- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3DMark (2013) eredmények
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- Ízléses, masszív és praktikus mikrotorony jött a Jonsbo műhelyéből
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autóhifi
- OLED monitor topik
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
izomman1
senior tag
válasz
gulasoft #31498 üzenetére
Hát igen én lehet a Reverb G2 előrendelésem lemondom (nagy visszalépésnek érezném Pimax után szerintem ) , de csak akkor ha a Pimax 8k plus beválik.. Pimax 5k plus , meg szerintem el fogom tudni adni ilyen ultra wide FOV eszközt nem sokan hirdetgetnek és giroszkóp is van benne ami azt jelenti ülős játékokhoz szenzor nélkül is használható.... Nagy kérdés lesz számomra vajon az a pixel mentesebb kép vajon akkora átütő különbség a mostani 5k plus hoz képest vagy nem mit fogok érezni.. Ha nem nagy különbség még lehet a Pimax 8k plust is vissza küldöm , de majd meglátjuk.. Nekem nem is a jobb pixel mentesség volt sima Rift vagy Odyssey után váltáskor a nagyszám, hanem a nagy FOV ..
-
gulasoft
őstag
válasz
Dyingsoul #31496 üzenetére
Ez az eladom a használt G2-t azért nem értem, mert ki fog használt G2-őt venni ha lesz olcsó quest 2 ami minőségben veri? Lehet hogy a connecten kijön valami ütős cuccal az oculus, de még fél év mire kapható termék lesz, Te meg már fél éve használod, és valaki megveszi tőled jó áron, mikor lehet már az eredeti is olcsóbb lesz, mert végre beindult a verseny?
Ez nekem kicsit optimista hozzáállás főleg ha azt is nézem, hogy onnantól ugrik a garancia, mert magánszemélytől vásárolt termékre nem kell garanciát adni az itthoni törvények szerint, csak ha üzletszerűen adsz el ilyen termékeket. Az Magyar szokás, hogy a számla xy nevére szól, de vz megy gariztatni. Biztos nem lesz nagy bukó rajta, vagy csak Én érzem úgy, hogy egy 30-40%-os bukás nem biztos hogy megéri legalább a bejelentésig? (Jó értem most 100$-al olcsóbb volt, de nem biztos, hogy fél év múlva nem lesz 150$-al olcsóbb). Persze mindenki maga dönti el mit enged meg anyagilag. Sokan írtátok ezt, hogy ha jön valami új akkor eladom a régit, de lesz rá kereslet, ha van már újonan jobb és olcsóbb? Kicsit lutri érzésem van. -
a2d2
addikt
válasz
barcalaci84 #31492 üzenetére
Ja, azt hittem hogy a grafika volt szar. A késés valóban látható kicsit ALVR-nél.
Viszont utána megvettem a VD-t és egyből refundoltam annyira pocsék volt (az a verzió még kiment a netre külső VD szerverre meg ilyenek).
Ez a mostani verzió viszont olyan mint egy álom. Ez simán megéri a 20 dollárt már ALVR-el szemben. (Se hang csúszás, latency-t sem látod már a kézmozdulatoknál, kép is jó, ...). Bár azóta az is kapott frissítést de nem néztem már. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
izomman1 #31481 üzenetére
Én simán tudom vállalni ezeket a kompromisszumokat addig amíg az Oculus vagy más ki nem jön új headsettel ami jobb.
Pl ha a Connecten bejelentenek egy csoda headsetet ami jobb, mint a G2, akkor használom a G2-t addig amíg kapható lesz az új csoda. Akkor meg majd eladom na bumm. Viszont a CV1-től már egyre inkább menekülnék bármi más felé.
Idegesítőek lettek a pixelek már ennyi használat után és annak tudatában, hogy mindennek jobb képe van már ami kapható jelenleg. A feketével meg tudok kompromisszumot kötni a SDE csökkenése miatt.
Szóval lassan én is átmegyek izomman1-be és úgy fogom cserélgetni a VR headseteket, mint más az alsógatyát... -
gulasoft
őstag
válasz
izomman1 #31481 üzenetére
Azért mókás a videó, mert rögtön ott van, hogyan tegyük rá az index kontrollereket az elbaltázott 20 centis karikákhoz képest. Csak az maradt ki, hogy egy pár index kontroller az 100.000 forint, ha lehet egyáltalán kapni, indexről meg kevesen fognak erre váltani szerintem. Én legalábbis nem tervezek váltást, várom az oculus új mobil megoldását.
-
barcalaci84
őstag
Alvr - t ajánlotta akkoriban és azzal próbálkoztam és emlékeim szerint akkor megállapított h jól allitgattam be és a késés értékek is olyanok voltak mint nálad... Viszont nekem ez már bőven a toleralhato szint felett volt... Nagyon zavart a késés, lehet csak túl sokat játszottam kábellel...
Igazából számomra kevés is a wireless hozzaadott értéke, mert a kábellel se érzem limitalva magam így vélhetőleg ha jönne valami wireless adapter mondjuk a reverb hez, akkor se valószínű h meg venném -
izomman1
senior tag
válasz
kiskuplung #31486 üzenetére
Köszi a videót akkor úgy néz ki alaptalan a félelem.. Így volt ez mondjuk a mobiltelefonok elterjedésénél is most meg már az élet is elképzelhetetlen nélküle..
-
a2d2
addikt
válasz
kiskuplung #31486 üzenetére
A lényeg 13:30 környékén
@barcalaci84: a Quest pcvr stream egy hardverfüggő elavult technika. Ettől függetlenül nekem mondjuk nagyon bejön, főleg a VD-s késleltetéssel.
Bár ha beleolvasol kicsit ezekbe az értékelésekbe akkor simán lehet hogy csak nálad nem klappolt valami: [link] -
barcalaci84
őstag
Jelenleg inkább ott tartunk h qmeg kábelen se egyszerű megoldani, ha reverb G1 első szériás vesszofutasara gondolunk...
És nekem például a Questes pcvr steam hatalmas csalódás volt
Gondolom azért nincs meg hivatalos Quest pcvr steam megoldás, mert ők is elégedetlenek annak minőségével...De van már kínai mobilhmd 4k kijelzovel PC streaminggel Pico neo 2 vagy mi
De azért a kábeles azért még sokkal jobb...
De majd eljon ennek is az ideje -
izomman1
senior tag
válasz
kiskuplung #31486 üzenetére
Alaptalan a félelem?
A HTC Vive Wireless megoldásánál is jó forró a készülék a fejed tetején .. ha 10-20 percig használod..
-
izomman1
senior tag
válasz
izomman1 #31484 üzenetére
Azt nem tudja valaki pontosan milyen 5 m es USB 3.0 és 1.4 es DisplayPortos hosszabbító lenne jó a Pimax 5k Plus hoz? (Hiába keresgélek nem találom a megoldást külföldi fórum meg most karbantartás alatt áll ahol talán volna infó róla ) Mit ajánlanátok hosszabbításra? ( 3 métert tudok , de nekem 5 kéne ) Pimax 8k plus hoz is használnám.. Ha beválik..
-
gulasoft
őstag
válasz
kiskuplung #31483 üzenetére
Ezt már akkor pedzegettem mikor az index kijött és nem volt vezeték nélküli megoldása, de az ott nem usb, hanem display port+usb, Ráadásul a tápellátást is meg kéne oldani egy övre rakott akuval. Ezért nagyon ütős a quest , mert ott tényleg egy usb-n jön megy az adat.
-
izomman1
senior tag
-
kiskuplung
őstag
Pont ezen gondolkodtam, hogy ha én lennék egy kici kínai cég, akkor csinálnék "wireless" USB vezetéket, vagyis 2 donglet, amiben kis elektronika lenne, de a PC és a Quest szemszögéből sima USB kábelként jelentkezne.
Próbáltam már ezerrel guglizni, mert nem hiszem el, hogy csak én gondoltam erre, egyelőre elég gyér eredményekkel. Még a végén felszívom magam, utánaolvasok, és hobbiprojektként megcsinálom -
a2d2
addikt
válasz
izomman1 #31481 üzenetére
Elég volt 2 percig néznem
2020-ban egy fillért nem adnék már ki vezetékes HMD-ért, legyen akármilyen csodafelbontású. Megvan a Questnél + VD-nél sokkal jobb technika is már ehhez.
Csodálkozom hogy más gyártó miért nem jön ki vele. Nem kellene semmi komoly Oculus rendszer meg store csak valamilyen minimal oprendszer ahol be lehet állítani a vezeték nélküli kapcsolatot és egy PC-s dongle a csomagba a legújabb technikával, előre bekonfigurálva. Szinte plug & play lehetne.
Ha a sima 5Ghz wifi-n ennyire jó a stream meg a késleltetés Questen akkor célhardverekkel és újabb szabványokkal (WIFI 6, combos H.265 dekóder, ) magasabb felbontás és nagyobb FOV is simán kihajtható lenne. -
izomman1
senior tag
Csinált Sebastian egy videót ha már mindenkit így rábeszélt a Rever 2 G előrendelésre, hogy ne legyen nagy anyázás a végén
: [link]
-
JoolsNOS
veterán
válasz
Jinxb1rd #31465 üzenetére
Amúgy még az is demo amit teljesnek ír. Pl mirage. Adj még pénzt és lesz beállítási lehetőség. A Captain Hardcore-t régebben próbáltam. Nem rossz, de ha érdekel a téma akkor a Virt-a-mate mindet veri. Teljes verzió szintén csak havi fizuval elérhető ami vicc.
De rákeresve találni letölthető verziót. -
Ha már GPU, van most ajánlott VGA vezérlő Rift S maximális kihasználásához?
-
-
Mosqu!to
addikt
Sziasztok!
Preordereltem a ReverB G2-t és szeretnék felkészült lenni hardver tekintetében. Jelenleg egy Ryzen 5 3600 (OC 4.2GHz-re) proci van a gépben és egy 2080Ti FE érkezőben.
A kérdésem az lenne, hogy okozhat-e a CPU bottlenecket VR-ben, vagy a magas felbontás miatt teljesen elenyésző előnye lenne egy 3700x-3800x-nek? Esetleg van-e Intel előny ezen a téren, ami miatt jobb lenne egy 9700K vagy 10600K? -
Raymond
titán
-
izomman1
senior tag
válasz
izomman1 #31461 üzenetére
Utóbbi hülye kérdést csak azért tettem fel, mert a Holland kereskedő is aki hozza a Pimax 8k plust honlapján csak 12 hónap minimum garancia van rajta, de email be rákérdezve írták ha EU -ban fogyasztó rendel akkor 2 év jár és ha cég akkor csak 1 év..
Ezért gondoltam az magyar Alzánál is van ilyen vagy csak külföldi kereskedőre érvényes ez ?
Hivatalos Pimax el is leveleztem persze ők azt kommunikálják hiába rendeled a termékeiket az Amazon . de ről is akkor is ők csak 1 évet adnak rá.. De ez egy EU-s szabályozás lehet nem adhatnak 2 évtől kevesebbet. -
gulasoft
őstag
Csak egy szösszenet, itt a nagy viták között. Az index kábele valahol megtört, elkezdett mákosodni. Nagy nehézségek árán csináltam egy 10mp-es videót amin látszottak a felvillanások, ezt szépen felraktam privát youtube csatornára, elküldtem nekik azzal, hogy tudnak e új kábelt küldeni (Az egy év lejárt kíváncsi voltam pampognak e). Vissza írtak, hogy miket ellenőrizzek, de ezeket már mielőtt írtam nekik megnéztem, meg valamiért a hangot kérdezték, hogy jó e, erre annyit tudtam írni, hogy átlagos hallásommal nem hallok benne hibát.
Csütörtökön megjött a kábel, simág gariban cserélték, teljesen jó, sajnos a kis rögzítő pücök valamikor letört a fejszettről, és az ilyen törések általiban nem garisak, de majd csinálok róla fényképet hátha mégis kicserélik, mert ezek teljesen normálisan állnak a dolgokhoz. A küldött dobozok egyre silányabb minőségűek, de ez nem olyan baj, ha a benne lévő cucc megjön kasán. -
Jinxb1rd
addikt
válasz
Williamgrant #31468 üzenetére
-
-
Raymond
titán
Nalam eddig mindig igy volt. Ha frissitette magat a Quest-en a VR streaming mar nem mukodott. Lehet az ujabb verzioknal van valami kulon patch amit ha felraksz egyszer akkor mar nem kell allandoan frissiteni a SideQuest-bol, nem figyeltem mert egy ideje automatikusan frissitek SideQuest-ben is. Egy elso patch-hez mindenkepp kell a SideQuest ha ki is talalt a fejleszto egy jobb modszert mint a full feluliras.
-
a2d2
addikt
válasz
Williamgrant #31456 üzenetére
Rendben, az ALVR-nél leírtak kb érvényesek VD-s streamhez is.
Raymond: én erről totál megfeledkeztem, tuti így van még most is? Amióta megvettem mindig csak indítom az ikonját Questben azt csókolom. Sőt, frissítgeti is magát mindig a legújabb verzióra. Ilyenkor is kellene Sidequesten manuálisan felülírni minden egyes frissítésnél? Mert látszólag minden rendben van vele.
-
Jinxb1rd
addikt
Bocsánat, hogy belevauozok a társalgásba, de megnéztem ezeket a programocskákat, amiket ajánlottam egy napja.
Mind trash jórészt, szinte egyik se ér semmit és nem is fog, ezzel lehetett számolni, de hogy ezekért még pénzt is kérnek, pfff... viszont egy messze kimagaslott: Captain Hardcore.
A környezet is már eleve jól néz: Low-fi/Cyberpunk jellegű (úgy látszik ez az új csapásvonal), remek a grafika és megvan benne, ami hiányozni szokott eme próbálkozásokból: normális fizikai kontakt, interakció. No nem olyan, mint a Lone Echo-ban, de már kezd értelme lenni.Csak demo-t próbáltam, de ebben az ágazatban szerintem ennek a programnak vagy játéknak (nem tudom minek hívjam) biztos lesz jövője. Egy próbát megér, csak az asszony meg ne tudja.
-
Dyingsoul
Topikgazda
-
válasz
barcalaci84 #31458 üzenetére
Laci én is értem amit mondani akarsz, nekem csak az nem tiszta, a vive és vive pro kb hasonló lencsét használ amit most megkapott a hp g2 is, a vivenak annyira elcseszi a kép közepét, hogy másfeles ss-t kell rá tenni az alap beállításra, a hp-nál miért nem lesz ebből probléma? Ott miért elég a minimálisan emelt natív felbontás? Gondolom nekik egy sokkal jobb lencsét, kissebb és jobb panelt terveztek, a win pedig hozta az eddig is jól működő rendszerét:)
Nagyon szeretem olvasni Raymond hozzászólásait, mert minden fontos adatot megtalálok benne, és nem is kételkedek annak valódiságában,viszont az én szakmaiatlan véleményem szerint a vive natív felbontáson egy rakás .... lenne. Ezt az elitligában háromszoros áron nem teheti meg, ha jól emlékszem már az indulásnál is azt mondták, hogy fejlesztőknek és nem átlag felhasználóknak szánják a rendszerüket, ezzel is magukat védve a minimum konfiggal redelkezőkkel szemben.
Véleményem szerint ha valóban a felbontás különbségeket akarnák összehasonlítani, nem csak az aktuálisan fizetett reklámot lenyomni, akkor azt ugyan azzal a képpel, natív, másfél és kétszeres ss-re húzva tennék minden headsettel, így látnád mi a minimum és maximum várható képminőség. Legalábbis én így képzelem.
Eddig dk2, cv1, odyssey, pimax 5k+ és hp reverb-en tudtam összehasonlítani a natív és a kétszeres ss-t, látványos a különbség, még reverbnél is.
Amikor a pimaxot vettem a próbánál egy perc állítgatás után úgy vettem le a szemüveget, hogy ez nagyon szar , ennél az odessey százszor szebb képet ad. A srác úgy emlékezett, hogy dk2-ről váltanék, visszaállítot mindent még a felbontást is 0,5-re tette a pitool-ban, hogy lássam a különbséget.
Aztán feltolta pitoolban kétszeresre, és még tett steam vr-en 200%-ota következő lépés a large fov volt
Megvett kilóra. -
barcalaci84
őstag
válasz
Foglalt név #31460 üzenetére
rohadtul nem érted
és egyébként reverbem van , úgyhogy nem nagyon tologatok ss-t
rifts-en se nagyon tologattam csak egy kicsit -
izomman1
senior tag
Alzáról vásároltam anno egy más álltal próbált és visszaküldött HTC Vive ot.. 1 év garit írtak annyit adnak rá a honlapon , de van ez az EU-s szabály, hogy 2 évne kell lenni szerintetek akkor 2 év vagy csak 1 év jár rá, ? Csak ha kinti EU -s államból rendelsz cuccot arra jár a 2 év? Köszi az infót .
-
Foglalt név
addikt
válasz
s7evcsenko #31453 üzenetére
Többen leírták, hogy értik.
Kitalálta, hogy az ő idei adott konfigján, ha megveszi a 600 dollárral olcsóbb headsetet és feltolja az SS-t, akkor megkorát spórolt. Ez teljesen rendben van, gratulálunk.
Hogy ez a populáció "nincs annyi hely hogy kiférjenek a nullák" százalékát érdeklő lifehack miért kéne, hogy minden teszt központi eleme legyen, azon kívül, hogy ő jól érezze magát és érezze, hogy megérkezett, ami szürreálisnak tűnik.
Én is szénné hajtom a 2070-et, aztán elhitetem magammal, hogy nem is sokkal szarabb, mint a Super-ek(, de). Viszont nem támadom be Tom's Hardware-t, hogy írják be minden cikke, hogy csak olyan kártyát vegyenek, mint az enyém és nyomják rá a bios+hw modot, mert nincs ami ennél jobban megéri. -
-
barcalaci84
őstag
válasz
s7evcsenko #31453 üzenetére
azért legalább valaki érti
-
Raymond
titán
válasz
Williamgrant #31456 üzenetére
A VD-hez kell developer mode a fiokodra es SideQuest mert az Oculus Store-os verzioban nincs VR streameles. Megveszed ott, telepited a Quest-re utanna SideQuest-bol felulirod a steamelest tudo verzioval. Ez a hivatalos ut egyebkent, ez nem valami mokolas.
-
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
s7evcsenko #31453 üzenetére
De, nagyon is. #31432 + #31435. Többen is leírtuk, hogy az miért butaság.
De kimondom: badarságokat beszél, szerintem rég leesett már neki is, de köti az ebet a karóhoz. Ahelyett, hogy belátná "Bocsi srácok, igazatok van mert nem tudtam miért mutat a SteamVR magasabb render resolution-t de Raymond magyarázata logikus és így már értem miért kell az alap beállításokkal, plus SS nélkül készíteni a through the lenses videókat, hogy azoknak picike értelme is legyen" tovább magyarázza a saját butaságát és nem zavarja, hogy az egész fórum rajta röhög. Erre már tényleg nem tudok mit mondani mert ez már nem csak szakmaiatlan konokság. Ez van itt már én is befejezem mert totál felesleges erre több hsz-t pazarolni mert ezek után már tényleg csak az nem érti meg aki nem akarja megérteni. -
Jacek
veterán
válasz
barcalaci84 #31451 üzenetére
Ne csináld már nem tudod elengedni? Mi az hogy ugyan olyan gépígény mellett? Minden tesztelő a te gépedet vegye alapul és akinek jobb videó kártyája van az meg néz hogy hmm na most az enyémmel milyen lehet?
Amit te mondasz az olyan mint amikor csaltak az NV driverek 3DmarkbanKicsit szarabbbul nézett ki de hát gyors volt
-
s7evcsenko
addikt
válasz
Dyingsoul #31450 üzenetére
de ti se akarjátok megérteni, amit ő ír, pedig az is egyértelmű szerintem.
Neki nem egy teszt kellene csak a szemüvegekről, hogy általánosságban melyik a jobb, hanem kellene még egy, ahol egy konkrét VGA-val kihozzák az összesből a maximumot, hogy látható legyen melyikben van több rejtett tartalék. -
Raymond
titán
válasz
Dyingsoul #31450 üzenetére
Upsz, igen az lemaradt
De tenyleg eleg volt ebbol ennyi.
Kiprobaltam megint hosszu ido utan az Explorer-t. Ugy a padding cserevel azert hasznalhato a kepe meg ugy is hogy a "WMR laposom" meg mindig csak 1903-on van igy nem hiszem hogy minden aktualis rajta (az alap render resolution is csak 1524x1524 peldaul). Beallitani viszont ugy jo a ne mozogjon el a fejemen es megmaradjon a nagy sweet spot es eles kep ugyanugy problemas mint regen. Na meg kb. 15 percig tudtam tesztelni a 30+ fokos melegben
Egy masik faceplate se artana hozza az alap sivacs helyett mert amikor szep eles a kep nagy sweet spot-al ott eppen az orrom elott/alatt van a szivacs.
Olcso penzert (150-200EUR) meg mindig ajanlanam annak aki nagyon akar VR-t. A kontrollerekben az akkuk igy (talan tobb mint) egy ev nem hasznalas utan is jok voltak meg. Bekapcsoltam oket meg a HMD rakotes elott, azonnal csatlakoztak a gephez es a Windows rakott is rajuk egy firmware update-et.
A Project Cars 2 problema amit itt valaki par hete/honapja irt nalam is elojott. Egyszer elindult es ment is gond nelkul de egy restart utan osszeesett. Hiaba van csak SteamVR verzio ami indithato a sima mellett, a gepen fent van az Oculus Home is Link teszteles celjabol es a jatek elinditja azt is, tehat megy a WMR Cliff House, Oculus Home es SteamVR is egyszere es ugy latszik van hogy a rendszernek nincs ideje osszetakaritani idoben es a jatek kiakad.
-
barcalaci84
őstag
válasz
Raymond #31449 üzenetére
ok , de továbbra se akarod megérteni amit írok
felhasználói oldalról nekem annak az összehasonlításnak van értelme , amiből azt látom h ugyanazon gépigény mellett melyiknek van jobb képe és mennyivel (megéri -e egyik vagy másik a +pénzt amit elkérnek érte)
így tudok választani
pl samsung vive pro viszonylatba ha hasonló gépigényt célzok meg akkor nincs különbség képminőségben , out of the box meg viszonylag nagy volt
reverb rift s viszonylatban pl ha a reverb render targetét lejjebb tolom és a rift meg kap egy kis ss-t , akkor is látom h jobb a képe a reverbnek
de számomra csak így van érteme hasonlítani , mert a gépigény határozza meg h ténylegesen mit fogok látni és nem az h csúcsVGA-n
milyen az egyik maxon , a másik meg malmozó GPU mellett... fals az info így számomrade tényleg befejeztem
-
Raymond
titán
válasz
barcalaci84 #31448 üzenetére
"meggyőződésem h a valve és a vive is azért használ 1,4 x render targetet a fizikai felbontáshoz képest , mert úgy gondolták ott van még igazi hatása az SS-nek"
En pedig mar leirtam hogy azert hasznalnak ott 1.4x felbontast hogy a sweet spot reszen a coverage 1:1 legyen a torzitas utan (mondjuk nincs meg igazan, picit alatt van de ebe mar tenyleg nem akarok belemenni). Ennyi, az elejetol fogva igy van naluk. Az Odyssey alacsony alapfelbontasa pedig egyszeruen a WMR okoszisztema kaoszabol kialakult marhasag volt. Anno ott eleve nagyon el voltak maradva szoftverileg es az hogy meg az LCD-s termekeknel hasznalt +11% se lett meg hanem teljesen elbaltaztak es hala annak hogy akkor meg a Windows feature update-ekhez voltak kotve a WMR update-ek eltartott egy darabig amig javitottak. Ugyanugy ahogy azt is amikor a SteamVR felbontast eltoltak a Reverb megjelenesekor vagy amikor a beallitott moniseg helyett mast kuldott ki a rendszer a HMD-re. Mara mar azert takaritottak picit, az update-ek nincsenek a Windows Feature Update-hez kotve, van reprojection, a minoseg es Hz beallitas sincs mar osszekotve.Tehat az egesz Odyssey smalasztikanak semmi koze valami velt "GPU teljesitmeny megcelzastol", egyszeruen elturtak. Ennyi. Mivel az aranyok ott picit portrait mint a Rift/Vive-nal ezert azt a +11%-ot nem az Y tengelyre kellett volna rakniuk ( 1600->1776) hanem a X-re (1440->1593) mint a tobbinel es akkor lett volna egy kb. 1593x1982 default 100% render target kevesebb siras mellett.
Per pillanat ha jol tudom a belso limitek az Odyssey HMD-knel 2072x2582 a minosegi beallitasnal. A helyzet pedig ahogy mar irtam az, hogy meg ha ezen is hasznalsz egy 1440x1600-as Odyssey-t akkor lesz olyan eles kep rajta mint egy 2208x2160-on futo 2160x2160-as Reverb-en.
-
barcalaci84
őstag
válasz
Raymond #31447 üzenetére
onann veszem amit már leírtam egy párszor: samsung vs vive pro
meggyőződésem h a valve és a vive is azért használ 1,4 x render targetet a fizikai felbontáshoz képest , mert úgy gondolták ott van még igazi hatása az SS-nek és a gépigény alacsonyabban tartása pedig nem volt egyáltalán szempont , mert a high endet célozták meg
de hagyjukbeszélgessünk a követésről, az sokkal érdekesebb videó mint a through the lenses
-
Raymond
titán
válasz
barcalaci84 #31445 üzenetére
Nem ertem minek kevered ide a VGA-t. Semmi koze az SDE-hez.
"teljesen lényegtele h mia az alapbeállítás , mert nem azon használja majd senki..."
Ez eleg meresz kijelentes annak fenyeben hogy mi tortenik a valosagban"az viszont érdekelheti h milyen különbség lesz ha mégis hmd-t váltana , na ezt torzítja az ha a az alapbeállításokon megy a teszt , hisz az inkább arról szól véleményem szeint h adott gyártó milyen gépigényre tervezi , kiknek akarja eladni , milyen áron a hmd-t"
Nem tudom honnan veszed ezt meg mindig, ennek semmi valosagalapja nincs. Az elso resznek se mert ha egy 1440x1440 fizikai felbontasu HMD-n 2160x2160 render resolution van hasznalva attol meg mindig nem lesz semmi koze se egy fizikailag 2160x2160 HMD kepehez. Nem tudom ez miert nem ertheto. Picit elesebb a kep valosagban es kevesbe farasztja a szemed de ezt a kamerazott videoknal lenyegtelen, meg annyit se latsz belole mint a szemeiddel.A masodik felenek pedig vegkepp semmi alapja. Nagyon keversz ott valamit. A kepminoseg nem ugy van beallitva hogy az egekbe tolod a felbontast mert ez ertelmetlen, egy rakat problemat csinalsz azzal ha tul magasan van mert a sampling pattern es a filterek miatt siman kapsz roszabb kepet mint alacsonyabb felbontason. A Rift-nel es a Vive-nal egyszeruen latni hogy a kep kozepen a sweet spot-ban kb. 1:1 coverage van megcelozva ami teljesen logikus. A Vive-nal peldaul meg ennel pici alacosnyabb is de ott igy is sok volt a kompromisszum a magasabb FOV-bol adodo torzitasnak es nagyobb dinamikus tartomanyt keppett lefedni nekik a kezepetol a szeleig. A WMR-nal teljesen masok voltak a kovetelmenyek mert a Rift es Vive-al allentetben ott LCD van full RGB subpixel-ekkel igy a kepminoseg eleve jobb mar ami az SDE-t es a pixel grid-et erinti (a pocsek lencsek egy mas tema). Ott alig rajtak ra valamit. Plusz ott a fejletlen szoftver is hozzajarult a dolgokhoz. Sokat fejlodtek azota egyebknet.
Viszont ha fogsz egy sima 1440x1440-es WMR HMD-t es az alap 1593x1593 helyett beallitod SteamVR-ban mondjuk 2160x2160-ra attol meg nem lesz megkozelitoleg se olyan kepe mint a Reverb-nek. Annyit latsz hogy picit elesebb a kep a jatekoknal de a fizikai pixelek kozti racsok ugyanugy ott vannak mint elotte es ugyanakkorak, ugyanugy latod oket mint elotte. Ami valtozott az az hogy a megjelenitett kep temporalisan stabilabb. Ebbol egy kinagyitott kamera kepen nem latsz semmit.
-
Raymond
titán
válasz
kerti008 #31442 üzenetére
A beallitasok a geptol fuggenek. A v19-el meg nem neztem es ott valtoztattak a Link felbontasokon, de az elozo verzioknal a VD ugyanugy 1808x2000 felbontast vett alapul mint a Link. Amivel jatszani lehetett az a Quest app-ban a bitrate es az FPS. Jatekfuggo, van ahol jo a Medium is de en maradnek a High-nal a bitrate beallitasnal. Ha birja a szemed de a gep nem akkor az FPS-t limitalhatod 60-ra es ez szinten jatekfuggo, van amivel nem megy de ott van meg a Sliced Encoding amivel a kesleltetest csokkentheted. Tehat a minimum kesleltetes es turheto kepminoseg eleresehez az "idealis" beallitas h264 codec, 60Hz, sliced encoding es high bitrate. Igy az encoding gyors a h264-nek hala mindegy milyen kartyad van (Pascal vagy Turing), a 60Hz csokkenti a gepigenyt de noveli picit a kesleltetest a 72hz-hez kepest amit aztan a Sliced Encoding-al kompenzalsz. Bitrate pedig Medium ha nem latsz kepminosegi problemakat vagy High ha nem tetzik a kep. Van meg ott egy balck level opcio is azt is aktivalhatod es akkor picit noveli a kontrasztot es osszenyomja a fekete/sotet arnyalatokat igy kevesbe vagy nem latszik az esetleges kodolasi problema a sotet reszeken.
-
barcalaci84
őstag
válasz
Raymond #31444 üzenetére
nem része ... adott vásárlónak adott vga -ja van ...annak meg adott h mit bír...rift s-t nagyobb SSel használ a reverbet meg lehet le is kell csavarnia
teljesen lényegtele h mia az alapbeállítás , mert nem azon használja majd senki...az viszont érdekelheti h milyen különbség lesz ha mégis hmd-t váltana , na ezt torzítja az ha a az alapbeállításokon megy a teszt , hisz az inkább arról szól véleményem szeint h adott gyártó milyen gépigényre tervezi , kiknek akarja eladni , milyen áron a hmd-t
és ez néha csalódáshoz vezethet -
Raymond
titán
válasz
barcalaci84 #31440 üzenetére
"tudtommal ea pC-s vr headsetewknek nem része a vga .."
What?
Nem az elgepelesekre gondolok itt hanem hogy mirol is beszelsz valojaban.
-
barcalaci84
őstag
hát de tisztán látszik , te magad mondtad
a valve index render felbontása kb megegyezik a hp reverbével és szépen látszik h mennyivel jobb ha avalós fizikai felbontás nagyobb...és ss-el ezt nem tudod pótolni
de mondom itt a legjobb példa a samsung vs vive pro... ugyanaz a fizikaifelbontás és out of the box a vive pro jobbnak tűnik hisz ők eleve nagyobb render resolutiont állítottak... és talán azt gondolnád h megéri megvenni a drágabbat, de ha a háztető alá nézel és szépen beállítod hasonló renderfe3lbontásra a samsungot akkor , akkor ugyanolyan gépigény mellett kb ugyanolyan látványt kapsz és már elgondolkozol h megér-e még +600 eurót a vive-os csomag
-
kerti008
aktív tag
A VD volt az elso amit megvettema Quest-re, most a beallitasokon gondolkodok. Volt egy gondom hogy halk volt az audio de bekapcsoltam a virtual audio drivert es utana jobb lett. Ezenkivul felraktam maximumra a video bitratat is. Ez a supersampling vs Steam VR beallitas bonyolultnak hangzik. Honnan tudom hogy mekkora supersamplingot hasznalok illetve a 72 fps megvan-e a Questen?
-
Jacek
veterán
válasz
barcalaci84 #31440 üzenetére
Amit te mondasz már ne haragudj pont az hogy ne látszódjon a valós különbség.
-
barcalaci84
őstag
válasz
Raymond #31437 üzenetére
tudtommal ea pC-s vr headsetewknek nem része a vga ..amit én mondok az az h reálisabb képet kapnánk ilyen összehasonlító videókon ha közel azonos gépigényeken lenne tesztelve, úgy jobban látszana a valós különbség és jobban látszana ha a supersampling egy bizonyos szint felett már gyakorlatilag értelmetlen is , mert a fizikai felbontás a nagyobb korlát...
-
a2d2
addikt
válasz
Williamgrant #31421 üzenetére
Vezeték nélküli PC összeköttetés: [link]
Én áttértem 1-2 hónapja VD-re, de amúgy 2018-óta használtam az ALVR-t és nagyon szuper az is és ugye teljesen ingyenes. Egy kipróbálást mindenképp megér, főleg ha utána soha többet nem akarsz kábeles összeköttetésről hallani
Párszor le lett írva mit hogyan kell konfigurálni hozzá, talán összefoglalóban is benne van. Kb fél óra alatt összehozható minden ha a hardver rendben van hozzá. -
a2d2
addikt
válasz
kerti008 #31428 üzenetére
Ha Virtual Desktopot használod akkor állítsd a Steam VR-t fixen 100%-ra, ebben az esetben egy kis supersamplinged is lesz Questen.
ALVR esetében én 100%-ot állítottam ALVR-ben ami a natív Quest felbontást jelenti, de ott is lehet feljebb menni ha bírja a gép (125%, 150%, ...). ALVR ilyenkor egyébként a SteamVR-nek is a Quest natív felbontását jelenti render resolution-nak. Szóval Steamen belül a 100% a Quest natív felbontása lesz.
Ezért nem értettem először hogy amikor kipróbáltam VD-t hogy mik ezek az idióta számok a 100%-nál Steam VR alatt. -
Raymond
titán
válasz
barcalaci84 #31424 üzenetére
Nem beszelunk el egymas mellett. A tobbi hozzaszolast is olvasva egyszeruen olyasmit akarsz aminek semmi ertelme. Az SDE osszehasonlito videoktol azt akarod hogy az egyik HMD alapon menjen a masik pedig supersampling-al. A Reverb-nel egyebkent undersampling van ahogy mar irtam igy eleve kisebb ertekel jatszik a kozepen mint a Vive vagy a Rift 1.0-ja. Mert eleg neki. De egy SDE osszehasonlitasnal ez egyebkent is mindegy, attol hogy nagyobb felbontasbban szamolod a kepet es a Vive vagy Rift-nel lesz mondjuk 1.5:1 arany kozepett attol eleseb lesz a kep amit a szemeddel latsz de meg nem lesz kisebb az SDE, az marad ugyanolyan mert az SDE a fizikai pixelek kozti tavolsagbol es a fizikai pixelek meretebol all ossze. Es ezt mutatjak a videok.
Valahogy ugy irod mintha az realis lenne hogy egy Rift S-re raksz 1.5 SS-t es igy a 2060x2220 felbontasnak hala olyan vagy hasonlo lesz a kepe mint a Reverb-nek. De nem lesz, nem is lehet. Elesebb lesz amit latsz valamivel, de meg mindig messze elmarad a Reverb nagyfelbontasu kijelzoje es az alulmintazott rendertarget-je mogott.
Az autos pedla teljesen ertelmetlen. Ugy irod ott mintha a fordulatszam lenne a felbontas es ettol fuggene a teljesitmeny es a kepminoseg. De nem ez a helyzet.
-
Foglalt név
addikt
válasz
barcalaci84 #31433 üzenetére
Valamit nem értesz, ez látszik az autós példádon.
Ha HMD-ket hasonlítasz össze, akkor az olvasók 9x%-ának az információ, hogyan viszonyulnak egymáshoz képest alapon. Illetve ahhoz, hogy ehhez (a különböző teljesítményhez) mi a minimum gépigényük.
Amiről te szeretnél beszélni, Dyingsoul fogta meg jól.
Szarból szeretnél várat. Tehát lehetne a teszt végén egy "agyatlan döntések" oldal, ahol egy nitros 2080Ti-re rákötnék mindegyik headsetet és megnéznék mi a "max", amire képes.
Az autós példában, az 1.3-as dízel, a 3 hengeres mókuszargató és az Aventador is megkapná a "csipszelést" meg a verseny benzint és mehetne a gyorsulási verseny. (a gpu ugyanis még mindig külső faktor, nem mint a motor az autóban, ez akkor ülne, ha kapnál pl. Questet 3 különböző felbontású kijelzővel, de azonos lencsével)
Lehetne meglepetés, hogy a tuningolt turbós S4, fogja az RS4-et, de az esetek többségében tudod, hogy nem erre veszed a Sandero-t. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
barcalaci84 #31433 üzenetére
Nem. A példában az autó a VR headset. A motor az az autó része. A GPU nem a VR headset része, az egy körülmény ami az autón kívül álló (pl hogy száraz időben, vagy esőben csúszós úton teszteled)...
Nem mondom, hogy nem lenne érdekes egy olyan teszt amiben az SS-el túllőtt beállításokat mutogatják mindenféle headseten. De az a teszt az SS eljárás eredményességéről szólna, nem a HMD-k közötti különbségről (illetve arról, hogy csúcs hardverrel milyen képet lehet kifacsarni egy adott headsetből egy másik headset alap beállításaihoz képest), itt pedig végig arról beszélünk, hogy a through the lenses videók/képek, tesztek, azok a HMD-k közötti különbséget hivatottak szemléltetni, nem pedig a Supersampling eljárás eredményességét!(#31434) Jacek : Pontosan erről beszélek én is, így áll hozzá az emberek 99%-a.
-
Jacek
veterán
Nekem ha tesztet csinálnak akkor nativban tegyék, majd én belövőm az SS amgamnak attól függően mit bír a gépem.
Most néztem Tyriel tegnapi videóját S-G2-Index, júj a G2 valami istentelen durván néz ki lehet ott az Indexen bármit is állítani elsöpri.. ED-ben a szöveg na durva, AC-ban végre rendes graf van látszodnak a tükröződések STB.. -
barcalaci84
őstag
válasz
Dyingsoul #31432 üzenetére
Átlag Józsinak ilyenkor lényegtelen a kép összehasonlítása, mert ilyenkot az alapján dönt h nem bírja a gépe a drágább hmd-t, így felesleges rakolteni...
Bár érdekes lesz a Half resolution videó a g2 rol... Gondolom az is csalás...Autós példád: adott 3 autó ugyanazzal a motorral (gpu) l, de te a teszt során az egyiket 100 %-on a másikat 80 %-on a harmadikat meg 50%ra letekered... Nem túl fair szerintem a teszt
Azt már megbeszéltük h így is látszani fog a különbség
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
barcalaci84 #31431 üzenetére
Nem. A skálázott felbontás egy torzított képet ad. Ha egy tesztben SS-el lenne összehasonlítva a Pimax 8K Plus, az Index, A HP Reverb G2, a Rift S és a Quest, mindegyik a Pimax pixelszámára skálázva, akkor átlag Józsi akinek 2060 van a gépében hogy a fenébe tudná eldönteni, hogy melyik headsetet vegye? Neki soha nem fog olyan képet adni a Rift S, mint amit egy ilyen tesztben mutatnának. Tehát ebből azt soha nem tudnád kibogozni, hogy mit tudhat adott headset a saját, natív felbontásán, mert egy mesterségesen beállított érték utáni képet látnánk egy ilyen összehasonlításban ami adott konfigra van lőve. És itt be is jönnek azok a tényezők is, hogy van aki nem szereti a 45 hz-es módot, másnak meg nincs vele baja. Ez mindenkinek az egyéni preferenciája, nem tesztbe való szempontok.
Ellenben azzal ha default-on mutatják a tesztekben a lencseképeket:
Ha neked bika PC-d van, akkor te nem a Questtel, meg a Rift S-sel fogsz szemezgetni, hanem az Index-szel, Reverb-bel, Pimax-szel... Azon kívül meg te is láttad az SS hatását a saját headsetedben. Ha van viszonyítási alapod akkor azt is gondolhatod, hogy "Hát nem rossz a képe ennek a Reverb G2-nek, nekem viszont bika gépem van, biztosan még szebb lesz a felbontása, ha 1.4-es SS-t rápakolom!". De amikor A-t B-hez hasonlítasz, egy nagy közönségnek, akinek mindenféle vegyes igénye és konfigja van, akkor igen, az alap beállítások közötti különbséget kell mutatni, mert Sebastian nem fogja tudna azt, hogy barcalaci84 a Prohardveren 1.6-os SS-el szeretné majd használni a Rift S-t mert olyan gépe van, hogy bírja azt a beállítást...
Az autó teszteket is úgy csinálják, hogy megkapják a márkakereskedéstől az új Sokda-t, majd elviszik tuningolni, hogy másik autóhoz tudják hasonlítani? -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
barcalaci84 #31427 üzenetére
De használok supersamplinget. Csak az a nagy helyzet, hogy nem ugyanazt látod a mondjuk a Reverb-ben és egy Rift S-ben amit a Reverb felbontására skálázol... A natív felbontás mindig szebb, azaz SDE mentesebb képet eredményez, mint a supersampling-el elért kép.
-
kerti008
aktív tag
Szerintetrk mi lenne a legoptimalisabb beallitss Quest es egy RTX2060 6GB-hoz? Erdemes beallitani vagy az alap beallitasok elegemdoek? Mekkora kulonbseg van VD -USB 2-3 kozott grafikailag?
-
barcalaci84
őstag
válasz
Dyingsoul #31426 üzenetére
Ugyanazt a pixelszamot allitanam(osszeszorozva) azonos gepigeny mellett van értelme hasonlitgatni
Tehát pl reverb index és rift S esetében úgy van értelme ha ezt a 9 millió pixel körülire lovod be mindet és akkor látod...
Te nem használsz egyáltalán supersamplinget, mert az csalás? Van egy géped és próbálod kihozni belőle a Maxot gondolom...ha használod gondolom azért használod mert jobb lesz a kép...
Nyilván egy ilyen tesztel kiderul h egy bizonyos szint felett már nincs értelme a supersampling ék, mert már nem javul a látvány érdemben, mert már túlságosan bekorlatoz a a kijelzo fizikai felbontasa... -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
barcalaci84 #31424 üzenetére
"Én azt gondolom h összehasonlításnal nem a Default render resolution a releváns egy vásárlónak."
De hát azon használja mindenki alapból, amikor bedugja a gépbe!
Amiről te beszélsz pont az lenne a csalás a felbontással... A headsetet hagyod defaulton, B-t meg az A felbontásához igazítod. Na ez az aminek semmi értelme."Hanem h ugyanazon gepigeny mellett melyik néz ki jobban, rosszabbul.."
Tehát akkor egy Pimax 8K Plust, egy HP Reverb-öt, és egy Rift S-t úgy hasonlítanál össze egy through the lens tesztben, hogy veszed a Pimax 8K Plus render resolution-t és azt állítanád be a HP Reverb-ön, majd a Rift S-en is, ugye?
-
barcalaci84
őstag
válasz
Raymond #31423 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett.
Én azt gondolom h összehasonlításnal nem a Default render resolution a releváns egy vásárlónak.
Hanem h ugyanazon gepigeny mellett melyik néz ki jobban, rosszabbul..
A Samsungos példa ezt jól illusztrálja...
Az h meg maguk se tudják beállítani a rendwr resolutiont, az számomra pont azt igazolja h csak az arany a lényeg es nem lényeges a Default igazabol és sokkal inkább szól arról h milyen gepigeny re lövik be out of the box -
Raymond
titán
válasz
barcalaci84 #31418 üzenetére
Meg mindig a nyers szamokra koncentralsz de ahogy mar irtam ez nem ugyanaz a HMD-k kozott mivel mas a kijelzok felbontasa es masok a lencsek is. Az Odyssey es Vive pro pedig kulonosn problemas osszehasonlitas ugyanis eleg sok kavaras volt a WMR default render target felbontasban. Ahogy lent lathatod eredetileg 1593x1593 volt az 1440x1440 kijelzokon. Ez egyertelmuen tul alacsony, nem lesz 1:1 sampling a lencsek kozepen. Parszor kavartak es javitottak rajta igy ha jol tudom most mar magasab ha a renderTargetScale a WMR vrsettings file-ban 1.0 es ennek van ertelme. A masik Odyssey kuriozum az volt hogy annal valamilyen oknal fogva a horizontalis meg picivel a kijelzo nativ felbontasa alatt is volt eloszor. Tehat 1428x1776 felbontast hasznalt. Ezek most mar mind javitva vannak elmeletileg es az alapnak 1764x1764 kene hogy legyen a sima WMR-nal 1.0-an.
"A Samsungos 140%ra kellett állítani h a vive pro alap tender resolutionjan legyen..."
Ez az ami problemas - HMD A beallitasait nem aszerint kell beallitani hogy HMD B felbontasa meglegyen, ugyanis teljesen mas kijelzo es lencsek vannak es a normalis alap 1.0 (100%) render resolution ugy van a gyartok alltal kivalasztva hogy a lencsek kozepen ahol legelesebb a kep a fizikai kijelzo pixelei es a szamolt kep pixelei 1:1 arany legyen a torzitas es nagyitas utan. Az hogy eredetileg miert csak kb +11% volt a WMR-nal az a fejlesztocsapatnak kene megvalaszolnia (lehet meg is volt, nem olvastam az ossze reddit hozzaszolast toluk) de a Vive +40 es az Oculus +24% /+33% kozti kulonbseg abbol adodik hogy az utobbinal kisebb a FOV es a lencsek is masok. De zomeben a FOV miatt, nem kell annyi oversampling mert nincs akkora FOV es nincs az az extrem torzitas se a szeleken amit kompenzalni kene.
Tehat Vive/Index/Rift ugy van beallitva hogy a kep kozepen 1:1 az arany, a Reverb-nel pedig meg undersampling van de mint ahogy irtam ugy nez ki a HP-nal ugy dontottek "jovanazugy" mert igy legalabb limitaltak hogy mennyi loero kell a rendereleshez es ugy gondoltak a kijelzo fizikai pixelsurusege miatt ugyse lesz negativ hatasa. Ahogy latjuk igazuk volt
-
-
a2d2
addikt
válasz
Williamgrant #31409 üzenetére
Azért egy ALVR-t én tuti kipróbálnék vele :)
Nemrég jött ki rá frissítés. -
barcalaci84
őstag
válasz
barcalaci84 #31418 üzenetére
Ez annak idején volt érdekes mikor az odysseyt és a vive pro-t hasonlitgattak...
Elvileg ugyanaz a fizikai felbontas a két headsetnek és OLed mindkettő és valahogy ezekbe a
Default beállításos összehasonlítás videokban a vive pro jobban nézett ki...
A Samsungos 140%ra kellett állítani h a vive pro alap tender resolutionjan legyen...
Így egyből más lett a leányzó fekvése és eltűnt az előny :) (mert sose volt, csak a valve, meg a vive sokkal jobban megtolja ezeket az értékeket mint a konkurencia...) -
barcalaci84
őstag
válasz
Raymond #31415 üzenetére
Valve meg jóval nagyobb rendre resolution használ, ahogy a vive pro-nal is ez a 9millio pixel kell szamitani... Így könnyű sokkal jobbnak tűnni... De ha a rift S - t felhuzod a 2000x2200 körüli felbontasa akkor már egy fairebb összehasonlítást kapsz... Nyilván még akkor is jobb a magasabb fizikai felbontasu kijelzo
Ha vásárol valaki egy headsetet és össze a akarja hasonlítani, akkor arra kíváncsi h melyik h néz ki nála, mit tud kihozni belőle.... Arra kíváncsi h melyiket érdemesebb megvennie... A géped lesz a befolyasolo tényező... (Az indexet lehet downsamlplingelni a rift et meg felskalazni kell nalad)
-
abéla
senior tag
Egyébként AirCar fejlesztő(i)nek van vlmi köze a Low-Fi "gárdához" ?
Vagy csak az inspirációt merítették tőlük?
Mondjuk én AirCar-ral is el tudtam lenni, rendesen meditációs hatással volt rám, persze mindig jó lett volna "valamit" csinálni; nna majd látjuk, lehet meg kéne venni ezt a Low-Fi-t; de tény, a rizikó adott (max van 35 dolcsiért egy fasza soundtrackes Blade Runner tech-demóm
).
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
barcalaci84 #31403 üzenetére
Nem, nem jól érted. Magyarul írtam, olvasd el még egyszer ha elsőre nem sikerült megérteni.
Ez a téma amit a felbontással ide keversz meg nettó butaság. De Raymond szépen megírta, hogy miért. Ez egyébként az összefoglalóban is benne van már egy jó ideje bár lehet jobb lenne átnevezni vagy áttenni más hová csak hát akkor épp a VD és a Quest kapcsán jött fel a téma.
-
Raymond
titán
válasz
barcalaci84 #31408 üzenetére
Nem hiszem hogy ennek ertelme lenne feltolni az S-t, attol hogy ott a plusz supersampling meg nem lesz a kijelzonek fizikailag nagyobb felbontasa. A magas felbontasu kijelzonek pont az lenne az elonye hogy nem kell akkora supersampling az alaphoz kepest. A Rift S-ben a mas kijelzo es tobb subpixel miatt is eleve alacsonyabb a render resolution mint a CV1-nel volt. Egy 2160x2160 kijelzonel jo eselyel az Oculus is semmilyen vagy minimalist valasztana mint a HP tette.
A G2-nel nem hinnem hogy emelnenek, ott az uj lencse inkabb nagyobb sweet spot-ot hoz. Erdekes volt egyebkent TW videojaban hogy az osszehasonlitasnal azt vettem eszre hogy a g2 kepe eles ugyan, de csak kozeppet es a szelek fele sokkal nagyobb volt az elmosodas mint az S es az Index eseteben plusz volt ott eleg chromatic aberration is. A video vegen aztan emlitette hogy nala prototipus van es hogy ez majd a konzumer verzional nem igy lesz. Meglatjuk, de ha a lencsek az Index-bol vannak akkor minimum olyan kepet lehetne elvarni mint annal lathato. Remelhetoleg kevesebb glare-el
-
abéla
senior tag
válasz
Jinxb1rd #31411 üzenetére
Viszont nézegetve tovább, megint belebotlottam a Low-Fi -be: ez a hangulat apám
;
főleg a linkelt oldalukon lévő első/felső vimeos demojukban hallható Morrissey-re hajazó női vokállal, hát nagyon eltalálták (esetleg tudja vlki, ki az előadó?)aztán persze csak csinján a hangulat-hájppal, ugye a Cyberpunk is hova tart
-
abéla
senior tag
válasz
Jinxb1rd #31401 üzenetére
basszus, csak tudnám feledni e képsorokat ilyenkor
de hát jahh, nem vagyok álszent, tudom, ezerrel rohanunk a .... picsa tudja hova
félreértés ne essék, nagyban a VR pártján állok, csak most kicsit kizökkentett ez a bevillanó fenti jelenetszerk: azért persze végigpörgettem, hiánypotló a link, na
(id, esendőség a neved)
-
-
barcalaci84
őstag
válasz
Raymond #31407 üzenetére
valóban rossz a szóhasználat , de arra akartam kilyukadni h az index 2016x2240-es felbontáson megy alapból és az összehasonlításnak úgy lenne értelme szerintem ha kb erre húznák fel a rift S-t is
akkkor elképzelhető h a g2 -nél is nőni fog ez a renderelt felbontás (más lencse Valve) és (ezzel együtt a gépigény) tulajdonképpen többek között ezért is tűnik jobbnak a g1 -hez képest?
-
Raymond
titán
válasz
barcalaci84 #31404 üzenetére
"a valve index 1.4x-es supersamplinget használ a kijelzőjének felbontásához képest
ez a steamvr alapbeállítás (100%) és ezt a trükköt vive pro is használja..."Az osszes Vive ilyen az elsotol kezdve.
"pl rift s-en miért nincs supersampling ezekben a videókban ha az index 140%-ost (kb 9millió pixel mint a reverb natívja) ?"
Van rajta, mint ahogy minden PC-s HMD-n is van mert az amit ott irsz az nem az a supersampling amirol alltalaban beszelunk. Amit 100%-nak latsz a Steam-ben az az alap felbontas es a lencsek torzitasa miatt minden HMD magasabb felbontason fut az alap 100% beallitason mint a kijelzok fizikai felbontasa. A Rift CV1-nel 1.33 a Rift S-nel pedig 1.24-1.28 kozott attol fuggoen mennyi valojaban a display terulet kihasznalasa szemenkent mert ott veszik valami az egy darab kijelzo miatt.
Szerk: itt az ertekek:
1080 x 1200 -> 1512 x 1680 = Vive
1080 x 1200 -> 1344 x 1600 = Rift CV1
1280 x 1440 -> 1648 x 1776 = Rift S (Quality Mode)
1280 x 1440 -> 1504 x 1616 = Rift S (Performance Mode)
1440 x 1440 -> 1593 x 1593 = Windows MR Gen 1A HP Reverb-nel szinte alig raknak ra mert a display pixelsurusege akkora hogy nem igazan kell mar, annal 2208x2160, gondolom az ujnal ugyanez lesz.
-
izomman1
senior tag
válasz
Dyingsoul #31402 üzenetére
Pimaxen FOV -k : Potato, Small, Normal, Large
HZ ek : 72 , 90 , 120 , 144
Smart soothing van más eszközben valóban.
Fixed Foveated Renderering nincs
Supersampling valóban van és a Pitool ban is állítható de ez sem újdonság.
Fényerő és színmélység állítható ( ez se nagyon van a többi headsetben ) -
izomman1
senior tag
válasz
barcalaci84 #31404 üzenetére
Hát igen nem mindegy. a felbontás nagyság. ... lens videókon a supersampling egyfajta plus csalóka élességet tud adni nagyon is befolyásolja a minőséget. nem mindegy hogy homályosan vagy élesen jelenik meg ugyanis az adott számú objektum stb. Azonos renderelt felbontáson érdemes csakis összehasonlítani a készülékelet máshogy értelmetlen. annyival ezt kiegészíteném, hogy mivel a Pimaxnek nagyobb FOV ja van normálba is jelentősen, ott ezért azonos kép élességhez nyilván még nagyobb felbontásra van szükség evidens, hogy a közép 100 as FOV régióba amit vizsgálunk ugyanazon pixel számot meg kell megkapja az eszköz és ne egy ledegradált pixel szám alapján döntsünk mennyire éles vagy nem..
-
barcalaci84
őstag
válasz
Dyingsoul #31402 üzenetére
csak egy érdekes tény: a valve index 1.4x-es supersamplinget használ a kijelzőjének felbontásához képest
ez a steamvr alapbeállítás (100%) és ezt a trükköt vive pro is használja...szóval az alapbeállítások azt jelentik h valamelyik natívon megy , valamelyik meg jókora supersamplinggel...
-
barcalaci84
őstag
válasz
Dyingsoul #31397 üzenetére
nem ...én azt állítom h a videón látott képet , nem lehet hasonlítani a szemeddel látott képhez...
konkrétan ha a videón megnézed az indexes olvashatósági tesztet pl , és utána pl egy rift S -ben megnézed ugyanazt , akkor könnyen arra juthatsz pl h a rift S-nek még jobb is a képe mint az indexnek... közben meg azért ez nem egészen így vanilletve amiről még kevés szó esik ezekben h a szűk keresztmetszet a gépigény...az összehasonlíytást is úgy lenne érdemes megcsinálni h kb ugyanakkora felbontáson hajtanánk az eszközöket...
pl rift s-en miért nincs supersampling ezekben a videókban ha az index 140%-ost (kb 9millió pixel mint a reverb natívja) ?
UI:
szóval amúgy jól értem h azt mondod , h el tudod képzelni a videók alapján , csak még sose sikerült?
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
izomman1 #31400 üzenetére
Na most abból amit felsoroltál a legtöbb az összes többi headseten is állítható, legfeljebb más a beállítás neve...
Azon felül amiket felsoroltál soknak nincs köze a through the lenses videókhoz, SDE-hez..
-FOV: Ennek semmi köze sincs szerintem, állíthatod akárhová, attól még nem fogja sűríteni a pixeleket. Csak lehetőséget ad arra, hogy tegyél rá plusz SS-t ha bírja a géped. De ezekben a tesztekben gondolom nem variálják headsetenként a SS értékeket, mindegyiken 1.0-án hagyják. Sebastian említette is az egyik videóban, hogy default beállításokkal teszteli őket.
Tehát ahhoz, hogy az egyik headseten 1.0-ás SS-t használj, a másikon meg kisebbet vagy pont nagyobbat, az konkrétan csalás mert szándékos beállítás módosítás.
-hz: a képfrissítésnek szintén semmi köze nincs a screendoor effektet összehasonlító through the lenses tesztekhez. -
Jinxb1rd
addikt
Láttam, hogy a Mirage nevű játék nagyon megy a steam-en, aztán végül eljutottam idáig. Még nem próbáltam őket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Google Pixel topik
- Háztartási gépek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- 3DMark (2013) eredmények
- Tőzsde és gazdaság
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Path of Exile (ARPG)
- További aktív témák...
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- iKing.Hu - Motorola Edge 50 Ultra - Nordic Wood - Használt, karcmentes
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged