoz, én azt csak 3D videók nézéséhez használtam eddig.
Így nézett ki 7 perc Crysis az 1.1 mod-dal a parton, a cpu frame time teljesen el van szállva és 18% -os a reprojection ratio, ez tragikus.
fpsVR Report:
App: Crysis VR HMD: Vive. MV (90.000 Hz, IPD 70.5)
GPU: NVIDIA GeForce RTX 4070 SUPER (32.0.15.6636, Tavg 40.2, Tmax 54)
CPU: Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz (Tavg 44.9, Tmax 57)
Battery charge of controllers - @start: LC --% RC 74%
Battery charge of controllers - @end: LC 67% RC 68%
Delivered fps: 75.72 Duration: 7.4min. Headset was active: 99%
GPU Frametimes:
Median: 1.2 ms
99th percentile: 10.4 ms
99.9th percentile: >30 ms
frametime <11.1ms(vsync): 99.1%
CPU frametime:
Median: 7.6 ms
99th percentile: 22 ms
99.9th percentile: 25.8 ms
frametime <11.1ms(vsync): 60.8%
Reprojection Ratio: 18.1%
Compositor Frames Dropped: 111 or 0.3%
Max. SteamVR SS during the session: 150%
Render resolution per eye: 1852x2056(by SteamVR settings, Max. during the session)
HMD driver recommended resolution (default for SteamVR at 100%): 1512x1680)Még az Alien Rogue Incursion sem fut ilyen gyatrán, de azért ott is CPU limitem van.
Érdekes, hogy a Metro Awakening meg tökéletesen fut (a GPU frame time 100%, a CPU 99.9%-ban 11.1ms alatt van), pedig az is UE5.
-
slycugel2000
tag
válasz
kiskuplung #64998 üzenetére
Hát ez meg hogy lehet, hogy nálad nem szaggat, ezt totál nem értem. 9900k + 4070 Super.
OG HTC Vive Wireless-szel játszom, vagyis 90 Hz-es refresh rate-nél nem tudom lejjebb állítani. -
slycugel2000
tag
válasz
gulasoft #64997 üzenetére
Igen, pontosan erre a részre gondoltam, és ott nekem iszonyatosan szaggat. Igen az 1.1-es modot használom és annál még jobban el kezdett akadni, mint előtte az 1.02-vel, amit először tettem fel.
Másik kérdés: ugye olyan opciót még nem tettek bele, hogy a kétkezes fegyver fogásnál toggle grab legyen bal oldalon is, ne kelljen már lenyomva tartani egyfolytában a grab gombot a bal kontrolleren, amikor kétkézzel fogom a puskát, mert ez így nagyon kényelmetlen. -
kiskuplung
őstag
válasz
gulasoft #64999 üzenetére
Ugyanúgy, ahogy a képességeket is aktiválod: jobb sticket nyomod, és a 4 képesség mellett ott az ötödik, a fegyver. És úgy ahogy ráraktad, le is tudod venni
Amúgy erősen javaslom a játékba épített kézikönyv elolvasását, mert mint írtam, itt rendesen meg van csinálva minden. Pl. a halántékodhoz nyúlva kell éjszakai módot kapcsolni, van távcső, a fegyvereket a vállad mögül tudod elővenni, de ott tudsz váltani is közülök, az oldalfegyvert a csípődról kell elővenni, stb.
KRoy19: Most megnéztem a kedvetekért, lementem arra a partra amit gulasoft írt, de én nem látok szaggatást. A VD performance overlay szerint viszont folyamatosan aktív a spacewarp, és az általános késleltetés is felugrik néha 30-40-ról 50-60-ra (a 'game' és a 'networking" ugrik meg) lövöldözés közben, illete a 90-re írt fps leesik 68-69-re.
Igaz, robbanásokat nem produkáltam. De konkrét szaggatást én nem látok. Illetve az az undorító effekt sincs, amit az UEVR modok produkálnak, hogy a HUD szellemképesedik.
xandrush08 : én benned bízok, mert bár nem válaszoltam a mútkor, de szerintem is az van amit írtál korábban, hogy nem az UEVR a fostos, hanem magában az UE-ben ilyen a VR
Ez a Crysis amúgy nekem eléggé megdöbbentő, közel 20 éves játék és olyan grafika van benne, hogy csak nézek. Különösen az arcok néznek ki jól. A fizika meg pláne jeles. Most előtörtek az emlékek, hogy anno a Half-Life 2, Trespasser és Crysis fényében azt hittük, hogy mostanra minden játékban ilyen fizika lesz. Hát, nem lett
slycugel2000 : délután megnézem ezzel az fpsVR-ral is ha gondolod, mert nekem is megvan. Lehet, hogy engem is csak a spacewarp ment meg a szaggatástól.
-
KRoy19
őstag
válasz
kiskuplung #64998 üzenetére
Monjuk, ha nálad a 7700K-val nincs gond, akkor a 9900K-val se kéne hogy legyen. Akkor ott valami más probléma van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Battlefield 6
- Linux kezdőknek
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- EAFC 25
- További aktív témák...
- Lenovo Ideapad,15,6",Ryzen3(3,5Ghz)Vega VGA,8-20GB RAM,SSD,jó akku,szép állapot
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Videokártya pasztázás és padolás csúcsminőségben!
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Lenovo,15,6"FullHD IPS,Ryzen5(8x3,5Ghz)Vega 8 +540 VGA(2x2GB),12-20GB RAM,256-512GB SSD,jó akku,
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Keresünk dokkolókat
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest